Panasonic TX-P50V10E?
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Plasma TV
Forumbeskrivelse: Forum for Plasma TV (PDP)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=69035
Udskrevet den: 05-Februar-2025 kl. 12:41
Emne: Panasonic TX-P50V10E?
Skrevet af: goAMinD
Emne: Panasonic TX-P50V10E?
Skrevet den: 28-Oktober-2009 kl. 12:29
Davs,
Hvad er forskellen?
Panasonic TX-P50V10E
Panasonic TX-P50V10
Efter lidt google fornemmer jeg det er samme model?
|
Svar:
Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 28-Oktober-2009 kl. 13:08
Mener panasonic kun har en europæisk.
men vil gå efter E.
|
Skrevet den: 28-Oktober-2009 kl. 13:10
Vil det sige at betegnelsen E er for en europæisk model?
|
Skrevet af: Rod83
Skrevet den: 28-Oktober-2009 kl. 13:13
goAMinD skrev:
Davs,
Hvad er forskellen?
Panasonic TX-P50V10E
Panasonic TX-P50V10
Efter lidt google fornemmer jeg der er samme model? |
Ja det er samme model. Forskellen er at man ikke kan garantere at tunerne virker korrekt i danmark (dvs. ikke-parallelimporteret). Havdet der eksempelvis stået 50V10B så er det en britisk model. Hold dig til endebetegnelserne med "E" se eksempelvis her hos NBRadio :
http://www.nbradio.dk/shop/%3E-plasma-tv-179c1.html - http://www.nbradio.dk/shop/%3E-plasma-tv-179c1.html
------------- Panasonic TX-P50G20E ( http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=79511&title=brugeranmeldelse-af-panasonic-txp50g20e - anmeldelse )|Onkyo TX-SR308B|Sony BDP-S550|PS3-Slim
|
Skrevet af: Strange
Skrevet den: 28-Oktober-2009 kl. 13:16
Man kan ikke altid regne med at står der E så er det ikke parallelimport. Spørg altid forhandleren inden du køber.
Panasonics X model skal eksempelvis hedde Y til sidst og IKKE E... Så ikke noget at sige til man bliver forvirret indimellem.
Men det er korrekt at V modellen skal hedde E til sidst.
Venligst Strange
|
Skrevet den: 28-Oktober-2009 kl. 19:22
Tak til jer for de uddybende svar. Det kunne jeg bruge. Så vil jeg da tage ned og se lidt på demoer. Nu er jeg jo ret anti plasma anlagt baseret på den eneste grund, at jeg på ingen måde vil risikere burn-in (læg mærke til jeg allerede nu skriver RISIKERE, så det er ikke nødvendigt at starte endnu en krig). Dog vil jeg åbne op for muligheden, at det kunne gå hen og blive et plasma TV.
Mange vil sige burn-in ikke er en risiko, men der er bare for mange fora med alt for mange guider til hvordan man undgår og fjerner burn-in. Jeg skal som udgangspunkt ikke have et halvt produkt. Nægter at bruge energi på en sådan risiko. Det der kan forsvare at købe f.eks TX-P50V10E er netop billedkvalitet og ikke mindst den meget favorable pris på lige under 14K. Meget tiltalende.
Jeg ser så lige dette på Panasonics hjemmeside:
****DVB-T H.264 available in selected countries: Denmark (DNK), Spain (ESP), Estonia (EST), France (FRA), Lithuania (LTU), Norway (NOR), Slovenia (SVN), Sweden (SWE). / DVB-C available in selected countries: Finland (FIN), Sweden (SWE). / DVB-S available in selected countries: Austria (AUT), Germany (DEU), Switzerland (CHE). / The country list above is as of April 1st, 2009. / This TV set is designed to meet DVB-T, DVB-C, and DVB-S standards as of August 2008, and correct operation of features out of scope of these standards are not guaranteed. / This TV will not operate correctly with the signal that is not compliant with DVB-T, DVB-C and DVB-S standard. / DVB-C function may not work correctly in the areas with operators other than following. ComHem (Sweden), CableReady (Finland).
Sålænge vores antenneforening går den digitale vej via DVB-C så har ovenstående vel intet på sig?
|
Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 28-Oktober-2009 kl. 19:46
Hvad skal du bruge den til. til almindelig tv dvd og blu-ray ingen problemer. pc brug og samme billede i halve dage og hele dagen ugen i gennem, køb et lcd.
Men nu er vi alså rigtig mange som har panasonic og pioneer tv. havde nok ikke købt et tv til 20000 kr hvis jeg vil få burn in 2 dage efter.
havde tidligere et pan px80 som blev misbrugt og samme billede efter mange timer og nej ingen burn in.
Men hvis du går i fona eller tilsvarende , vil du sikkert får at vide efter 2 min er din plasma skærm ødelagt. Hvis du møder en af deres mange dårlige sælgere.
kort sagt til almindelig brug, glem burn in.
|
Skrevet den: 28-Oktober-2009 kl. 21:06
TV'et skal bruges til normalt TV kiggeri, DVD og BD. Måske engang en WII eller noget. PC eller HTPC kommer der ikke på.
Sælgerne er som regel ikke synderne i hele service organet, men nærmere butikorganisationens politik omkring favorisering af produkter. Når jeg engang når en beslutning omkring TV valg, vil det helt sikkert være på bagrund af egen oplevelse af skærm og et nøje vurderet kompromis mellem funktionalitet, ydelse, kvalitet og pris. Dertil kommer naturligvis sælgernes taler, forbrugernes feedback og uendelig demo kiggeri.
Kunne se AV-connection stort set matcher onlinepriserne, og forventer da, at deres produkter ikke er parallelimporteret.
|
Skrevet den: 29-Oktober-2009 kl. 08:49
Hvor har du set den til under 14k?
|
Skrevet den: 29-Oktober-2009 kl. 12:22
http://www.hifipriser.dk/Product/Details.aspx?pid=498911
|
Skrevet af: Henrik_s
Skrevet den: 29-Oktober-2009 kl. 12:45
Fik en leveret i går fra ekspert til 14999.- og han gav lige et nap med at få det op og vi fik tjekket at der var billede på samt tjekke for pixelfejl.
------------- Hovedtelefoner er sagen for tiden.........
|
Skrevet den: 29-Oktober-2009 kl. 12:51
OK, den koster ellers18999,- i Expert.... Hvad har du kunnet fremvise så de gav dig den til den gode pris?
|
Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 29-Oktober-2009 kl. 15:09
Henrik_s skrev:
Fik en leveret i går fra ekspert til 14999.- og han gav lige et nap med at få det op og vi fik tjekket at der var billede på samt tjekke for pixelfejl.
|
Det var sa...... jeg gav 16.500 i Expert
------------- Venlig hilsen KB
|
Skrevet af: Henrik_s
Skrevet den: 29-Oktober-2009 kl. 21:46
Jeg bad om en god pris og det fik jeg, lagde dog ud med at jeg osse skulle forsikre det, men det bliver igenem securator istedet..
------------- Hovedtelefoner er sagen for tiden.........
|
Skrevet af: superdane
Skrevet den: 30-Oktober-2009 kl. 19:08
har osse lige købt det i expert til 16000, med levering, opsætning og optisk kabel.
de er til at handle med
|
Skrevet af: viking40
Skrevet den: 04-November-2009 kl. 10:06
Har lige købt TX-P50V10E i FONA til 14.500 med levering og
en udvidet service aftale §:-)
|
Skrevet den: 04-November-2009 kl. 15:32
Det er godt nok en skarp pris!!! Hvilken Fona var det i?
|
Skrevet den: 04-November-2009 kl. 15:32
Og hvad indebærer serviceaftalen?
|
Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 04-November-2009 kl. 17:39
Jeg gav 16000,- i vores lokale 2Tal - det var incl. levering, og hjælp med nedtagning af det gamle, og opsætning af det nye - det er lidt svært at stå og ballancere et 50" ene mand :)
------------- Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
|
Skrevet den: 06-November-2009 kl. 10:48
50V10'eren er købt i FONA i rødovre centret.(København)
Den udvidet service aftale,går ud på at
Det er fona's egne folk der henter og bringer 50V10'eren(hurtigt)
til reparation hvis ULYKKEN skulle indtræffe,og at jeg får
en tvilling til mit tv i reparation's tiden §:-)
derud over fik jeg også det cam-modul fona sælger til halv pris (til yousee) 250 kr
|
Skrevet af: Bigby
Skrevet den: 06-November-2009 kl. 13:32
Øøøhhh... Har jeg misforstået noget, eller: Det er vel ikke nødvendigt med cam-modul til YouSee? De har jo fjernet kodningen af det det digitale signal, så det burde da virke uden videre gennem antennekablet??
|
Skrevet af: cnn3
Skrevet den: 06-November-2009 kl. 13:37
Bigby skrev:
Øøøhhh... Har jeg misforstået noget, eller: Det er vel ikke nødvendigt med cam-modul til YouSee? De har jo fjernet kodningen af det det digitale signal, så det burde da virke uden videre gennem antennekablet?? |
Fx så er der kodning på HD-kanaler, og TV1000 kanaler mm. hvis kodningen på disse skal fjernes, skal du have et yousee-kort og et cam-modul.
------------- mvh Christian
|
Skrevet den: 06-November-2009 kl. 13:47
Er der kodning på DR HD ?? Den er jo gratis med i grundpakken.
|
Skrevet den: 06-November-2009 kl. 15:52
Ja det er også den eneste kanal med HD der er gratis :-(
|
Skrevet den: 06-November-2009 kl. 17:05
Hvis jeg opgraderer til mellempakken og nogle ekstra HD kanaler (fx Favoritpakken), skal jeg så bruge modul og kort? Det er til 50V10. I givet fald, hvilken kortlæser kan anbefales - eller er det værd at leje plus-boksen?
|
Skrevet den: 06-November-2009 kl. 17:50
Bigby skrev:
Er der kodning på DR HD ?? Den er jo gratis med i grundpakken. |
Nej, DR HD er ukodetj, sorry, men der er en masse kodede programmer, hvis du skal se dem, skal du bruge et yousee-kort og et ca-modul
|
Skrevet den: 06-November-2009 kl. 17:52
Bigby skrev:
Hvis jeg opgraderer til mellempakken og nogle ekstra HD kanaler (fx Favoritpakken), skal jeg så bruge modul og kort? Det er til 50V10. I givet fald, hvilken kortlæser kan anbefales - eller er det værd at leje plus-boksen? |
Du skal bruge kort til favoritpakken. Det du kan bruge leje-boksen til, er yousee-specifikke ting, såsom lej-en-film, start-forfra, og tv-arkiv. Du kan læse mere om dette på yousee.dk
|
Skrevet den: 06-November-2009 kl. 18:10
OK, det lyder som jeg skal have fat i et CAM-modul. Er der nogen særlig model, der kan anbefales? Går ud fra at selve programkortet er gratis fra YouSee - eller har de stadig ekstra kortgebyrer oven i det, selve pakken koster?
Det lyder så også som om, YouSee-boksen er jævnt hen overflødig. Jeg har allerede en harddiskoptager, som jeg regner med at bruge over det analoge signal - eller måske gennem min gamle Selector-boks (har ikke fået Pana-skærmen endnu). Det er vel bare at sætte en T-splitter i kabelstikket på væggen - og så føre til hhv. tv'et og Selectorboksen -> harddiskoptager -> tv'et?
Sorry, hvis jeg kaprer tråden
|
|