Noxon iRadio
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Streaming media
Forumbeskrivelse: TV, film, radio og musik via netværk og internet
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=69099
Udskrevet den: 13-Februar-2025 kl. 04:05
Emne: Noxon iRadio
Skrevet af: Maria
Emne: Noxon iRadio
Skrevet den: 29-Oktober-2009 kl. 11:46
Jeg er træt af at stå og kokkerere i køkkenent og vente på at radiokanalerne sender noget musik jeg gider at høre.
Så jeg overvejer at købe en Noxon iRadio. Men jeg er kommet i tvivl om noget. Jeg har min musik liggende på en Synology 107. Den ligger bare en en folder mærket 'musik'. Det er katalogiseret via musicmatch og jeg har indtil nu tilgået den via samme program. Er det godt nok til iradioen, jeg mener kan musikken findes på den måde? Eller skal jeg til at fifle med itunes eller twonky eller noget i den stil?
------------- Mvh Maria
|
Svar:
Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 29-Oktober-2009 kl. 12:05
Maria skrev:
Så jeg overvejer at købe en Noxon iRadio. Men jeg er kommet i tvivl om noget. Jeg har min musik liggende på en Synology 107. Den ligger bare en en folder mærket 'musik'. Det er katalogiseret via musicmatch og jeg har indtil nu tilgået den via samme program. Er det godt nok til iradioen, jeg mener kan musikken findes på den måde? Eller skal jeg til at fifle med itunes eller twonky eller noget i den stil?
|
Hvis musikken skal ligge på en NAS, vil jeg anbefale dig at undersøge hvordan forskellige musikafspillere (Noxon, Sonos, Squeezebox, etc) spiller sammen med serveren. Jeg kender kun Squeezebox på dette punkt. Du skal være særligt opmærksom på begrænsninger hvis du har DRM-beskyttet musik som TDC PLAY, iTunes og musikkøb i .wma format.
------------- Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
Skrevet af: BRAS
Skrevet den: 29-Oktober-2009 kl. 12:37
Har selv en Synology 107 samt en Noxon Iradio og den streamer fint fra min NAS .... så du skal bare sørge for at uPnP er slået til på NAS'en
|
Skrevet den: 29-Oktober-2009 kl. 12:45
Tak for svarene ![](smileys/smiley1.gif)
@Bras. Har du din musik liggende i en alm. folder bare?
------------- Mvh Maria
|
Skrevet den: 29-Oktober-2009 kl. 13:04
Jeg mener at filerne skal ligge i folder'n Music ( det gør de ved mig ) som vist nok er automatisk sat op fra starten. Jeg kan ikke helt huske det, da det er et par år siden jeg sidst rodede med det
|
Skrevet af: fishytank
Skrevet den: 29-Oktober-2009 kl. 13:33
Jeg har selv haft en noxon iradio, og kan ikke anbefale den. Den faldt ud med jaevne mellemrum paa interradioen. Steaming af podcast og fra min Qnap NAS koerte dog uden problemer. Jeg har skiftet til logiotech squeezebox og de stationer der foer faldt ud koerer bare nu.
Du kan tilgaa din musik gennem UPNP og lede efter musiken gennem din fil sortering eller du kan bruge twonky media og faa sorteret det hele i en paen brugerflade paa radioen.
Musikken behoever ikke ligge i en musik folder, det er forudsaetningen hvis du bruger en Qnap NAS. Men ved Qnap der foelger twonkymedia med gratis.
|
Skrevet den: 29-Oktober-2009 kl. 14:03
Jeg har tidligere oplevet problemer med udfald, men ikke længe efter de seneste firmware versioner, som kan findes her http://ftp.terratec.de/HomeEntertainment/NOXON_iRadio_for_iPod/Updates/Beta/ - http://ftp.terratec.de/HomeEntertainment/NOXON_iRadio_for_iP od/Updates/Beta/
( afhængig af model )
|
Skrevet den: 29-Oktober-2009 kl. 14:28
Mange tak. Jeg har læst lidt om de forskellige afspillere, og valget faldt på en iradio pga. prisen og at jeg kan bruge min Syn 107 og dermed ikke skal ud og købe andre NAS eller rode med twonky. Da den "bare" skal stå i køkkenet. Radio udfald går nok, da jeg mest skal høre min egen musik, men at firmwaren retter udfald er jo super.
Jeg hitter ud af det med folderen. Når bare jeg ikke skal ligge musikken i itunes / itunes delen (Audio Station) af Synology eller noget, men kan nøjes med en folder og så er det det, så er jeg glad.
Tak for hjælpen. ![](smileys/smiley32.gif)
------------- Mvh Maria
|
Skrevet af: MJ (udmeldt)
Skrevet den: 29-Oktober-2009 kl. 14:43
Jeg har en Noxon iRadio og kan ikke anbefale den.
Menu og navigering er _så_ kluntet, langsom og irriterende og remoten er langsom og sløv også.
Og nej den er ikke defekt - jeg har prøvet andre modeller og de er ligesådan ![](smileys/smiley5.gif)
Til DLNA-brug med mange numre i mapper ville jeg få fuldstændig spat af, at bruge den - jeg bruger den således kun til netradio og der kan det liiiiige gå an. Til gengæld har jeg ikke oplevet udfald på netradio, men har også seneste firmware inde.
Min står i køkkenet og eneste grund til at jeg kan leve med den til madlavning er, at det ikke så tit er mig der laver mad ![](smileys/smiley36.gif)
Kan varmt anbefale at kigge andetsteds.
|
Skrevet den: 29-Oktober-2009 kl. 14:54
Først og fremmest: DOH! til mig selv. Viser sig at jeg ikke har opdateren firmwaren på my 107, så det var gået min næse forbi det med det nye DLNA Media Server support. ![](smileys/smiley9.gif) ![](smileys/smiley36.gif)
Hmmm. Endnu en der taler imod. Ved dæleme snart ikke. Jeg havde godt læst det med menu og navigation og det var også noget af det som gav mig tvivl. Jeg kan godt lide at springe en del rundt i musikken, såeh..
Jeg må lige undersøge markedet lidt igen. Jeg synes bare at dem som er fedest skal tilsluttes anlæg og har altså ingen højttalere, og det hjælper jo ikke mig. Jeg tager et kig omkring ![](smileys/smiley2.gif)
- eller også er min Synology 107 ikke kraftig nok, eller der skal bruges Twonky osv. Alt det gider jeg ikke rode med nu, jeg skal bare bruge en dims som kan afspille min musik i køkkenet.
EDIT: Har fundet et bud - Philips np2900. Dyrere, men har tilsyneladende hvad jeg ellers skal bruge.
------------- Mvh Maria
|
Skrevet den: 29-Oktober-2009 kl. 15:38
Jeg tør godt love dig, uden at kende dig personligt, at du får fnat i løbet af 5 minutter med en Noxon iRadio og ønsket om at hoppe lidt rundt i musikken. Det kan lade sig gøre, men den opfører sig så kluntet og langsom, at man bare ikke har lyst til det og er man tvunget til det går der 10 sekunder før man begynder at bande og blodtrykket stiger.... ![](smileys/smiley7.gif) ![](smileys/smiley5.gif)
Jeg kender ikke omtalte Philips men hvad med en Squeezebox Boom? Der er nogen der mener en Syno 107 kører udemærket med Squeezebox Server hvis man undgår webinterface. Jeg har dog ikke personlige erfaringer med hverken 107 og/eller Boom modellen.
Jeg ved ikke hvorfra i landet du er, men du er velkommen til at låne min iRadio med hjem i en uges tid, så kan du få lidt føling med om det er noget du kan leve med eller om der skal kigges andre steder. Jeg er fra Kolding-området hvis det er.. ![](smileys/smiley1.gif)
|
Skrevet af: Breddam
Skrevet den: 29-Oktober-2009 kl. 15:53
Martin, iRadioen er ikke noget i sig selv andet end en fjernstyrer af din UPnP-server. Jeg har en Noxon2audio, og den kører da som lyn og torden. Kører du ikke Twonky?
Jeg kender ikke iRadioens betjening, men displayet på min egen afspiller er ikke moderne, og man skal helt hen til afspilleren for at skifte nummer - ikke for at skrue op og ned ![](smileys/smiley2.gif) Jeg vil mene, at som radio- og podcastafspiller og som afspiller af albums og spillelister er den fortrinlig. Hvis man skal skifte musik (fra et andet album) efter hvert nummer, så bør man nok kigge sig om efter noget andet.
Venligst Søren
|
Skrevet den: 29-Oktober-2009 kl. 15:55
MartinJohansen skrev:
Der er nogen der mener en Syno 107 kører udemærket med Squeezebox Server hvis man undgår webinterface.
|
Sikkert ikke, hvis man kører modellen uden '+'
Så tror jeg, at man får alt for langsom betjening...
Venligst Søren
|
Skrevet den: 29-Oktober-2009 kl. 15:56
Tak for tilbuddet, men jeg tror jeg læser lidt om de forskellige først. Philipsen har jeg lige læst lidt om og den får meget fine ord med på vejen og så kan jeg godt lide at der er coverbilleder. Navigeringen får dog også lidt hug, men så vidt jeg lige kan se har en firmware rettet op på det.
Jeg tager lige et kig på Boom'en også. Førstehåndsindtrykket er ikke godt dog.. jeg synes den er grim. Men hvis den fungerer med 107'en og er bedre, vænner jeg mig vel til det. Jeg Googler lidt videre. ![](smileys/smiley1.gif)
------------- Mvh Maria
|
Skrevet den: 29-Oktober-2009 kl. 16:00
Tak for input, Breddam. Det er ikke let og jeg er meget omskiftelig i forvejen ![](smileys/smiley36.gif)
Havde ikke tænkt på (sådan går det når man har for travlt pludselig og spørger løs) det med spillelister. Kan iradioen også spille efter flere i forvejen lavede spillelister?
------------- Mvh Maria
|
Skrevet den: 29-Oktober-2009 kl. 16:07
Breddam skrev:
Martin, iRadioen er ikke noget i sig selv andet end en fjernstyrer af din UPnP-server.
|
I totally know
Breddam skrev:
Kører du ikke Twonky?
|
Jo.
|
Skrevet den: 29-Oktober-2009 kl. 16:10
MartinJohansen skrev:
Breddam skrev:
Martin, iRadioen er ikke noget i sig selv andet end en fjernstyrer af din UPnP-server.
|
I totally know
Breddam skrev:
Kører du ikke Twonky?
|
Jo.
|
Nå, øhmmm![](smileys/smiley36.gif)
|
Skrevet den: 29-Oktober-2009 kl. 16:11
Maria skrev:
Tak for input, Breddam. Det er ikke let og jeg er meget omskiftelig i forvejen ![](smileys/smiley36.gif)
Havde ikke tænkt på (sådan går det når man har for travlt pludselig og spørger løs) det med spillelister. Kan iradioen også spille efter flere i forvejen lavede spillelister?
|
Ja, det kan den.
|
Skrevet den: 29-Oktober-2009 kl. 16:17
Hehe det var ikke for at være kort for hovedet, men den er bare langsom og irriterende. ![](smileys/smiley1.gif)
Det måden den arbejder på, knapperne der er "træge" og langsomme, man kan ikke bare lige hurtig flikflakke igennem menuen man skal lige vente på om den nu også HAR reageret eller om man skal trykke igen. Tit når man trykker så sker der ingenting og så trykker man igen og så kommer de sidste par tastetryk pludselig og så farer den rundt i menuen.
Jeg er vant til speed-brug af mit udstyr - jeg memoriser hvordan man gør ting og så går det lynhurtigt - jeg har ikke "tid" til at vente på udstyret - det skal bare følge med.
Navigationsknappen er også træls med mine mellem-fede pølser.
Min brug af den er nu bare de 5 knapper på fronten med preset - jeg orker ikke at finde netstationerne i menuen længere. Så til det brug er den som sådan perfekt nok. Men den står helt klart til udskiftning eller alternativt brug så snart jeg får fat i en Squeezebox Radio eller hvad den nu hedder.
PS: Det er ikke min NAS der ikke kan følge med iRadio'en - det er en dualkerne 2,2GHz med 2GB performanceram på trådet ethernet så der er ressourcer nok til at føde den med.
Twonky arbejder også lynhurtigt i forbindelse med min PS3 og film/billeder. Det er derfor jeg skyder direkte og hårdt på Noxon iRadio.
|
Skrevet den: 29-Oktober-2009 kl. 16:23
Fino. Nu er jeg til gengæld smækforvirret ![](smileys/smiley36.gif) Hælder nok umiddelbart tilbage til iradio. Den gør det der skal gøres til en fin pris. Mere skal jeg sådan set ikke bruge. Vi må se - jeg giver det en uge eller to. ![](smileys/smiley2.gif)
Tak ![](smileys/smiley32.gif)
------------- Mvh Maria
|
Skrevet af: Niks78
Skrevet den: 29-Oktober-2009 kl. 19:33
Hey Maria,
Lidt indput skal du også have fra mig.
Jeg har selv en iRadio og Synology 107+ og er rigtig glad for den kombi. Men men men, det er jeg først blevet for en måned siden, da
der før min sidste update af begge maskiner, var meget meget store problemer med at browse gennem min musik på min 107'er...
iRadio'en var alt alt for langsom...
Nu er det en anden sag, nu kan man bladre ned gennem alle sine artists, albums, folders osv, efter hvordan du vælger at din 107'er
skal lave menu'en. Der er flere måder at sætte den op på. Har fundet ud af at man kan vælge at søge på første bogstav af enten album
eller kunstner, så den hopper ned til dette og spare meget tid med at bladre ned igennem hele en alt alt for store bibliotek(dette gøres
på fjernbetjeningen på samme måde som på din mobil). Det virker dog kun når jeg gør det, i det der hedder folder mode. Dvs at jeg
bare bladre igennem min iTunes bib. der inddeler min musik ret praktisk. Hvis du har alt din musik i en folder-struktur fra et andet
program, kan du også bare bladre igennem det... Uden brug af twonky eller noget... bare Upnp er slået til på din router og nas. Hader
twonky... alt alt for langhåret og besværligt (sidder på mac)... Jeg er doven mht computere.. de skal bare virker til det jeg vil have dem
til fra starten af... ikke alle mulige besværlige programmer osv...
På selve iRadio'en er der en rent ud sagt lorte-knap til at navigere rundt med... Bruger kun min fjernbetjening til at søge rundt med, da
knappen på radioen sender mig uønsket frem og tilbage i niveau i menu'erne, fjernbetjeningen er lettere at styre...
Jeg er selv flittig bruger af iPod og nyder at rulle rundt i dens menu'er.
Før jeg købte min iRadio, så jeg Freecom's http://www.hifipriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=406814 - MusicPal og
den virkede som en drøm at bladre rundt med, ala iPod'en. Den kan fås til under en tusse og har højtaler indbygget. Den kostede for
meget den gang jeg kiggede på den og den understøtter heller ikke aac formatet, som jeg bruger. Men hvis du alligevel har din musik i
mp3 kan den bruges.
Squeezebox har man jo også kun hørt godt om.
http://www.hifipriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=654546 - Denne model har også indbygget højtaler og kan fås
for en ok penge...
Vil anbefale dig at prøve dem før du køber, så du får en føling med hvordan de
virker...
Håber det kan hjæpe dig noget mere med din beslutning.
Mvh Nikolaj
|
Skrevet den: 29-Oktober-2009 kl. 21:37
Det var da en rar melding fra første hånd ![](smileys/smiley32.gif) Jeg er dog ikke enig i din beskrivelse af Twonky men ![](smileys/smiley36.gif) (~ jeg overlever nok)
|
Skrevet den: 30-Oktober-2009 kl. 11:16
Fornemt, Nikolaj. Tak for det. Jeg googler og læser lidt om dine forslag.
Når min sikkerhedskopiering af 107'en er færdig skal jeg lige have opdateret FW så jeg kan se lidt på dnla indstillingerne og se hvad det hele er for noget. Bare så jeg har en fornemmelse af det hele. Hvordan jeg opretter spillelister når jeg ikke bruger twonky eller itunes osv.
------------- Mvh Maria
|
Skrevet af: Niks78
Skrevet den: 30-Oktober-2009 kl. 12:14
@ Breddam: Nemmerlig. Sådan er det jo, for nogen virker det og for andre
holder det ikke en meter ;o)
@ Maria: Jamen du må have god jagt og meld endelig tilbage hvad du ender
op med og dine erfaringer med det.
|
Skrevet den: 30-Oktober-2009 kl. 12:22
Det gør jeg helt sikkert
------------- Mvh Maria
|
Skrevet den: 30-Oktober-2009 kl. 15:39
Jeg kan da lige lægge ud med at fortælle at jeg nu har opdateret FW på Synology, installeret DS audio på ipod touch, fiflet lidt med mediamonkey og har fundet ud af hvordan det hele fungerer. Så nu skal jeg bare lige have flyttet resten af den musik jeg har ligget i mappen 'Musik' til den mappe der blev oprettet i forbindelse med FW opdateringen. Men det klarer Mediamonkey jo også så glimrende.
Med det i mente hælder jeg ret meget til en iradio, men jeg bruger lige weekenden på at læse lidt om de andre forslag.
Stay tuned ![](smileys/smiley2.gif) ![](smileys/smiley17.gif)
------------- Mvh Maria
|
Skrevet af: j_mil
Skrevet den: 06-November-2009 kl. 12:42
Jeg syntes Iradion er et godt bud. Hos mig har den kørt 100% stabil, jeg syntes også at betjeningen er til at leve med. Hvis man bruger Twonky mendiaserver og menusystemet i denne er sat til avanceret, er det også OK at lede efter et bestemt stykke musik (medmindre man søger efter en bestemt folder). Sammenlinget med MusicPal'en som jeg også har en af, vinder Iradioen også på betjening, lydkvalitet og det at den i det mindste har en fjernbetjening.
// jm
|
Skrevet den: 09-November-2009 kl. 11:05
Det blev en iradio - jeg har nu haft den i et par dage og det kører super. Menuen er fin at finde rundt i, ikke alt for langsom til min smag og lyden er også ok. Jeg er meget tilfreds .
Tak til alle for input og svar. ![Thumbs Up Thumbs Up](smileys/smiley20.gif)
------------- Mvh Maria
|
Skrevet den: 09-November-2009 kl. 13:46
Husk at opdatere iradio'n med den seneste beta- firmware version.....da der gennem det sidste år er kommet en del forbedringer / fixes. Du kan finde dem her: http://ftp.terratec.de/HomeEntertainment/ - http://ftp.terratec.de/HomeEntertainment/
|
Skrevet den: 09-November-2009 kl. 14:05
Er gjort
------------- Mvh Maria
|
Skrevet af: S@ndman
Skrevet den: 18-Januar-2010 kl. 17:26
Jeg har en Noxon iRadio og en Synology 106j NAS og er egentlig godt tilfreds. Men opdatede min NAS i går og nu kan jeg lige pludselig ikke finde min musik. Eller dvs. jeg kan godt finde noget af den, men den finder ikke alt i min folder - hvad kan det skyldes og hvordan afhjælpes det?
Mvh
Jimmy
|
Skrevet af: kris
Skrevet den: 18-Januar-2010 kl. 19:54
Du må lige præcisere... bruger du Twonky som mediaserver eller...?
/kris
------------- Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
|
Skrevet den: 19-Januar-2010 kl. 09:27
Jeg bruger ikke noget software, kun ren NAS og Noxon...
|
Skrevet den: 19-Januar-2010 kl. 09:55
...så Synology har en indbygget mediaserver...? Den kender jeg ikke... de fleste bruger Twonky ift. UPnP-klienter som Noxon. Tjek din NAS-manual - det må stå noget om mediaserveren, og hvordan du tilgår den.
/kris
------------- Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
|
Skrevet den: 19-Januar-2010 kl. 10:08
Fulgte der ikke en Twonky-licens med, da du købte din Noxon, S@ndman? Den er på listen over understøttede NAS'er: http://www.twonkyforum.com/unsupported/4.4.18/ - http://www.twonkyforum.com/unsupported/4.4.18/ Med Twonky har du mange muligheder for at tilpasse din visning af din egen musik.
Ellers skyldes problemet nok, at din opdatering af NAS'en lavede rod i den indbyggede medieservers indeksering af din musik. Du må ind i opsætningen af din medieserver på NAS'en og se, hvordan den forsøger at finde din musik - og hvor ![Thumbs Up Thumbs Up](smileys/smiley20.gif) Venligst Søren
|
Skrevet den: 19-Januar-2010 kl. 10:20
Kender ikke lige umiddelbart til en Twonky-licens....skal den installeres på min NAS eller hvordan?
|
Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 19-Januar-2010 kl. 10:37
S@ndman skrev:
Kender ikke lige umiddelbart til en Twonky-licens....skal den installeres på min NAS eller hvordan? |
Til min Noxon2 Audio sidder der en lille label med licens nummer på CD coveret.
Har ikke prøvet på at indstallere på NAS, kun PC
Mvh JørgenT
|
Skrevet den: 19-Januar-2010 kl. 10:38
Der fulgte i hvert fald en licens med min Noxon2audio [Edit: Ja, det fik Jørgen jo lige skrevet lidt hurtigere end mig ], men det er ikke sikkert, at du har fået én med din iRadio... Den kan installeres på din NAS via din pc.
Helt aktuelt skal du forsøge at gå ind i webinterfacet til din NAS og se efter, hvilke muligheder du har for at konfigurere den medieserver, som er indbygget i din NAS. Så kan du altid lede efter din licens...
Venligst Søren
|
Skrevet den: 19-Januar-2010 kl. 10:39
JørgenT skrev:
Har ikke prøvet på at indstallere på NAS, kun PC | Hvis du har en NAS, kan du se, om den er understøttet via det link, som jeg skrev ovenfor. Venligst Søren
|
Skrevet den: 19-Januar-2010 kl. 10:43
Den er understøttet....nu har jeg et tillægsspørgsmål...
Hvis jeg installeret det på min pc, kræver det så at pc'en er tændt eller?
|
Skrevet af: justrace
Skrevet den: 19-Januar-2010 kl. 10:46
Det vil jo nok blive svært at bruge noget der er slukket for. :)
Twonky skal installeres på din NAS.
|
Skrevet den: 19-Januar-2010 kl. 10:50
Præcis....men er ikke interesseret i at have en pc tændt hele tiden....
Nogen der har erfaring med at installere Twonky på en Synology NAS? Skal man tage backup inden af data eller?
|
Skrevet af: justrace
Skrevet den: 19-Januar-2010 kl. 10:54
Nu kender jeg ikke Synology, men det burde ligge i web-delen.
Prøv at se godt efter om der er noget med Plugins eller lign..
|
Skrevet den: 19-Januar-2010 kl. 11:26
Der må være adskillige brugere herinde, som har installeret Twonky på en Synology NAS. Jeg har gjort det på andre NAS'er, og det var ret enkelt. Nøjagtig opskrift på, hvordan det gøres, finder du helt sikkert i Synologys brugerforum: http://forum.synology.com/enu/ - http://forum.synology.com/enu/
/kris
|
Skrevet den: 19-Januar-2010 kl. 11:46
Det er meget nemt at installere på en Synology. Spørgsmålet er, om du ikke vil forsøge at rette op på din nuværende medieserver. Twonky er nemlig ikke gratis, så du skal overveje, om du vil betale for en ny server, hvis problemet bare kunne løses med at reparere din egen server.
Ellers er det nemt nok at installere eller opgradere:
- Kør den korrekte installationsfil på din pc (med tændt NAS)
- Indtast NAS'ens IP-nummer
- Brug root som brugernavn (<--vigtigt!) og dit password
- Lad installationen køre færdig og se efter evt. fejl
Venligst Søren
|
Skrevet den: 19-Januar-2010 kl. 12:09
Lyder super - vil starte med at se om jeg ikke kan køre uden Twonky....skal nok lige vende tilbage senere om det virker eller....
Kan man i øvrigt bruge Synology NAS som medieserver, med det mener jeg om man kan afspille film der ligger på den som iso eller?
|
Skrevet den: 19-Januar-2010 kl. 12:20
Du skal nok kun regne med at den fungerer som lager. Om den kan levere data hurtigt nok til at kunne servicere en medieafspiller som streamer HD-materiale, kan jeg ikke svare på. Forskellen på det, din medieserver eller en Twonky gør, er, at en 'rigtig' medieserver afvikler mediefilen, hvorfor din iRadio egentlig bare er en fjernstyring af serveren, mens en PopcornHour eller Tvix eller lignende faktisk henter dine filer på et lager som progressivt download. Her er det medieafspilleren, der så at sige 'gør arbejdet'.
Venligst Søren
|
Skrevet den: 19-Januar-2010 kl. 12:54
Har fundet http://www.synology.com/enu/products/features/DLNA.php - http://www.synology.com/enu/products/features/DLNA.php - men her er min 106j ikke repræsenteret....
|
|