Print side | Luk vindue

TrueColor vs White Flex

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Projektorer
Forumbeskrivelse: Projektor og lærred
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=69168
Udskrevet den: 10-Januar-2025 kl. 19:04

Emne: TrueColor vs White Flex
Skrevet af: Lillebak
Emne: TrueColor vs White Flex
Skrevet den: 30-Oktober-2009 kl. 13:03
Hej

Jeg er på udkig efter et lærred og jeg har nu fundet ud af at jeg gerne vil have et fast ramme Plano lærred fra Lissau.

Men så kommer jeg til valget af dug og her er jeg kommet i tvivl.

Hvad er forskellen på TrueColor ISF og WhiteFlex?

Er det pengene værd at ofre 1000 kr mere for et TrueColor i forhold til WhiteFlex?

Lærredet skal bruges til en dedikeret hjemmebiograf, som har mørkegrå loft+vægge og sort gulvtæppe. Jeg regner med at bestille lærredet så stort som jeg kan få plads til, dvs omkring 100" og min Projector er en Infocus IN76. (Sidstnævnte håber jeg at kunne opgradere til en BenQ W5000 eller W6000 senere, hvis muldvarpeskindet tillader det)

Svar:
Skrevet af: sani
Skrevet den: 30-Oktober-2009 kl. 17:17

er der special grund at du apsolut skal haver en af de to lærred eller kune andre kome i betragtning...

Skrevet af: p.las
Skrevet den: 30-Oktober-2009 kl. 18:26
Oprindeligt skrevet af Lillebak Lillebak skrev:

Hej

Jeg er på udkig efter et lærred og jeg har nu fundet ud af at jeg gerne vil have et fast ramme Plano lærred fra Lissau.

Men så kommer jeg til valget af dug og her er jeg kommet i tvivl.

Hvad er forskellen på TrueColor ISF og WhiteFlex?

Er det pengene værd at ofre 1000 kr mere for et TrueColor i forhold til WhiteFlex?

Lærredet skal bruges til en dedikeret hjemmebiograf, som har mørkegrå loft+vægge og sort gulvtæppe. Jeg regner med at bestille lærredet så stort som jeg kan få plads til, dvs omkring 100" og min Projector er en Infocus IN76. (Sidstnævnte håber jeg at kunne opgradere til en BenQ W5000 eller W6000 senere, hvis muldvarpeskindet tillader det)

jeg vil gå efter det ISF lærredet. det er ikke ret meget dyrere. hvid du så vælger at købe Benq w5000/6000 for du en perfekt farvegengivelse. Husk at dit lærred er en langt bedre investering end en projektor

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio

Skrevet af: BowieCool
Skrevet den: 31-Oktober-2009 kl. 01:39

Jeg valgte et WhiteFlex lærred, da jeg købte min BenQ W5000 af Otto. Han fortalte, at der var en minimal forskel efter en kalibrering. Uden og vide det med sikkerhed, tror jeg slet ikke, at man kan se forskel, alstå når vi snakker efter en kalibrering.

Mvh

Bowie

-------------
Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub)
Effekt: the t.amp TA2400 MK-X (sub) - Panasonic DMP-BDT310

Skrevet af: Mr. Anderson
Skrevet den: 31-Oktober-2009 kl. 15:07

Jeg har et 90" fast ramme True Colour lærred næsten nyt jeg skal af med. Har skiftet til rulle lærred.

PM mig hvis det har interesse.

-------------
LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos

Skrevet den: 31-Oktober-2009 kl. 18:13
Oprindeligt skrevet af sani sani skrev:

er der special grund at du apsolut skal haver en af de to lærred eller kune andre kome i betragtning...

Jeg er åben for andre rammer og lærreder. Men grunden til at jeg har kig på Lissau Plano rammen, udover den gode pris og danske kvalitet , så har min hjemmebio stue desværre skrå vægge i den ene side, som begrænser størrelsen af lærredet. Og Plano rammen så ud til at have en smal ramme i forhold til LS Frame og andre rammer. Det gir mig forhåbentlig plads til et par tommer større billede i sidste ende.

Hvad angår dugen har jeg udelukket den grå, da min DLP projektors svage punkt mest ligger i lysstyrke end i sort niveau og kontrast. Jeg er derfor endt i et valg mellem TrueColor ISF og WhiteFlex, uden at vide hvad de 2 valgmuligheder egentlig indebærer. Jeg ku ikke finde noget information på Lissau hjemmeside og jeg kunne også godt tænke mig at høre jeres mening om der var nogen reel forskel som kunne betale sig?

Skrevet den: 31-Oktober-2009 kl. 18:28
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

jeg vil gå efter det ISF lærredet. det er ikke ret meget dyrere. hvid du så vælger at købe Benq w5000/6000 for du en perfekt farvegengivelse. Husk at dit lærred er en langt bedre investering end en projektor

Ja, det var også nogenlunde det jeg tænkte, men jeg er også tilpas meget jyde til at jeg ikke vil gi mere end det er nødvendigt.

Skrevet den: 31-Oktober-2009 kl. 18:49
Oprindeligt skrevet af BowieCool BowieCool skrev:

Jeg valgte et WhiteFlex lærred, da jeg købte min BenQ W5000 af Otto. Han fortalte, at der var en minimal forskel efter en kalibrering. Uden og vide det med sikkerhed, tror jeg slet ikke, at man kan se forskel, alstå når vi snakker efter en kalibrering.

Mvh

Bowie

Tak for inputtet. Som det er nu, kunne jeg forestille mig at det ender med en WhiteFlex.

Er der iøvrigt nogen der har en billig brugt Benq W5000 eller W6000 til salg? Det lader til at der er mange herinde der har den.

Skrevet den: 31-Oktober-2009 kl. 20:05

[/QUOTE]

Jeg er åben for andre rammer og lærreder. Men grunden til at jeg har kig på Lissau Plano rammen, udover den gode pris og danske kvalitet , så har min hjemmebio stue desværre skrå vægge i den ene side, som begrænser størrelsen af lærredet. Og Plano rammen så ud til at have en smal ramme i forhold til LS Frame og andre rammer. Det gir mig forhåbentlig plads til et par tommer større billede i sidste ende.

[/QUOTE]

Jeg vil helt klar anbefale dig den nye ramme "LS Framme". Jeg havde først en Plano ramme, som jeg dog havde aftalt med Otto, skulle skiftes, når den nye kom på markedet. Den har stof på selve rammen og den har et meget eksklusivt look. Total cool. Forskelen i størelsen på de 2 rammer er minimal.

Mvh

Bo

-------------
Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub)

Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 31-Oktober-2009 kl. 22:44

Oprindeligt skrevet af Lillebak Lillebak skrev:

Plano er 5 cm, LS er 7,5 cm. Så det gør 5 cm´s forskel i alt. Medmindre du er meget presset, så bør du afgjort gå efter LS rammen.

-------------
Mvh Otto

Skrevet den: 01-November-2009 kl. 00:49

Du skal også huske på, at Lissau laver lærreder på mål, uden det koster ekstra. Dvs, at hvis du f.eks har maks plads til 116 " jamen så bestiller du et lærred på den størrelse. Man er altså ikke tvunget til at vælge 100, 110 eller 120 ". Det synes jeg er et plus ved Lissau.

Mvh

Bo

-------------

Skrevet den: 02-November-2009 kl. 08:46
Jeg har tænkt lidt over det med LS Frame og jeg tror også jeg ville have valgt LS Frame, hvis den skulle hænge på en væg. Men jeg har en anderledes plan om at have et gammeldags rødt tungt teater-gardin af velur bag lærredet. Gardinet skal fungere som både mørklægning og til at lave lidt stemning. Og jeg tror Plano rammen vil passe bedst ind i det setup, samtidig med at det heller ikke fylder så meget.

Det ender nok med et Plano med WhiteFlex på omkring 102"... Nu hvor jeg selv kan bestemme målet.

Mange tak for hjælpen!

Print side | Luk vindue