BoxerTV
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Det digitale sendenet
Forumbeskrivelse: DTT nettet incl. Boxer (DVB-T)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=69211
Udskrevet den: 06-Februar-2025 kl. 19:50
Emne: BoxerTV
Skrevet af: Nomisdk
Emne: BoxerTV
Skrevet den: 31-Oktober-2009 kl. 10:11
Hej
Jeg er lidt i tvivl om jeg kan få BoxerTV.
Jeg bor i en lejlighed, hvor jeg har et almindelie antenne stik, fra det antenne stik har jeg end til vidre kunne se det gamle analog signal og digital tv(de 5 kanaler).
Men hvis jeg nu bestiller BoxerTV og sætter den til, vil jeg så kunne se det?
Jeg skrev til Boxer og de sagde ikke om det kunne lade sig gøre, men de sagde de ikke havde lov til at modtage når det er en fælles antenne i en lejlighed.
Men hvis man ser teknisk på det, burde det så ikke fungere helt fint, når jeg godt kan se de almindelige 5 digitale kanaler?
|
Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 31-Oktober-2009 kl. 10:51
Hvilken udbyder har du.?
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet den: 31-Oktober-2009 kl. 10:59
Jeg vil tro det er Yousee, da jeg flyttede ind var der ihvertfald 30 dages gratis yousee tilgængelig.
|
Skrevet den: 31-Oktober-2009 kl. 11:09
Så er det en Samsung 3106 eller 3126 der skal bruges.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet den: 31-Oktober-2009 kl. 11:13
Og så ville jeg kunne se BoxerTv?
|
Skrevet den: 31-Oktober-2009 kl. 11:21
You See har INTET med Boxer at gøre. Der fås de samme kanaler fra You See samt en god del flere.
|
Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 31-Oktober-2009 kl. 11:26
Nogle fællesantenne anllæg har de 5 digitale DVB-T mpeg2 kanaler indlagt via et digitalt spejl.
Hvis du i forvejen har YouSee igennem dit antennestik, vil du ikke komme til at se Boxer foreløbig.
|
Skrevet den: 31-Oktober-2009 kl. 11:30
Skrevet den: 31-Oktober-2009 kl. 11:38
NÅ,!!!!??. Hvorfor skriver du så tidligere i tråden: Jeg vil tro det er Yousee, da jeg flyttede ind var der ihvertfald 30 dages gratis yousee tilgængelig. Det ville hjælpe gevaldigt, hvis du kunne blive enog med dig selv hvad det er du skriver, og undersøge de nøjagtige forhold. Vi ved det jo ikke.
|
Skrevet den: 31-Oktober-2009 kl. 11:48
Hvis du læste i min første tråd skriver jeg at jeg kan se analog og de 5 almindelige digital kanaler via antenne stikket.
Så spørger du om hvad udbydder jeg har, og jeg har vel ikke nogen når jeg bare ser via anetene.
Men gætter på du med udbyder mener hvem der måske har netværket i lejligheden, og det vil jeg tro er Yousee, fordi da jeg flyttede ind var der helt automatisk fuld pakken, men dette forsvandt efter 30 dage.
|
Skrevet den: 31-Oktober-2009 kl. 11:54
Hvis du har KabelTV, så kommer det fra en udbyder, og alt efter hvem der leverer signalet, så er det deres modtager, (eller anden dertil kompatibel), der skal anvendes.
|
Skrevet den: 31-Oktober-2009 kl. 11:57
Skrevet den: 31-Oktober-2009 kl. 12:02
NU må du blive enig med dig selv. Hvis du bor i en lejlighed, og har levering af TV signal, så kommer det jo et sted fra, men hvorfra.?
|
Skrevet den: 31-Oktober-2009 kl. 12:07
Jeg aner ikke hvor det kommer fra jeg ved bare fakts er som følger: Jeg kan se analog tv(lidt endnu) Og de 5 digital kanaler via mpeg2 tuner i mit tv.
|
Skrevet den: 31-Oktober-2009 kl. 12:13
Så er det nødvendigt at du undersøger sagen, da det ellers ikke er muligt at hjælpe uden de oplysninger. Har man TV levering i en lejlighed, så er betalingen dertil en del af huslejen, og så lukkes signalet ikke, er det You See der leverer signalet, så kan ALLE kanaler i den pakke du abbonerer på ses Digitalt.
|
Skrevet af: broeman
Skrevet den: 31-Oktober-2009 kl. 15:04
Tja, det kan være lidt af hvert.
Enten kører der en tagantenne ned til dit stik, og så kan du sikkert også modtage Boxer (dog ikke med garanti, heller ikke over tid, men du kunne evt. have en backupløsning med en stueantenne).
Hvis Yousee stadigvæk kører signal på stikket (sker tit at teknikerne ikke får lukket helt for signalet/bytter om), kan det jo også være at du modtager deres ("fake") DVB-T signal og så kan du ikke modtage Boxer.
Kontakt da din udlejer (eller evt. kigge i din lejekontrakt) hvis du er tvivl, eller test det fra søndag morgen.
------------- Samsung LE40M86BDX
Onkyo TX-SR606, Jamo Elegance 08, Harbosound HP109
Sony Playstation 3/40, 250GB
Triax HD409VA (m/Boxer)
XMBCUbuntu HTPC
|
Skrevet den: 31-Oktober-2009 kl. 15:23
Hvordan vil jeg kunne konstatere det i morgen, om det er et fake signal eller fra en tagantenne?
|
Skrevet den: 31-Oktober-2009 kl. 15:32
Der kan ikke modtages DTT signal fra You See. Kun Analog og DVB-C.
|
Skrevet af: Mike S.
Skrevet den: 31-Oktober-2009 kl. 16:12
Som RadioManden skriver så får du ganske givet dit antennesignal fra YouSee - det betyder du kan se analogt-tv og fortsætte
med det i en del år endnu - det analoge sluk gælder IKKE kabel-tv, satelit og ip-tv.
Du har også mulighed for at se dine kanaler digitalt da YouSee også udsender kanaler digitalt (i det samme kabel som de
analoge kanaler - så du skal altså bruge samme stik). Det eneste det kræver er et tv med indbygget DVB-C tuner eller boks
med DVB-C tuner (kan købes hos Radio- og tv forhandler + YouSee).
------------- Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
|
Skrevet den: 31-Oktober-2009 kl. 16:16
[QUOTE=Mike S.] det analoge sluk gælder IKKE kabel-tv, satelit og ip-tv.
QUOTE]
Sattelit og IP-TV er kun Digitalt, det er meget længe siden at Sattelit har været Analogt.
|
Skrevet den: 31-Oktober-2009 kl. 23:23
Nomisdk skrev:
Hvordan vil jeg kunne konstatere det i morgen, om det er et fake signal eller fra en tagantenne?
|
Lav en søgning i morgen tidlig/middag:
Har du DTT-signal, vil der ikke være nogen analoge kanaler tilbage (overhovedet!).
Hvis du har MPEG-2 DTT vil du ligge mærke til at DR Update forsvinder (den flytter til ny MPEG-4 MUX).
Har du også MPEG-4 DTT vil der dukke flere kanaler op, inkl. Boxer-kanaler (som er krypteret/låst).
Har du YouSee-signal går jeg udfra at de nye DR-kanaler også kommer frem, men jeg kender ikke deres planer. I hvertfald vil der ikke dukke Boxer-kanaler op, og DR Update forsvinder/flytter nok heller ikke. De analoge kanaler vil stadigvæk være der.
--
Til jer andre: hvad ved I om han har YouSee eller ej, han er jo selv i tvivl. Jeg har førhen arbejdet en del år i TDC Kabel TV Fejlservice og konstateret at mange boligforeninger har en løsning, hvor teknikeren afkobler kabel-tv og tilslutter tagantennen til brugeren. Udover det er der naturligvis en del fejlomkoblinger og fejl med filtre m.v.
Han har påpeget at der var 30 dages gratis YouSee da han flyttede ind (og dermed "lukket" nu), og man kan derfor regne med at ejendommen ikke har deres egen løsning (selvom der er nogen der leger med forskellige udbydere). Man kan ikke forbyde Boxer at levere signal til en evt. stueantenne, selvom beboeren har et kabel-tv stik (obligatorisk eller ej).
--
Boxer må ikke levere til et fællesantenne-anlæg, da de selv administrer kanal-løsninger. En tag-antenne er ikke et fællesantenne-anlæg, men man skal passe på om de overhovedet bliver vedligeholdt/pludselig pillet ned (derfor: kig i din lejekontrakt).
Triax HD409VA (m/Boxer)
XMBCUbuntu HTPC
|
Skrevet af: karkov
Skrevet den: 01-November-2009 kl. 08:33
Det er godt at se at boxer er stået op, på deres hjemmeside. NOT ![](smileys/smiley36.gif)
man skulle ellers tror dagen i dag var vigtigt for dem. men kl 08:30 på en søndag er jo også tidligt for en web admin. ![](smileys/smiley4.gif)
http://www.boxertv.dk - www.boxertv.dk
![](/forum/uploads/karkov/2009-11-01_083042_boxertvdkikkeklar.jpg)
|
Skrevet den: 01-November-2009 kl. 08:51
Her er status på hvordan det er nu:
Jeg har lavet en ny digital scanning for kanaler og den fandt alle dem som boxer udbyder, den fandt dog ikke almindelig dr1 og tv2??? Alle kanaler er foresten sorte(hvilket nok skyldes jeg har en mpeg2 tuner og ikke har boxer)
Undre mig over den ikke fandt dr1 og tv2?
Analog har jeg ikke kigget endnu, men testet det.
|
Skrevet af: chercka
Skrevet den: 01-November-2009 kl. 09:35
Undrer mig lidt her til morgen. Vi har bestilt Boxers mindste pakke, men vi
kan pt se alle kanaler boxer udbyder. Ikke bare registrere dem på
modtageren, men altså også se og høre dem.
Andre der oplever det samme? Vi peger vist mod Hove senderen.
Mon det varer ved? :)
|
Skrevet af: Darknezs
Skrevet den: 01-November-2009 kl. 09:52
Osse her alle kanaler, i Viborg
|
Skrevet af: Metfan
Skrevet den: 01-November-2009 kl. 10:00
Fra d 1. til d 3. vil der være fri adgang til alle Boxer's kanaler.
|
Skrevet af: chercka
Skrevet den: 01-November-2009 kl. 10:08
If it seems too good to be true, it probably is.
Tak for svar
|
Skrevet den: 01-November-2009 kl. 12:12
Efter en ny scanning her til middag fandt den igen DR1, DR2 og TV2. Jeg kan lige ledes også finde alle de kanaler som boxer udbyder. (De er dog bare sorte)
Det må vel næste betyde at hvis jeg bestiller Boxer så kan jeg se dem.
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 01-November-2009 kl. 12:35
Nomisdk skrev:
Efter en ny scanning her til middag fandt den igen DR1, DR2 og TV2. Jeg kan lige ledes også finde alle de kanaler som boxer udbyder. (De er dog bare sorte)
Det må vel næste betyde at hvis jeg bestiller Boxer så kan jeg se dem.
|
JEPS! Jeg kan se alle 41 kanaler - men nu HAR jeg så også mpeg4 og Boxer![](smileys/smiley17.gif)
|
Skrevet den: 01-November-2009 kl. 16:05
Jeps, det er lækkert med lidt tv igen . Kanalerne ser nu fine ud (i hvertfald på min modtager), så bekymringerne om at kanalerne ville blive komprimeret til ukendelighed var ubegrundet. Men det er nok fordi der ikke er nogen Viasat kanaler (undtagen TV2 Sport)
Nomis: hvis de er sorte, skal du måske regne med at du skal anskaffe dig en MPEG-4 modtager. Alle Boxers kanaler burde være åbne fra 1. nov - 3. nov (men jeg ved ikke om det kun gælder dem med kort).
Triax HD409VA (m/Boxer)
XMBCUbuntu HTPC
|
|