AGK 10360 softwarefejl?
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Det digitale sendenet
Forumbeskrivelse: DTT nettet incl. Boxer (DVB-T)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=69254
Udskrevet den: 12-Februar-2025 kl. 00:12
Emne: AGK 10360 softwarefejl?
Skrevet af: chillihead
Emne: AGK 10360 softwarefejl?
Skrevet den: 31-Oktober-2009 kl. 18:29
Har lige købt en Mpeg4 boks , en AGK 10360.
Første tilslutning gik fint , alle kanaler fandt , og alt fungerede fint.
Indtil software-opdatering via USB , den installerede softwaren 100% , og det var den rigtige til modellen.
Men nu siger den intet signal , og er ikke til at komme i kontakt med via fjernbetjening??
Hvad gør jeg?
|
Svar:
Skrevet af: jjh_dk
Skrevet den: 02-November-2009 kl. 17:12
Har eksakt sammme problem. Nogen hjælp derude?
|
Skrevet af: JeppeK
Skrevet den: 03-November-2009 kl. 13:56
Prøv at tage antennestikket ud og så sæt det i igen?
Jeg havde samme fejl på min Maximum T-102, da jeg havde glemt at sætte
stikket i første gang jeg prøvede den
|
Skrevet af: chillihead
Skrevet den: 03-November-2009 kl. 15:40
Intet har hjulpet , så jeg gik ned og fik den byttet.
Tør ikke opgradere softwaren
|
Skrevet af: jjh_dk
Skrevet den: 03-November-2009 kl. 16:50
Tak, JeppeK, for dit input. Men desværre .... Har prøvet at fjerne både strøm og antennesignal og starte forfra, men kan stadig ikke komme i kontakt med boxen
|
Skrevet af: Boardman
Skrevet den: 03-November-2009 kl. 17:26
Er er nogen der har opdateret den med succes?
Jeg havde tænkt på at opdatere min, men der står ikke på hjemmesiden hvilke bug de har rettet, eller ændret i softwaren.
Nu er jeg kommet i tvivl om jeg tør.
|
Skrevet af: JeppeK
Skrevet den: 03-November-2009 kl. 21:09
Til jjh_dk:
På siden om Strong 8100 (som ligner AGK 10360 og Maximum T-102)
står der i FAQ:
No signal found:
* Aerial is disconnected - Check aerial lead
* Aerial is damaged/misaligned - Check aerial
* Out of digital signal area - Check with dealer
* Active antenna requires to switch ON antenna power/external feed -
Switch receiver’s Antenna Power ON/ connect external feed
http://www.strong.tv/tvweb4/index.php?id=1946 - Strong
8100
Har det mon noget at gøre med at du har en aktiv antenne (sidste
mulighed ovenfor)?
|
Skrevet af: basco
Skrevet den: 04-November-2009 kl. 15:23
Nu kender jeg ikke de boxe der, men der har været en kendt fejl på Sagem boksene. Her er work around, at Slå DTR Antenne Strømtilførsel fra.
Kan I se om I har den mulighed?
|
Skrevet af: jjh_dk
Skrevet den: 04-November-2009 kl. 17:10
Tak, JeppeK og basco, for jeres interesse.
Af hensyn til - mod min sædvane - at udtrykke mig kortfattet var jeg ikke præcis nok i min oprindelige meddelelse. Jeg *har* antennesignal - når antennen er sat til. Blot kun for den kanal boksen tilfældigt var tilsluttet, da software opdateringen foregik (og dette signal er ovenikøbet delvis tildækket af en "Påmindelse" om at kanalen er ændret). Tilsvarende tror jeg, at chillihead's "intet signal" skyldes, at han ikke havde noget indgående signal, da han foretog *sin* opdatering - men denne tro kan naturligvis være forkert?
Så nej, det virker ikke på mig som et antenneproblem. Derfor er jeg heller ikke vild med at kravle op på loftet og fingerere med eventuelle filtre og strømtilførsel samt muligvis herved genere TV modtagelsen for andre sagesløse beboere i bebyggelsen.
Det virker for mig som opdateringen forårsagede en "frysning" af AGK Set top boksen - hvor den nu var på pågældende tidspunkt - således, at den ikke mere er modtagelig for input fra hverken fjernbetjening eller boksens egen kanalskifter.
Håber, at dette hjælper til præcisering af problemet. Og, boardman, hvis jeg var dig ville jeg ikke opdatere før der er kommet mere klaring over problemet, omend jeg har en erindring om andetsteds på forum at have læst at en (enkelt) person skulle have opdateret en AGK uden at nævne nogle problemer herved.
|
Skrevet af: morten_b
Skrevet den: 04-November-2009 kl. 19:30
Har du prøvet at køre opdateringen igen, hvis det da er muligt? Hvis det ikke hjælper så retur med boksen til butikken, hvor du har købt den. ![Wink Wink](smileys/smiley2.gif)
|
Skrevet af: jjh_dk
Skrevet den: 05-November-2009 kl. 04:20
Hi Morten_b,
No can do .... det ville kræve brug af fjernbetjeningen - som boksen ikke reagerer på.
Joh, det nærmer sig unægteligt en returnering.
|
Skrevet af: ridderdk
Skrevet den: 05-November-2009 kl. 11:08
Jeg har en AGK 10359.
Da jeg opdaterede firmwaren på den, så ophørte fjernbetjeningen med at virke, begriber ikke hvad der er sket, men at det sker nøjagtig i forbindelse med software opdatering kan ikke være en tilfældighed. Til gengæld har jeg en Harmony remote 855 hvor jeg så tilføjede AGK'en , og den virker såeee?
|
Skrevet af: JeppeK
Skrevet den: 05-November-2009 kl. 23:45
Jeg fik lige at vide i en anden tråd:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=69283&title=usb-video-p-maximum-t102-agk-10359-60 at man kunne opdatere AGK boksen med en fil ved navn: MTC_MSD7828_DH2836.ap Så jeg søgte på den på google og fandt frem til dette dokument (Googleoversat fra fransk):
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=fr&u=www.akiraeurope.com/fr/files/Instructions%2520pour%2520mise%2520%25C3%25A0%2520jour%2520logicielle%2520-%2520V1.pdf&ei=jk3zSqjvIYXM-QbVgcmrBA&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum=2&ved=0CBEQ7gEwAQ&prev=/search%3Fq%3DMTC_MSD7828_DH2836.ap%26hl%3Den%26client%3Dsafari%26rls%3Den-usMåske%20det%20kan%20bruges,%20da%20det%20ser%20ud%20til%20at%20mange%20af%20disse%20bokse%20er%20de%20samme? - http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=fr&u=www.akiraeurope.com/fr/files/Instructions%2520pour%2520mise%2520%25C3%25A0%2520jour%2520logicielle%2520-%2520V1.pdf&ei=jk3zSqjvIYXM-QbVgcmrBA&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum=2&ved=0CBEQ7gEwAQ&prev=/search%3Fq%3DMTC_MSD7828_DH2836.ap%26hl%3Den%26client%3Dsafari%26rls%3Den-usMåske%20det%20kan%20bruges,%20da%20det%20ser%20ud%20til%20at%20mange%20af%20disse%20bokse%20er%20de%20%22samme%22?
http://ttp://translate.google.com/translate?hl=en&sl=fr&u=www.akiraeurope.com/fr/files/Instructions%2520pour%2520mise%2520%25C3%25A0%2520jour%2520logicielle%2520-%2520V1.pdf&ei=jk3zSqjvIYXM-QbVgcmrBA&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum=2&ved=0CBEQ7gEwAQ&prev=/search%3Fq%3DMTC_MSD7828_DH2836.ap%26hl%3Den%26client%3Dsafari%26rls%3Den-usMåske%20det%20kan%20bruges,%20da%20det%20ser%20ud%20til%20at%20mange%20af%20disse%20bokse%20er%20de%20samme? - Og http://www.translate.google.com/translate?prev=hp&hl=en&js=y&u=http%3A%2F%2Fwww.akiraeurope.com%2Ffr%2FCatalog%2FDHB-B36HU.php&sl=fr&tl=en&history_state0= - http://www.translate.google.com/translate?prev=hp&hl=en&js=y&u=http%3A%2F%2Fwww.akiraeurope.com%2Ffr%2FCatalog%2FDHB-B36HU.php&sl=fr&tl=en&history_state0=
1 / First, check that the serial number of your adapter TNT DHB-B36HU is between numbers and 097057B95000001 097057B95004700 and that the version of software is integrated: 90628.90706.1. You can find this information with Menu> System> Information The serial number is indicated in the code behind this bar the device and the box. DO NOT UPDATE THE SOFTWARE IF YOU DHB-B36HU DOES NOT REPRESENT THE CRITERIA ABOVE! It becomes absolutely useless and you would have the possibility back to the old software. IF YOU ARE NOT SURE THAT YOUR ADAPTER IS ELIGIBLE FOR THE REVISION DAY, PLEASE CONTACT OUR HOTLINE BY EMAIL TO: sav-akira@akiraeurope.com --- During the update, the TV must be connected to the DHB-B36HU by cable SCART (or HDMI) It becomes absolutely useless (and you would (NOT?) have the possibility
back to the old software - Jeg tror dog at google ikke har oversat "et vous n'auriez plus la possibilité
de revenir à l'ancien logiciel"" rigtigt, men mit franske er ikke i top ;-)).
Måske det kan bruges, da det ser ud til at mange af disse bokse er de "samme"?
|
Skrevet af: jjh_dk
Skrevet den: 06-November-2009 kl. 23:19
Bravo, JeppeK, jeg tror, at du har fundet ind til problemets kerne. Den opdateringsfil du nævner (MTC_MSD7828_DH2836.ap) har samme navn som den opdateringsfil jeg downloadede fra AGK Nordic's website og som forårsagede 'frysning' af AGK 10360 boksen. Denne fil bruges åbenbart også til opdatering af en (mig ubekendt) Akira DHB-B36HU boks, forudsat boksen har et korrekt serienummer. Mit serienummer (fra bagsiden af boksen) er 090706664, hvorfor jeg iflg. advarslen på Akira's website ( http://www.akiraeurope.com/fr/Catalog/DHB-B36HU.php - http://www.akiraeurope.com/fr/Catalog/DHB-B36HU.php ) ikke må opdatere. Hvis nu blot AGK Nordic havde skrevet en tilsvarende advarsel (suk).
Som jeg opfatter det, har den kinesiske (Made in China) producent åbenbart produceret boksen i forskellige serier, hvoraf nogle kan opdateres, og andre ikke kan. Forskellige importører, herunder bl.a. AGK Nordic og Akira, har så videresolgt boksen (med lidt forskelligt ydre design) under forskellige navne, f.eks Model 10359, 10360 og DHB-B36HU (samt sandsynligvis flere andre navne). Nogle af disse importører har været opmærksom på opdateringsproblemet, og andre har åbenbart ikke.
Da problemet opstod for mig, skrev jeg i tirsdags (03.11.09) til AGK Nordic på deres - ikke umiddelbart tilgængelige - e-mail adresse, mailto:email@agknordic.dk - email@agknordic.dk . Jeg har igår fået deres tilbagemelding, hvoraf det fremgår: 1: at de ikke kender problemet, 2: at de ikke selv har fundet problemer med opdatering af nogen af deres bokse (de har åbenbart alle et passende serienummer), og 3: at de henviser mig til den butik (Føtex), hvor jeg indkøbte boksen. Derudover mente AGK Nordic åbenbart ikke, at de havde yderligere ansvar. Jeg har dog siden noteret mig, at de idag har fjernet opdateringsmuligheden fra deres website ( http://www.agknordic.com/new/index.php?side_id=299 - http://www.agknordic.com/new/index.php?side_id=299 )!
|
Skrevet af: jjh_dk
Skrevet den: 12-November-2009 kl. 23:10
Har nu (i Føtex) ombyttet den "frosne" AGK 10360 til en Maximum T-102 FTA (serie nr. 22900938004906). Generelt: samme bagside, samme menu program, og samme (halv)dårlige kvalitet. Har ikke megen tvivl om, at disse to modeller kommer fra samme (kinesiske) producent.
Tror dog ikke, at jeg er villig til at udsætte Maximum T-102 for en "softwareopgradering via USB-tilslutning" (som det står anført på emballagen - uden nærmere oplysninger fra importøren (Kjaerulff 1) om, hvordan dette skulle ske). Har dog stadig opdateringsfilen (MTC_MSD7828_DH2836.ap) fra AGK, men har ikke megen tillid hertil, efter at AGK Nordic har tilbagetrukket adgangen til denne fil. Risikovilligheden ved opdatering er nok afhængig af, hvor meget man ønsker at se videofiler via USB, jvf. et par andre tråde herom på
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=69368&title=firmware-til-maximum-t102-fta - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=69368&title=firmware-til-maximum-t102-fta og
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=69755&title=opdatering-af-maximum-t102 - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=69755&title=opdatering-af-maximum-t102 .
|
|