Print side | Luk vindue

DR HD Panasonic G10

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Det digitale sendenet
Forumbeskrivelse: DTT nettet incl. Boxer (DVB-T)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=69318
Udskrevet den: 06-Februar-2025 kl. 21:14

Emne: DR HD Panasonic G10
Skrevet af: JKALADK
Emne: DR HD Panasonic G10
Skrevet den: 01-November-2009 kl. 22:19

Hej

Jeg så her til aften en test på Dr HD hvor der skulle være forskel på højre og venstre side af skærmen - kunne ikke se den store forskel.

Modtager kanalerne på antenne monteret på taget.

Skal man foretage nogle ændringer på Panasonic G10 for at se i HD ham fra So Ein Ding snakkede noget om 720 ?

Hilsen Jan

Svar:
Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 01-November-2009 kl. 22:20
Der var ikke den store forskel i den test - det var mest bladene på træerne der var tydeligere på HD siden.

Skrevet af: JKALADK
Skrevet den: 01-November-2009 kl. 22:27

Ok troede bare at det skulle være heelt revolutionerende, lige som at være der  så også Forbrydelsen II der var nu heller ikke det vilde HD over den, var dog stadig spændende.

Hilsen Jan

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 01-November-2009 kl. 22:30

Syntes heller ikke at forskellen var overdøvende.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 01-November-2009 kl. 22:48
Nu er DR jo i forvejen flot i SD. Der var ikke den store forskel til HD - men den var der

Skrevet af: Allan Olesen
Skrevet den: 01-November-2009 kl. 23:24
Manden i So ein Ding glemte lige en væsentlig instruktion: Man skal være så tæt på sit TV, at man har mulighed for at se forskellen.

Gad vide, hvor mange der ringer til deres TV-mand på den konto...

Skrevet af: Per Korshøj
Skrevet den: 01-November-2009 kl. 23:47

Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Manden i So ein Ding glemte lige en væsentlig instruktion: Man skal være så tæt på sit TV, at man har mulighed for at se forskellen.

Gad vide, hvor mange der ringer til deres TV-mand på den konto...

Ham "manden" hedder Nikolaj Sonne, og har, synes jeg en frisk måde at få tingene sagt på...., med lidt "nyrehug" til industrien om at tage sig sammen. Men ja allan du har ret. men skal nok have et trænet øje!

-------------
Per Korshøj

Skrevet af: Allan Olesen
Skrevet den: 02-November-2009 kl. 00:20
Jeg tror ikke, man behøver et trænet øje. Man skal bare have den rette afstand.

2 meter fra et 40" er forskellen meget tydelig. På 4 meters afstand er den svær at få øje på.

Men jeg håber da, at alle kan se forskel på underteksterne. De er fantastiske. Lyse bogstaver, med en helt tynd, sort kant, så de også kan læses på hvid baggrund.

Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 02-November-2009 kl. 14:40
Oprindeligt skrevet af Per Korshøj Per Korshøj skrev:

Ham "manden" hedder Nikolaj Sonne, og har, synes jeg en frisk måde at få tingene sagt på...., med lidt "nyrehug" til industrien om at tage sig sammen. Men ja allan du har ret. men skal nok have et trænet øje!

Lidt for frisk, eftersom der er for meget "revolver-journalistik" over programmet. Det er for overfladisk, og dertil bliver det hele useriøst, når manden ind i mellem kommer med deciderede faktuelle fejl...

M.v.h.

Print side | Luk vindue