Print side | Luk vindue

DR HD Testen

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Det digitale sendenet
Forumbeskrivelse: DTT nettet incl. Boxer (DVB-T)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=69367
Udskrevet den: 06-Februar-2025 kl. 21:19

Emne: DR HD Testen
Skrevet af: elken81
Emne: DR HD Testen
Skrevet den: 02-November-2009 kl. 13:39

DR HD Testen på selve kanalen viser delt billede på skærm, hvor den ene skulle være almindelig signal og anden HD signal, men jeg kan ikke se noget forskel på de to, da de ser skarpe ud begge to. Dog siger de hvis man ikke kan se forskel på de to billeder, ser man ikke kanalen i HD signal.

Nogen der ved noget om det?

For jeg er 99 % sikker på at jeg ser den i HD.

Svar:
Skrevet af: DrageMester
Skrevet den: 02-November-2009 kl. 14:14
Jeg kan godt se forskellen.

Har du indbygget DVB-T/C MPEG4 tuner i dit tv, eller bruger du en ekstern boks til at modtage DR HD?

Hvis du modtager med en ekstern boks og bruger f.eks. SCART til at overføre billede, så er det der forklaringen ligger.

Det kan også forklares med et tv med for lille størrelse i forhold til din afstand fra skærmen.

Du må jo nok hoste op med flere detaljer, hvis vi skal finde frem til forklaringen.

-------------
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 02-November-2009 kl. 14:17
Må indrømme jeg sad selv og gloede på den test fra 3,5 m afstand og kunne ikke se forskel. Men så gik jeg tættere på - og SÅ var der forskel

Skrevet af: elken81
Skrevet den: 02-November-2009 kl. 18:47

Ja, jeg har yousee's boks uden Harddisk, og et Pana PZ85, og bruger selvfølgelig HDMI :)

Jeg så kun testen i kort tid, så nåede ikke at nærstudere det. Men de sagde man kunne se på dr's hjemmeside, hvornår de sender testen. Men det kan jeg ikke finde? Anybody?

Skrevet af: stigc
Skrevet den: 02-November-2009 kl. 19:01
du skal kikke i progamguiden på fjernsynet, den kører vist hver halve time,
og man skal være hurtig for at se den :-(
selve billedet kunne man godt have ladet stå lidt længere

-------------
Stig

Blot min ringe mening !

Skrevet af: Hans j
Skrevet den: 02-November-2009 kl. 19:29
Jeg kunne da godt se lidt forskel, men "TYDELIGT" som han siger i testen er det nu ikke.

Skrevet af: agger
Skrevet den: 03-November-2009 kl. 13:28

hej

nej men det betyder vel også bare at sd signal fra dr er flot når det er optaget i god kvalitet, havde også besvær med at se forskel på forbrydelsen 2 fra sd og så til dr hd kanalen. men lyden er træls burde være super 5.1 lyd .

hilsen agger

Print side | Luk vindue