Print side | Luk vindue

mini-anmeldelse Denver DVBT MPEG4 PVR - DMB105HD

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Det digitale sendenet
Forumbeskrivelse: DTT nettet incl. Boxer (DVB-T)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=69477
Udskrevet den: 26-April-2024 kl. 21:53


Emne: mini-anmeldelse Denver DVBT MPEG4 PVR - DMB105HD
Skrevet af: bruger udmeldt 5
Emne: mini-anmeldelse Denver DVBT MPEG4 PVR - DMB105HD
Skrevet den: 04-November-2009 kl. 00:52
Har prøvet en billig PVR løsning til DVBT nettet, og resultatet er ikke negativt..
Modellen er  http://www.denver-electronics.com/pages/webside2.asp?articleGuid=57269&menuGuid=5386&subMenuguid=7194 - Denver DMB-105HD
 
Opdatering 18/12-2009 - På grund af den størrere interesse for boksen har Laursen/Redaktionen, oprettet seperat tråd om  http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=72247 - Fejl og ønsker til Denver DMB-105HD
 
Opdatering 19/01 - 2010 - Seneste firmware til DMB-105HD kan hentes http://www.denver-electronics.com/UploadetFiles/154/25/upgrade%281%29.zip - HER   (18/01-2010)
 
Selve min-Anmeldelsen
Menu'rne som jeg kender fra en ældre dvd afspiller og denne DVBT, så har denver ikke gjort noget ud af menu'r.. det er rimlig lige til uden noget fancy eller design mæssigt smart..
men nok om design og ekstra omkostninger der..

Fandt alle kanaler med en 10cm digital antenne indendørs.. alle kanaler står helt ok, og DRHD virker fint og den kan køre lyden over SPDIF eller almindelig analog udgang.
Smed en usbnøgle i og prøvede optage funktionen, og DRHD kunne optages som forventet, og afspilning fra boksen kører også helt ok af det optagede.
Den kan programmeres fra EPG til  optagelserne. og under optagelse er menu'r og alle knapper på remote så in-aktive, og kun STOP fungerer her. (lidt surt, hvis man nu ville checke EPG for andre programmer)
Den har ingen kortlæser, eller support for kortslot, så Boxer er udelukket. Det stopper dog ikke denne box fra at kunne bruges efter 2012 når alle digitale kanaler er MPEG4.

men til 479,- så er boksen helt ok, og den bære også anbefalingerne fra "EL-sparefonden". strøm forbrug er helt i bund, 0.5w/10w .
Menu'rne er funktionelle, og dermed sagt de fungerer men pæne er de altså ikke. med en farvepalette på 7 farver.

Man skal nok bide mærke i at modellen som ses i reklame og på websiden er ikke den man får i butikken.. modellen er blevet mindre, så den afviger fra designet som ses der.
 
Morten_b har testet og forklaret at http://www.videohelp.com/tools/ProjectX - ProjektX  kan konvertere SD optagelserne enkelt (kræver dog Java) og http://www.cypheros.de/dvb_e.html - TS-Doktor  håndterer både SD og HD optagelserne(fra DRHD) .
Så man kan altså godt overføre optagelser til sin PC eller NAS server, og så gemme dem centralt på den måde til afspilning via sin WDTV som eksempel..
 
Opdatering 16/12 - 2009:
Bør vel følge op på indlægget så 15 sider ikke skal læses for at finde ud følgende:
 -  EPG på seneste firmware (04/12/2009) indeholder nu kun Nu&Næste , det er en firmware fejl i 04/12. Man bør dog afvente ny firmware snart som skulle rette op på denne fejl.
 - USB stick support:  Man bør opdatere sin boks til 04/12 udgivelsen, hvis man vil være sikker på den udvidet support for flere usb stick typer.
    Mest udbredte problem med nøgler som ikke fungerer til optagelse er formattering / format af filsystem på nøglen, hvor det anbefales at udføre formattering på selve boksen og tage udgangs punkt i det.
 - Antenne loop:  Boksen stopper levering af 5v på udgangsporten når boksen slukkes. Så fører man signalet videre til tv og TV't vil levere 5v til en antenne forstærker eller anden kilde, så bliver signalet altså dårligere når boksen slukkes.
 
Opdatering 19/01 - 2010 (efter seneste firmware 18-01-2010:
5.1 LYD - der er nu 5.1 lyd ud, når man vælger RAW under lydopsætningen.
Optagelser 
  -
  man kan nu slette eksisterende optagelser.
  -  (ikke testet) filerne skulle nu kunne afspilles direkte via VLC på en PC.
 



Svar:
Skrevet af: morten_b
Skrevet den: 04-November-2009 kl. 08:23
Har du prøvet at afspille i VLC? DRHD er ikke krypteret. Der er højst tale om noget copy once bitværk som jeg ikke rigtigt kan forestille mig har nogen betydning for en Denver afspiller.

Har du prøvet at optage SD kanalerne? Kan du afspille dem?

Hvilket filformat gemmer maskinen i?

Jeg har selv en bestilling liggende på den pågældende Denver, men den kan tilsyneladende først leveres til december, så pt. har jeg købt en Maximum T-102 som også fungerer udmærket, men Denveren er jo en meget billig måde at få en HD Recorder med MPEG4, så den er også attraktiv hvis kvaliteten er ok (bedre fås vist ikke rigtigt pt. med de bokse der er på markedet), og det er jo nok samme indmad som Maximum T-1300.


Skrevet af: B-CLG
Skrevet den: 04-November-2009 kl. 10:45
@Pendec
Tak for minianmeldelse.
Ved du om USB enheden kan kan køre andet end FAT32, og derved kopiere filer over 4 GB ? eller om den deler filerne op ?

Jeg ved ikke om der er fiflet med DR HD aht copyright. Optagelser fra PlayTV vises fint på PC med eksempelvis VLC. - selvom det hakker på PS3 enheden.

Folk med fddshow codec melder ligeledes om hakker i de nye kanaler.

/B
 


Skrevet af: Sekam
Skrevet den: 04-November-2009 kl. 13:04
Kan man så sætte den til at optage flere programmer, på forskellige kanaler?
Altså, skifter den selv over på den kanal der skal optages på?


Skrevet af: PerGew
Skrevet den: 04-November-2009 kl. 14:13
Tak til Pendec for en god, kort og præcis anmeldelse

Er der nogen der ved om den kan købes andre steder end hos Harald Skrald?

Mvh Per


Skrevet af: Hans j
Skrevet den: 04-November-2009 kl. 15:41
Kan også klart anbefale denne modtager.
Den kan "kun" køre FAT32.
Der er masser på lager i Køge (Harald Nyborg)
Jeg havde fat i support hos Denver, de er forøvrigt vældig hjælpsomme, de anbefalede også VLC, jeg kunne dog ikke få det til at virke, de har så lovet at undersøge det og vende tilbage.
Menuen er OK, men faktisk er menuen noget flottere på DMB-100HD(bare de havde beholdt den til 105), den havde jeg først, men byttede den så til 105´eren, da den kan optage.
Dejligt den var købt i Harald Nyborg, de har nemlig 30 dages ombytnings/returret Clap.
 


Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 04-November-2009 kl. 17:45
ok, har kørt endnu en test..
 
SD optagelser virker heller ikke.. når jeg ser lidt på indhold kan jeg se en ikke-standard hoved på filen med info om optagelse osv... yderligere ser data rigtig non-mpeg4 agtig ud.. så jeg er nu sikker på at denver boksen nok krypterer indhold så man ikke kan flytte rundt på optagelserne.
 
så det var ikke så godt for den ellers billige boks, hvis man altså ønsker at kunne flytte dem til sin pc.
 
@Sekam
ja, den den danner en liste over optagelser som skal optages, og det ser ud til at virke.
 


Skrevet af: Sekam
Skrevet den: 04-November-2009 kl. 19:08

Lyder sgu godt. Tak pendec.



Skrevet af: morten_b
Skrevet den: 04-November-2009 kl. 20:13
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

ok, har kørt endnu en test..
 
SD optagelser virker heller ikke.. når jeg ser lidt på indhold kan jeg se en ikke-standard hoved på filen med info om optagelse osv... yderligere ser data rigtig non-mpeg4 agtig ud.. så jeg er nu sikker på at denver boksen nok krypterer indhold så man ikke kan flytte rundt på optagelserne.
 
så det var ikke så godt for den ellers billige boks, hvis man

Har du/I mulighed for at sende et kort klip til mig optaget fra boksen.  Det kan sendes til nospam @ miljokemi.dk (selvfølgelig uden mellemrum)


Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 04-November-2009 kl. 20:35
@morten_b
Jeg skal forsøge om 5minutter.
 
Her er lidt billeder fra boksen.
 
Optage liste
 
EPG liste
 
MENU
 
USB
 
Som det ses, rimlig enkel tilgang, og intet fancy her..


Skrevet af: morten_b
Skrevet den: 04-November-2009 kl. 21:42
Filerne fra Denver-afspilleren kan godt afspilles på PC efter en "konvertering" med ProjectX. ProjectX kan hentes på SourceForge eller som en færdigkompileret udgave på:
http://www.videohelp.com/tools/ProjectX

Fremgangsmåden er at indlæse .pvr filen i ProjectX, tryk "Prepare", Kryds i "to TS". Tryk derefter på "Play" knappen så kommer der en .ts fil i samme mappe som .pvr filen der kan afspilles i VLC. Der er en del andre indstillingsmuligheder som der selvfølgelig kan leges med.


Skrevet af: morten_b
Skrevet den: 04-November-2009 kl. 21:53
TS-Doktor er yderligere en mulighed:
http://www.cypheros.de/dvb_e.html

I kan evt. også tjekke om det virker med MPEG4 udsendelser og melde tilbage her Wink


Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 04-November-2009 kl. 22:50
Oprindeligt skrevet af morten_b morten_b skrev:

TS-Doktor er yderligere en mulighed:
http://www.cypheros.de/dvb_e.html

I kan evt. også tjekke om det virker med MPEG4 udsendelser og melde tilbage her Wink
Projekt-X virkede ikke med HD optagelserne..
 
Derimod virker TS-Doktor fint.. der er jo så også fuld MPEG4 support med..
 
Takker for de gode forslag.. de skal nok hjælpe en del personer som vil gemme optagelser på deres NAS.
 


Skrevet af: PerGew
Skrevet den: 05-November-2009 kl. 09:39
Hvad er forskellen på DMB-105 og DMB-110?




Skrevet af: morten_b
Skrevet den: 05-November-2009 kl. 09:43
Oprindeligt skrevet af PerGew PerGew skrev:

Hvad er forskellen på DMB-105 og DMB-110?



Umiddelbart tror jeg bare det er, at 110 har komponentudgang.


Skrevet af: miri
Skrevet den: 05-November-2009 kl. 16:03
Denvers supportcenter fortæller, at MPC og VLC kan afspille filerne, men i VLC skal de afspilles som .mpg, og at det kan være nødvendigt at installere codecs f.eks. K-lite.... 
 
Den kan i øvrigt FW-opgraderes, men der er endnu ikke opdateringer.
 


-------------
miri


Skrevet af: jtcrec
Skrevet den: 05-November-2009 kl. 16:52
Jeg har kørt med boksen i et par dage koblet til 4:3 billedrørstv (via scart):
1.Den kan ikke lave aspect ratio 16:9 til 4:3 (letterbox) selvom den er stillet til 4:3 skærm i setting
2.Boksen leverer kun stereo hvis audio settings sættes til "Venstre"
Begge dele, som sikkert er firmware-relateret, er meldt til Denver som undersøger med producenten
 
Er der andre der har observeret de 2 nævnte fejl (og evt. andre) ?
 
Ellers er jeg også enig i at boksen virker som et godt køb til prisen


Skrevet af: morten_b
Skrevet den: 05-November-2009 kl. 18:42
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Denvers supportcenter fortæller, at MPC og VLC kan afspille filerne, men i VLC skal de afspilles som .mpg, og at det kan være nødvendigt at installere codecs f.eks. K-lite.... 
 

VLC kan ikke afspille uden at filerne har været en tur gennem TS Doctor. VLC kræver i øvrigt ikke codecs.
Dette er måske noget supporten burde gøres opmærksom på og noget Denver burde skrive på deres hjemmeside for at undgå alt for mange opkald fra frustrede købere der ikke kan afspille på deres PC.


Skrevet af: krh163
Skrevet den: 05-November-2009 kl. 19:03
Kan denne boks sættes til at gentage en optagelse fx hver dag, således at tidligere dags optagelse overskrives?


Skrevet af: miri
Skrevet den: 06-November-2009 kl. 23:49
Nu har jeg prøvet boksen, og kan konstatere, at filerne (DR HD) kan afspilles direkte i DVBViewer uden konverteringBig smile 

-------------
miri


Skrevet af: Magnus
Skrevet den: 07-November-2009 kl. 17:24
Jeg har lige købt boksen og bruger den på mit billedrørstv. B&O LS 5500.
Boksen vil gerne finde alle kanalerne, men vil kun vise enkelte af dem, resten kommer i et kort glimt(ca. 1. sekund) og så går skærmen i sne.
Det er ikke alle kanalerne det gælder for og ikke de samme hver gang.
Modtageren er sat op på samme måde som min gamle mpeg2 modtager der virker upåklageligt..
Er der nogen der har oplevet lignende/har løsningsforslag.


Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 07-November-2009 kl. 19:41
det lyder til signal kvaliteten er rimlig dårlig.
Der er nemlig ikke nødvendigvis samme sted du finder de nye mpeg4 kanaler som før d.1 nov. hvor du brugte den gamle mpeg2 modtager..
 
så det lyder til antennen skal justeres og pege i rigtig retning.


Skrevet af: Magnus
Skrevet den: 09-November-2009 kl. 09:26
Vil det ikke bare betyde at billedet bliver pixeleret?
Jeg får decideret sne på skærmen, og kan når det sker heller ikke få menuen frem på skærmen.
Jeg har sluttet boksen til med scart i ok kvalitet.
har desuden også haft byttet boksen da jeg troede at det drejede sig om fejl på boksen. 
Jeg har både forsøgt mig med stueantenne og tagantenne.


Skrevet af: miri
Skrevet den: 09-November-2009 kl. 13:11
Oprindeligt skrevet af Magnus Magnus skrev:

Vil det ikke bare betyde at billedet bliver pixeleret?
Jeg får decideret sne på skærmen, og kan når det sker heller ikke få menuen frem på skærmen.
Jeg har sluttet boksen til med scart i ok kvalitet.
har desuden også haft byttet boksen da jeg troede at det drejede sig om fejl på boksen. 
Jeg har både forsøgt mig med stueantenne og tagantenne.
Det lyder som om tv'et slår scart fra, og slår over på intern analog tuner. Kan B&O tv'et tvinges på av udgang, så det ikke ahænger af om der er spænding på pin 8 i scart stikket?
 
Muligvis kan det have betydning om DENVER boksen i setup er stillet til 4:3, 16:9 eller auto - sæt den til 4:3........


-------------
miri


Skrevet af: Magnus
Skrevet den: 09-November-2009 kl. 19:48
Mange tak til miri

Det var lige det der skulle til.Embarrassed


Skrevet af: agrauballe
Skrevet den: 11-November-2009 kl. 10:47
Jeg har også købt en Denver DMB105HD, men har lidt problemer, så jeg vil lige høre om det også er noget i har?

1. Boksen fryser ofte når jeg starter en/afslutter en optagelse, jeg har prøvet at optage op både en USB stick og ekstern HD.

2. Når boksen har været tændt i et stykke tid og jeg prøver at slukke den står der off i displayet i meget lang tid før boksen går på standby (rød diode tænder). Problemet med dette er at boksen ikke selv kan starte op hvis timeren er programmeret og boksen er i denne (off mode), så den går glip af optagelsen.

Er det nogle problemer I er stødt på?
Jeg vil prøve at få den byttet ved Harald Nyborg, når de får nogle nye hjem.

/Anders


Skrevet af: inshadow
Skrevet den: 11-November-2009 kl. 18:08
Er der nogen som har prøvet at optage HD optagelser større end 4GB (vidst nok 80 minutter)? Der er noget med, at den begynder på en ny fil, når den når 4GB grænsen.

Betyder det, at en optagelse på mere end 4GB, vil blive vist som flere end én optagelser? Og at man derved ikke kan afspille optagelsen som én optagelse, men manuelt skal vælge 2. del når første er slut?

Det kunne være godt at få det testet.

Mvh Stig


Skrevet af: agrauballe
Skrevet den: 13-November-2009 kl. 08:15
Oprindeligt skrevet af inshadow inshadow skrev:

Er der nogen som har prøvet at optage HD optagelser større end 4GB (vidst nok 80 minutter)? Der er noget med, at den begynder på en ny fil, når den når 4GB grænsen.

Betyder det, at en optagelse på mere end 4GB, vil blive vist som flere end én optagelser? Og at man derved ikke kan afspille optagelsen som én optagelse, men manuelt skal vælge 2. del når første er slut?

Det kunne være godt at få det testet.

Mvh Stig


Jeg kan bekræfte at den starter på en ny fil når den er første er nået over 4GB.

Er der nogen der kan teste for de fejl jeg har beskrevet længere oppe i tråden?
Hvilken USB stick / HD har I benyttet?

/Anders


Skrevet af: Rasmusdc
Skrevet den: 13-November-2009 kl. 09:06
jeg købte samme boks til den gamle, må indrømme efter prisen, så er det en GENIAL boks, har ikke oplevet de store problemer med den, optage funktionen opdagede jeg først da jeg læste herinde så det er jo bare et bonus.
 
Legede lidt med en dyr SAGEM boks, og synes faktisk menumæssigt og performance mæssigt at den her er stærkere, EN DEL.
 
så det er alt igennem en rimlig positiv oplevelse.


Skrevet af: inshadow
Skrevet den: 13-November-2009 kl. 11:48
Oprindeligt skrevet af agrauballe agrauballe skrev:

Oprindeligt skrevet af inshadow inshadow skrev:

Er der nogen som har prøvet at optage HD optagelser større end 4GB (vidst nok 80 minutter)? Der er noget med, at den begynder på en ny fil, når den når 4GB grænsen.

Betyder det, at en optagelse på mere end 4GB, vil blive vist som flere end én optagelser? Og at man derved ikke kan afspille optagelsen som én optagelse, men manuelt skal vælge 2. del når første er slut?

Det kunne være godt at få det testet.

Mvh Stig


Jeg kan bekræfte at den starter på en ny fil når den er første er nået over 4GB.

Er der nogen der kan teste for de fejl jeg har beskrevet længere oppe i tråden?
Hvilken USB stick / HD har I benyttet?

/Anders


På Harald Nyborgs hjemmeside står der:
Når man optager på en USB stick eller en ekstern harddisk på denne model, er det vigtigt at vente et par sekunder når man har tilsluttet sin eksterne enhed, da der ellers er risiko for at boksen fryser. Dette er fordi den skal aktivere mediet før man kan optage på det.
Hvis din Set Top Boks fryser, skal du blot tage strømmen fra og sætte den til igen, så virker alt som før.
Hvis man vil bruge en ekstern harddisk til at optage på, skal man sikre sig at den er formatteret til FAT eller FAT32 filsystem. Hvis den er formatteret til NTFS så vil det ikke virke. Harddisken skal have egen ekstern strømforsyning for at virke , da USB porten ikke vil give nok strøm til at køre harddisken uden problemer.
Mon der er en relation til dine problemer?



Skrevet af: abacus
Skrevet den: 13-November-2009 kl. 21:04
Lige et spørgsmål, kan man forbinde et fjernsyn via HDMI og et andet med Scart? og så tilgå fra begge tv'er, eventuelt ikke samtidigt, men kan man have begge forbindelserne på på samme tid?
Niels


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 13-November-2009 kl. 21:24
Oprindeligt skrevet af abacus abacus skrev:

Lige et spørgsmål, kan man forbinde et fjernsyn via HDMI og et andet med Scart? og så tilgå fra begge tv'er, eventuelt ikke samtidigt, men kan man have begge forbindelserne på på samme tid?
Niels
Det vil jeg sige ja til. Har dog en anden box, en Triax. Men jeg har scart til recorder og HDMI til TV, og kan både optage fra boxen samtidig med at jeg ser det via HDMI.


Skrevet af: Hansemand
Skrevet den: 14-November-2009 kl. 15:20
Hvordan virker undertekster på boxen? Tænker især på DR K og DR HD med seperate undertekster.

-------------
Mvh Hansemand


Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 14-November-2009 kl. 15:32
Oprindeligt skrevet af abacus abacus skrev:

Lige et spørgsmål, kan man forbinde et fjernsyn via HDMI og et andet med Scart? og så tilgå fra begge tv'er, eventuelt ikke samtidigt, men kan man have begge forbindelserne på på samme tid?
Niels
 
Ja, jeg har SCART til recorder og HDMI til TV, og begge er aktive samtidig. Men hvis man ikke vil nøjes med CVBS, men have RGB på SCART, så skifter HDMI til 576i opløsning.
Så vidt jeg husker er der tilsvarende begrænsning på Yousee's Samsung bokse?
 
Mvh JørgenT


Skrevet af: JeppeK
Skrevet den: 14-November-2009 kl. 16:31
Oprindeligt skrevet af agrauballe agrauballe skrev:

Jeg har også købt en Denver DMB105HD, men har lidt problemer, så jeg vil lige høre om det også er noget i har?

1. Boksen fryser ofte når jeg starter en/afslutter en optagelse, jeg har prøvet at optage op både en USB stick og ekstern HD.

2. Når boksen har været tændt i et stykke tid og jeg prøver at slukke den står der off i displayet i meget lang tid før boksen går på standby (rød diode tænder). Problemet med dette er at boksen ikke selv kan starte op hvis timeren er programmeret og boksen er i denne (off mode), så den går glip af optagelsen.

Er det nogle problemer I er stødt på?
Jeg vil prøve at få den byttet ved Harald Nyborg, når de får nogle nye hjem.

/Anders
 
Er der nogen som har løst dette problem (nr 2 ovenfor) ?
 


Skrevet af: agrauballe
Skrevet den: 14-November-2009 kl. 18:06
Oprindeligt skrevet af JeppeK JeppeK skrev:

 
Er der nogen som har løst dette problem (nr 2 ovenfor) ?
 


Har du samme problem (nr2)?
Har du også problem nr 1 ovenfor? Hvis ikke, hvilken HD/USB stick bruger du så?

/Anders


Skrevet af: abacus
Skrevet den: 15-November-2009 kl. 19:34
Har testet en gammel "kaninøre" antenne indendørs, og det gik strygende på min skærm, så jeg bestilte en Denver til når den kommer igen, og en digitalantenne (lidt kønnere end kaninørerne), så kan jeg bruge antennen til min Arion-optager (mux1) og se fjernsyn over hdmi på fjernsynet, og optage mux2 på Denver, når antenneforeningen endnu ikke har taget sig sammen til at installere mux2, er det måske løsningen.
Håber Denver har rettet alle småfejlene på den nye sending.
Niels


Skrevet af: Hansemand
Skrevet den: 15-November-2009 kl. 19:42
Oprindeligt skrevet af Hansemand Hansemand skrev:

Hvordan virker undertekster på boxen? Tænker især på DR K og DR HD med seperate undertekster.

Slet ingen der har prøvet underteksterne på DR k ???


-------------
Mvh Hansemand


Skrevet af: miri
Skrevet den: 16-November-2009 kl. 00:33
Undertekster virker på H.264 (også når de ikke er indbrændteWink)

-------------
miri


Skrevet af: agrauballe
Skrevet den: 16-November-2009 kl. 07:59
Oprindeligt skrevet af inshadow inshadow skrev:


På Harald Nyborgs hjemmeside står der:
Når man optager på en USB stick eller en ekstern harddisk på denne model, er det vigtigt at vente et par sekunder når man har tilsluttet sin eksterne enhed, da der ellers er risiko for at boksen fryser. Dette er fordi den skal aktivere mediet før man kan optage på det.
Hvis din Set Top Boks fryser, skal du blot tage strømmen fra og sætte den til igen, så virker alt som før.
Hvis man vil bruge en ekstern harddisk til at optage på, skal man sikre sig at den er formatteret til FAT eller FAT32 filsystem. Hvis den er formatteret til NTFS så vil det ikke virke. Harddisken skal have egen ekstern strømforsyning for at virke , da USB porten ikke vil give nok strøm til at køre harddisken uden problemer.
Mon der er en relation til dine problemer?


Jeg har formateret HD'en / USB stick'en i FAT32, HD'en har egen strømforsyning og  er tilsluttet permanent, men alligevel fryser boksen engang imellem (nok ca hver 3. gang ved start af optagelse og næsten hver gang en længere optagelse afsluttes.
Har I andre slet ikke det problem, samt hvilken HD / USB stick benytter I?

/Anders


Skrevet af: Hansemand
Skrevet den: 16-November-2009 kl. 11:03
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Undertekster virker på H.264 (også når de ikke er indbrændteWink)

Jamen det er jo herligt. TakkerSmile


-------------
Mvh Hansemand


Skrevet af: IbPedersen
Skrevet den: 16-November-2009 kl. 15:28
Der står at den kan afspille videoklip (bl.a. AVI) via USB.
Er der nogen, der har prøvet at afspille DivX og Xvid film og kan den også finde ud af undertekster til disse?


Skrevet af: PerGew
Skrevet den: 16-November-2009 kl. 19:09
Er der ikke en venlig sjæl der kan fortælle hvor den kan købes henne?

Hos Harald Nyborg er der udsolgt!


Skrevet af: JeppeK
Skrevet den: 16-November-2009 kl. 19:36
Oprindeligt skrevet af agrauballe agrauballe skrev:

Oprindeligt skrevet af JeppeK JeppeK skrev:

 
Er der nogen som har løst dette problem (nr 2 ovenfor) ?
 


Har du samme problem (nr2)?
Har du også problem nr 1 ovenfor? Hvis ikke, hvilken HD/USB stick bruger du så?

/Anders
Jeg har kun testet med en billig 4GB no-name usb stick, og det virkede fint. 


Skrevet af: tyros1
Skrevet den: 16-November-2009 kl. 20:38
Er skrevet op hos Harald SkraldBig smile har ikke hørt om andre steder?? men der må da være nogen andre steder i hele verdenCoolClown 


Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 16-November-2009 kl. 20:53
Oprindeligt skrevet af PerGew PerGew skrev:

Er der ikke en venlig sjæl der kan fortælle hvor den kan købes henne?

Hos Harald Nyborg er der udsolgt!
 
Du kan evt. købe min.
Har bestemt mig for at mit behov kan klares med min HTPC, løsning efter jeg har fundet ud af at redigere/konvertere MPEG4 optagelser og afspille på min PCH A100.
Købt d. 5-11-2009 hos Harald i Skalborg (så kan vist bare returnere den der inden 30 dage?)
Befinder sig i postnr. 9530 Støvring
 
EDIT: Den er nu returneret til onkel Harald.
 
Mvh JørgenT
 
 


Skrevet af: griffel
Skrevet den: 19-November-2009 kl. 00:07
På HN's side om DENVER'en skriver de bl.a.:
Surround
Når den digitale udgang er sat til RAW er det meningen man skal benytte dem med en Surround Receiver. Tv'et skal sættes til lydløs da RAW funktionen gør at der kan komme støj i højttalerne.
Hvis man bruger boksen med Tv'et som lydkilde, så er det vigtigt at sætte lydudgangen til PCM.
 
Jeg har en B&O Avant med Dolby Digital-modul, hvor jeg har min DVD tilsluttet. Hvis jeg har forstået det rigtigt kan jeg så bare tilslutte DENVER'en via SPDIF-stikket til den anden digitale indgang på Avanten og så få digital surround ud af den? Vil i så mene at den skal stå på RAW eller PCM? Confused
 
Det skal siges at jeg ikke har købt såden en DENVER endnu, jeg læser bare hvad der står for at være godt forberedt Geek
 
Hilsen Jakob :-)


-------------
Hilsen Jakob :-)


Skrevet af: agrauballe
Skrevet den: 19-November-2009 kl. 12:15
Oprindeligt skrevet af agrauballe agrauballe skrev:

Jeg har også købt en Denver DMB105HD, men har lidt problemer, så jeg vil lige høre om det også er noget i har?

1. Boksen fryser ofte når jeg starter en/afslutter en optagelse, jeg har prøvet at optage op både en USB stick og ekstern HD.

2. Når boksen har været tændt i et stykke tid og jeg prøver at slukke den står der off i displayet i meget lang tid før boksen går på standby (rød diode tænder). Problemet med dette er at boksen ikke selv kan starte op hvis timeren er programmeret og boksen er i denne (off mode), så den går glip af optagelsen.

Er det nogle problemer I er stødt på?
Jeg vil prøve at få den byttet ved Harald Nyborg, når de får nogle nye hjem.

/Anders


Jeg går ud fra at der ikke er andre der har problem nr. 1 beskrevet ovenfor, siden der ikke er nogen der har svaret. Jer hvor det fungerer fint, hvilket udstyr optager I på (skriv gerne modelnummer osv.)?

/Anders


Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 19-November-2009 kl. 13:03
Oprindeligt skrevet af agrauballe agrauballe skrev:

Oprindeligt skrevet af agrauballe agrauballe skrev:

Jeg har også købt en Denver DMB105HD, men har lidt problemer, så jeg vil lige høre om det også er noget i har?

1. Boksen fryser ofte når jeg starter en/afslutter en optagelse, jeg har prøvet at optage op både en USB stick og ekstern HD.

2. Når boksen har været tændt i et stykke tid og jeg prøver at slukke den står der off i displayet i meget lang tid før boksen går på standby (rød diode tænder). Problemet med dette er at boksen ikke selv kan starte op hvis timeren er programmeret og boksen er i denne (off mode), så den går glip af optagelsen.

Er det nogle problemer I er stødt på?
Jeg vil prøve at få den byttet ved Harald Nyborg, når de får nogle nye hjem.

/Anders


Jeg går ud fra at der ikke er andre der har problem nr. 1 beskrevet ovenfor, siden der ikke er nogen der har svaret. Jer hvor det fungerer fint, hvilket udstyr optager I på (skriv gerne modelnummer osv.)?

/Anders
 
Jo, jeg havde problemer med at bruge USB harddisk og memory stick. Men kan ikke huske om det var præcis som nr. 1
Og der stod også noget om problem med brug af USB disk, var vist på et tillægsblad til manual.
Så har af flere årsager afleveret til Harald igen.
 
EPG viser ikke altid korrekt. Hvis det er så tidligt på dagen at udsendelser på DR K og DR HD ikke er startet, viser den kun Nu&Næste, og det gentager den så i resten af oversigten.
Og selv på TV2 oplevede jeg det under formiddagsudsendelser.
 
Og kunne kun få den til at vise EPG for samme dag. Havde forventet 7 dage som på mit Pana 42X10Y
Så kunne ikke programmere til optagelse for kommende dage, medmindre jeg tog en udsendelse for samme dag, og så manuelt rettede til anden dato/klokkeslet. Confused
 
Afspilning af optagelserne på USB, man kan kun spole med forhøjet hastighed, ingen GOTO og memory funktion. Dvs. ved stop i film skal man starte forfra Ouch
 
Remote var noget ufølsom, skal pege meget bestemt på receiver.
 
Men den har da også gode sider, billedkvalitet er ganske god. Clap
På DR update med HDMI er den tydeligt bedre end 42X10Y's indbyggede DVB-T. Ses meget tydeligt på logo'et (det er fast reference punkt ved omskiftning Wink )  På TV'ets tuner ligner det et analogt signal  Ouch
 
Og ved brug af timer kunne den starte optagelse på min HX710 recorder med Sync Rec, altså uden at skulle programmere begge apparater.
 
Samlet set vil jeg mene den ikke er færdigudviklet, og der kommer da sikkert en opdatering på et tidspunkt.
Istedet har jeg valgt en dyrere løsning med en Fantec FHDS media afspiller (som jeg venter spændt på) sammen med HTPC som optager/server med DVBViewer.
 
Mvh JørgenT


Skrevet af: Hansemand
Skrevet den: 19-November-2009 kl. 13:24
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Istedet har jeg valgt en dyrere løsning med en Fantec FHDS media afspiller (som jeg venter spændt på) sammen med HTPC som optager/server med DVBViewer.
 
Jeg er klar over at det er "off topic", men:
 
Jeg har spurgt Fantec om de understøtter DVB-undertekster, samt fremsendt eksempel til dem, men har aldrig fået nogen bekræftelse på, at de understøtter DVB-underteksterne.
 
Har du fået en sådan bekræftelse???

Se: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=69890&PN=1&title=fantec-tvfhds-media-player - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=69890&PN=1&title=fantec-tvfhds-media-player


-------------
Mvh Hansemand


Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 19-November-2009 kl. 14:03
Oprindeligt skrevet af Hansemand Hansemand skrev:

Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Istedet har jeg valgt en dyrere løsning med en Fantec FHDS media afspiller (som jeg venter spændt på) sammen med HTPC som optager/server med DVBViewer.
 
Jeg er klar over at det er "off topic", men:
 
Jeg har spurgt Fantec om de understøtter DVB-undertekster, samt fremsendt eksempel til dem, men har aldrig fået nogen bekræftelse på, at de understøtter DVB-underteksterne.
 
Har du fået en sådan bekræftelse???

Se: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=69890&PN=1&title=fantec-tvfhds-media-player - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=69890&PN=1&title=fantec-tvfhds-media-player
Hvad sker der lige med hvem skriver hvad i quote her? Confused
 
Men nej, jeg har ikke spurgt Fantec, men ifølge Badsted skulle det virke med .ts DVB-underteksterne  Big smile
Så har bestilt og krydser fingre Smile 
Og fik e-mail tirsdag aften at den var sendt fra Tyskland, måske kan den være fremme imorgen
 
Mvh JørgenT


Skrevet af: inshadow
Skrevet den: 23-November-2009 kl. 19:38
Jeg har skrevet med Denver importøren...

Om EPG-fejlen skriver han følgende:
Citér
Vedr. EPG fejlen der er nævnt. Det er ikke noget vi har set her, men har jeg givet det videre til fabrikken som vil arbejde på en update.

Om PVR-fejlene:

Citér
Det samme med PVR. Men det skyldes i store træk inkompatibelt udstyr. (der er nogle USB sticks der ikke er hurtige nok, og der kan være noget drilleri med visse eksterne harddiske. Specielt hvis der ligger filer på i forvejen.. Der kan det klart anbefales at formattere dem inden brug.

Måske det kan hjælpe nogen.

Mvh Stig


Skrevet af: agrauballe
Skrevet den: 23-November-2009 kl. 21:27
Oprindeligt skrevet af inshadow inshadow skrev:

Jeg har skrevet med Denver importøren...

Om EPG-fejlen skriver han følgende:
Citér
Vedr. EPG fejlen der er nævnt. Det er ikke noget vi har set her, men har jeg givet det videre til fabrikken som vil arbejde på en update.

Om PVR-fejlene:
Citér
Det samme med PVR. Men det skyldes i store træk inkompatibelt udstyr. (der er nogle USB sticks der ikke er hurtige nok, og der kan være noget drilleri med visse eksterne harddiske. Specielt hvis der ligger filer på i forvejen.. Der kan det klart anbefales at formattere dem inden brug.



Jeg har også skrevet med dem og fået det samme at vide mht. PVR, har iøvrigt også problemet med EPG.

Det undrer mig bare at en helt ny 500GB HD (IOMEGA prestige med ekstern PSU) skulle være inkompatibel, det er jo lidt af et lotteri at finde en kompatibel når man ikke ved hvad man skal gå efter.
Jer hvor PVR virker fint, hvilken HD benytter I?

/Anders


Skrevet af: jan348
Skrevet den: 24-November-2009 kl. 10:25
Samme eksterne harddisk.....Samme problem. Cry

Har også forsøgt mig med en Maxtor Onetouch, med samme resultat. Cry

Har også prøvet med en 16 GB DataTraveler USB stick....Samme resultat.Dead

****edit *****
Har nu også prøvet med en Seagate Freeagent Pro....Duer heller ikke.Angry





Hvad skal vi så forsøge os med?


Skrevet af: Henriette
Skrevet den: 26-November-2009 kl. 14:00
Hej.
Har lige et par hurtige spørgsmål:

Nogen der har gjort sig erfaringer med specifikke USB sticks eller harddiske, der med sikkerhed virker?

Han boksen programmeres til blot at starte modtageren, således man kan optage på en (ekstern) harddiskoptager?

Mvh
Henriette


Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 26-November-2009 kl. 14:42
Oprindeligt skrevet af Henriette Henriette skrev:

Han boksen programmeres til blot at starte modtageren, således man kan optage på en (ekstern) harddiskoptager?
 
På side 5 i tråd nævner jeg lidt om at optage med Sync Record på HX710, og det virkede (men har kun testet ganske lidt)
Men vær opmærksom på mit problem med at indstille Timer med EPG i samme indlæg.
Hvis det ikke bliver løst, er den noget træls at indstille timer på.
 
Mvh JørgenT


Skrevet af: abacus
Skrevet den: 28-November-2009 kl. 02:02
Har bestilt et stk Denver og venter tålmodigt.
Kan ikke se noget sted, hvilketformat filerne ligger i, der står bare PVR format?
Ville høre om det var et format der kan takles af Haenlein-Software jeg bruger til min Arion.
Niels


Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 28-November-2009 kl. 13:51
Oprindeligt skrevet af abacus abacus skrev:

Har bestilt et stk Denver og venter tålmodigt.
Kan ikke se noget sted, hvilketformat filerne ligger i, der står bare PVR format?
Ville høre om det var et format der kan takles af Haenlein-Software jeg bruger til min Arion.
 
Kender ikke hvilke formater Haenlein kan klare, men kan evt. konverteres til noget det kan anvende.
Som beskrevet på side 2 i tråd:
Oprindeligt skrevet af morten_b morten_b skrev:

Filerne fra Denver-afspilleren kan godt afspilles på PC efter en "konvertering" med ProjectX. ProjectX kan hentes på SourceForge eller som en færdigkompileret udgave på:
http://www.videohelp.com/tools/ProjectX

Fremgangsmåden er at indlæse .pvr filen i ProjectX, tryk "Prepare", Kryds i "to TS". Tryk derefter på "Play" knappen så kommer der en .ts fil i samme mappe som .pvr filen der kan afspilles i VLC. Der er en del andre indstillingsmuligheder som der selvfølgelig kan leges med.
 
Mvh JørgenT


Skrevet af: morten_b
Skrevet den: 28-November-2009 kl. 18:28
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af abacus abacus skrev:

Har bestilt et stk Denver og venter tålmodigt.
Kan ikke se noget sted, hvilketformat filerne ligger i, der står bare PVR format?
Ville høre om det var et format der kan takles af Haenlein-Software jeg bruger til min Arion.
 
Kender ikke hvilke formater Haenlein kan klare, men kan evt. konverteres til noget det kan anvende.
Som beskrevet på side 2 i tråd:
Oprindeligt skrevet af morten_b morten_b skrev:

Filerne fra Denver-afspilleren kan godt afspilles på PC efter en "konvertering" med ProjectX. ProjectX kan hentes på SourceForge eller som en færdigkompileret udgave på:
http://www.videohelp.com/tools/ProjectX

Fremgangsmåden er at indlæse .pvr filen i ProjectX, tryk "Prepare", Kryds i "to TS". Tryk derefter på "Play" knappen så kommer der en .ts fil i samme mappe som .pvr filen der kan afspilles i VLC. Der er en del andre indstillingsmuligheder som der selvfølgelig kan leges med.
 
Mvh JørgenT

TS Doctor skal bruges til MPEG4 var konklusionen vistSmile


Skrevet af: Seatrout
Skrevet den: 01-December-2009 kl. 19:48
Er den opdatering af firmwaren, der er kommet på producentens hjemmeside, ikke løsningen på mange af jeres problemer med den?

http://www.denver-electronics.com/pages/webside2.asp?articleGuid=57269&menuGuid=5386&subMenuguid=7194 - http://www.denver-electronics.com/pages/webside2.asp?articleGuid=57269&menuGuid=5386&subMenuguid=7194

Venligst
Michael L.


Skrevet af: Hans j
Skrevet den: 01-December-2009 kl. 21:21
Oprindeligt skrevet af Seatrout Seatrout skrev:

Er den opdatering af firmwaren, der er kommet på producentens hjemmeside, ikke løsningen på mange af jeres problemer med den?

http://www.denver-electronics.com/pages/webside2.asp?articleGuid=57269&menuGuid=5386&subMenuguid=7194 - http://www.denver-electronics.com/pages/webside2.asp?articleGuid=57269&menuGuid=5386&subMenuguid=7194

Venligst
Michael L.


Hehe, skulle lige til at poste her i eftermiddags, at der var kommet en update, jeg ville lige prøve den af først, men dælme om ikke min boks stod af Cry. Det er ikke opdateringens skyld, da jeg ikke fik lagt den på inden.

Så et besøg hos Harald Nyborg efterlod mig med kr. 479,- og ingen boks (de har ikke fået den nye sending i butikkerne endnu). Så må jeg se om jeg kan vente, de mente der ville gå ca. 10 dage endnu, inden de kom i butikkerne.


Skrevet af: Seatrout
Skrevet den: 01-December-2009 kl. 22:14
Hmm..........mystisk.........har just talt med foretagenet pr. telefon i dag. Der blev det meddelt, at de var kommet til hovedlageret og ville være ude i butikkerne i løbet af få dage. Men hvis jeg bestilte nu, ville der være stor sandsynlighed for at det ville gå hurtigere. Jeg spurgte om der var fare for at de ville løbe tør for dem hurtigt, men sælgeren derinde beroligede mig med, at de havde fået RIGELIGT hjem på lager. Jeg turde dog ikke tage sælgerens ord for gode vare og bestilte via deres hjemmeside, da jeg godt kunne forestille mig, at der vil komme et "stormløb" på den.
Mvh.
Michael L.


Skrevet af: inshadow
Skrevet den: 02-December-2009 kl. 08:19
Oprindeligt skrevet af Seatrout Seatrout skrev:

Er den opdatering af firmwaren, der er kommet på producentens hjemmeside, ikke løsningen på mange af jeres problemer med den?

http://www.denver-electronics.com/pages/webside2.asp?articleGuid=57269&menuGuid=5386&subMenuguid=7194 - http://www.denver-electronics.com/pages/webside2.asp?articleGuid=57269&menuGuid=5386&subMenuguid=7194

Interessant. Jeg søgte på firmwarens navn og fandt ud af Ferguson FT-8100 bruger den samme firmware - så mon ikke det er den samme hardware?
Anyway - i manualen til denne står der:
1. To use the external USB device, the device has to be supported by USB
2.0. In case of the USB flash memory disk for recording, we suggest to
use USB2.0 by SLC type with writing speed over 9.0MB/s for stable
recording and playing.
2. Please make sure the USB device condition is set as FAT32 before using.
To make FAT32 condition, user can make format function on their
personal PC.
3. External hard drives HDD should contain their own power supply unit.

/Stig


Skrevet af: laursen
Skrevet den: 03-December-2009 kl. 16:10
Hej Jan,

Oprindeligt skrevet af jan348 jan348 skrev:

Samme eksterne harddisk.....Samme problem. Cry

Har også forsøgt mig med en Maxtor Onetouch, med samme resultat. Cry

Har også prøvet med en 16 GB DataTraveler USB stick....Samme resultat.Dead

****edit *****
Har nu også prøvet med en Seagate Freeagent Pro....Duer heller ikke.Angry


Hvad skal vi så forsøge os med?
Har du haft lejlighed til at prøve med den seneste firmware opdatering til Denver modtageren?
Kan du i givet fald ikke melde tilbage om det har løst nogle af problemerne med at tilslutte USB enhederne?

/Lars


-------------
Redaktør, recordere.dk


Skrevet af: Dr.Bass
Skrevet den: 03-December-2009 kl. 21:16

Kan der kun sættes timer via EPG eller kan man sætte sin egen timer indstilling.

Der hvor jeg bor har vores antenneforening nemlig deres egen MUX med TV3, ZULU osv. og her viser EPG kun nuværende og næste program.
 
Jeg havede en gamel MPEG2 BUSH box og her kunne man både sætte timer via EPG og så manuelt (altså som man gør på Harddiskrecorderen - altså en uden DVB-T)
 
Har købt en Maximum fra Bilka og her kan man kun sætte timer via EPG - så den er næsten ubruglig.
 
Angående Maximum og billede kvalitet --> Min gamle BUSH mpeg2 box (som den gang kostede 300 kroner) viser klasser bedre billede resultat end Maximum (via SCART)
 
Hilsen
 
Dr.Bass 
 


Skrevet af: MortenP
Skrevet den: 04-December-2009 kl. 08:57
DR Bass

Du kan sætte en timer via EPG, og så ændre på tidspunkter der. Så det kan du godt. 



Skrevet af: agrauballe
Skrevet den: 04-December-2009 kl. 09:35
Jeg har testet lidt videre det sidste stykke tid og er kommet frem til følgende.

Firmware updaten hjalp ikke på mit problem med PVR.

Det problem jeg havde med standby skyldtes min gamle Denver boks, har fået en ny ved Harald Nyborg, som ikke har dette problem.

Jeg har ikke testet den nye så meget mht. PVR, da jeg fik pengene tilbage for min IOMEGA HD. De gange jeg har forsøgt at optage på min Kingston DataTraveler 8GB stick har boksen frosset ved afslutning af optagelse.

Det ser ud til at EPG fungerer på min nye model med SW: 20091114 under menu->system opsætning->system information. Hvilken SW version har I på jeres bokse?

/Anders


Skrevet af: agrauballe
Skrevet den: 04-December-2009 kl. 10:20
SW: 20091125 er i dag kommet på Denvers hjemmeside.

/Anders


Skrevet af: jan348
Skrevet den: 04-December-2009 kl. 12:47
Oprindeligt skrevet af laursen laursen skrev:

Hej Jan,

Oprindeligt skrevet af jan348 jan348 skrev:

Samme eksterne harddisk.....Samme problem. Cry

Har også forsøgt mig med en Maxtor Onetouch, med samme resultat. Cry

Har også prøvet med en 16 GB DataTraveler USB stick....Samme resultat.Dead

****edit *****
Har nu også prøvet med en Seagate Freeagent Pro....Duer heller ikke.Angry


Hvad skal vi så forsøge os med?
Har du haft lejlighed til at prøve med den seneste firmware opdatering til Denver modtageren?
Kan du i givet fald ikke melde tilbage om det har løst nogle af problemerne med at tilslutte USB enhederne?

/Lars


Afprøves i aften.

Der er tilsyneladende kommet endnu en ny firmware. Den ryger lige på først.

Skal nok melde tilbage.Wink


Skrevet af: abacus
Skrevet den: 04-December-2009 kl. 17:59
Har lige fået min dims i dag, har kun prøvet med en DaneElec 16GB usb-stick, og den virker perfekt.
Har sat en husmandsopsætning op med en indendørsantenne der samtidig driver en Arion, og det virker perfekt.
Opsætningen er fordi min antenneudbyder ikke endnu har fundet ud af at tilføje de nye digitale kanaler.
Når det nu virker, er der så grund til at opdatere software?
Niels
 


Skrevet af: OrdR
Skrevet den: 04-December-2009 kl. 22:22
Hey derude - jeg har netop købt boksen her til min far, men er mildest talt skuffet.

Først, fjernbetjeningen er håbløs! Har andre nævnt det? Jeg skal bogstavelig talt 20 cm tæt på boksen, før den virker. Har prøvet nye batterier.

Næst, vi satte den til en stueantenne med forstærker, og her fandt den ikke de nye MPEG4 kanaler. Ved at benytter hans fællesantennes kabel kom de andre med ved ny søgning, men det pixelerer noget ind i mellem. Den gamle Humax kørte fint med begge antenneløsninger. Er tuneren mon markant svagere?

Desuden har vi prøvet en del harddiske, hvor hun USB-nøgler synes at virke. Intet med "plader".

Er vi ramt ind i en mandagsmodel, især mht. fjernbetjeningen? Har ikke min Harmony med, men kunne naturligvis prøve om det er modtager eller afsender den er gal med.


-------------
ITV 20" CRT | Alba Ghettoblaster (m. kassette) | Fischer VHS (composite)|


Skrevet af: jan348
Skrevet den: 04-December-2009 kl. 22:22
Oprindeligt skrevet af laursen laursen skrev:

Hej Jan,

Oprindeligt skrevet af jan348 jan348 skrev:

Samme eksterne harddisk.....Samme problem. Cry

Har også forsøgt mig med en Maxtor Onetouch, med samme resultat. Cry

Har også prøvet med en 16 GB DataTraveler USB stick....Samme resultat.Dead

****edit *****
Har nu også prøvet med en Seagate Freeagent Pro....Duer heller ikke.Angry


Hvad skal vi så forsøge os med?
Har du haft lejlighed til at prøve med den seneste firmware opdatering til Denver modtageren?
Kan du i givet fald ikke melde tilbage om det har løst nogle af problemerne med at tilslutte USB enhederne?

/Lars


16 GB Datatraveler USB Stick OKBig smile
200 GB Maxtor OneTouch OKBig smile

500 GB Seagate Freeagent Pro NIXCry
500 GB IOMEGA NIXCry

Har utvivlsomt noget med dvale/strømbesparende funktioner at gøre.

Derudover ser det ud til at EPG'en især på MPEG4 kanalerne er blevet dårligere.Angry

Det er da vist en Om'er.




Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 04-December-2009 kl. 23:14
Oprindeligt skrevet af OrdR OrdR skrev:


Først, fjernbetjeningen er håbløs! Har andre nævnt det? Jeg skal bogstavelig talt 20 cm tæt på boksen, før den virker. Har prøvet nye batterier.

Godt nok skal der peges på boksen, men på 2mtr virker den da ok her? så måske ja, en mandags model?

 
Oprindeligt skrevet af OrdR OrdR skrev:


Næst, vi satte den til en stueantenne med forstærker, og her fandt den ikke de nye MPEG4 kanaler. Ved at benytter hans fællesantennes kabel kom de andre med ved ny søgning, men det pixelerer noget ind i mellem. Den gamle Humax kørte fint med begge antenneløsninger. Er tuneren mon markant svagere?
Kører med en "stue" antenne (10cm magnet baseret antenne) modtager rigtig mange (20+) dvbt kanaler fra Nakskov senderen (ca. 15km væk)

Der kan helt sikkert være forskelle, og jeg hørte da også i butikken er den nye model er mindre? måske er din boks fra den gamle serie som er ses på webshoppen?
Der kan jo også være tuner forskelle.
 


Skrevet af: tyros1
Skrevet den: 04-December-2009 kl. 23:35
har prøvet med optage med ældre usb stick uden det virker med - skal det være en ny?
 og hvis man køber en 16 GB hvor timer er der plads til? 


Skrevet af: OrdR
Skrevet den: 05-December-2009 kl. 00:04
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Oprindeligt skrevet af OrdR OrdR skrev:


Først, fjernbetjeningen er håbløs! Har andre nævnt det? Jeg skal bogstavelig talt 20 cm tæt på boksen, før den virker. Har prøvet nye batterier.

Godt nok skal der peges på boksen, men på 2mtr virker den da ok her? så måske ja, en mandags model?

 
Oprindeligt skrevet af OrdR OrdR skrev:


Næst, vi satte den til en stueantenne med forstærker, og her fandt den ikke de nye MPEG4 kanaler. Ved at benytter hans fællesantennes kabel kom de andre med ved ny søgning, men det pixelerer noget ind i mellem. Den gamle Humax kørte fint med begge antenneløsninger. Er tuneren mon markant svagere?
Kører med en "stue" antenne (10cm magnet baseret antenne) modtager rigtig mange (20+) dvbt kanaler fra Nakskov senderen (ca. 15km væk)

Der kan helt sikkert være forskelle, og jeg hørte da også i butikken er den nye model er mindre? måske er din boks fra den gamle serie som er ses på webshoppen?
Der kan jo også være tuner forskelle.
 


Pokkers, det er sådan noget bøvl at sende tilbage til netbutikker... Måske man lige skulle høre, om de kunne sende en ny fjernebetjening til test.

Og der er flere modeller? Var jeg ikke klar over, måske det er en gammel en.


-------------
ITV 20" CRT | Alba Ghettoblaster (m. kassette) | Fischer VHS (composite)|


Skrevet af: jtcrec
Skrevet den: 05-December-2009 kl. 09:10
Oprindeligt skrevet af OrdR OrdR skrev:

Hey derude - jeg har netop købt boksen her til min far, men er mildest talt skuffet.


Næst, vi satte den til en stueantenne med forstærker, og her fandt den ikke de nye MPEG4 kanaler. Ved at benytter hans fællesantennes kabel kom de andre med ved ny søgning, men det pixelerer noget ind i mellem. Den gamle Humax kørte fint med begge antenneløsninger. Er tuneren mon markant svagere?

 
Jeg mener ikke denne box leverer 5 volt på antenneindgangen, som aktive antenner kræver.
Og man skal nok være heldig hvis en "gammel" fællesantennetilslutning leverer noget brugbart
DVB-T signal, da kanalerne for det meste er omsat. Det drejer sig nok snarere om indstråling på kablet.
Den bedste løsning (synes jeg) en en retningsbestemt (flerelementet dipol) antenne.
Jeg har faktisk lavet en "renseribøjleantenne" som blev formet til en foldet dipol på ca. 18 cm (Københavnsområdet). Den var markant bedre end en DVB-T pisk med forstærker.


Skrevet af: jtcrec
Skrevet den: 05-December-2009 kl. 09:14
Hvis nogen har lyst til en "do it yourself" løsning
Program til antenneberegning: http://www.ibrefer.dk/downloads/winyagi/WinYagi.zip - http://www.ibrefer.dk/downloads/winyagi/WinYagi.zip
Her kan man beregne en kanalskåret antenne til sit område.


Skrevet af: AndersTC
Skrevet den: 05-December-2009 kl. 11:52
Har lige købt pågældende boks. Følger som naiv amatør spændt med i sagaen om at optage på fx USB-nøgle og flytte til PC for at afvikle programmet herfra.
 
Er kommet så langt, at optaget film  kan flyttes til og afspilles på PC, men kun billeddelen. Lyden kommer ikke med. Er der et enkelt svar?
 
MVH Anders T. C.  


Skrevet af: jtcrec
Skrevet den: 05-December-2009 kl. 12:27
Oprindeligt skrevet af AndersTC AndersTC skrev:

Har lige købt pågældende boks. Følger som naiv amatør spændt med i sagaen om at optage på fx USB-nøgle og flytte til PC for at afvikle programmet herfra.
 
Er kommet så langt, at optaget film  kan flyttes til og afspilles på PC, men kun billeddelen. Lyden kommer ikke med. Er der et enkelt svar?
 
MVH Anders T. C.  
DVBViewer klarer både lyd og billede


Skrevet af: BotNak
Skrevet den: 05-December-2009 kl. 12:32
Hmm .. mystisk. Købte en i onsdags (firmware  20091114) og kan ikke få den til at opgradere til versionen fra 4/12.

Boksen mener ikke der er en upgrade fil - og har prøvet alt muligt - både med og uden upgrade dir.
Og ja - boksen kan godt se der en en usb pen (og har kunnet optage på den)

USB stikket virker jo, da boksen har kunnet optage på USB pennen


Skrevet af: jtcrec
Skrevet den: 05-December-2009 kl. 12:43
Oprindeligt skrevet af BotNak BotNak skrev:

Hmm .. mystisk. Købte en i onsdags (firmware  20091114) og kan ikke få den til at opgradere til versionen fra 4/12.

Boksen mener ikke der er en upgrade fil - og har prøvet alt muligt - både med og uden upgrade dir.
Og ja - boksen kan godt se der en en usb pen (og har kunnet optage på den)

USB stikket virker jo, da boksen har kunnet optage på USB pennen
Husk at filnavnet skal være med STORE bogstaver: NEC_EMMA3SLHD.UPG


Skrevet af: BotNak
Skrevet den: 05-December-2009 kl. 13:31
Glemte at skrive at jeg havde købt 2 stk, - kun den ene kunne opdateres.
Den anden som ikke kan opdateres fejler i øvrigt ikke noget - andet end lige det ....



Skrevet af: BeatlesFan
Skrevet den: 05-December-2009 kl. 14:16
Har ligeledes anskaffet en igår.
 
Boxen kan sagtens opdateres til nyeste fw. og kan optage på en 2 år gammel SandDisk 1GB USB pen .... men
 
Antenne Loop-Through ser ikke ud til at virke. Jeg kan kun se TV via dets indbyggede mpg4 modtager, når DMB105 er tændt. Ved standby eller slukket box, sendes signalet ikke videre til mit TV. Da jeg ikke ønsker at have boxen tændt permanent, er den for mig ret uanvendelig.
 
Er dette generelt, eller bare en fejl på min box.
 
\jan


Skrevet af: Wildstar
Skrevet den: 05-December-2009 kl. 14:48
Har netop opgraderet firmware, men nu vil boksen ikke modtage DR-HD, DR-Update, DR-K - altså kanalerne, som sendes i mpeg4.


Skrevet af: Wildstar
Skrevet den: 05-December-2009 kl. 14:50
Er der nogen, som har et link til den tidligere firmware? Eller er rare at sende den til mailto:erickattrup@hotmail.com - erickattrup@hotmail.com


Skrevet af: agrauballe
Skrevet den: 05-December-2009 kl. 15:17
Jeg har fået byttet min nr 2 boks ved Harald Nyborg, da signalstyrken stod og svingede meget på denne.

Det ser ud til at 3. gang er lykkens gang. Den nye (opdateret til SW: 20091125) har fint signal, ingen problemer med standby og fryser ikke ved optagelse med min Kingston DataTraveler 8GB.

Men der er et andet træls problem, som jeg har opdaget efter jeg har opgraderet med den nye firmware.
Hvis jeg laver en optagelse, slukker boksen og derefter tænder den igen, siger den at der ikke er nogen usb enhed tilsluttet. Det hjælper heller ikke at tage USB sticken ud og sætte den i igen. Jeg kan kun få den til at se USB sticken ved at sætte den i min PC med Linux, unmounte den igen og sætte den i Denver boksen.

Er der andre der har dette problem?

/Anders


Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 05-December-2009 kl. 15:42
Oprindeligt skrevet af agrauballe agrauballe skrev:

Men der er et andet træls problem, som jeg har opdaget efter jeg har opgraderet med den nye firmware.
Hvis jeg laver en optagelse, slukker boksen og derefter tænder den igen, siger den at der ikke er nogen usb enhed tilsluttet. Det hjælper heller ikke at tage USB sticken ud og sætte den i igen. Jeg kan kun få den til at se USB sticken ved at sætte den i min PC med Linux, unmounte den igen og sætte den i Denver boksen.
da Denver nu ser ud til at løse diverse problemer, så er det måske værd at rapportere til dem?


Skrevet af: agrauballe
Skrevet den: 05-December-2009 kl. 15:59
Oprindeligt skrevet af agrauballe agrauballe skrev:


Men der er et andet træls problem, som jeg har opdaget efter jeg har opgraderet med den nye firmware.
Hvis jeg laver en optagelse, slukker boksen og derefter tænder den igen, siger den at der ikke er nogen usb enhed tilsluttet. Det hjælper heller ikke at tage USB sticken ud og sætte den i igen. Jeg kan kun få den til at se USB sticken ved at sætte den i min PC med Linux, unmounte den igen og sætte den i Denver boksen.


Windstar -> Jeg har sendt dig SW: 20091105 på mail.

Jeg har testet om problemet beskrevet i citatet også er der med 20091105 og det ser ud til at det ikke er der, men til gengæld er problemet med at den fryser tilbage.  Så de har løst fejlen med at den fryser i 20091125, men introduceret den anden fejl.
Til jer der vil teste ser det ud til at problemet især opstår når der optages på DR-HD.

Pendec -> Ja jeg vil prøve at skrive til Denver for at få dem til at teste og få rettet fejlen, de har været rigtig flinke til at melde tilbage de gange jeg har haft fat på dem.

Jan348 -> Denver har oplyst mig om at de tidligere har haft lidt problemer med Kingston USB sticks. De har gode erfaringer med Sandisk Cruizer 4GB, en Corsair 8GB samt en WD 500GB (WDBAAF5000EBK) ekstern HD.

/Anders


Skrevet af: Wildstar
Skrevet den: 05-December-2009 kl. 16:03
Hej Anders.
 
Tak for den hurtige hjælp. /Eric


Skrevet af: AndersTC
Skrevet den: 06-December-2009 kl. 10:59
Tak for svaret om at bruge DVBViewer. Jeg vil imidlertid gerne have en mere generel løsning, så den PVR-fil, der er optaget på USB-nøglen, kan konverteres til et format, der fx kan afspilles i Quick Time eller Windows Media Player. 
 
Jeg har forsøgt at konvertere til forskellige formater/typer i AVS Video Converter 6, men alle giver billeder UDEN lyd.  Har jeg bare glemt et simpelt "flueben" eller hvad?
 
Anders T. C.
 


Skrevet af: tyros1
Skrevet den: 06-December-2009 kl. 11:03
Oprindeligt skrevet af BeatlesFan BeatlesFan skrev:

Har ligeledes anskaffet en igår.
 
Boxen kan sagtens opdateres til nyeste fw. og kan optage på en 2 år gammel SandDisk 1GB USB pen .... men
 
Antenne Loop-Through ser ikke ud til at virke. Jeg kan kun se TV via dets indbyggede mpg4 modtager, når DMB105 er tændt. Ved standby eller slukket box, sendes signalet ikke videre til mit TV. Da jeg ikke ønsker at have boxen tændt permanent, er den for mig ret uanvendelig.
 
Er dette generelt, eller bare en fejl på min box.
 
\jan
der er min desværre også ramt afCry så kan det ændres i menuen? elles lidt træls.... på jydsk


Skrevet af: BeatlesFan
Skrevet den: 06-December-2009 kl. 12:43
Okay - adviserer Denver om Problemet/Fænomenet
 
Håber at det er noget der kan løses via en fw update, ellers skal der jo fuskes med et T-led hvlket giver 6 dB tab Ouch
 
\Jan


Skrevet af: AndersTC
Skrevet den: 06-December-2009 kl. 13:18
cont.
 
Har nu selv fundet en løsning. Hvis man i AVS Video Converter 6 ændrer profilen, så audioformatet sættes til Microsoft ADPCM i stedet for MP3, så kommer lyden fint med på den konveterede fil.
 
MVH Anders T. C.
 


Skrevet af: morten_b
Skrevet den: 06-December-2009 kl. 13:22
Oprindeligt skrevet af AndersTC AndersTC skrev:

Jeg har forsøgt at konvertere til forskellige formater/typer i AVS Video Converter 6, men alle giver billeder UDEN lyd.  Har jeg bare glemt et simpelt "flueben" eller hvad?

TS Doctor er løsningen.
http://www.videohelp.com/tools/TS-Doctor


Skrevet af: Steiness
Skrevet den: 08-December-2009 kl. 13:06
Er der nogen af jer, der ved om pause-live TV virker? Altså kan man på USB (eller harddisk) starte en optagelse ved at pause en udsendelse, og så senere vende tilbage til den?
Det er det, jeg har allermest glæde af på min nuværende MPEG-2 recorder.


Skrevet af: miri
Skrevet den: 08-December-2009 kl. 13:14
Oprindeligt skrevet af Steiness Steiness skrev:

Er der nogen af jer, der ved om pause-live TV virker? Altså kan man på USB (eller harddisk) starte en optagelse ved at pause en udsendelse, og så senere vende tilbage til den?
Det er det, jeg har allermest glæde af på min nuværende MPEG-2 recorder.
 
Nej, live-tv kan ikke pauses, heller ikke når der optages.


-------------
miri


Skrevet af: thors
Skrevet den: 08-December-2009 kl. 13:16
Du kan sende signalet videre til dit fjernsyn ved at anvende en fordeler (der laver ét antennestik om til to - det er vist et radio-stik?) - sæt antenneledningen i midterstikket, og de to fordelerstik i hhv. DMB105-indgang, og antennekabel til fjernsyn. Det virker fint, så kan du se TV uden at tænde DMB105.
mvh


Skrevet af: Steiness
Skrevet den: 08-December-2009 kl. 13:17
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Oprindeligt skrevet af Steiness Steiness skrev:

Er der nogen af jer, der ved om pause-live TV virker? Altså kan man på USB (eller harddisk) starte en optagelse ved at pause en udsendelse, og så senere vende tilbage til den?
Det er det, jeg har allermest glæde af på min nuværende MPEG-2 recorder.
 
Nej, live-tv kan ikke pauses, heller ikke når der optages.
 
Det var en skam. Men tak for det hurtige svar.


Skrevet af: MartinTheGreat
Skrevet den: 09-December-2009 kl. 14:22
[QUOTE=agrauballe]Jeg har fået byttet min nr 2 boks ved Harald Nyborg, da signalstyrken stod og svingede meget på denne.

Det ser ud til at 3. gang er lykkens gang. Den nye (opdateret til SW: 20091125) har fint signal, ingen problemer med standby og fryser ikke ved optagelse med min Kingston DataTraveler 8GB.

Jeg har købt 3 boxe af denne type. Den ene har ingen problemer med signalstyrken men det har de 2 andre. Jeg har prøvet alle på samme antenneudtag og med reset til fabriksinstilling og intet hjalp...de kommer med pix. hist og her de 2 af dem. Der må være noget galt med tuneren. Den står og hopper i antennesignalet fra 0 til 96 løbende...Men ikke nr. 3 den kører stabilt der ud af...hvad angår optagelse har jeg kun prøvet et 2 gb usb af gammel herkomst men stadig 2.0 og det virker fint...også med EPG. Den glemmer bare at sætte teksten fra EPG ind i optagelsen. Den kan starte fra standby og slukker efter den sidste optagelse (har prøvet at optage 3 programmer) den slukker ikke imellem optagelserne hvis der er flere i schedule...
 
/Martin


Skrevet af: agrauballe
Skrevet den: 09-December-2009 kl. 14:53
Oprindeligt skrevet af MartinTheGreat MartinTheGreat skrev:

[QUOTE=agrauballe]
Jeg har købt 3 boxe af denne type. Den ene har ingen problemer med signalstyrken men det har de 2 andre. Jeg har prøvet alle på samme antenneudtag og med reset til fabriksinstilling og intet hjalp...de kommer med pix. hist og her de 2 af dem. Der må være noget galt med tuneren. Den står og hopper i antennesignalet fra 0 til 96 løbende...Men ikke nr. 3 den kører stabilt der ud af...hvad angår optagelse har jeg kun prøvet et 2 gb usb af gammel herkomst men stadig 2.0 og det virker fint...også med EPG. Den glemmer bare at sætte teksten fra EPG ind i optagelsen. Den kan starte fra standby og slukker efter den sidste optagelse (har prøvet at optage 3 programmer) den slukker ikke imellem optagelserne hvis der er flere i schedule...
 
/Martin


Ja der må være problemer med tuneren på nogle af boksene, selvom der sidder et lille klistermærke med QC på boksene, så har deres kvalitetskontrol ikke været helt grundigeAngry

Det undrer også mig at den ikke kan sætte titlen på optagelsen i stedet for tidspunktet og kanalen, det vil være langt lettere at se hvad man har optaget hvis titlen også var med i filnavnet.

Kører du med den nye SW: 20091125 og har du oplevet det problem med at den ikke kan finde USB sticken hvis man efter en optagelse rebooter boksen? Jeg har sat Denver på sagen og de kunne godt se fejlen, så de har bedt om en ny update fra fabrikken.

/Anders



Print side | Luk vindue