Print side | Luk vindue

Panasonic p42x10y DVB-C og YouSee problemer

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Kabel-TV
Forumbeskrivelse: TV, radio mv. via kabel (typisk DVB-C)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=69508
Udskrevet den: 21-Februar-2025 kl. 03:05

Emne: Panasonic p42x10y DVB-C og YouSee problemer
Skrevet af: KimSoerensen
Emne: Panasonic p42x10y DVB-C og YouSee problemer
Skrevet den: 04-November-2009 kl. 12:52

Købte primo okt. 09 et Panasonic p42x10y fjernsyn gennem komplett.dk

Hvis jeg nu, dvs. efter signal-skiftet d. 1. nov, indstiller fjernsynet, så har jeg følgende 2 senarier:

1)

Land sættes til Sverige og YouSee netid til 150 (Hovedstaden)

Resultat:

De fleste kanaler findes, men nogle fx. TV2 Film og Norge2 findes ikke.
TV2 har ikke undertekster.
Den elektroniske programguide virker.

2)

Land sættes til Danmark. DVB-C kanalerne findes ikke af sig selv, men hvis man efterfølgende går ind i indstillinger under DVB-T
er der et menu-punkt DVB-C. Hvis man slår denne til, så indstiler fjernsynet så DVB-C kanalerne. Der skal ikke angives noget netid.

Resultat:

Alle kanaler findes
TV2 har nu undertekster.
Den elektroniske programguide virker IKKE.

Jeg har talt med supporten hos Panasonic, og de siger at jeg må vælge om jeg vil have undertekst på TV2 eller en programguide der virker.  Iflg. dem kan jeg ikke få begge dele.

Er der nogen der ved om der findes en løsning til ovenstående problem, eller om jeg "bare" skal leve med det.
Jeg skal da lige nævne at fjernsynet står fantastisk.

Svar:
Skrevet af: Jwin
Skrevet den: 04-November-2009 kl. 13:16
Norge2 er udgået. Den kan du hverken finde på den ene eller anden måde.

Skrevet den: 04-November-2009 kl. 13:29
Men det er TV2 Film vist ikke.

Mit primære problem er at jeg gerne vil have både programguide og undertekster på TV2, og det kan ikke lade sig gøre iflg. Panasonic.

Skrevet af: karkov
Skrevet den: 04-November-2009 kl. 13:55
hvis du sætter den til sverige, har du så mulighed for at lave en fuld søgning uden at indtaste startfrekvens eller netværkkode (områdekode)
prøv det hvis det er en mulighed.

Skrevet af: Glaede
Skrevet den: 04-November-2009 kl. 16:05
Nogen der ved om det er samme problem med Stofa? Har læst det med EPG'en før, men ikke at der mangler kanaler. Overvejer nemlig at købe sådan et TV.

Skrevet af: ejsingduun
Skrevet den: 05-November-2009 kl. 06:38

har også sådan et tv og ja det er et kanon godt billede, såvidt jeg husker kan du kun lave en fuld søgning på dvb-c og ikke på dvb-t

Skrevet den: 05-November-2009 kl. 08:36
Som jeg husker det, så skal der angives netid, hvis landet sættes til Sverige.

Skrevet den: 11-November-2009 kl. 14:26
Panasonic har nu svaret mig følgende vedr. problemet:

I grundene er den DVB-C tuner i TV:et ikke verificeret för den Danske markenaden der er det store probleme.
Med venlige hilsener / Best Regards
Peter Wickman
Panasonic Support
Tlf Omstilling: +45 43 200 800
Tlf Support: +45 43 200 860

Jeg undre mig over at man sælger et tv i Danmark, som indeholdender en DVB-C tuner der IKKE er godkendt til det danske marked.

Skrevet af: ojr5896
Skrevet den: 11-November-2009 kl. 14:34
Når man køber en vare fra en forhandler som ikke får leveret igennem Panasonic Danmark, så er der da ikke noget unaturligt i det.

-------------
LG 47SL8500 - DM8000
JVC DLA-30X
Panasonic DMP-BDT310
Pioneer DVR-LX61D

Skrevet af: Glaede
Skrevet den: 11-November-2009 kl. 17:22
Men bør X10Y udgaven ikke netop være den danske version?

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 11-November-2009 kl. 20:20

Jo hvis det er fra Panasonic Nordic.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet af: larsvj
Skrevet den: 11-November-2009 kl. 22:58
Oprindeligt skrevet af KimSoerensen KimSoerensen skrev:

Købte primo okt. 09 et Panasonic p42x10y fjernsyn gennem komplett.dk
Hvis jeg nu, dvs. efter signal-skiftet d. 1. nov, indstiller fjernsynet, så har jeg følgende 2 senarier:
1)
Land sættes til Sverige og YouSee netid til 150 (Hovedstaden)
Resultat:
De fleste kanaler findes, men nogle fx. TV2 Film og Norge2 findes ikke. - TV2 har ikke undertekster. - Den elektroniske programguide virker.
2)
Land sættes til Danmark. DVB-C kanalerne findes ikke af sig selv, men hvis man efterfølgende går ind i indstillinger under DVB-T er der et menu-punkt DVB-C. Hvis man slår denne til, så indstiler fjernsynet så DVB-C kanalerne. Der skal ikke angives noget netid.
Resultat:
Alle kanaler findes - TV2 har nu undertekster. - Den elektroniske programguide virker IKKE.

Jeg har talt med supporten hos Panasonic, og de siger at jeg må vælge om jeg vil have undertekst på TV2 eller en programguide der virker.  Iflg. dem kan jeg ikke få begge dele.

Er der nogen der ved om der findes en løsning til ovenstående problem, ...

Hej Kim Sørensen
Der er flere løsninger... Da du IKKE skriver Hvor i verden du befinder dig men nævner Net 150 bør følgende virke HVIS du bor i Hovedstadsregionen / Nordsjælland
Een af dem er at skifte til "Land" = Suomi/Findland - Vælge Dansk "Menusprog" Sætte "NetværksID" = 151, "Symbolrate" = 6.875 så vil kanalerne derefter ligge med samme rækkefølge som YouSee digital bokse. Efter kanalskanning skiftes tilbage til Land = Danmark UDEN en fornyet kanalsøgning... EPG burde så virke nu... Venligst meld tilbage om det løser dit problem.

-------------
* Sony KDL-46WE5W * OPPO BDP-83SE * YouSee Boxe * Yamaha RX-A1010 *
* Center: D A T HjemmeFusk * Front: Beolab 3 * Bag: JBL One *

Skrevet af: cnn3
Skrevet den: 12-November-2009 kl. 11:06
Y-modellen er vel den nordiske udgave og bliver vel ikke solgt andre steder, og bør derfor virke???

-------------
mvh Christian

Skrevet af: tvillingen
Skrevet den: 12-November-2009 kl. 15:54
Oprindeligt skrevet af KimSoerensen KimSoerensen skrev:

Panasonic har nu svaret mig følgende vedr. problemet:

I grundene er den DVB-C tuner i TV:et ikke verificeret för den Danske markenaden der er det store probleme.
Med venlige hilsener / Best Regards
Peter Wickman
Panasonic Support
Tlf Omstilling: +45 43 200 800
Tlf Support: +45 43 200 860

Jeg har samme problem med mit Panasonic X10Y (YouSee kabelTV), nemlig at jeg har valgt Sverige som Land for at få EPG, men har ingen undertekster på TV2, og har fået samme svar som ovenstående ved telefonisk henvendelse til Panasonic Support: Jeg må vælge:
Enten undertekster på TV2 eller EPG, men ikke begge dele. Og mit TV er købt hos Panasonic forhandler. Det må siges at være underligt, at et sådant TV sælges i DK.

Skrevet den: 12-November-2009 kl. 16:12
Citér Hej Kim Sørensen
Der er flere løsninger... Da du IKKE skriver Hvor i verden du befinder dig men nævner Net 150 bør følgende virke HVIS du bor i Hovedstadsregionen / Nordsjælland
Een af dem er at skifte til "Land" = Suomi/Findland - Vælge Dansk "Menusprog" Sætte "NetværksID" = 151, "Symbolrate" = 6.875 så vil kanalerne derefter ligge med samme rækkefølge som YouSee digital bokse. Efter kanalskanning skiftes tilbage til Land = Danmark UDEN en fornyet kanalsøgning... EPG burde så virke nu... Venligst meld tilbage om det løser dit problem.

Larsvj: Det lyder interessant. Angiv venligst hvilke menuer, du vælger for at skifte Land EFTER kanalscanning. Jeg kan ikke finde ud af det.

Skrevet af: Circon
Skrevet den: 12-November-2009 kl. 16:27
Hej

Jeg har også x10y modellen og ingen problemer overhoved. Måske er det bare en "betjeningsfejl".
Y modellen er til bl.a.Denmark og resten af scandinavien.
mvh
Circon 

Skrevet den: 12-November-2009 kl. 20:20
circon - og andre: Siger du hermed, at du har et X10Y, ser Kabel TV (måske fra YouSee) og har både EPG og undertekster fra TV2? Hvis ja, vil jeg meget gerne vide, hvilke indstillinger du satte, da du laver autosøgningen/kanalscanningen.

Skrevet af: bimbobo
Skrevet den: 14-November-2009 kl. 12:46
....Jeg har en 37X10Y og har intet problem med Yousee i Århus område,  "EPG og undertekster fra TV2", virker 100%.
har ikke noget boks, men har et TV kort og CA modul i Tv'et.
Købt i Dustin Home. Alle kanaler, undertekst, EPG fungerer fint.

Prøve at tale med Panasonic Support.. måske skal dit TV firmware opgraderes.. mit er købt tidligere end dit.

Mvh

-------------
IT-supporter
Skype and NetGear NDA Betatester (Non Disclosure Agreement)
Panasonic PX42G20E
Samsung LE32C535
UE22F5405

Skrevet af: larsvj
Skrevet den: 15-November-2009 kl. 00:28
Oprindeligt skrevet af tvillingen tvillingen skrev:

Citér Hej Kim Sørensen

Larsvj: Det lyder interessant. Angiv venligst hvilke menuer, du vælger for at skifte Land EFTER kanalscanning. Jeg kan ikke finde ud af det.
Hej Kim -
sorry for det sene svar, ens arbejde tager meget af ens fritid... 
Glemte at nævne min datters Panasonic x10y har CAM og Kort fra YouSee... det giver måske en forskel... næste gang jeg er ved TV prøver jeg lige lidt af... irriterende [nej glædeligt Confused for min datter] det virker i post nr. 2800... 

-------------
* Sony KDL-46WE5W * OPPO BDP-83SE * YouSee Boxe * Yamaha RX-A1010 *
* Center: D A T HjemmeFusk * Front: Beolab 3 * Bag: JBL One *

Skrevet af: Circon
Skrevet den: 02-December-2009 kl. 19:37
Oprindeligt skrevet af tvillingen tvillingen skrev:

circon - og andre: Siger du hermed, at du har et X10Y, ser Kabel TV (måske fra YouSee) og har både EPG og undertekster fra TV2? Hvis ja, vil jeg meget gerne vide, hvilke indstillinger du satte, da du laver autosøgningen/kanalscanningen.
Ja, det har jeg.
I dag gav jeg SUPPORT til PanasonicLOL og man sagde mindst 1000 gange tak.
Hvis nogen har stadigvæk problemer med tv2 undertekster så må i sige til.
OBS.Alle nævnte forslag her på forummet er ikke korrekt, undtagen hvis man var heldig.

Mvh

Skrevet af: THG
Skrevet den: 12-Januar-2010 kl. 14:39

Hej Circon

Jeg har samme problem med mit tv en Panasonic TX-P37X10Y. Ingen undertekster på tv2 og YouSee som antenne lev.
Hvordan skal jeg løse dette - har både prøvet at skifte land og alt muligt.

Jeg bor i Ballerup... Håber du kan hjælpe.

Mvh

THG

Print side | Luk vindue