Har nogen prøvet DVBLink TVSource?
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Microsoft Media Center, MCE og HTPC
Forumbeskrivelse: Media Center (MCE) og Home Theatre PC
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=69522
Udskrevet den: 13-Maj-2025 kl. 06:16
Emne: Har nogen prøvet DVBLink TVSource?
Skrevet af: Bossy99
Emne: Har nogen prøvet DVBLink TVSource?
Skrevet den: 04-November-2009 kl. 16:18
Hvad kan den?
Er den værd at bruge tid på?
|
Svar:
Skrevet den: 06-November-2009 kl. 14:11
Er der slet ingen af alle de teknologihungrende medlemmer her, der har prøvet dette?
Hmm, så må man jo selv i gang.
>>Nu bliver jeg nok lynchet for at skubbe mit indlæg forrest :-( <<
|
Skrevet af: avh
Skrevet den: 06-November-2009 kl. 14:29
Har kort prøvet det og det kunne finde nogle sattellit-kanaler..
Men eftersom jeg ikke kunne finde nogen form for cam-support, er produktet ikke interessant pt.
Ideen skulle være at kunne anvende til kodet kanaler i 7MC uden at anvende dvbviewer..
Til ukodet kanaler kan man anvende 7MC direkte, bortset fra kabel.
En mulighed kunne være ukodet kabel-tv, her kunne være en ide...
------------- DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
Skrevet den: 10-November-2009 kl. 08:37
Så svarer jeg lige mig selv igen.
Jeg har nu afprøvet TVSource selv, og efter lidt startvanskelligheder, som måske skyldes min modvilje mod at læse manualer, kører det faktisk rigtigt fint.
Mit setup er: Windows 7 MC, Terratec Cinergy C PCI HD og YouSee's fuldpakke. Og så må jeg jo ikke glemmer DVBLink Server og DVBLink TVSource.
Jeg kan se alle de digitale kanaler, og EPG ser også ud til at virke fint. Alt dette indefra MC.
|
Skrevet af: SSvenSSon
Skrevet den: 10-November-2009 kl. 11:09
Det er super at du har fået det til at spille! Overvejer et sådant setup.
Hvad har du betalt ekstra for DVBLink Server og DVBLink TVSource? ..eller er det inkluderet i DVBviewer?
..og et tillægsspørgsmål: har du prøvet fra mere en PC med MC, man burde (så vidt jeg har forstået) kunne bruge det fra flere installationer af MC?
|
Skrevet den: 10-November-2009 kl. 13:14
Idet TVSource kun er i beta, koster det ikke noget endnu, men man skal betale for DVBLink Server. Jeg benytter mig af 1 måneds gratis testperiode, så det har indtil videre ikke kostet mig noget.
Det skal understreges, at DVBViever ikke indgår i opsætningen - det er hele fidusen med TVSource.
Jeg har endnu ikke prøvet at koble extendere på. Når jeg får afprøvet det, skal jeg nok give en statusmeddelelse her.
|
Skrevet af: hangman
Skrevet den: 20-November-2009 kl. 01:56
Hey Bossy
fedt at du har fået det til at virke. Jeg sidder selv og koger med tvsource, så jeg ville høre om du ikke kunne uploade din transponder fil. Da jeg slet ikke kan finde ud af det:(
|
Skrevet den: 20-November-2009 kl. 11:19
Nu er min transponder-fil jo tilpasset YouSee i Midt- og Vestjylland, så det er ikke sikkert, at du kan bruge den, men jeg kan uploade den sammen med en beskrivelse, når jeg kommer hjem.
|
Skrevet af: flotfyr
Skrevet den: 20-November-2009 kl. 11:19
Jeg har også installeret den RC1 og det køre bare har også dette Windows 7 MC x64, Terratec Cinergy C PCI HD og YouSee's fuldpakke og hangman her er linket til TDC transponder fil http://dvblogic.com/phpBB3/viewtopic.php?f=42&t=6475&start=15 - http://dvblogic.com/phpBB3/viewtopic.php?f=42&t=6475&start=15
|
Skrevet den: 20-November-2009 kl. 11:55
Udover at dette setup giver mig mulighed for at se DVB-C i WMC7, så har jeg fundet et par uhensigtsmæssigheder ved det.
1. DVBLink servicen forhindrer min WMC7 i at gå i standby, hvilket betyder, at hver gang computeren selv starter for at optage et scheduleret program, skal jeg manuelt sætte den i standby efterfølgende. Slukker jeg DVBLink servicen manuelt går computeren fint i standby efter den definerede tid, men så virker DVBLink jo ikke ved opvågning. Frustrerende.
2. Fra tid til anden (som regel under indpildning) går systemet i selvsving (jeg har endnu ikke lokaliseret kilden). Resultatet bliver en periode på omkring 30 sekunder i indspildningen, der er meget hakket.
Skulle nogen have ideer til løsning af disse problemer, vil jeg meget gerne høre dem.
|
Skrevet af: TueT
Skrevet den: 20-November-2009 kl. 23:48
Fed tråd.
Er der nogen der kender en guide eller toturial til at installere DVBLink TVSource og Server?
Og lige et (basis) tillægsspørgsmål: Hvis man vælger det omtalte setup, er det så nødvendigt med flere fysiske turnere i sit mediacenter? (Terratec Cinergy C PCI HD)
|
Skrevet af: flotfyr
Skrevet den: 23-November-2009 kl. 07:09
Der ligger en PDF med install info i den zip fil som indholder TVSource og server og nej 1 turner er nok til at bruge det
|
Skrevet af: henrikbp
Skrevet den: 27-November-2009 kl. 19:29
Er der andre som har problemet med at gå i standby?
|
Skrevet af: jobbe104
Skrevet den: 28-November-2009 kl. 01:26
Har læst andre steder at DVBLink TVSource koblet sammen med Windows 7 MC giver meget sløve kanalskifte. Nogen der kan be-/afkræfte? Og er der ellers nogle "børnesygdomme" ved TVSource programmet? Det ser jo ud til at de har releaset deres v1.0: http://www.dvblogic.com/tvsource.php - http://www.dvblogic.com/tvsource.php . Nogle der kan/vil kommentere på stabilitet/hastighed?
Jeg påtænker at bruge en http://www.terratec.net/en/products/Cinergy_HTC_USB_XS_HD_57290.html - TerraTec Cinergy HTC USB XS HD til at fange det gratis DVB-C signal fra Yousee i Windows 7 MC. Mine krav er at alle undertekster, teksttv, optagelse, timeshift osv. fungerer. Nogen der ved noget om dette?
|
Skrevet af: avh
Skrevet den: 28-November-2009 kl. 08:22
De ting du nævner undertekster osv. er alle ting der løses OK af 7MC og det skal ikke udføres ikke af TV-source.
Men der er et punkt, hvordan skaffer man ordentlige EPG-data? Det vil kræve endnu et 3.part produkt til dette formål (import af EPG-data, hvis de af microsoft leveret ikke er anvendelige).
I forbindelse med deres udgave til IPTV, og som anvender samme server-funktion, var der af og til nogle situationer, som jeg ikke fik fuld klarhed over, men somme tider var alle tunere optaget, ligesom de ikke altid blev frigivet efter brug. Powermangement fik jeg aldrig til virke..
Er gået tilbage til dvbviewer. Det har en meget bedre styring af tunere (specielt dvb-s), men har så sin egne besværligheder (codecs) som i 7MC ikke er noget problem...
------------- DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
Skrevet af: jackpotdk
Skrevet den: 28-November-2009 kl. 11:01
Jobbe104: Jeg kører DVBLink TVSource, og kan bestemt ikke klage over sløvt kanalskifte. Det tager måske et sekund eller noget, men der er ikke meget forskel på mit nuværende hastighed of på mit gamle Hauppauge analog-setup.
Min tuner er en Terratec H7, som indtil videre fungere upåklageligt .. Jeg har nogle problemer med Stofa's "store pakke", men jeg tror mest på at det er mig der er en klovn.
|
Skrevet af: henrikbp
Skrevet den: 28-November-2009 kl. 14:28
jackpotdk skrev:
Jobbe104: Jeg kører DVBLink TVSource, og kan bestemt ikke klage over sløvt kanalskifte. Det tager måske et sekund eller noget, men der er ikke meget forskel på mit nuværende hastighed of på mit gamle Hauppauge analog-setup.
Min tuner er en Terratec H7, som indtil videre fungere upåklageligt .. Jeg har nogle problemer med Stofa's "store pakke", men jeg tror mest på at det er mig der er en klovn. |
Hvad med det tidligere nævnte problem med standby. Fungerer det også upåklageligt?
|
Skrevet af: jackpotdk
Skrevet den: 29-November-2009 kl. 22:30
Det må jeg så indrømme jeg ikke ved.. Jeg gør ikke så meget i stand-by ;)
|
Skrevet den: 30-November-2009 kl. 08:59
henrikbp skrev:
Hvad med det tidligere nævnte problem med standby. Fungerer det også upåklageligt? |
Jeg har endnu ikke installeret den endelige udgave af TVSource, men de standby problemer jeg havde med beta-versionen løste jeg med MCE Standby Tool.
|
Skrevet af: Fod
Skrevet den: 01-December-2009 kl. 13:23
Bossy99 skrev:
Jeg har endnu ikke prøvet at koble extendere på. Når jeg får afprøvet det, skal jeg nok give en statusmeddelelse her. |
Hej -
Siger du til, når du har prøvet med extendere? Det ville jo være fint, hvis DVBLogic kan tage DVB-T i MPEG4 og sørge for, at man kan se det på sine Linksys DMA2100/DMA2200 extendere - som jo ellers ikke understøtter MPEG4 i live tv...
--
Jakob
|
Skrevet af: asdfgh
Skrevet den: 01-December-2009 kl. 21:45
Og så lige de vigtigste tilbageværende spørgsmål inden jeg laver en ny Windows Media Center maskine.
1. Virker det med HD kanaler? Hvordan ser f.eks. DR HD ud?
2. Er et Nvidia ION bundkort kraftig nok til at trække det?
Jeg planlægger en HTPC helt uden bevægelige dele - ingen blæsere, en SSD til OS og gemme optagelser på et netværksdrev.
|
Skrevet af: bace
Skrevet den: 11-December-2009 kl. 22:14
Har lige installeret Win7 64bit Home Premium og DvbLogic TVSource 1.02, men kan ikke det til at virke... Når jeg inde i DVBLink Server Configuration værktøjet vælger TVSource i midterste vindue som beskrevet i manualen, og klikker på properties går programmet ned.
Det eneste som er installeret på Windows er Adobe Reader, Windows Updates samt DVBLink TV Source. Mit Tuner kort er et TT Budget C-1501 kort med de nyeste drivere.
Er der nogen som har en god idé til hvad der er galt?
|
Skrevet af: asdfgh
Skrevet den: 11-December-2009 kl. 22:24
Hej Bace.
Jeg har prøvet med TVSource på en Win7 64Bit Ultimate pc og havde samme problem med at det gik ned. Jeg fik det dog til at virke ved at slå UAC helt fra.
Jeg vil også nævne at det først var da jeg fik TVSource til at virke at jeg var istand til at finde mine kanaler, og kun hvis jeg specificerede mit korrekte netværks id.
/John.
|
Skrevet den: 11-December-2009 kl. 23:12
Hmm.. Ja, man skal åbenbart tage deres vejledning meget bogstavligt - da jeg kørte DVBLink Server Configuration som Administrator kunne jeg komme videre... Det er godt nok første gang jeg har oplevet et program, som ikke kunne finde ud af at gøre opmærksom på det manglede rettigheder
Næste problem, er så at maskinen blue screener når jeg har været inde og vælge YouSee på transponder listen, og klikker på Scan fanebladet bluescreener maskinen...
Umiddelbart vil jeg tro det er et driver problem, men det burde vel kunne undersøges ved installation af DVBViewer?
/Mikkel
|
Skrevet af: MCenterFreak
Skrevet den: 12-December-2009 kl. 01:45
Jeg er overbevist om at i kommer over alle disse problemer hvis i kører 32 bit.
Det er også meget normalt at man i Vista og Win 7 er tvunget til at køre installationen som administrator. Det kan man enten gøre ved at bruge "kør som" eller vælge egenskaber og vælge Kør som Administrator i kompalitibitet
------------- DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
|
Skrevet den: 18-December-2009 kl. 20:44
Well.. efter at have skiftet driveren, ser det ud til at virke, dog virker det som om man skal se en kanal, før tv guiden bliver populeret med info for denne kanal. Bortset fra tv guiden ser alt ud til at virke perfekt - også hd kanalerne kører uden det mindst hakken 
|
Skrevet af: RMortensen
Skrevet den: 25-December-2009 kl. 13:13
Bossy99 skrev:
de standby problemer jeg havde med beta-versionen løste jeg med MCE Standby Tool. |
Hvordan gjorde du det? Jeg har installeret seneste Standby Tool version til Win7, men min PC går ikke i Sleep korrekt?
------------- Still learning ...
|
Skrevet af: bphhm
Skrevet den: 26-December-2009 kl. 16:18
Har nu også fået min DVBlink/TVsource installation til at køre sammen med win7 og Cinergy PCI HD. Funger fint med HD også men har ikke prøvet extender endnu.
Nu skal det hele flyttes til min medie center PC i stuen og flere TV kort skal anskaffes.
Hvor mange TV kort kan win7/DVBLink/TVsource klare?
|
Skrevet den: 26-December-2009 kl. 22:54
@bphhm:
Ved godt det er et stort arbejde - men kunne ud lokkes til at lave en guide eller toturial til hvordan du fik det til at spille? Tror der er mange som overvejer TVSource løsningen men er bange for det hele bliver for besværligt/indviklet?
Involverer dit setup kodede kanaler?
|
Skrevet den: 27-December-2009 kl. 07:21
Der er en ganske god beskrivelse med når man downloader DVBlink/Tvsource så jeg vil anbefale bare at følge den.
De ting jeg gjorde ekstra var at sætte minimal processor tilstand i strømstyring for processer til 100%. Dette findes under den sdtrømstyringsplan man har valgt.
Og så sætte enhanced video renderer i Terratecs Home Cinema SW. Men om dette faktisk behøves når man bruger MCE kan jeg ikke lige gennemskue.
God fornøjelse
|
Skrevet den: 27-December-2009 kl. 11:27
@bphhm:
Ok, det lyder jo meget nemt. Synes bare jeg har læst om mange som virkelig har måtte kæmpe med det! Kører alt nu perfekt hos dig.
Kodede kanaler?
|
Skrevet af: Pizzabager
Skrevet den: 27-December-2009 kl. 11:48
bphhm skrev:
De ting jeg gjorde ekstra var at sætte minimal processor tilstand i strømstyring for processer til 100%. Dette findes under den sdtrømstyringsplan man har valgt.
|
Næsten synd hvis det er nødvendigt, at cpu skruer ned for strømmen gør strømforbruget mindre og giver mindre støj fra blæsere.. :/
|
Skrevet den: 27-December-2009 kl. 17:18
Det eneste jeg lige nu ikke helt har styr på er hvordan MCE holder EPG opdateret.
Nogen der ved hvor MCE får program data fra?
I mit setup kan jeg se at nogle kanaler er fuldt opdateret med program information mens andre ikke bliver opdateret før man går ind på kanalen. Dette sker typisk hvis program data hentes fra DVB strømmen.
Men jeg kan ikke finde ud af om det er DVBlink/TVsource der styrer program data eller der er MCE.
Nogen der har styr på dette?
|
Skrevet den: 28-December-2009 kl. 16:08
Hurtigt spørgmål: Bruger pt selv DVBViewer->DVBLink->7MC. Hvad man dropper DVBViewer og bruger TVSource, hvad er så fordelene? Går program skifte hurtigere? Eller er pointen "blot" at man behøver et program mindre?
|
Skrevet den: 28-December-2009 kl. 16:14
Som jeg ser det, er den primære fordel et simplere setup, med et program mindre...
Jeg har ikke prøvet DVBviewer og DVBLink, så kan ikke udtale mig om hastighedsforskellen, men synes det går i et fornuftigt tempo i TVsource.
|
Skrevet af: mhnyborg
Skrevet den: 28-December-2009 kl. 17:18
Hej har prøvet det hele men TVSource beta2 er den bedste løsning for mig indtil nu.
Jeg har et Terratec Cynergi C HD PCI (DVB-C) kort og det er først med TVSource beta 2 at jeg har et næsten fejlfrit billed. Jeg håbet at den endelige version kan fjerne den ene 1% flimmer, pixilering som der stadivæk er.
Er der nogle der vil købe en licens til DVBViewer 
Nu skal jeg "bare" finde ud af at sætte EPG op for mit media center. Hvis der er nogle der har en komplet guide til at sætte xmltv source op for f.eks. TV2 eller TV3 Plus vil jeg blive MEGET glad.
Fortsat god jul
Martin Nyborg
|
Skrevet af: gkev
Skrevet den: 28-December-2009 kl. 18:24
Jeg har nu prøvet TvSource V1.0.2 og det virkede i første hug! alt funger... dvb-c kører fejlfrit, kanalskifte er hurtigt, optage/pause etc virker, EPG virker, alt er perfekt... lige indtil man genstarter maskinen.
Derefter melder MCE om manglende signal ved live-tv. DVBlinkserveren kører og starter automatisk op, så tror ikke det er dén som volder problemer. Nogne der har prøvet noget lignende og har en løsning??
- G
|
Skrevet den: 28-December-2009 kl. 19:21
@gkev, jeg oplevede også hvad du beskriver i starten men siden har det kørt uden problemer.
@mhnyborg, du snakker om om xmltv source op. Hvor får du EPG data fra?
Selv kører jeg med EPG opsætningen som MCE selv styrer, men så mangler der nogle af de nye kanaler.
Jeg synes nu godt at kanalskift kunne være hurtigere. Det tager ca. 3 sekunder. Til sammenligning tager min Sagem DVB-C box ca. 1 sekund.
|
Skrevet af: mhnyborg
Skrevet den: 28-December-2009 kl. 20:08
Jeg bruger tvsource beta2 som IKKE downloades fra det normale område men her: http://dvblogic.com/phpBB3/viewtopic.php?f=43&t=8681 - http://dvblogic.com/phpBB3/viewtopic.php?f=43&t=8681
jeg mangler også en masse tv kanaler og den eneste mulighed er at få xmltv til at virke, men jeg mangler altså en god guide.
|
Skrevet af: Crockie
Skrevet den: 28-December-2009 kl. 20:08
Nogen der kører denne opsætning sammen med en DMA 2200 extender?
|
Skrevet den: 29-December-2009 kl. 06:54
Jeg har netop bestilt to nye Cinergy PCI HD kort til min medie PC, så skal jeg nok teste efter nytår.
|
Skrevet den: 29-December-2009 kl. 09:39
bphhm skrev:
|
Hvorfor var det nødvendigt og sætte minimal processor tilstand til 100% ?
|
Skrevet den: 29-December-2009 kl. 09:44
Fxxx, det er altså forvirrende. Der er så mange som har installeret TVSource, som oplever så mange (forskellige) fejl.
Er der overhoved nogle som har fået det til at spille 100 % (eller deromkring) Altså kanalskifte, undertekst, lyd, kanalguide, genstarte, alle kanaler (TV2 etc.), extendere etc?
|
Skrevet af: HypeTaxx
Skrevet den: 29-December-2009 kl. 10:04
Crockie skrev:
|
Jep, jeg har netop implementeret en DMA 2200 extender i soveværelset og tv delen virker perfekt :-)
Jeg skal dog have fingre i nogle bedre antenner til både DMA 2200 og min router så jeg kan få stærkt nok signal til at afspille 720p materiale fra MCE :-)
|
Skrevet den: 29-December-2009 kl. 13:18
@RMortensen, Jeg havde hakkende billede ved HD og så var der en der anbefalede det. Jeg er ikke helt klar over om det var løsningen da jeg samtidigt ændrede andre ting.
|
Skrevet af: Patriarken
Skrevet den: 29-December-2009 kl. 13:54
Tjek switches og tjek netværkskorts flowcontrol. Switchen der er indbygget i Router er i udgangspunkt kun til uplink til en rigtig switch. Hvis du poster HD materiale rundt og har en forestilling om at dette kan foregå wireless, skal der læsses op på switches , extendere og båndbredde krav.
------------- http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=88114&title=mit-system-opdateret - Mit Setup The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
|
Skrevet af: Crockie
Skrevet den: 29-December-2009 kl. 18:33
HypeTaxx skrev:
Crockie skrev:
|
Jep, jeg har netop implementeret en DMA 2200 extender i soveværelset og tv delen virker perfekt :-)
Jeg skal dog have fingre i nogle bedre antenner til både DMA 2200 og min router så jeg kan få stærkt nok signal til at afspille 720p materiale fra MCE :-)
|
Det lyder rigtigt godt . Hvilken udbyder har du? Kan du se alle kanaler, DR HD mv...
|
Skrevet af: gkev
Skrevet den: 04-Januar-2010 kl. 13:10
bphhm skrev:
@gkev, jeg oplevede også hvad du beskriver i starten men siden har det kørt uden problemer.
|
Hvad har du gjort for at udbedre fejlen, idet du skriver "siden har det kørt uden problemer"
- gkev
|
Skrevet af: mikaelhm
Skrevet den: 12-Januar-2010 kl. 09:24
Jeg vil bare lige sige at jeg har DVBLink TVSource kørende, og det ser fint ud. Jeg bruger det sammen med HDHomeRun, og et DVB-C signal fra Stofa (AN-TV).
Har lavet en tråd om det http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73760&title=howto-wmc7-tvsource-og-hdhomerun-stofa-antv - her på sitet.
|
|