Print side | Luk vindue

Panasonic overtager Pioneer Kuro teknologi

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Plasma TV
Forumbeskrivelse: Forum for Plasma TV (PDP)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=69628
Udskrevet den: 05-Februar-2025 kl. 13:54

Emne: Panasonic overtager Pioneer Kuro teknologi
Skrevet af: Tech2010
Emne: Panasonic overtager Pioneer Kuro teknologi
Skrevet den: 05-November-2009 kl. 18:18

Tja, det var jo kun spørgsmål om tid før det blev officielt.

http://flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1257416283 - http://flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1257416283 http://flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1257416283 -

Dernæst bliver det jo spændende og se, hvad Panasonic leverer med deres 2010 modeller næste år. Vi ved jo alle på forhånd, at 2010 modellerne kommer til at have 3D, men nu kommer der pludselig Kuro teknologi oveni. Nu burde de i hvert fald, at kunne opnå helt perfekt sort.

Svar:
Skrevet af: spawn
Skrevet den: 05-November-2009 kl. 18:21
Fedt Smile

-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K

Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 05-November-2009 kl. 18:38
Min drøm gik i opfyldelse.
så hvis ens pioneer går i stykker, kan man altid købe en panasonic.
perfekt sort kommer nok ikke før oled, ellers har panasonic i hverfald arbejdet stærkt.
bare ikke 3D, går udover 2d kvaliteten.

Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 05-November-2009 kl. 19:07
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Det var dog fantastisk skråsikkert på et tv der ikke er udkommet endnuLOL

Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 05-November-2009 kl. 19:16
Ja det bliver jo meget spændende at se ,  hvordan de nye panasonic tv bliver , og hvor meget de har taget med fra pioneer. De har åbenbart arbejdet med pioneer`s teknologi siden maj måned . Så nu må vi bare væbne os med tålmodighed ,  indtil de nye modeller bliver lanceret.
MVH

-------------
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K

Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 05-November-2009 kl. 19:20

Det afhænger af hvordan det er lavet. HVis det er noget som helst der har med polarisering at gøre, så er det noget klamp. Men den bedste måde at lave 3D på et tv, er at bruge shutter-glasses. Det er briller der åbner og lukker for hvert øje 60 gange i sekundet, og skærmen skal så køre (ægte) 120 Hz. Det kan sagtens gøres uden nogen ulemper for 2D billedet, men kræver så mere avancerede og tungere briller.

Det bliver spændende at se hvad Panasonic får ud af patenterne - der er jo formentligt ikke tale om at de bare producerer et panel identisk med Pioneers.

-------------
Mvh Otto

Skrevet af: mgmg
Skrevet den: 05-November-2009 kl. 19:31

hvis ens pioneer går i stykker, kan man altid købe en panasonic.

For mit vedkommende er det desværre rimelig teoretisk, hvis Panasonic holder fast i den hidtidige prispolitik for modeller i en anstændig størrelse.

-------------
Kuro

Skrevet af: Strange
Skrevet den: 05-November-2009 kl. 20:46
KLASSE!!! Fatter bare ikke det med 3D endnu... Almindelige DVD filmen er vel stadig som hidtil, så det er vel kun hvis man køber en film med 3D at man skal sidde med briller...

Skrevet af: SteffenD89
Skrevet den: 05-November-2009 kl. 21:56
ja det bliver spændende. Så ser jeg frem til tvkøb i 2011 heheApprove

-------------
http://bf3stats.com/stats_pc/SteffenD89">

Skrevet den: 05-November-2009 kl. 22:32
2011?

Skrevet den: 05-November-2009 kl. 23:22
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Ja men har hele tiden skrevet jeg kunne forstille mig de vil benytte kuro tek i 2010.
ellers havde de jo intet fået ud af det.

men ja billedet bliver sikkert ikke som et nuværende kuro.
om det så bliver dårligere eller bedre må tiden vise.

men i forhold til hvad man ellers ser af nye tv, kan det kun være en forbedring.   

Skrevet den: 05-November-2009 kl. 23:23

slet

Skrevet den: 05-November-2009 kl. 23:24

[QUOTE=xcardman]Min drøm gik i opfyldelse.

Ja men har hele tiden skrevet jeg kunne forstille mig de vil benytte kuro tek i 2010.

men i forhold til hvad man ellers ser af nye tv (se bort fra v10 og b855), kan det kun være en forbedring.   

Skrevet den: 05-November-2009 kl. 23:46

[QUOTE=xcardman]Min drøm gik i opfyldelse.

men i forhold til hvad man ellers ser af nye tv (se bort fra v10 og b855), kan det kun være en forbedring.   

Du har nok ret i, at uanset hvad, så kan det kun være en forbedring i forhold til deres nuværende topmodel.

Jeg ville stadig blive overrasket hvis Panasonic ikke når op på KRP niveauet med deres 2010 modeller. Nu har de jo også Kuro teknologien til rådighed, så 2010 modellerne burde i hvert fald mindst være på højde med Pioneers KRP-model.

Men det må tiden vise.

Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 06-November-2009 kl. 01:32
Oprindeligt skrevet af Strange Strange skrev:

KLASSE!!! Fatter bare ikke det med 3D endnu... Almindelige DVD filmen er vel stadig som hidtil, så det er vel kun hvis man køber en film med 3D at man skal sidde med briller...

Med 3D skal vi jo igen til at skifet vores TV, Blu-ray afspille og Surroundforstærkere ud, da de som minimum skal havde HDMI 1.4 og være klar til 3D Cry

Og for det ikke skal være lyv er der flere forskel 3D standart, så skal vi igen gå og vente på hvilken 3D standart der vinder denne kamp Confused

Skrevet den: 06-November-2009 kl. 08:37
Det irriterer mig lidt at jeg ikke fatter det her med 3D, er der ikke en venlig sjæl der kan forklare det?

Det er vel valgfrit om man vil benytte sig af det? Man kan vel se dvd film på samme måde som altid på en pana 2010 model hvis det er det man ønsker? Jeg mener man er jo heller ikke tvunget til at bruge HDMI hvis man eksempelvis gerne stadig vil bruge scart i et TV....

Håber det giver mening...

Skrevet af: Exxtreme
Skrevet den: 06-November-2009 kl. 08:45
3D er helt valgfrit, men der er da ingen der bruger scart i en fladskærm idag når der er mulighed for at bruge HDMI LOL

Skrevet den: 06-November-2009 kl. 09:47
Hvis ens surroundsystem kun har scart så er der ikke rigtig andre muligheder jo Big smile

Skrevet den: 06-November-2009 kl. 10:41
Tech2009

Ja det bliver så et stort spørgsmål. Men ingen ved endnu om de direkte bruger det samme panel og så laver deres egen billedkredsløb. Netop det bliver vigtig. Bare se hvad B&O kan få ud af et samsung panel.
Det jeg tror er at deres aflæser for z11 bliver med kuro tek og resten af serien bliver med neopanel. Så tror nu ikke vi har købt katten i sækken.
så meget bedre bliver ikke og jeg kan udmærket undvære 3d på en 50 tommer. Det skal ses på et kæmpe lærred.

Men håber bare rigtig mange køber deres tv, ellers vil lcd overtage hele markedet.
så bliver der rigtig lang tid til OLED.

Nej der var en gang noget som hed scart stik, Min krp500M har slet ikke scart stik.

Skrevet den: 06-November-2009 kl. 11:26
Jeg er pænt sikker på at der er Scart i 2010 modellerne også... Alt andet ville da være at skyde sig selv i foden.

Skrevet den: 06-November-2009 kl. 11:34
Kan man egentlig via et eller andet stik sætte et scart/hdmi sammen hvis ens dvd afspiller/surroundsystem ingen hdmi indgang har?

Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 06-November-2009 kl. 11:52
Det var da lidt sent at Flatpanels fandt den nyhed. Rapporten er fra august og er da blevet nævnt i andre tråde her.

Skrevet af: Shiva
Skrevet den: 06-November-2009 kl. 14:05
...kunne man så i sit stille sind håbe, at Panasonic også overtager Pioneers design? Hug Sikkert ønsketænkning, men man kan jo håbe.

-------------

Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.

Skrevet den: 06-November-2009 kl. 14:39
Xcardman, er det ikke dette TV du har?

http://sparshop.dk/lcd-plasma-tv-37/pioneer-140/pioneer-krp-500a-1215.html?category=140&sort=default - http://sparshop.dk/lcd-plasma-tv-37/pioneer-140/pioneer-krp-500a-1215.html?category=140&sort=default  

Det har da Scartstik i henhold til ovennævnte?

Skrevet den: 06-November-2009 kl. 14:47

Xcardman, er det ikke dette TV du har?

http://sparshop.dk/lcd-plasma-tv-37/pioneer-140/pioneer-krp-500a-1215.html?category=140&sort=default - http://sparshop.dk/lcd-plasma-tv-37/pioneer-140/pioneer-krp-500a-1215.html?category=140&sort=default  

Det har da Scartstik i henhold til ovennævnte?
Nu svarer jeg lige for Xcardman.

Nej, han har en KRP-500M. Den har ingen media receiver, derfor har den ikke scartstik som standard.

Skrevet den: 06-November-2009 kl. 14:56
Nu kan jeg så se at det er M modellen der ikke har scart og det er A modellen der har... Hvorfor i alverden har de mon valgt at pille det ud?

Er A modellen egentlig dyrere/bedre end M modellen?

Skrevet den: 06-November-2009 kl. 14:56
Nu spørger jeg lige dumt... Hvorfor har de valgt ikke at putte det i? Har aldrig hørt om et tv uden scart? Og hvad er en media receiver? Er lidt blank på det område, so go easy :-)

Skrevet den: 06-November-2009 kl. 14:58

Tech2009

Ja det bliver så et stort spørgsmål. Men ingen ved endnu om de direkte bruger det samme panel og så laver deres egen billedkredsløb. Netop det bliver vigtig. Bare se hvad B&O kan få ud af et samsung panel.
Det jeg tror er at deres aflæser for z11 bliver med kuro tek og resten af serien bliver med neopanel. Så tror nu ikke vi har købt katten i sækken.
så meget bedre bliver ikke og jeg kan udmærket undvære 3d på en 50 tommer. Det skal ses på et kæmpe lærred.

Men håber bare rigtig mange køber deres tv, ellers vil lcd overtage hele markedet.
så bliver der rigtig lang tid til OLED.

Nej der var en gang noget som hed scart stik, Min krp500M har slet ikke scart stik.

Jeg ser nu også mere frem til OLED, da det bliver en revolution, men det kommer til at tage nogle år før der kommer 50 tommer+.

Indtil da, tror jeg ikke at vi kommer til at se nogen revolution i billedkvaliteten med de nuværende skærme-teknologier, henholdsvis Plasma og LCD. Det bliver kun minimale forbedringer indtil OLED.

Skrevet den: 06-November-2009 kl. 15:02

Nu spørger jeg lige dumt... Hvorfor har de valgt ikke at putte det i? Har aldrig hørt om et tv uden scart? Og hvad er en media receiver? Er lidt blank på det område, so go easy :-)

Der sidder ikke indgange bag på skærmen. Det gælder både A- og M-modellen.

M-modellen er en monitor, men har præcis samme panel som A-modellen.

A-modellen har en media receiver (boks), hvor alle indgangene sidder på. Indgange som HDMI og Component osv.

Dette har M-modellen ikke.

Så man kan ikke sige A-modellen er bedre, for det er stort set samme skærm bare uden media receiver. Derfor er M-modellen også billigere.

Skrevet af: spawn
Skrevet den: 06-November-2009 kl. 15:14
Oprindeligt skrevet af Tech2009 Tech2009 skrev:

Så man kan ikke sige A-modellen er bedre,

Det kan man da godt sige - se nu siger jeg det
A-modellen er meget bedre (for jeg har en A-model) WinkLOL

-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K

Skrevet den: 06-November-2009 kl. 15:17
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Oprindeligt skrevet af Tech2009 Tech2009 skrev:

Så man kan ikke sige A-modellen er bedre,

Det kan man da godt sige - se nu siger jeg det
A-modellen er meget bedre (for jeg har en A-model) WinkLOL

Hehe, så er det da godt at jeg også har A-modellen, for ellers havde du nok startet en lille A vs. M krig.

Pas på når M-ejerne læser indlægget. Wink

Skrevet af: lahan
Skrevet den: 06-November-2009 kl. 15:33
Der er nu flere fordele ved A modellen fremfor M modellen.

A vs M krig, hmmmm godt man hverken har en A eller M model Tongue

Skrevet den: 06-November-2009 kl. 15:37
Hvorfor overhovedet lave den model uden media center så? Forstår jeg ikke helt, en skærm skal da have alle muligheder for folk så de kan tilslutte som de vil....

Nå, håber og satser bare på at Pana 2010 også har scart.

Skrevet den: 06-November-2009 kl. 15:43
Sikkert for at holde prisen nede.
Der er jo folk der har skrottet alt deres gamle elektronik og kun har udstyr med HDMI.

Men scart er nu udmærket, især hvis man har en YouSee boks med ustabilt HDMI.

Medie boksen er A modellen er forresten ikke særlig brugbar, bestemt ikke pengene værd hvis man tænker på multimedie funktionerne.

Skrevet den: 06-November-2009 kl. 16:07
Jeg ved godt det kun kan være et gæt, men tror I ikke at man også i 2010 vil kunne købe Pana med scartstik? Der er immervæk også en stor del af befolkningen der ikke har skrottet deres gamle elektronik, jeg selv er eksempevis meget glad for mit surround system.

Men hvad siger I?

Skrevet den: 06-November-2009 kl. 16:10

kan næsten med garanti sige de nye pansonic får scart stik. Mener faktisk det kun er min M-model som ikke har af alle tv.

den var heller ikke bereget til almindelige bruger.
optager rigtig meget og har en popcorn til filer. Så for mig vil en medie boks fra en A model, bare stå i vejen. Da alle stik netop skal igennem den.

Skrevet den: 06-November-2009 kl. 16:18
OK, tak for info xcardman... Det er jeg super glad for at høre. Lige et lille tillægsspørgsmål, hvis den ikke var beregnet til almindelige brugere, hvem så? Jeg mener var den beregnet til erhverv eller? Det må da være noget af en niche hvis det kun er til "nørder"? (Nørder er ment positivt - anser selv mig selv som film/TV nørd :-)

Skrevet den: 06-November-2009 kl. 16:20
M modellen er egentligt ikke et tv, men kun en skærm + forstærker.

A modellen vil være at fortrække for almindelige mennesker især hvis de havde indbygget en DVB-C tuner.

Skrevet den: 06-November-2009 kl. 16:29
Ja en M er beregnet til erhverv

Lahan

Ja for dit syns punkt kan jeg udmærket forstå du mangler en dvb-c tuner.

Men for mig er en M model den perfekte skærm. en optager tilsluttet og resten igennem min forstærker. samt en Harmony one.
så har ikke brug for et tv skal kunne andet end vise et billede.

Skrevet af: smiletime
Skrevet den: 06-November-2009 kl. 19:28
Har også kun valgt KRP-600M modellen, fordi jeg ikke har behov for flere end 2hdmi'er. En til PS3 og Samsung HD-boks, og så bruger jeg DVI porten, når jeg skal have tilsluttet til mit mediecenter. Og når jeg engang i fremtiden får en forforstærker med hdmi i fremtiden, ja så har jeg kun behov for det ene hdmi port i monitoren Smile

-------------
Min studiebiograf http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62141&KW=smiletime - http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62141&KW=smiletime

Print side | Luk vindue