Print side | Luk vindue

HDHomerun Diskussion

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Microsoft Media Center, MCE og HTPC
Forumbeskrivelse: Media Center (MCE) og Home Theatre PC
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=69688
Udskrevet den: 19-April-2024 kl. 12:34


Emne: HDHomerun Diskussion
Skrevet af: Patriarken
Emne: HDHomerun Diskussion
Skrevet den: 06-November-2009 kl. 14:41
Tænkte om ikke vi skulle lave en tråd om HDhomerun hvor vi kan dele lidt erfaringer vedrørende tuneren.

HDhomerun er en netværkstuner der kobles til antennestik og ved hjælp af software installeret på en PC kan fungere som en lokal TV tuner for en Frontends som Windows Vista Media Center(Med TV Pack 2008), Windows 7 Media Center. Andre frontends som Media Portal og SageTV er også understøttet.



Boxen indeholder to stks tunere, der både kan fungere som kabeltunere(DVB-C) eller Jordbaseret(DVB-T) Der understøttes KUN ukrypterede signaler.

Tuneren er interessant fordi:
  • Stofa og YouSee sender store dele af deres kabelpakker ukrypteret
  • Den virker med Windows Media Center(Dog vha Emulering)Men uden DVBlink
  • Den virker på Linux
  • Den er fremragende til Small Formfactor PC'ere Asrock Ion mv(Der ikke har plads til en Tuner.)
  • Digital Everywhere er gået konkurs.
Tuneren kan findes og købes http://www.silicondust.com/ - her .

Anyways Giv jeres besyv med.


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=88114&title=mit-system-opdateret - Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!



Svar:
Skrevet af: allannissen
Skrevet den: 06-November-2009 kl. 14:48
God ide med en seperat tråd. Forhåbentlig vil administrator lave den til en sticky.

Hvordan er det gået med dit setup? Så i en anden tråd du havde problemer med at finde Stofa's kanaler?


Skrevet af: npa-at-rec
Skrevet den: 06-November-2009 kl. 15:01
God idé. Jeg flytter lige mit spørgsmål vdr. HDHomeRun hertil:
 
Er der nogen der ved om det vil være muligt at have et setup, hvor der både anvendes Floppy/FireDTV og HDHomeRun? Altså Floppy/FireDTV i Media Center og HDHomeRun på netværket?
 
Skulle i givet fald kunne bruges med Windows 7 og Yousee Clear.
 
Vil Medie Center se 4 tunere?


Skrevet af: Patriarken
Skrevet den: 06-November-2009 kl. 15:11
VMC m. TV pack og Windows 7, understøtter op til 4 tunere af én type. Samtidigt kan du have fire tunere af en anden type. Dvs du kan samlet have de typer af tunere som VMC/7MC understøtter gange 4.

Professionelle installatører mv, har adgang til en software pakke der løfter denne begrænsning til 10.


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=88114&title=mit-system-opdateret - Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!


Skrevet af: Eeyore
Skrevet den: 06-November-2009 kl. 16:02

Jeg overvejer meget at købe en, men er i tvivl om den understøtter undertekster ved DVB-T i danmark. Ved i om den gør det? Den skal bruges sammen med Windows 7.

Har i iøvrigt målt strømforbruget? Jeg kan se at strømforsyningen er 5V 1A, så det burde jo maksimalt være 5-7W alt efter strømforsyningens virkningsgrad. 


Skrevet af: christian5000
Skrevet den: 06-November-2009 kl. 16:24
Hej,

Jeg har fuldt med i debatten omkring HDHomeRun og tror jeg ender med at vælge denne tuner til mit setup.

Har nogen fået HDHomeRun til at virke med Yousee+VMC i Windows 7 ? Dvs. finder VMC alle kanalerne ? Hvordan er kanal skift i VMC ? Nogen problemer med at optage fra VMC ?

Jeg kan anbefalde jer at følge med i denne tråd på silicondust forum:
http://www.silicondust.com/forum/viewtopic.php?t=6861&postdays=0&postorder=asc&start=0

På forhånd tak for en rigtig god debat.

/Christian


Skrevet af: Patriarken
Skrevet den: 06-November-2009 kl. 17:09
Citér Jeg overvejer meget at købe en, men er i tvivl om den understøtter undertekster ved DVB-T i danmark. Ved i om den gør det? Den skal bruges sammen med Windows 7.

HDHR understøtter undertekster..

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=88114&title=mit-system-opdateret - Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!


Skrevet af: Eeyore
Skrevet den: 06-November-2009 kl. 17:33

Tak for svaret.

Jeg tror jeg vil bestille en. Så slipper jeg også for at trække antennekabel ned i kælderen.


Skrevet af: Rasmus_Jensen
Skrevet den: 06-November-2009 kl. 20:20
Modtog min i torsdags, har dog først fået prøvet den idag. Opsætning og installation gik meget smærtefrit, og tog kun et par minutter.
 
Visakortet er trukket for kr. 1325,- det er inklusive den billigste fragtmetode fra silicondust eu hjemmeside.
 
Bruger 7mc 32bit, men har desværre kun haft mulighed for at teste den på dvb-t, da yousee åbenbart havde misforstået min anmodning om at få nedlagt yousee+ (kortet). De tog hele pivtøjet, inklusive bredbåndet ... AAARGH!
 
Nå, men nu står den på mobilt bredbånd gennem den bærbare, der iøvrigt fungerer ganske glimrende med win7 internet connection sharing ud til resten af huset 8:)
 
Men ihvertfald, har ingen problemer oplevet overhovedet, kanalskift er hurtigt, ca 0.5 sec, modtagelsen er helt i top, og så kan den bruges af 2 computere samtidigt.
 
Ender da nok med jeg skal have en mere, så man slipper for at trække mere antennekabel rundt i huset.
 
Mere info når yousee får dirigeret en varevogn mod hundested, så skal der virkelig testes!


Skrevet af: larskb
Skrevet den: 06-November-2009 kl. 20:36

Jeg har haft min en uges tid, men har kun fået rodet lidt med den.

Jeg har YouSee og har det problem at den ikke finder alle kanaler i 7MC

Under setup kan man lave en scan, og her finder den alle kanaler og de kan vises med den indbyggede viewer. Blandt de kanaler den ikke finder i 7MC er TV2 og DRHD.

Jeg vil blot hører om der andre der ser samme problem og om de har en løsning.

Jeg har husket at man skal vælge ”Antenne” under TV opsætning i 7MC ellers finder ingen ting.



Skrevet af: larskb
Skrevet den: 06-November-2009 kl. 20:54
Hvorfor er det altid TV2 vi har problemer med:-)
/Lars


Skrevet af: larskb
Skrevet den: 06-November-2009 kl. 21:04

Faldt lige over denne tråd http://www.silicondust.com/forum/viewtopic.php?t=7833 - http://www.silicondust.com/forum/viewtopic.php?t=7833

Så det ser ud som om de ikke understøtter WMC som FireDTV gør
 
/Lars


Skrevet af: Frankoman
Skrevet den: 06-November-2009 kl. 21:23
Hej alle,
 
Jeg har haft min HDHomerun en uges tid og den virkede også out of the box.
Den køres på en W7 Ultimate 32bit.
 
Jeg har yousee digi postnummer 7000 og har samme problem med TV2 og DR HD.
Alle programmer den finder kan dog ses i deres prewiev software så det er en eller anden workaround til W7 MC der skal laves.
 
Jeg har lagt en forespørgsel i deres engelske forum og vil melde tilbage når jeg engang får et svar.
Jeg har læst en del i deres forum og det ser umiddelbart ud til at de er meget seriøse og kundemindede.
 
Hvis ikke lige TV 2 og DR HD er et must her og nu kan jeg varmt anbefale produketet.
Det er efter min mening innovativt og ekstremt brugervenligt.
 
De bedste hilsner
 
Frank
 
EDIT: Ja som tidligere skrevet virker de seriøse og her er deres svar:
 
Windows 7 does not have support for DVB-C. It mostly works for most channels because of the similarities between DVB-T and DVB-C, but WMC doesn't scan a lot of the frequencies where no terrestrial broadcasts exist, cable channels 21-50, so a lot of those channels won't be found. One of the things we're working on is the ability to remap these channels into a range it does support (similar to how digital cable support was done in the US for MCE2005/Vista); I do not have a timeframe for when this will be available. You may want to try using a different PVR package that does have DVB-C support; MediaPortal is one popular choice for this.
 
/Frank
 
 


Skrevet af: fcdong
Skrevet den: 07-November-2009 kl. 12:12
Hej
 
Kan du ikke uddybe det omkring to forskellige type tunere i MCE.
Skal man bruge TV pack når man kører Win 7 MCE 64 bit sammen med FireDTV?
 
Jeg har Win 7 64 bit og har forsøgt at få en FireDTV og HDhomeRun til at køre på sammen MCE.
Når jeg sætte mine tunere op i MCE finder maskinen alle 3 tunere og det virker også som om at den søger på begge tunere, den er meget lang tid om at finde kanalerne når det er alle 3 tunere.
Når jeg forsøger at bruge MCE til at se tv på, er det kun FireDTV som virker, kan ikke få gang i HDhomerun?
 
 


Skrevet af: Rasmus_Jensen
Skrevet den: 07-November-2009 kl. 13:18
Er der nogen der har prøvet at tilføje TV2 og DRHD manuelt?
 
Se evt. http://www.hack7mc.com/2009/06/setting-up-custom-channel-lineups.html - http://www.hack7mc.com/2009/06/setting-up-custom-channel-lineups.html
 
Men ehrhm, personligt har jeg ikke den mulighed, menupunktet mangler simpelthen i min win7 pro 32bit, skummelt. Ret sikker på jeg havde den mulighed tilbage i build 7100.
 
Edit: well det viser sig at man skal have en analog tuner i for at muligheden er til stede, se evt.
http://thegreenbutton.com/forums/p/77516/382369.aspx - http://thegreenbutton.com/forums/p/77516/382369.aspx
 
Det fatter man så ikke helt, da add missing channels muligheden netop også giver mulighed for at tilføje QAM kanaler.
 
Nå men jeg tror lige jeg vil lede i gemmerne efter en analog tuner .... /forvirret
 
Puha, hvis det ikke var for den berømte WAF så blev det nok noget andet end 7mc lige nu og her.


Skrevet af: digitalt.tv
Skrevet den: 07-November-2009 kl. 13:46
Jeg har testet den til en artikel de seneste dage. Og fandt hurtigt ud af at Stofa (Qam 256) ikke virkede. Men virker fint nok med DVB-T.

Jeg har testen oppe på  http://www.digitalt.tv/htpc_iptv.aspx?ArticleID=125 - http://www.digitalt.tv/htpc_iptv.aspx?ArticleID=125 og har tilføjet lidt omkring YouSee i forhold til, hvad jeg kunne læse her i tråden. Modtager også gerne kommentarer, såfremt der er noget jeg har overset.

-------------
Bo http://digitalt.tv" rel="nofollow - http://digitalt.tv


Skrevet af: Rasmus_Jensen
Skrevet den: 07-November-2009 kl. 13:59
I teorien burde man også kunne tilføje de manglende kanaler med LoadMXF
 
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/dd776338.aspx - http://msdn.microsoft.com/en-us/library/dd776338.aspx
 
Meeen så tror jeg dog alligevel jeg vælger at vente på et udspil fra silicondust, for jeg vil ærligt talt hellere sidde og nyde de kanaler der er, end at prøve at bikse en xml fil sammen til formålet 8:)
 
Blir lige nørdet nok for noget der i teorien bare burde virke hehe


Skrevet af: kalt
Skrevet den: 10-November-2009 kl. 10:04
Hej alle,
 
Jeg har Yousee og overvejer at købe en HDHomerun til mit mediecenter. Jeg kører Win7 og WMC.  Et stort minus er dog, at TV 2 og DR HD ikke fungerer med Yousee og denne boks i WMC. Jeg håber - som mange af jer andre - at Silicondust snart finder en løsning.
 
Kan være dette er et dumt spørgsmål, men kan man ikke bare sætte en DVB-T antenne i den ene tuner i HDHomerun og derigennem få adgang til TV 2 og DR HD i WMC?


Skrevet af: olebent
Skrevet den: 10-November-2009 kl. 12:11
Hejsa
 
Allerførst...
 
Super ide at få lavet en tråd om dette spændende produkt....
 
Har selv taget kampen med deres EU webshop et par dage i sidste uge og satser nu på at der endelig er en æske på vej i denne retning.
Den skal så gerne, efter behørig aftestning, ende med at supplere de 3 FloppyDTV-C der sidder i husalteret på signalet fra Yousee via Mediaportal.
Sover foran døren.... :)
 
Som jeg forstår produktet kan du godt vælge at benytte de to tunere til hver deres standard DVB-T/DVB-C.


-------------
/olebent


Skrevet af: kalt
Skrevet den: 10-November-2009 kl. 14:24
Oprindeligt skrevet af olebent olebent skrev:

Som jeg forstår produktet kan du godt vælge at benytte de to tunere til hver deres standard DVB-T/DVB-C.
 
Tak for svaret. Det er også sådan, jeg umiddelbart har forstået det. Men spørgsmålet er så, om det vil virke i WMC, så man har DVB-C via den ene tuner og DVB-T via den anden.  Og så man i WMC kan se alle kanalerne uden bøvl. For så må det jo være en (om ikke andet, så midlertidig) løsning på problemet med manglende TV2 og DR HD? Hvad siger I, der netop roder med dette problem?
 
/Morten


Skrevet af: larskb
Skrevet den: 10-November-2009 kl. 14:43
Det er jeg ikke sikker på man kan. Husk på at WMC vil/skal se dem begge som dvb-t ellers finder den ingen kanaler på kabel.
/Lars


Skrevet af: kalt
Skrevet den: 10-November-2009 kl. 14:58
Oprindeligt skrevet af larskb larskb skrev:

Det er jeg ikke sikker på man kan. Husk på at WMC vil/skal se dem begge som dvb-t ellers finder den ingen kanaler på kabel.
/Lars
 
Men hvis den ene kilde netop er dvb-t (en dvb-t antenne direkte i boksen), burde den vel finde dvb-t kanalerne - hvilket bl.a. er de kanaler, man mangler ved Yousee dvb-c (tv 2 og dr hd)? Og den anden kilde vil så være Yousee dvb-c (indstillet til dvb-t for at kunne vises i WMC).  En sådan dvb-t antenne kan man få for en lille 100kr-seddel, men jeg kan ikke gennemskue, om det rent faktisk kan lade sig gøre. Er der nogen, der ligger inde med en dvb-t antenne og har mulighed for at afprøve? Eller nogen der 100% kan afvise dette forslag?


Skrevet af: olebent
Skrevet den: 10-November-2009 kl. 15:36
Oprindeligt skrevet af kalt kalt skrev:

Oprindeligt skrevet af larskb larskb skrev:

Det er jeg ikke sikker på man kan. Husk på at WMC vil/skal se dem begge som dvb-t ellers finder den ingen kanaler på kabel.
/Lars
 
Men hvis den ene kilde netop er dvb-t (en dvb-t antenne direkte i boksen), burde den vel finde dvb-t kanalerne - hvilket bl.a. er de kanaler, man mangler ved Yousee dvb-c (tv 2 og dr hd)? Og den anden kilde vil så være Yousee dvb-c (indstillet til dvb-t for at kunne vises i WMC).  En sådan dvb-t antenne kan man få for en lille 100kr-seddel, men jeg kan ikke gennemskue, om det rent faktisk kan lade sig gøre. Er der nogen, der ligger inde med en dvb-t antenne og har mulighed for at afprøve? Eller nogen der 100% kan afvise dette forslag?
 
Indrømmer blankt at min erfaring med MCE,VMC og WMC kan ligge på et meget lille sted.
Det jeg primært forholdt mig til var muligheden for at anvende de to standarder på hver sin tuner.
Synes derfor kalt´s ide lyder ganske plausibel og spændende til at løse de beskrevne hurdles her og nu indtil der kommer et mere kurant fix til det.


-------------
/olebent


Skrevet af: larskb
Skrevet den: 10-November-2009 kl. 15:44
Som sagt er jeg ikke sikker på det.
Men den scanner jo kun en af tunerne. Kan ikke lige huske om man få den til at scanne af 2 gange på hver sin dbv-t tuner
/Lars


Skrevet af: Rasmus_Jensen
Skrevet den: 10-November-2009 kl. 20:37

Man kan vælge at skanne på en eller flere tunere, tester lige med det samme, har en harald-nyborg usb dtv tuner et sted ...

edit: 10 min senere, skanner stadig, kan se DRHD i kanallisten, samt yousee kanalerne .. men afventer lige den endelige dom 8:)


Skrevet af: kalt
Skrevet den: 10-November-2009 kl. 20:45
Oprindeligt skrevet af Rasmus_Jensen Rasmus_Jensen skrev:

Man kan vælge at skanne på en eller flere tunere, tester lige med det samme, har en harald-nyborg usb dtv tuner et sted ...

 
Super! Er spændt på at høre resultatet.
 
/Morten


Skrevet af: larskb
Skrevet den: 10-November-2009 kl. 21:21
Har lige lavet en test med min HDHomeRun.
Havde dog kun kable på begge tunere men fik den til at scanne på begge.
Jeg valgte først den ene tunere og next
Så blev jeg spurgt om jeg ville fortsætte eller sætte en mere op
Her valgte jeg så den anden.
Jeg kunne så se på min HDHomeRun box at lamper i begge turnere blinker, hvilket betyder den er i gang med scan.
Så ja, det burde virke med kabel i den ene og antenne i den anden.
Beklager at jeg tog fejl, men havde ikke lige prøvet dette før:-)
 
/Lars


Skrevet af: Rasmus_Jensen
Skrevet den: 10-November-2009 kl. 21:37
Præcis som Lars skriver, fik jeg det også først til at virke da jeg startede med at vælge usb dvbt tuneren, og derefter vælge at sætte en tuner mere op (så valgte den selv hdhomerun der er tilsluttet yousee kabel).
 
Kan skifte frem og tilbage mellem tv3 og drhd, så ja, det fungerer, dog med den lille kringle at man tilsyneladende ikke skal vælge alle sine tunere på første valgmulighed.
 
Hvis jeg vælger alle 3 tunere (usb dvbt fra harald nyborg, og de 2 hdhomerun) i første billede, så får jeg kun kanaler ind fra usb dvbt tuneren, skummelt.
 
Som tidligere skrevet er der også "add missing channels" muligheden i 7MC, men KUN hvis man har tilsluttet en analog tuner. Ser lige om jeg kan finde en billig en imorgen, og så manuelt tune DRHD / TV2 ind denne vej. Den analoge tuner skal ikke bruges til noget, blot til at åbne op for muligheden for "add missing channels" menupunktet.


Skrevet af: Hanien
Skrevet den: 10-November-2009 kl. 21:42
Hvis man vælger at sætte deto tunere seperat op, så kan man vel ikke se DRHD og optage Tv2 samtidig, da disse to kanaler modtages af samme tuner, vel?
Det samme gælder selvfølgelig forde kanaler som man modtager med DVB-C tuneren.


Skrevet af: Rasmus_Jensen
Skrevet den: 10-November-2009 kl. 21:59

Nej, 7mc kan så vidt jeg ved ikke optage et program, og vise et andet, selv om de ligger i samme mux. Jeg får også en advarsel om at alle tunere er i brug når jeg prøver  (har lige netop set tv2 og prøvet at optave DRHD)

Det er ikke et problem med de kanaler der er på hdhomerun tuneren, det er en en dual-tuner.


Skrevet af: Rasmus_Jensen
Skrevet den: 10-November-2009 kl. 22:04
Potentielt kan det måske blive et problem at sætte en "rigtig" dvbt tuner i for at få DRHD / TV2, da man få alle de krypterede boxer kanaler ind.
 
Som det er nu har yousee forkortet navnene på en del af deres kanaler, så der heldigt nok ikke opstår navnesammenfald i kanallisten. Ved ikke hvad 7MC gør hvis den finder 2 Disney channel, 1 på hver sin tuner under kanal scanning. Kunne frygte den tager den første, og smider nr 2 ud, der tilfældigvis kunne være den fungerende fra hdhomerun tuneren ...
 
Tror jeg sater på "add missing channels" funktionen indtil andet er bevist.


Skrevet af: kalt
Skrevet den: 11-November-2009 kl. 09:05
Tusind tak for jeres indlæg. De er til stor hjælp! Det lader tilsyneladende til, det nok skal komme til at spille med HDHomerun og tv2/DR HD, hvis man bikser lidt med flere tunere.
 
Mit forslag går egentlig på ikke at benytte andet end HDHomeruns to tunere. I den ene klasker man en dvb-t antenne (eller et søm, for den sags skyld - jeg bor tæt på en sender ;o) og i den anden tuner sætter man Yousee kabel. Hvis man så lige sørger for at vælge en tuner ad gangen, når der skal scannes (i HDHomeruns software, formoder jeg?), må den vel i første omgang finde alle dvb-t kanalerne fra dvb-t antennen i tuner 1 og i anden omgang alle Yousee-kanalerne i tuner 2. Og så må man derefter kunne vælge kanaler fra begge tuners i WMC. Vil det ikke være fremgangsmåden? Eller vil jeg stadig have behov for "add missing channels" funktionen? For så må jeg jo anskaffe mig en analog tuner ligesom Rasmus.
 
Jeg skal lige tilføje, at jeg aldrig har rodet med tv-tunere og opsætning af disse i WMC, så det kan godt være, jeg spørger dumt. Og grunden til jeg hele tiden spørger og ikke bare selv tester er, at jeg ikke vil købe sagerne, hvis ikke jeg kan få det til at spille med alle kanalerne. Håber mine spørgsmål også kan være en hjælp for jer, der har sagerne, til at få skidtet til at spille.


Skrevet af: larskb
Skrevet den: 11-November-2009 kl. 09:35
Du behøver lave scan i HDHomeRun softwaren da WMC alligevel vil scanne efter kanalerne og det er her du skal vælge tunerne en af gangen.
Det kan dog være en fordel at scanne med HDHomeRun's software også, så kan du bruge den indbyggede viewer til at teste om der er hul igennem
 
/Lars


Skrevet af: Gramkow
Skrevet den: 11-November-2009 kl. 10:08

De nævnte issues med QAM256 DVB-C kanaler er fikset i den beta firmware der er frigivet i nat. Har testet det med Stofa / AN-TV, og det spiller nu som det skal, både mht. kanalsøgning og visning.

Se her for yderligere: http://www.silicondust.com/forum/viewtopic.php?p=41192 - http://www.silicondust.com/forum/viewtopic.php?p=41192
 
/Gramkow


Skrevet af: fcdong
Skrevet den: 11-November-2009 kl. 10:14

Jeg tror bare I skal prøve at bruge den nye software og firmware som de har frigivet i dag, der skulle fejlen være rette med hensyn til de kanaler som ligger i frekvens QAM256

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=70055&title=s-virker-hdhomerun-med-stofa -

 

Hvis man kan søger på den måde som I omtaler her, så burde det også være muligt at bruge ens FireDTV sammen med HDhomeRun. Er det nogen som har forsøgt denne kombination? Må tilstå at jeg kun selv har prøvet hvor jeg har skannet efter alle kanalerne med begge type tunere på en gang, fik desværre det sammen resultat som jer, at det kun er den første tuner (FireDTV) som virkede.
Kunne være man skulle forsøge at gøre som I beskriver her på siden i aften, så håber jeg at den nye software/firmware vil virke fint sammen med en kombination af FireDTV og HDhomeRun.

 



Skrevet af: kalt
Skrevet den: 11-November-2009 kl. 12:05
Oprindeligt skrevet af Gramkow Gramkow skrev:

De nævnte issues med QAM256 DVB-C kanaler er fikset i den beta firmware der er frigivet i nat. Har testet det med Stofa / AN-TV, og det spiller nu som det skal, både mht. kanalsøgning og visning.

Se her for yderligere: http://www.silicondust.com/forum/viewtopic.php?p=41192 - http://www.silicondust.com/forum/viewtopic.php?p=41192
 
/Gramkow
 
Lyder godt! Er der nogle, der kan sige, om det også løser problemet med de manglende kanaler (tv2/DR HD) ved Yousee? Kan ikke lige gennemskue, om det har noget med hinanden at gøre.
 
/Morten


Skrevet af: Rasmus_Jensen
Skrevet den: 11-November-2009 kl. 17:36
Oprindeligt skrevet af kalt kalt skrev:

Tusind tak for jeres indlæg. De er til stor hjælp! Det lader tilsyneladende til, det nok skal komme til at spille med HDHomerun og tv2/DR HD, hvis man bikser lidt med flere tunere.
 
Mit forslag går egentlig på ikke at benytte andet end HDHomeruns to tunere. I den ene klasker man en dvb-t antenne (eller et søm, for den sags skyld - jeg bor tæt på en sender ;o) og i den anden tuner sætter man Yousee kabel. Hvis man så lige sørger for at vælge en tuner ad gangen, når der skal scannes (i HDHomeruns software, formoder jeg?), må den vel i første omgang finde alle dvb-t kanalerne fra dvb-t antennen i tuner 1 og i anden omgang alle Yousee-kanalerne i tuner 2. Og så må man derefter kunne vælge kanaler fra begge tuners i WMC. Vil det ikke være fremgangsmåden? Eller vil jeg stadig have behov for "add missing channels" funktionen? For så må jeg jo anskaffe mig en analog tuner ligesom Rasmus.
 
Jeg skal lige tilføje, at jeg aldrig har rodet med tv-tunere og opsætning af disse i WMC, så det kan godt være, jeg spørger dumt. Og grunden til jeg hele tiden spørger og ikke bare selv tester er, at jeg ikke vil købe sagerne, hvis ikke jeg kan få det til at spille med alle kanalerne. Håber mine spørgsmål også kan være en hjælp for jer, der har sagerne, til at få skidtet til at spille.
Det fungerer fint med den ene tuner sat til T, med en stueantenne i, og den anden sat til C med yousee kabeltv i. Så får du alle kanalerne, men mister naturligvis muligheden for at se en C kanal og optage en anden C kanal samtidig. Det er 100% verificeret, da jeg prøvede det igår 8:)
 
Har ikke lige kunne finde en analog tuner, men der er en på vej med post danmark, bliver spændende at se om det giver det ekstra menupunk "add missing channels". Bliver historiens dyreste menupunkt - men jeg fatter slet ikke hvorfor det menupunkt kun er der hvis man har en analog tuner, så nu vil jeg sgu se det med mine egne øjne!


Skrevet af: Rasmus_Jensen
Skrevet den: 11-November-2009 kl. 18:02
Oprindeligt skrevet af kalt kalt skrev:

Oprindeligt skrevet af Gramkow Gramkow skrev:

De nævnte issues med QAM256 DVB-C kanaler er fikset i den beta firmware der er frigivet i nat. Har testet det med Stofa / AN-TV, og det spiller nu som det skal, både mht. kanalsøgning og visning.

Se her for yderligere: http://www.silicondust.com/forum/viewtopic.php?p=41192 - http://www.silicondust.com/forum/viewtopic.php?p=41192
 
/Gramkow
 
Lyder godt! Er der nogle, der kan sige, om det også løser problemet med de manglende kanaler (tv2/DR HD) ved Yousee? Kan ikke lige gennemskue, om det har noget med hinanden at gøre.
 
/Morten
Kan bekræfte at jeg IKKE kan se tv2 / DRHD fra yousee med den nye firmware, så hvis det havde noget med hinanden at gøre, så skal der gøres noget mere 8:)


Skrevet af: Gramkow
Skrevet den: 11-November-2009 kl. 19:11
Var problemet med DRHD og TV2 på YouSee ikke relateret til de frekvenser som YouSee sender disse på - noget med at de ligger udenfor DVB-T frekvensområdet, og derfor ikke fanges på en scanning i Windows Media Center? Kan du se kanalerne via HDHomeRun GUI setup eller QuickTV ?
 
/ Gramkow


Skrevet af: fcdong
Skrevet den: 11-November-2009 kl. 19:18
Jeg har opdateret software og Firmware til min HDhomeRun i dag, men jeg kan heller ikke se DR HD og TV2 efter at have søgt på mit MCE win 7.
Det ser ud til at det kun er Stofa som har fået løst deres problem, Yousee virker ikke efter hensigten.


Skrevet af: Rasmus_Jensen
Skrevet den: 11-November-2009 kl. 19:58
Oprindeligt skrevet af Gramkow Gramkow skrev:

Var problemet med DRHD og TV2 på YouSee ikke relateret til de frekvenser som YouSee sender disse på - noget med at de ligger udenfor DVB-T frekvensområdet, og derfor ikke fanges på en scanning i Windows Media Center? Kan du se kanalerne via HDHomeRun GUI setup eller QuickTV ?
 
/ Gramkow
Jeg kan se tv2/drhd kanalerne i alle andre programmer end lige Windows Media Center.
 
Uden at have læst nogle specifikke detaljer, så var problemet vist lige netop det du beskriver.
 
Jeg har dog ikke kigget på kanallisten hvor tv2 og drhd ligger, så det kan være der også er forskelle i hvilke specifikke frekvenser de forskellige kanaler ligger på i dvbt og dvbc, og at windows mediacenter så at sige ikke scanner hele frekvensbåndet, men kun de frekvenser der defineret som "kanal frekvenser" for dvbt. Hvis det da overhovedet gir nogen mening 8:)


Skrevet af: Gramkow
Skrevet den: 11-November-2009 kl. 22:31
Det var præcist det jeg henviste til.
 
Som jeg ser det vil dette givetvis ikke blive løst før vi har officiel support for DVB-C i WMC (hvilket også vil kræve nye drivere til HDHomeRun tuneren) - eller nogen fikser et tool/hack der giver mulighed for at scanne ud over det frekvensområde som er defineret til DVB-T i WMC
 
Standards ... everyone's got one Smile
 
/ Gramkow


Skrevet af: Rasmusdc
Skrevet den: 11-November-2009 kl. 23:26
har et par spg. har læst tråden igennem jeg skal bare være sikker.
 
1. som sagt jeg har yousee, så jeg smækker den bare på inde i mit krydsfelt, og på mit interne netværk, så vil jeg på enhver pc på nettet, kunne kører en klient hvor jeg kan se alle de frie kanaler på dvb/c nettet?
 
2. slingboksen er bygget til at jeg kan bevæge mig uden for hjemmet, kan jeg gøre det samme med den her. feks. lave VPN og derved koble på mit netværk og tilgå boksen på den måde? vil gerne jeg f.eks. kunne tage det med. problemet er vel bare at det kræver vel en DEL mere båndbredde en slingboksen da det ikke er komprimeret?


Skrevet af: kalt
Skrevet den: 12-November-2009 kl. 08:12
Oprindeligt skrevet af Rasmus_Jensen Rasmus_Jensen skrev:

Det fungerer fint med den ene tuner sat til T, med en stueantenne i, og den anden sat til C med yousee kabeltv i. Så får du alle kanalerne, men mister naturligvis muligheden for at se en C kanal og optage en anden C kanal samtidig. Det er 100% verificeret, da jeg prøvede det igår 8:)
 
Har ikke lige kunne finde en analog tuner, men der er en på vej med post danmark, bliver spændende at se om det giver det ekstra menupunk "add missing channels". Bliver historiens dyreste menupunkt - men jeg fatter slet ikke hvorfor det menupunkt kun er der hvis man har en analog tuner, så nu vil jeg sgu se det med mine egne øjne!
 
Super - tak for indsatsen! En HDHomerun og en dvt-b antenne er på vej denne vej Smile
 
Held og lykke med dit menupunkt :o) Er din plan så, at du kører dvb-c i begge tunere og så v.h.a. "add missing channels" kan tilvælge dr hd og tv2 i WMC? Lad os endelig høre, hvordan det kommer til at spille!
 
/Morten


Skrevet af: vacDK
Skrevet den: 12-November-2009 kl. 13:33
Nogen der ved om det kan virke med /Viasat ?
Lige nu fører jeg alle mine viasat kanaler rundt i huset via mit antennenet.
d.v.s.  tvout "almindelig antennestik"  på viasat boksen kører over i min antennefordeler.

Kan denne boks fører det videre via netværket i stedet ?


-------------
Samsung LE40A656/676

Samsung HT-X715

Samsung SWA-4000

Samsung MR-00EA1


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 12-November-2009 kl. 13:38
Oprindeligt skrevet af vacDK vacDK skrev:

Nogen der ved om det kan virke med /Viasat ?


Det er kun DVB-C og DVB-T, ikke DVB-S[2]. Der er heller ikke CAM understøttelse.


-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: vacDK
Skrevet den: 12-November-2009 kl. 13:44
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af vacDK vacDK skrev:

Nogen der ved om det kan virke med /Viasat ?


Det er kun DVB-C og DVB-T, ikke DVB-S[2]. Der er heller ikke CAM understøttelse.
Okay, ja det kan jeg godt se..
Men lige nu føre jeg mit viasat signal videre igennem min antenneanlæg "analogt tror jeg" ville HDHR kunne finde denne frekvens ?


-------------
Samsung LE40A656/676

Samsung HT-X715

Samsung SWA-4000

Samsung MR-00EA1


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 12-November-2009 kl. 14:07
Oprindeligt skrevet af vacDK vacDK skrev:

Men lige nu føre jeg mit viasat signal videre igennem min antenneanlæg "analogt tror jeg" ville HDHR kunne finde denne frekvens ?


Nej, der er ingen analog tuner.


-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: b.jensen
Skrevet den: 12-November-2009 kl. 19:14
Jeg modtager kun 6 HD kanaler via HDHomeRun Setup, men jeg kan modtager 78 stk (DVB-C) ukode kanaler på Sony tv. Signalet kommer fra Glentevejs Antennelau i Odense, de kanaler jeg kan se er
Pakke 3-HD: 482 / 256 / 6875: TV 2 Film HD, Eurosport HD, Eins Festival HD
Pakke 3-HD: 490 / 256 / 6875: Astra HD
Plus MTV HD og TV 2 Film HD Prøve (disse 2 er nok nogen der er under test)
 
Jeg bruger den nye beta 2009111beta1 Software og har prøvet at søge mange gange, der er ikke rigtig nogen mulighed for at stille Frekvens / QAM / Symbolrate manuelt ??
 
Forslag ?? til hvordan jeg "finder" resten med HDHomeRun
 
Jeg kan modtage 10 Kanaler via DVB-T på en lille antenne.
 
 
Her listen fra Glentevejen
 
Det Digitale Spejl, DVB-C, 2009
Frekvens i MHZ / QAM / Symbolrate.

Pakke 1-1: 370 / 64 / 6875: DR K, DR Ramasjang, DR HD, DR Folketing i MPEG4, 6'eren
Pakke 1-2: 378 / 64 / 6875: DR, DR2, DR Update/Tegnsprog, TV 2, DR Synstolkning, Infokanalen, FYN+ Lokal TV
Pakke 1-3: 434 / 64 / 6875 / Netværkssøgning: TV2 Norge, 3 Puls, ZDF, Prøvekanal 1, TV4 Sverige, Canal9
Pakke 1-4: 442 / 64 / 6875: DR, DR2, DR Update/Tegnsprog, TV 2, DR Synstolkning, Infokanalen, FYN+ Lokal TV (Slukkes ca. 1/4/2010)
Pakke 2-1: 244 / 256 / 6875: TV3, 3+, Discovery, Das Erste, NDR, NRK1, RTL, Nickelodeon
Pakke 3-1: 594 / 64 / 6875: Kanal 4, Kanal 5, Eurosport, Eurosport 2, Cartoon/TCM, SVT1
Pakke 3-2: 602 / 64 / 6875: TV 2 Charlie, TV 2 Zulu, TV 2 Film, Nature/Crime/Playboy, Explorer/Spice, Viasat History
Pakke 3-3: 610 / 64 / 6875: Nat. Geo. Grap., Animal, Discovery Science, Travel/Livin, Discovery World, MTV
Pakke 3-4: 618 / 64 / 6875: SAT1, Pro7, 3sat, TV5 Monde, RAI1, TVEi
Pakke 4-1: 754 / 64 / 6875: TV 2 NEWS, CNN, BBC Entertainment, DK4, TV 2 Sport
Pakke 4-2: 770 / 64 / 6875: Playhouse Disney, Toon Disney, Disney Channel, Dantoto, VH1 DK

Pakke 1-HD: 234 / 256 / 5175: Silver HD, Rush HD
Pakke 3-HD: 482 / 256 / 6875: TV 2 Film HD, Eurosport HD, Eins Festival HD
Pakke 3-HD: 490 / 256 / 6875: Astra HD
Pakke 4-HD: 762 / 64 / 6875: Kanal 5 HD, Anixe HD
----


Skrevet af: Rasmus_Jensen
Skrevet den: 12-November-2009 kl. 20:53
Oprindeligt skrevet af kalt kalt skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmus_Jensen Rasmus_Jensen skrev:

Det fungerer fint med den ene tuner sat til T, med en stueantenne i, og den anden sat til C med yousee kabeltv i. Så får du alle kanalerne, men mister naturligvis muligheden for at se en C kanal og optage en anden C kanal samtidig. Det er 100% verificeret, da jeg prøvede det igår 8:)
 
Har ikke lige kunne finde en analog tuner, men der er en på vej med post danmark, bliver spændende at se om det giver det ekstra menupunk "add missing channels". Bliver historiens dyreste menupunkt - men jeg fatter slet ikke hvorfor det menupunkt kun er der hvis man har en analog tuner, så nu vil jeg sgu se det med mine egne øjne!
 
Super - tak for indsatsen! En HDHomerun og en dvt-b antenne er på vej denne vej Smile
 
Held og lykke med dit menupunkt :o) Er din plan så, at du kører dvb-c i begge tunere og så v.h.a. "add missing channels" kan tilvælge dr hd og tv2 i WMC? Lad os endelig høre, hvordan det kommer til at spille!
 
/Morten
Jeps, kører dvb-c på begge tunere, og har en forhåbning om at "add missing channels" måske vil virke, men det er ikke noget jeg satser alle mine sparepenge på.
 
Har også leget lidt med loadmxf for at prøve at tilføje drhd på denne måde, men jeg er tilsyneladende ikke alt for skrap til det, endnu ihverfald.LOL


Skrevet af: Rasmus_Jensen
Skrevet den: 12-November-2009 kl. 20:58
Oprindeligt skrevet af b.jensen b.jensen skrev:

Jeg modtager kun 6 HD kanaler via HDHomeRun men jeg kan modtager 78 stk (DVB-C) ukode kanaler på Sony tv. Signalet kommer fra Glentevejs Antennelau i Odense, de kanaler jeg kan se er
Pakke 3-HD: 482 / 256 / 6875: TV 2 Film HD, Eurosport HD, Eins Festival HD
Pakke 3-HD: 490 / 256 / 6875: Astra HD
Plus MTV HD og TV 2 Film HD Prøve (disse 2 er nok nogen der er under test)
 
Jeg bruger den nye beta 2009111beta1 Software og har prøvet at søge mange gange, der er ikke rigtig nogen mulighed for at stille Frekvens / QAM / Symbolrate manuelt ??
 
Nogen der har nogle forslag ??
 
Jeg kan modtage 10 Kanaler via DVB-T på en lille antenne.
 
 
Her listen fra Glentevejen
 
Det Digitale Spejl, DVB-C, 2009
Frekvens i MHZ / QAM / Symbolrate.

Pakke 1-1: 370 / 64 / 6875: DR K, DR Ramasjang, DR HD, DR Folketing i MPEG4, 6'eren
Pakke 1-2: 378 / 64 / 6875: DR, DR2, DR Update/Tegnsprog, TV 2, DR Synstolkning, Infokanalen, FYN+ Lokal TV
Pakke 1-3: 434 / 64 / 6875 / Netværkssøgning: TV2 Norge, 3 Puls, ZDF, Prøvekanal 1, TV4 Sverige, Canal9
Pakke 1-4: 442 / 64 / 6875: DR, DR2, DR Update/Tegnsprog, TV 2, DR Synstolkning, Infokanalen, FYN+ Lokal TV (Slukkes ca. 1/4/2010)
Pakke 2-1: 244 / 256 / 6875: TV3, 3+, Discovery, Das Erste, NDR, NRK1, RTL, Nickelodeon
Pakke 3-1: 594 / 64 / 6875: Kanal 4, Kanal 5, Eurosport, Eurosport 2, Cartoon/TCM, SVT1
Pakke 3-2: 602 / 64 / 6875: TV 2 Charlie, TV 2 Zulu, TV 2 Film, Nature/Crime/Playboy, Explorer/Spice, Viasat History
Pakke 3-3: 610 / 64 / 6875: Nat. Geo. Grap., Animal, Discovery Science, Travel/Livin, Discovery World, MTV
Pakke 3-4: 618 / 64 / 6875: SAT1, Pro7, 3sat, TV5 Monde, RAI1, TVEi
Pakke 4-1: 754 / 64 / 6875: TV 2 NEWS, CNN, BBC Entertainment, DK4, TV 2 Sport
Pakke 4-2: 770 / 64 / 6875: Playhouse Disney, Toon Disney, Disney Channel, Dantoto, VH1 DK

Pakke 1-HD: 234 / 256 / 5175: Silver HD, Rush HD
Pakke 3-HD: 482 / 256 / 6875: TV 2 Film HD, Eurosport HD, Eins Festival HD
Pakke 3-HD: 490 / 256 / 6875: Astra HD
Pakke 4-HD: 762 / 64 / 6875: Kanal 5 HD, Anixe HD
----
Hej B Jensen. I hvilket program / klient er det at du kun finder 6 HDkanaler? Er det i "HDHomeRun Setup" programmet, eller 7MC? Og modtager du kun 6 kanaler alt ialt, eller er det "kun" 6 HD kanaler?
 
Kan forstå hvis det ikke fungerer i Window sMEdia Center, men de burde blive scannet i "HDHomeRun Setup" programmet.


Skrevet af: b.jensen
Skrevet den: 12-November-2009 kl. 21:28
 
[/QUOTE]
Hej B Jensen. I hvilket program / klient er det at du kun finder 6 HDkanaler? Er det i "HDHomeRun Setup" programmet, eller 7MC? Og modtager du kun 6 kanaler alt ialt, eller er det "kun" 6 HD kanaler?
 
Kan forstå hvis det ikke fungerer i Window sMEdia Center, men de burde blive scannet i "HDHomeRun Setup" programmet.
[/QUOTE]
 
Det er i HDHomeRun Setup jeg kun finder 6 kanaler i alt på Cabel


Skrevet af: olebent
Skrevet den: 13-November-2009 kl. 01:54
Modtog langt om længe en HD HR æske idag men har desværre ikke haft al den tid til at teste som man kunne ønske sig....
 
Nåede dog et lyn setup med MP/Tvserver og signalet fra Yousee.....
TV server detekterer æsken som værende DVB-T...... og scanner derfor også de forkerte freq. kan godt manuelt tampe Yousees forskellige mux ind men.....
 
Kan det nu passe at MP/TVS skal se den som DVB-T eller gik det hele bare for stærkt i bar iver?
 
Kan sagtens få liv i skidtet og vist diverse kanaler.
 


-------------
/olebent


Skrevet af: Eeyore
Skrevet den: 13-November-2009 kl. 18:12
Jeg har lige modtaget min idag. Opsætningen gik fint. Jeg downloadede den nyeste version af softwaren og installerede den. Firmwaren opdaterede den selv og den fandt alle kanalerne (DVB-T) under scanningen (også de kanaler der er krypterede). Hvis jeg ser kanalerne i det medfølgende software er der ingen problemer overhovedet, men i WMC7 hakker stort set samtlige kanaler (både billed og lyd) og der er kraftig pixelering. Hvad kan dette skyldes?


Skrevet af: olebent
Skrevet den: 14-November-2009 kl. 03:21
Oprindeligt skrevet af Eeyore Eeyore skrev:

Jeg har lige modtaget min idag. Opsætningen gik fint. Jeg downloadede den nyeste version af softwaren og installerede den. Firmwaren opdaterede den selv og den fandt alle kanalerne (DVB-T) under scanningen (også de kanaler der er krypterede). Hvis jeg ser kanalerne i det medfølgende software er der ingen problemer overhovedet, men i WMC7 hakker stort set samtlige kanaler (både billed og lyd) og der er kraftig pixelering. Hvad kan dette skyldes?
Synes umiddelbart det lyder mest som et for svagt signal....
Hvis signalet er 100% eller tæt på kunne det måske være interessant at åbne task manager i windows samtidig med at du har en kanal kørende for at se hvor højt rersourceforbruget er under dekodning af signalet.
 


-------------
/olebent


Skrevet af: Eeyore
Skrevet den: 14-November-2009 kl. 08:21
Det ligner mest af alt svagt signal, men det er bare mærkeligt at det virker i et stykke software og ikke i et andet. Desuden virker det også på mit TV og det angiver fuld signalstyrke. Jeg bor kun 9 km Hadsten senderen og skulle have gode modtageforhold både inden- og udendørs. Ved du hvor jeg kan se signalstyrkendet på PC'en?
CPU belastningen er under 20% ved DR HD på en E5200.


Skrevet af: digitalt.tv
Skrevet den: 14-November-2009 kl. 17:00
Oprindeligt skrevet af Gramkow Gramkow skrev:

De nævnte issues med QAM256 DVB-C kanaler er fikset i den beta firmware der er frigivet i nat. Har testet det med Stofa / AN-TV, og det spiller nu som det skal, både mht. kanalsøgning og visning.

Se her for yderligere: http://www.silicondust.com/forum/viewtopic.php?p=41192 - http://www.silicondust.com/forum/viewtopic.php?p=41192
 
/Gramkow


Hej Gramkow. Får du også DR1, DR2 og TV2 ind i WMC ved scanning? Gør jeg nemlig ikke kan jeg se.


-------------
Bo http://digitalt.tv" rel="nofollow - http://digitalt.tv


Skrevet af: longlostson
Skrevet den: 14-November-2009 kl. 20:14
Er nok det forkerte forum, men vover alligevel :)
Jeg bestilte en HDHomeRun for et par uger siden og fik den leveret i går (fredag), men i mellemtiden har jeg ændret strategi for mit medie center.
Så hvis nogen er intersseret i at købe den, så er den til salg for 900 kroner (lidt under standardpris og så sparer du fragten plus at du kan få den med det samme)
 
Den er slet ikke pakket ud, stadig med plastik folie.
 
ER SOLGT !


Skrevet af: Gramkow
Skrevet den: 15-November-2009 kl. 00:22

Hey...

jeg var vist lige hurtig nok til at trække champagnen op...

Får som Patriarken kun 25 kanaler ind i WMC på Stofa ... krap.

Og nej, DR1, DR2 og TV2 er ikke imellem. De er så godt nok med i QuickTV, så den kan godt tune dem, bare ikke i WMC.
 
FloppyDTV'erne skal vist ingen steder endnu...
 
/ Gramkow


Skrevet af: olebent
Skrevet den: 15-November-2009 kl. 22:06
Oprindeligt skrevet af olebent olebent skrev:

Modtog langt om længe en HD HR æske idag men har desværre ikke haft al den tid til at teste som man kunne ønske sig....
 
Nåede dog et lyn setup med MP/Tvserver og signalet fra Yousee.....
TV server detekterer æsken som værende DVB-T...... og scanner derfor også de forkerte freq. kan godt manuelt tampe Yousees forskellige mux ind men.....
 
Kan det nu passe at MP/TVS skal se den som DVB-T eller gik det hele bare for stærkt i bar iver?
 
Kan sagtens få liv i skidtet og vist diverse kanaler.
 
Det lader til at jeg har fået snævret problemet lidt ind.
 
Har arbejdet med det på en Win7 Ultimate x86 fjernet WMC for en sikkerheds skyld)
 
Med MP/TVS version 1.0.2 & 1.1.0 beta detectes HD Homerun´en i DVB-C mode korrekt som C , scanner og viser kanaler funt.
Med seneste og forrige SVN (testede)  går det galt og TV server detecter boksen som DVB-T.
Det kan dog lade sig gøre at lave lidt kanal scan eller tilføje kanaler manuelt som også kan vises men skiftet mellem dem bliver markant langsommere.
 
Issue er uafhængigt af hhv HD Homerun SW/FW 20091024 og 20091110.
 
Så der smuttede lige det meste af en dag med installationer/afinstallationer i en lang køre.
 
Kunne være fint med lidt feedback hvis der ellers er nogen MP folk herinde.
 


-------------
/olebent


Skrevet af: Patriarken
Skrevet den: 16-November-2009 kl. 04:32
Har du indstillet den til "DVB-C/T other"?

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=88114&title=mit-system-opdateret - Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!


Skrevet af: olebent
Skrevet den: 16-November-2009 kl. 09:15
Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Har du indstillet den til "DVB-C/T other"?
 
Nej den har været sat til Mediaportal som applikation.
 
Har dog nu også¨prøvet med "Others DVB-C/T"
Samme resultat.
 
 


-------------
/olebent


Skrevet af: olebent
Skrevet den: 17-November-2009 kl. 02:58
Oprindeligt skrevet af olebent olebent skrev:

Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Har du indstillet den til "DVB-C/T other"?
 
Nej den har været sat til Mediaportal som applikation.
 
Har dog nu også¨prøvet med "Others DVB-C/T"
Samme resultat.
 
 
Har fået en frisk TVLibrary.dll via MP forum. Den klarede sagen.

-------------
/olebent


Skrevet af: kalt
Skrevet den: 17-November-2009 kl. 08:02
Oprindeligt skrevet af larskb larskb skrev:

Har lige lavet en test med min HDHomeRun.
Havde dog kun kable på begge tunere men fik den til at scanne på begge.
Jeg valgte først den ene tunere og next
Så blev jeg spurgt om jeg ville fortsætte eller sætte en mere op
Her valgte jeg så den anden.
Jeg kunne så se på min HDHomeRun box at lamper i begge turnere blinker, hvilket betyder den er i gang med scan.
Så ja, det burde virke med kabel i den ene og antenne i den anden.
Beklager at jeg tog fejl, men havde ikke lige prøvet dette før:-)
 
/Lars
 
Bestilte min HD HR i torsdags og fik den leveret dagen efter (valgte den billigste fragt!), så det må siges at være ok leveringstid :-). Gad vist hvad der var sket, hvis jeg havde valgt den dyre fragt? Big smile
 
Men hvordan vælger I først den ene tuner og dernæst den anden? Er det i WMC (Win7)? Har forsøgt under tv-indstillinger, og der finder den begge tunere. Jeg kan jo så fravælge den ene, men jeg synes ikke lige, jeg senere bliver spurgt, om jeg vil sætte en tuner mere op. Og hvis jeg så efter at have scannet den ene tuner går ind under opsætningen igen og vælger den anden tuner, starter hele opsætningen forfra, og de allerede fundne kanaler forsvinder.
 
/Morten


Skrevet af: larskb
Skrevet den: 17-November-2009 kl. 10:04
I det billede (WMC) hvor du kan sætte flueben ud for dine tunere valgte jeg kun den ene og fortsatte. Lidt senere (før den scanner) blev jeg spurgt om jeg ville sætte mere TV op, her kunne jeg sige ja og vælge den anden tuner.
Derefter begynte den at scanne begge.


Skrevet af: madslaegaard
Skrevet den: 19-November-2009 kl. 19:34
Jeg har lige fået min HDHR, alle kanaler kommer fint ind i HDHR's eget program, men jeg får bla ikke TV2 ind når jeg scanner via W7 MCE :( hvad gør jeg galt ?
Jeg har har åbenbart lidt lav signalstyrke på TV2 og et par andre kanaler, og får lidt jitter. Kan det være derfor MCE ikke ligger kanalerne ind ?

Mads


Skrevet af: Rasmus_Jensen
Skrevet den: 19-November-2009 kl. 20:17
En lille opdatering ang. 7mc
 
Fik "add missing channels" funktionen efter tilslutning af analog tuner. Fik som "bonus" også mulighed for at vælge Sattelite, ud over Antenna og Cable under TV signal setup. Den analoge tuner er pillet ud igen, men mulighederne er der stadig.
 
Hvis jeg bruger "Add missing channels" muligheden, og indtaster en tilfældig frekvens, kan jeg se at den er ude og snakke med HDHR boksen.
 
Ved brug af "add missing channels" kan man selv vælge om det skal være en cable eller Antenna.
 
Cable muligheden giver for mig ikke nogen mening i forhold til yousee, da jeg kun kan indtaste [kanal , tal]. Har prøvet lidt forskellige muligheder for at prøve at finde DRHD / YV2, men får ikke noget frem.
 
Antenna giver heller ikke nogen mening for mig, da man naturligt nok skal indtaste en frekvens. Er lidt i tvivl om hvilken frekvens det så skulle være, for fx at forsøge at tune DRHD eller TV2 ind.
 
Hvis der er en derude med mere styr på forskellen mellem ad tilføje en cable eller antenna i 7mc, eller med forslag til hvilke [kanal,tal] eller frekvens jeg evt. burde prøve, så sig endelig frem.
 
Som en lille tilføjelse kan sige at de få forsøg jeg har gjort mig med "loadmxf" har resulterer i en ominstallation af mediacenter hver gang hehe, godt det ikke tager mange sekunder 8:)


Skrevet af: Hanien
Skrevet den: 19-November-2009 kl. 22:16
Har modtaget nu modtaget min boks - skønt.
 
Jeg finder dog slet ingen dvb-c kanaler i Quick-tv, har YouSee.
Hvis jeg søger dvb-t finder jeg alle dvb-t kanaler uden problem.
 
Jeg har fint signal fra yousee når jeg kører analogt.
 
Jeg har opdateret til nyeste firmware (beta).
 
Er der en speciel indstilling jeg ikke er opmærksom på?


Skrevet af: olebent
Skrevet den: 19-November-2009 kl. 22:26
Oprindeligt skrevet af Rasmus_Jensen Rasmus_Jensen skrev:

En lille opdatering ang. 7mc
 
Fik "add missing channels" funktionen efter tilslutning af analog tuner. Fik som "bonus" også mulighed for at vælge Sattelite, ud over Antenna og Cable under TV signal setup. Den analoge tuner er pillet ud igen, men mulighederne er der stadig.
 
Hvis jeg bruger "Add missing channels" muligheden, og indtaster en tilfældig frekvens, kan jeg se at den er ude og snakke med HDHR boksen.
 
Ved brug af "add missing channels" kan man selv vælge om det skal være en cable eller Antenna.
 
Cable muligheden giver for mig ikke nogen mening i forhold til yousee, da jeg kun kan indtaste [kanal , tal]. Har prøvet lidt forskellige muligheder for at prøve at finde DRHD / YV2, men får ikke noget frem.
 
Antenna giver heller ikke nogen mening for mig, da man naturligt nok skal indtaste en frekvens. Er lidt i tvivl om hvilken frekvens det så skulle være, for fx at forsøge at tune DRHD eller TV2 ind.
 
Hvis der er en derude med mere styr på forskellen mellem ad tilføje en cable eller antenna i 7mc, eller med forslag til hvilke [kanal,tal] eller frekvens jeg evt. burde prøve, så sig endelig frem.
 
Som en lille tilføjelse kan sige at de få forsøg jeg har gjort mig med "loadmxf" har resulterer i en ominstallation af mediacenter hver gang hehe, godt det ikke tager mange sekunder 8:)
I SIlkeborg området finder jeg muxet med DR HD på 442Mhz.

-------------
/olebent


Skrevet af: olebent
Skrevet den: 19-November-2009 kl. 22:35
Oprindeligt skrevet af Hanien Hanien skrev:

Har modtaget nu modtaget min boks - skønt.
 
Jeg finder dog slet ingen dvb-c kanaler i Quick-tv, har YouSee.
Hvis jeg søger dvb-t finder jeg alle dvb-t kanaler uden problem.
 
Jeg har fint signal fra yousee når jeg kører analogt.
 
Jeg har opdateret til nyeste firmware (beta).
 
Er der en speciel indstilling jeg ikke er opmærksom på?
Hvis du ellers har husket at markere /mappe) tunerens finktion burde du være på vejk...
Synes det lyder lidt som den oplevelse jeg havde den første times tid eller to med boxen.
 
Rev mig længe og indgående i håret.....
Troede næsten at jeg havde fået mig en fuser. Men da jeg kunne få T signal ind virkede det ikke korrekt.
 
Er lidt i tvivl om hvad der til sidst fik skabt hul igennem men måske var det da jeg havde sat den ene tuner til T med en antenne og den anden til C med et kabel feed at der blev skabt hul i det.
Som sagt ved det ikke helt....
Men siden i hele test fasen har jeg gjort det at xml filen som HD HR softwaren laver tager jeg med og lægger ind i det relevante dir på nye install og sørger lige for at klikke på view på en kanal en gang for hver tuner og så scanner den glad og får resultat ud af det.
 


-------------
/olebent


Skrevet af: Hanien
Skrevet den: 19-November-2009 kl. 22:51
Oprindeligt skrevet af olebent olebent skrev:

Oprindeligt skrevet af Hanien Hanien skrev:

Har modtaget nu modtaget min boks - skønt.
 
Jeg finder dog slet ingen dvb-c kanaler i Quick-tv, har YouSee.
Hvis jeg søger dvb-t finder jeg alle dvb-t kanaler uden problem.
 
Jeg har fint signal fra yousee når jeg kører analogt.
 
Jeg har opdateret til nyeste firmware (beta).
 
Er der en speciel indstilling jeg ikke er opmærksom på?
Hvis du ellers har husket at markere /mappe) tunerens finktion burde du være på vejk...
Synes det lyder lidt som den oplevelse jeg havde den første times tid eller to med boxen.
 
Rev mig længe og indgående i håret.....
Troede næsten at jeg havde fået mig en fuser. Men da jeg kunne få T signal ind virkede det ikke korrekt.
 
Er lidt i tvivl om hvad der til sidst fik skabt hul igennem men måske var det da jeg havde sat den ene tuner til T med en antenne og den anden til C med et kabel feed at der blev skabt hul i det.
Som sagt ved det ikke helt....
Men siden i hele test fasen har jeg gjort det at xml filen som HD HR softwaren laver tager jeg med og lægger ind i det relevante dir på nye install og sørger lige for at klikke på view på en kanal en gang for hver tuner og så scanner den glad og får resultat ud af det.
 
 
Du er min helt!
 
Det virkede at ændre tuner 1 fra Disablet til Dvb-t.
Nu får jeg alle kanaler.
 
Tak!!!!


Skrevet af: olebent
Skrevet den: 21-November-2009 kl. 12:01
Oprindeligt skrevet af Hanien Hanien skrev:

Oprindeligt skrevet af olebent olebent skrev:

Oprindeligt skrevet af Hanien Hanien skrev:

Har modtaget nu modtaget min boks - skønt.
 
Jeg finder dog slet ingen dvb-c kanaler i Quick-tv, har YouSee.
Hvis jeg søger dvb-t finder jeg alle dvb-t kanaler uden problem.
 
Jeg har fint signal fra yousee når jeg kører analogt.
 
Jeg har opdateret til nyeste firmware (beta).
 
Er der en speciel indstilling jeg ikke er opmærksom på?
Hvis du ellers har husket at markere /mappe) tunerens finktion burde du være på vejk...
Synes det lyder lidt som den oplevelse jeg havde den første times tid eller to med boxen.
 
Rev mig længe og indgående i håret.....
Troede næsten at jeg havde fået mig en fuser. Men da jeg kunne få T signal ind virkede det ikke korrekt.
 
Er lidt i tvivl om hvad der til sidst fik skabt hul igennem men måske var det da jeg havde sat den ene tuner til T med en antenne og den anden til C med et kabel feed at der blev skabt hul i det.
Som sagt ved det ikke helt....
Men siden i hele test fasen har jeg gjort det at xml filen som HD HR softwaren laver tager jeg med og lægger ind i det relevante dir på nye install og sørger lige for at klikke på view på en kanal en gang for hver tuner og så scanner den glad og får resultat ud af det.
 
 
Du er min helt!
 
Det virkede at ændre tuner 1 fra Disablet til Dvb-t.
Nu får jeg alle kanaler.
 
Tak!!!!
 
Super!
Tak for meldingen om løsningen (og rosen :) )
Nu blev vi jo begge lidt klogere


-------------
/olebent


Skrevet af: olebent
Skrevet den: 21-November-2009 kl. 12:46
Har andtesteds haft gang i en HD Homerun tråd.
 
Hvis nogen skulle have interesse ift til HD HR/MP/Yousee er den her

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=69501&title=mp-hd-homerun-yousee - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=69501&title=mp-hd-homerun-yousee


-------------
/olebent


Skrevet af: King Nothing
Skrevet den: 22-November-2009 kl. 19:09
Jeg har det samme problem finder heller ikke nogen dvb-c kanaler i Quick-tv, eller når jeg scanner. Jeg har YouSee (grundpakke). Jeg en antenneforstærker (WISI MINI LINE VX 81p) kan det have inflydelse på det digitale signal? dvb-t virker tilgængæld ganske fint. Har også prøvet at scanne i Win7mc og mediaportal (på en xp computer), uden held.
Har i nogen ideér?



Skrevet af: Hanien
Skrevet den: 22-November-2009 kl. 19:23
Oprindeligt skrevet af King Nothing King Nothing skrev:

Jeg har det samme problem finder heller ikke nogen dvb-c kanaler i Quick-tv, eller når jeg scanner. Jeg har YouSee (grundpakke). Jeg en antenneforstærker (WISI MINI LINE VX 81p) kan det have inflydelse på det digitale signal? dvb-t virker tilgængæld ganske fint. Har også prøvet at scanne i Win7mc og mediaportal (på en xp computer), uden held.
Har i nogen ideér?

Har du sat antennestik i begge Tunere på boksen?
Hvad vælger du under fanen Tuners i HDHomerun Setup?
 
Jeg havde samme problem.
Jeg havde kun antennastik i Tuner 0 og havde derfor sat Tuner 1 til Disable i Setup.
Da jeg ændrede denne til Digital Antenna fandt jeg alle kanaler på Digital Cable på Tuner 0.


Skrevet af: King Nothing
Skrevet den: 22-November-2009 kl. 19:55
JEg har antenne (dvb-t) i den ene og kabel i den anden. under tuners har jeg valgt en af hver, men når jeg søger finder den kun dvb-t kanalerne har.


Skrevet af: Win7
Skrevet den: 26-November-2009 kl. 22:50
DVBLogic har netop frigivet TVSource i final - er der nogen der har prøvet at få dvb-c (f.eks. Yousee) i Windows 7 Media Center på den måde? 
Pressemeddelelsen siger:

22 November 2009

DVBLink TVSource is released!!
Today we release DVBLink TVSource v1.0! Built on our own satellite, cable and terrestrial tuner engine, DVBLink TVSource does not require an external application to run, which greatly improves stability of the system and simplifies setup.
DVBLink TVSource works with a wide range of tuner cards, including simple diseqc, diseqc 1.x and CI module support.
We would like to thank all our alpha and beta testers for their time and valuable feedback!

 
Andre ser ud til at have fået det til at fungere med andre tunere, f.eks. på tråden: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=69522&title=har-nogen-prvet-dvblink-tvsource - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=69522&title=har-nogen-prvet-dvblink-tvsource  
 
Hvad med HDHomerun?


Skrevet af: madslaegaard
Skrevet den: 28-November-2009 kl. 11:37
Hej

Er der nogen som har et bud på følgende problemer men min HD HR og W7 MCE:

- TV2 kommer ikke med når jeg scanner efter kanaler (kommer fint med i HD HR egen app.)
- Flere kanaler skriver kodet signal, (kommer fint med i HD HR egen app.)
- Kan ikke finde punktet tilføj manglende kanal i MCE :( det var der i gamle dage da jeg havde analog tuner

Håber i kan hjælpe :)

Mads


Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 28-November-2009 kl. 11:40
Hej mads - en hel del af de svar du søger er i selvsamme tråd her - det er bare at læse igennem den.


Skrevet af: madslaegaard
Skrevet den: 29-November-2009 kl. 09:22
ups, det er vist mig som var lidt hurtig, troet beta driveren løste problemet med tv2. Nå men det bliver nok løsningen med ekstern antenne og DVB-T.

Mads


Skrevet af: V8Camaro
Skrevet den: 29-November-2009 kl. 16:53

Overvejer kraftigt at anskaffe mig en HDHR. Smile

Tænkte på om der er nogle problemer med at optage programmer, hvis computeren er sat i slumre, eller "vågner" den godt nok op, og virker som med en intern tuner?


Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 29-November-2009 kl. 21:18
umiddelbart ville jeg sige at en HDhomerun ikke har noget som helst med den del at gøre. Det er enten MCE eller hvilken løsning man nu skulle finde på at bruge til scheduling som har indflydelse på det. slumring og vækning er jo komplet ligeglad med om der kommer en datastrøm ind via netkort eller usb-port. det er selve computeren der skal time. Det er ikke noget der sættes i selve tunerenheden.
Så hvis dit valg af OS, software app etc kan klare det, så kan den også gøre det med en HDHR.


Skrevet af: fcdong
Skrevet den: 07-December-2009 kl. 18:17
Er der nogen som har fået HDhomeRun til at virker med Win7 MCE og Yousee?
Jeg tænker her på TV2 og DR HD som indtil nu ikke kommer frem når man laver en kanalsøgning med WMC


Skrevet af: henningdalgaard
Skrevet den: 08-December-2009 kl. 13:28
Meget spændende produkt.
Så vidt jeg kan se på nettet kan http://XBMC.org - XBMC finde HDHomerun, hvilket næsten er eneste grund til jeg ikke har brugt XBMC.
Jeg tænker her på windows udgaven af XBMC. http://www.youtube.com/v/ZLzdLOO3sYI&hl=en&fs=1&rel=0&hd=1&autoplay=1 - Se video her

Jeg ser også at der er plug ins til popcorn hour.

Nogen der kan sige mere om XBMC og Popcorn hour i forhold til at vise TV via HDHomerun?


Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 08-December-2009 kl. 21:50
xbmc har adgang til hdhomerun i samtlige versioner. (i hvert fald når man har villet installere nye sources.) uanset om det var mac,win eller live udgaven.


Skrevet af: henningdalgaard
Skrevet den: 09-December-2009 kl. 07:42
cool, og kanalskift etc. kører bare?


Skrevet af: digitalt.tv
Skrevet den: 09-December-2009 kl. 17:01
Jeg har kun kunnet få HDHomestream setup til at lave strm filer til en håndfuld kanaler til XBMC. Men man kan selvfølgelig manuelt lave de øvrige, selv om det tager tid.

Kan man skifte kanal i xbmc uden manuelt at vælge, hvilken strm man vil se fra?


-------------
Bo http://digitalt.tv" rel="nofollow - http://digitalt.tv


Skrevet af: trikker
Skrevet den: 10-December-2009 kl. 23:32

Hvis jeg får en til at tage en med hjem fra USA, vil jeg så kunne bruge den til Yousee DVB-C ?



Skrevet af: Patriarken
Skrevet den: 11-December-2009 kl. 04:30
Nej, der er EU versioner og USA versioner.

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=88114&title=mit-system-opdateret - Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!


Skrevet af: kalt
Skrevet den: 15-December-2009 kl. 08:25
Det ser ud til, der er en løsning på vej for Yousee-folket i januar:
 
http://www.silicondust.com/forum/viewtopic.php?t=7833 - http://www.silicondust.com/forum/viewtopic.php?t=7833
 
/Morten


Skrevet af: Hanien
Skrevet den: 26-December-2009 kl. 14:25
Er jeg den eneste der ikke har andet end bøvl med min HD Homerun?
 
Mindst en gang om dagen får jeg 'Lytte eller visningskonflik', selvom jeg min ser en ting og ikke optager samtidig.
Det eneste der virker er genstart.
 
Derudover får jeg pixelering og nedbrud når jeg 'belaster' nedværket,f.eks. med filoverførsel mellem to pc'er på netværket.
 
Er jeg den eneste?


Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 27-December-2009 kl. 00:31
Det lyder mere som almindelige netværksproblemer. Har du tjekket de anbefalinger som silicondust foreskriver for dit netværk med QOS (quality of service) som i bund og grund gør at du kan prioritere dit tvsignal i netværket - så skulle du meget gerne undgå nedbrud. - men det kommer meget an på din opsætning af netværket og hvilket udstyr du har stående.



Skrevet af: AndersNM
Skrevet den: 28-December-2009 kl. 01:47

Okay så jeg har nu haft min hdhomerun i 3 dage, og det er stadig ikke lykkedes mig at få den til at spille bold med media center. (windows 7)

Efter en del forsøg lykkedes det mig at finde kanaler inde i setup app'en.

Men når jeg så scanner efter kanaler i 7mc finder jeg ikke noget!!

Okay opsætning som følger:

Main application er sat til other: dvb-t/dvb-c (da der skulle være en bug i 7mc så den ikke fanger kanalerne hvis man sætter den til windows media center.)

Tuner 0 er sat til Cable og Tuner 1 (som pt ikke er i brug) er sat til Antenna.

Firewall er sat til at lukke alle de relevante programmer igennem.

Jeg har også prøvet med det .reg fix der ligger inde på deres forum.

Det er værd at bemærke at jeg har fået det til at virke fint i SageTV.

Er der nogen der har nogen forslag til hvad jeg gør forkert?



Skrevet af: bace
Skrevet den: 28-December-2009 kl. 15:37
Jeg har lige modtaget min HDHomeRun, og kunne slet ikke få hul igennem på YouSee... Efter at have prøvet diverse hacks med at stille den ene tuner til Antenne og den anden til Cabel...
Det sidste jeg prøvede, og det som tilsyneladende har løst problemet (for mig) var at ændre postnummer.....
Bor i 2450, men ved at indtaste 2300 fandt den kanalerne... incl DR HD... nu skal jeg så bare have sat WMC op, men mon ikke det også lykkes :)


Skrevet af: V8Camaro
Skrevet den: 03-Januar-2010 kl. 15:25
Ser ud til, at der er en HDHR på vej med mulighed for kort. Big smile
http://www.silicondust.com/forum/viewtopic.php?t=7873 - http://www.silicondust.com/forum/viewtopic.php?t=7873


Skrevet af: AndersNM
Skrevet den: 03-Januar-2010 kl. 22:07
Så fandt jeg endelig ud af hvad problemet var, jeg skulle naturligvis bare søge efter DVB-T kanaler istedet for DVB-C, så mangler vi bare et der kommer en løsning på DRHD/TV2 problemet her i miden/slutningen af måneden.

Så er der bare et problem tilbage for mig. Tilsyneladende kan min FireDTV og HDHomeRun'en ikke så godt lide hinnanden, jeg får tit meddellelser om at der ikke er noget tv signal, men andre gange virker det fint. På min laptop (som kun har adgang til HDHomeRun'en) er der ingen problemer. Er der nogen der har erfaringer/tips/tricks til at få dem til at virke sammen?


Skrevet af: kenp
Skrevet den: 04-Januar-2010 kl. 17:00
Hejsa hvem har den svageste maskine som det virker med ;) da vi skal skifte til YouSee her om ca. 3 måneder, så i stedet for at udskifte mine 2 dualtunere, bare at købe en HDHomerun i stedet for.. men mit MCE er på en Pentium 4 3 ghz.. den er lettere gammel, og køre XP MCE, og larmer nok lidt vel meget når den bruger meget cpukraft.. (ja det har den altid gjort) men tror i at den vil virke uden at bruge 100% cpu til at vise HD-kanalerne? (kan godt trække DR-HD i dag men bruger så 95% kraft og hakker mv. i det for at følge med) eller skal jeg samtidig tage springet og købe en af de ny små ION med dvd drev i stedet for?


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 04-Januar-2010 kl. 17:15
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Det lyder mere som almindelige netværksproblemer. Har du tjekket de anbefalinger som silicondust foreskriver for dit netværk med QOS (quality of service) som i bund og grund gør at du kan prioritere dit tvsignal i netværket - så skulle du meget gerne undgå nedbrud. - men det kommer meget an på din opsætning af netværket og hvilket udstyr du har stående.


Hvor mange har QoS på deres LAN? Det er ikke noget som du laver med en almindelig switch.

Virker HDHomerun på den måde at den overfører hele det tunede multiplex? I så fald taler vi om 40 Mbps for DVB-C konstant, og så skal der nok ikke ret meget til for at forstyrre et 100 Mbit netværk.


-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: jandk
Skrevet den: 04-Januar-2010 kl. 18:37
Jeg anvender en Eee Box EB1501 og en HDHomeRun. Jeg har ingen problemer med udfald. Min lille EB1501 optager snildt 2 kanaler samtidig med at man ser den ene kanal tidsforskudt. Mine PC'ere og HDHomerun er forbundet op mod en lille 8 ports Gigabit switch.


Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 04-Januar-2010 kl. 20:20
@jesperlund
qos (quality of service) har de fleste nyere routere (dlink dir 685 har sin egen implementering),. Det er vist et krav for at kunne kalde den "vista eller win7 kompatibel" og sammen med upnp er det især omkring deres streaming services til andre enheder i netværket der gør sig gældende - MS har jo fundet ud af at det er lidt halv smart at kunne sende data let rundt i netværket. De har rent faktisk lyttet en smule til hvad det er folk vil have. Og dvb-C kommer vist ikke med 40mbit/s (det er BD der gør det og det er også en langt højere opløsning). men derimod med omkring 15mbit/s hvilket svarer til lige knap 2mb i sekundet. (megabyte) det er ikke noget der burde være altdominerende, men hvis man samtdig laver noget på linjen, så skal der ikke meget til at forstyrre overførslen.dvs den kan komme til at hakke lidt i signalet. Derfor sætter silicondust selvfølgelig også visse krav til både netkort om at det skal køre som de nu gerne vil have det og at ens netværk skal kunne håndtere en kontinuert datastrøm nogenlunde uhindret.
Haniens problem opstår netop typisk når han belaster netværket og det er fordi de data så får højere. prioritet, og så kommer der ikke nødvendigvis datatab, men pakkerne når ganske enkelt ikke frem i tide og derfor så dropper programmerne pakkerne, så ser det ud til at der er alvorlige pakketab (som i dette tilfælde kan sidestilles med pixeleringer, grønne felter og hvad man nu ellers kan finde på at kalde det)



Print side | Luk vindue