Oversigt over navne på DVB-T sendere
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Det digitale sendenet
Forumbeskrivelse: DTT nettet incl. Boxer (DVB-T)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=69733
Udskrevet den: 06-Februar-2025 kl. 21:44
Emne: Oversigt over navne på DVB-T sendere
Skrevet af: JesperLund
Emne: Oversigt over navne på DVB-T sendere
Skrevet den: 06-November-2009 kl. 22:39
Findes der en oversigt over de kortnavne som senderne rapporterer når man scanner efter kanaler?
Min DVB software (w_scan på Linux) rapporterer følgende netværk
mux1, mux3: kbhv-glx mux2, mux4, mux5: kbhv-glx-jydr
Mit gæt vil være at
kbhv = København Vest (Hove) glx = Gladsaxe jydr = Jyderup
Bare underligt at der kommer noget ind fra Jyderup i det østlige Frederiksberg, hvor jeg bor. Der er tale om en stueantenne (Maximum DA 1200) som nærmest peger mod Lynetten, og antennen er sat op med vertikal polarisering (og de tre sendere ovenfor er horisontale).
Jeg oplever at have lidt højere signalstyrke på mux2 i forhold til mux1, men det kan selvfølgelig forklares af Jyderup som jeg kun har på mux2.
------------- Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 06-November-2009 kl. 22:43
JesperLund skrev:
kbhv = København Vest (Hove) glx = Gladsaxe jydr = Jyderup
|
Det er korrekt antaget.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet af: laursen
Skrevet den: 06-November-2009 kl. 23:45
Hej Jesper,
Jeg har heller ikke kunnet finde en side med alle informationerne.....
Har du prøvet -v (verbose) parametren til w_scan? Jeg har flygtigt kigget i koden - og kan se at programmet ignorerer en masse descriptor værdier... har ikke kigget grundet nok på -v output - men måske andre værdier i descriptoren kunne afsløre mere (forudsat at '-v' blot dumper den rå descriptor data undervejs... ellers må du selv i gang med at modificere koden )
/Lars
------------- Redaktør, recordere.dk
|
|