Print side | Luk vindue

Samsung 3126 - Tuner forvirring ??

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Brugergrupper
Forumnavn: YouSee digital modtagere
Forumbeskrivelse: For brugere af digitale TV modtagere til brug på YouSee
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=69799
Udskrevet den: 14-Februar-2025 kl. 05:58

Emne: Samsung 3126 - Tuner forvirring ??
Skrevet af: ShelbyPoker
Emne: Samsung 3126 - Tuner forvirring ??
Skrevet den: 07-November-2009 kl. 18:23
Hej

Jeg er forvirret !!

Jeg trykker "GUIDE" og bladrer ned til TV2 - og trykker OK - nu ser jeg TV2 - så godt så langt.

Så finder jeg på at optage det jeg ser og trykker på den røde "optage knap" - og der tændes et rec symbol i displayet - også godt nok............skulle man tro !!

Når man så skal se optagelsen, så har den dælme optaget på DR1 !! - altså har jeg åbenbart set TV2 på den ene tuner altimens den anden tuner har stået på DR1 - og Samsung har så valgt at optage på den

Det er da uden tvivl mig der gør noget forkert - men hvordan sikrer man sig at den optager på den kanal man i virkeligheden gerne vil optage ??

Mvh.
Brian S Jensen

Svar:
Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 07-November-2009 kl. 18:42
Oprindeligt skrevet af ShelbyPoker ShelbyPoker skrev:

Hej

Jeg er forvirret !!

Jeg trykker "GUIDE" og bladrer ned til TV2 - og trykker OK - nu ser jeg TV2 - så godt så langt.

Så finder jeg på at optage det jeg ser og trykker på den røde "optage knap" - og der tændes et rec symbol i displayet - også godt nok............skulle man tro !!

Når man så skal se optagelsen, så har den dælme optaget på DR1 !! - altså har jeg åbenbart set TV2 på den ene tuner altimens den anden tuner har stået på DR1 - og Samsung har så valgt at optage på den

Det er da uden tvivl mig der gør noget forkert - men hvordan sikrer man sig at den optager på den kanal man i virkeligheden gerne vil optage ??

Mvh.
Brian S Jensen
Nej, du gør ikke noget forkert, men jeg vil tro, at du har slettet noget på harddisken og så går tuneren m. m. tilbage på DR 1. Du kan se det, hvis du har stået på et andet program end DR 1, mens du slettede en optagelse, så vil N&N vise DR 1. Hvis ikke du har foretaget dig noget sådant, vil boksen normalt foretage Straksoptagelsen på den kanal, du ser på.

-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.

Print side | Luk vindue