Samsung LE32B550 og Yousee
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Kabel-TV
Forumbeskrivelse: TV, radio mv. via kabel (typisk DVB-C)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=69814
Udskrevet den: 15-Februar-2025 kl. 23:24
Emne: Samsung LE32B550 og Yousee
Skrevet af: CJ1409
Emne: Samsung LE32B550 og Yousee
Skrevet den: 07-November-2009 kl. 22:39
Hej,
Har Yousee og burde vel så kunne modtage kanaler digitalt når nu mit nye TV har DVB-C tuner.
Har prøvet at indstille TV´et mange gange, men den fanger aldrig de digitale kanaler.
I indstillinger er det mligt at vælge land, og her er DK desværre ikke. Storbritanien, Tyskland, Spanien, Italien, Schweitz, Østrig og Østlande er muligt eller alternativet Andre som jeg har valgt.
Jeg har prøvet den atomatiske søgning, og også forsøgt mig mauelt men jeg er en noob.
Under manuel søgning kan man indtaste frekvens, modulation og symbolhastighed (hvad er disse dog til?) Nå, men jeg synes også at have fundet mit netværksid, og forsøger at taste dette, men det hjælper heller ikke.
Nogle gode ideer?
Mvh C
|
Svar:
Skrevet af: karkov
Skrevet den: 07-November-2009 kl. 22:56
Network id og andet du skal taste
- Frekvens: 143000 kHz - angiver hvor hurtigt f.eks. bølger forløber i dette tilfælde de bærebølger, som udgør dit tv-signalet
- Symbolrate: 6875 - er antallet af symbolforandringer dvs. signalhandlinger i forhold til transmissionen per sekund
- Modulation: 64 - er mange forskellige teknikker til kodning af information på en bærebølge, som er det signal, der altså bærer modulation i et signal. Det udtrykkes som et tal
- Network id (netværksnummer) er nummeret på det netværk, som du hører til i det område, du bor
|
Skrevet den: 07-November-2009 kl. 23:02
Ok, tak. Med den viden har jeg igen forsøgt at sætte TV´et i gang med at indstille kanaler, men helle ringen digitale kanaler i denne omgang. Jeg har tidligere læst mig til at man f.eks. godt kunne sætte TV´et til at være "Svensk" og alligevel indstille kanalerne. Nu har jeg ikke Svensk mulighed på dette TV, er der andre lande der kan bruges, eller ligger problemet et andet sted?
|
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 07-November-2009 kl. 23:10
Det lyder som om, at det er et paranell importerer TV, og så er der mulighed for at det ikke kan bruges i DK. Det er der en rimelig sansynlighed for.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet den: 07-November-2009 kl. 23:17
Hmm, det kan da være. Det er købt hos Dustinhome.dk - Så jeg går da ud fra at de funktioner der skal bruges i dette land, hvor de har adresse og sælger TV til, findes i det TV. Jeg har jo købt det fordi jeg skal bruge DVB-C.... Hmm, ingen muligheder for at indstille TV´et alligevel?
|
Skrevet den: 07-November-2009 kl. 23:23
Hvis det var et TV til DK markedet, så kunne der vælges DK, Sverige, Finland, (Nordic), og det kan der tilsyneladende ikke, derfor er det ikke til brug i de nævnte lande. Med andre ord det er ikke en model der kommer fra Samsung Nordic. Men er til det øvrige EU marked.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet den: 08-November-2009 kl. 00:25
Jeg forstår da ikke man kan sælge et TV med DVB-C som ikke fungerer i DK! Så kan man jo ikke benytte produktet der er købt - mærkværdigt. Nå men hvis det er tilfældet må jeg hellere begynde på en retur-sending
|
Skrevet af: PerW
Skrevet den: 08-November-2009 kl. 08:43
Du skal sætte landet til Other/Andet land, så kan du udfylde Netv. ID, frekvens og lign.
|
Skrevet den: 08-November-2009 kl. 09:30
Jo tak - det har jeg forsøgt men uden held. Jeg kan sagtens finde de analoge kanaler, men den vil ikke finde de digitale
|
Skrevet den: 08-November-2009 kl. 09:31
Har du kunne udfylde NetværksID og Frekvens? Og stadig ikke finde nogen digitale kanaler?
|
Skrevet den: 08-November-2009 kl. 09:53
Inde i TV´ets ato-lagringsmenu kan jeg indstille:
Søgetilstand: Netværk, Fuld, Hurtig
Vælges Hurtig får jeg følgende muligheder: Network ID, Frekvens, Modulation, Symbolhastighed. Jeg vælger 700, 143000 Khz, QAM64, 6875 - og den finder ikke noget
|
Skrevet den: 08-November-2009 kl. 10:01
Jeg kan også indstille standart for kanalsøg: Der skal jeg angive et spænd i frekvensområdet, har forsøgt med 150 mhz til 860 mhz, men det hjælper heller ik...
|
Skrevet af: kskruger
Skrevet den: 08-November-2009 kl. 10:16
CJ1409 skrev:
Hej,
Har Yousee og burde vel så kunne modtage kanaler digitalt når nu mit nye TV har DVB-C tuner.
Har prøvet at indstille TV´et mange gange, men den fanger aldrig de digitale kanaler.
I indstillinger er det mligt at vælge land, og her er DK desværre ikke. Storbritanien, Tyskland, Spanien, Italien, Schweitz, Østrig og Østlande er muligt eller alternativet Andre som jeg har valgt.
Jeg har prøvet den atomatiske søgning, og også forsøgt mig mauelt men jeg er en noob.
Under manuel søgning kan man indtaste frekvens, modulation og symbolhastighed (hvad er disse dog til?) Nå, men jeg synes også at have fundet mit netværksid, og forsøger at taste dette, men det hjælper heller ikke.
Nogle gode ideer?
Mvh C |
Nu skriver du ikke andet, at du har YouSee, men hvordan får du det? Er det via antenneforening, bor du i eget hus, hvor det er langt ind, eller via boligskabet eget antenne anlæg.
Selvom man kan modtaget signalet analog, så betyder det ikke altid, at det også bliver udsendt digitalt. Jeg ved, at rigtig mange boligselskaber, kun sender analogsignaler ud fordi deres anlæg ikke kan andet.
|
Skrevet den: 08-November-2009 kl. 10:24
Ok, good point, Jeg bor i egen hus.....
|
Skrevet den: 08-November-2009 kl. 10:38
CJ1409 skrev:
Ok, good point, Jeg bor i egen hus..... |
Så er der normalt også digital signal med.
Mit tv er også en EU model, men jeg vælger bare en fuld auto søgning på alle fekvenser. Hvis jeg derimod indtaster de tal du fået i denne tråd, så finder den kun 9 kanaler!
Har du auto fuld søgning?
|
Skrevet den: 08-November-2009 kl. 10:41
Ja, det har jeg. Og den søger i 30 minutter uden at finde én digital-kanal
|
Skrevet den: 08-November-2009 kl. 11:04
CJ1409 skrev:
Ja, det har jeg. Og den søger i 30 minutter uden at finde én digital-kanal |
Så er jeg blank, der er ikke så mange andre ting du kan vælge på. Jeg har også valgt "andre" ved lande valg. Du kommer nok til, at kontakte din forhandler og forhøre dig, om din skærm er defekt eller om den måske slet ikke passer til Danmark, hvilket jeg næppe kan forstille mig.
Ellers kunne du også kontakte YouSee og høre om de kan se om der skulle være noget galt, med deres digitale signal.
|
Skrevet den: 08-November-2009 kl. 13:13
Jeg har andre TV i huset der snupper de digitale kanaler...
Jeg må få fat i forhandleren
|
Skrevet den: 08-November-2009 kl. 13:19
Det er næsten helt sikkert, at TVet er en Paranell import.
|
Skrevet den: 08-November-2009 kl. 13:37
Ja, det er sgu da et mærkeligt koncept at sælge et TV som ikke kan bruges fuldt ud.....
|
Skrevet den: 08-November-2009 kl. 14:08
Hvis man vil sikre sig at et produkt vil virke eftet hensigten, så skal det være et produkt fremstillet til det pågældende lands standard, og ikke en paranell import, hvor man så kan komme ud for det du oplever. Et paranell importeret produkt er billigere, men hvad nytter det, når det ikke kan bruges til foremålet, så hellere betale mere for det og det virker efter hensigten.
|
Skrevet den: 08-November-2009 kl. 16:20
Ahhh, come on. Det kan da ikke passe man skal spørge om et produkt virker i DK, på en Dansk virksomheds hjemmeside. Fjernsynet er nu ikke specielt billigere end andre... Jeg havde bare gode erfaringer med Dustinhome
|
Skrevet den: 08-November-2009 kl. 16:26
Hvis de har oplyst at TV'et har DVB C MPEG4 og det så ikke virker sammen med Yousee og du er sikker på at det ikke er lokalt problem hos dig, så er det jo bare at bede dem om at få det til at virke eller ophæve købet, da TV'et helt klart har en mangel.
|
Skrevet den: 08-November-2009 kl. 16:36
Det fremgår tydelit her:
http://www.dustinhome.dk/pd_5010330393.aspx - http://www.dustinhome.dk/pd_5010330393.aspx
|
Skrevet den: 08-November-2009 kl. 17:02
Det er jo ikke der fejlen er, den er at det med sansynlighed ikke er kompatibelt til at modtage fra kabe i DK, fordi at det ikke er en Nordic model, og altså en paranell import. Ved et sådan produkt, skal man sikre sig at det også kan bruges til det ønskede. Det er ikke ulovligt at sælge sådanne produkter, man må som forbruger orientere sig om anvendligheden af produktet inden anskaffelse. Det er en god ide, ikke at købe hos forhandlere der har paranell importerede varer, uden at sikre sig at den vare nu også kan bruges.
Se i øvrigt denne tråd.
Parallelimport, føler mig snydt!
|
Skrevet den: 08-November-2009 kl. 17:08
Radiomanden skrev:
Det er jo ikke der fejlen er, den er at det med sansynlighed ikke er kompatibelt til at modtage fra kabe i DK, fordi at det ikke er en Nordic model, og altså en paranell import. Ved et sådan produkt, skal man sikre sig at det også kan bruges til det ønskede. Det er ikke ulovligt at sælge sådanne produkter, man må som forbruger orientere sig om anvendligheden af produktet inden anskaffelse. Det er en god ide, ikke at købe hos forhandlere der har paranell importerede varer, uden at sikre sig at den vare nu også kan bruges. |
Stop nu lidt din kæphest. Hvis du køber en produkt hos en dansk forhandler, hvor der reklameres med at det har DVB/C og MPEG4 og så ikke virker ikke virker i DK, så har varen helt klart en mangel og de har pligt til at udbedre eller lade handlen gå retur.
Det ville være noget andet hvis de ikke oplyste at modellen havde DVB C tuner.
|
Skrevet den: 08-November-2009 kl. 17:11
Radiomanden skrev:
Det er jo ikke der fejlen er, den er at det med sansynlighed ikke er kompatibelt til at modtage fra kabe i DK, fordi at det ikke er en Nordic model, og altså en paranell import. Ved et sådan produkt, skal man sikre sig at det også kan bruges til det ønskede. Det er ikke ulovligt at sælge sådanne produkter, man må som forbruger orientere sig om anvendligheden af produktet inden anskaffelse. Det er en god ide, ikke at købe hos forhandlere der har paranell importerede varer, uden at sikre sig at den vare nu også kan bruges.
Se i øvrigt denne tråd.
Parallelimport, føler mig snydt! |
Det er jo en helt anden sag! De har aldrig reklameret med at modellen havde DVB C tuner, så hvis det ikke oplyst kan du heller ikke forvente at det har. Jeg synes problemet er ikke så meget at der sælges paralel importeret modeller, men mere Samsung der sælge samme modelnr i forskellige lande med forskelligt indmad. Det er sku for dårligt!!
|
Skrevet den: 08-November-2009 kl. 17:18
Det er en egen formulering af et tilsvarende indlæg i anden tråd: [The Devil Citat.]
Jeg har den holdning, at hvis man køber noget over nettet så skal man altid tjekke efter om det nu er de korrekte oplysninger som der står ved det pågældende produkt og er de oplysninger som også kan bruges i DK, hvis det ikke er gjort, jamen så ser jeg det som en fejl fra køberens side... efter som køberen ikke har undersøgt om den opfylder de krav som køberen har.
Plus så skal man også forvente at når man køber over nettet, så er der en helt anden type service end der ville være hvis man gik ned i en butik, derfor mener jeg at man IKKE skal gå kun efter prisen, men også gå efter der hvor man kan få den service som man forventer.
|
Skrevet den: 08-November-2009 kl. 17:33
Radiomanden skrev:
Det er en egen formulering af et tilsvarende indlæg i anden tråd: [The Devil Citat.]
Jeg har den holdning, at hvis man køber noget over nettet så skal man altid tjekke efter om det nu er de korrekte oplysninger som der står ved det pågældende produkt og er de oplysninger som også kan bruges i DK, hvis det ikke er gjort, jamen så ser jeg det som en fejl fra køberens side... efter som køberen ikke har undersøgt om den opfylder de krav som køberen har.
Plus så skal man også forvente at når man køber over nettet, så er der en helt anden type service end der ville være hvis man gik ned i en butik, derfor mener jeg at man IKKE skal gå kun efter prisen, men også gå efter der hvor man kan få den service som man forventer.
|
Du behøve ikke at checke om de oplysninger en forhander oplyser er rigitge. Hvis de ikke er, så har varen en mangel og du er sikret via købeloven. Og hvis du køber en varer i DK, så skal varen virke i DK. Hvis ikke så har varen en mangel. Medmindre det er oplyst når du køber produktet.
Problemet er mere, at gennemskue, hvad der ikke er oplyst.
At man får en bedre service i et fysisk butik end på nettet, er da også noget af et post and. Her kan du være lige uheldog som på nettet.
Jeg har købt en Onkyo receiver via en nethandel i Tyskland, da jeg ikke har forståelse for at et produkt skal koste 80%, hvis man køber det i en fysisk butik i DK. Nu har min receiver lige været defekt. Jeg mailede til shoppen i Tyskland, 2 dage senerer stod UPS og hentede min receiver og 3 uger efter var den retur og alle fejl er afhjulpet. Her i forummet har man kunne læse om brugerer der opleverer måneders ventetid hos en anerkendt forhandler og når produktet kom retur, så virkede det ikke.
|
Skrevet den: 08-November-2009 kl. 19:10
Som jeg skrev så har jeg god erfaring med køb fra Dustin. Og eftersom at de er registreret som handlende i dette land, og eftersom at det produkt de reklamerer med har DVB-C tuner så mener jeg nu at være i god tro. Hvorfor i al verden skulle jeg forsikre mig om at jeg kan bruge TV´et i DK? Man skal da vide noget teknisk om frekvenser og tunere for at forudse udfordringer med parallel-import. Du Radioguy mener man skal forsikre sig om at produktet nu også virker i DK, det synes jeg er noget vås. De burde da skrive at man skal være opmærksom på at det er parallelimport og at tuneren ikke kan modtage digitale kanaler i DK.....
Nå, men der ryger et fjernsyn retur - så er det bare spørgsmålet om jeg skal bruge min fortydelsesret eller mangel-retorikken?
|
Skrevet den: 10-November-2009 kl. 17:53
Dustin anerkender at TV har en mangel og tager det retur. Fik et godt tilbud på 535 modellen som er Nordisk. Fair behandling, hvilket blot styrker min tro på net-handel som ikke nødvendigvis altid er = billig og dårlig
Mvh C
|
Skrevet af: Erik_A
Skrevet den: 11-November-2009 kl. 12:20
Hvad skal du give for en 535?
Er nemlig på udkig efter en lille skærm til soveværelset...
------------- _____
/Erik
|
Skrevet den: 11-November-2009 kl. 17:22
Du kan købe den billigst hos Elgiganten eller Wupti. Jeg betaler en marginal højere pris, men så henter de det gamle TV og jeg slipper for lidt bøvl
|
Skrevet af: pingvin
Skrevet den: 13-November-2009 kl. 21:16
Radiomanden skrev:
Hvis man vil sikre sig at et produkt vil virke eftet hensigten, så skal det være et produkt fremstillet til det pågældende lands standard, og ikke en paranell import, hvor man så kan komme ud for det du oplever. Et paranell importeret produkt er billigere, men hvad nytter det, når det ikke kan bruges til foremålet, så hellere betale mere for det og det virker efter hensigten. |
Ja. Men vi har jo varenes frie bevæglighed så er man indstillet på evt. mere bøvl hvis noget går i stykker, så bør man jo kunne importere en vare.
Jeg ved vi taler om Samsung, man bør spørge dem. Det har jeg ikke, men jeg sprugte phillips: (måske er det tilsvarende med Samsung)
" ...hvad skal bestille (kode, model-type...) hvis jeg vil købe et tv i udlandet.?"
Deres forventlige ubehjælpsome svar er at det er 'bedst' at købe i DK - fint..det er bare ikke det jeg spørge om.
De siger at der skal stå 'DNK' på bagsiden at TVet ved DVB-T/MPEG4 og ved DVB-C/MPEG4 for at være sikker på at det virker i DK.
Nu kikkede jeg så på bagsiden af et phillips og der stod ganske rigtigt 'DNK', men der stod altså også stort set alle andre vestlige lande, så ihvertfald for den model vil jeg formode at jeg kan købe den i et de lande der er listet og tage det med til DK.
|
Skrevet den: 13-November-2009 kl. 21:26
Medmindre, at man kun forventer at bruge det som Monitor, så er det en dårlig ide at købe andre steder end i de lande der kan garantere at det er en Nordic model. Det kan ikke forventes at det er i lande uden for Norden.
|
|