YouSee kort
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Kabel-TV
Forumbeskrivelse: TV, radio mv. via kabel (typisk DVB-C)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=69855
Udskrevet den: 15-Februar-2025 kl. 23:09
Emne: YouSee kort
Skrevet af: ceefive
Emne: YouSee kort
Skrevet den: 08-November-2009 kl. 17:16
Hej
Hvad er det lige jeg får for månedsafgiften på mit YouSee KOrt ?
Kr. 30 - pr. md, men jeg har ikke andet end en mellempakke og nu da det hele kommer digitalt så er der vel ikke brug for det mere - eller hvad ?
(undskyld hvis det har været oppe før - kunne ikke finde noget dog)
CeeFive
|
Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 08-November-2009 kl. 17:23
You See +, Kr.30/måned: Arkiv, Startforfra, Cinema, og PPV. (Interaktive tjenester). Adgang til extra HD kanaler. (hvis de er i din pakke.)
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet den: 08-November-2009 kl. 17:43
Såvidt jeg lige kan overskue så har jeg vist ikke YouSee+
Jeg købte en Sagem60 boks for længe siden og fik samtidig et digitalkort.
Nu bliver jeg så faktureret 30,- om måneden for kortet og funderer over hvad det er jeg skal bruge det til ?
|
Skrevet den: 08-November-2009 kl. 18:18
Du er overgået til You See +.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 08-November-2009 kl. 19:09
ceefive skrev:
Såvidt jeg lige kan overskue så har jeg vist ikke YouSee+
Jeg købte en Sagem60 boks for længe siden og fik samtidig et digitalkort.
Nu bliver jeg så faktureret 30,- om måneden for kortet og funderer over hvad det er jeg skal bruge det til ?
|
En Sagem 60 med YouSee kort giver dig
kun ganske få muligheder:
Adgang til at købe og se ekstra
tv-pakker. Dog kan du, som du ved, ikke modtage HD-kanaler, herunder HD-bonuskanaler.
Cinema (filmleje)
MusicChoice (en digital
radiokanal). Bruger du ikke disse ting, bør du straks opsige dit YouSee kort. Du har Sagem 60, og dit gamle programkort er overgået til YouSee kort.
Du kan formentlig opsige det til den første. Meld venligst tilbage.
- Det er i øvrigt noget vrøvl, Radiomanden skriver. Med YouSee Plus forstår man kun leje af Samsung 3126 HD-boks med harddisk. YouSee Plus inkluderer altid YouSee kort i prisen.
------------- Venlig hilsen, Vilhelm
|
Skrevet den: 08-November-2009 kl. 19:14
Uden You See kort, er der ikke adgang til Interaktive tjenester. Film leje, Arkiv, og Start forfra.
|
Skrevet den: 08-November-2009 kl. 19:30
Radiomanden skrev:
Uden You See kort, er der ikke adgang til Interaktive tjenester. Film leje, Arkiv, og Start forfra. |
Med en Sagem 60 med kort er der adgang til det som jeg har anført. En Sagem 60 har ikke adgang til TV Arkiv (kommende) eller StartForfra.
Hvorfor bliver du ved at skrive irrelevante ting og forkerte ting når trådstarter han sagt at han har Sagem 60 med kort??? Hvorfor snakker du om YouSee Plus, efter at trådstarter har sagt at han har Sagem 60? Sæt dig dog ind i trådstarters situation!
|
Skrevet af: miaj
Skrevet den: 08-November-2009 kl. 19:36
Han kan bytte boxen gratis til en nyere inden opsigelse![Thumbs Up Thumbs Up](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley20.gif)
-------------
|
Skrevet den: 08-November-2009 kl. 19:40
Ja, der tilbydes en 3106 i stedet for. Så kan man bruge You See+.
|
Skrevet den: 08-November-2009 kl. 19:42
miaj skrev:
Han kan bytte boxen gratis til en nyere inden opsigelse![Thumbs Up Thumbs Up](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley20.gif) |
Sagem 60 er en ejerboks, som YouSee næppe ved give 5 flade ører for. Trådstarter kan, som enhver anden kunde købe en HD-boks og fortsætte med sit kort. Eller han kan tegne et YouSee Plus abonnement (leje af Samsunug 3126 inkl. kort) for 89 kr. pr. måned.
Tilføjelse: Samsung 3106 med eller uden kort er IKKE YouSee Plus!
|
Skrevet af: miaj
Skrevet den: 08-November-2009 kl. 19:54
Så er det falsk reklame!
http://yousee.dk/privat/kundeservice/digi/faq.php?id=22482 - http://yousee.dk/privat/kundeservice/digi/faq.php?id=22482
-------------
|
Skrevet den: 08-November-2009 kl. 20:16
miaj skrev:
Så er det falsk reklame!
http://yousee.dk/privat/kundeservice/digi/faq.php?id=22482 - http://yousee.dk/privat/kundeservice/digi/faq.php?id=22482 |
Nej. Der er tale om, at de helt forældede Casema- og Selector-bokse
udskiftes med en Standardboks, hvorved YouSee forstår den Sagem 60, som
trådstarter allerede har.
|
Skrevet af: Infinity
Skrevet den: 09-November-2009 kl. 09:31
Og det gælder kun hvis man lejer boksen!
------------- mvh Infinity
|
Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 09-November-2009 kl. 13:36
Radiomanden skrev:
Ja, der tilbydes en 3106 i stedet for. Så kan man bruge You See+. |
Så vidt jeg kan se er det en Sagem60 der tilbydes. Der står også Standardboks i teksten. 3106 er en HD-standardboks.
|
Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 09-November-2009 kl. 16:07
Infinity skrev:
Og det gælder kun hvis man lejer boksen! |
Just curious, hvad betaler folk egentlig for at leje de gamle boxe? ("gamle" som i før Sagem 60).
------------- Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
Skrevet den: 09-November-2009 kl. 16:50
Min Sagem60 har der været nogle periodiske problemer med og jeg har aftalt med YouSee at den byttes ud med noget andet. Jeg ved ikke om det så bare er en ny S60 - vi får se - ville være dejligt om det er en der kan modtage HD - så fortsætter jeg nok med kortet - selvom jeg synes det er lidt dyrt med K5-HD for 30 pr. måned som den eneste fordel...
|
Skrevet af: Zuppe
Skrevet den: 09-November-2009 kl. 19:38
Den kan da kun byttes hvis den er lejet og ikke købt??
|
Skrevet den: 09-November-2009 kl. 23:55
ceefive skrev:
Min Sagem60 har der været nogle periodiske problemer med og jeg har aftalt med YouSee at den byttes ud med noget andet. Jeg ved ikke om det så bare er en ny S60 - vi får se - ville være dejligt om det er en der kan modtage HD - så fortsætter jeg nok med kortet - selvom jeg synes det er lidt dyrt med K5-HD for 30 pr. måned som den eneste fordel... |
I dit tilfælde vil YouSee altså bytte en ejerboks med en ny - pga. "problemer". Men YouSee kan næppe finde på at udskifte en SD-boks med en HD-boks uden beregning. Det vil jeg høre før jeg tror det! Du får givetvis en ny Sagem 60 i stedet for den du har.
HD-boksen uden harddisk (Samsung 3106) koster indtil nytår 995 kr. Uden kort kan du så se DR HD hvis du har et HD-ready tv. Med et YouSee kort kan du også se HD-bonuskanaler (med Mellempakken, som du har, dog kun Kanal 5 HD)
Men for dine 30 kr. pr. måned for kortet får du med en HD-boks også adgang til StartForfra og TV Arkiv. Det er ikke muligt med en SD-boks som Sagem 60.
|
Skrevet af: Plex
Skrevet den: 10-November-2009 kl. 06:53
Vær opmærksom på, at nogle antenneforeninger med YS signalforsyning, ikke har fuldt digitalt spejl uden kort! Hvis ikke foreningen har regionsudbud, kan man mangle programmer som TV2 Zulu, TV2 Charlie og TV3+.
Så der er man nødt til at punge ud med 30 kr. hver måned...:(
|
Skrevet den: 14-November-2009 kl. 10:10
Jeg fik min Sagem60 selector ombyttet med en tilsvarende.
Overvejer om jeg skal opgradere til YouSee+ - men hvis vi lige et øjeblik ser HELT bort fra det med Selector bokse og bare ser på mine TV med indbygget DVB-C og MPEG4 (dem har jeg på sigt 4 stykker af).
Er det så korrekt opfattet at for at modtage HD Bonus kanal - K5HD - så skal jeg have et YouSee kort installeret. D.v.s. at jeg udover mit YouSee+ abonnement skal have yderligere 4 kort á kr 30 pr. md for at kunne se K5-HD ????
Det bliver jo en dyr fornøjelse og det her med "gratis" digital TV i Hele huset er vel så som så :)
|
Skrevet den: 14-November-2009 kl. 10:33
ceefive skrev:
Overvejer om jeg skal opgradere til YouSee+ - men hvis vi lige et øjeblik ser HELT bort fra det med Selector bokse og bare ser på mine TV med indbygget DVB-C og MPEG4 (dem har jeg på sigt 4 stykker af).
Er det så korrekt opfattet at for at modtage HD Bonus kanal - K5HD - så skal jeg have et YouSee kort installeret. D.v.s. at jeg udover mit YouSee+ abonnement skal have yderligere 4 kort á kr 30 pr. md for at kunne se K5-HD ????
Det bliver jo en dyr fornøjelse og det her med "gratis" digital TV i Hele huset er vel så som så :)
|
Hej
Det er helt korrekt, at K5 HD er et plusprodukt, som kræver kort... 30 kr. pr måned ![Cry Cry](smileys/smiley19.gif)
|
Skrevet den: 14-November-2009 kl. 14:32
Plex skrev:
ceefive skrev:
|
Hej
Det er helt korrekt, at K5 HD er et plusprodukt, som kræver kort... 30 kr. pr måned ![Cry Cry](smileys/smiley19.gif) |
Ja, første kort koster 30 kr. pr. md. Skal trådstarter have flere, koster de næste 15 kr. pr. md pr. stk.
Hertil kommer engangsudgifter til CA-moduler, hvis ceefive får sig sine 4 tv med indbyggede DVB-C MPEG4 tunere. Det bliver dyrt at se den "gratis" HD-bonuskanal, Kanal 5 HD!
Med kort kan trådstarter også købe sig fattig i ekstra tv-pakker. Derimod giver kort i CA-modul ikke adgang til de interaktive tjenerster Cinema, StartForfra og den kommende TV Arkiv. Dertil kræves HD-boks(e). Dog kan Cinema klares af en Sagem 60.
Flere her i tråden bruger betegnelsen YouSee Plus forkert. Med YouSee Plus forstår YouSee leje af Samsung 3126 (HD-boksen med harddisk) der altid inkluderer YouSee Kort. Leje inklusive kort udgør 89 kr.pr. md. for første boks, 74 kr. for næste.
|
Skrevet den: 14-November-2009 kl. 15:15
Han skal da bare købe en smartcard splitter
http://www.smartwi.net/prods.html - http://www.smartwi.net/prods.html
http://www.pribot.dk/primus/tv-tunere~1032/smart-wi-610-11-smartcard-splitter-incl-3-klientkort~review-2625588.htm - http://www.pribot.dk/primus/tv-tunere~1032/smart-wi-610-11-smartcard-splitter-incl-3-klientkort~review-2625588.htm
EDIT: Dyrt bliver det dog stadig, med cam moduler medregnet - meget dyrt...:(
|
Skrevet den: 16-November-2009 kl. 17:08
Tak Plex og Wilhelm for input.
Jeg købte en SmartWi for 1½ år siden med 3 kort. Mente dengang det var en fornuftig investering....
Nu kommer TV nummer 4 så ind og jeg troede egentligt jeg helt kunne undvære alle kort - men det er så ikke tilfældet hvis man vil nyde HD tingene. CAM modul er en ærgelig fordyrelse, men ser man bort fra det så er det jo spørgsmålet om SmartWi kan betale sig.
Hvis ekstra kort koster kr. 15 pr. måned så svarer investeringen på 1295 i SmartWI til 29 måneders leje af 3 ekstra kort og bare ekstra SmartWi kort til 290 er 19 måneders leje af Yousee kort.
Oveni skal jeg så se på det grimme kort der stikker ud af siden på mit Sony Panel
Return-On-Investment på mere end 2 år er lidt bekymrende når løsningen endda er grim - men det har virket upåklageligt. ![Smile Smile](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley1.gif)
|
|