Modtag fra flere sateliter på EN receiver
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Satellit TV
Forumbeskrivelse: Canal Digital, Viasat, Astra m.fl. (DVB-S)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=69889
Udskrevet den: 22-December-2024 kl. 14:26
Emne: Modtag fra flere sateliter på EN receiver
Skrevet af: Stan6
Emne: Modtag fra flere sateliter på EN receiver
Skrevet den: 08-November-2009 kl. 23:44
Hej venner, jeg har kigget i flere forums og erfaret, at der er flere entusiaster, der slås med samme problem. Man modtager måske Viasat, men vil gerne også modtage alle frie programmer (FTA) og eventuel et andet kodet program ved hjælp af CA modul og tilhørende kort. Eller muligvis bliver man træt af Viasat og vil gerne skifte til Canal Digital, og stadigvæk beholde muligheden for frie programmer plus program fra en anden satellit som før, uden at skulle investere flere tusinde kroner i en ny receiver.
Jeg vil gerne mobilisere alle eksperter og amatører med kendskab til problematikken og bede jer om
at supplere med jeres erfaring.
Viasat og Canal digital som sider fast og sikkert på markedet og har monopol i DK, har indført og dikteret deres betingelser uden hensyn til forbrugere. Køb vores modtager og modtag Viasat, og kun Viasat. Hvis du vil modtager andet, skal du have 2 modtagere. Punktum.
Jeg hader diktatur, og derfor prøver jeg at finde andre løsninger.
Der findes nogle gamle modtagere, der kan opfylde ovennævnte krav. Jeg har selv en Triax DSI354
og modtager Viasat, hundreder af Tyske gratis kanaler og bruger Cryptoworks CA modul + kort til at modtage 10 Tjekkiske programmer. Der er andre, som Humax VACI5350, Nokia 9902s
og flere, som man kan finde på Viasat side :
http://www.viasat.dk/Kundeservice/Digitale-TV-boxe/menu-id-129.html - Fælles for dem er at de er gamle, langsomme og kan ikke modtage HD signal. De fleste har en eller anden skavank, oftest den, at de går i stå eller ” fryser til” ved kanalskift. Zapper man meget, kan man komme ud for det flere gange i løbet af en aften.
Men der findes faktisk også nye produkter på markedet. I England og Tyskland er man meget ”med”. Så følgende har jeg fundet på de Tyske sider.
Mest smarte løsning er at købe en modtager, der har en indbygget harddisk og kan optage et eller flere programmer, mens du ser et andet. Det drejer sig om sat modtagere med 2 Mpeg4 tunere og hard disk. Jeg fandt denne koreanske Humax iCord, se side på Humaxdigital:
http://www.humaxdigital.com/global/products/product_stb_satellite_icordhd.asp - Humaxen kan ikke modtage Viasat, men så vid jeg kan se, med Conax CA modul kan man få Canal Digital.
Det samme gælder Topfield TF 7700 HD 250GB HDD PVR (pris 299Euro)
http://www.idealo.de/suchen/3912-digitale-sat-receiver-topfield-tf-7700-hd-pvr.html
Vantage HD6000 skal kunne modtage både Visat og Canal Digital - se:
http://www.eldanmark.dk/manufacturers/vantage_86/ -
Der er garanteret flere produkter i verden af samme eller lignede skuffe. Mærker som:
Technisat, Maximum, Kathrein og mange flere.
MEN:
1.Har i erfaring med nogle af dem? Skriv, vi er mange der er interreseret !!!!!
2.Kan eks Topfield købt i Tyskland med Conax CA modul vise Canal digital her i DK?
Og til sidst : Hvis jeg har skrevet nogle usandheder, please, ret mig.
------------- Stan
|
Svar:
Skrevet af: confused
Skrevet den: 09-November-2009 kl. 08:54
Nu ved jeg godt du focuserer på at holde prisen nede, men jeg synes nu alligevel man skal overveje om man skulle investere i en dreamboks i stedet.
De er utroligt fleksible, og du kan næsten bruge en sådan som et komplet mediecenter.
------------- Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
Skrevet af: fltk
Skrevet den: 09-November-2009 kl. 09:03
Stan6 skrev:
Mest smarte løsning er at købe en modtager, der har en indbygget harddisk og kan optage et eller flere programmer, mens du ser et andet. Det drejer sig om sat modtagere med 2 Mpeg4 tunere og hard disk. Jeg fandt denne koreanske Humax iCord, se side på Humaxdigital:
http://www.humaxdigital.com/global/products/product_stb_satellite_icordhd.asp - http://www.humaxdigital.com/global/products/product_stb_satellite_icordhd.asp
Humaxen kan ikke modtage Viasat, men så vid jeg kan se, med Conax CA modul kan man få Canal Digital.
|
Der findes en specialudgave af Humax iCord med indbygget NDS på det tyske marked. Denne modtager er beregnet for de tyske Sky kanaler (tidligere Premiere), som også bruger NDS Videoguard kryptering. Jeg vil tro den også kan anvendes til Viasat, og at den så også har de samme begrænsninger som de godkendte Viasat bokse.
Flemming
------------- Samsung UE55F7005 AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100
|
Skrevet den: 09-November-2009 kl. 17:00
Hej fltk, du mener at man kan heller ikke modtage andre sateliter? Ja, jeg tror også at der er flere muligheder hvis man satser på Canal Digital. Hvis jeg forstår det rigtig kan man modtage Canal Digital næsten på alle receivere med CI slot, bare man køber CA modul Conax og kort fra CD. ?????
------------- Stan
|
Skrevet den: 09-November-2009 kl. 17:10
Hej Confused - jeg nævner ikke Dream box fordi jeg ved ikke meget om dem. Jeg er ikke en SAT- eller komputer nord og kender ikke Linux, og jeg har hørt at opsætning af Dream box er kompliceret. Jeg tror ikke at det er kun mig der er lidt betænkelig. Se hvor mange Dream boxe ender i Blå avis.
Men kan vi så høre, hvilken model kunne opfylde kravene og hvor svært er det at få gang i dyret?
Kan min kone også finde ud af at se TV bagefter? Nu kender du ikke min kone...
------------- Stan
|
Skrevet den: 10-November-2009 kl. 11:00
Stan6 skrev:
Hej Confused - jeg nævner ikke Dream box fordi jeg ved ikke meget om dem. Jeg er ikke en SAT- eller komputer nord og kender ikke Linux, og jeg har hørt at opsætning af Dream box er kompliceret. Jeg tror ikke at det er kun mig der er lidt betænkelig. Se hvor mange Dream boxe ender i Blå avis.
Men kan vi så høre, hvilken model kunne opfylde kravene og hvor svært er det at få gang i dyret?
Kan min kone også finde ud af at se TV bagefter? Nu kender du ikke min kone... |
Jeg vil gerne medgive at for entusiasten, er der rigtig mange muligheder med dreamboksen, men omvendt synes jeg heller ikke man behøver at være nørd for at sætte den op. Mit kendskab til Linux er f.eks MEGET begrænset.
Som udgangspunkt vil der være menuer til alt hvad du skal installere på maskinen, så man skal ikke sidde og "fyre kommandoer" af til den i et eller andet obskurt interface.
Min dreamboks er en DM800 HD hvor jeg har sat harddisk i, så man også kan optage. Den har dog kun en enkelt tuner og også kun en enkelt kortlæser.
------------- Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
Skrevet den: 10-November-2009 kl. 11:21
Hvad modtager du på din DM? Skal man også have Conax CA for at kunne modtage Canal Digital?
Og hvad med Visat?
------------- Stan
|
Skrevet den: 10-November-2009 kl. 11:33
Stan6 skrev:
Hvad modtager du på din DM? Skal man også have Conax CA for at kunne modtage Canal Digital?
Og hvad med Visat? |
Jeg modtager kun Viasat - og uden HD kanalerne som kun vil virke med deres egne bokse.
Canal Digital vil du kunne modtage uden CAM, da en af fordelene ved dreamboksen, er at den bruger softcams - altså software baserede CAM's i stedet.
|
Skrevet den: 10-November-2009 kl. 16:16
confused skrev:
Stan6 skrev:
Og hvad med Visat? |
Jeg modtager kun Viasat - og uden HD kanalerne som kun vil virke med deres egne bokse.
Canal Digital vil du kunne modtage uden CAM, da en af fordelene ved dreamboksen, er at den bruger softcams - altså software baserede CAM's i stedet. |
OK, der er vi kommet lidt fra de krav vi stillede i starten, altså en HD reciver med to tunere og hard disk. Men hvis man skal komme i nærheden af dream box der har alle disse faciliteter, så koster den det dobbelte hvad f.eks. en Topfield inkl. CA modul vil koste. Men jeg begynder at forstå, at det er også noget andet og mere man får. Jeg har også forstået, at når man får en Dream box hjem, kan den ikke modtage hverken det ene eller det andet. Hvad skal man så gøre? Instalere andet soft ware ? Og hvor får man den helt konkret fra? Følger den med på CD-rom? Og hvad gør man bagefter?
Vi går naturligvis ud fra at vi har et gyldig kort fra enten Viasat eller CD. Men nu passer kortet ikke med den nye Dream box, den er jo parret med en anden maskine?? Hvordan kommer man udenom det problem?
------------- Stan
|
Skrevet den: 12-November-2009 kl. 09:08
Dreamboxen er ligeglad med parringen - med rette software, som naturligvis findes på nettet, funker det.
Jeg så det ikke som et krav fra din side, at den skulle have 2 tunere - mere at du ville samle 2 bokse i én.
Der findes alternativer til Dreambox som kan ca. det samme - også med 2 tunere.
|
Skrevet den: 13-November-2009 kl. 10:45
Sidste gang skrev jeg: ....når man får en Dream box hjem, kan den ikke modtage hverken det ene eller det andet. Hvad skal man så gøre? Instalere andet soft ware ? Og hvor får man den helt konkret fra? Følger den med på CD-rom? Og hvad gør man bagefter?
Vi går naturligvis ud fra at vi har et gyldig kort fra enten Viasat eller CD.
Come on!!!!
Er der ikke nogen der gider svare?
Og er der ikke andre der har erfaring med digitale modtagere som Topfield, Vantage eller andre?
Er der noget ulovligt i mine spørgsmål?
------------- Stan
|
Skrevet den: 13-November-2009 kl. 11:14
Stan6 skrev:
Sidste gang skrev jeg: ....når man får en Dream box hjem, kan den ikke modtage hverken det ene eller det andet. Hvad skal man så gøre? Instalere andet soft ware ? Og hvor får man den helt konkret fra? Følger den med på CD-rom? Og hvad gør man bagefter?
Vi går naturligvis ud fra at vi har et gyldig kort fra enten Viasat eller CD.
Come on!!!!
Er der ikke nogen der gider svare?
Og er der ikke andre der har erfaring med digitale modtagere som Topfield, Vantage eller andre?
Er der noget ulovligt i mine spørgsmål?
|
Som jeg skrev i går, skal du finde softwaren på nettet - og ja, når du modtager den, indeholder den vist ikke det helt store.
Nej der er ikke noget ulovligt i softwaren til dreamboxen som sådan.
|
Skrevet af: Ixus
Skrevet den: 18-November-2009 kl. 13:05
confused skrev:
Canal Digital vil du kunne modtage uden CAM, da en af fordelene ved dreamboksen, er at den bruger softcams - altså software baserede CAM's i stedet. |
Kan man ikke se DR HD med Viasat kort i dreambox ?
|
Skrevet den: 18-November-2009 kl. 13:11
Ixus skrev:
confused skrev:
Kan man ikke se DR HD med Viasat kort i dreambox ? |
Ikke så vidt jeg ved - den er jo en HD kanal på linie med de andre. Hvordan og hvorfor det lige er HD kanalerne, Viasat kan finde ud af at lave speciel parring på, ved jeg ikke.
|
Skrevet af: Ixus
Skrevet den: 18-November-2009 kl. 13:50
Hmmm underligt, da DR HD ikke er en del af Viasat HD pakke. DR HD er en del af bonus pakke, at hver Viasat kunden har. Kan være, at du stadig har din Viasat kort parret med SD-receiver (bare et gæt). Hvilket besked får du, hvis du vælger DR HD kanal i kanallisten?
|
Skrevet den: 18-November-2009 kl. 14:00
Det handler ikke om i hvilken pakke, kanalen befinder sig - i viasat's verden bruger man deres bokse, og hvis de kan gøre noget for at binde én til deres bokse, gør de det.
Så har du en hd boks fra viasat, kan du naturligvis også modtage DR HD
|
Skrevet af: Bobben
Skrevet den: 18-November-2009 kl. 14:54
confused skrev:
Dreamboxen er ligeglad med parringen - med rette software, som naturligvis findes på nettet, funker det. |
Det er ikke sikkert at det er fullt så enkelt. Dreambox fungerer ikke med Conax pairing. Slik pairing har vært brukt i Norsk DVB-T siden 2007 og fungerer fortsatt ikke med Dreambox.
Det er nok helst parringen til Viasats SD kanaler du tenker på. Viasats HD pairing av HD kanaler fungerer ikke med Dreambox.
CD har i Norge varslet at HD kanalene skal "paires" og siden CD's mottagere fra ca. 2005 har vært forberedt for Conax CAS7 chipset pairing så er det nok mest sannsynlig at det blir samme type "pairing" som i Norsk DVB-T. I Norske kabelnett tilbyr allerede CD "pairing" CAM'er til godkjente IDTV.
Dersom man kjøper en ikke godkjent mottager så bør man vite at den muligens ikke vil fungere i all evighet pga. manglende støtte/hardware for chipset pairing . Det er sannsynligvis heller ikke smart å kjøpe mottager uten common interface port . Canal Digital har godkjent "pairing" CAM men det krever en godkjent IDTV. Løsningen benyttes som nevt foreløpig kun i Norske kabeltv nett. Uten common interface port i mottageren blir det helt umulig å benytte en evt. godkjent "pairing CAM" dersom de blir tilgjengelige fra CD.
|
Skrevet den: 18-November-2009 kl. 15:01
Bobben skrev:
confused skrev:
Dreamboxen er ligeglad med parringen - med rette software, som naturligvis findes på nettet, funker det. |
Det er ikke sikkert at det er fullt så enkelt. Dreambox fungerer ikke med Conax pairing. Slik pairing har vært brukt i Norsk DVB-T siden 2007 og fungerer fortsatt ikke med Dreambox.
Det er nok helst parringen til Viasats SD kanaler du tenker på. Viasats HD pairing av HD kanaler fungerer ikke med Dreambox.
CD har i Norge varslet at HD kanalene skal "paires" og siden CD's mottagere fra ca. 2005 har vært forberedt for Conax CAS7 chipset pairing så er det nok mest sannsynlig at det blir samme type "pairing" som i Norsk DVB-T. I Norske kabelnett tilbyr allerede CD "pairing" CAM'er til godkjente IDTV.
Dersom man kjøper en ikke godkjent mottager så bør man vite at den muligens ikke vil fungere i all evighet pga. manglende støtte/hardware for chipset pairing . Det er sannsynligvis heller ikke smart å kjøpe mottager uten common interface port . Canal Digital har godkjent "pairing" CAM men det krever en godkjent IDTV. Løsningen benyttes som nevt foreløpig kun i Norske kabeltv nett. Uten common interface port i mottageren blir det helt umulig å benytte en evt. godkjent "pairing CAM" dersom de blir tilgjengelige fra CD.
|
Jeg tror du misforstår mig - jeg hentyder her til parring mellem kortet og modtager. Hos Viasat skal dit kort registreres til en bestemt boks. Og så er det jeg siger, at dreamboksen er ligeglad med denne parring.
|
Skrevet den: 26-November-2009 kl. 10:06
Jeg er ikke sikker på at jeg er blevet klogere. Altså:
1 Dream box virker ikke på Viasats HD kanaler
2 Dream box virker ( helt uden CA modul) på Canal Digital?
3 Topfield, Edision Argus og andre udenlandske apparater med " Conax embeded fungerer eller fungerer ikke på Canal Digital?
4 Topfield og andre udenlandske apparater fungerer eller fungerer ikke med CA modul hvis
de er udstyret med Ci slot???
5 Og hvad kalder man common interface???
Ellers mange tag for alle jeres indslag
Stan6
------------- Stan
|
Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 26-November-2009 kl. 11:16
Jeg har selv en DM8000 (og en DM7025) med to paraboler tilkoblet med ialt 3 LNB'er (Britiske Sky, Canal Digital og Viaskvat). Det foregår via en 4:1 DiSeq switch, som DreamBox kan styre. Jeg kører så intern card sharing mellem mine to DreamBoxe med Sky kort i min DM8000 og de to andre i min 7025'er (der er kun to kortlæsere i en DM8000, og to i en DM7025).
De kører alle via SoftCams, dvs. jeg har ikke noget rigtig CA-modul, men benytter blot kortlæserne i maskinerne.
Jeg kan modtage HD-kanalerne fra YouSee Kabel (DVB-C, DM8000) og via CanalDigital (DVB-S2, DM8000), hvorimod HD-kanalerne fra Sky og ViaSkvat ikke fungerer (p.gr.a. card pairing). Der er pt. ikke nogen løsning på dette problem, men det burde virke, hvis man propper et godkendt CA-modul i DM8000 (der har plads til sådanne) - problemet er blot at skaffe et sådant.
Er der nogen, der ved, hvordan denne pairing foregår? Parrer CAM'et både til kort og til modtager?
Common Interface (CI) er det slot, som man sætter sit Common Access (CA) modul i, og kortet indsættes så i CA-modulet.
------------- Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver
|
Skrevet af: bQvle
Skrevet den: 27-November-2009 kl. 05:05
HeartWare: Jeg overvejer selv samme løsning som dig, men DAMN jeg frygter at smide 8.000bobs efter sådan et apperat, og ricikere at der bliver lavet et ændring så man ikke længere kan benytte den til Viasat eller Canal Digital. ER det noget man bør frygte?
Hold os endelig opdateret hvis du finder ud af mere omkring CA-Modulet
|
Skrevet den: 27-November-2009 kl. 05:09
Forresten, kan det være denne?
http://www.parabolshoppen.dk/shop/viaccess-tdc-ca-2198p.html - http://www.parabolshoppen.dk/shop/viaccess-tdc-ca-2198p.html
Og en anden ting, jeg kan hverken se på DM800 eller DM8000 at de understøtter MPEG4. Gør de det?
|
Skrevet den: 27-November-2009 kl. 08:38
bQvle skrev:
Forresten, kan det være denne?
http://www.parabolshoppen.dk/shop/viaccess-tdc-ca-2198p.html - http://www.parabolshoppen.dk/shop/viaccess-tdc-ca-2198p.html
Og en anden ting, jeg kan hverken se på DM800 eller DM8000 at de understøtter MPEG4. Gør de det? |
Ja, det gør de begge. Dog får du ikke så meget ud af det, hvis du vil se viasat. Deres HD kanaler vil ikke virke her.
|
Skrevet den: 27-November-2009 kl. 09:50
Jeg kan godt leve med Canal Digitals HD pakke :) syntes også det er lige i overkanten at betale 100kr/md for 5 kanaler hvor jeg kun vil se en af dem.
Canal Digital er lidt længere på den front.
Men har alligevel et Teoretisk spørgsmål, Hvis man på et tidspunkt får fixet Viasats HD kanaler med et CA Modul i DM8000, vil man så også kunne se kanalerne på ens andre bokse i huset?
Jeg har tænkt at køre DM8000 som server, og DM800 som klient.
Edit: Jeg er stødt på denne tekst flere steder i vareteksten på Viacces CA Moduler "Vær opmærksom på at Viasat på sigt vil skifte til NDS / Videoguard." vil det have betydning for om Dreambox fortsat kan benyttes?
|
Skrevet den: 28-November-2009 kl. 11:56
OK, nu er vi kommet lidt i gang med diskusion.
Er der nogen der kan fortælle MEGET konkret, hvor på internettet finder man software til DM8000 så at man kan modtage: 1 Canal Digital, 2 Viasat, 3. Sky channel
------------- Stan
|
Skrevet den: 28-November-2009 kl. 13:42
Tror du ikke bare den skal have den nyeste firmware? det kan du finde her http://dreamboxupdate.com/ - http://dreamboxupdate.com/
|
Skrevet den: 28-November-2009 kl. 13:46
Du kan ikke umiddelbart modtage alle tre på én boks, idet den kun har 2 kortlæsere...
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver
|
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 28-November-2009 kl. 14:53
Stan6 skrev:
Er der nogen der kan fortælle MEGET konkret, hvor på internettet finder man software til DM8000 så at man kan modtage: 1 Canal Digital, 2 Viasat, 3. Sky channel |
Det vil ikke være muligt at modtage noget fra SKY, idet der er kodning på de kanaler som er under SKY. Et programkort kan kun bruges i deres egne modtagere. Det der er muligt at modtage er Freesat, og som det fremgår af navnet ikke er kodet. ------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet den: 28-November-2009 kl. 17:14
Jeg kører fint Sky (ikke HD) på min DreamBox DM8000. Der er ingen problemer der...
|
Skrevet den: 28-November-2009 kl. 17:42
HeartWare: jeg har lige et par spørgsmål som du nok kan svare på når du ejer en dm8000, Er det muligt at sende det samme sat signal ind i begge sat inputs, og på den måde både optage en kanal, og se en anden på samme sat?
Derudover kunne jeg godt tænke mig at vide om man kan opsætte den med harddisk, så man kan spole tilbage i live TV, og pause? Ligsom man kender fra fx. Canal Digitals Saegm HD boks
|
Skrevet den: 28-November-2009 kl. 18:04
Du kan ikke sætte samme stik ind i begge indgange, idet en LNB ikke sender alle kanaler ned af ledningen på samme tid (der er valg fra satellit-tunerens side om den skal sende HighBand eller LowBand, samt om den skal sende Vertikal eller Horisontal polarisering ned gennem kablet, så du får kun 1/4 af det tilgængelige signal sendt ned gennem kablet på et givent tidspunkt).
Dette betyder også, at der er et signal FRA receiver TIL LNB'en ude på parabolen, og der kan kun være EN tuner, der kan sende noget sådant til LNB'en - ellers bliver den bare forvirret .
Du kan dog via en Dual-Output LNB have to uafhængige udgange fra den samme LNB, men det kræver to individuelle ledninger fra (samme) LNB til modtager - en til hver tuner.
Der er ikke en aktiv live buffer (så du kan ikke "spole tilbage" med mindre du manuelt har startet timeshift-funktionen), men du kan pause Live TV (starte timeshift).
|
Skrevet den: 28-November-2009 kl. 18:45
HeartWare skrev:
Jeg kører fint Sky (ikke HD) på min DreamBox DM8000. Der er ingen problemer der... |
Det skulle ellers ikke være muligt, da SKY bruger NDS og kort parring med modtageren, samt at kortet kun kan opdateres i deres egne modtagere. Efter samme princip som Viasat.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet den: 28-November-2009 kl. 20:27
Vil det sige at det jeg har brug for kunne være, en parabol med fx. 4. holdere, 4 parabolhoveder med hver 2 LNB udgange, 2 stk DISEqC 4-1 switch som hver får en udgang fra hvert hovedet. og så køre ledningen fra hvert DISEqC Swich ind i begge DM8000's indgange?
Mht. aktiv live buffer, Da det er en linux boks, kunne det så ikke tænkes at det bliver muligt at aktivere i en fremtidig firmware? Det er desværre en funktion der er svær at leve uden, når man først har vendet sig til det... lidt ligsom med en opvaskemaskine og traditionel opvask! ;)
|
Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 28-November-2009 kl. 22:45
Radiomanden skrev:
HeartWare skrev:
Jeg kører fint Sky (ikke HD) på min DreamBox DM8000. Der er ingen problemer der... |
Det skulle ellers ikke være muligt, da SKY bruger NDS og kort parring med modtageren, samt at kortet kun kan opdateres i deres egne modtagere. Efter samme princip som Viasat. |
LOL og det gør du dig ekspert på?
Fordi NDS fra Viasat benytter parring, så betyder det ikke NDS/BskyB bruger samme korttype, som er tilfældet her.. BskyB bruger NDS/Videoguard ja, men her går grænsen så også når du vil sammenligne..
Kort serien er ikke ens, så enkelt er det..
Btw,
Premiere/Sky (Tyskland) bruger NDS idag, og de er skam også brugt på mange linux baseret bokse i Tyskland.. Så det er idag kun få lande som bruger samme kort type som Viasat/Nordic.
|
Skrevet den: 28-November-2009 kl. 22:49
Jeg har kun læst de oplysninger om det som SKY skriver, angående brug af andre modtagere end deres egne. Derfor har jeg en officiel SKY modtager.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet den: 28-November-2009 kl. 23:45
bQvle skrev:
Vil det sige at det jeg har brug for kunne være, en parabol med fx. 4. holdere, 4 parabolhoveder med hver 2 LNB udgange, 2 stk DISEqC 4-1 switch som hver får en udgang fra hvert hovedet. og så køre ledningen fra hvert DISEqC Swich ind i begge DM8000's indgange? |
Nu er jeg ikke parabol-ekspert, men det lyder rimeligt...
|
Skrevet den: 28-November-2009 kl. 23:50
Både Sky og Viasat virker fint i SD-udgave i DreamBox...
På min 7025'er skulle kortet i den originale modtager ca. en gang om måneden, men derudover så fungerede det perfekt (bortset fra HD-kanalerne). Jeg har dog endnu ikke skulle opdatere kort i original-modtager efter at have flyttet til min 8000'er...
|
Skrevet af: Luckow
Skrevet den: 29-November-2009 kl. 08:27
HeartWare skrev:
Både Sky og Viasat virker fint i SD-udgave i DreamBox...
På min 7025'er skulle kortet i den originale modtager ca. en gang om måneden, men derudover så fungerede det perfekt (bortset fra HD-kanalerne). Jeg har dog endnu ikke skulle opdatere kort i original-modtager efter at have flyttet til min 8000'er... |
Det må have været et opsætningsproblem på din 7025'er, jeg har rodet med både 500, 600, 800 og 7025, og har aldrig været ude for det problem.
|
Skrevet den: 29-November-2009 kl. 08:38
HeartWare skrev:
Du kan ikke umiddelbart modtage alle tre på én boks, idet den kun har 2 kortlæsere... |
Alternativt kunne man, hvis man i forvejen har en PC kørende, bare smide en kortlæsere på PC'en. Dreambox'en er ligeglad om kortet sidder i selve Dreamboxen eller på din PC. På den måde vil man kunne se alle tre udbydere. Det ville også være en billigere løsning for dem der blot vil se f.eks. Viasat og CD, altså droppe den rasende dyre DM8000, og så i stedet købe en DM800 og en kortlæser.
|
Skrevet den: 29-November-2009 kl. 08:44
bQvle skrev:
Edit: Jeg er stødt på denne tekst flere steder i vareteksten på Viacces CA Moduler "Vær opmærksom på at Viasat på sigt vil skifte til NDS / Videoguard." vil det have betydning for om Dreambox fortsat kan benyttes? |
Det er lang tid siden Viasat skiftede fra Viacces til NDS/Videoguard. :) Og det virker stadig fint, lige pånær deres HD kanaler altså.
|
Skrevet den: 29-November-2009 kl. 08:57
Stan6 skrev:
Kan min kone også finde ud af at se TV bagefter? Nu kender du ikke min kone... |
Hvis man er helt blank mht. en computer, så får man nok problemer med at sætte en Dreambox op. Men ellers er det ikke noget større problem, der findes masser af info om det på nettet. Når den først er sat op, så er det en kanon fleksibel og avanceret modtager. Bl.a. har den web-interface, så hvis man f.eks. har glemt at sætte den til at optage sit yndlingsprogram, så kan man bare logge ind på den via sin firma computer, og så sætte den til at optage.
Din kone lyder som at være samme "type" som min, men hun har rimelig styr på den alligevel. :) På overfladen ligner og betjenes den nemlig som en hvilken som helst anden modtager.
|
Skrevet den: 30-November-2009 kl. 19:51
Tak Luckow så mangler jeg stadigvæk svar på følgende:
Er der nogen der kan fortælle MEGET konkret, hvor på internettet finder man software til DM8000 så at man kan modtage: 1 Canal Digital, 2 Viasat, 3. Sky channel
Men det er måske uartig spørgsmål???
------------- Stan
|
Skrevet den: 01-December-2009 kl. 00:06
Jeg tror ikke der skal noget specialt software til på den måde. har du opdateret til den nyeste firmware? http://dreamboxupdate.com/opendreambox/1.5/dm8000/images/release-dm8000_2.6.1.nfi
og derudover skal du måske også bruge det som hedder CCcam 2.1.3, men er ikke sikker.
|
Skrevet den: 01-December-2009 kl. 00:09
og muligvis også noget som hedder NewCS 1.67("Added support for the new viasat cards")... anyways jeg har ikke sat mig helt ind i det.. men jeg er sikker på du kan finde ALT hvad du skal bruge her, www.dreamboxtools.com
|
Skrevet den: 02-December-2009 kl. 15:22
bQvle skrev:
Jeg tror ikke der skal noget specialt software til på den måde. har du opdateret til den nyeste firmware?
http://dreamboxupdate.com/opendreambox/1.5/dm8000/images/release-dm8000_2.6.1.nfi
og derudover skal du måske også bruge det som hedder CCcam 2.1.3, men er ikke sikker.
|
Jeg er ikke helt klar over om det er den officielle firmware du linker til, men den officielle firmware er ikke særlig brugbar. Jeg tror faktisk aldrig jeg har hørt om nogle Dreambox ejere der kører med den officielle. :) En Dreambox er først sjov når man har smidt f.eks. et Gemini, Peter Pan osv. firmware ind på den, så får man bl.a. mulighed for at downloade/installere et hav af plugins og programmer direkte fra Dreamboxen.
|
Skrevet af: agger
Skrevet den: 02-December-2009 kl. 16:57
Stan6 skrev:
OK, nu er vi kommet lidt i gang med diskusion.
Er der nogen der kan fortælle MEGET konkret, hvor på internettet finder man software til DM8000 så at man kan modtage: 1 Canal Digital, 2 Viasat, 3. Sky channel |
her finder du alt duskal bruge til dm8000 http://digsat.net/wbb3 - http://digsat.net/wbb3 , bare gå i download og vælg enigma 2 så ligger der masser af images der bare kører derudaf. du kan melde dig til og få hjælp der ligger guides til det meste , bare husk at når du selvfølgelig bruger original kort kan du bare spørge løs det er en norsk side men der er masser af dansker der også.
hilsen agger
|
Skrevet den: 02-December-2009 kl. 17:13
Stan6 skrev:
Men det er måske uartig spørgsmål??? |
Hvad precist vil du modtage fra SKY.? Er det de kodede kanaler.? Eller er det FTA.? Hvis det er sidstnævnte, så er det ikke SKY men Freesat som ikke har noget at gøre med SKY, andet end det sendes fra de samme Sattelitter, og dermed også kan modtages med en SKY box, men en Freesat modtager kan ikke modtage SKY. ------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet den: 22-December-2009 kl. 23:00
Sorry, jeg har været i Tjekkiet i et par uger. Jeg vil egentlig ikke se Sky men tænkte at der er andre der vil, og at Viasat, CD og Sky er de mest eftertragtede europæiske pakker.
Men jeg har næsten besluttet mig for at købe en Vantage 7100s. Først tænkte jeg på at tage til Tyskland til Media Markt i Flesburg, men så fandt jeg en på REDCON.dk for 2660 Dk.
Hvordan er erfaringer med apparatet? Kan den vise CD uden at man skal instalere speciel soft ware- som for at modtage Viasat? Og hvad gør man den dag man skal købe kort fra CD? Skal man fortælle hvilken modtager man har? Den er jo ikke godkendt fra CD?
Har nogen prøvet at handle hos Redcon?
Til sidst vil jeg ønske jer alle i Forum en God Juul , et godt billede og perfekt lyd.
Tak for hjælp,
Stan6
------------- Stan
|
|