Print side | Luk vindue

Maximum T-1300 ingen undertekst

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Det digitale sendenet
Forumbeskrivelse: DTT nettet incl. Boxer (DVB-T)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=70046
Udskrevet den: 07-Februar-2025 kl. 04:05

Emne: Maximum T-1300 ingen undertekst
Skrevet af: Hansemand
Emne: Maximum T-1300 ingen undertekst
Skrevet den: 10-November-2009 kl. 23:20
Oplever at der ikke er undertekster på DR-HD og DR-K. Der er undertekster på TV-2. Kunne tyde på DR har et problem. Andre med samme oplevelse?

-------------
Mvh Hansemand

Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 10-November-2009 kl. 23:24

De kanaler skulle da ellers bruge Hardmatting.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 10-November-2009 kl. 23:27
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

De kanaler skulle da ellers bruge Hardmatting.

Der er skiftet i dag. Har undertekster på DVBViewer.

-------------
Mvh Hansemand

Skrevet af: miri
Skrevet den: 11-November-2009 kl. 09:46
Kunne tyde på, at Maximum T-1300 (og ikke DR) har et problem med DVB-undertekster ved H.264...

-------------
miri

Skrevet den: 11-November-2009 kl. 10:25
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Kunne tyde på, at Maximum T-1300 (og ikke DR) har et problem med DVB-undertekster ved H.264...

Er det ikke samme standard ligegyldig om det er mpeg2 eller h264? Selvfølgelig kan du ha' ret og det lyder slet ikke usandsynligt. Hvordan får jeg fat i Kjaeruff 1? De svarer ikke på mails, det har jeg prøvet tidligere i andre sammehæng.

-------------
Mvh Hansemand

Skrevet af: mowa
Skrevet den: 11-November-2009 kl. 11:24
Oprindeligt skrevet af Hansemand Hansemand skrev:

Er det ikke samme standard ligegyldig om det er mpeg2 eller h264? Selvfølgelig kan du ha' ret og det lyder slet ikke usandsynligt. Hvordan får jeg fat i Kjaeruff 1? De svarer ikke på mails, det har jeg prøvet tidligere i andre sammehæng.

Hvor er jeg træt af ting der ikke virker... Jeg har endnu ikke afprøvet de nye undertekster på min T-1300, men hvis den virkelig ikke kan håndtere dem, er jeg på nippet til at opgive den boks. Du kan ringe til Kjaerulff1 på 66 13 54 80, lad høre hvad de siger.

Bortset fra det, fatter jeg ikke hvorfor man ikke bare holder sig til hardmatted undertekster, det virker jo fint!

Skrevet den: 11-November-2009 kl. 11:30
Hvad sagde jeg Wink

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=66777 - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=66777

Der er større risiko for problemer for de bokse/TV, der ikke er "Boxer"-godkendt

Med hensyn til adressen, så prøv  at se her:

http://www.kjaerulff1.com/10.aspx - http://www.kjaerulff1.com/10.aspx

-------------
miri

Skrevet den: 11-November-2009 kl. 12:47

Hvad sagde jeg Wink

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=66777 - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=66777

Der er større risiko for problemer for de bokse/TV, der ikke er "Boxer"-godkendt

Med hensyn til adressen, så prøv  at se her:

http://www.kjaerulff1.com/10.aspx - http://www.kjaerulff1.com/10.aspx

Hvad har T-1300 at gøre med boxer? Jeg ville aldrig kunne modtage fra Boxer, med mindre de sender ukodet. Jeg skrev at kjaerulff1 ikke svarede på de mails jeg havde sendt, så hvorfor adresse link?Smile
Hænger DR og boxer sammen?? Jeg skal s.. da ikke ha' noget boxer hardware for at skulle kunne se DR kanaler.

-------------
Mvh Hansemand

Skrevet den: 11-November-2009 kl. 13:30
Min pointe var, at der ville komme problemer med bokse/TV, der ikke var forberedt for kombinationenen af H.264 og DVB-undertekster. Jeg var fokuseret på om Boxer også testede deres modeller for kombinationen DVB-undertekster og HD, og det viste sig, at det testede de for. Tilbage er de bokse, der ikke er testet af Boxer, og nu viser det sig, at der måske netop er fejl på en af dem. Jeg er på ingen måder skadefryd - jeg ærger mig faktisk for jeg var lige ved at bestille en T-1300, da dens mulighed for time-slip og overførsel til PC tiltaler mig meget i forhold til de øvrige bokse, der er på markedetCry

-------------
miri

Skrevet den: 11-November-2009 kl. 13:51

Min pointe var, at der ville komme problemer med bokse/TV, der ikke var forberedt for kombinationenen af H.264 og DVB-undertekster. Jeg var fokuseret på om Boxer også testede deres modeller for kombinationen DVB-undertekster og HD, og det viste sig, at det testede de for. Tilbage er de bokse, der ikke er testet af Boxer, og nu viser det sig, at der måske netop er fejl på en af dem. Jeg er på ingen måder skadefryd - jeg ærger mig faktisk for jeg var lige ved at bestille en T-1300, da dens mulighed for time-slip og overførsel til PC tiltaler mig meget i forhold til de øvrige bokse, der er på markedetCry

Mon det ligefrem er en fejl på T-1300 som ikke kan rettes? Det er vel et spørgsmål om en ny firmware. Det har også været lidt svært at teste da DR først igår indførte frie undertekster på h264. Det kan også tænkes at fejlen ligger hos DR men hvis nogen kan udelukke det 100%, så er vi kommet lidt nærmere en løsning. Underteksterne virker med min Anysee 30 usb og DvbViewer på XP.

-------------
Mvh Hansemand

Skrevet den: 11-November-2009 kl. 13:57
Har ringet til kjaerulff1og de vil slet ikke tale med en slutbrugerConfused

-------------
Mvh Hansemand

Skrevet den: 11-November-2009 kl. 15:38

Det var da spøjst, jeg har talt med dem både i går og i dag, og der var ingen problemer.

Skrevet den: 11-November-2009 kl. 15:43
Oprindeligt skrevet af mowa mowa skrev:

Det var da spøjst, jeg har talt med dem både i går og i dag, og der var ingen problemer.

Du må ha' bildt dem ind at du var et og andet ved musikken som de kunne lide.Smile

-------------
Mvh Hansemand

Skrevet den: 11-November-2009 kl. 17:35

Du må ha' bildt dem ind at du var et og andet ved musikken som de kunne lide.Smile

He, næeh. Jeg ringede bare og trykkede mig ind til support, og sagde jeg havde nogle problemer med en T-1300 jeg ville rapportere, ingen ko på isen.

Jeg kan desuden bekræfte, at underteksterne ikke virker på DR K (og formodentlig også HD, men de sender ikke noget lige nu). Via Media Center Win7 virker det fint - dog med det sædvanlige problem at underteksterne er i 4:3-format (altså for smalle i forhold til det forventelige).

Skrevet den: 11-November-2009 kl. 18:34

He, næeh. Jeg ringede bare og trykkede mig ind til support, og sagde jeg havde nogle problemer med en T-1300 jeg ville rapportere, ingen ko på isen.

Jeg kan desuden bekræfte, at underteksterne ikke virker på DR K (og formodentlig også HD, men de sender ikke noget lige nu). Via Media Center Win7 virker det fint - dog med det sædvanlige problem at underteksterne er i 4:3-format (altså for smalle i forhold til det forventelige).

Jamen har du en T-1300? Forklar forklar jeg ville jo gerne ha' at andre har det samme problem så jeg ikke står tilbage som komplet idiot. Jeg vil samtidig gerne ha' at andre også får løst deres problem med de undertekster.

-------------
Mvh Hansemand

Skrevet den: 11-November-2009 kl. 18:37
Undskyld Mowa.
Jeg havde glemt at du har skrevet at du var en (u)lykkelig ejer at en T-1300.

-------------
Mvh Hansemand

Skrevet af: ----OR----
Skrevet den: 11-November-2009 kl. 23:38
Jeg har kun lejlighedsvise glimt af undertekster på T-1300, DR K. Der er ingen problemer med undertekster på mit Samsung TV 

Skrevet af: ----OR----
Skrevet den: 11-November-2009 kl. 23:48
Selv på min AGK USB stick til 199,-kr fra Bilka er der undertekster på DR K og DR HD.

Skrevet den: 12-November-2009 kl. 10:07
Oprindeligt skrevet af ----OR---- ----OR---- skrev:

Selv på min AGK USB stick til 199,-kr fra Bilka er der undertekster på DR K og DR HD.

Den bruger du så på din pc'erSmile

-------------
Mvh Hansemand

Skrevet den: 12-November-2009 kl. 12:59
Jeg har mailet lidt med AV-Connection angående undertekst problemet. Her er deres sidste svar:

Jeg har lige snakket Kjaerulff1, de er opmærksom på problemet, og de er ved at finde en løsning på det.

Man vil kunne få opdateringen over deres hjemmeside når den er klar, jeg har desværre ikke fået en tidshorisont på det endnu.

Med venlig hilsen

xxxxxxx xxxxxxx
Sælger

-------------
Mvh Hansemand

Skrevet den: 12-November-2009 kl. 20:53

Jeg har mailet lidt med AV-Connection angående undertekst problemet. Her er deres sidste svar:

Jeg har lige snakket Kjaerulff1, de er opmærksom på problemet, og de er ved at finde en løsning på det.

Man vil kunne få opdateringen over deres hjemmeside når den er klar, jeg har desværre ikke fået en tidshorisont på det endnu.

Med venlig hilsen

xxxxxxx xxxxxxx
Sælger

DR har nok fået en masse klager - i hvert fald er de fastbrændte undertekster tilbage på DR HD (og mon ikke også de er det på DR K?)

Skrevet den: 12-November-2009 kl. 21:02
Ja jeg har observeret det. Det er måske DR der har lavet fejl subs, vi får se.

-------------
Mvh Hansemand

Skrevet den: 14-November-2009 kl. 12:19

Tjekkede DR K i går aftes - de er stadig i separat strøm, og virker ikke på T-1300. For dælen, sæt nu bare de undertekster fast i billedet, de 0,02% der synes det er sjovt at slå dem fra er nok væsentligt færre end dem der har en boks der ikke kan dem.

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 14-November-2009 kl. 12:42

Det er jo ikke udbydernes problem, man må jo gå ud fra, at slutbrugeren har det rigtige udstyr som er kompatibelt med den gældende standard, og derfor kan modtage som det var tiltænkt.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 14-November-2009 kl. 12:44

Tjekkede DR K i går aftes - de er stadig i separat strøm, og virker ikke på T-1300. For dælen, sæt nu bare de undertekster fast i billedet, de 0,02% der synes det er sjovt at slå dem fra er nok væsentligt færre end dem der har en boks der ikke kan dem.

Må gi' dig ret. Jeg vil mene det var lettere for alle parter med faste tekster, men det har jeg jo ikke forstand på. Jeg har prøvet at rippe en sub stream fra en HD.ts fil med projectx og den sup fil der kom ud af det er fuldstændig umulig at få noget ordentlig brugbart ud af. Så et og andet sted er der stor forskel på de substreams som sendes ud fra henholdsvis TV2 og DR.

-------------
Mvh Hansemand

Skrevet af: Hancock
Skrevet den: 14-November-2009 kl. 12:58
Synes netop at det giver god mening at kunne slå tekster fra på DR HD.
Deres programmer inviterer til nydelse uden tilplastring af tekster i 20% af billedet.

-------------
/Hancock
Livet er bare for kort til interlaced TV og lorteøl

Skrevet den: 14-November-2009 kl. 13:01

Det er jo ikke udbydernes problem, man må jo gå ud fra, at slutbrugeren har det rigtige udstyr som er kompatibelt med den gældende standard, og derfor kan modtage som det var tiltænkt.

Jeg har købt en modtager der ifølge spec. og reklame skulle kunne det der forlanges for at se/høre det udbyderen sender. Der er vist ikke rigtig mere at gøre eller??? Jeg har heller ikke påstået at udbyderen kategorisk ikke føger standarden, kun at der kunne være opstået fejl fra deres side, ligesom alle andre kan fejle.

-------------
Mvh Hansemand

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 14-November-2009 kl. 13:18

Jeg har købt en modtager der ifølge spec. og reklame skulle kunne det der forlanges for at se/høre det udbyderen sender. Der er vist ikke rigtig mere at gøre eller??? Jeg har heller ikke påstået at udbyderen kategorisk ikke føger standarden, kun at der kunne være opstået fejl fra deres side, ligesom alle andre kan fejle.
Du har så ikke fået det der er lovet. Jeg har ikke haft problemer med at modtage undertekster i den tid hvor de var i separat bitstream. Opdagede det på en træls måde, da jeg havde sat den til optagelse og fandt ud af der ingen tekster var på det optagede, indtil jeg havde valgt det på SUB knappen.

Skrevet den: 14-November-2009 kl. 13:57

Jo, det er faktisk udbydernes problem. Det kan godt være det ikke er deres fejl, men det er i høj grad deres problem - de skal sørge for at seerne kan modtage deres signal. Problemet kan meget let løses ved at bruge fastbrændte undertekster, som man siden fjernsynets barndom har brugt uden problemer.

Skrevet den: 15-November-2009 kl. 19:43
Jeg kan så fortælle at det er muligt at sætte undertekster på dansk tale i den udsendelse der er nu på DR1: Med slør og høje hæle. Trykker på sub knappen til der står: Dansk HH. Teksterne er anderledes end de hardmattede der er når der tales Israelsk, så jeg regner med boxen henter de danske tekster fra TTV.

Skrevet den: 15-November-2009 kl. 19:56
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Jeg kan så fortælle at det er muligt at sætte undertekster på dansk tale i den udsendelse der er nu på DR1: Med slør og høje hæle. Trykker på sub knappen til der står: Dansk HH. Teksterne er anderledes end de hardmattede der er når der tales Israelsk, så jeg regner med boxen henter de danske tekster fra TTV.

Det er da ikke en T-1300 du henviser til??

-------------
Mvh Hansemand

Skrevet den: 15-November-2009 kl. 23:35
Nej det er en Triax HD405VA. Bare for at oplyse at der udsendes danske undertekster på DR1 og DR HD på danske udsendelser. Men på HD er de fine med sorte kanter ligesom dem ved film.

Skrevet den: 15-November-2009 kl. 23:48

Nej det er en Triax HD405VA. Bare for at oplyse at der udsendes danske undertekster på DR1 og DR HD på danske udsendelser. Men på HD er de fine med sorte kanter ligesom dem ved film.

Ok. Gider du lige læse tråden fra start. Det kan være du blir' lidt klogereSmile

-------------
Mvh Hansemand

Skrevet den: 16-November-2009 kl. 00:01

Ok. Gider du lige læse tråden fra start. Det kan være du blir' lidt klogereSmile

Eller bare emnet... :)

Skrevet den: 16-November-2009 kl. 10:40

Åbenbart ikke velkomment med oplysninger om DR's tekstning af danske udsendelserOuch

Skrevet den: 16-November-2009 kl. 11:00

Åbenbart ikke velkomment med oplysninger om DR's tekstning af danske udsendelserOuch

Nu drejer det sig om èn bestemt modtager i dette tilfælde så hvad andre kan/ikke kan er lidt svært at bruge til noget i denne tråd. Hvis du læser tråden igennem vil du se at der er styr på hvor problemet ligger og hvor teksterne svigter. Det har ikkke noget med oplysninger der ikke er velkomne at gøre.Smile

-------------
Mvh Hansemand

Skrevet den: 07-December-2009 kl. 17:05
Har lige observeret at DR K sender Dvb subs igen. Jeg prøvede at optage en lille sekvens for at se om underteksterne var med i trp filen. Det var de ikke, så det er en lille l....modtager og gad vide om Kjaerulff 1 gør noget ved det?Confused

-------------
Mvh Hansemand

Skrevet af: Asaa
Skrevet den: 08-December-2009 kl. 20:19
Er også indehaver af en T-1300 boks.

Modtager fra Videbæksenderen.

Har ingen tekster på DR K eller DR HD.

På MUX1 er alt som det skal være.....

Er der nogen der ved om det er en hardware fejl eller om det kan rettes i softwaren.

Kjaerulff1 har tilsyneladende kommet med  en besked om at man vil gøre noget ved det - men der sker vel kun noget hvis det er muligt....

Skrevet den: 08-December-2009 kl. 20:27
Oprindeligt skrevet af Asaa Asaa skrev:

Er også indehaver af en T-1300 boks.

Modtager fra Videbæksenderen.

Har ingen tekster på DR K eller DR HD.

På MUX1 er alt som det skal være.....

Er der nogen der ved om det er en hardware fejl eller om det kan rettes i softwaren.

Kjaerulff1 har tilsyneladende kommet med  en besked om at man vil gøre noget ved det - men der sker vel kun noget hvis det er muligt....

Det er en software fejl tror jeg. Skynd dig at henvende dig til sælger så de igen kan få fat i nakken på Kjarulff1 som skal rette fejlen med en ny fw. Det kan kun gå for langsomt.

-------------
Mvh Hansemand

Skrevet den: 08-December-2009 kl. 20:53
Så er det sendt besked til Dem der solgte til mig.

Jeg skriver tilbage når jeg har svar.

Jeg mener umiddelbart at forholdet skal ses som en  mangel ved boksene. Derfor bør man kunne gøre krav til at få manglen ud bedret inden for rimelig tid.

Skrevet den: 08-December-2009 kl. 21:05
Flg. svar fra sælger idag til mig:

Der er desværre ikke kommet en opgradering fra Kjaerulff1 endnu.

Vi får altid en mail fra dem når der kommer noget nyt software, og det har vi ikke fået. Jeg talte med den om netop dette for mindre end en uge siden.

Så jeg har desværre ikke noget nyt endnu.

Med venlig hilsen

-------------
Mvh Hansemand

Skrevet den: 09-December-2009 kl. 10:35
Har talt med sælger, der oplyser at Kjaerulff1 arbejder med en opdatering,

Gad vide hvor lang tid det tager at få denne opdatering klar.... Det melder historien desværre intet om.

Jeg giver den en uges tid og så bliver jeg nødt til at rykke for svar.

Skrevet den: 09-December-2009 kl. 12:08
Oprindeligt skrevet af Asaa Asaa skrev:

Har talt med sælger, der oplyser at Kjaerulff1 arbejder med en opdatering,

Gad vide hvor lang tid det tager at få denne opdatering klar.... Det melder historien desværre intet om.

Jeg giver den en uges tid og så bliver jeg nødt til at rykke for svar.

Nu er det tæt på en måned siden jeg henvendte mig til sælger (12 nov) som igen henvendte sig til Kjaerulff1, som svarede at de var klar over problemet. Så en uge ???

-------------
Mvh Hansemand

Skrevet den: 09-December-2009 kl. 13:01
Ja - jeg giver den én uge.

Hvis der ikke sker noget forventer jeg da at produktet tages retur eller der kommer en tidsplan for hvornår opdateringen er klar.

Sælger har solgt et produkt, der ikke virker på ret væsentlige punkter og derfor kan de jo være nødt til at tage produktet retur.

Jeg vil dog (naturligvis) gerne beholde boksen men har ikke lyst til at have en boks som kun kan det samme som min gamle mpeg2 modtager. 

De fleste DR K og DR HD kanaler er jo med tekster. Uanset om ens engelsk er godt eller ej skal der altså være tekster på.

Så hellere købe en Triax 409 PVR eller tilsvarende produkt.

Skrevet den: 09-December-2009 kl. 13:21
Problemet med de såkaldte "Boxer" modtager er, at du ikke kan få det du optager ud på andet medie til redigering feks. på pc'er. Jeg vil ikke eje eller ha' noget som hindrer mig i noget jeg hele tiden har kunnet gøre. AT optage og evt. gemme(på andet medie) er et must for mig, derfor T-1300. Ligegyldigt hvad, så er der ingen eller meget få der kan bruge en modtager som ikke kan vise undertekster. For kort tid siden var der en Hongkong film på DR HD og uden tekster på, hvad ville man få ud af den??Ouch

-------------
Mvh Hansemand

Skrevet den: 09-December-2009 kl. 15:03
Enig mht. T-1300's muligheder for at ændre format til .ts - det er en glimrende funktion. (Var også derfor at jeg købte boksen)

Er der andre bokse end T-1300, der giver tilsvarende muligheder?? (ikke mig bekendt)

Opps så ikke lige denne tråd :  http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=69477&title=minianmeldelse-denver-dvbt-mpeg4-pvr-dmb105hd - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=69477&title=minianmeldelse-denver-dvbt-mpeg4-pvr-dmb105hd

Men den virker vist ikke helt så godt mht. PVR delen. Dog kan den vise undertekster, hvilket jo er flotThumbs Up

Skrevet af: tyksak
Skrevet den: 09-December-2009 kl. 20:19
Kære Maximum kunde

Vi er i gang med at lave en ny software til T-1300. Grunden til de problemer med underteksterne er at DR bruger nogle funktioner som ikke andvendes af andre udbrydere. DR skulle en af de nærmeste dage gå over til at sende underteksteren i billedet igen. 

Vi gør lige nu alt hvad vi kan for at få den nye software klar. Desværre kan vi ikke lige nu sige hvornår den vil være klar.

Hilsen
Maximum Support

Skrevet den: 09-December-2009 kl. 20:21
Hvorfor skulle Dr dog gøre det? Når subs er i en separat stream tilgodeses flere brugere: Dem der ikke ønsker undertekstning af udenlandske film og dem der er hørehæmmede kan få undertekstning på altThumbs Up

Skrevet den: 09-December-2009 kl. 21:05
Oprindeligt skrevet af tyksak tyksak skrev:

Kære Maximum kunde

Vi er i gang med at lave en ny software til T-1300. Grunden til de problemer med underteksterne er at DR bruger nogle funktioner som ikke andvendes af andre udbrydere. DR skulle en af de nærmeste dage gå over til at sende underteksteren i billedet igen. 

Vi gør lige nu alt hvad vi kan for at få den nye software klar. Desværre kan vi ikke lige nu sige hvornår den vil være klar.

Hilsen
Maximum Support

Det er naturligvis dejligt at der arbejdes på sagen, men problemet kan vel ikke være større end at der arbejdes med en tidsramme.

Kan der ikke gives et estimat. Taler vi om få dage, uger eller måneder. Det afhænger naturligvis af de ressourcer som er sat af til projektet, men som bruger vil det have en viden om hvornår opdateringen kan forventes klar.

Det har naturligvis ikke den store betydning så længe tekster sendes "brændt i billedet", men DR har vel kun tænkt sig at gøre dette i en kortere periode.

Er der viden om hvor længe DR har tænkt sig at sende underteksterne???

Skrevet den: 09-December-2009 kl. 21:07
Oprindeligt skrevet af tyksak tyksak skrev:

Kære Maximum kunde

Hilsen
Maximum Support

Mon ikke at Kjaerullf1 har skrevet dette for nogle dage siden. Jeg tror der menes DVB subs igen og ikke faste undertekster som DR netop er gået bort fra for få dage siden.

-------------
Mvh Hansemand

Skrevet den: 09-December-2009 kl. 22:04
Der er endnu en fordel ved "løse" undertekster. Når nu DR K sender den spanske film i et formindsket 16:9 format, kan man ved at lade boxen zoome få undertekster flyttet op i billedet - voilá Cool

Skrevet af: Per A
Skrevet den: 09-December-2009 kl. 23:57
Offenligjort på  www http://www.digi-tv.dk - .Digi-tv.dk under nyheder:

Der er fortsat enkelte mærker/modeller af MPEG4 modtagere, der ikke kan håndtere DVB Subtitles. DR har derfor besluttet at benytte indbrændte undertekster i MUX2 frem til den 19. januar, hvor den nye software ventes at være tilgængelig. Mere information og status på softwaredownload vil være tilgængelig på det enkelte mærkes/importørs hjemmeside.

Skrevet den: 10-December-2009 kl. 12:21
Det betyder så desværre at hørehæmmede må undvære tekstning af danske udsendelserCry

Skrevet den: 10-December-2009 kl. 13:12

Det betyder så desværre at hørehæmmede må undvære tekstning af danske udsendelserCry

Ja en måneds tid. Jeg er ihvertfald glad for at der sker noget og det ender ud i at min modtager kan bruges som beskrevet i div. reklamer. Er der for øvrigt nogen der ved hvordan man slår undertekster fra? Har prøvet under indstillinger, men lige så snart sub tasten berøres er der tekster på igen (TV2). Er det en eller anden tastekombination?

-------------
Mvh Hansemand

Skrevet den: 10-December-2009 kl. 13:34
Har du prøvet et trykke flere gange på sub tasten. Sådan skifter jeg på min mellem: Dansk, Dansk HH, og OFF

Skrevet af: Thingmand
Skrevet den: 20-December-2009 kl. 00:10
Jeg har netop sendt min T-1300 retur til sælger. Jeg har haft den i to måneder og givet den en chance (og Kjaerulff1 til at lave en opdatering) Det skal dog nævnes at jeg ikke havde nogle problemer med undertekster, til gengæld havde jeg en masse andre punkter på software fejl og mangler. 
Jeg købte den også pga. den smarte PVR mulighed, men kan bestemt ikke anbefale den. Jeg havde en Digiality MPEG-2 box før og der var også en række (mindre) problemer. I det halvandet år jeg havde den, kom der dog ingen firmware opdatering, selvom Kjaerulff1 lovede og lovede den var på vej...

Her var hvad jeg skrev til sælgeren vedr. T-1300:

1. EPG virker ikke for flere kanaler. Maner nødt til at lukke EPG, skifte kanal og så åbne EPG igen, for at se program for den pågældende kanal. Ideen med en Elektronisk Program Guide er jo netop at man ét sted kan få overblik over alle kanaler!

2. Når man har tilsluttet en USB harddisk (som er en af de ting receiveren bliver solgt på) så må man opgave at slukke for boksen. Hvis man sætter den i standby, så er den umulig at tænde igen. Den står bare og blinker og skriver "Boot" og man er nødt til at tænde og slukke flere gange og først efter et par minutter er den klar! Den gode ting med lavt strømforbrug holder ryger sig så også en tur.

3. Man kan ikke se det man er ved at optage. Ideen med PVR er netop at man kan sætte den til at optage en film og så starte på den når man er klar. Det kan man bare ikke med denne boks! Når man optager spørge den om optagelsen skal stoppes uanset hvad man gør, så enten på man misse starten af filmen eller vente til den er færdig, før end man kan se den fra starten af!

4. Man kan ikke optage en ting og se en anden optagelse samtidig. I tråd med punkt 3, så er det også en selvfølge at man kan e tidligere optagelser, mens man optager noget andet. Det er umuligt.

5. Afspilning starter altid forfra. Har man set en optaget film halv igennem og stopper, så er man nødt til at spole en time frem for at finde hvor man er kommet til! Jeg har endnu ikke set andre optagere der ikke havde en "Fortsæt" knap!

6. Ubrugelig info i optagelser. Når man har optaget noget tager den navnet fra EPG som den bør, problemet er at hvis optagelser starter et minut før eller filmen starter 30 sek. senere pga. reklamer, så vil den gemme navnet på den forrige udsendelse! Man kan kun se dette navn i optagelser, så man skal gætte hvad det er man har optaget! Min gamle Digiality gemte en liste med alle programmer der var med på hele optagelsen med beskrivelser osv. og navnet på optagelsen blev selvfølgelig taget fra den længste udsendelse.

7. Timere kan ikke slettes. Gamle timere bliver ved med at stå i timeroversigten selvom optagelsen for længst er lavet!

8. Udsendelser på pause bliver ikke gemt. Sætter man en optagelse på pause bliver den ikke gemt, så man kan stoppe, skifte kanal og se det pausede program senere. Skifter man kanal, går i menuen eller andet er det pausede program bare væk! 

Sælgeren sagde de var klar over problemerne, men kunne ikke gøre noget før end der kom ny software - de tog den retur uden bøvl, så ros til dem og ris til producenten!

Jeg har nu købt en EyeTV Diversity og sat den op med Mac mini som mediacenter - det spiller til gengæld! Wink

-------------
Pioneer PDP-508XD
Mac mini med eyeTV diversity som mediacenter
Yamaha YSP-1100
Mirage MM-6

Print side | Luk vindue