Win7, Dual DVB-T/Analog tuner ???
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Microsoft Media Center, MCE og HTPC
Forumbeskrivelse: Media Center (MCE) og Home Theatre PC
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=70150
Udskrevet den: 07-Maj-2025 kl. 21:24
Emne: Win7, Dual DVB-T/Analog tuner ???
Skrevet af: HenrikJuul
Emne: Win7, Dual DVB-T/Analog tuner ???
Skrevet den: 12-November-2009 kl. 13:36
Hvilken Dual DVB-T/Analog tuner(PCI, PCIe) er kompatibel med Windows 7 OG til at få i Kongeriget Danmark?
/Henrik
|
Svar:
Skrevet af: gensplejs
Skrevet den: 12-November-2009 kl. 14:10
Jeg har en Hauppage HVR 2200 som jeg er meget glad for.
Self har den ikke cam modul og virker kun til free to air kanalerne... altså ikke boxer.
men altså jeg købte min i sidste uge til 656 kr...
nu ligger den åbanbart i 995 (syg prisstigning....)
http://shg.dk/products/productInfo.aspx?productId=2146037&variantId=2146037
Ellers er der også muligheden for at købe en
TerraTec Cinergy 2400i DT
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=2400+i+dt&sp=all&pid=309344
Den har i modsætning til hauppage så vidt jeg ved ingen analog tuner men kun DVB-T.
Til gengæld er den ganske meget billigere.... (har forresten lige som HVR 2200 ikke noget cam modul)
|
Skrevet af: HTPC
Skrevet den: 12-November-2009 kl. 17:32
Hvad vil du med en analog tuner?
|
Skrevet den: 12-November-2009 kl. 17:40
Han har vel et eller andet kabel TV behov eller noget.
Grunden til at jeg selv købte HVR 2200 frem for 2400i DT er at jeg lige har haft en meget skidt oplevelse med en Terratec H7 og min tillid til terratec derfor er meget lille.
|
Skrevet af: pallevillesen
Skrevet den: 13-November-2009 kl. 10:48
Terratec T5 kan også købes hos shg
/P
|
Skrevet den: 13-November-2009 kl. 11:15
Tak for de fine svar. Jeg røg ud og købte et " http://www.mm-vision.dk/produkter/visvare.asp?action=vis&menu=mediacenter&varenr=61813 - Måske er der en måde, hvorpå man kan udnytte TV'ets DVB-T modtager og sende videre til mediecentret??
/Henrik
|
Skrevet af: avh
Skrevet den: 13-November-2009 kl. 12:03
Det ser ud til at mange tv-tunere har dårligere modtagegenskaber, end tuneren i TV-et..
Dvs. det hjælper at forbedre antenneforholdene/kabel/stik evt. forstærker..
Ideen at forsøge at udnytte TV-et tuner synes jeg ikke er god, det kræver for det første TV-et er tændt, ingenkanal skift fra mediacenter og kun analog input er mulig...
------------- DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
Skrevet den: 18-November-2009 kl. 12:31
Antenneforholdene kan ikke ændres så nu er jagten gået ind på det absolut bedste tv-tuner-kort, som opfylder de oprindelige krav: Dual DVB-T/Analog tuner(PCI, PCIe) OG kompatibel med Windows 7 så jeg frit kan optage én kanal og se en anden (digital og/eller analog) kanal.
Anyone?
|
Skrevet den: 18-November-2009 kl. 13:15
Skrevet den: 18-November-2009 kl. 13:54
Super!- Og dog... jeg glemte lige at fortælle, at der selvfølgeligt skal kunne MPEG-4 encode samt at det skal være til at betale ;-)
|
Skrevet den: 18-November-2009 kl. 14:24
mpeg4 encode alligevel? du mener vel decode går jeg ud fra...
Anyway når man snakker tuner til en pc så er det softwarens opgave at dekode mpeg4... ikke tuner hardwaren...
|
Skrevet den: 18-November-2009 kl. 15:38
Jaja, decode naturligvis ;-) Så med det kort vil jeg kunne se f.eks. DR-HD?
|
Skrevet den: 18-November-2009 kl. 16:24
Det kommer an på hvilken software du vil bruge...
Jeg bruger selv Windows 7 media centret. Og i kombinationen med HVR-2200 kortet klarer det fint DR-HD, ramasjang, DR-K og de andre free to air kanaler.
Windows mediacenter har dog ikke support for cam. Så hvis du vil se kodede kanaler fra boxer, skal du enten ha en fire/floppy-dtv tuner eller noget andet software....
|
Skrevet den: 22-November-2009 kl. 16:29
Nu er kortet så i hus og så vil win7 selvfølgeligt ikke installere driverne - arrrrrgh!! ...any hints??
|
Skrevet den: 22-November-2009 kl. 22:13
Måske er jeg blind.... men jeg kan ikke se hvilket kort du endte med at købe....
Og hvilken win7 endte du med... 32 eller 64 bit?
|
Skrevet den: 23-November-2009 kl. 11:07
Åhhh, jamen det endte med et Hauppage HVR 2200 og jeg kører med en 32 bit Win7 OG nu lykkedes det endeligt at installere driveren :-) Kortet formår bare heller ikke at decode mit DVB-T signal uden voldsomt irriterende scrambling (pixelering) så nu er "gode dyr rådne" - mon der skal en forstærker mellem antenne-udtag og kort og i givet fald hvilken?
|
Skrevet af: Julbeck
Skrevet den: 23-November-2009 kl. 15:09
Har selv haft samme problem med Firedtv-T tunere.
Jeg bruger Boxer og skulle have tuner med CI.
En opdatering af Grafik kort drivere løste problemet med pixelering af MPEG4 kanaler hos mig.
|
Skrevet den: 23-November-2009 kl. 18:28
Har du tjekket signal styrken? Det er et lille tool med på hauppage cd'en til at tjekke signal styrke...
|
Skrevet den: 25-November-2009 kl. 19:09
Seneste Nvideadriver. Seneste Hauppage driver (tror jeg nok, for det er godt nok en jungle).
....hakke, pixelering, hoste, pixelering, hakke..... og jeg kan ikke finde det omtalte tool; damn jeg er knotten - det burde jo bare virke!
|
Skrevet af: pilehave
Skrevet den: 26-November-2009 kl. 11:50
Du vil ofte opleve at signalet er lavt på tunere til PC'er, jeg har ca. disse forhold:
Min DVB-T boks: 61% styrke, 100% kvalitet Min HTPC: 29% styrke, 100% signal (på nær få dropouts)
Det gælder altså om at finde det kort der er bedst til at fange signalet. Når jeg finder det optimale kort skal du nok få besked :(
|
|