Print side | Luk vindue

Hjælp til IStar Mini HD

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Streaming media
Forumbeskrivelse: TV, film, radio og musik via netværk og internet
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=70187
Udskrevet den: 15-Februar-2025 kl. 13:25

Emne: Hjælp til IStar Mini HD
Skrevet af: Kristian1204
Emne: Hjælp til IStar Mini HD
Skrevet den: 12-November-2009 kl. 21:56
Hej alle,

Håber det er rette forum og I kan hjælpe.
Jeg har d. d. modtaget en Istar Mini som jeg har købt brugt på DBA.
Sælger lovpriste den ved bl. a. at være identisked Popcorn bortset fra intern HD.

Nå men jeg har fået den på netværket og jeg kan streame DivX. Jeg har en mappe med iso-filer med dvd'er. Burde den ikke kunne æde dem? Maskinen går bare kold og der sker intet?

Derudover kan jeg ikke få en USB HD til at fungere men USB stick virker fint. Det er en WD USB 2.0 som virker alle andre steder.
Jeg var også blevet fortalt at jeg kunne sætte en ekstern SATA-disk på med det medfølgende kabel.... Jeg kan godt sætte den på med der sker intet. Den er helt død...
Jeg kan ikke finde noget i menuen hvor man skal slå noget til men gør jeg noget forkert?
Jeg har senere FW....

Mvh.
Kristian

Svar:
Skrevet den: 13-November-2009 kl. 13:48
Come on drenge....  Smile
Sælger svarer ikke på henvendelser og jeg er interesseret i at vide om jeg har købt en defekt vare.

Er det slet ikke en venlig sjæl som kan hjælpe?

Mvh.
Kristian

Skrevet af: kbh4
Skrevet den: 13-November-2009 kl. 14:15
Jeg har oplevet ganske få DVD iso'er som min iStar Mini HD ikke har kunnet afspille (hvor den er gået i baglås) - Men det er ganske få, måske 2 stk. ud af 100... Så prøv af afspille en anden (eller brug et andet program til at rippe dine DVD'er med). Iso'erne skal have ".iso" filnavn-endelsen.

Jeg har ikke prøvet at sætte eksterne HD'er/USB'er til - jeg streamer udelukkende fra min NAS.

-Kent

-------------
http://eu.playstation.com/psn/profile/kbhsn/">

Skrevet den: 13-November-2009 kl. 14:45
Hej Kent,

Tak skal du have.
Jeg har tidligere haft en WD TV, men var ikke så glad for det manglende netværk, så den blev solgt. Den åd alle mine ISO-filer uden problemer, hvorfor jeg tror at fejlen ligger i Istar.

Kombineret med at sælger er meget tavs, så tror jeg at jeg har været uheldig... DivX streamer den fint dog.

Er det rigtigt forstået at man med det medfølgende SATA-stik kan tilslutte ekstern HD (alm. en alm. intern SATA) eller giver det kabel ikke strøm... for HD er helt død.... men det er WD 2.0 USB´en jo også...

Jeg kan kun se min USB-stick...

Mvh.
Kristian

Skrevet af: kbh4
Skrevet den: 13-November-2009 kl. 16:41
Dunno - jeg har som sagt aldrig prøvet. Men SATA plejer ikke at overføre strøm...

-Kent

-------------
http://eu.playstation.com/psn/profile/kbhsn/">

Skrevet af: tobiasl
Skrevet den: 14-November-2009 kl. 08:53
hvordan deler du dine iso  med iso skal det være på netwerket eller fra HDD kan ikke svare med usb HDD men har slv haft en  HDD sat til med det størm og sata stik der fø'lger med brugte dog netwerket  mest  og det skal være SMBA eller NTSF

Skrevet den: 14-November-2009 kl. 19:43
Hejsa...
Jeg tror nu at jeg har fundet svaret. Det viser sig at jeg skal bruge en special-case til USB. Altså en Istar case, hvor der er eSATA + strøm til. Den alm. UDB kan ikke levere strøm nok. Derudover skal den alm. SATA kun opfattes som en connector, hvor der skal være strøm til den eksterne HD. Dvs. at den altså også skal have sit eget case.....

Jeg har ikke fundet løsningen på ISO´erne endnu... De er delt på netværket og kunne fint afspilles af min WD TV.

Mvh.
Kristian

Print side | Luk vindue