Print side | Luk vindue

Forslag til det fuldendte fladskærms-tv

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=70262
Udskrevet den: 23-April-2024 kl. 12:18


Emne: Forslag til det fuldendte fladskærms-tv
Skrevet af: Lars
Emne: Forslag til det fuldendte fladskærms-tv
Skrevet den: 14-November-2009 kl. 12:09

http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=3295 -

http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=3295 -
Prototype af det nye TV. Foto: Hifi & Surround.  


Forslag

På denne side samler vi sammen på forslag fra brugerne af recordere.dk, til hvad det fuldendte fladskærms-tv bør indeholde.

Indkomne forslag indtil nu er:

Erik Højby Sørg for at alle kabler sider parralelt med vægen, så de ikke tvinger panelet længere ud fra vægen end nødvendigt. Sørg også for at der er plads til at samle alle ledninger inde ved midten, så de kan føres ned via en kabelkanal så de er skjulte. det jeg mener er at der skal være plads bag panalet til at føre dem vandret til et sted på midten hvor de så bliver ført lodret ned, ind i et hul i vægen eller vandret ud til siden om nødvendigt. Fjernbetjeningen bør helst udformes så den ligger naturligt på et bord med sender enden højest, så man ikke er i tvivl on hvilken ende der skal vende frem imod tv apparatet. Jeg selv hører ikke til en nyere årgang, så alle symboler og tekster på knapperne må gerne udskille sig farvemæssigt i forhold til knappernes baggrundsfarve. EKS. hader jeg lyssegrå knapper med mørkegrå tekst da de næsten ikke er til at læse. bedst er lyse knapper med mørk tekst, da ørjene instiller lysmængden efter hvor meget lyd der kommer, og så bliver mørke bagrunde med lys tekst uskarpe.
jakobii Rammeløst ala LG, reciever ala Sony, brugervenlighed ala Philips, Remotekvalitet ala B&O og pris ala Medion (-;
Erik højby Jeg glemte at påføre at det selvfølgelig bør have både DVB-C og T da jeg selv desværre har anskaffet mig et Pioneer med DVB-T, og nu skifter vores antenneforening udbyder, så vi ikke mere kan benytte "T", men skal benytte "C" så jeg bliver nødt til at købe en DVB-C boks.
Hans Jensen Desing som Pioneer plasma. 50-60 tommer, gerne i noget mat sort ramme som ikke reflekterer lys. Fjernbetjening ! Gerne radiostyret i stedet for IR Måske en remote som kan alt ala logitec / Nevo Som følger med tv'et og kan programeres til alt det andet udstyr man har. Alt i tunere DVB-C og T Og gerne 2 tunere så man kan se PIP på DVB-C DNLA Trådløst LAN så skærm kan bruges som en slags mediacenter
Morten olsen 1. Ingen højtalere, men evt en digitalforstærker som i Nad-fjernsyn som kan trække et par højtalere. 2. Dybden af fjernsynet skal ikke være for dyb. 3. Nu ved jeg ikke havd det skal koste, men et kontransglas. 4. En kvalitetsfjernbetjening a la B&O. Det feel man for over en sådan en fjernbetjening er fantastisk, evt. sørge for at den kan bruges til en eks. Oppo-blueray afspiller. 5. navnet på fjernsynet. Evt. have en dialog med en seriøs producent af dem der producere projektorer. 6. Evt. DVB-T, C og evt. S- tunere indbygget. der behøves ingen analogtuner i.
 



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk



Svar:
Skrevet af: Lars
Skrevet den: 14-November-2009 kl. 12:23
Mine egne forslag er:
  • Indbyggede tunere til DVB-T og DVB-C, begge MPEG-4 HD og de skal fungere til FTA, Boxer, YouSee og Stofa
  • Kanaler skal kunne navngives nemt og sorteres helt valgfrit. Der skal være favoritlister, det skal være uhyggelig nemt at tilføje nye kanaler eller ændre eksisterende.
  • Hurtig tekst-tv, helst med split-funktion imellem billede og tekst (PAT)
  • Tilslutninger må ikke vende direkte bagud. Skal vende nedad og til siden.
  • Fjernbetjeningen skal være god, simpel, hurtig og ikke retningsbestemt. Må gerne se eksklusiv ud.

Tunere og de fleste tilslutninger må gerne sidde i en separat medieboks, ligesom Pioneer havde på flere modeller. Men det er vigtigt at der kan tilbydes en løsning med tunere, enten i en separat boks eller direkte i TV'et. Boksen skal kunne gemmes væk, altså betjenes uden at være synlig i rummet.

Vælges denne løsning er det til gengæld ikke vigtigt - for mig - at der sendes trådløst imellem boks og TV. TV'et skal aligevel have et strømkabel, så om det også skal have et HDMI kabel betyder ikke noget. Hellere en god solid og holdbar løsning.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Allan Olesen
Skrevet den: 14-November-2009 kl. 12:39
1. Separate antenneindgange til de forskellige tunere, så man ikke skal være tvunget til at vælge mellem egen antenne eller kabel-TV.

2. Mulighed for at blande kanaler fra alle tunere i kanallisten.

De to ovenstående er ikke længere aktuelle for mig, men særdeles aktuelle for de uheldige, som ikke kan modtage de nye DR-kanaler over kabel-TV og derfor er nødt til at supplere med egen antenne til DVB-T.

3. Ordentlige muligheder for kanalsortering, f.eks.:
 - mulighed for frasortering af krypterede kanaler, som man ikke har kort til.
 - mulighed for gruppering af alle alle danske kanaler først i kanallisten.
 - mulighed for på een gang at udpege de kanaler, som skal ligge først eller beholdes.
 - mulighed for at flytte mere end een kanal ad gangen.

 


Skrevet af: Hancock
Skrevet den: 14-November-2009 kl. 12:44
Min drømme fladskærm er udviklet med 100% fokus på billedet.
Dvs. den indeholder KUN et mindre antal digitale indgange (HDMI/DVI).
Tunere og lyd købes som eksterne bokse, og skiftes i takt med udviklingen.
Til gengæld skal skærmen have "perfekt" billedbehandling samt fremvisning, og dermed kunne holde teknologisk i en længere årrække.


-------------
/Hancock
Livet er bare for kort til interlaced TV og lorteøl


Skrevet af: Hi Fi Dwarf
Skrevet den: 14-November-2009 kl. 12:45
Mulighed for at aktivere automatisk skift til HDMI indgangene.
 
-Når man tænder for sin blu-ray eller anden kilde via HDMI, skifter TV'et til den pågældende indgang, ligesom på scart.
 
Mulighed for at benytte højttalerne i tv'et som center i et surround setup.
 
Spar endelig ikke på hverken på HDMI eller Component tilslutninger
 
Ordenlig scaler til kilder i SD
 
 


Skrevet af: Thomas.Pedersen
Skrevet den: 14-November-2009 kl. 13:14
Fysisk On/off knap på kanten (som på LG's nye serie)
 
Mulighed for at vælge/tilkøbe andre farver end sort 'ramme'. Feks. Hvid, Sølv, træ (?)
 
Sælg produktet uden fod. Derefter kan man tilkøbe fod eller vægbeslag.


Skrevet af: daddyd
Skrevet den: 14-November-2009 kl. 13:25

Korrekt billedgengivelse i forhold til kilden, er måske lidt ved siden af mit ønske til det perfekte tv. Jeg vil gerne have et tv, der får mine dvd'er til at lige blu-ray og blu-ray til at ligne en sprit ny digitalbiograf.



Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 14-November-2009 kl. 13:37
Det perfekte tv har mulighed for at man selv kan skifte rammen ud med en som man synes passer godt ind i indretningen. Det vil gøre det nemmere at sælge til hunkønene, da de så fx. kan designe mønsteret online som man kan gøre på et mobilcover, og få det sendt til adressen.

Rigtig god billedekvalitet.

Fjernbetjening med funktionerne fra en Harmony, men ikke i det plastik-l*rt som logitech harmony er. Sort anodiseret alu, med kanter i forniklet alu. Den kan evt. tage udgangspunkt i Phillips Pronto, med dedikerede knapper til volumen, kanal op ned, teksttv, mute og HDMI-switching.


Skrevet af: Allan Olesen
Skrevet den: 14-November-2009 kl. 13:43
Undskyld, men er det ikke lidt banalt at dreje emnet over på billedkvalitet? Selvfølgelig vil vi gerne have den bedst mulige billedkvalitet, men det kan man jo læse om alle steder. Tråden her handler vel mere om alle de små ting, som ser ud til at blive glemt, selv om de har stor indflydelse på tilfredsheden bagefter.

Jeg er for eksempel enig i, at det er tåbeligt at lave et ultratyndt TV, som man bliver nødt til at hænge langt ude fra væggen for at få plads til stik, som rager bagud i stedet for nedad.


Skrevet af: Skyum
Skrevet den: 14-November-2009 kl. 14:16
Seperat tunerboks hvor alle tilslutninger er tilgængelige,og hvor der er plads til harddisk til optagelse ,internet til opdatering mm. Således kun 2 ledninger til panelet (HDMI og strøm), og derfor meget nemmere at tilslutte udstyr.
Ved seperat boks kan man også i fremtiden nøjes med at skifte boksen hvis der kommer nye krav/behov.


-------------
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3


Skrevet af: mick-j
Skrevet den: 14-November-2009 kl. 14:29

En form for modulær opbygning fsva. tunere og indgange, evt. i form af en separat boks som Skyum foreslår eller en udskiftelig "kasse" i/bag TV'et. På den måde kan man evt. starte med det mest basale i forbindelser (et enkelt hdmi og intet andet ville passe mig fint som et "starterkit") og udvide funktionaliteten hen ad vejen (f.eks. indbygget mediacenter i forskellige varianter, HDMI-forward/splitter t. projector, DVB-XYZ - knock yourself out ;)) 



-------------
Med venlig hilsen

Mick Johansen


Skrevet af: T-Ras
Skrevet den: 14-November-2009 kl. 14:34

Nu da de fleste er enige om, at B&O's fjernbetjeninger er toppen, så kunne et work-around måske være at gøre det muligt simpelthen at benytte B&O betjeningen. Andre har gjort det tidligere. Flere ønsker RF betjening, hvilket lyder lidt farligt i mit hovede - det skal i hvert fald ikke være den ENESTE mulighed for remote betjening, da man udelukker en stor del af universal-betjeningerne.

Jeg så gerne, at der bliver lagt lidt kræfter i den grafiske fremtoning af EPG. Samsungs DVB-C boks har et pænt EPG-design, men det behøver ikke være copycat vi snakker om. Lidt flere kanaler i oversigten end 3126-boksen ville også være en god idé. Hastigheden på navigationen i EPG er også et af de punkter jeg selv lægger vægt på.

Igen med inspiration fra Samsungs DVB-C boks, så er muligheden for at cykle igennem programmer uden at skifte til dem (bundlinien der kommer frem på boksen når piletasterne benyttes) en lækker feature, som vil øge brugervenlighedne i det daglige.

Som nævnt af andre: Drop wireless lir. Der kunne være fornuft i at samle eksterne tilslutninger i en medieboks ala Pio KRP-modellerne, så man blot skal føre 2 kabler op i skærmen, men trådløs forbindelse mellem boks og skærm er 100% ligegyldigt.

Andre ting, der for min skyld godt kan kastes i havet: DLNA funktionalitet! Hellere spare udviklingskronerne på vedligeholdelse af et system, der konstant er afhængigt af codecs, og som endnu ikke er præsenteret i en brugervenlig og velfungerende version.
 
Edit: Diskrete kommandoer til ting som valg af inputport, tænd eller sluk af TV (ikke tænd OG sluk!), hvilket vil gøre det nemmere at programmere perfekte kommandoer på universalbetjeningerne. Med andre ord: Lad være med at gemme softwarefeatures væk, som kunne være gode at kunne nå udenom menusystemet. De behøver ikke have en dedikeret knap på fjernbetjeningen, men der bør eksistere en IR-kode, så man selv kan få fat på mere specielle funktioner direkte. Det kunne eks. være farvepresets som Dag/Nat, man ellers skulle igennem en menu for at finde.


Skrevet af: L'er
Skrevet den: 14-November-2009 kl. 14:35
Gerne en fjernbetjening med bluetooth, ligesom PS3's fjernbetjening. Så behøver man ikke at skulle pege på fjernsynet.

Og så selvfølgelig en ligeså god billedkvalitet som Pioneers nyeste skærme, eller måske endda bedreSmile


-------------
Pioneer PDP-LX5090
PS3 60GB og PS4
Onkyo TX-NR656
HarboSAT10
HarboSUB10
Nintendo Wii U


Skrevet af: SandSand
Skrevet den: 14-November-2009 kl. 14:45

Til alle med forslag.

Der er da ingen grund til at spilde energi på alt muligt andet end billedkvaliteten, projektets mål taget i betragtning.

Ingen lyd.

Ingen Tunere.

Ingen media software lir.

Ingen lir i det hele taget.

Måske en USB indgang eller anden indgang til software opdatering.

Dette betyder at når først TV'et er instillet så skal man kun bruge en tænd/sluk knap. Evt. indgangs vælger (HMDI 1, HDMI 2 osv.)



Skrevet af: Lars
Skrevet den: 14-November-2009 kl. 15:00
Oprindeligt skrevet af SandSand SandSand skrev:

Der er da ingen grund til at spilde energi på alt muligt andet end billedkvaliteten, projektets mål taget i betragtning.
 
Hvis projektets mål er, at lave noget der er mere end blot en anden form for "projektor", så må det nødvendigvis inkludere andet og mere end blot det at kunne gengive et billede. Så skal betjeningen hele vejen rundt være tænkt ind i løsningen incl. hvordan signalerne kommer frem.
 
Hvorfor ellers lave det, så kan man jo bare vælge projektorløsningen istedet. Den vil sandsynligvis - uanset udfaldet af denne opgave - være en langt bedre løsning i forhold til gengivelse af korrekt billede.
 
Jeg kunne dog godt forestille mig at projektet stoppede ved en ren monitor løsning, fordi at tage hånd om ALT godt kan blive både dyrt og tidskrævende i design- og byggefasen.
 
Omvendt, uden ALT er tænkt med fra starten af, så vil det for mig ikke være fuldendt.
 
For mig er det ligeså vigtigt hvordan den daglige brug er, såvel betjening som løbende skift af konfigurationer eksempelvis når kanaler dukker op eller forsvinder igen. Samt betjeningen af do.
 
Hvis projektet blot ender med at være levering af et stk. display og en universalfjernbetjening, så vil det efter min opfattelse have forfejlet sit mål. For så er det ikke skabt af brugere for brugere, men af teknikere for nørder.
 
  /Lars


-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 14-November-2009 kl. 15:01
Et god manual så man kan indstille det perfekte fjernsyn på en perfekt måde uden al det besvær man ofte er ude for! Manualen skal være letforståelig og letlæselig, dvs. med gode illustrationer og ikke med så små skrifttyper som jeg lige netop nu er ude for. Med indeks så man let kan finde det man har brug for. Hvad nytter det at man får det perfekte tv hvis man ikke kan finde ud af at indstille det? Det skal være let.

-------------
Venlig hilsen, Vilhelm


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 14-November-2009 kl. 15:15
Hvis der absolut skal være ekstern boks til, så må den da gerne have indbygget Blu-ray Hdd. Så er man fri for endnu en boks.

-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: niepe
Skrevet den: 14-November-2009 kl. 16:18
Jeg gentager gerne

Ingen lyd.

Ingen Tunere.

Ingen media software lir.

Ingen lir i det hele taget.

Måske en USB indgang eller anden indgang til software opdatering.


Tuner, lyd og alt det andet vil alligevel være forældet om 2 år...

Man skal alligevel have en PVR box, en sourround forstærker og et mediecenter der kan opgraderes løbende...


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 14-November-2009 kl. 16:22
Oprindeligt skrevet af niepe niepe skrev:

Jeg gentager gerne

Ingen lyd.

Ingen Tunere.

Ingen media software lir.

Ingen lir i det hele taget.

Måske en USB indgang eller anden indgang til software opdatering.


Tuner, lyd og alt det andet vil alligevel være forældet om 2 år...

Man skal alligevel have en PVR box, en sourround forstærker og et mediecenter der kan opgraderes løbende...
Det lyder kedeligt. Så hellere købe et akvarie.
Der må da gerne være noget i skærmen.
 


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: niepe
Skrevet den: 14-November-2009 kl. 16:34
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af niepe niepe skrev:

Jeg gentager gerne

Ingen lyd.

Ingen Tunere.

Ingen media software lir.

Ingen lir i det hele taget.

Måske en USB indgang eller anden indgang til software opdatering.


Tuner, lyd og alt det andet vil alligevel være forældet om 2 år...

Man skal alligevel have en PVR box, en sourround forstærker og et mediecenter der kan opgraderes løbende...
Det lyder kedeligt. Så hellere købe et akvarie.
Der må da gerne være noget i skærmen.
 


Ja et godt billede..Clap.

Skærme med et middelmådigt mediacenter indbygget findes allerede.

og nu var dette vel ikke et diskussion's enme ..... Alt du åbenbart har en anden mening er helt fint med derfor behøver du da ikke nedgøre mine ønsker!!!!


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 14-November-2009 kl. 16:39
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af niepe niepe skrev:

Jeg gentager gerne

Ingen lyd.

Ingen Tunere.

Ingen media software lir.

Ingen lir i det hele taget.

Måske en USB indgang eller anden indgang til software opdatering.


Tuner, lyd og alt det andet vil alligevel være forældet om 2 år...

Man skal alligevel have en PVR box, en sourround forstærker og et mediecenter der kan opgraderes løbende...
Det lyder kedeligt. Så hellere købe et akvarie.
Der må da gerne være noget i skærmen.
 


Det kan godt være det lyder kedeligt, men fornuften må altså sejre når man laver det ultimative tv - det er ikke en samsung-se-hvor-mange-features-vi-kan-presse-ind-i-en-flad-kasse. Det skal være komponenter som virkelig yder sit bedste, og ikke noget som kommer som en eftertanke.

Derfor: modulær opbygning. Jeg går stærkt med på vognen med en boks a la Pio KRP, hvor man så selv kan skifte tuneren ud, ligesom at skifte harddisk på en PS3.

Hvis tv'et skal konkurrere med alle de nyeste features pakket sammen i det mindste kabinet snakker vi ikke det ultimative. Så har vi bare endnu et tv med Prosonic på fronten..

Så behøver man heller ikke lave en komplet ny model hver 6. mnd, men kan istedet fabrikere paneler, som reelt set yder mere end marginalt bedre end sidste års model. Det fuldendte tv er et, hvor man ikke skal købe nyt tv for at være med på frontlinien.


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 14-November-2009 kl. 17:11
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Derfor: modulær opbygning. Jeg går stærkt med på vognen med en boks a la Pio KRP, hvor man så selv kan skifte tuneren ud, ligesom at skifte harddisk på en PS3.
 
Nå, ja, det har også altid været min drøm til det ultimative TV.
 
Altså at tunerne kan skiftes som moduler. Eksempelvis med 2-3 slots, hvor man selv kan vælge tuner type(r).
 
Lidt ala Loewe, men blot noget man selv kan skifte/opdatere efter behov.
 
  /Lars


-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Strange
Skrevet den: 14-November-2009 kl. 18:16
Billede som Panasonic og Pioneer.

Rammeløst design.

TV'et SKAL Primært være SORT... Ikke alt for meget sølv. (så lidt som muligt sølv)

Sørg for en fjernbetjening der ikke skal pege direkte mod dioden på tv'et for at virke.

Højttalere skal IKKE købes seperate men være i TV'et.

Kommer sikkert i tanke om mere.



Skrevet af: Skyum
Skrevet den: 14-November-2009 kl. 18:32
Oprindeligt skrevet af niepe niepe skrev:

Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af niepe niepe skrev:

Jeg gentager gerne

Ingen lyd.

Ingen Tunere.

Ingen media software lir.

Ingen lir i det hele taget.

Måske en USB indgang eller anden indgang til software opdatering.


Tuner, lyd og alt det andet vil alligevel være forældet om 2 år...

Man skal alligevel have en PVR box, en sourround forstærker og et mediecenter der kan opgraderes løbende...
Det lyder kedeligt. Så hellere købe et akvarie.
Der må da gerne være noget i skærmen.
 


Ja et godt billede..Clap.

Skærme med et middelmådigt mediacenter indbygget findes allerede.

og nu var dette vel ikke et diskussion's enme ..... Alt du åbenbart har en anden mening er helt fint med derfor behøver du da ikke nedgøre mine ønsker!!!!
 
Nu da du gerne gentager Wink så kunne det jo tyde på at du mener de andre meninger falder lidt til jorden, så derfor kan jeg godt forstå den lidt sarkastiske bemærkning.Tongue Men der skal jo en boks til hvis den "almindelige" forbruger også skal have gavn af dette super tv,og  så en kortlæser til div. abonnenter og selvfølgelig det allerede nævnte BluRay drevWink, alt sammen gerne med mulighed for senere update, også gerne på hardware frontenSmile


-------------
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3


Skrevet af: Bendix
Skrevet den: 14-November-2009 kl. 18:33
Jeg vil gerne betale for rigtig lækker lyd intregreret i tv'et




Skrevet af: Skyum
Skrevet den: 14-November-2009 kl. 18:35
Oprindeligt skrevet af Strange Strange skrev:

Billede som Panasonic og Pioneer.

Rammeløst design.

TV'et SKAL Primært være SORT... Ikke alt for meget sølv. (så lidt som muligt sølv)

Sørg for en fjernbetjening der ikke skal pege direkte mod dioden på tv'et for at virke.

Højttalere skal IKKE købes seperate men være i TV'et.

Kommer sikkert i tanke om mere.

Her er jeg ikke enig idet netop integrationen af højttalere kræver dybde eller kompromis mht. lyd, med mindre man hedder B&O og har mange penge i ryggen. Løse højttalere som tilkøb vil forenkle design og teknikWink

-------------
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3


Skrevet af: Tegning
Skrevet den: 14-November-2009 kl. 18:58
Selvfølgelig skal der være lyd, selvom det er det "perfekte" tv er der andre end hifi freaks der køber det. Sats i stedet på noget lyd ala. B&O eller bare nogle super højtalere.
Mvh Rasmus aka Tegning


Skrevet af: phillipo
Skrevet den: 14-November-2009 kl. 19:26
Jeg så prototypen på messen i dag, og kan godt sige at billedkvaliteten bliver i topklasseClap

Drop højtalerne
Drop Fjernbetjeningen

Keep it simple!!!

ifølge Otto er det med i overvejelserne, og det synes jeg lyder som en god idé.

medieboksen som er blevet nævnt tidligere er også en super idé, håber bare at de starter i en lidt større størrelse end den 40" som prototypen var i. men det lød lidt på Otto at øjet også var rettet mod de prof. studioer hvor de åbenbart skriger efter en 40" skærm.

Ps. kan det siges at det er en LCD skærm og alle incl. undertegnede troede det var en plasma skærm...



Skrevet af: tannis
Skrevet den: 14-November-2009 kl. 20:05
En usb tilslutning til evt hdd ell. ram så den kan fungerer som  pvr og min. 2 slots til forskelige modtagere af eget valg, fx samme som til pc .God ide med at nøjes med forstærker til lyd uden højtalere .


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 14-November-2009 kl. 20:35
Oprindeligt skrevet af phillipo phillipo skrev:

Drop højtalerne
Drop Fjernbetjeningen

Keep it simple!!!
 
Altså droppe ideen med at lave et TV, fra brugere til brugere ?
 
Og istedet lave en monitor, leveret af teknikere til teknik-nørder ?
 
Jo mere simpelt det holdes, jo mere nørdet bliver det jo. Altså i sidste ende, noget primært for ungkarle med pengepungen i orden.
 
Personligt ville jeg foretrække løsninger der kan bruges i en normal stue, sammen med kone, børn osv. Og her skal løsningen være gennemtænkt fra A til B, og ikke være et simpelt high-end svær-at-komme-i-nærheden-af produkt. Det skal favne bredt på design, betjening, muligheder osv.
 
Omvendt tror jeg fortsat på, at det nok ender med præcis dét produkt du efterlyser, fordi alle de øvrige ting vil være for dyre og for tidskrævende at lave, for udviklings-holdet. Altså så det ender med et produkt af nørder for nørder, frem for et produkt af brugere for brugere - set over en mere bred kam.
 
 
PS. Det med nørder er ikke ment negativt Smile
 
  /Lars


-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: MarkR
Skrevet den: 14-November-2009 kl. 21:01

*Open source firmware eller i det mindste mulighed for at hente plug-ins eller farve-themaer.

*Ekstra fjernbetjening - bare sådan en lille flad en, som man kender fra en bærbar computer. Helst gemt i fjernsynet.

*Voice-control - til simpel navigering og selvfølgelig mulighed for at slå det fra.

*Diskret stand-by lys.


Kan ikke lige komme på mere



Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 14-November-2009 kl. 21:37
Oprindeligt skrevet af phillipo phillipo skrev:

Drop højtalerne
Drop Fjernbetjeningen

Keep it simple!!!
 
Synes du ikke det modstrider hinanden?

Jeg ville HADE at skulle stå og snakke til mit tv. Det er en ussel teknologi, som har potentiale, men som ikke burde komme ud af kravlegården. Alt for mange fejl!

Jeg vil 10 gange hellere have en fjernbetjening.

Desuden skal der sidde en 2 x 25W klasse D forstærker i tv'et, såsom en AMP32, som kan købes fra Sverige. Fylder intet = smalt design. Så kan man selv finde nogle gode højttalere.


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 14-November-2009 kl. 21:59
En monitor model og kun billede (kan sælges billigere og ergo flere styk)

samt en model med en mediabox og måske højtaler.
denne mediabox kan man så arbejde videre.

Men dem som siger god lyd, tænk på hvor mange år b&O har været om det.
samt målgruppen er sikkert dem som har pioneer eller tilsvaende i dag og de fleste har stort anlæg ved siden af.
billede og surround hænger samme.
men som Anima skal der sidde en 2 x 25W klasse D forstærker i tv'et.
så kan man altid sætte nogen til. 

youtube og alt muligt glem det. Det er spild af ressourcer, da det sikkert er lige meget for målgruppen.

 
 



Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 14-November-2009 kl. 22:03
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af phillipo phillipo skrev:

Drop højtalerne
Drop Fjernbetjeningen

Keep it simple!!!
 
Altså droppe ideen med at lave et TV, fra brugere til brugere ?
 
Og istedet lave en monitor, leveret af teknikere til teknik-nørder ?
 
Jo mere simpelt det holdes, jo mere nørdet bliver det jo. Altså i sidste ende, noget primært for ungkarle med pengepungen i orden.
 
Personligt ville jeg foretrække løsninger der kan bruges i en normal stue, sammen med kone, børn osv. Og her skal løsningen være gennemtænkt fra A til B, og ikke være et simpelt high-end svær-at-komme-i-nærheden-af produkt. Det skal favne bredt på design, betjening, muligheder osv.
 
Omvendt tror jeg fortsat på, at det nok ender med præcis dét produkt du efterlyser, fordi alle de øvrige ting vil være for dyre og for tidskrævende at lave, for udviklings-holdet. Altså så det ender med et produkt af nørder for nørder, frem for et produkt af brugere for brugere - set over en mere bred kam.
 
 
PS. Det med nørder er ikke ment negativt Smile
 
  /Lars

Men bliver dette projekt ikke til billedenørder.

ellers kan man vil bare købe et phillips eller samsung idag.
de kan jo en masse ting, men ikke vise det billede som vi er mange som gerne vil se.


Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 14-November-2009 kl. 22:22
Jeg har ikke noget imod at der er højtaler på en skærm, bare den kan tages af uden det iøvrigt efterlader synlige beslag eller kanter... dvs den måde som feks pioneer fastgjorde deres højtalere på de store skærme.

Jeg mener helt generelt at skal de sælges til den brede befolkning skal højtaleren sidde på, og være tilsluttet... bare nørderne kan få lov at pille den af Wink

Slankt let design, ikke plasticagtigt.

En ting som jeg satte stor pris på ved pioneer var frontglasset og panelet var en sandwhich konstruktion uden luft mellem lagene, hvilket gjorde man undgik "reflekser" på de forskellige lag i betragtingsvinkler fra siden og nedefra.

Ellers tror jeg der er ret meget styr på billedkvaliteten.


-------------
Mvh

René


Skrevet af: phillipo
Skrevet den: 14-November-2009 kl. 22:51
Otto snakkede om evt. at lave individuelle løsninger på dette problem, altså at man kunne bestille TVét uden fjenbetjening, hvis man havde en universal remote selv, eller gøre den klar til fx B&O's remotes. Det med højtalerne var igen noget man skulle kunne vælge fra eller til. Ang. prisen ville han ikke ud med noget for derefter at skulle blive hængt op på dette senere hen, men når de prøver at samle en reference skærm, som kan bruges i proff. studioer bliver den nok ikke til hr og fru danmark. Han sagde at de håber hver skærm mere eller mindre kunne blive efter din ønsker, med hensyn til farve valg af rammen, evt firma logo på skærmen til firma'er, men der er jo lang vej endnu til det er færdigtCry men han laver det også ud fra personlige referencer.

et andet punkt hvor hr. og fru danmark nok ikke kan være med er da han samlignede de fjernsyn de holdt deres eget op imod, der er det altså toppen af poppen i pris han nævnte. så jo han henvender sig nok i en hvis grad til teknik nørderne.


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 14-November-2009 kl. 23:12
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:


men som Anima skal der sidde en 2 x 25W klasse D forstærker i tv'et.
så kan man altid sætte nogen til.


Man kunne evt. brokoble den jeg har i tankerne. Så er der nok power til at trække de fleste anlæg med en ok volumen, og stadigt er det ganske ok lyd. Den fylder ihverfald ikke meget:

http://www.41hz.com/showgraph.asp?ID=217 - http://www.41hz.com/showgraph.asp?ID=217


Skrevet af: red_martians
Skrevet den: 14-November-2009 kl. 23:31
 - Helst plasma men hvis det er LCD:
 - Ser jeg gerne at der bliver brugt IPS-paneler. Kan ikke udstå egoist-LCD-skærme med dårlige betragtning. Så hellere lidt dårligere sort, så hele familien og vennerne også kan nyde fordel af det gode billede.
 - Ellers vil et design ala LG's og panasonics fulde glas-overflade tiltale mig en del.
 - Kablerne højt og nedad, så de er lette at samle.
 - En udvidet idé som IP-tv kunne være sjovt tiltag.
 - Simple menuer, gerne som panasonic.
 - Meget hurtigt kanalskifte.
 - Gerne to tunere med PIP/PAP
 - En idé kunne være en indbygget popcorn hour.
 - Jeg ser i modsætning til andre, gerne at højttalerne er indbygget. (og gerne at de lyder ok)
 - Lad det ikke blive for dyrt. Ingen grund til at kaste formuer i tynde LED-fjernsyn og dyre fancy processorer. At tweake gårsdagens teknologi er ti gange bedre.


Skrevet af: niepe
Skrevet den: 14-November-2009 kl. 23:34

Men hvorår er det planlagt at lande på markedet og til hvielken pris??

2 ting som der vist burde være styr på.


Skrevet af: Elme
Skrevet den: 14-November-2009 kl. 23:51
Det er helt sikkert en gentagelse af hvad andre har foreslået.
 
fjernsynet skal bestå af 4 dele.
1  Selve panelet
Panelet skal være rimeligt stort  .over 55" .
Panelet skal være det  PT det bedste der gøres bedre. ( muligvis Pio. KRP 60 tommer)
Selve skærmen skal være så minimalistik som muligt og kun have HDMI/DVI, strømstik og evt. opdatering via USB eller datakabel.
 
2  Medieboks med DVB C/T/ eller S + Harddisk (evt. Solid state disc) samt scaler.
Medieboksen skal have en overkapacitet så det evt er muligt at se 9 kanaler på en gang (3*3)
og optage 5 andre kanaler samtidigt. kanalskift skal gå hurtigere end de gamle CRT på analog signal. Samtidig skal have et lavt strømforbrug når den ikke laver så meget...(meget svært)
 
3 Aktive højtaler der tilsluttes via f.eks optisk kabel (evt trådløst)
 
4 Fjernbetjening. Design ala B&O dog med trykfølsom OLED skærm og Bluetooth der tilbagemelder info fra medieboksen. Fjernbetjeningen må godt kunne lidt det samme som Logitec's Harmony. Fjernbetjenings brugerflade skal minde lidt om smartphones.
 
Der skal være en sammenhæng i designet at de 4 enkeltdele.  Medieboksen skal IKKE have display. (displayet  er i fjernbetjeningen) Skal så vidt det er muligt være støjfri og være smuk på alle kanter så det bliver valgfrit om den hænges på væggen eller sættes på hylden. Kabler skal diskret ledes væk fra medieboksen. 


Skrevet af: Newliving
Skrevet den: 15-November-2009 kl. 00:02
 
Mine forslag til det fuldendte fladskærms-tv vil være:
 
  • Ingen højtalere - og hvis der endelig skal være, så put noget ordentligt ind i tv´et
  • Med tunere (DVB-C/T MPEG4) Personligt synes jeg der er nok bokse i forvejen med forstærker og PS3, så ikke flere bokse, det er der ingen grund til!
  • Enkelt sort design - ikke noget med et strejf af sølv som på Panasonic eller den røde linje på Samsung. Sort, sort, sort og atter sort
  • Ordentlig fjernbetjening, ikke nødvendigvis som B&O, men bare bedre end alt det der bliver sendt med ud til Samsung, Sony osv. Og med bluetooth som PS3 fjernbetjeningen!
  • Sorthedsniveau som på KURO - eller bedre!
  • Meget simpel og let adgang til at "pusle" rundt med sine kanaler og omdøbe dem
  • Harddisk til optagning på DVB-C og DVB-T MPEG2/4 som NAD topmodellerne
  • "One-click" system - altså når man slukker/tænder for TV´et tænder forstærkeren også
  • Bordstand skal købes ved siden af og ikke være standard
  • Indgange skal sidde på siden eller ned af og ikke bagud så skærmen kommer længere ud end nødvendigt
  • Menu og EPG skal være lækker at se på og enkelt at manøvrere rundt i
  • PiP
  • Gode muligheder for tilpasning af billedindstillinger og 3 "personlige favoritvalg". I ved så man kan indstille billedet til bluray, HD, SD - eksempelvis og bare kan trykke een gang så er billedet "tilpasset" bluray som man gerne selv vil have det
  • Personligt vil jeg foretrække plasma hvis skærmen er 46-60" og 32-46 er LCD. Ved selvfølgelig ikke hvilke formater i vil producere det i?
  • En knap til at trykke på så der kommer information på skærmen om programmets længde, hvor længe den har været i gang, beskrivelse af programmet, klokkeslæt osv.

Det er nok nogenlunde mine krav til det fuldendte tv!



-------------
LG 55LF630V // Panasonic MP-BD77 // Denon AVR 2309 // DALI Concept 6 // DALI Concept 2 // DALI Concept Center


Skrevet af: Nielsen.....
Skrevet den: 15-November-2009 kl. 03:12
Syntes ikke lige jeg kunne se nogen der er fremkommet med det mest indlysende råd til dette projekt: Stop før i kommer for godt i gang. Lyder i mine ører som et godhjertet men komplet håbløst projekt. På chanceskalaen giver jeg det nul stjerner ud af seks!
 
I har formentlig hverken resourcer eller viden til at lave og markedsfører et kommercielt gangbart produkt.
 
Men I kan da godt få et held og lykke med her fra.
 


Skrevet af: Brasch
Skrevet den: 15-November-2009 kl. 11:33
jeg så gerne at tv'et rent designmæssigt lænede sig op ad Pioneers. Derudover vil jeg mene at RS-232 er et must (kan evt. implementeres via ethernet, det er ikke det vigtige). Jeg tror ikke det bliver så let at gøre alle tilfredse, men idéen med modulopbygning er fin i teorien, alternativt kan man jo plastre tv'et til med alle de tunere der nu er brug for, bare der er en seperat indgang for hver. Ang. idéen med en seperat boks til tilslutninger er jeg lidt delt, jeg har færre kabler til tv'et uden boks end tv'et med boks (pio 436 og pio 5090h). Det kan jo evt. laves som et tilvalg som på 8g pio.
 
Derudover synes jeg ikke rigtigt der er nævnt software nogen steder. Jeg synes det er vigtigt at der er fuld adgang til en fuld CMS, hvor alt kan indstilles fra 10IRE til 100IRE, ikke bare en høj/lav indstilling (om det rent faktisk er praktisk muligt at lave det uden at f.eks. 10IRE har indflydelse på 20IRE skal jeg så ikke kunne udtale mig om).


Skrevet af: Newliving
Skrevet den: 15-November-2009 kl. 12:23
Oprindeligt skrevet af Nielsen..... Nielsen..... skrev:

Syntes ikke lige jeg kunne se nogen der er fremkommet med det mest indlysende råd til dette projekt: Stop før i kommer for godt i gang. Lyder i mine ører som et godhjertet men komplet håbløst projekt. På chanceskalaen giver jeg det nul stjerner ud af seks!
 
I har formentlig hverken resourcer eller viden til at lave og markedsfører et kommercielt gangbart produkt.
 
Men I kan da godt få et held og lykke med her fra.
 
 
Undskyld mig, men hvad f!%#"n er det for en kommentar at komme med?!
 
Helt seriøst, tag dig sammen. Slet dit indlæg eller ændr det til noget positivt som nogle forslag til projektet!


-------------
LG 55LF630V // Panasonic MP-BD77 // Denon AVR 2309 // DALI Concept 6 // DALI Concept 2 // DALI Concept Center


Skrevet af: Sigida
Skrevet den: 15-November-2009 kl. 12:58
Hvorfor ikke bruge oled hvis det er alligevel er til prof brug ;)

-------------
Samsung 65HU7505

Pioneer VSX-LX50

SVS 5 satelite
SVS SB2000

JVC HD750

Sony PS4


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 15-November-2009 kl. 13:08
Oprindeligt skrevet af Sigida Sigida skrev:

Hvorfor ikke bruge oled hvis det er alligevel er til prof brug ;)

hvorfor skulle man lige tage dette seriøst og så fra et branchemedlem.

de kan sku da ikke udvikle et helt nyt panel


kom med nogle gode indput, inden denne tråd bliver totalt useriøs.



Skrevet af: Nielsen.....
Skrevet den: 15-November-2009 kl. 13:37
Jeg kan ikke se hvorfor mit indlæg skal slettes. Der er intet ondt ment med det. Jeg tror bare det er et projekt der er alt for meget op af bakke og kræver temmelig dybe lommer for at lykkes med og her kan den nævnte konstellation ikke (tror jeg) finde en passende niche i TV parkedet hvor de kan lave noget kommercielt gangbart.
Omvendt kan jeg selvfølgelig godt se, at indlæg af denne type tager lidt af den positive pioner ånd ud af denne tråd. Moderator er så velkommen til at slette indlæggene hvis de mener det er upassende.


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 15-November-2009 kl. 14:04
Ang. den seperate medieboks, så skal den være 100% modulært opbygget. Jeg forestiller mig, at man tager udgangspunkt i et mediecenterkabinet, hvor man kan udskifte bundkort, tunere osv. relativt nemt. På den måde kan man bygge sin egen medieboks efter helt egne præferencer, og løbende opgradere når man finder det nødvendigt.

Med denne løsning er det muligt kun at have 2 kabler - strøm og data.

Jeg synes der skal være eksterne højttalere, som på pioneer. Hvis ikke, så undvær højttalerne. Period. Det er synd at have pap-lyd på sådan et tv.

Som sagt før, så skal tv'et udfærdiges i gode materialer; gerne sort børstet aluminium, og ikke højglans. Lidt ligesom denne telefon:

http://www.3g.co.uk/PR/July2007/Shine_Titanium.gif - http://www.3g.co.uk/PR/July2007/Shine_Titanium.gif

og så med lidt japansk kanji eller kalligrafi til at stå på siden eller lign? Sådan lidt kuro-agtigt - måske med ordene "Beyond Limits"?

Ville også være fedt med et navn på projektet...





Skrevet af: Skyum
Skrevet den: 15-November-2009 kl. 14:16
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Ang. den seperate medieboks, så skal den være 100% modulært opbygget. Jeg forestiller mig, at man tager udgangspunkt i et mediecenterkabinet, hvor man kan udskifte bundkort, tunere osv. relativt nemt. På den måde kan man bygge sin egen medieboks efter helt egne præferencer, og løbende opgradere når man finder det nødvendigt.

Med denne løsning er det muligt kun at have 2 kabler - strøm og data.

Jeg synes der skal være eksterne højttalere, som på pioneer. Hvis ikke, så undvær højttalerne. Period. Det er synd at have pap-lyd på sådan et tv.

Som sagt før, så skal tv'et udfærdiges i gode materialer; gerne sort børstet aluminium, og ikke højglans. Lidt ligesom denne telefon:

http://www.3g.co.uk/PR/July2007/Shine_Titanium.gif - http://www.3g.co.uk/PR/July2007/Shine_Titanium.gif

og så med lidt japansk kanji eller kalligrafi til at stå på siden eller lign? Sådan lidt kuro-agtigt - måske med ordene "Beyond Limits"?

Ville også være fedt med et navn på projektet...



Mht. mediecenter-teorien, så synes jeg der er rigtigt mange dårlige eksempler på at det at sammensætte sit eget mediecenter KAN give store udfordringer på "nørdplan", hvor almindelige forbrugere vil stå af, hvor imod der finde mange gode tunerbokse som kunne være grundlaget, men hvor det så kunne være muligt at indsætte/tilslutte harddisk, hvor BluRay drev er integreret og hvor alle tilslutninger er let tilgængelige Smile

-------------
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3


Skrevet af: smiletime
Skrevet den: 15-November-2009 kl. 14:26

Rigtig mange gode forslag. Jeg så rigtig gerne, at skærmen har samme design som Pioneers 9mm plasma, som aldrig nåede at blive lanceret. http://www.virginmedia.com/images/pioneer-thin-4x3.jpg - http://www.virginmedia.com/images/pioneer-thin-4x3.jpg

Og det ville være rigtig fedt, hvis man havde forskellig rammer, man kunne vælge imellem, så det passede til ens møbler. Jeg har selv en Pioneer KRP-600M og for at gøre Tv'et perfekt i mine øjne, så skulle det være rigtig tyndt på en 1 cm og rammen skulle være sort mat træ look. Og hav for gudsskyld den mulighed, at man kan slå det blå lys helt fra, når tv'et er tændt, så man slet ikke ligger mærke til tv'et i mørke og man kun ser billedkvaliteten ;-) Ellers det med ekstern tuner og højttaler skal være noget man kan vælge ved siden af. Monitoren skal bare være enkelt, lækkert og gennemtænkt til mindste detalje!




-------------
Min studiebiograf http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62141&KW=smiletime - http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62141&KW=smiletime


Skrevet af: Korsridderen
Skrevet den: 15-November-2009 kl. 15:59
Man kunne lave en basis model og en ekstra boks med et hav ef features. Basis modellen har 1 indbygget tv tuner efter valg. 2 HDMI. 1 Phono til høretelefoner. 2 USB. 1 lille stereo forstærker på f.eks 2X25 watt til seperate højtalere som tidligere foreslået. Fjernebetjening. Aftagelig fod som kan skjule kabler. Altså et rigtigt tv, hvor man kan tilslutte en seperat stereoforstærker eller bare et par højtalere. Basis modellen kunne man tilbyde først. Boksen er en PVR med lille intern harddisk. Ekstra udgang til ekstern haddisk. Boksen har alt dét som tvet ikke har. Dog ikke højtalere. ;)


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 15-November-2009 kl. 16:24
Jeg synes der mangler noget i Otto´s og Bigtures udlægning. Det er nemlig hvilken målgruppe dette TV skal henvende sig til. Der er enorm stor forskel på, hvad vi mere enthusiast folk vil have og så hvad den menige borger vil have. Blot en detalje så banal som HDMI stik, der kender jeg rigtig mange som slet ikke bruger, fordi de ikke lige har noget at bruge det til. Mens vi andre nærmest forventer, at der er mindst en lang stribe af dem.
 
Brugervenligheden er også et vidt begreb eller smags/fagmæssig om man vil. Jeg vil sandsynligvis have nemmere ved at håndtere en mindre brugervenlig menu i forhold til eksempelvis mine forældre. Omvendt kan en meget brugervenlig menu gå hen og blive et irretationsmoment for sådan en som mig, der helst vil have det hele.
 
Spørgsmålet er også, om det er reelt at snakke brugervenlighed i forbindelse med noget så dagligdags som at se TV/Film. Det er i bund og grund blot at tænde og bladre i kanaler/guide. Hvis et TV bliver meget mere avanceret end det, så er det fordi det er meget mere end et TV.
 
Jeg har set flere nævne design skal være så småt så man ikke kan se rammen. Der er sågar folk der foreslår det skal være uden højtalere. Må jeg i den forbindelse igen henvise til den manglende beskrivelse af målgruppen. Rigtig mange folk "derude", de har slet ikke deres TV tilsluttet en receiver/forstærker. Så et TV uden højtalere vil være et TV uden lyd for dem. At lave det som en option, det vil resulterer i, at der er en stor skare af folk, som ikke ville vælge TVét.
 
I virkeligheden er det måske slet ikke Eet TV vi snakker her, men mindst TO forskellige modeller, hvoraf det ene er skruet sammen til enthusiaster og det andet er skruet sammen til "almindelige" mennesker. Begge skal dog være fuldstændig identiske hvad angår billedekvalitet.
 


-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 15-November-2009 kl. 16:30
netop mit forslag om at have mulighed for at købe deferanceret modeller.

man kan udmærket købe en model af samme type med og uden højtaler.

forstå dog ikke snakken om god lyd og indbygget højtaler, hvis skærmen også skal være flad


Skrevet af: Wolff
Skrevet den: 15-November-2009 kl. 16:44
Design:
HELT flad front. Ser meget gerne at skærm og ramme går ud i eet.
Selvfølgelig skal i have et logo på den, but keep it small and discreet, please!

Helst ingen højtalere. Ser hellere en lille indbygget forstærker. INGEN underlige non-standard stik!
 
En lille ting som Standby dioden på fronten: Mulighed for at kunne slukke den helt, både i standby og i brug. Og muligheden for den slukker af sig selv under brug. Mit øje springer automatisk hen på den skide diode når der er en fuldstændig mørk scene (-skift) i en film..

Stik i midt bund. Ikke noget mere irriterende end at skulle ligge henover TV bordet, og med hele underarmen oppe under tv'et. Famlende i blinde!

Evt. en lille relæ udgang. Eller bedre endnu: en 12V udgang. Tænker her på alle dem med hjemmelavet ambilight ;)

Funktion:
Mulighed for at kunne gemme egne billed indstillinger, i stedet for kun at kunne redigere i eksisterende.

Mulighed for direct source! (Selvom jeg slet ikke er i tvivl om det nok er noget af det der får størst fokus fra Otto)

Mulighed for at kunne smide en computer til, og indstille via tastatur og mus. Der er ikke noget mere frustrende end at rykke rundt på kanaler, samt omdøbe, via en fjernbetjening med kæmpe lag!
Ideen kunne være at nuværende tv config downloades på en USB stick, fra tvet. Config filen redigeres via computeren, og gemmes igen på sticken. Sticken sættes så i tv'et, og config bliver automatisk indlæst. Så kan konen også se de unge mødre mens far indstiller tv'et (i et HELT andet lokale) :P






Skrevet af: Sigida
Skrevet den: 15-November-2009 kl. 17:27
xcardman der er sku lavet oled paneler så kan ikke se hvad du mener med det. Grunden til man ikke ser det på consumer markedet endnu er pga priserne er ret høje. , men ud fra den her skærms præferencer, har prisen intet at sige, men selve kvaliteten, og får at opnå den ultimotive billedekvalitet skal man over i noget oled ;)

-------------
Samsung 65HU7505

Pioneer VSX-LX50

SVS 5 satelite
SVS SB2000

JVC HD750

Sony PS4


Skrevet af: Korsridderen
Skrevet den: 15-November-2009 kl. 17:31
Hvorfor skal folk der ikke vil have indbyggede højtalere betale for dem? Med en indbygget stereoforstærker på f.eks 2X25 watt kan folk jo bare sætte et par højtalere til efter eget valg og pengepung. De behøver ikke nødvendigvis købe en stereo forstærker. Derimod er HDMI et must for alle de der gerne vil se Blue Ray film på deres tv og/eller koble en surround sound forstærker til. Phono og USB ville også være et must for folk der gerne ville have lyd fra høretlelefoner, så de ikke forstyrrer resten af familien eller naboerne, hvis de bor i lejlighed. Hvis der skulle højtalere i et sådan high end tv, skulle det jo også være high end højtalere. Dét ville bare knalde prisen unødvendigt højt i vejret. Se bare B&o.  Det giver ingen mening at putte nogle billige low end højtalere i et high end tv. Spild af penge. Et tv hvor man har det frie valg af om man vil have en soundbar, et sæt stereo højtalere, en stereo forstærker, høretelefoner, eller høretelefoner via en head amp (USB stik til tv) eller en surround sound forstærker via HDMI, ville byde på dén brugervenlighed at man som kunde selv bestemmer kvaliteten og prisen af lyden. Stik koster ikke meget.


Skrevet af: axelrodi
Skrevet den: 15-November-2009 kl. 17:51

...jeg kan oplyse at panelet er en samsung lcd.....har en en kammerat der har været på hifi-messe i dag og  han fik en lille snak med otto...Smile



Skrevet af: Skyum
Skrevet den: 15-November-2009 kl. 17:56
Oprindeligt skrevet af axelrodi axelrodi skrev:

...jeg kan oplyse at panelet er en samsung lcd.....har en en kammerat der har været på hifi-messe i dag og  han fik en lille snak med otto...Smile

Så må vi håbe det er et helt nyt og ukendt panel, for jeg har da endnu ikke set noget tv fra Samsung jeg ville ejeWink

-------------
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3


Skrevet af: Korsridderen
Skrevet den: 15-November-2009 kl. 17:58
Ingen LED lys og stik i fronten. Alle stik bør vende nedad.


Skrevet af: the15reasons
Skrevet den: 15-November-2009 kl. 18:05

Ja, er helt klart også af den holdning. Selvfølgelig skal der være en USB (eller lignende) indgang således at man kan afspille film direkte fra sin eksterne lagringsenhed.



-------------
Spreading the 15 reasons on behalf of Playstation 3
Robin@the15reasons.com


Skrevet af: Korsridderen
Skrevet den: 15-November-2009 kl. 18:27
Hehe http://www.unipixel.com/assets/press20090202.pdf - http://www.unipixel.com/assets/press20090202.pdf


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 15-November-2009 kl. 18:59
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Derfor: modulær opbygning. Jeg går stærkt med på vognen med en boks a la Pio KRP, hvor man så selv kan skifte tuneren ud, ligesom at skifte harddisk på en PS3.
 
Nå, ja, det har også altid været min drøm til det ultimative TV.
 
Altså at tunerne kan skiftes som moduler. Eksempelvis med 2-3 slots, hvor man selv kan vælge tuner type(r).
 
Lidt ala Loewe, men blot noget man selv kan skifte/opdatere efter behov.
 
  /Lars


Et modul opbygget tv må da være det ultimative.

1. skal indeholde en boks ligesom krp, hvor der kun skal gå et strøm og et signal kabel op til skærmen.
I "medieboksen" skal der være muligt selv at indsætte tuner type.
DVS man kan nøjes med at skifte tuner kort ved en opgradering eller hvis man får en anden tv leverandør.
Ingen højttalere indbygget i tv'et, lyder alligevel ikke godt når det skal være ultra tyndt.
Derimod skal der være direkte højttaler udtag, så der kan tilsluttes højttalere direkte til tv/boks. Gerne med en styring ligesom på NAD tv.

Front, skal kunne udskiftet. Sort er kedelig.

Remote, gerne en god kvalitets remote, lidt som B&O.

ir modtageren bør sidde i skærmen, da medie boksen alligevel ofte vil blive gemt væk i et møbel.

Desuden må det gerne være +70" og bruge under 100Watt.


Skrevet af: Gordanmark
Skrevet den: 15-November-2009 kl. 19:05
Jeg var også på Hi Fi messen, og snakkede kort med Otto
 
Jeg forstår dog ikke at valget på panel, falder på standard LCD, Otto har adskellige gange fremhævet Plasma som en VÆSENLIG bedre teknologi, så hvis vi snakker om en HIGH-END skærm
kan vi vel ikke komme uden om Plasma pt. Jeg håber ikke at Otto sætter sin troværdighed og ambitioner omkring bedste billedkvalitet lavere end det at kunne tjene penge på sit nye projekt.
 
Jeg ser frem til at projektet kommer til de større skærme, og håber de matcher eller slår Pioneer, så vi har et alternativt i fremtiden
 
Mhv
Gor
 
     


-------------
Pioneer KRP-500AW (ISF Kalibreret)
Pioneer BDP-LX08   


Skrevet af: Korsridderen
Skrevet den: 15-November-2009 kl. 19:08
En seperat boks giver kun mening for de der også vil optage. Altså en PVR med en masse ekstra features som skærmen ikke har. F.eks ekstra tuner så man kan optage ét program samtidigt med at man ser et andet program. Muligheden for at se tv uden boks burde også være der. Folk vil helst have så få bokse som muligt, og hvis man ikke vil have optagemuligheden, burde man heller ikke betale for det.


Skrevet af: axelrodi
Skrevet den: 15-November-2009 kl. 19:47
Oprindeligt skrevet af Gordanmark Gordanmark skrev:

Jeg var også på Hi Fi messen, og snakkede kort med Otto
 
Jeg forstår dog ikke at valget på panel, falder på standard LCD, Otto har adskellige gange fremhævet Plasma som en VÆSENLIG bedre teknologi, så hvis vi snakker om en HIGH-END skærm
kan vi vel ikke komme uden om Plasma pt. Jeg håber ikke at Otto sætter sin troværdighed og ambitioner omkring bedste billedkvalitet lavere end det at kunne tjene penge på sit nye projekt.
 
Jeg ser frem til at projektet kommer til de større skærme, og håber de matcher eller slår Pioneer, så vi har et alternativt i fremtiden
 
Mhv
Gor
 
     
   Enig.....for hvis det bliver lcd......så siger jeg nej tak...men lad os nu se,hvad der sker....


Skrevet af: Korsridderen
Skrevet den: 15-November-2009 kl. 19:56
Byg et TV uden højtalere og med én tv tuner efter valg , og med gode tilslutningsmuligheder. Byg en PVR med direkte internetadgang og alt muligt andet gøgl til de der ønsker dette. Så bliver ingen utilfredse, men, mange bliver glade. Hug


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 15-November-2009 kl. 20:25
Oprindeligt skrevet af Sigida Sigida skrev:

xcardman der er sku lavet oled paneler så kan ikke se hvad du mener med det. Grunden til man ikke ser det på consumer markedet endnu er pga priserne er ret høje. , men ud fra den her skærms præferencer, har prisen intet at sige, men selve kvaliteten, og får at opnå den ultimotive billedekvalitet skal man over i noget oled ;)
 
Nej. - der er ikke lavet produktionsgange af OLED paneler over 11", eller deromkring. Alt andet er mig bekendt  prototyper, hvor man bla har problemer med uens ældningsproces  for de 3 forskellige grundfarver.
Vil man ende ud med den ultimative billedkvalitet må svaret stadig være plasma. Men anvend hellere end gerne et LCD panel, - og jeg skal med glæde erkende min fejlvurdering når . . .Wink


-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: Bendix
Skrevet den: 15-November-2009 kl. 21:29
Det bliver et spændende projekt, men tror ikke i kan være så hurtige at jeg kan vente. Den skærm jeg har i sigte er umiddelbart Beovision 10


Skrevet af: Skyum
Skrevet den: 15-November-2009 kl. 21:32
Og jeg napper så Beovision 7/55 Wink 

-------------
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 15-November-2009 kl. 21:45
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Oprindeligt skrevet af Sigida Sigida skrev:

xcardman der er sku lavet oled paneler så kan ikke se hvad du mener med det. Grunden til man ikke ser det på consumer markedet endnu er pga priserne er ret høje. , men ud fra den her skærms præferencer, har prisen intet at sige, men selve kvaliteten, og får at opnå den ultimotive billedekvalitet skal man over i noget oled ;)
 
Nej. - der er ikke lavet produktionsgange af OLED paneler over 11", eller deromkring. Alt andet er mig bekendt  prototyper, hvor man bla har problemer med uens ældningsproces  for de 3 forskellige grundfarver.
Vil man ende ud med den ultimative billedkvalitet må svaret stadig være plasma. Men anvend hellere end gerne et LCD panel, - og jeg skal med glæde erkende min fejlvurdering når . . .Wink

Otto kan sikkert godt få mere ud af et lcd panel, det har b&o jo gjort.
Men lcd/led har bare nogle grundlægende fejl i selve teknologien, som
otto heller ikke kan ændre på.
så nej tak køber ikke et lcd selvom det er lavet af otto.

men fint nok hvis otto laver en fin lcd under 50 tommer til den målgruppe.


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 15-November-2009 kl. 21:54
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Og jeg napper så Beovision 7/55 Wink 
 
Ja, det giver unægteligt stof til eftertanke i dette projekt, - at man( -dig og Bendix) frivilligt går "ned" i billedkvalitet, og betaler kassen for et livsstilsprodukt . Respekt herfra , - men ingen forståelse Wink  


-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 15-November-2009 kl. 21:57
Oprindeligt skrevet af Korsridderen Korsridderen skrev:

En seperat boks giver kun mening for de der også vil optage. Altså en PVR med en masse ekstra features som skærmen ikke har. F.eks ekstra tuner så man kan optage ét program samtidigt med at man ser et andet program. Muligheden for at se tv uden boks burde også være der. Folk vil helst have så få bokse som muligt, og hvis man ikke vil have optagemuligheden, burde man heller ikke betale for det.


Nej, du har tydeligvis misforstået hele konceptet om en seperat boks. Boksen medfører..

  1. .. at skærmen er en monitor = tyndere design
  2. .. at man bare vil kunne skifte tuneren ud når der kommer en ny standard
  3. .. at der kan installeres flere tunere og mulighed for pvr for de som ønsker det
  4. .. at funktionaliteten kan skræddersys til en selv
  5. .. at tv'ets funktionalitet kan være up-to-date konstant
  6. .. at tv'et kun har de forbindelser DU har brug for, og ikke en milliard som du alligevel ikke bruger når du sidder med den nye multi-afspiller som bruger HDM
  7. ...
Der er mange andre grunde, men forhåbentlig kan du se idéen i det nu..? - Jeg kan godt forstå en seperat medieboks vil fylde lidt, men har du en skærm i den kaliber har du nok også et møbel til at gemme en boks af vejenWink


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 15-November-2009 kl. 22:07
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Og jeg napper så Beovision 7/55 Wink 
 
Ja, det giver unægteligt stof til eftertanke i dette projekt, - at man( -dig og Bendix) frivilligt går "ned" i billedkvalitet, og betaler kassen for et livsstilsprodukt . Respekt herfra , - men ingen forståelse Wink  

tror nok skyrum skrev det som en jokeLOL


Skrevet af: Skyum
Skrevet den: 15-November-2009 kl. 22:30
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Og jeg napper så Beovision 7/55 Wink 
 
Ja, det giver unægteligt stof til eftertanke i dette projekt, - at man( -dig og Bendix) frivilligt går "ned" i billedkvalitet, og betaler kassen for et livsstilsprodukt . Respekt herfra , - men ingen forståelse Wink  

tror nok skyrum skrev det som en jokeLOL
Både og Wink Jeg SKAL da ned og se den nye Beovision 7/55 Tongue

-------------
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3


Skrevet af: the_rieper
Skrevet den: 15-November-2009 kl. 22:40
på fjernbetjeningen skal der være den knap hvor man springer tilbage til forrig kanal, det er der desværre ikke på alle fjernbetjeninger, og så kunne man evt lave en funktion hvor man kunne sætte tv'et til at skifte til en bestemt kanal på et specifikt tidspunkt. det kunne også starte på timer.


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 15-November-2009 kl. 22:45
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Og jeg napper så Beovision 7/55 Wink 
 
Ja, det giver unægteligt stof til eftertanke i dette projekt, - at man( -dig og Bendix) frivilligt går "ned" i billedkvalitet, og betaler kassen for et livsstilsprodukt . Respekt herfra , - men ingen forståelse Wink  

tror nok skyrum skrev det som en jokeLOL
Både og Wink Jeg SKAL da ned og se den nye Beovision 7/55 Tongue

nok se men ikke tage med hjemWink


Skrevet af: the_rieper
Skrevet den: 15-November-2009 kl. 22:46
på fjernbetjeningen skal der være den knap hvor man springer tilbage til forrig kanal, det er der desværre ikke på alle fjernbetjeninger, og så kunne man evt lave en funktion hvor man kunne sætte tv'et til at skifte til en bestemt kanal på et specifikt tidspunkt. man kunne lave det lidt i stil med tivo eller hdd recordere hvor du kunne markere forskellige progammer du ønskede at se i løbet af dagen så tv'et selv skiftede/tændte når et program begyndte. det er vigtig at det blir lavet på en brugervenlig måde hvis det skal blive en succes


Skrevet af: Skyum
Skrevet den: 15-November-2009 kl. 22:48
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Og jeg napper så Beovision 7/55 Wink 
 
Ja, det giver unægteligt stof til eftertanke i dette projekt, - at man( -dig og Bendix) frivilligt går "ned" i billedkvalitet, og betaler kassen for et livsstilsprodukt . Respekt herfra , - men ingen forståelse Wink  

tror nok skyrum skrev det som en jokeLOL
Både og Wink Jeg SKAL da ned og se den nye Beovision 7/55 Tongue

nok se men ikke tage med hjemWink
DET kan  jeg ikke love Wink

-------------
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 15-November-2009 kl. 23:45
Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

Et god manual så man kan indstille det perfekte fjernsyn på en perfekt måde uden al det besvær man ofte er ude for! Manualen skal være letforståelig og letlæselig, dvs. med gode illustrationer og ikke med så små skrifttyper som jeg lige netop nu er ude for. Med indeks så man let kan finde det man har brug for. Hvad nytter det at man får det perfekte tv hvis man ikke kan finde ud af at indstille det? Det skal være let.
 
Hvis du får brug for manualen, har vi ikke gjort det let nok.
 
Ikke dermed sagt at jeg er uenig i at manualen også skal være letforståelig.


-------------
Mvh Otto


Skrevet af: henriksommer
Skrevet den: 15-November-2009 kl. 23:47
Plasma
One sheet of glas design
så lille ramme som overhoved muligt (frameless)
skærmen skal være en monitor med en extern boks man kan skifte ud
ingen højtalere. men evt en indbygget forstærker som nogle har skrevet.
designet skal være så minimalt som muligt.
og billed kvaliteten SKAL være bedre end panasonic og pioneer. ellers er der ingen marked for det.

har selv pz80 og ville aldrig skifte til et lcd med dårlig betragtningsvinkel ligesom samsungs skærme. var faktisk ide i et panasonic center i rødovre. de brugte et samsung (den nye tynde model) for at samligne med panasonic. der var ingen der ville røre samsung da de ku SE forskellen.


-------------
Philips 65" 754 Oled
Panasonic 55" CX800E
Nvidia Shield Android Tv


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 15-November-2009 kl. 23:54
Lige for en ordens skyld: Når jeg ikke svarer konkret på alle forslag, så er det absolut ikke fordi de ikke værdsættes, alt medtages i overvejelserne, men alt kan selvsagt ikke implementeres. På nuværende tidspunkt er der ikke ret meget vi både kan og vil be- eller afkræfte, men derfor skal debatten endelig bare fortsætte.
 
Oprindeligt skrevet af MarkR MarkR skrev:

*Ekstra fjernbetjening - bare sådan en lille flad en, som man kender fra en bærbar computer. Helst gemt i fjernsynet.

Jeg vil gerne lige have uddybet hvad du vil bruge den til? (jeg siger ikke at det er en dårlig idé, jeg har bare ikke fanget pointen).


-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 15-November-2009 kl. 23:59
Oprindeligt skrevet af niepe niepe skrev:

Men hvorår er det planlagt at lande på markedet og til hvielken pris??

2 ting som der vist burde være styr på.
 
Der er mange ting der er styr på, som vi ikke oplyser endnu Wink
 
En enkelt ting jeg gerne vil bekræfte, er at vi ikke kommer til at lave et tv med dårlig lyd. Vi er også lyd-entusiaster begge to, Henrik måske i større grad end jeg. Så lyden bliver som med billedet: Enten gør vi det ordentligt, eller også gør vi det slet ikke.


-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 16-November-2009 kl. 00:11
Oprindeligt skrevet af Nielsen..... Nielsen..... skrev:

Jeg kan ikke se hvorfor mit indlæg skal slettes. Der er intet ondt ment med det. Jeg tror bare det er et projekt der er alt for meget op af bakke og kræver temmelig dybe lommer for at lykkes med og her kan den nævnte konstellation ikke (tror jeg) finde en passende niche i TV parkedet hvor de kan lave noget kommercielt gangbart.
Omvendt kan jeg selvfølgelig godt se, at indlæg af denne type tager lidt af den positive pioner ånd ud af denne tråd. Moderator er så velkommen til at slette indlæggene hvis de mener det er upassende.
 
Min pioner-ånd stopper nu ikke på grund af den slags indlæg. Vi har leveret sparsom information, og så er det naturligt at der kommer gisninger der ikke har hold i virkeligheden, det er vi jo til dels selv skyld i. Vi mente ikke at en komplet business-plan er noget der har relevans for den debat vi søger lige nu, derfor har vi ikke udspecificeret hvordan projektet rent praktisk skal løftes. Men uden at jeg vil gå i nærmere detaljer, så er projektet gangbart via en samarbejdspartner der har produktionsapparat, design-team og ingeniør-ekspertise til rådighed. Henrik og jeg bestemmer hvad der skal laves, men vi skal selvfølgelig ikke producere det hjemme på køkkenbordet.


-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 16-November-2009 kl. 00:18
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Så må vi håbe det er et helt nyt og ukendt panel, for jeg har da endnu ikke set noget tv fra Samsung jeg ville ejeWink
 
Der er stor forskel på hvad man kan opnå med et Samsung panel, og hvad Samsung opnår med et Samsung panel.


-------------
Mvh Otto


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 16-November-2009 kl. 00:39
Otto, kan du ikke smide et billede ind fra udstillingen? - Bare til at blive lidt inspireret af..?


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 16-November-2009 kl. 00:52

Mht. valg af panel: For det første er det endnu ikke fastlagt præcist hvilket panel produktions-versionen får, det KAN være dét der sidder i den nuværende prototype, men kan også blive noget andet - men temmeligt sikkert Samsung LCD. For det andet: Der er fordele og ulemper mellem LCD og plasma. Jeg kan selvsagt ikke producere et panel, så jeg må forholde mig til hvilke OEM-paneler der er til rådighed. Jeg ville elske at lave et tv med et Pioneer panel, men det er lidt svært når panelerne ikke produceres. Panasonic er ikke high-end tv, det er fremragende tv til pengene, og blandt det bedste der kan fås, men hele pointen i projektet er jo at jeg mener der slet ikke kan fås dét jeg søger. De plasma-paneler der rent faktisk er til rådighed leverer ikke dét jeg søger i højere grad end de LCD-paneler der er til rådighed, det er "bare" forskellige fordele og ulemper der skal arbejdes med. Jeg er klar over at det er et kontroversielt valg, men det er slutresultatet der tæller, ikke midlet. At der ikke findes gode LCD-tv på markedet betyder ikke at teknologien er håbløs - studierne der laver billedmaterialet bruger i vid udstrækning LCD-monitors, bare i en noget anden kvalitet end dét forbrugerne er vant til at blive præsenteret for. Det er dén kvalitet jeg gerne vil bringe til forbrugerne.

Med andre ord: Lad være med at dømme vores LCD på dén kvalitet andre LCD'er leverer. Der er jo heller ingen der synes det er fair at dømme et Pioneer plasma ud fra hvordan et Philips eller LG plasma ser ud?
 
Når det er sagt, så forstår jeg såmænd godt folks skepsis omkring hvorfor vi skulle kunne lave en bedre implementation end de store multinationale selskaber. Jeg synes selv det er fuldstændigt absurd at det forholder sig sådan. Derfor bliver jeg heller ikke på nogen måde fornærmet over skeptikerne, jeg kan bare glæde mig til at tv'et er produktionsklart, så vi kan bevise at vi har ret.
 
Og lad os så iøvrigt gemme diskussionen om billedkvalitet til det rent faktisk er udviklet færdigt, eller også køre det i en anden tråd - formålet var at skabe debat om de mere brugsrelaterede ting, ikke om hvilket panel der skal sidde i.


-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 16-November-2009 kl. 00:54
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Otto, kan du ikke smide et billede ind fra udstillingen? - Bare til at blive lidt inspireret af..?
 
Ville jeg gerne, men jeg har ganske enkelt ikke taget nogen... Så jeg må appellere til andre brugere om der er nogle der har billeder, ellers må du vente til de forskellige besøgsartikler dukker op. Recordere.dk kunne vist ikke være der, men Nerds.dk og Hifi4all.dk skulle gerne komme med noget.


-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Skyum
Skrevet den: 16-November-2009 kl. 01:08
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Så må vi håbe det er et helt nyt og ukendt panel, for jeg har da endnu ikke set noget tv fra Samsung jeg ville ejeWink
 
Der er stor forskel på hvad man kan opnå med et Samsung panel, og hvad Samsung opnår med et Samsung panel.
Det har du selvfølgelig ret i Wink Det er MOTOREN det drejer sig omTongue

-------------
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 16-November-2009 kl. 01:23
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Det har du selvfølgelig ret i Wink Det er MOTOREN det drejer sig omTongue
 
Motorer er noget der sidder i biler, ikke i TV... Wink


-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Korsridderen
Skrevet den: 16-November-2009 kl. 03:05
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Oprindeligt skrevet af Korsridderen Korsridderen skrev:

En seperat boks giver kun mening for de der også vil optage. Altså en PVR med en masse ekstra features som skærmen ikke har. F.eks ekstra tuner så man kan optage ét program samtidigt med at man ser et andet program. Muligheden for at se tv uden boks burde også være der. Folk vil helst have så få bokse som muligt, og hvis man ikke vil have optagemuligheden, burde man heller ikke betale for det.


Nej, du har tydeligvis misforstået hele konceptet om en seperat boks. Boksen medfører..

  1. .. at skærmen er en monitor = tyndere design
  2. .. at man bare vil kunne skifte tuneren ud når der kommer en ny standard
  3. .. at der kan installeres flere tunere og mulighed for pvr for de som ønsker det
  4. .. at funktionaliteten kan skræddersys til en selv
  5. .. at tv'ets funktionalitet kan være up-to-date konstant
  6. .. at tv'et kun har de forbindelser DU har brug for, og ikke en milliard som du alligevel ikke bruger når du sidder med den nye multi-afspiller som bruger HDM
  7. ...
Der er mange andre grunde, men forhåbentlig kan du se idéen i det nu..? - Jeg kan godt forstå en seperat medieboks vil fylde lidt, men har du en skærm i den kaliber har du nok også et møbel til at gemme en boks af vejenWink
 
Det var jo faktisk noget i den stil som jeg selv foreslog først på forsiden hvor jeg skrev: Bare kom med monitorerne først, men, efter nærmere eftertanke synes jeg at de først burde bygge et TV med et minimum af tilslutningsmuligheder og en enkelt TV tuner efter valg. TV Tuneren skulle man selv kunne udskifte. Stik der vender nedad, fylder ikke meget. Se bare Samsungs TV fra i år. Derefter en PVR hvor man også frit kan vælge tunere, men hvor alt muligt andet er standard. Hvis de skal skræddersy ALT til hver enkelt kunde, bliver omkostningerne for høje, og dermed bliver også prisen unødvendigt høj. 
 
Hvad angår design: Hvis man vil have en super tynd skærm..., køb en projektor og knald et lærred på væggen. En halv eller hel centimeter, fra eller til i tykkelse, ville for de fleste være ligegyldigt. Design er vigtigt, men, brugervenlighed er også vigtigt. Det ene udelukker ikke det andet.
 
Til skeptikerne: I ved intet. Held og lykke til Otto og Henrik. Just do it.


Skrevet af: Korsridderen
Skrevet den: 16-November-2009 kl. 03:17
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Det har du selvfølgelig ret i Wink Det er MOTOREN det drejer sig omTongue
 
Motorer er noget der sidder i biler, ikke i TV... Wink
 
Hvad? Kommer det ikke til at køre på Bioethanol?


Skrevet af: Bendix
Skrevet den: 16-November-2009 kl. 03:49
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af niepe niepe skrev:

Men hvorår er det planlagt at lande på markedet og til hvielken pris??

2 ting som der vist burde være styr på.
 
Der er mange ting der er styr på, som vi ikke oplyser endnu Wink
 
En enkelt ting jeg gerne vil bekræfte, er at vi ikke kommer til at lave et tv med dårlig lyd. Vi er også lyd-entusiaster begge to, Henrik måske i større grad end jeg. Så lyden bliver som med billedet: Enten gør vi det ordentligt, eller også gør vi det slet ikke.

NU bliver det ekstra interessant det TV her


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 16-November-2009 kl. 09:11
Kanon projekt... det bliver rigtig spændende at følge Clap
 
Jeg har også et par ønsker:
 
1. Tuner for sattelit TV, så man kan droppe sin Canal Digital eller Viasat boks.
 
2. Mulighed for at tilslutte en ekstern harddisk så man også kan optage


Skrevet af: Skyum
Skrevet den: 16-November-2009 kl. 09:19
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Det har du selvfølgelig ret i Wink Det er MOTOREN det drejer sig omTongue
 
Motorer er noget der sidder i biler, ikke i TV... Wink
OGSÅ i biler LOL Men så elektronikken der leverer materialet til panelet Wink

-------------
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3


Skrevet af: Skyum
Skrevet den: 16-November-2009 kl. 09:20
Oprindeligt skrevet af Korsridderen Korsridderen skrev:

Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Det har du selvfølgelig ret i Wink Det er MOTOREN det drejer sig omTongue
 
Motorer er noget der sidder i biler, ikke i TV... Wink
 
Hvad? Kommer det ikke til at køre på Bioethanol?
Nej, vindmøller LOL


-------------
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3


Skrevet af: FriendlyMots
Skrevet den: 16-November-2009 kl. 09:28
Jeg er helt sikkert i den lejr at siden topic hedder "Det fuldendte tv.." at det så er det man skal fokusere på. Koncentrerer jeg helt og aldeles om selve de billedmæssige egenskaber.

Om i bruger lcd eller plasma er mig ligegyldig, så længe det bliver det mest korrekte billed det er muligt at opnå. Jeg tænker i størrelser fra 40 til 65 tommer.

Som sagt går jeg ind for at det skal være en "monitor" model. Glem højtalere og forskellige dekodere og ce moduler. Det er imo nemmere at styre seperat igennem andre fabrikater plus det gør tv'et mere fremtidssikker.


Skrevet af: phillipo
Skrevet den: 16-November-2009 kl. 09:35
Så er det fordi du ikke har set dette panel i aktion. Alle i rummet troede det var en plasma skærm han fremvisteClap bedste billede jeg har set til datoTongue


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 16-November-2009 kl. 10:27
Oprindeligt skrevet af FriendlyMots FriendlyMots skrev:

Jeg er helt sikkert i den lejr at siden topic hedder "Det fuldendte tv.." at det så er det man skal fokusere på. Koncentrerer jeg helt og aldeles om selve de billedmæssige egenskaber.


Oprindeligt skrevet af FriendlyMots FriendlyMots skrev:


Som sagt går jeg ind for at det skal være en "monitor" model. Glem højtalere og forskellige dekodere og ce moduler. Det er imo nemmere at styre seperat igennem andre fabrikater plus det gør tv'et mere fremtidssikker.
 
Vi er naturligvis i en størrelse hvor vi er afhængige af hvad vi kan få underleverandører til at levere, men at fokusere på maksimal billedkvalitet, og kun lave en ren monitor der så f.eks. vil ligge under for skaleringen i de forskellige modtagere, det er en modsætning. Vi prioriterer ret højt at slippe af med standard-modtagerne såvidt muligt, for en relativt væsentlig del af billedkvaliteten er bestemt af modtageren (om ikke andet, så fordi de oftest skalerer og/eller de-interlacer på billedet). Præcist hvor mange boxe vi vil kunne erstatte kan jeg ikke sige på nuværende tidspunkt, men vi har nogle forskellige mulige løsninger på nogle af tingene klar, vi skal så bare have valgt hvilken løsning der skal bruges, f.eks. valget mellem at bygge en masse tunere ind i tv'et, eller benytte eksterne tunere der kan vælges og udskiftes efter behov. Der er fordele og ulemper ved begge løsninger.


-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 16-November-2009 kl. 10:30
Oprindeligt skrevet af phillipo phillipo skrev:

Så er det fordi du ikke har set dette panel i aktion. Alle i rummet troede det var en plasma skærm han fremvisteClap bedste billede jeg har set til datoTongue
 
Mange tak. Det varmer især fordi der er nogle specifikke fejl i billedet vi ved bliver rettet, men som vi bare ikke er kommet til endnu - så slutresultatet bliver bedre.


-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Henrik Nygaard
Skrevet den: 16-November-2009 kl. 10:34
Noget af det der irriterer mig i hverdagen, er navigationshastigheden i menuerne på mit 5090H.
Skulle jeg skifte til en anden (og nødvendigvis bedre) skærm, er dét et punkt jeg ville lægge vægt på.
Andre åbenlyse krav til en god skærm, synes jeg allerede er dækket godt ind af andre brugere.



Print side | Luk vindue