Print side | Luk vindue

60" LG eller 50" Pana?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Plasma TV
Forumbeskrivelse: Forum for Plasma TV (PDP)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=70320
Udskrevet den: 05-Februar-2025 kl. 13:59

Emne: 60" LG eller 50" Pana?
Skrevet af: Kenneth Lund
Emne: 60" LG eller 50" Pana?
Skrevet den: 15-November-2009 kl. 11:13
Jeg har i nogle år været så heldig at have haft et 50" B&O Beovision til rådighed i min stue, men det skal returneres nu her om nogle uger.

Derfor har jeg været ved at kikke markedet igennem og jeg er endt op med først at vælge Panasonic 50" V10 men så kom LGs 60"

Jeg har på fornemmelsen af billedkvaliteten er bedre på V10 men omvendt synes jeg det er fedt med de ekstra 10"

Nu ved jeg af erfaring, at man kan få de svar man vil have fordi næsten alle "lejre" giver deres meninger til kende herinde, så jeg er ikke ude i et "min far kan banke din far"-indlæg her mellem de to TV.

Jeg er lige nu 60/40 til LGs fordel fordi de 60" virkelig lokker. Jeg vil bare gerne være 100% sikke på at der ikke er noget vigtigt, der eks. BRUGSMÆSSIGT eller FUNKTIONSMÆSSIGT mangler på LG'en.

Nogen kommentarer? :)

-------------
Mvh Kenneth WedMore Lund

Se evt. min http://www.kennethlund.dk/category/tv/ - blog med brugertest og anmeldelser af TV, lyd og gadgets her :]

Svar:
Skrevet af: Puma
Skrevet den: 15-November-2009 kl. 12:29
Hej Kenneth

Hvorfor ikke bare snuppe den nye fra Panasonic TX-P58V10 den har jo hele svineriet med hensyn til nyeste teknologi og en størrelse på 58"

Efter min opfattelse er LG  plasma paneler ikke helt på højde med Panasonic endnu med hensyn til sort niveau osv. Panasonic er efter min vurdering toppen af poppen efter Pioneer desværre lukkede ned for deres Plasma produktion. Cry

Dermed ikke sagt at LG 60PS8000 er et dårligt fjensyn, hvilket også afpejles i AV-Forums test af denne model "Best Buy" men der er trods alt fortsat lidt forskel mellem teknologi niveauet i Korea og Japan, hvilket også afspejler sig i prisen idet LG modellen har lige et par år på bagen mens Panasonic modellen er helt varm.

Du bør også overveje hvilket produkter du skal tilslutte dit fjensyn, idet produkter af samme mærke på trods af diverse standarder fortsat fungerer bedst med et fjensyn af samme mærke i relation til HDMI control / link osv. 

Skrevet af: jake51
Skrevet den: 15-November-2009 kl. 14:38
Større er bedre (det sagde hun osse i går, høhø)

Hvis du skal se meget Blu-ray, skal du helt klart vælge det store

Hvis det mest er til TV-udsendelser, skal du vælge Pana'en

Hvorfor ikke en 42" til TV-udsendelser og projektor/lærred til film Wink

-------------
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson

Print side | Luk vindue