Print side | Luk vindue

boks til brug hos antenne forening

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Kabel-TV
Forumbeskrivelse: TV, radio mv. via kabel (typisk DVB-C)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=70342
Udskrevet den: 15-Februar-2025 kl. 22:54

Emne: boks til brug hos antenne forening
Skrevet af: jonaspoulsen
Emne: boks til brug hos antenne forening
Skrevet den: 15-November-2009 kl. 15:58
Hej.

Er desværre i den ulykkelige situation at mit Panasonic tv kun har DVB-T samt mpeg 2.

Hvad skal jeg købe for at kunne tage alle de digitale kanaler som man kan få gennem den antenne forening vi har. Det er Yousee som leverer til antenne foreningen.

Skal jeg bare købe en box som modtager DVB-C samt mpeg 4? Og skal man så betale kort gebyr osv.?

Med venlig hilsen

Jonas

Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 15-November-2009 kl. 16:04

Det Digitale spejl er som bekendt gratis, så det der skal bruges er enten en Samsung 3106 eller 3126 (PVR).
 Når det nu er sagt, så er der mulighed for lokale restriktioner i levering af Digitale kanaler, så det skal du lige undersøge.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet af: Bavianen
Skrevet den: 15-November-2009 kl. 16:26
Men hvor kan disse købes ? Uden abb.

Skrevet den: 15-November-2009 kl. 16:34
De købes i de lokale faghandler.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet af: Bavianen
Skrevet den: 15-November-2009 kl. 16:40
Nu handler jeg helst ved computerenClown
Any link ?

Skrevet af: reslfj
Skrevet den: 15-November-2009 kl. 17:30
Oprindeligt skrevet af Bavianen Bavianen skrev:

Nu handler jeg helst ved computerenClown
Any link ?

Du skal tale med din forening og få skriftligt,  hvilken signale der tilbydes.  Det er nok bare standard youSee, men i foreninger kan der være forskelle fra det,  du kan læse på youSee's websider.

Du kan nok ikke handle billigere end ved at anskaffe en af youSee's bokse.  Jeg har selv fundet leje af  HD boksen  bedst.  Den holder ikke så længe*, så et køb kan betale sig. 

Evt. kan du købe en Sagem SD boks ( evt. også brugt), hvis du ikke bekymre dig om DR-HD og andre HD kanaler.  Det er discount løsningen.

Lars   Smile 

* Den kan sikkert godt virke sådan teknisk, men der er en del tvivlsomme ting ved den og fx hardisken er vel 10 gange for lille.

-------------
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.

Skrevet den: 15-November-2009 kl. 17:57

Samsung boxene kan ikke bestilles hos You See uden kort.Confused Købes de derimod hos den lokale forhandler er der ingen problemer med det, de lokale forhandlere er også langt at foretrække, så skal man ikke vente på varerne, men får dem med det samme.

-------------

Skrevet den: 15-November-2009 kl. 18:39
Nå du skriver den lokale forhander, tænker du så på expert, elgiganten osv.

Når man køber boxen skal man vel ikke betale det mdr lige beløb som står mange steder.

Skrevet den: 15-November-2009 kl. 18:48

Når du køber, så er den jo ja købt. Der skal så kun betales for et e.v.t kort til tillægskanaler.

-------------

Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 15-November-2009 kl. 21:38
Du kan se en YouSee-forhandlerliste http://yousee.dk/privat/tv/selector/forhandlere.php - her.

Du skriver ikke hvilken antenneforening du er I. Der er enkelte antenneforeninger der ikke har en såkaldt Regionsaftale med YouSee, og hvor man fortsat skal bruge programkort for at se tv-kanalerne i ens abonnement. Spørg i den forening.

-------------
Venlig hilsen, Vilhelm

Skrevet den: 15-November-2009 kl. 22:51
Jeg er med i Jellingantenne.dk

Har prøvet at kigge på deres hjemmeside men kan ikke rigtigt se noget der.

Skrevet den: 15-November-2009 kl. 22:57

Såvidt jeg hurtigt kan se, så er der levering af det normale You See udbud på Digital.

-------------

Skrevet den: 15-November-2009 kl. 23:04
Hvad anbefaler du så jeg køber for en boks?

Skrevet den: 15-November-2009 kl. 23:06
Oprindeligt skrevet af jonaspoulsen jonaspoulsen skrev:

Jeg er med i Jellingantenne.dk

Har prøvet at kigge på deres hjemmeside men kan ikke rigtigt se noget der.

Jo, du kan finde oplysningerne  http://www.jellingnet.dk/yousee.asp?pagefile=yousee&title=YouSee&pagelang= - her

Det står bl.a.
Clear (alle medlemmer har clear som en del af deres standardabonnement)
Digitalt og analogt basis kabel-tv i alle rum uden brug af boks og/eller kort, altså en multirumsløsning. En række ekstra kanaler digitalt og analogt f.eks. DR´s nye DR Ramasjang, DR K og DR HD.
Der skal altså ikke bruge YouSee kort, medmindre man vil se ekstra tv-kanaler, herunder HD-bonuskanaler, bruge interaktive tjenester m.m. - Der er sendt YouSee materiale ud til medlemmerne i okt. (uge 41-44).

Du bør vælge en Samsung HD-boks til dit tv. Samsung 3106 hvis du ikke behøver optage/pause. Ellers Samsung 3126 der har en indbygget harddisk til optage/pause-funktioner.

-------------
Venlig hilsen, Vilhelm

Skrevet den: 15-November-2009 kl. 23:23
Kan man købe dem hos diverse tv butikker (Expert, El-giganten osv) og hvad står de ca. i. Har prøvet at google dem, men kan ikke rigtigt finde dem.

tak for hjælpen

Skrevet den: 15-November-2009 kl. 23:51
Oprindeligt skrevet af jonaspoulsen jonaspoulsen skrev:

Kan man købe dem hos diverse tv butikker (Expert, El-giganten osv) og hvad står de ca. i. Har prøvet at google dem, men kan ikke rigtigt finde dem.

tak for hjælpen

Priser på bokse i tv-forretningerne og i TDC-butikkerne fremgår af YouSee's  http://yousee.dk/publish.php?dogtag=ktv_priv_tv_eksi_dpris - Tjek priser .

-------------
Venlig hilsen, Vilhelm

Skrevet af: jess99
Skrevet den: 16-November-2009 kl. 20:06
Måske ønsker han at købe en "ikke Yousee" boks! De er kendt for at bruge extremt meget strøm i både on og i standby mode! Findes der ikke et alternativt? Evt uden kortlæser, som ikke bruge 55W i standby? måske med ekstern infrarød reciever så man kan ligge boksen bagved sin fladskærm?

Print side | Luk vindue