Print side | Luk vindue

Strong SRT 8100 vs AGK 10360

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Det digitale sendenet
Forumbeskrivelse: DTT nettet incl. Boxer (DVB-T)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=70414
Udskrevet den: 07-Februar-2025 kl. 03:37

Emne: Strong SRT 8100 vs AGK 10360
Skrevet af: mcp_dk
Emne: Strong SRT 8100 vs AGK 10360
Skrevet den: 16-November-2009 kl. 17:32
Hej Eksperter.

Jeg har besluttet alligevel at købe en MPEG4 modtager så jeg også kan modtage DR's Free to Air kanaler.

Jeg skal ikke bruge en boxergodkendt modtager da jeg kun skal have Free to Air kanalerne.

Jeg har set på Strong SRT8100 til 699,- Jeg kan godt lide at den har mulighed for videoafspilning via USB.

Derudover ser jeg at Bilka har tilbud på AGK 10360 til kun 439,- og det ville da ikke genere mig at spare 260,- kr. hvis kvalitet og funktion ellers er nogenlunde de samme.

Er der nogen der kender til nogle forskelle mellem de to jeg bør være opmærksom på? På overfladen ser de jo nogenlunde ens ud i funktioner.

Jeg er også meget interesseret i at høre erfaringer (gode og dårlige) fra folk som har enten den ene eller den anden. Eller måske en helt tredje jeg bør kigge på. Jeg vil ikke bruger mere end de 700,- så det skal være i den prismæssigt lave ende.

-------------
Det er en generel misforståelse at mænd er tiltrukket af store bryster.
- Mænd er tiltrukket af tilgængelige bryster!

Svar:
Skrevet af: oz1df
Skrevet den: 01-Januar-2010 kl. 14:25
Hej allle

Jeg er ved at teste en Strong 8100 Mpeg4 box her i Sverige nordlige Skåne, jeg bruger en yagi Televes dat75 med dipolforstærker integreret i antennen. Signalkvalitet er typisk på 50 og signalstyrke svinger lidt men er typisk på 40, det klarer Strongboksen udmærket, det er vigtigt at signal/støjforholdet i tuneren er i orden.
Til langdistancemodtagning er det en af de bedre bokse så den kan anbefales.
AKG boksen vil jeg ikke røre ved.

//

Print side | Luk vindue