Print side | Luk vindue

AGK 10360 genstarter på DR Kultur

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Det digitale sendenet
Forumbeskrivelse: DTT nettet incl. Boxer (DVB-T)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=70425
Udskrevet den: 12-Februar-2025 kl. 10:29

Emne: AGK 10360 genstarter på DR Kultur
Skrevet af: ReneWeiss
Emne: AGK 10360 genstarter på DR Kultur
Skrevet den: 16-November-2009 kl. 20:23
Hej

Jeg har observeret at min AGK 10360 MPEG4 boks ikke kan finde ud af undertekster på DR Kultur.

Når jeg ser DR Kultur med undertekster fryser teksterne efter ca. 10-20 sekunder, og boksen genstarter selv.
Hvis der ikke er undertekster på programmet, virker det fint.

På alle andre kanaler, også DR HD, virker det fint med undertekster.

Hvad kan jeg gøre her?

Svar:
Skrevet af: Per A
Skrevet den: 16-November-2009 kl. 20:48
Hej ReneWeiss

Se min korrespondance med DR herunder:

""""Hej Birger og tak for dit svar

Der er ingen opdateringer til boxen, men hvis jeg slår undertekster fra er der ingen problemer.Jeg opdagede det da GASOLIN var på og de havde selvfølgelig ingen undertekster.
Ramasjang og de andre i dette multiplex har "normalt" heller ingen undertekster. Så det er nok derfor at jeg ikke har opdaget det der.
Alle Berlin udsendelserne på DR K kan jeg nu se uden restart af boxen, blot uden undertekster.
Men da der ikke er nogen opdateringer må jeg nok prøve med en anden box.
Maximum T-102 (men der nok samme hard/software?).
I øvrigt virker billedformatknappen heller ikke på AGK'en på disse kanaler, men der kan man så bare bruge TV'ets
Hilsen Per. 

On 16/11/2009 12:15 "Teknikinfo [FÆLLESPOSTKASSE]" mailto:teknikinfo@dr.dk - <teknikinfo@dr.dk> wrote:

Hej Per 
Tak for din henvendelse. 
Format problemerne på DR K er løst.
Du har ret i, at denne AGK 10360 er solgt i meget stort antal, og efter vores meldinger at dømme indtil nu, er der ikke de store problemer med denne. Der er ikke nogen logisk forklaring på, at en kanal i et multiplex skulle være dårlig, når de andre kanaler i samme multiplex er gode. Undersøg hos forhandler eller på AGKs hjemmeside, om der findes opdateringer til boksen.

Venlig hilsen
DR

Skrevet af: Sorterudolf
Skrevet den: 16-November-2009 kl. 21:02

Jeg har samme problem, så det er ikke HW det er galt med. Har andre også dette problem? Jeg har søgt lidt hist og pist men kan ikke rigtig finde noget info om dette problem.

Skrevet den: 16-November-2009 kl. 21:08
Jeg havde på fornemmelsen at jeg ikke var alene om problemet.
Så jeg har prøvet at skrive til DR og digi-tv.dk, men har kun fået svar fra DR, og det er nok boxens der har fejlen?
 Er der nogen der har samme problemer med Maximum T-102. 

På AGK'en kan man slå opdatering fra/til, men det kræver nok at opdateringen sendes ud via sendenettet?

Skrevet den: 17-November-2009 kl. 20:25
Jeg har her til aften konstateret at boxen er stoppet med automatisk at genstarte når der er undertekster på DR-K. På et tidspunkt var der på skærmen en besked om, at der ikke var undertekster (der var heller ikke undertekster op DR-HD), men efter at underteksterne er vendt tilbage, har der ingen problemer været, så mon ikke teknikerne hos DR / Digi-TV alligevel har fundet en fejl hos dem selv, og dermed nu fået den rettet....Tongue

Skrevet den: 17-November-2009 kl. 20:40
Det samme er sket her.
Nu er undertekster på DR K, men ingen restart.
(til gengæld ingen tekster på DR HD)

Min SW version: 144763.90826.1
HW version:        5007.2806.1

.......... og det mener jeg også versionerne var igår. 

Skrevet den: 17-November-2009 kl. 23:43

...... og måske er problemerne alligevel ikke ovre endnu. Jeg ser nu, at underteksterne ikke er DVB subtitles men er "indbrændt" i udsendelsen, så DR har bare slået DVB subtitles fra og indbrænder underteksterne - så det er derfor, boxen ikke genstarter nu. At DR nu gør det på denne måde, er det så fordi de har indset, at der er problemer med deres DVB subtitles...?

Skrevet af: mowa
Skrevet den: 18-November-2009 kl. 15:21
Oprindeligt skrevet af Sorterudolf Sorterudolf skrev:

...... og måske er problemerne alligevel ikke ovre endnu. Jeg ser nu, at underteksterne ikke er DVB subtitles men er "indbrændt" i udsendelsen, så DR har bare slået DVB subtitles fra og indbrænder underteksterne - så det er derfor, boxen ikke genstarter nu. At DR nu gør det på denne måde, er det så fordi de har indset, at der er problemer med deres DVB subtitles...?

Der var også masser af problemer med MPEG2-undertekster i starten. Man kunne slippe for utroligt meget besvær, hvis bare underteksterne var brændt fast (hvilket jo har virket fint siden fjernsynets barndom) - de få mennesker der synes det er uundværligt at have muligheden for at slå undertekster fra, er formodentlig væsentligt færre end dem der slet ikke kan få undertekster på programmerne. AGK'en er åbenbart ramt, det er Maximum T-1300 også, og ganske givet også en masse andre bokse.

Det er ufatteligt, at DR ikke tester med et bredt udvalg af DVB-T-bokse, før de laver sådan en ændring.

Skrevet den: 18-November-2009 kl. 17:30
Generelt synes jeg at at det ikke burde være nødvendigt at teste alle de boxe der findes, men problemet er at vide fra tv-stationen om de overholder standarden for udsendelse af MPEG4.
Det samme gælder producenten af de enkelte boxe.

Der er måske et problem med at tolke standarden, hvis denne ikke er 100% defineret hvad undertekster angår. Så det nok nødvendigt med en test alligevel?

Undertekster er noget ikke alle lande har.

Skrevet den: 26-November-2009 kl. 17:38

Efter at DR har ændret den måde teksten sættes på billedet har der ikke været problemer med at boxen resetter (siden 17 november)

Men man kan så heller ikke slå tekst fra i boxens menu, da teksten er "fastbrændt" i billederne! 

Skrevet den: 08-December-2009 kl. 17:13
............. og så er vi tilbage igen hvor boxen genstarter hver gang man glemmer at slå teksten fra !
Det ser ud til at tekstvalget fra udbyderen er slået til igen!
Så hvis man vil se billederne må man lære det sprog der tales (i øjeblikket russisk og hollandsk)

Men det gælder måske kun AGK's box og ikke andre i denne "familie" ?

Skrevet af: Hancock
Skrevet den: 08-December-2009 kl. 17:24
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=71153&PID=721879#721879 - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=71153&PID=721879#721879

-------------
/Hancock
Livet er bare for kort til interlaced TV og lorteøl

Skrevet den: 08-December-2009 kl. 17:45
Nu gælder det ikke om at teksterne ikke ser godt ud, men at boxen er uanvendelig indtil en opdatering kommmer.

Med mindre man hver gang man kommer til en af disse kanaler husker straks at slå teksten fra ellers restarter boxen hver andet minut.

Denne opdatering kan måske kun ske via sendenettet på denne type da den ikke har en opdateringsmenu ved hjælp af en USB stick.

Har leverandøren tænkt sig det, og vil betale for denne opdatering?(sikkert ikke gratis)

Skrevet af: Hansemand
Skrevet den: 08-December-2009 kl. 18:52
Gad vide om AGK 10360 er i "familie" med Maximum T-1300??Thumbs Down

-------------
Mvh Hansemand

Skrevet af: morten_b
Skrevet den: 08-December-2009 kl. 19:48
Oprindeligt skrevet af Per A Per A skrev:

............. og så er vi tilbage igen hvor boxen genstarter hver gang man glemmer at slå teksten fra !
Det ser ud til at tekstvalget fra udbyderen er slået til igen!
Så hvis man vil se billederne må man lære det sprog der tales (i øjeblikket russisk og hollandsk)

Men det gælder måske kun AGK's box og ikke andre i denne "familie" ?

Uden at jeg vil garantere noget ser det ikke ud til, at Maximum T-102 lider af samme fejl.

Skrevet den: 08-December-2009 kl. 20:08
Den film(italiensk) som er på DR K i øjeblikket giver dette problem.

HD kanalen er ok med undertekster !!

Skrevet den: 08-December-2009 kl. 20:20

Nu gælder det ikke om at teksterne ikke ser godt ud, men at boxen er uanvendelig indtil en opdatering kommmer.

Med mindre man hver gang man kommer til en af disse kanaler husker straks at slå teksten fra ellers restarter boxen hver andet minut.

Denne opdatering kan måske kun ske via sendenettet på denne type da den ikke har en opdateringsmenu ved hjælp af en USB stick.

Har leverandøren tænkt sig det, og vil betale for denne opdatering?(sikkert ikke gratis)

Hvis den er "defekt" så må den jo tilbage til sælger eller hvem ever. De skal "lave" den under garantien og så er det vel ikke købers problem hvordan det ordnes.Smile

-------------
Mvh Hansemand

Skrevet den: 08-December-2009 kl. 21:58
Efter et stykke tid, hvor DR kun har sendt indbrændte undertekster på DR-K, er de nu igen begyndt at sende DVB undertekster, og AGK10360 genstarter igen af sig selv, når underteksterne er slået til, så med ander ord, DR HAR IKKE BRUGT TIDEN TIL AT FÅ PROBLEMET LØST Clown. DR-HD har ifor nu også DVB undertekster, men her ser det ud til at virke sammen med AGK10360...

Skrevet den: 08-December-2009 kl. 22:28

Men du du spurgte om andre bokse var ramt af dette problem, og det svarer Egelund1 på i mit link.

-------------
/Hancock

Skrevet den: 08-December-2009 kl. 22:32
Oprindeligt skrevet af Sorterudolf Sorterudolf skrev:

Efter et stykke tid, hvor DR kun har sendt indbrændte undertekster på DR-K, er de nu igen begyndt at sende DVB undertekster, og AGK10360 genstarter igen af sig selv, når underteksterne er slået til, så med ander ord, DR HAR IKKE BRUGT TIDEN TIL AT FÅ PROBLEMET LØST Clown. DR-HD har ifor nu også DVB undertekster, men her ser det ud til at virke sammen med AGK10360...

Siden du "RÅBER" må du være rimelig sikker på at det er DR's problem.
Kunne du så ikke fortælle hvad problemet er, så det kan blive løst i en fart !!

-------------
/Hancock

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 08-December-2009 kl. 22:35
Det kan jeg da nemt afgøre for jer. Det er boxens problem, da jeg ikke har problemer med min på DR K

Skrevet den: 08-December-2009 kl. 22:41
Det er ikke DR der er problemet, så vidt jeg er orienteret. Der er flere der har samme problemer med andre modtagere(mig selv incl). Der er noget med h264 og dvb subs som ikke kan sammen på en eller anden måde som jeg forstår det.

-------------
Mvh Hansemand

Skrevet den: 08-December-2009 kl. 22:48
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det kan jeg da nemt afgøre for jer. Det er boxens problem, da jeg ikke har problemer med min på DR K

Vi er helt enige Kampus.

Men når man RÅBER i et forum må man også forvente svar på tiltale, hvis det man RÅBER ikke holder vand.
Selvfølgelig _kan_ der være problemer med de udsendte DVB-subtitles, men så længe det hovedsagligt er AGK der har problemer, kunne det tyde på at det er her problemet ligger.

Men vi ved jo også at DR kigger med her, og hvis recordere.dk skal tages seriøst, kan det ikke nytte noget at give DR skyld for alt der ikke fungerer på folks udstyr til en plovmand.

Min Sagem fungerer også upåklageligt med DVB-subtitles.

-------------
/Hancock

Skrevet den: 08-December-2009 kl. 22:56
Oprindeligt skrevet af Hancock Hancock skrev:

Selvfølgelig _kan_ der være problemer med de udsendte DVB-subtitles, men så længe det hovedsagligt er AGK der har problemer, kunne det tyde på at det er her problemet ligger.

Der er også problemer med Maximum T-1300 og lur mig om der ikke følger flere andre modtagere.

-------------
Mvh Hansemand

Skrevet af: pilehave
Skrevet den: 09-December-2009 kl. 10:50
Det kan sagtens være en eller anden lille headerfejl i undertekststrømmen for DR K der er forkert. Andre modtagere kan så sikkert klare sådan en fejl bedre end den omtalte modtager. er det så DR eller producentens fejl? Tja...

Uanset hvad skal man være sikker i sin påstand når man begynder at RÅBE op om at det er den ene eller den andens skyld Wink

Skrevet den: 09-December-2009 kl. 23:50
Offenligjort på  www http://www.digi-tv.dk - .Digi-tv.dk under nyheder:

Der er fortsat enkelte mærker/modeller af MPEG4 modtagere, der ikke kan håndtere DVB Subtitles. DR har derfor besluttet at benytte indbrændte undertekster i MUX2 frem til den 19. januar, hvor den nye software ventes at være tilgængelig. Mere information og status på softwaredownload vil være tilgængelig på det enkelte mærkes/importørs hjemmeside.

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 10-December-2009 kl. 12:20
Det betyder så desværre at hørehæmmede må undvære tekstning af danske udsendelserCry

Skrevet af: moho
Skrevet den: 10-December-2009 kl. 14:26
Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:

Det kan sagtens være en eller anden lille headerfejl i undertekststrømmen for DR K der er forkert. Andre modtagere kan så sikkert klare sådan en fejl bedre end den omtalte modtager. er det så DR eller producentens fejl? Tja...

Uanset hvad skal man være sikker i sin påstand når man begynder at RÅBE op om at det er den ene eller den andens skyld Wink
Det gik da ellers meget godt med at YouSee måtte tage Sagem81 retur og forsøge kræve nogle penge hos leverandøren.

Blot se når Kammeradvokaturen forsøger få penge fra Låsby Svendsen og efterladenskaberne fra Stein Bagger, IT Factory. Men Whistle blowers hos DR behøver man vel ikke forvente?  Så eneste mulighed er indebrændte tekster, for hvordan skal man ellers kunne have tekster på 16:9 HD NorDig eller ikke NorDig standarder    Angry  Hvorfor står NorDig over MPEG, her har jeg igen et problem. DR kan bare melde klart ud, Vi kan ikke få underteksterne til at virke indenfor MPEG4 HD systemet, og så ellers indrømme det.

Eller skal boksene bare cirkulere mellem køber, sælger og så Forbrugerstyrelsen. Blive det den sidste løsning?

-------------
Har Stofa, Basispakke! Forvirrelsesfreak og andre Århushistorier. Den korrekte opløsning i det vandrette plan for HD er lige netop ___?

Skrevet den: 15-December-2009 kl. 18:15
Så er der en opdateringsfil her:
http://www.agknordic.com/new/index.php?side_id=299 - http://www.agknordic.com/new/index.php?side_id=299

Klik på "update file".

Download filen.
GEM og udpak denne på din PC og kopier den udpakkede fil til en USB-stick.

Indsæt USB sticken med filen i AGK10360, gå i USB mode under musik, og vælg denne MTC_MSDxxxxxxxxxxxxxx-fil med OK knappen. (Hvis man så ikke kan se hvad der sker så vælg igen den rigtige scartindgang på TV'ets fjernbetjening)

Når opdateringsinfo siger 100% så sluk og tænd igen med knappen på boxen, gendan fabriksindstillinger og søg efter kanaler.

Om det så hjalp?? ............... vent til den 19. januar, hvor undertekstvalget igen bliver aktiveret!   

Men boxen er opdateret !

Skrevet den: 16-December-2009 kl. 06:23
............... det ser ud til at boxen med den nye software ikke kan tænde fra stand-by med fjernbetjeningen.
Man skal nu tænde på tænd-sluk knappen på boxen!!!

(der er også kommet sprogindstillinger under billedmenuen, der kun kan angives i HDMI format??)

Skrevet den: 22-Februar-2010 kl. 23:18
Jeg har på det seneste oplevet at boxen slukker af sig selv. Det sjove er, at det sker præcis kl 23.00 og boxen er indstillet på TV2. Mon det er en tilfældighed eller er det endnu en "feature" ved denne box? Er der andre der har oplevet at boxen slukker af sig selv (den genstarter ikke)?

Skrevet den: 23-Februar-2010 kl. 16:51
Der er en timer i menuen som slår fra efter det antal timer, som den er stillet til og det er "default" fra fabrikken.

Jeg har opdateret min til en AKIRA, og nu hedder denne funktion "sleep" og er slået fra som "default" 

Hvis jeg ikke havde opdateret til en AKIRA, virkede min RC ikke mere til at tænde boxen med, da AGK's opdatering, som stadig er på deres hjemmeside, fjernede tænd/sluk funktionen via RC'en til boxen

Se lige om denne timer er til eller fra!

Skrevet den: 10-April-2010 kl. 08:57
Nu er der opstået en ny fejl, som jeg kun har observeret på HD-kanalen.
Sort skærm i 2-3 sekunder og derefter ingen problemer.
Kommer periodisk.
Er der andre der har set denne fejl, og på andre bokse.

Hilsen Per 

Skrevet den: 10-April-2010 kl. 09:23
Per A - du havde ret med hensyn til timeren. Den var slået til. Jeg havde ellers slået den fra da boxen blev installeret, men boxen havde på mystisk vis selv genfundet sine fabriks-indstillinger - endda uden jeg har udført FW opdateringer eller lign. Hmmm....

Skrevet den: 10-April-2010 kl. 09:27
Per A - hvad er forøvrigt en AKIRA?

mvh Gert

Skrevet den: 10-April-2010 kl. 10:02
http://akiraeurope.com/events/genProductDoc.php?lang=fr&ProdId=78# - http://akiraeurope.com/events/genProductDoc.php?lang=fr&ProdId=78# #
Det er næsten samme box men softwaren er bedre end AGK'ens og RC'en kan tænde boxen.
Da jeg ikke kunne få en bedre software end den der er på AGK's hjemmeside, har jeg bare brugt AKIRA'ens (downloaded under specifications) . Softwaren er er på engelsk (eller fransk), men de danske opsætninger er der alligevel og fungerer.

Hilsen Per A

Skrevet den: 20-April-2010 kl. 22:44
Hej Per A
Jeg kan se at på http://akiraeurope.com/events/genProductDoc.php?lang=fr&ProdId=78 - http://akiraeurope.com/events/genProductDoc.php?lang=fr&ProdId=78 # , at de har to udgaver af softwaren. Har du nogen idé om, hvad forskellen på disse versioner er?

mvh
Gert

Skrevet den: 21-April-2010 kl. 17:15
Jeg skrev dette: "Hvis jeg ikke havde opdateret til en AKIRA, virkede min RC ikke mere til at tænde boxen med, da AGK's opdatering, som stadig er på deres hjemmeside, fjernede tænd/sluk funktionen via RC'en til boxen."

Nu er der sket dette at der er sat undertekster på igen her fra den 14. April, og nu virker AKIRA'ens software ikke med de nye danske tekster(de kan ikke slås til).

Så nu har jeg ændret boxen tilbage til en AGK (med AGK-softwaren), men så har jeg tændfejlen igen. Den kan slukke nu men ikke tændes igen uden at man går over og trykker på kanalknappen! Eller slukker og tænder for boxen!

Selv om jeg har mailet dette til AGK, er de total ligeglade med at svare, og jeg har ingen muligheder for at få anden software til denne model. Kun at bytte boxen til en anden type eller fabrikat!
En advarsel til alle ... OPDATER IKKE EN AGK 10360 MED DEN FIL DER LIGGER PÅ AGK'S HJEMMSIDE!

Hilsen Per A.
NB!
Ellers var det V1-2 versionen fra Akira der fungerede 100% indtil den 14./15. april.

Skrevet den: 22-April-2010 kl. 21:01

Jeg var lige ved at bytte boxen, da jeg installerede AKIRA softwaren igen. Ingen tekster selv om jeg slog dem til. Men da softwaren var installeret og jeg resatte boxen til factory defaults fungerede alt 100%. Selv om jeg resatte AGK softwaren kunne boxen stadig ikke tændes med RC'en

AKIRA softwaren har engelsk OSD men flere optage options. Den kan ikke optage direkte men styre en SAT optagelse som nogle HDD optagere har, og tiden kan man selv forlænge i en speciel menu nu.

Kanalsorteringen fungerer også bedre ved installationen.

Så nu stopper jeg her! 

Skrevet den: 24-September-2010 kl. 19:54
Nu har jeg så opdateret boxen til en Abeo AB-T1110, med optagelsesmulighed på en USB-stick............. og det virker!, og man kan editere optagelsestiden.
Sticken kan formatteres både som FAT32 og NTFS.

Boxen kom aldrig til at virke med AGK-software, på visse funktioner, og det var selvfølgelig ikke meningen at den overhovedet skulle kunne optage!

Hilsen Per

Print side | Luk vindue