Sanyo PLV-Z700 et godt begyndervalg?
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Projektorer
Forumbeskrivelse: Projektor og lærred
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=70495
Udskrevet den: 10-Januar-2025 kl. 18:53
Emne: Sanyo PLV-Z700 et godt begyndervalg?
Skrevet af: Sunny
Emne: Sanyo PLV-Z700 et godt begyndervalg?
Skrevet den: 17-November-2009 kl. 19:17
Jeg var nede ved AV connection og se (og høre) på en Z700. Synes den er dejlig stille, sad hvor projektoren var 1 meter over mit hoved.
Var nede i dag og se en Benq W6000, godt billed, men synes godt nok den larmer meget. Men et fint billed.
Jeg regnede med at den skulle op på en lissau 106" rulle lærred, siddepladserne er mellem 3,5 og 5 m fra lærredet.
Det vil blive min første projektor, så jeg er lidt i vildrede. Har læst diverse test og nu set den i virkeligheden. Men er der nogle ting som jeg måske overser?
|
Svar:
Skrevet af: Hans j
Skrevet den: 17-November-2009 kl. 19:41
Sunny skrev:
Jeg var nede ved AV connection og se (og høre) på en Z700. Synes den er dejlig stille, sad hvor projektoren var 1 meter over mit hoved.
Var nede i dag og se en Benq W6000, godt billed, men synes godt nok den larmer meget. Men et fint billed.
Jeg regnede med at den skulle op på en lissau 106" rulle lærred, siddepladserne er mellem 3,5 og 5 m fra lærredet.
Det vil blive min første projektor, så jeg er lidt i vildrede. Har læst diverse test og nu set den i virkeligheden. Men er der nogle ting som jeg måske overser?
|
Jeg har ikke selv set den, men den skulle være en anelse lyssvag.
Hvor stort var det lærred du så den på, for jeg tror 106" måske lige er i overkanten ?
Infocus X10 har jeg set og den synes jeg har et flot billede, men desværre var jeg hårdt ramt af regnbueflimmer, så DLP er ikke mig .
|
Skrevet den: 17-November-2009 kl. 20:16
Hans j skrev:
Sunny skrev:
|
Jeg har ikke selv set den, men den skulle være en anelse lyssvag.
Hvor stort var det lærred du så den på, for jeg tror 106" måske lige er i overkanten ?
Infocus X10 har jeg set og den synes jeg har et flot billede, men desværre var jeg hårdt ramt af regnbueflimmer, så DLP er ikke mig .
|
Det var et 106" lærred jeg så den på, så det et lydtranperant lærred, fordi det sagde det var "mere" sammenligneligt. hvis jeg vælger et lissau rulle lærred, contra deres tab tension
|
Skrevet af: Shaolin
Skrevet den: 17-November-2009 kl. 21:35
Jeg har en Z700. Jeg er rimelig tilfreds, men vil gerne opgradere, når pengene er til det. Det største problem er - som Hans J. også nævner - at den er lyssvag. Det påvirker f.eks. hvide undertekster, når billedet bliver mørkt. Så bliver teksterne grålige. Man vænner sig til det, men jeg vil gerne opgradere den alligevel. :)
Her kører den ellers fint på et ca. 85" lærred, med omkring 2,5 meters siddeafstand. Den hænger lige over hovedet, og er, som du selv erfarede, utrolig lydsvag.
Men sig til hvis du er interesseret i en brugt. ;)
|
Skrevet den: 18-November-2009 kl. 14:24
Shaolin skrev:
Men sig til hvis du er interesseret i en brugt. ;) |
Det er ikke utænkelig, vis pris og stand er rigtig. Så kan det sagtens være
|
Skrevet af: Shaolin
Skrevet den: 18-November-2009 kl. 15:47
Sunny skrev:
Det er ikke utænkelig, vis pris og stand er rigtig. Så kan det sagtens være |
Jamen, så lad os da fortsætte samtalen via PB'er. Smid mig en, og lad os tage den derfra.
Morten
|
|