Print side | Luk vindue

Er Sonos zp90 og Ipod touch nok?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Streaming media
Forumbeskrivelse: TV, film, radio og musik via netværk og internet
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=70531
Udskrevet den: 12-Februar-2025 kl. 12:59

Emne: Er Sonos zp90 og Ipod touch nok?
Skrevet af: The12Trust
Emne: Er Sonos zp90 og Ipod touch nok?
Skrevet den: 18-November-2009 kl. 09:54
Vil spørge om man kan nøjes med at købe SONOS zp90 og en Ipod touch for at få systemet til at virke, eller skal man have en SONOS controller?

Så kan man senere købe controlleren - den er lidt dyr syntes jeg i forhold til en ipod.

Svar:
Skrevet af: Tonkas
Skrevet den: 18-November-2009 kl. 09:58
Hej,

Du kan fint nøjes med en IPOD Touch og en Sonos ZP90, ingen problemer i det.

-------------
NAD40B3,NADT577,XBOX360,Sonos

Har arbejdet i Hi-Fi Klubben siden 1989, hvilket min svar kan bære præg af.

Skrevet den: 18-November-2009 kl. 10:20
Tak for det hurtige svar.
Det lyder jo som en god måde at komme igang på.
er der krav til måden ens medie filer lagers på... jeg har brugt windows medie player til at rippe og de er gemt på et netværks drev ?

Skrevet af: chrek
Skrevet den: 19-November-2009 kl. 09:31

den kan til gå netværks drev så ikke nogen problemmer der.Wink

mit ligger også på et netværksdrev og det køre bare, aldig harf nogen problemmer.

-------------
Sonos 1 X ZP90

Sonos 1 x ZP100

Sonos 1 X Connect

Sonos 1 x Playbar

2 x Sonos Play 5

synology ds411

WD TV Live plus

Skrevet den: 19-November-2009 kl. 10:03
Har nu købt sættet zp90 og Cr200... det er nice.
Valgte cr200 fordi jeg syntes der er lækker og fordi konen har nemmere ved den end ipod, syntes også det passer bedre når den ligger på stuebordet. selv om den er lidt dyr.

Testede også min iphone og det virker bare.. så har man da en extra remote :-)

Skrevet af: JBtv
Skrevet den: 19-November-2009 kl. 10:57
Hej,

Jeg er i samme situation som dig, jeg skal også vælge mellem Squeezbox & Sonos - og har endnu ikke bestemt mig.

Mine umiddelbare spørgsmål er muligvist tåbeligt, men i så fald er det nemt at svare på Smile

1. Hvordan har du forbundet ZP90 til din forstærker ?
  2. Kan du regulere lydstyrken via CR200 ?
  3. Kan du regulere lydstyrken via iPhone ?
Personligt har jeg en Pioneer LX-71 Receiver som jeg yderest tilfreds med. Dog er jeg skuffet over det Ethernet interface som den er født med. Det er ganske enkelt ikke besværet værd at anvende, pt findes der ikke rigtigt brugbare løsninger som tillader streaming direkte via receiveren, hvilket er trist Cry

Så derfor er jeg nået til at skulle vælge mellem de Squeezebox & Sonos. Ultimativt er det vigtigste af WAF faktoren er højst muligt - det skal helst så nemt så min mor kan betjene systemet, ellers skal jeg høre på endeløse klager over systemet!

/JBtv

Skrevet den: 19-November-2009 kl. 11:40

Hej JBtv

ingen spørgsmål er tåbelige!
igen må jeg sige at SONOS er lige til at gå til. selv din mor vil nemt kunne bruge det ville jeg mene.
for det kan bruges  til online radio selv hvis man ikke har musik liggende på en netwærks disk.
Der er også en analog indgang således at du kan tilknytte f.eks. din gamle CD afspiller eller en ipod og afspille musikken gennem SONOS.
Det eneste det kræver som start er et netværk og en reciver.

som svar på dine spørgsmål

1) jeg tilknyttede min ZP90 med et optisk kabel til min reciver (man kan vælge analog m.m. hvis reciveren ikke har optisk)

2) Ja man kan regulerer lydstyrken via cr200 - ikke på din reciver men hvis du sætter den på et niveau kan du skrue op for lyden fra ZP90 via CR200. Man kan også sla lydstyrke reguleringen fra i cr200 så man kun kan sætte styrken via reciveren.

3) iPhone version af softwaren er fuldstændig magen til den i cr200. jeg syntes bare ikke jeg vil have en ipod/iphone liggende...CR er dyr men syntes også den passer godt til et anlæg, hvor andre end en selv skal bruge det. (man kan næsten ikke komme i tvivl om at bruge den men kan man finde ud af at styre en ipod/iphone så er det en billigere løsning)
Jeg bruger min iphone som en extra remote.

så jeg kan varmt anbefale SONOS

/Palle

Print side | Luk vindue