Print side | Luk vindue

WDTV live, pch110, xtreamer eller???

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Streaming media
Forumbeskrivelse: TV, film, radio og musik via netværk og internet
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=70574
Udskrevet den: 19-Maj-2024 kl. 18:44


Emne: WDTV live, pch110, xtreamer eller???
Skrevet af: Hr. Dam
Emne: WDTV live, pch110, xtreamer eller???
Skrevet den: 18-November-2009 kl. 20:25
Hej.
Jeg er på udkig efter en medieafspiller, men jeg ved ikke rigtig hvilken en det skal være så jeg søger lidt råd hos jer.
Hovedsagligt vil den nok blive brugt til at se tv serier kodet i h.264. og måske også nogle dvd isoer og billeder jeg selv har taget.
Den skal have hdmi og netværksstik og kunne fungere som nas. Den skal også være brugervenlig, stabil og ikke så dyr.
Jeg kan ikke helt gennemskue hvilken forskel der på de forskellige chipsets og firmware, men har overvejet en wd tv live da den ikke er så dyr. Men hvordan er wd med at rette fejl og komme med nye firmwares. Er den hurtig til at reagere på fjernbetjeningen osv.
 



Svar:
Skrevet af: Damme
Skrevet den: 18-November-2009 kl. 23:09

Hejsa

Undrer mig lidt over du overvejer en WD HD live, med de krav du stiller til din kommende streamer, idet den, mig bekendt, ikke kan bruges som NAS. En mulighed for en relativ billig streamer, med mulighed for at kunne bruges som NAS, kunne være A.C.Ryan PlayOn! HD, som kan dække de behov du beskriver. Firmaet opgraderer jævligt med ny firmware og lytter meget til deres brugeres behov og ønsker. Fjernebetjeningen til denne model virker upåklagelig, men du kan også anvende Logitechs multifjernbetjeninger, idet de har koder til denne streamer.


Skrevet af: pfugl
Skrevet den: 19-November-2009 kl. 08:08
Fantec laver nogen gode produkter der bare afspiller det hele - se:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=69890&title=fantec-tvfhds-media-player - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=69890&title=fantec-tvfhds-media-player
Pris i Tyskland 1000-1500 afhængig af model.


Skrevet af: Hr. Dam
Skrevet den: 19-November-2009 kl. 22:05
Oprindeligt skrevet af Damme Damme skrev:

Hejsa

Undrer mig lidt over du overvejer en WD HD live, med de krav du stiller til din kommende streamer, idet den, mig bekendt, ikke kan bruges som NAS.
 
Tja det viser jo bare at jeg har fået blandet features fra de forskellige produkter sammen.
Jeg vil foretrække at handle i en dansk webshop/butik og har ikke fundet Fantec i nogen af delene.
Så måske en AC Ryan eller xtreamer da de begge er rimelig prisat. Hvilken af disse er at foretrække og hvorfor?


Skrevet af: harmon
Skrevet den: 20-November-2009 kl. 15:48
WD TV Live kan da fint fungere som nas og den reagerer hurtigt. Du kan læse meget mere om den i en anden tråd.


Skrevet af: Bjarke
Skrevet den: 20-November-2009 kl. 20:03
WD tv live, kan da ikke fungere som NAS.. Men MED en en NAS.. Altså den tilsluttes netværket og kan streame fra en NAS.... Eller kan den også streame den anden vej til en computer hvis man har smidt en USB disk  siden på den???

-------------
Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive


Skrevet af: Damme
Skrevet den: 20-November-2009 kl. 21:18
Hejsa
Personligt ville jeg vælge A.C. Ryan, frem for Xtreamer, idet den er (efter min beskedne mening) den mest lydløse af disse. Desuden finder jeg designet pænere og udseendet mere harmonisk og "solidt". Funktionalitetsmæssigt er de ret ens, så dette burde ikke give anledning at vælge den ene frem for den anden.


Skrevet af: Bjarke
Skrevet den: 21-November-2009 kl. 13:43
Er WD tv live ikke helt lydløs, passivt kølet?

-------------
Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive


Skrevet af: Damme
Skrevet den: 21-November-2009 kl. 20:46
Hej Bjarke
Jo det er den da, men den kan stadig ikke anvendes som NAS, hvilket jo var et af de opstillede kriterier fra spørgeren.


Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 21-November-2009 kl. 21:22
Oprindeligt skrevet af Damme Damme skrev:

Hej Bjarke
Jo det er den da, men den kan stadig ikke anvendes som NAS, hvilket jo var et af de opstillede kriterier fra spørgeren.
hvem har bildt dig ind at WDTV Live, ikke kan fungere som NFS eller CIFS server for ens harddisk tilsluttet?

Det er jo ikke altid størrelsen det kommer an Wink
 
Den kan ihvertfald godt styre din Network Attached Storage så din windows/linux client kan få adgang til den..
 
 


Skrevet af: Damme
Skrevet den: 22-November-2009 kl. 00:55
Yep, helt enig med dig. Den kan sagtens styre en en tilsluttet harddisk, hvilket jeg da heller ikke benægter. Det jeg mente var, at den ikke, som selvstændig enhed, kan fungere som en decideret NAS server, hvilket Xtreamer eller A.C.Ryan heller ikke kan uden en en tilsluttet/monteret harddisk.
Jeg har egentligt også kun forholdt mig til, hvilket valg jeg ville træffe, hvis jeg (atter) skulle ud at investere i en multimedieafspiller/NAS, hvor jeg helt klart ville vælge en sammenbygget enhed og ikke 2 adskilte elementer.

Ganske rigtig, det er ikke altid størrelse der tæller, men det skader nu heller ikke LOL  


Skrevet af: Bjarke
Skrevet den: 22-November-2009 kl. 07:48
Oprindeligt skrevet af Damme Damme skrev:

Hejsa

Undrer mig lidt over du overvejer en WD HD live, med de krav du stiller til din kommende streamer, idet den, mig bekendt, ikke kan bruges som NAS. En mulighed for en relativ billig streamer, med mulighed for at kunne bruges som NAS, kunne være A.C.Ryan PlayOn! HD, som kan dække de behov du beskriver. Firmaet opgraderer jævligt med ny firmware og lytter meget til deres brugeres behov og ønsker. Fjernebetjeningen til denne model virker upåklagelig, men du kan også anvende Logitechs multifjernbetjeninger, idet de har koder til denne streamer.


Hvad hvis man tænker på processorkraft/cripset? Altså har nogle opleveret film hakker på de forskellige afspillere fordi bitraten eller komprimeringen har været for høj e.l?


-------------
Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive


Skrevet af: Damme
Skrevet den: 22-November-2009 kl. 11:50
Måske bortset fra PCH - 200, så tror jeg de fleste afspillere har problemer med 1080P bitrate. En del forventer dog at kunne løse dette via firmwareopgraderinger. A.C. Ryan og Xtreamer arbejder bl.a. på sagen og regner med at finde en løsning på dette. 


Skrevet af: Helskov
Skrevet den: 22-November-2009 kl. 13:08
Jeg har nu aldrig oplevet problemer med 1080P på min Popcorn A100.



-------------
-----------------------------
Best Regards


Skrevet af: Hr. Dam
Skrevet den: 23-November-2009 kl. 19:57

Har jeg forstået rigtigt at hvis man kobler en usb disk til en wd tv live så kan den godt fungere som nas.



Skrevet af: Kermode
Skrevet den: 03-December-2009 kl. 00:14
Oprindeligt skrevet af Hr. Dam Hr. Dam skrev:

Har jeg forstået rigtigt at hvis man kobler en usb disk til en wd tv live så kan den godt fungere som nas.



Jeg ved ikke hvad du forventer eller forstår ved 'nas' - men hvis du sætter en usb disk (eller stick) til Live'en, så kan den sættes til at vise den frem på netværket (ja eller nej setting) - og så kan du tilgå den fra din PC et andet sted i netværket.


Med hensyn til ting som hakker, så kan folk prøve dette demo klip:

http://drop.io/tjx1rge
http://drop.io/qjv4nnx

(begge dele skal bruges til rar'en)

WDTV Liven streamer det via netværker totalt uden det mindste hakken (kabel netværk, ikke trådløst - kender ikke til det)






Print side | Luk vindue