Print side | Luk vindue

Problemer med Pioneer DVR-530H-S

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Recordere (optagere)
Forumbeskrivelse: Spørgsmål og debat om optagere (video)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=70599
Udskrevet den: 28-Marts-2024 kl. 13:55


Emne: Problemer med Pioneer DVR-530H-S
Skrevet af: tvegaard
Emne: Problemer med Pioneer DVR-530H-S
Skrevet den: 19-November-2009 kl. 09:37
Hej.

Jeg har en Pioneer DVR-530H-S, som jeg i mange år har optaget programmer med og derefter overført dem til dvd'er.

Men nu har jeg et problem. Én (og kun en) af mine optagelser er markeret med et gult udråbstegn over billedet, når jeg
går ind i Copy-menuen og forsøger at kopiere den til en DVD. Det betyder, at den ikke vil kopiere optagelsen.

Jeg kan simpelthen ikke finde ud af, hvad der er galt - heller ikke i manualen. Jeg kan tilføje, at jeg ikke har noget 
problem med at kopiere andre optagelser.

Kan I kloge mennesker hjælpe?

Mvh.
Tvegaard



Svar:
Skrevet af: sommelle
Skrevet den: 19-November-2009 kl. 12:42
Mit bud er at der i optagelsen er både 4:3 og 16:9, det kan den ikke kopiere til DVD som en optagelse.


Skrevet af: tvegaard
Skrevet den: 19-November-2009 kl. 12:51
Tak for svar. Det kan meget vel være rigtigt.

Der er egentlig kun 16:9 i optagelsen, men den har åbenbart stået og hoppet frem og tilbage mellem formaterne. Er der noget jeg kan gøre nu, eller er det umuligt?


Skrevet af: sommelle
Skrevet den: 19-November-2009 kl. 13:06
Det var så lidt. Du kan klippe 4:3 delene ud, så kan den kopiere optagelsen, du må så bare leve med at den ligger på DVDen i flere dele. Der findes sikkert programmer til PCen der kan samle det hele igen, om det er umagen værd ved du kun selv Smile


Skrevet af: laursen
Skrevet den: 19-November-2009 kl. 13:14
Hej Tvegaard,

Jeg er ikke helt overbevist om at blandet 16:9/4:3 markeres med et udråbstegn i navigations-oversigten og giver nævnte udfordring. Så vidt jeg ved er det kun kopi beskyttede optagelser der markeres sådan.

Kan du forsøge at afspille titlen og trykke to gange på DISPLAY knappen, så vil et informations-vindue vises, hvor en copy-once titel markeres med udråbs-tegn i øverste højre hjørne.

I tilfælde af, at det er en copy-once titel, skal du bruge en VR formateret DVD-R el. DVD-RW at kopiere (flytte) titlen til. Bemærk at titlen flyttes til DVD'en - og fjernes fra HDD.

Se evt. mere i DVR-530 manualen - side 71 (engelsk manual)

/Lars


-------------
Redaktør, recordere.dk


Skrevet af: tvegaard
Skrevet den: 19-November-2009 kl. 14:18
Tak for jeres svar.

Lars: Der er ikke et udråbstegn i den menu, du beskriver. Til gengæld kan jeg se, at jeg godt kan kopiere den i VR-mode, men stadig ikke i Video-mode. 

Vil en kopiering i VR-mode betyde, at den ikke kan vises på en anden afspiller?


Skrevet af: laursen
Skrevet den: 19-November-2009 kl. 16:21
Hej Tvegaard,

Oprindeligt skrevet af tvegaard tvegaard skrev:

Lars: Der er ikke et udråbstegn i den menu, du beskriver. Til gengæld kan jeg se, at jeg godt kan kopiere den i VR-mode, men stadig ikke i Video-mode.
Det må betyde, at der ikke er kopi-beskyttelse på - og i givet fald kan somelle godt have ret i at det hænger sammen med blandet 4:3/16:9 materiale i optagelsen.

Oprindeligt skrevet af tvegaard tvegaard skrev:

Vil en kopiering i VR-mode betyde, at den ikke kan vises på en anden afspiller?
Ja, som udgangspunkt kan de ikke afspilles - da -VR ikke er kompatibel med DVD-Video standarden. Dog har flere producenter i de senere år understøttet afspilning af formatet i deres DVD afspillere, jeg vil dog tro at det stadig gælder under 20% af afspillerne i danske hjem.
Alternativt kan du med eksempelvis http://tmpgenc.pegasys-inc.com/en/product/taw4.html - TMPGEnc Authoring Works 4 importere -VR optagelsen og danne en DVD-Video ud fra.

/Lars


-------------
Redaktør, recordere.dk


Skrevet af: tvegaard
Skrevet den: 25-November-2009 kl. 11:05
Mange tak for jeres hjælp.


Skrevet af: normann
Skrevet den: 04-Januar-2010 kl. 19:30
Lad mig gætte: Du har YouSee som kabel-tv-udbyder.

Min DVR-433H har nøjagtig samme problem med at den skifter mellem 4:3 og 16:9 hele tiden uden grund, og det startede i starten af november.

Jeg har lige snakket med min arbejdskollega i dag, som har en DVR-630H og nøjagtig samme problem. Se også dette indlæg:

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=69375&KW=pioneer&title=hdrecorder-mrkelig-fejl

Alt tyder altså på, at YouSee har lavet en ændring i deres analoge signal omkring 1. november og det har påvirket en stor del af Pioneers harddiskoptagere, som nu er ubrugelige.

Jeg har lige fejlmeldt hos YouSee, og damen i røret ville nærmest ikke høre på, hvad jeg havde at sige, og truede mig med teknikerregninger pga. fejl i min harddiskoptager.

Det ville hjælpe mig betydeligt, hvis alle andre, der har samme problem ville kontakte mig og fortælle mig, hvilken harddiskoptager de har, hvor i landet de bor, hvornår de oplevede problemet først og om problemet stadig er til stede.


Skrevet af: laursen
Skrevet den: 04-Januar-2010 kl. 20:52
Hej normann,

Oprindeligt skrevet af normann normann skrev:

Lad mig gætte: Du har YouSee som kabel-tv-udbyder.

Min DVR-433H har nøjagtig samme problem med at den skifter mellem 4:3 og 16:9 hele tiden uden grund, og det startede i starten af november.

Problemet med 4:3 og 16:9 skift er bedre beskrevet i tråden http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=71343 - her (med et officielt svar fra Pioneer).

Da DVR-433, 530 og 630 er skåret over samme "læst" (samme årgang / platform), har de alle problemet (jeg er dog ikke sikker på at det gælder alle Kabel-TV kunder hos YouSee - måske har signaleringen på den hovedstation man er tilsluttet indflydelse på problemet).

/Lars


-------------
Redaktør, recordere.dk


Skrevet af: tvegaard
Skrevet den: 10-Januar-2010 kl. 17:09
Ja, jeg har helt rigtigt YouSee.


Skrevet af: Geo2
Skrevet den: 11-Januar-2010 kl. 17:57
Prøv at forbinde din DVD til fjernsynet med et PHONO / SCART kabel så dit TV ikke får andre signaler end de nødvendige A/V signaler...  


Skrevet af: tvegaard
Skrevet den: 11-Januar-2010 kl. 19:01
Jeg er faktisk i tvivl, om problemet stadig eksisterer. Jeg ved også, at der er dialog med YouSee/Pioneer om problemet.

Men tak for dit forslag, som jeg vil forsøge, hvis problemet stadig består.



Print side | Luk vindue