Print side | Luk vindue

DSLR fra USA

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Digital Foto
Forumbeskrivelse: Foto med digital kamera, digital spejlrefleks, tilbehør mv.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=70741
Udskrevet den: 31-Januar-2025 kl. 08:51

Emne: DSLR fra USA
Skrevet af: Pepst
Emne: DSLR fra USA
Skrevet den: 21-November-2009 kl. 20:14
Hey

Jeg har kigget rundt her i forummet, og set debatten rase om hvilket DSLR kamera man skal koebe som begynder. Saa den del springer vi hurtigt henover, og gaar lige til sagen.
Jeg har kigget paa et Canon eos 500D og regner nu staerkt med at anskaffe mig saadan et. Nu er mit spoergsmaal saa om jeg skal vente med at koebe det, naar jeg her om en uges tid kommer til USA, eller om jeg skal koebe det hjemme fra? Prisen er jo en helt anden derover, men samtidig ryger garantien jo (medmindre jeg skal sende det hele vejen tilbage til USA). Saa jeg ville lige hoere om der er nogle med erfaring paa dette omraede? Kom gerne med gode raad.

Svar:
Skrevet den: 22-November-2009 kl. 19:03
Jeg sidder nu ogsaa og bliver i tvivl om det medfoelgende objektiv er nok? For mig lyder 18-55 bare ikke af meget zoom, saa taenker lidt paa om jeg skulle investere i et bedre. Maaske et 18-135 hvis det findes, eller bare koebe et 55-250 objektiv ved siden af? Som sagt er jeg begynder, saa ved ikke helt hvad der ville vaere smartest.

Skrevet af: PerW
Skrevet den: 22-November-2009 kl. 19:19

Så vidt jeg husker så hedder Canon DSLR noget andet i USA end i europa. Så når man skal igennem tolden er det svært at forklarer at det er noget man har med hjemmefra og hvis der først skal betales moms og told, kan det stadig betale sig.

Hvis det først skal til reo, så kan det nok ikke betale sig. Men det er noget man skal overveje.

Skrevet af: Potter
Skrevet den: 23-November-2009 kl. 15:35

Ja prisen er en anden og der er ingen garanti på Canon's DSLR i europa, jo dyrere model du køber jo mere spare du, men køb nu nogle gode objektiver, Canon's L objektiver dem med den røde ring er generelt bedre optisk og mekanisk, og dyrere. Hvilken stat skal du til? Hvis du køber i NY og evt. får dit gods sendt til en anden stat, så spare du den lokale "state tax" som er lidt over 8% i NY og som lægges til prisen. Se f.eks. på www.bhvideo.com

Skal du til NY, så er den shop en oplevelse i sig selv.

Køber du DSLR kamera der koster 4000-6000kr. i dk.  Så vil jeg nok vælge at købe her hjemme eller i tyskland etc.

-------------
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin

Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 23-November-2009 kl. 17:09
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Ja prisen er en anden og der er ingen garanti på Canon's DSLR i europa, jo dyrere model du køber jo mere spare du, men køb nu nogle gode objektiver, Canon's L objektiver dem med den røde ring er generelt bedre optisk og mekanisk, og dyrere. Hvilken stat skal du til? Hvis du køber i NY og evt. får dit gods sendt til en anden stat, så spare du den lokale "state tax" som er lidt over 8% i NY og som lægges til prisen. Se f.eks. på www.bhvideo.com

Køber du DSLR kamera der koster 4000-6000kr. i dk.  Så vil jeg nok vælge at købe her hjemme eller i tyskland etc.

Enig i dine betragtninger. Dog vil jeg lige gøre opmærksom på at de fleste netbutikker IKKE sender varer til hoteller og resorts ! Mener også det gør sig gældende for B&H´s vedkommende. Så regn med de ekstra ca 8%, når du checker priser på nettet (varierer fra stat til stat ).
Men Canon´s modeller er forøvrigt 100% identiske med Europa. Og tolderne kan ikke spore dit køb, - men  forlanger i værste fald en kvittering.  

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm

Skrevet den: 23-November-2009 kl. 19:17
Jeg skal til L.A. (det må vel være Californien) og Hawaii derefter. Er jo begynder så jeg regner ikke med at købe det dyreste fra starten. Ville det så være dumt at købe et eos 500d/reble t1i (som det hedder i USA) i USA?
Har bare tjekket kameraet på Amazon.com, og der skal man give 3600 danske kroner for kameraet, så det er alligevel 2000 kroner, eller sådan noget, jeg spare.
Tak for alle beskederne og hjælpen ind til videre:)

Skrevet den: 23-November-2009 kl. 20:58
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Enig i dine betragtninger. Dog vil jeg lige gøre opmærksom på at de fleste netbutikker IKKE sender varer til hoteller og resorts ! Mener også det gør sig gældende for B&H´s vedkommende. Så regn med de ekstra ca 8%, når du checker priser på nettet (varierer fra stat til stat ).
Men Canon´s modeller er forøvrigt 100% identiske med Europa. Og tolderne kan ikke spore dit køb, - men  forlanger i værste fald en kvittering.  
Jeg nu ikke haft nogle problemer med at få sendt til hotel i anden stat, men måske det kommer sig af at jeg har handlede hos BH før.

Kender ikke lige nogle kamera shop's i CA eller på Hawai, men på St.Thomas derimod kan man virkelig lave nogle gode handler, meget bedre end hos BHVIDEO. Men du skal jo den anden vej, søg lidt rundt på nettet, med lidt arbejde så finder du sikkert en fornuftig mulighed.

-------------
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin

Skrevet den: 23-November-2009 kl. 22:12
Sakset fra B&H´s hjemmeside under shipping ( ved ikke pr egen erfaring om de overholder det ) :

US Customers

We ship to:
  • Any residential address
  • Your place of business
  • APO addresses
  • US territories and possessions
  • We do not ship to hotels, motels or resorts.

International Customers

We ship to:
  • Your home address
  • Any US address
  • We do not ship to your place of business, hotels, motels, or resorts. 

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm

Skrevet af: centric
Skrevet den: 23-November-2009 kl. 22:21

Jeg har netop været i USA hvor der blev købt et Canon 500D. Eller et Rebel T1i som det hedder derovre. 

Men Canon´s modeller er forøvrigt 100% identiske med Europa. Og tolderne kan ikke spore dit køb, - men  forlanger i værste fald en kvittering.  

Det er ikke korrekt. Der er en kosmetisk forskel som meget tydeligt viser man har købt et Rebel T1i, altså et amerikansk 500D. Så told slipper du ikke for.  

Ja prisen er en anden og der er ingen garanti på Canon's DSLR i europa, jo dyrere model du køber jo mere spare du.

Prisen er faktisk meget tæt på at være nøjagtig den samme som på nettet i DK, selv med den lave dollarkurs. Medmindre du finder et tilbud, vil der ikke være penge at spare i de store elektronikbutikker. I modsætning til i DK, må producenterne nemlig gerne bestemme butiksprisen i US så der er ikke meget at hente, medmindre det er tilbud. Angående hukommelseskort var priserne faktisk en smule dyrere end i DK.

Skrevet den: 23-November-2009 kl. 23:14
Ok, jeg udtrykte mig vist lidt for skråsikkert om Canons US modeller, - vidste egentlig godt det der Rebel-navn var en US tingEmbarrassed. Men Nikon er identisk . .
Priserne steg voldsomt på kameraudstyr i US for et par år siden ,vel  netop grundet den lave dollar kurs. Dog er nogle ting stadig mystisk billigt derovre. Feks et LCD-beskyttelses cover til mit Nikon D300. Det koster 200kr i DK, - og 10dollars hos B&H Ouch

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm

Skrevet af: justrace
Skrevet den: 23-November-2009 kl. 23:18
Det er fordi vi passer bedre på vores ting, så der ikke er noget salg i det. :)

Skrevet af: LGR01
Skrevet den: 24-November-2009 kl. 00:56
Er det nogen der har betalt told for en kamera? Tolden plejer normalt ikke stoppe mig, men for 20-30 år siden skete det nogle gange men da var det kun alkohol og cigaretter de spurgte efter. Hvis du kun har en kamera med uden emballage tror jeg ikke de vil reagere.
Leif

Skrevet den: 24-November-2009 kl. 02:10
Oprindeligt skrevet af centric centric skrev:

Jeg har netop været i USA hvor der blev købt et Canon 500D. Eller et Rebel T1i som det hedder derovre. 

Prisen er faktisk meget tæt på at være nøjagtig den samme som på nettet i DK, selv med den lave dollarkurs. Medmindre du finder et tilbud, vil der ikke være penge at spare i de store elektronikbutikker. I modsætning til i DK, må producenterne nemlig gerne bestemme butiksprisen i US så der er ikke meget at hente, medmindre det er tilbud. Angående hukommelseskort var priserne faktisk en smule dyrere end i DK.

Må jeg spørger om hvad du gav for det?
På Amazon fandt jeg det til 721 Dollars, så det synes jeg er godt billigt. Ved så bare ikke om de shipper til hoteller.

Skrevet den: 24-November-2009 kl. 07:56
Oprindeligt skrevet af Pepst Pepst skrev:

Oprindeligt skrevet af centric centric skrev:

Må jeg spørger om hvad du gav for det?
På Amazon fandt jeg det til 721 Dollars, så det synes jeg er godt billigt. Ved så bare ikke om de shipper til hoteller.

Et http://www.bhphotovideo.com/c/product/613613-REG/Canon_3818B002_EOS_Rebel_T1i_Digital.html - EOS Rebel T1i Digital SLR Camera Kit w/EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS Lens  koster 719.95USD hos BHVIDEO

En Canon ef 85mm 1.2L koster 1840USD = 9400 DKR. I Tyskland hos technikdirekt koster tilsvarende 2204 euro = 16600 DKR.

Canon EF 100-400 koster 1.589USD = 8100DKR. I Tyskland koster tilsvarende 1.623 EURO = 12.200 DKR.

Så der er der da stadig penge at spare. Men man skal selvfølgelig være vågen og tjekke rundt omkring på nettet, og evt. have lidt is i maven når tolderen står og ser en dybt i øjene.

-------------

Skrevet af: PerW
Skrevet den: 24-November-2009 kl. 08:45
Oprindeligt skrevet af LGR01 LGR01 skrev:

Er det nogen der har betalt told for en kamera? Tolden plejer normalt ikke stoppe mig, men for 20-30 år siden skete det nogle gange men da var det kun alkohol og cigaretter de spurgte efter. Hvis du kun har en kamera med uden emballage tror jeg ikke de vil reagere.
Leif
Tolden er begyndt at gå efter fly fra USA, og de er ikke dummer end andre. Så hvis de ser et kamera der står Rebel på og som kun markedsføres i USA. Jeg har oplvet at de har stoppet folk og spurgt til deres IPOD og golf sæt de havde med hjem fra USA.

Problemer med kameraet er jo også, at du ikke kun den ene gang har et problem, men reelt kan have et problem hver gang du skal igennem tolden, da den stadig står på kameraet at det er købt i USA, pga af navnet.

Og så er der lige garentien. Mande DSLR har haft problemer med autofocussen og at de havde back/front focus. Får du sådanne et kamera og skal selv til at betale for rep eller betale fragt til og fra USA, så er besparelse hurtigt brugt.

Køber du derimod L objektiver, så er der WorldWide garenti på, så det kanbetale sig.

Skrevet den: 24-November-2009 kl. 09:30
Så køb et Nikon D90, som i Europa hedder  -  Nikon D90 Wink .

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm

Skrevet af: Exxtreme
Skrevet den: 24-November-2009 kl. 10:01
Min far som er fotograf vil råde dig til at vælge Canon (500D er et udemærket valg) hvis du vil tage flest billeder af personer, sport etc.

Skal du derimod tage en del billeder af natur, landskab, dyr etc. så er Nikon bedst...

Skrevet af: Bimsen
Skrevet den: 24-November-2009 kl. 10:01

Så køb et Nikon D90, som i Europa hedder  -  Nikon D90 Wink .

Ja det vil jeg også sige. Har den med 18-105 objektiv. Synes jeg er et ganske udemærket begynder objektiv.

Skrevet den: 24-November-2009 kl. 11:47
Oprindeligt skrevet af Exxtreme Exxtreme skrev:

Min far som er fotograf vil råde dig til at vælge Canon (500D er et udemærket valg) hvis du vil tage flest billeder af personer, sport etc.

Skal du derimod tage en del billeder af natur, landskab, dyr etc. så er Nikon bedst...
Hvad bygger du eller din far lige det på?
Jeg er også fotograf og har næsten altid kørt med Canon, men har da også arbejdet med Nikon's kamera og objektiver, der er der ikke noget jeg kan med Nikon som jeg ikke kan med Canon eller omvendt. Så kan der være noget med ergonomi og lign. og ikke mindst religion. Men skulle jeg nu afsted til Kenya og skyde Geparder eller andre hurtige dyr, så vil jeg tage et EOS 1D MARK III eller IV som skyder 10fps. sidst nævnte i en opløsning på 16.1 megapixels. Men Nikon er kommet efter det de senere år med DSLR

-------------

Skrevet af: centric
Skrevet den: 24-November-2009 kl. 11:56

Jeg kan ikke huske prisen, men jeg mener der blev sparet et sted mellem 500 og 1000 kr. for kameraet og at hukommelsekortet var dyrere end hvis vi havde købt et tilsvarende herhjemme. Det blev købt i BestBuy da det var det eneste sted vi kunne finde kameraet i Tacoma selvom vi gik på prisjagt sammen med nogle lokale venner. Vi ville ikke vente flere dage på at købe det, hvilket er endnu en grund til at jeg vil anbefale at have det med fra starten, dvs. købe i DK. 

Vi købte ingen ekstra objektiver, så det kan være du kan hente noget der.

Skrevet af: Exxtreme
Skrevet den: 24-November-2009 kl. 12:44

Jeg er også fotograf og har næsten altid kørt med Canon, men har da også arbejdet med Nikon's kamera og objektiver, der er der ikke noget jeg kan med Nikon som jeg ikke kan med Canon eller omvendt. Så kan der være noget med ergonomi og lign. og ikke mindst religion. Men skulle jeg nu afsted til Kenya og skyde Geparder eller andre hurtige dyr, så vil jeg tage et EOS 1D MARK III eller IV som skyder 10fps. sidst nævnte i en opløsning på 16.1 megapixels. Men Nikon er kommet efter det de senere år med DSLR
Jamen det bygger han da naturligvis på erfaring... Han har iøvrigt både EOS500D og Nikon D90 stadigvæk... Han har også dyrere modeller, men dem er der ingen grund til at diskutere her, da der efterlyses et godt begynderkamera...

Som du selv siger det, så er du nok farvet af at du næsten altid har brugt Canon, så ja... religion spiller ind... Men læg også mærke til de professionelle fotografer som man tit ser i tv... Ved f.eks. en fodboldkamp så er det meget tydeligt at se de store hvide Canon objektiver, hvor man tit ser Nikon anvendt af natur-fotografer i udsendelser på Animal Planet, Viasat Nature m.fl.

Hvis du desuden holder de store anerkendte fotoblade, så vil du også den vej ofte se netop Canon og Nikon anbefalt som jeg gjorde... Bevares, men kan da godt tage naturbilleder med et Canon, men man kan også køre baneræs i en Toyota Landcruiser (overdrivelsen fremmer forståelsen)

Pointen er, at de egner sig (oftest) ifølge de top professionelle fotografer og internationalt anerkendte fotoanmeldere, bedst hhv. natur m.m. = Nikon og Sport m.m. = Canon

Skrevet den: 24-November-2009 kl. 14:23
Nikons autofocus system og sensor har de sidste par år veret ret enestående, - specielt til sport. Hvorimod Canons megapixelræs har været foretrukket til portræt,studie osv. Indtil for 2-3 år siden lavede Nikon slet ikke fullframe kameraer, og bla derfor så man de hvide Canon objektiver overalt. Men også fordi Canon var gode til at se reklameværdien i,at udlåne gratis (hvide) objektiver til journalisterne  som dækkede store sportsbegivenheder.
Summa summarum er, at man slet ikke skal spekulere i religion og prof.features ved køb af kamerahus til under 10k. Check i stedet ud hvad dine venner har, - så i event kan prøve hinandens objektiver , flash  osv .

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm

Skrevet den: 24-November-2009 kl. 14:39

Jamen det bygger han da naturligvis på erfaring... Han har iøvrigt både EOS500D og Nikon D90 stadigvæk... Han har også dyrere modeller, men dem er der ingen grund til at diskutere her, da der efterlyses et godt begynderkamera...

Som du selv siger det, så er du nok farvet af at du næsten altid har brugt Canon, så ja... religion spiller ind... Men læg også mærke til de professionelle fotografer som man tit ser i tv... Ved f.eks. en fodboldkamp så er det meget tydeligt at se de store hvide Canon objektiver, hvor man tit ser Nikon anvendt af natur-fotografer i udsendelser på Animal Planet, Viasat Nature m.fl.

Hvis du desuden holder de store anerkendte fotoblade, så vil du også den vej ofte se netop Canon og Nikon anbefalt som jeg gjorde... Bevares, men kan da godt tage naturbilleder med et Canon, men man kan også køre baneræs i en Toyota Landcruiser (overdrivelsen fremmer forståelsen)

Pointen er, at de egner sig (oftest) ifølge de top professionelle fotografer og internationalt anerkendte fotoanmeldere, bedst hhv. natur m.m. = Nikon og Sport m.m. = Canon
Vi bliver nok ikke enig, fair nok med mig. Syns nu vi skal lade tråden forsætte som den startede.Smile

-------------

Skrevet den: 25-November-2009 kl. 18:31
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Og så er der lige garentien. Mande DSLR har haft problemer med autofocussen og at de havde back/front focus. Får du sådanne et kamera og skal selv til at betale for rep eller betale fragt til og fra USA, så er besparelse hurtigt brugt.

Er det et udbredt problem, det med autofocussen? Og hvad bygger du det på? Jeg har nemlig aldrig hørt at det skulle være et stort problem.
Har Canon ikke deres autofocus siddende i selve linsen? for så kan man vel i princippet bare skifte objektivet, istedet for at sende huset til rep?
Tak for alle svarene, keep 'em comin'.
Har lige haft lidt travlt, derfor jeg ikke har været så aktiv de sidste dage.

Print side | Luk vindue