Print side | Luk vindue

Dreamboks

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Satellit TV
Forumbeskrivelse: Canal Digital, Viasat, Astra m.fl. (DVB-S)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=70846
Udskrevet den: 29-December-2024 kl. 16:17

Emne: Dreamboks
Skrevet af: larssoegaard
Emne: Dreamboks
Skrevet den: 23-November-2009 kl. 11:52
Hej Jeg står og ovevejer at købe dreambox men har ikke helt forstået hvordan det virker. Skal man stadig være koblet til parabolen ?? Eller modtager den alle signaler over nettet. Kan man dele et kabeltv med en sat modtager Eller er det umuligt. Kunne godt se det positive at en kabeltvmodtager sender alt vidre til os der bor på landet.

Svar:
Skrevet af: confused
Skrevet den: 23-November-2009 kl. 12:52
Hejsa

En dreamboks er som udgangspunkt bare en satellit modtager som alle andre. Den har dog nogle flere muligheder, hvis man er teknisk anlagt.

Det skal siges, at Viasat og Canal digital ikke supporterer denne boks, og Viasat's HD kanaler kan indtil videre KUN modtages på de, af viasat, godkendte bokse.

-------------
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....

Skrevet af: Caseman
Skrevet den: 23-November-2009 kl. 19:55
skal lige sige at jeg har investeret i en dreambox og må sige at det er godt nok en highend sat receiver og super lækker.

så har man ikke brug for HD kanalerne fra viasat (virker dog helt fint med C+) så er det sådan en man skal gå efter

Skrevet af: TiXe
Skrevet den: 23-November-2009 kl. 20:07
Kan du ikke ringe til mig  Lars ,
du har skrevet til mig på dba
26553947

Skrevet af: LE40F71
Skrevet den: 23-November-2009 kl. 22:54
Hej lassoegaard
som tidligere skrevet er det reelt en sattelitboks modtager. Du kan lægge et andet image (software) på den, hvilket åbner op for mange andre muligheder.
Omkring at du kan sende kabeltv videre til dig, må der desvære siges nej.
Det som den bliver brugt til er cardsharing, det vil sige at der er flere bruger, der kan bruge det samme tvkort fra en udbyder. Jeg må dog sige, at dette er ikke lovligt.
Du kan på nogen dreambokse installere enten DVB t - S eller C-tuner, det vil sige at du er i stand til at modtage alle slags tv signaler.
Hvis du beslutter dig for at købe sådan en boks, findes der også andre mærker end Dreamboks. Måske kunne det være interessant at se på dem

-------------
Venlig hilsen

Kenneth

Print side | Luk vindue