Print side | Luk vindue

TDC TV nede igen...

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: IP TV og WebTV
Forumbeskrivelse: TV via bredbånd, fiber og internet. TDC TV, Telia TV, YouSee WebTV m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=70881
Udskrevet den: 05-December-2024 kl. 03:09


Emne: TDC TV nede igen...
Skrevet af: skaggi
Emne: TDC TV nede igen...
Skrevet den: 23-November-2009 kl. 20:04
Så er den gal igen...

TDC TV har logon problemer og ingen af mine bokse kan komme på....

De sidste par uger har jeg haft mange problemer med at min boks med HDD fryser igen og igen og den skal ha' en koldstart..

Andre der har samme problemer?





Svar:
Skrevet af: msorensen
Skrevet den: 23-November-2009 kl. 20:27
Vores er også nede Angry Synes faktisk det er ved at være for meget. Nedbrudene / ustabiliteten var en af grundene til vi skiftede fra Stofa.


Skrevet af: BorgHammer
Skrevet den: 23-November-2009 kl. 20:33

Driftsinformation

Sidst opdateret 20:30, 23. november 2009
Tekniske problemer med TDC TV

Kunder med produktet TDC TV kan for øjeblikket opleve driftsforstyrrelser. Kunder, der tænder for deres tv-boks netop nu, vil opleve problemer med at logge på. Kunder, hvis tv-boks allerede er slået til, opfordres af samme grund til ikke at slukke. TDC arbejder i øjeblikket på at udbedre fejlen.

http://kundeservice.tdc.dk/privat/ - Find svaret på dine spørgsmål i Kundecenteret

Venlig hilsen TDC



-------------
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt


Skrevet af: BorgHammer
Skrevet den: 23-November-2009 kl. 20:38
Dette er mit "første" nedbrud med TDC TV (jeg var ikke hjemme den aften under "Vild Med Dans").
 
Min boks kørte faktisk, men jeg skulle optage "Greys" og oplevede optagefunktion ikke ville "kick-in". Jeg valgte så en ½ time før den skulle optage at restarte boksen da dette måske hjalp... Fuck jeg ikke så denne besked herover noget før, så havde jeg bare set Greys....
 
TDC har godtnok skrevet i sensommeren at der ville komme nedbrud over efteråret på TDC TV, pga. de ville lave så multiroom brugere kan se det de optog i stuen osv, samt "start forfra" funktionen kendt fra YouSee. Men jeg forventede ikke det ville ramme så hårdt her. Surt !!


-------------
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt


Skrevet af: msorensen
Skrevet den: 23-November-2009 kl. 21:09
Min boks kørte også, og døde så præcist ved kampstart på AaB-AGF :/


Skrevet af: haps
Skrevet den: 23-November-2009 kl. 23:22
En ting er nedbrud - det kan ske for selv den bedste installation - men det er ikke rimeligt at det tager flere timer at få det op igen....Dead


Skrevet af: ----OR----
Skrevet den: 24-November-2009 kl. 02:20
Min boks kan ikke engang genstartes uden at hive stikket ud. Stadig sort skærm.


Skrevet af: thacaleb
Skrevet den: 24-November-2009 kl. 08:27
Havde samme problem igår omkring kl 20. røg TV siden af. Internettet virkede fint og en genstart hjalp ikke. Det sjove er at min nabo lige har fået TDC TV og deres virkede stadig.  Så for mig lyder det lidt mærkeligt :/

-------------
Panasonic 37' PX80
Popcorn hour a-100
Acer R3610 ion with XBMC linux


Skrevet af: BorgHammer
Skrevet den: 24-November-2009 kl. 08:44
TDC skriver jo også, at kører boksen, så lad for gud skyld være med at slukke eller genstarte den....

-------------
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt


Skrevet af: thacaleb
Skrevet den: 24-November-2009 kl. 09:56
Nu er er det jo ikke lige driftsinformation jeg kigger på som det første. En kold tyrker af er jo det første man prøver når noget ikke virker ^^

-------------
Panasonic 37' PX80
Popcorn hour a-100
Acer R3610 ion with XBMC linux


Skrevet af: BorgHammer
Skrevet den: 24-November-2009 kl. 11:53
Netop samme her.
Men jeg kan se at min er ved at downloade ny klient for øjeblikket....
 
TDC skriver da også at alt kører igen....


-------------
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt


Skrevet af: SVP03
Skrevet den: 24-November-2009 kl. 12:13
Jeg har fået høvl herinde før, men IP TV og for den sags skyld IP telefoni til store erhvervskunder, har en driftsikkerhed på over 98%, men bare en ½% er jo næsten 2 dage på årsbasis. I skal nok bare vende jer til det.

-------------
SVP03


Skrevet af: Jean
Skrevet den: 24-November-2009 kl. 12:34
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

I skal nok bare vende jer til det.
 
Det tror jeg ikke på.  TDC skal lære af det her, og gøre noget ved det.  Det er godt nok uheldigt at det lige sker om aftenen hvor flest ser TV. Var det sket mellem 24 og 7 morgen, havde det været at foretrække.
 
KabelTV kan også være væk i flere timer... (dog er dette oftest lokalt og ikke på landsbasis.)   Nedbrud sker... men udbyderen skal lære af det og dermed få færre nedbrud og af kortere varighed.


Skrevet af: miffe2507
Skrevet den: 24-November-2009 kl. 17:14
Synes faktisk at TDC-TV, her hos os, har fungeret rigtig godt. Vi har 4 bokse med optagefunktion (incl. sepparat HDD), hvor det dog kun er på en af boksene der kan ses TV samtidig med, at der optages. Det er kun i forbindelse med vores flytning at vi har oplevet ustabilitet. Vi oplever faktisk en masse små "hak" i billedet med tonsvis af pixelleringer. Det er mere end bare almindeligt irreterende...

-------------
Panasonic PZ85
Panasonic BDP60
Yamaha rxv663
Dynaudio Focus 140
QED HDMI- og højtalerkabler


Skrevet af: BorgHammer
Skrevet den: 24-November-2009 kl. 17:20
Det samme har stået på hos mig 5-10 gange hver aften pauser billedet kort og kører videre.
Dette har stået på den sidste måned. Og jeg har intet ændret det sidste år i mit setup, flyttet kabler, skiftet kabler osv. ALT hardwaremæssig er uændret. Software styrer TDC jo så det kan jeg ikke svare for.


-------------
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt


Skrevet af: Marco
Skrevet den: 24-November-2009 kl. 23:42
Jeg må desværre også tilslutte mig koret af skuffede TDC TV-kunder... Jeg har brugt HomeTrio-løsningen i ca. 6 mdr. og har kun haft problemer med boksen den ene fredag i september, hvor det hele gik i sort.
 
Lige indtil for ca. en uge siden... Der begyndte jeg regelmæssigt at kunne opleve:
  • billedet hakker kortvarigt en gang i mellem og fortsætter derefter som intet var hændt
  • billedet fryser helt - og jeg kan kun vække boksen igen ved at skifte kanal
  • pixeleringer hist og pist i billedet, men det forekommer så sjældent over en periode på 2 dage, at jeg ikke vil kalde det et problem
  • Og nu senest i går: Begge mine bokse gik i sort - dog lykkedes det efter 1 times tid at genstarte hovedboksen med harddisken. Min Multiboks i soveværelset er først kommet på igen denne eftermiddag, hmm...

Håber at TDC læser med på denne tråd og sørger for at tage disse tiltagende problemer alvorligt! Produktet har jo ikke fejlet noget indtil nu og jeg har været meget glad for mine to TDC-bokse, siden jeg fik skilt mig af med Stofas Zaptor-bøvl :-)



Skrevet af: thacaleb
Skrevet den: 25-November-2009 kl. 08:19
Mit TDC TV er også på det sidste begyndt at hakke og små fryse meget og det er virkelig irriterende at se på. Overvejer at ringe ind til TDC men de kan garanteret ikke se der er noget galt.

-------------
Panasonic 37' PX80
Popcorn hour a-100
Acer R3610 ion with XBMC linux


Skrevet af: miffe2507
Skrevet den: 02-December-2009 kl. 19:56
Nu er jeg også begyndt at opleve HDCP-fejl(tror jeg). Jeg kan simpelthen ikke forstå hvad der sker, fordi jeg bruger det HDMI-kabel jeg fik med min boks, og mit fjernsyn - PZ85 -  understøtter HDCP. Det sker sådan skiftevis, så det ene øjeblik følger jeg med i forbrydelsen i på den "normale" DR kanal, dog i via 720p funktionen over HDMI(tror den opskalere billedet, fordi signalet er jo ikke 720p, det er bare almindeligt SD-kvalitet...?) og så lige pludselig går skærmen i sort, og hakker og ter sig, og af og til kan man lige ane en grå boks i toppen af billedet hvor der står en eller anden fejl. Denne her fejlmeddelelse kan jeg simpekthen ikke nå at læse, den forsvinder i løbet af et splitsekund. Jeg tror der står noget med HDCP, men jeg er faktisk ikke sikker...

-------------
Panasonic PZ85
Panasonic BDP60
Yamaha rxv663
Dynaudio Focus 140
QED HDMI- og højtalerkabler


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 02-December-2009 kl. 20:02
 
 
Oprindeligt skrevet af miffe2507 miffe2507 skrev:

det ene øjeblik følger jeg med i forbrydelsen i på den "normale" DR kanal, dog i via 720p funktionen over HDMI(tror den opskalere billedet, fordi signalet er jo ikke 720p, det er bare almindeligt SD-kvalitet...?)
 
 Der vil kun vises den opløsning som der er indstillet til, derudover vil dit panel da det er Full HD upscale til 1080.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: miffe2507
Skrevet den: 02-December-2009 kl. 20:06
Radiomanden: Ved du noget om det der HDCP-fis. Jeg er med på det er en eller anden "certificering" henad DRM på musik, hvor der sker en udveksling af koder mellem to enheder. Det er vist noget med at det skal sikre kvalitetsprodukter, så man ikke ender med et eller andet knock-off fra østasien.
Men hvorfor opstår den der fejl..?

-------------
Panasonic PZ85
Panasonic BDP60
Yamaha rxv663
Dynaudio Focus 140
QED HDMI- og højtalerkabler


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 02-December-2009 kl. 20:14
 
 Enten er der noget galt med udvækslingen af DHCP, eller også modtager boxen ikke godt nok, så Aben ligge nok hos udbyderen.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: miffe2507
Skrevet den: 02-December-2009 kl. 20:19
Jeg må lige tage fat i TDC så... havde jeg nu også regnet med at det var sidste mulighed. Jeg har prøvet at skifte kabel, således at jeg brugte en af mine QED HDMI ver. 1.3b godkendte kabler(tror nok at de også supportere det nyeste format af HDCP), for der er vist noget med, at HDCP ver 1.2 og 1.3 ikke er bagudkompatible, så hvis boksen har fået en nyere version af HDCP via. noget software-update, og kablet ikke er godkendt til det nye format, vil der opstå problemer. Men QED-kablet løste ikke noget...

-------------
Panasonic PZ85
Panasonic BDP60
Yamaha rxv663
Dynaudio Focus 140
QED HDMI- og højtalerkabler


Skrevet af: BorgHammer
Skrevet den: 09-December-2009 kl. 18:48
Og igen idag er TDC TV nede flere steder..... Thumbs Up

-------------
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt


Skrevet af: Jean
Skrevet den: 09-December-2009 kl. 18:52
Oprindeligt skrevet af BorgHammer BorgHammer skrev:

Og igen idag er TDC TV nede flere steder..... Thumbs Up
 
Fejlen er rettet:
http://kundeservice.tdc.dk/privat/driftsinformation/details.php?id=-1040148496&dogtag=f5_p_kc_di_tv - http://kundeservice.tdc.dk/privat/driftsinformation/details.php?id=-1040148496&dogtag=f5_p_kc_di_tv


Skrevet af: BorgHammer
Skrevet den: 09-December-2009 kl. 18:55
Fra TDC hjemmeside dd.
 

TDC TV - udfald på kanaler

Driftsforstyrrelser på TDC TV.

Alle TDC TV - kunder kan opleve udfald på samtlige kanaler.

Bokse der genstartes kan ikke logge på (efterfølgende blå skærm)

Venlig hilsen
TDC Kundeservice

Detaljerede oplysninger

Årsag til driftforstyrelse: Netværksproblemer

Landsdel: Danmark

Faktisk sluttid: 09/12 kl. 16:48

Problemet er opstået: 09/12 kl. 10:15

Sidst opdateret: 09/12 kl. 16:23

Status: 09-12-2009 16:49 /System
Fejlen er afhjulpet.

09.12.09 14:41/sbn
Der er nu udfald på samtlige kanaler for de berørte kunder og der er igen fejl ved genstart af boks.
TDC arbejder i samarbejde med leverandøren på at få løst fejlen så hurtig som muligt.

09.12.09 14:22/sbn
De berørte kunder kan fortsat opleve udfald på ca. 10 kanaler.


09.12.09 13:30/jmads
Servicen er næsten reetableret, dog mangler der enkelte kanaler. Fejlretning pågår fortsat.



-------------
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt


Skrevet af: BorgHammer
Skrevet den: 09-December-2009 kl. 18:57
Først virkede det kl 13:30, men så virkede det ikke igen..... men nu skulle det virke..... Jammen..????
 
Det er en ommer i dagens Danmark. Det duer bare ikke!
 
Det skal bare nævnes så folk ved hvad de går ind til med at købe TDC TV dd.
Det er ikke længere af den kvalitet den var...


-------------
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt


Skrevet af: miffe2507
Skrevet den: 09-December-2009 kl. 20:36
Det virker mærkeligt at dette system er så ustabilt. Vi har haft TDC-tv i 1,5 år, og der er kun de sidste 2 måneder, der har været problemer, ellers har der slet ikke været noget...

-------------
Panasonic PZ85
Panasonic BDP60
Yamaha rxv663
Dynaudio Focus 140
QED HDMI- og højtalerkabler


Skrevet af: msorensen
Skrevet den: 09-December-2009 kl. 21:07
Også min oplevelse. Er begyndt at overveje TV-fremtiden  her i huset...


Skrevet af: BorgHammer
Skrevet den: 09-December-2009 kl. 22:23
Alternativer:
 
Boxer er endnu dårligere billedekvalitet. Dog kører det hver dag, men kvaliteten er for dårlig for mig.
Viasat? No way med deres 4:3 Letterboxed udsendelser.
Næ der er kun Canal Digital. Også eneste måde vi kan se Kanal 4+5+6 som er vigtige for os.
 
Men det er utrolig TDC tvinger os til at se os omkring efter alternativer, frem for at holde "ro i huset" med stabilt TV. Jeg har klart været en fortaler for TDC TV, og endda accepteret dens lavere billede kvalitet pga. alt andet er bedre end noget andet TV produkt på markedet.
 
For når TDC lader os se græsset på den anden side, lugte det, for til sidst at prøve det er slaget tabt..... For hvis jeg når at få Canal Digital ind i huset, får TDC TV ikke en fod ind igen.


-------------
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt



Print side | Luk vindue