Print side | Luk vindue

Afhentning af plasmaskærm

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Plasma TV
Forumbeskrivelse: Forum for Plasma TV (PDP)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=70914
Udskrevet den: 11-Maj-2024 kl. 21:01


Emne: Afhentning af plasmaskærm
Skrevet af: LiquidoDK
Emne: Afhentning af plasmaskærm
Skrevet den: 24-November-2009 kl. 06:53
Hejsa.
Jeg skal ned at afhente min første plasmaskærm i eftermiddag, men jeg har lige et par spørgsmål  ang. transport.
Er der noget jeg skal være opmærksom på mht. til transporten? Må den gerne ligge ned osv.?



Svar:
Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 24-November-2009 kl. 06:57
Nej , den må ikke lægge ned under transport , pga glaspladen på fronten. ..
MVH


-------------
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K


Skrevet af: LiquidoDK
Skrevet den: 24-November-2009 kl. 06:59
okay, må den så heller ikke ligge på "ryggen"?
Det er en Panasonic TX-P50G10E, hvis det har noget at sige.


Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 24-November-2009 kl. 07:19
Hej , nej , arealet er for stort , du risikerer at glas pladen revner .Så den skal transporteres stående , ligesom glarmesterne gør med deres glas....
MVH


-------------
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K


Skrevet af: LiquidoDK
Skrevet den: 24-November-2009 kl. 07:21
Okay, det bliver sgu nok et problem så. Så må jeg se om jeg kan skaffe en trailer, medmindre at det kan stå op i en stationcar.


Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 24-November-2009 kl. 07:23
Hej , jeg mener at du kan finde kassens mål på ppradio`s hjemmeside , men jeg tvivler på at du kan have den i en stationcar....
MVH


-------------
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K


Skrevet af: THMhome
Skrevet den: 24-November-2009 kl. 12:06
Oprindeligt skrevet af LiquidoDK LiquidoDK skrev:

Okay, det bliver sgu nok et problem så. Så må jeg se om jeg kan skaffe en trailer, medmindre at det kan stå op i en stationcar.
Jeg hentede en 46" og den kunne LIGE stå i min Ford S-Max mellem for- og bagsæderne. En 50" ville ikke kunne være der på andre måder end ved at lægge bagsæderne ned og lægge skærmen ovenpå.
Problemet er ikke at den ikke fysisk ville kunne være der, men det er et problem at få den derind.
 
Det skal være en meget høj stationcar, en 46" kan ikke stå op bag i en S-max.


-------------
M.V.H.

THMhome


Samsung UE55ES8005
TVIX M-6600N
Marantz SR7008 - Denon AVR-3808(A) - DALI Mentor LCR - DALI Ikon Vokal2 - DALI Ikon Sub - Dali Ikon W2



Skrevet af: TvHomer
Skrevet den: 24-November-2009 kl. 12:30
Det er også muligt at tage den ud af kassen, så skulle den fint kunne stå på bagsædet, og kassen transporteres i en anden bil, eller måske bagi skilt ad.
 
Det gjorde min bror og jeg med hans pio 5090H, og det var endda fra over 80 km.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 24-November-2009 kl. 13:53
Igen vil jeg opfordre til at lade forhandleren levere større skærme. Kostede 300 kr fra Elgiganten i sidste uge. Og DE har hele ansvaret til skærmen står i din stue.


Skrevet af: thor-thor
Skrevet den: 24-November-2009 kl. 14:06
Oprindeligt skrevet af LiquidoDK LiquidoDK skrev:

Okay, det bliver sgu nok et problem så. Så må jeg se om jeg kan skaffe en trailer, medmindre at det kan stå op i en stationcar.
 
Jeg ville ikke transportere i en trailer. Der er ingen affjedring så pakken vil ihvertfald blive "bumbet" en del. Jeg ville låne/leje en varevogn eller evt. betale for levering


Skrevet af: LiquidoDK
Skrevet den: 24-November-2009 kl. 14:25
Jeg har lige fået målt min vens bagagerum og der skulle lige være plads til det, så det bliver formentlig ikke et problem. Da jeg har købt det hos Komplett, kan jeg ikke få det leveret til huset, men kun til deres afhentnings butik.


Skrevet af: thor-thor
Skrevet den: 24-November-2009 kl. 14:33
Komplett leverer hvis du bestiller det og betaler for det.


Skrevet af: LiquidoDK
Skrevet den: 24-November-2009 kl. 14:35
Sådan er det desværre ikke.
Kopieret direkte fra komplett: Alle ordrer der vejer over 35 kg. kan kun bestilles til afhentning i et Pick-Up-Point.


Skrevet af: thor-thor
Skrevet den: 24-November-2009 kl. 14:43
Ok, havde ikke lige fanget at der var en vægtbegrænsning på, beklager...


Skrevet af: LiquidoDK
Skrevet den: 24-November-2009 kl. 14:44
Det gør ikke spor, jeg troede det også selv, indtil jeg lagde bestillingen Wink


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 24-November-2009 kl. 14:46
Liquido.
 
Jo, du kan godt ligge TV'et ned! Som du selv nævner skal det blot ligge på "ryggen". Det ér angivet på kassen, hvilke vej skærmen vender i kassen.
Jeg vil til hver en tid foretrække at transportere et plasma liggende, frem for den bumpende tur det får på en trailer...
 
M.v.h.


Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 24-November-2009 kl. 16:18
Det er jeg meget uenig i , det må IKKE transporteres liggende . Det kan selvfølgelig godt være at der ikke sker noget , men jeg ville ikke gøre forsøget...
MVH


-------------
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 24-November-2009 kl. 16:34
Jeg ved godt at du er uenig, men nu har jeg en erfaring som fortæller, at det ikke er et problem - og nej, det er ikke fra én, ti eller 100 skærme, men væsentlig flere. Og ingen er gået i stykker under hjemtransport. Men gamle myter er svære at slå ihjel. Wink
 
Og specielt på de nye Pana-skærme er det slet intet problem, eftersom de er hærdet væsentlig mere end tidligere...
 
M.v.h.


Skrevet af: len61
Skrevet den: 24-November-2009 kl. 16:43
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Jeg ved godt at du er uenig, men nu har jeg en erfaring som fortæller, at det ikke er et problem - og nej, det er ikke fra én, ti eller 100 skærme, men væsentlig flere. Og ingen er gået i stykker under hjemtransport. Men gamle myter er svære at slå ihjel. Wink
 
Og specielt på de nye Pana-skærme er det slet intet problem, eftersom de er hærdet væsentlig mere end tidligere...
 
M.v.h.
Problemet er at man kan få den opfattelse at det kan lyde som en anbefaling ,at transportere det liggende, skal sige jeg også transporterede mit første plasma tv ,hjem liggende , men uvidende, om risiko'en omend ikke nødvendigvis stor ,ville jeg hellere gardere ,mig (dengang en skærm til Kr.23.000)og ofre lidt penge/tid på opretstående transport! Der er ikke noget der dækker transportskade ,ved ikke overholdte transport betingelser!Ouch

-------------
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's


Skrevet af: jonaskp
Skrevet den: 24-November-2009 kl. 16:55
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Liquido.
 
Jo, du kan godt ligge TV'et ned! Som du selv nævner skal det blot ligge på "ryggen". Det ér angivet på kassen, hvilke vej skærmen vender i kassen.
Jeg vil til hver en tid foretrække at transportere et plasma liggende, frem for den bumpende tur det får på en trailer...
 
M.v.h.
Det er også angivet på kassen, hvilken vej den skal vende ved transport. Sjovt nok vender pilen opad på plasma-skærme, det er der sandsynligvis en grund til.

Det kan sagtens tænkes at du har transporteret masser af skærme liggende, men det gør det ikke nødvendigvis til en fornuftig måde at gøre det på fordi du har været heldig og der ikke er sket noget.
Hvis jeg skulle vælge, havde jeg nok også transporteret det liggende, frem for i en trailer, men det gør det jo ikke til en god metode, bare fordi den er bedre end en dårlig metode.

Og det er fint at du kommer med et råd, men husk lige at tilføje "... jeg har ihvertfald aldrig haft problemer...". Som det er nævnt i anden kommentar så virker dit indlæg til at der absolut ikke er nogen som helst risiko, og folk der læser på internettet får ikke altid det hele med.

Skal den transporteres helt efter forskrifterne, så skal den faktisk også stå med siden mod kørselsretningen, da den ved hårde opbremsninger stadig kan få skader på glasset hvis den står med front/bagside mod kørselsretningen.


I sidste ende er det jo op til en selv hvordan man transporterer den, men man skal bare være opmærksom på at hvis du transporterer den anderledes end det er foreskrevet - dvs. stående oprejst med siden til kørselsretningen - så hænger du selv på enhver skade der opstår ved transport.


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 24-November-2009 kl. 17:00
Oprindeligt skrevet af len61 len61 skrev:

Problemet er at man kan få den opfattelse at det kan lyde som en anbefaling ,at transportere det liggende,
 
Hvis alternativet er en bumple-tur stående på en trailer, så ja, så vil jeg anbefale at man lægger det ind bag i en bil i stedet. Og selvfølgelig kører efter det...
 
Oprindeligt skrevet af len61 len61 skrev:

Der er ikke noget der dækker transportskade ,ved ikke overholdte transport betingelser!Ouch
 
Nu er det så butikken som opsætter transportbetingelserne, så hvis de anbefaler liggende transport, står de selvfølgelig også inde for evt. transportskader (hvis de er seriøse).
 
M.v.h.


Skrevet af: len61
Skrevet den: 24-November-2009 kl. 17:07
Henrik B: Du rammer forkert på begge fremhævede punkter ! Vil påstå ,det er din egen opfattelse ,af tingene !!Disapprove
Og så må jeg give kampus ret ,offer lidt (forholdsmæssigt) på transportWink 

-------------
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 24-November-2009 kl. 17:11
Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Det er også angivet på kassen, hvilken vej den skal vende ved transport. Sjovt nok vender pilen opad på plasma-skærme, det er der sandsynligvis en grund til.
 
Det er beregnet på overordnet transport af skærmen - altså i fragtregi. På Pana's kasser er der på både side og top angivet, v.h.a. en pil med en glad mand, hvilke vej panelet vender netop hvis det skulle ligge ned, under hjemtransport.
 
Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Det kan sagtens tænkes at du har transporteret masser af skærme liggende, men det gør det ikke nødvendigvis til en fornuftig måde at gøre det på fordi du har været heldig og der ikke er sket noget.
 
Jeg har ikke, men jeg har været med til at sende dem afsted. Og eftersom vi taler et sted mellem 800 og tusind plasma'er, over de seneste knap fire år, er der ikke tale om heldig eller ej! Faktum er, at plasma skærme ikke er så sårbare, som mange gerne vil gøre dem til. Ofte foranledt af tidligere tiders "historier"...
 
Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Hvis jeg skulle vælge, havde jeg nok også transporteret det liggende, frem for i en trailer, men det gør det jo ikke til en god metode, bare fordi den er bedre end en dårlig metode.
 
Nu gik spørgsmålet så også på, om det kunne lade sige gøre - og det kan det. Det er trods alt de færreste som har en bil, hvor en 50" kan stå på højkant...

Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Og det er fint at du kommer med et råd, men husk lige at tilføje "... jeg har ihvertfald aldrig haft problemer...".
 
Find mig nogle eksempler på at nogle har oplevet deres plasma gå i stykker under hjemtransport..
 
Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Som det er nævnt i anden kommentar så virker dit indlæg til at der absolut ikke er nogen som helst risiko, og folk der læser på internettet får ikke altid det hele med.
 
Nej, det er DIN fortolkning! Læs hvad jeg skriver, ikke hvad du tror jeg skriver.. Wink

Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Skal den transporteres helt efter forskrifterne, så skal den faktisk også stå med siden mod kørselsretningen, da den ved hårde opbremsninger stadig kan få skader på glasset hvis den står med front/bagside mod kørselsretningen.
 
Hvem sider det? Hvor står det? Det ved du intet om, når du står i butikken, eftersom du kun kan rette dig efter, hvad sælgeren fortæller dig...

Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:


I sidste ende er det jo op til en selv hvordan man transporterer den, men man skal bare være opmærksom på at hvis du transporterer den anderledes end det er foreskrevet - dvs. stående oprejst med siden til kørselsretningen - så hænger du selv på enhver skade der opstår ved transport.
 
Igen, helt afhængigt af, hvad sælger fortæller dig. Og siger butikken at det er ok med liggende transport, står de selvfølgelig inde for den liggende hjemtransport.
 
M.v.h.


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 24-November-2009 kl. 17:12
Oprindeligt skrevet af len61 len61 skrev:

Henrik B: Du rammer forkert på begge fremhævede punkter ! Vil påstå ,det er din egen opfattelse ,af tingene !!Disapprove
 
Øh nej, og jeg har en erfaring som underbygger mine udsagn!
 
M.v.h.


Skrevet af: jonaskp
Skrevet den: 24-November-2009 kl. 17:40
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Hvis jeg skulle vælge, havde jeg nok også transporteret det liggende, frem for i en trailer, men det gør det jo ikke til en god metode, bare fordi den er bedre end en dårlig metode.
Nu gik spørgsmålet så også på, om det kunne lade sige gøre - og det kan det. Det er trods alt de færreste som har en bil, hvor en 50" kan stå på højkant...
Spørgsmål gik rent faktisk på om der var noget man skulle være opmærksom på og om det måtte ligge ned.
Og hvis man ligger det ned, så må man være forberedt på at der kan ske ting med det. Der er en grund til at det står på papkasserne hvordan det skal transporteres. Det gjorde det ihvertfald på den kasse som jeg modtog min plasmaskærm i, men det kan være de har fjernet det på de nye kasser fordi de skærme kan tåle alting. Så er det jo fint nok.

Om man har en bil hvor der kan stå en 50" på højkant eller ej er jo i denne sammenhæng ligegyldigt. Man skal da ikke undlade at advare mod potentielt skadelige ting, bare fordi det er umiddelbart udenfor spørgerens muligheder at beskytte sig imod dem.

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Og det er fint at du kommer med et råd, men husk lige at tilføje "... jeg har ihvertfald aldrig haft problemer...".
 
Find mig nogle eksempler på at nogle har oplevet deres plasma gå i stykker under hjemtransport..
Der har været eksempler her på forummet og jeg har læst om andre også. Det er godtnok længe siden. Om det så er fordi skærmene er blevet bedre eller at folk har lært at deres TV ikke skal ligge ned ved jeg dog ikke.

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Som det er nævnt i anden kommentar så virker dit indlæg til at der absolut ikke er nogen som helst risiko, og folk der læser på internettet får ikke altid det hele med.
 
Nej, det er DIN fortolkning! Læs hvad jeg skriver, ikke hvad du tror jeg skriver.. Wink
Så vil jeg bede dig prøve at læse dig indlæg en gang til, med objektive briller på. Vil du stadig mene at dit indlæg ikke på nogen måde giver indtryk af at der ikke er nogen risiko ved at transportere et plasma liggende?
Eller mener du vitterligt at der overhovedet ikke er nogen risiko ved at transportere et plasma-tv liggende?


Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Skal den transporteres helt efter forskrifterne, så skal den faktisk også stå med siden mod kørselsretningen, da den ved hårde opbremsninger stadig kan få skader på glasset hvis den står med front/bagside mod kørselsretningen.
 
Hvem sider det? Hvor står det? Det ved du intet om, når du står i butikken, eftersom du kun kan rette dig efter, hvad sælgeren fortæller dig...

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

 
Igen, helt afhængigt af, hvad sælger fortæller dig. Og siger butikken at det er ok med liggende transport, står de selvfølgelig inde for den liggende hjemtransport.
[/QUOTE]
Men du ved jo ikke noget om hvad sælgeren har sagt. Du får det til at lyde som om at sælgeren allerede har sagt at man kan transportere skidtet som man selv vil. Det kan godt tænkes at de siger det, men det ved du ikke noget om endnu.


Jeg var ikke ude på at starte en lang diskussion. Jeg ville sådan set bare slå det fast at der godt kan være en risiko og at man som køber skal være opmærksom på denne risiko. Hvordan man vælger at transportere sin vare hjem er som sagt op til en selv.


Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 24-November-2009 kl. 21:00
Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Som det er nævnt i anden kommentar så virker dit indlæg til at der absolut ikke er nogen som helst risiko, og folk der læser på internettet får ikke altid det hele med.
 
Nej, det er DIN fortolkning! Læs hvad jeg skriver, ikke hvad du tror jeg skriver.. Wink
Så vil jeg bede dig prøve at læse dig indlæg en gang til, med objektive briller på. Vil du stadig mene at dit indlæg ikke på nogen måde giver indtryk af at der ikke er nogen risiko ved at transportere et plasma liggende?
Eller mener du vitterligt at der overhovedet ikke er nogen risiko ved at transportere et plasma-tv liggende?
Kan kun give Henrik B ret her...
Du bør læse hans kommentarer igen, og læg særskilt mærke til hvad alternativet er køber svarer han vil gøre.. det er hvad Henrik forsøger at begrunde jeres lille bitte debat i.

stående eller liggende kasse, kan begge udsættes for slag og ryk under kørsel.  Bump og lidt for skarpe sving eller hvad grunden nu kan blive..

optimalt er at lade forretning levere (og det giver Henrik jo også meget udtryk for med sine 1000+ erfaringer).. er man en nærig røv og ønsker at hente selv, så bærer man jo de risici som følger med sådan et valg..

og btw,
Nyeste LG LCD skærme har også glasfronte!  Gæt, hvordan de transporteres bedst Wink
Så en skrøne fortsætter i LCD regi.


Skrevet af: LiquidoDK
Skrevet den: 24-November-2009 kl. 21:13
Hold da op, sikke en debat dette spørgsmål har startet.
Nå, jeg afhentede plasmaen og på kassen var der ganske rigtigt, en afmærkning om at det kan transporteres liggende med skærmen opad. Det er nu blevet tilsluttet og virker helt perfekt, sikke et billede. Jeg glæder mig til at fyrre noget blu-ray af for at se hvad det virkelig kan Tongue

Jeg takker for hjælpen!


Skrevet af: Notfast
Skrevet den: 24-November-2009 kl. 21:15
min 46" plasma lagede jeg ned under transport over 40 km.

Ingen problem, og det vil det heller ikke normalt være.
Varen er lukket når du modtager den og ingen kan se hvor en evt. skade er opstået.
Det er jo ikke fordi at du laver mærker i indpakningen eller andet der tyder på at du har håndteret den forkert.

-------------
.....


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 24-November-2009 kl. 21:41
Liquido.
 
Husk nu at lave nogle fornuftige billedindstillinger, inden du falder alt for meget på halen over billedet. Wink
 
M.v.h.


Skrevet af: LiquidoDK
Skrevet den: 24-November-2009 kl. 21:43
Ja, selvfølgelig. Jeg er også igang med at finde nogle indstillinger rundt omkring på nettet, da jeg ikke kan finde min skive Unhappy

Hvis du kender de "bedste" indstillinger til dette tv, må du meget gerne dele dem med mig Tongue


Skrevet af: Totoronto
Skrevet den: 25-November-2009 kl. 09:33
Indstillinger af 42" G10 fra flatpanels.dk:

http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1237883026 - http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1237883026



Efter kalibrering
Profil: Biograf
Kontrast 36
Lys: 0
Farve: 30
Skarphed: 0
Farvetemperatur Varm
Farvestyring Fra
x.v.Colour Fra
Eco-format Fra
P-NR Fra
Intelligent Frame Creation Fra
Hvidbalancen høj rød -2
Hvidbalancen høj blå 0
Hvidbalancen lav rød -4
Hvidbalancen lav blå 0
Gamma 2.2



Skrevet af: LiquidoDK
Skrevet den: 25-November-2009 kl. 10:36
Ja, dem har jeg prøvet, men jeg synes at billedet er blevet lidt for mat/tåget og en anelse sløret, så jeg tror ikke de passer til min skærm, desværre.


Skrevet af: thor-thor
Skrevet den: 25-November-2009 kl. 10:48
Oprindeligt skrevet af LiquidoDK LiquidoDK skrev:

Ja, dem har jeg prøvet, men jeg synes at billedet er blevet lidt for mat/tåget og en anelse sløret, så jeg tror ikke de passer til min skærm, desværre.
 
Prøv evt. at give dem en chance et par dage.
Havde selv samme oplevelse da jeg brugte Flatpanels indstillinger til en anden skærm da jeg var vant til et billede med lidt mere "knald på". Men efter at have vænnet mig lidt til det (og skiftet frem og tilbage) synes jeg at de anbefalede ligger tættere på et naturligt billede.


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 25-November-2009 kl. 10:51

Skru lidt op for kontrast (IKKE meget) og en smule (4 - 5 trin) op for skarphed...

M.v.h.


Skrevet af: Wester
Skrevet den: 25-November-2009 kl. 11:50
WinkLOLJeg vil til enhver tid støtte Kampus. Lad butikken tage risikoen. Alt andet er en dårlig ide, og kan hurtigt blive en meget dyr løsning

-------------
NAD 32" B3 Lcd Tv. Sony 710 Recorder . Philips VR 520 Rec. Denon 1603 Receiver. Infinity Speakers



Print side | Luk vindue