Print side | Luk vindue

Assassins Creed 2

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Spillekonsoller
Forumbeskrivelse: PlayStation, Xbox, Wii m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=70926
Udskrevet den: 23-Februar-2025 kl. 16:42

Emne: Assassins Creed 2
Skrevet af: amorbavian
Emne: Assassins Creed 2
Skrevet den: 24-November-2009 kl. 12:03
Nu skal jeg ikke endeligt bedoemme spillet efter kun en times spilletid, men jeg kan da komme med foerstehaandsindtryk. Og det er ikke positivt.

Kort sagt: Jeg fortryder, at jeg ikke byttede mine to spil til Ratchet & Clank i stedet for.

1. Grafikken i mellemsekvenserne er daarligere end Half Life. Og vi taler om en stor producent og en stor udgivelse. Jeg ved ikke om jeg har set noget daarligere paa PS3.

2. (Lille SPOILER) Hvad er meningen med at man skal trykke 3-4 forskellige knapper for at bevaege babyens ben og arme i de foerste scener af ens hukommelse? Det samme sker senere hvor man skal tage toejet af Eizos "kaereste". HELT TAABELIGT.

3. Selv under den korte spilletid er jeg allerede blevet traet af de seksuelle jokes og scener i spillet. Rigtigt daarligt.

4. Personerne i gadebilledet gentager det samme replikker hele tiden. Nogle gange hoerer men den helt noejagtig samme replik to gange i traek inden for 2 sekunder. Haabloest.
Den italienske accent paa det engelske sprog er ogsaa irriterende. Det bliver jo ikke mere realistisk ved at man snakker daarligt engelsk.

5. I PS3 versionen er der i hvert fald masser af Screen Tearing.

6. Styresystemet er ikke blevet forbedret. F.eks. kan du oenske at loebe op ad en vaeg, men hvis da bare trykker lidt for tidligt, hopper du vaek fra vaeggen. Ret irriterende, men forhaabentlig noget man kan mestre efter lidt oevelse.

7. Virker allerede lige saa ensformigt som 1'eren.

Generelt ret skuffende og kedeligt (ligesom 1'eren). Jeg giver det selvfoelgelig chancen, har jo ikke spillet meget, men hvis der er noget, der vil bytte en gang i det nye aar, saa er jeg aaben for forslag.

Det eneste positive er, at man faa en masse smaa historielektioner.

-------------

BORING!

Svar:
Skrevet af: SteffenD89
Skrevet den: 24-November-2009 kl. 12:32
Der er ellers kommet mange positiv kritik af spillet, men det  fik 1'eren jo også :D

Jeg har sat hele ratchet and clank trilogien på ønskelisten til jul, så det ser jeg frem til=)

-------------
http://bf3stats.com/stats_pc/SteffenD89">

Skrevet den: 24-November-2009 kl. 13:26
Ja, jeg forstaar heller ikke de anmeldelser. Ved virkelig endnu ikke hvad folk ser i de spil.

Altsaa ud over en rimelig fed historie. Alt andet er ret crap indtil videre.

Der har vaeret saa meget snak om forbedringer i 2'eren men de virker som peanuts i det store billede, som er same shit bare en ny by.

-------------

BORING!

Skrevet af: Ponduus
Skrevet den: 24-November-2009 kl. 19:17
Du burde have brugt dine penge på R&C i stedet for, Amorbavian. Jeg har spillet begge og er slemt skuffet over AC2. Har aldrig prøvet 1'eren, men 2'eren er ikke videre spændende. 

Desuden er frameraten i bund på Ps3 versionen, når det går hurtigt for sig, hvilket jeg finder enormt irriterende... 

Skrevet af: Nick_S
Skrevet den: 24-November-2009 kl. 19:29
Nu har jeg ikke prøvet PS3 versionen men jeg gennemførte da AC2 på Xbox360 på to sygedage.
Jeg kunne ganske enkelt ikke få nok.
Jeg var en af dem der blev hurtigt træt af ens artetheden ved AC1, og næsten kun gennemførte det af "pligt". AC2 syntes jeg er en helt anden oplevelse, jeg syntes grafikken er detaljerig og lækker (på nær cutscenes, hvor close-ups kan være direkte dårligt).

(SPOILER)
Disse lidt latterlige ting som det med baby'en er dog heldigvis overstået meget hurtigt, og ikke noget der kommer igen senere i spillet. De seksuelle undertoner bliver også hurtigt overladt til et langt mere seriøst.

Omkring styringen forstår jeg ikke din frustration. Jeg er parkour mester i det spil Wink Og det blev jeg efter en time vil jeg tro. Syntes det fungerer ganske glimrende.

Synes du skal give det en chance. Jeg blev positivt overrasket, selvom jeg havde temmelig store forventninger.

Skrevet den: 24-November-2009 kl. 19:36
Desuden er frameraten i bund på Ps3 versionen, når det går hurtigt for sig, hvilket jeg finder enormt irriterende... 

De samme problemer er der vist også på xbox. Også det meget slemme screen tearing. Det har jeg fra andre fora hvor folk har spillet på begge maskiner.

Det skulle hjælpe lidt at skrue ned fo brightness på PS3 versionen. Ikke på screen tearing selvfølgelig men på textures og det generelle udseende, så det vil jeg prøve.

-------------

BORING!

Skrevet af: bibihest
Skrevet den: 24-November-2009 kl. 19:46
Har hørt det samme som Amorbavian, fra en ven. Han var også skuffet og sagde det mindede meget om 1'eren og der ikke var meget nyt i det.

Håbede det blev bedre og håbede specielt man kunne undgå alle de tåbelige mellemscener som der også var i 1'eren. Jeg vile have købt spillet, men lader være nu pga hvad jeg har hørt forskellige steder.

Skrevet den: 24-November-2009 kl. 23:01
Hvem er det der har lavet spillet?

-------------

Skrevet af: Ponduus
Skrevet den: 25-November-2009 kl. 08:40
Ubisoft skulle jeg mene. 

Skrevet af: maagren
Skrevet den: 25-November-2009 kl. 10:47

De første par timer af spillet går det meget langsomt, men når man først er ude over tutorial-delen er spillet efter min mening langt bedre end 1'eren. Særligt variationen i gameplayet, som jeg synes var et problem i 1'eren.

Jeg er dog også lidt overrasket over den ringe kvalitet af nogle af mellemsekvenserne.

-------------
Onkyo 875 I PS4 I Sony 46hx920 I Oppo BDP-103 I B&W DM683 I QED kabler

Skrevet den: 27-November-2009 kl. 15:37
Når nu vagterne er oppe i de røde felt, hvad fanden skal man så gøre for at komme tilbage til det normale?
Jeg er nået til mødet med Da Vinci, hvor man får den kniv, og er stadig ikke blevet fanget af spillet. Øv.

-------------

BORING!

Skrevet af: Rtorp
Skrevet den: 27-November-2009 kl. 23:20
Er det ikke muligt at kopiere sine games fra en PS3 til en anden? Min siger kopiering låst.Cry Og jeg har spillet 5 timer på en andens PS3. ØV.

Skrevet af: Svane-
Skrevet den: 28-November-2009 kl. 15:01
Oprindeligt skrevet af Rtorp Rtorp skrev:

Er det ikke muligt at kopiere sine games fra en PS3 til en anden? Min siger kopiering låst.Cry Og jeg har spillet 5 timer på en andens PS3. ØV.

Hvis du tænker på saved games så skulle det ikke være noget problem, har selv hentet saved games ind flere gange.

Skrevet af: Jimmbo
Skrevet den: 02-December-2009 kl. 15:06
Jeg må indtrømme at jeg gennemførte det kun af pligt. Jeg var godt nok også skuffet, og sad mange gange og råbte åbenlyst af spillet af ren fuseration.

Jeg var enorm skuffet over:
- Enzios irriterende tendens til at hoppe skævt af bygningerne, så man hele tiden faldt ned på jorden.
- At man tjenter SÅ mange penge, uden at man kan bruge dem til noget rigtig. Altså jeg købte alle malerierne og alle våbene - og havde alligevel 280k tilbage da jeg var i Rom.
- Irriterende grafik bugs.
- Latterlig ringe kameraførelse. Jeg oplevede flere gange at man skulle springe i blinde, fordi kameraet var låst til en eller anden latterlig vinkel.
- Jeg synes også det var direkte ynkeligt at man flere gange står og snakker med en der står og vender den forkerte vej. Altså de står med ryggen til en, fordi de er kodet til konsekvent at stå fx til højre.
- Nærkampene med soldaterne. Det er mig en gåde at man kun havde en måde at svinge sværdet på, så man kunne kæmpe i 5 min. hvor man kontant svinger sværdet på samme måde, mens soldaten parre ens slag HVER gang.

Dog skal det siges at jeg synes godt om:
- Byerne var fantastisk godt lavet.
- De små siddehistorier der var, når man trykkede på select.
- Og at der var så mange "kendte" hoveder med.

Men alt i alt er jeg ikke særlig tilfreds med spillet. Godt at jeg også købte R&C 2, det var til gengæld et klassespil, der var til at forstå.

-------------
TV: Panasonic TX-P42G10E
Medier center: Popcorn Hour A-200
BD: Playstation 3 slim 320 GB
Forstærker: Marantz SR6005
F-højtaler: DLS R66
C-højtaler: DLS RC55
B-højtaler: KEF 2005
SUB: KEF PSW2000

Skrevet den: 02-December-2009 kl. 16:47
Helt enig med Jimmbo..Mangler dog stadig en del at gennemføre...

-------------

BORING!

Skrevet den: 11-December-2009 kl. 15:32
Er der nogen, der har faaet fat paa Altairs udrustning? Skal man bare ned i Assassins Tomb og lede efter de der ting, for saa at placere dem somewhere jeg ikke kan huske hvor?

Anyway,

Jeg tror nu, at jeg er halvvejs i spillet (er naaet til Venedig). Derfor er det fair nok at konkludere, at dette spil er ret saa ringe. Jeg tror nemlig ikke, at der er noget i resten af spillet, der paa nogen maade kan aendre min opfattelse.

Det kan faa 1 ud af 6 stjerner. Den ene stjernehalvdel er for de fede finishing-moved og den anden for en fremragende propaganda-kampagne, der kan goere dette spil til en af de bedst saelgende - det maa man tage hatten af.

Til Jimmbos irriterende grafik bugs kan naevnes:

Du stjaeler fra en doed mand paa et tag, selvom manden er faldet ned. Sker hver gang. Skaegt at man kan faa penge ud af at klappe den tomme luft.

Jeg har haft flere slaaskampe, hvor man bogstaveligt talt svaever op i luften. De har aabenbart ikke helt medregnet at man ogsaa kan komme NED ad trapper under en kamp - der skelnes i hvert fald ikke altid i mellem trapper og det grund du stod paa i starten af kampen.

-------------

BORING!

Skrevet af: Krusty the Clow
Skrevet den: 11-December-2009 kl. 15:53
jeg har fåde fat på  Altairs udrustning du skal ned i alle Assassins Tomb og løse de gåder der i dem nogen at Assassins Tomb er der også vagter du skal slåihjel.

Skrevet den: 12-December-2009 kl. 13:50
Nå, men på mit kort er der kun een Assassins Tomb. Det roder jeg med senere, om jeg så skal finde et map på nettet...

Er den så noget værd den udrustning?

-------------

BORING!

Skrevet den: 04-Januar-2010 kl. 15:12
Fik afslutet skidtet. Rigtig god afslutning af flere grunde: Foerst, fordi jeg ikke mere skal lide under alle spillets problemer, for det andet fordi historien er rigtig god og aflsutningen laegger naturligvis op til en 3'er som nok afslutter sagaen.
Historien er (igen) godt skruet sammen og er klart spillets styrke, selvom man kan bevaege sig lidt vaek fra det store billede pga. alle sidemissionerne.

Desvaerre er jeg nok noed til at spille 3'eren kun pga. historien. Haaber at de retter gevaeldigt op, men tvivler det. De har allerede skuffet to gange, saa....

Til gengaeld er AC2 nok det nemmeste spil at faa en masse trophies i. Det tager bare lidt tid.

Hvis der er nogen, der har gode byttetilbud, lytter jeg - Smed, jeg regner med, at du ikke er interesseret fordi du har brugt alle dine penge paa KZ2 og The Saboteur. :)

-------------

BORING!

Skrevet af: Smed89
Skrevet den: 05-Januar-2010 kl. 23:34

Oprindeligt skrevet af amorbavian amorbavian skrev:

Fik afslutet skidtet. Rigtig god afslutning af flere grunde: Foerst, fordi jeg ikke mere skal lide under alle spillets problemer, for det andet fordi historien er rigtig god og aflsutningen laegger naturligvis op til en 3'er som nok afslutter sagaen.
Historien er (igen) godt skruet sammen og er klart spillets styrke, selvom man kan bevaege sig lidt vaek fra det store billede pga. alle sidemissionerne.

Desvaerre er jeg nok noed til at spille 3'eren kun pga. historien. Haaber at de retter gevaeldigt op, men tvivler det. De har allerede skuffet to gange, saa....

Til gengaeld er AC2 nok det nemmeste spil at faa en masse trophies i. Det tager bare lidt tid.

Hvis der er nogen, der har gode byttetilbud, lytter jeg - Smed, jeg regner med, at du ikke er interesseret fordi du har brugt alle dine penge paa KZ2 og The Saboteur. :)

Haha - du vidste jeg læste denne tråd, hva'? Wink

Jeg kunne nu godt stadig være interesseret hvis det blev til en ordentlig pris ,)

Men ja, det blev til KZ2, The Saboteur, Splinter Cell OG et sony headset - så min bankmand står lige nu og ta'r sig til hovedet LOL

-------------
- Pana PX80 - Scandyna Minipods - NAD C315BEE - PS3 Slim - AppleTV 2 + 3 - PSN: Lukewarmwinner

Skrevet den: 06-Januar-2010 kl. 00:58
Nå jamen bare du ikke begynder at få breve fra banken så går det nu nok :D

-------------

Skrevet den: 06-Januar-2010 kl. 16:10
Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

Nå jamen bare du ikke begynder at få breve fra banken så går det nu nok :D

Hva' så med de store pumpede mænd i læderjakker, som ringede på døren lige nu?!?!

-------------
- Pana PX80 - Scandyna Minipods - NAD C315BEE - PS3 Slim - AppleTV 2 + 3 - PSN: Lukewarmwinner

Skrevet den: 06-Januar-2010 kl. 18:54
De vil vel bare give en krammer?

-------------

BORING!

Skrevet den: 06-Januar-2010 kl. 19:25
doubt it 

-------------

Print side | Luk vindue