Har i fortrudt
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Projektorer
Forumbeskrivelse: Projektor og lærred
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=70932
Udskrevet den: 10-Januar-2025 kl. 18:28
Emne: Har i fortrudt
Skrevet af: Snavsi
Emne: Har i fortrudt
Skrevet den: 24-November-2009 kl. 13:14
Hejsa...
Jeg er ved og bygge HjemmeBio og havde egentlig valgt Projekter og lærred men er kommet itivel...
jeg har ca 4m til lærred og havde valgt 90" fastramme lærred fra lissau men syntes måske det er forstort og har kigget på en Sony 52" Z5500 istedet...
Men jeg vil lige høre om der er nogen der har fortrudt i har købt projektor i stedet for lcd eller plasma.
MVH Thomas
------------- Hjemme Bio NAD T778 Blueray Dune HD Max Front B&W CM7 Center B&W CM Centre 2 Sub B&W ASV 10CM Bag/surr. Jamo Apollo 5 Projektor Sony VPL-HW40 Lissau 90" True Colour
|
Svar:
Skrevet af: opzouten
Skrevet den: 24-November-2009 kl. 13:43
Jeg har absolut ikke fortrudt, men det skal med i betragtningerne at jeg ikke bruger det til at se TV. De få gange jeg har lyst til at se TV gør jeg det på nettet.
Synes efterhånden at det virker lidt fladt at se film på en normal 50" el lign. Specielt efter jeg har fået Blu-ray
|
Skrevet af: Kenzo85
Skrevet den: 24-November-2009 kl. 13:43
overhovedet ikke, men hvis du er tvivl. så find dig først et tv og så bagefter en projektor løsning, hvor det er med rulle lærred. Så når du vil have at det skal være et stort bio billede så bruger du projektoren.!
------------- Se mit udstyr her: http://tinyurl.com/3lz9szc" rel="nofollow - Min Bio-tråd!
|
Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 24-November-2009 kl. 13:49
du skal kigge på dit behov.
1 film om ugen, ja så er tv nok bedre. men havde nok valgt et andet tv
|
Skrevet af: Østergaard
Skrevet den: 24-November-2009 kl. 14:10
4 meter til et 90" lyder som en helt perfekt afstand. Jeg har lige under 4 meter til et 92" og det er på ingen måde for stort - til film.
TV (dvs. alt andet end film) ser jeg på et TV, bl.a. fordi det kræver mørke at se projektor. Til gengæld bliver man meget mere opslugt af filmen når det er i mørke og på projektor, men så er det også fordi du så dedikerer tiden og opmærksomheden til det.
Det eneste jeg har fortrudt er at budgettet til indkøb af film er eksploderet og at der ikke er så meget tid til andre sysler p.g.a. de mange film der skal ses.
|
Skrevet af: slate
Skrevet den: 24-November-2009 kl. 17:47
Melder mig ind i "lige under 4 meter til et 92"" klubben det er en fin størrelse.
Har lige fået mig en fladskærm til stuen; 32" til nyheder, forefaldende serier osv. Disse ting har jeg ellers set på PC via slingbox til min Samsung 3106 i kælderen. Men nu hvor Yousee gav det digitale signal frit så fristede det...
Og jeg har dermed afsløret at det sker at jeg går i kælderen og ser fjernsyn på projektor.... eks når vi er en flok som ser fodbold, NFL, ... men formålet er primært film. Nej har ikke fortrudt.
------------- Stue: Duet->Beresford Caiman->Carver A-500x->B&W 704 + Tosh EP35, Sony 32v5500
Kælder: Mitsu HC6000, Steward 92", Tosh XE1, Oppo 93, Onkyo 875, JBL+Velo
DVD:124, RØD:141, BLÅ:107
|
Skrevet af: Rasmusdc
Skrevet den: 24-November-2009 kl. 17:57
har selv en z3000 og et 92" lærred til 4 meter, perfekt løsning, i perioder er det max 1 film om ugen derinde, men selv til det, er det KLART pengene værd, film er 7x federe på 92´eren end på den gamle 50" BV4 eller min 40" m86
|
Skrevet af: Schjelde
Skrevet den: 24-November-2009 kl. 18:18
Ser aldrig film på andet end projektor, har forsøgt og det er bare som om der mangler noget (mangler meget).
Har ikke haft et 60" TV at sammenligne med, men ellers er alt andet for kedeligt, slet ikke samme biograf oplevelse som på 92"@3½ meter - ikke sagt 78", 90" o.lign. ikke duer..
Ulempe: Alle de der film kanaler bliver ikke brugt mere
Hænder at f.eks. comedy shows og den slags på DVD ses på TV.
------------- Sony AF8 65 Onkyo 676 HDFury Vertex 2 ATV4K B&O A9 Sonos rundt i huset
|
Skrevet af: sani
Skrevet den: 24-November-2009 kl. 18:29
jeg synes ikke at projektor er optimal til hverdags tv kiggeri ... jeg er lidt uenig med dig at et eksempl plasma på 50 er for små til TV ... den holder ikke ...
til film er projektor hel klar at foretraker... så køb dig et fornuftig tv så bliver du glad for bege dele
------------- Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
|
Skrevet af: Henrik_s
Skrevet den: 24-November-2009 kl. 18:40
med 4 meter helt klart et lærred, men gik selv med tanken efter jeg selv havde 100", tiden er gået fra min projector og i dag har jeg lavet et lille"hyggeligt" rum med 50" plasma..
------------- Hovedtelefoner er sagen for tiden.........
|
Skrevet af: Snavsi
Skrevet den: 24-November-2009 kl. 19:04
Det er nu engang rat med et sted som recordere.dk
Tv'et er lagt på hylden og projektoren er ene i kampen igen.
Skulle gerne begynde på monteringen i næste uge så
Takker for de hurtige svar.
------------- Hjemme Bio NAD T778 Blueray Dune HD Max Front B&W CM7 Center B&W CM Centre 2 Sub B&W ASV 10CM Bag/surr. Jamo Apollo 5 Projektor Sony VPL-HW40 Lissau 90" True Colour
|
Skrevet af: jøsse
Skrevet den: 24-November-2009 kl. 19:54
Tillykke.
I min verden er projektor simpelthen den eneste måde at se FILM på,resten klarer flimmer-kassen.
|
Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 24-November-2009 kl. 19:59
Plasma/LCD til div. tv kikkeri.
Projektor til film fra Blu-ray afspiller eller HDTV, eller for den sag skyld også sport i HD.
|
Skrevet af: Nikodk
Skrevet den: 24-November-2009 kl. 21:40
har bestemt ikke fortrudt - ser 1-2 film om ugen i min bio + spiller lidt ps3
det er bare super. Orker næsten ikke at se film på tv længere.
|
Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 25-November-2009 kl. 00:48
Jeg fortryder aldrig at have købt projektor. Eneste ulemper, er at jeg tit hænger oppe til langt ud på natten og ser film eller spiller Ps3 eller xbox 360, og at jeg ikke får den brugt meget om sommeren. Jeg kan ikke mørklægge, og skal vente længe før det er mørkt nok. (Det er dejligt det er vinter igen!!).
Jeg har dog stadig TV, men bruger det stort set aldrig til at se film eller spille på.
|
Skrevet af: TBC1
Skrevet den: 25-November-2009 kl. 03:37
Snavsi skrev:
Hejsa...
Jeg er ved og bygge HjemmeBio og havde egentlig valgt Projekter og lærred men er kommet itivel...
jeg har ca 4m til lærred og havde valgt 90" fastramme lærred fra lissau men syntes måske det er forstort og har kigget på en Sony 52" Z5500 istedet...
Men jeg vil lige høre om der er nogen der har fortrudt i har købt projektor i stedet for lcd eller plasma. |
Absolut ikke. Har selv 123 tommer lærred (3 Chip D-ILA projektor) ...Nede i 65-85 tommer størrelsen på et lærred kunne jeg måske godt havde overvejet et Pioneer KRP-600M i stedet for, fordi det alt andet lige er lidt lettere med et TV end med en projektor. Men i forhold til 123" ...Jeg har aldrig set mig tilbage.
....Jeg bruger projektoren til alt, inklusiv almindelig tv-kigning. Jeg har intet tv i min stue. Meen det er da i forhold til Blu-ray film projektoren for alvor finder sin berettigelse!
|
Skrevet af: Halsted
Skrevet den: 25-November-2009 kl. 08:35
Jeg ser omkring en film om ugen og der ud over spiller en masse PS3. Jeg kunne aldrig drømme om at smide en film på min KRP-500M efter jeg har fået en projektor. Det kan ganske enkelt ikke sammenlignes. Projektoren er milevidt foran i faktor: "komplet filmoplevelse".
Min plasma bruges derimod til en del tv og PS3.
/Halsted
|
Skrevet af: Vanderlay
Skrevet den: 25-November-2009 kl. 09:11
Jeg har tidligere haft komplet hjemmebiograf i dedikeret rum i kælderen, men er nu skiftet til en 42" plasma, og jeg må sige, at selvom det i princippet er en større oplevelse at se film i 92" (som jeg gjorde), så savner jeg det faktisk ikke til daglig.
Det er korrekt, at man i biografmørket er langt tættere på den tiltænkte filmoplevelse, men det kræver samtidig ens fulde opmærksomhed i hele filmens spilletid, og skal jeg være ærlig synes jeg nok ikke de fleste blurayfilm er gode nok til at fortjene den opmærksomhed. Med hårdt job og familieliv synes jeg faktisk det er mere værd, at man helt fleksibelt kan spise spaghetti og surfe lidt på nettet mens man ser en film eller en serie.
Så det afhænger også af, hvor ofte man realistisk vil bruge projektoren uden at det skal føles som en belastning, og der synes jeg én gang om ugen er for lidt set i forhold til den meget høje afskrivning, der er på projektorer og tilhørende udstyr. For folk der har overskud til at se film og tv på projektor hver aften ser kalkulen selvfølgelig anderledes ud.
|
Skrevet af: pizzamandk
Skrevet den: 25-November-2009 kl. 09:16
Ikke et øjeblik. Det ærgrer mig jeg ikke har købt projektor noget før. Tilmed kan jeg spare penge på et kæmpefjernsyn men nøjes med kun en 32'
|
Skrevet af: HansHenrik
Skrevet den: 26-November-2009 kl. 11:02
Jeg gik over til projektor for 10 år siden og har siden kun brugt TV/fladskærm som supplement. Jeg har aldrig fortrudt et sekund, da projektoroplevelsen på alle måder er overlegen.
|
Skrevet af: mikkelfrost
Skrevet den: 26-November-2009 kl. 18:50
sider 3.1 m fra 80 " og har en pio 9000 procekter og er i så glad tvet er kyldet ud :)
det står godt men jeg skal have fin instilled det og må nok se om jeg vil have den iso kalibret også )
|
Skrevet af: BowieCool
Skrevet den: 02-December-2009 kl. 03:12
Jeg har absolut heller ikke fortrudt købet af én projektor. Jeg ser aldrig film på mit tv mere. Ser 3-4 film om ugen. Sidder 3.7 meter fra 120" lærred. Jeg er meget glad for, at jeg ikke vagte et lærred der var mindre. Der sker virkelig noget med "biografoplevelsen" når man bevæger sig over de 100 "
------------- Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub) Effekt: the t.amp TA2400 MK-X (sub) - Panasonic DMP-BDT310
|
Skrevet af: bateman
Skrevet den: 05-December-2009 kl. 11:18
Jeg købte engang en http://www.projectorcentral.com/Panasonic-PT-AX100U.htm - Panasonic PT-AX100 havde den kun et lille år og tabte næsten 5000 på salg af den.
Fortrød lidt at have købt den. Selv om den var god at spille på. Men købte den også for at se lidt bold på og der er det vigtigt at det er hd for at være en oplevelse. Og det er vigtigt at kunne mørklægge for at få det fulde udbytte af den.
Så har du de rigtige rammer vil jeg også anbefalde det. Har du ikke vil jeg anbefalde man bruger hele budgetet på en større og bedre fladskærm.
|
Skrevet af: Simsalabim[DK]
Skrevet den: 05-December-2009 kl. 15:06
Jeg sidder 4 m fra et lærrede på 105 tommer (diagonalt går jeg ud fra, at vi taler). Det er helt fint - det er i hvert fald ikke for stort synes jeg.
|
Skrevet af: Rasmusdc
Skrevet den: 05-December-2009 kl. 15:18
med hensyn til HD og projektor så vil jeg sige både ja og nej
har som sagt en Z3000 og 92" lærred et par mdn gammelt, ja jo mere jeg læser så ved jeg godt der er bedre på markedet, men er ENORMT glad for den.
og jeg har set en del SD fodbold på den, og jeg synes faktisk den gør det glimrende, men kommer enormt meget an på kampen.
er det en kamp i dk, og på en god kanal, så er billedet VÆSENTLIGT bedre, og seværdig, det er en smule gnidret på oversigts billederne, men det fungere fint, og den grønnefarver er i orden.
Faktisk da jeg kun havde M86 40" at sammenligne med, der ville jeg hellere se det på 92" ... det var en DEL federe oplevelse, når det så bliver HD bold, ja så er vi klart i en anden liga.
Har da også set alm. TV på den, det klarer den også fint (dog ikke gamle serier, og slet ikke DK4)....
det er med kanter, men synes bare en projektor er lidt bedre til at blæse et dårligt signal ud end store tv..
Kommer også an på forummet man ser fodbold med.
min bio kostede 50.000 og stable på benene og mangler stadig ordentlige mørklægnings gardiner. og er det for meget at stable på benene for en film i ny og næ.. Ja, men har man pengene så synes jeg egentlig jeg har glæde af den.
Men jeg ville nødig KUN have hjemme bio. vil have en fladskærm ved siden af.
|
Skrevet af: BowieCool
Skrevet den: 06-December-2009 kl. 21:05
Jeg vil sige det sådan, at bundniveuet (10k +) for projektorer er utroligt højt. ALLE der kommer og ser min BenQ W5000 projektor (isf kalibreret ) er vildt overrasket over det flotte billed (incl mig selv). Jeg har set både én Sim2 Domino D80 projektor og deres High End C3x projektor, og må indrømme, at JEG faktisk var én lille smulle skuffet over dem (Især den sidste). Ikk´ at de ikke have et kanon billed, for det have de virkelig, men jeg synes bare ikke forskellen er ret stor. Det er virkelig de sidste detaljer man betaler kassen for.
------------- Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub) Effekt: the t.amp TA2400 MK-X (sub) - Panasonic DMP-BDT310
|
Skrevet af: p.las
Skrevet den: 06-December-2009 kl. 23:00
BowieCool skrev:
Jeg vil sige det sådan, at bundniveuet (10k +) for projektorer er utroligt højt. ALLE der kommer og ser min BenQ W5000 projektor er vildt overrasket over det flotte billed (incl mig selv). Jeg har set både én Sim2 Domino D80 projektor og deres High End C3x projektor, og må indrømme, at JEG faktisk var én lille smulle skuffet over dem (Især den sidste). Ikk´ at de ikke have et kanon billed, for det have de virkelig, men jeg synes bare ikke forskellen er ret stor. Det er virkelig de sidste detaljer man betaler kassen for. |
jeg er ikke enige. jeg er selv gået fra en isf kalibreret w5000 til en sim2 d80e. og forskellen er ret så markant. Jeg havde mulighed for at låne sim2 før køb. det er ikke sådan at man falder på røven med det samme. men eks intro scenen i the dark night er forskellen ikke ret stor, da den generelt er ret så lys, men så snart at der skal gengives mørk og lys samtidig er der tydeligt forskel. billedet på w5000 ER ret så godt, og man for utroligt meget for sine penge. ansi kontrasten på d80e er meget bedre end på w5000, og det giver en ret så markant forskel, på 80% af alle scener
jeg syntes ihvert fald at den er mer prisen vær, ellers havde jeg sparet pengene
men jeg syntes at man for meget mer billedkvalitet i en projektor i forhold til en fladskærm
------------- http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio
|
Skrevet af: sani
Skrevet den: 07-December-2009 kl. 00:16
jeg vile også siger at jeg har bestemt ikke fotrydt min projektor køb... jeg har en del år haft sanyo z3 og den var brugt på ny og ne... ingang imelem ... men da jeg så p.las-es hjeme bio live var jeg solgt der var den gang hen havder w5000 til salg og jeg var på jagt after en prisfornuftig projektor og der var hens bestemt ( men jeg fik den ikke købt pg nogen opstilings problemer jeg hevde i min stue) så var jeg på jagt after en projektor som var mere opstilings venlig and w5000 er men men men ... jeg kune ikke finder opstilings venlig projektor som hevder bileder kvalitet som var super flot som den jeg så på las.es gamle proj... ... så jeg måtte overbeviser kone for at giver mig lov at hange den støre w5000 i stuen ... så den blev købt .. jeg er super gled for den nu og vi i familien bruger projektor næsten daglig ... der er nok en af der bedste køb jeg har lavet længe den giver den VAVVVV oplavelse hver gang vi siger film.... så alle film bliver set på projektor vi bruger ikke tv til film mere....
men samtidig ville jeg se at jeg IKKE vile kune undvere mit 50tom Pana som bruges ligså meget som får men ikke til film og HD sport mere... så en kombo af projektor og Tv er for mig den ideale
om man vile så giver +10k for benq eller +20k for sim2 eller +30k for JVC er op til enkelte bruger...da vi alle har forskelige behov hvor god bileder skal være
PS:nu venter jeg bare på at petar skal sælger sin sim2 til fin pris så jeg kan snupe den om par år
------------- Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
|
Skrevet af: wokmot
Skrevet den: 07-December-2009 kl. 23:15
enige med Sani.....
------------- Panasonic TH-50PZ80E
Onkyo TX-SR876
BenQ W5000, PS3, wii,
Zaptor
|
Skrevet af: Skyum
Skrevet den: 03-Januar-2010 kl. 01:17
Nu har jeg fået min første bio op med projektor (Optoma HD 800X) og det er VILDT FEDT.
Vi ser aldrig film på tv mere,og ser meget fra min YouSee boks, både dokumentar og film.
VILDT FEDT.
------------- Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
Skrevet af: marlowe
Skrevet den: 06-Januar-2010 kl. 09:56
Havde z2 og z3 i ca. 5 år og har nu z700 og lærred på ca. 87" på 3 m afstand. Jeg nyder det store billede. Vi har hjemmebiografen i soveværelset, og det er superhyggeligt at ligge og se en tegnefilm med ungerne - og når der skal ses film, så er vi ikke dem, der surfer eller spiser spaghetti imens! Hvis man har et fuldtidsjob (eller mere), og man "multitasker" konstant, så er det luksus at kunne slappe af med at fokusere udelukkende på en ting. Og selvom det ikke bliver ret mange gange på en måned, var vi ikke i tvivl om, at vi ville have en ny projektor, da z3'erens hdmi-port svigtede.
Et billigt 32" i stuen dækker fint behovet for, at ungerne kan se lidt tv, min bedre halvdel kan se vild med dans, og jeg kan se en krimi, når der er tid til det.
|
|