Print side | Luk vindue

Invitation til lytning af mit setup

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Surround
Forumbeskrivelse: Lyd til hjemmebiografen mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=70943
Udskrevet den: 28-April-2024 kl. 05:40


Emne: Invitation til lytning af mit setup
Skrevet af: Hother
Emne: Invitation til lytning af mit setup
Skrevet den: 24-November-2009 kl. 15:59
Nu har jeg måtte læse så mange indlæg om hvor ringe f.eks. Pioneer SC-LX71 er til gengivelse af musik i stereo.Confused
 
Jeg undre mig ret meget over folks oplevelser med den pågældende receiver, og SC-LX Pioneer receivere i det hele taget.Big smile
 
Jeg har derfor besluttet mig til at invitere de af jer der har lyst (og som jeg ønsker på besøg) til at komme og høre mit setup i stereo. Forudsætningerne vil være følgende:
 
  • Aftale om tid i god tid i forvejen via PM
  • At I er bekendt med, at de benyttede højtalere endnu ikke er spillet til
  • At I i bedømmelsen tager hensyn til højtalernes størrelse og konstruktion (ELAC BS-243) 
  • At der benyttes en Pioneer SC-LX71
  • At der benyttes en Pioneer BDP-LX91 som CD afspiller
  • At der alene benyttes CD´en "Closer to Music", som er en reference CD
  • At der indtil videre afspilles stereo i digital kvalitet via HDMI (jeg er ikke klar med de analoge indstillinger)
At jeres lydbedømmelse baseres på følgende elementer:
  • Korrekt instrumentklang
  • Lyddetaljer
  • Gengivelse af frekvensområder
  • Dynamik.
Lyttetesten kan finde sted på min bopæl i Kastrup, primært i tidsrummet 1800-2000.
 
Jeg ønsker kun deltagere som jeg kender fra forumet i forvejen, og jeg alene afgør hvem jeg vil have på besøgSmile Jeg må jo erkende, at besøget kan være lidt risikobetonet, i og med at det er mit hjem I kan besøge, og jeg ønsker helt ærligt ikke alle og enhver inden for dørerneSmile
 
I er velkomne til at beskrive jeres oplevelser med min stereolyd efterfølgende i denne trådTongue
 
Det skal for en sikkerheds skyld bemærkes, at jeg ingen kommersielle interesser har i noget af det benyttede udstyrWink


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.



Svar:
Skrevet af: kimols
Skrevet den: 24-November-2009 kl. 16:03
Lyder spændende John..håber der er RYGEFORBUD i disse timer hvor det forgår????Big smileOuchLOL

-------------
Mvh KimOlsen
LG G1 77”
LG G1 65”
dmr-ubc90
Integra DRX-8.4
Elac Atmos TS 30.30
Perlisten S7T| S7C|R4S|D12S|MK sound S-150TI ~|Magnetar UDP900| Strømrenser|CSN Kabler/ Nord øst kabler|Wireworld


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 24-November-2009 kl. 16:13
Oprindeligt skrevet af kimols kimols skrev:

Lyder spændende John..håber der er RYGEFORBUD i disse timer hvor det forgår????Big smileOuchLOL
No sweatWink

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: ghost-the-man
Skrevet den: 24-November-2009 kl. 16:18
Det lyder som et rigtig spænde projektThumbs Up,nu har jeg jo ikke Pioneer som receiverWink,men vi høre vel hvordan projekt gå.

-------------
M.V.H Jan

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=33699&PN=1&title=ghostthemans-hjemmebio - welcome to Ghost-The-Man`s Hjemmebio/HiFi


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 24-November-2009 kl. 16:20
Oprindeligt skrevet af ghost-the-man ghost-the-man skrev:

Det lyder som et rigtig spænde projektThumbs Up,nu har jeg jo ikke Pioneer som receiverWink,men vi høre vel hvordan projekt gå.
Jamen det er jo bestemt ingen forudsætning at have en Pioneer receiver, næsten tvært om - og du skal være velkommenTongue   

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: ghost-the-man
Skrevet den: 24-November-2009 kl. 17:00
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af ghost-the-man ghost-the-man skrev:

Det lyder som et rigtig spænde projektThumbs Up,nu har jeg jo ikke Pioneer som receiverWink,men vi høre vel hvordan projekt gå.
Jamen det er jo bestemt ingen forudsætning at have en Pioneer receiver, næsten tvært om - og du skal være velkommenTongue   
Jeg takker for invitationenSmile.


-------------
M.V.H Jan

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=33699&PN=1&title=ghostthemans-hjemmebio - welcome to Ghost-The-Man`s Hjemmebio/HiFi


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 24-November-2009 kl. 18:18
Hallo........................Er der slet ingen der har lyst til at høre dette nærmest ubruglige monstrum af en surroundreceiverHugLOL

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hans j
Skrevet den: 24-November-2009 kl. 18:57
Jeg er 100% sikker på dit setup spiller rigtig godt Thumbs Up.

Men ville det ikke være nemmere for de besøgende, hvis de måtte hører noget musik de selv bruger som reference eller de kender godt, f. eks. bruger jeg Pink Floyd Dark Side of the Moon i SACD udgave ?

Synes det er et godt initiativ Clap.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 24-November-2009 kl. 19:01
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Jeg er 100% sikker på dit setup spiller rigtig godt Thumbs Up.

Men ville det ikke være nemmere for de besøgende, hvis de måtte hører noget musik de selv bruger som reference eller de kender godt, f. eks. bruger jeg Pink Floyd Dark Side of the Moon i SACD udgave ?

Synes det er et godt initiativ Clap.
Hej Hans, det har jeg skam tænkt over. Grunden til at det kun er den ene CD som afspilles er jo, at så har alle (hvis der er nogen der melder sigBig smile), hørt nøjagtigt det samme, og eventuelle indlæg i tråden drejer sig om en oplevelse alle kan forholde sig til.Tongue

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hans j
Skrevet den: 24-November-2009 kl. 19:16
Se det kan jeg godt forstå, men hvis man ikke kender musikken/indspilningen på forhånd så har man ikke særlig meget at sammenligne med.

Dire  Straits Brothers in arms kender de fleste nok Wink.

Den der PQLS lyder spændende, er der hørbar forskel med/uden ?

Pioneer BDP-LX91 kan ikke afspiller SACD eller kan den ?





Skrevet af: mkirkelund
Skrevet den: 24-November-2009 kl. 19:20
Jeg synes det kunne være sjovt at høre i hvert fald. Jeg har selv været ude og lytte på højtaler hos en forhandler i 4 timer i dag, så jeg ved i hvert fald hvad min reference pt er.

Idet jeg har mig en effekt forstærker, ville du så have noget imod at jeg tog den med, for begge parters skyld. Så kan du også få af/bekræftet om du mener der er behov for det. Men ville være irriteret over kun at må spille med den ene cd. :-)


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 24-November-2009 kl. 19:22
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Se det kan jeg godt forstå, men hvis man ikke kender musikken/indspilningen på forhånd så har man ikke særlig meget at sammenligne med.

Dire  Straits Brothers in arms kender de fleste nok Wink.

Den der PQLS lyder spændende, er der hørbar forskel med/uden ?

Pioneer BDP-LX91 kan ikke afspiller SACD eller kan den ?



Se det der er fidusen med Closer to music er jo, at den er aldeles anerkendt som reference CD, og at den musikalsk kommer godt rundt i hjørnerne omkring musikinstrumenter, dynamik, stemmer og lydfrekvenser. Og i en klarhed som er svær at finde andre steder. Jeg kender alt for mange virkelige elendige musikindspilninger på CD, som jeg ikke tør tage chancen med i denne sammenhængBig smile
 
Ja, der er hørbar forskel ved PQSL, og nej LX91 kan desværre ikke afspille SACDEmbarrassed 


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 24-November-2009 kl. 19:26
Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Jeg synes det kunne være sjovt at høre i hvert fald. Jeg har selv været ude og lytte på højtaler hos en forhandler i 4 timer i dag, så jeg ved i hvert fald hvad min reference pt er.

Idet jeg har mig en effekt forstærker, ville du så have noget imod at jeg tog den med, for begge parters skyld. Så kan du også få af/bekræftet om du mener der er behov for det. Men ville være irriteret over kun at må spille med den ene cd. :-)
Ja jeg må indrømme, at jeg ikke er vild med at rode med kabler pt. Tongue

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: mkirkelund
Skrevet den: 24-November-2009 kl. 19:29
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Jeg synes det kunne være sjovt at høre i hvert fald. Jeg har selv været ude og lytte på højtaler hos en forhandler i 4 timer i dag, så jeg ved i hvert fald hvad min reference pt er.

Idet jeg har mig en effekt forstærker, ville du så have noget imod at jeg tog den med, for begge parters skyld. Så kan du også få af/bekræftet om du mener der er behov for det. Men ville være irriteret over kun at må spille med den ene cd. :-)
Ja jeg må indrømme, at jeg ikke er vild med at rode med kabler pt. Tongue


Det er ét kabel som skal smides på :-P

Men hvis man ikke kender din CD, kan man jo på ingen måde bedømme dit setup. Det kræver jo musik man er bekendt med. Jeg kender godt CD'en, men har aldrig hørt den.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 24-November-2009 kl. 19:33
Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Jeg synes det kunne være sjovt at høre i hvert fald. Jeg har selv været ude og lytte på højtaler hos en forhandler i 4 timer i dag, så jeg ved i hvert fald hvad min reference pt er.

Idet jeg har mig en effekt forstærker, ville du så have noget imod at jeg tog den med, for begge parters skyld. Så kan du også få af/bekræftet om du mener der er behov for det. Men ville være irriteret over kun at må spille med den ene cd. :-)
Ja jeg må indrømme, at jeg ikke er vild med at rode med kabler pt. Tongue


Det er ét kabel som skal smides på :-P

Men hvis man ikke kender din CD, kan man jo på ingen måde bedømme dit setup. Det kræver jo musik man er bekendt med. Jeg kender godt CD'en, men har aldrig hørt den.
Jo, men jeg afgør først behovet for en eventuel effektforstærker efter mine højtalere er kørt helt ind. Resten må vi i givet fald få en sludder omSmile Men jeg mener generelt ikke at man har behov for at kende CD´en for at kunne bedømme lyden. Det skyldes, at ved man hvordan musikinstrumenter skal lyde, så er der ingen problemer. Og det er den nævnte CD som lyden skal bedømmes ud fraSmile

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: mkirkelund
Skrevet den: 24-November-2009 kl. 20:06
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Jeg synes det kunne være sjovt at høre i hvert fald. Jeg har selv været ude og lytte på højtaler hos en forhandler i 4 timer i dag, så jeg ved i hvert fald hvad min reference pt er.

Idet jeg har mig en effekt forstærker, ville du så have noget imod at jeg tog den med, for begge parters skyld. Så kan du også få af/bekræftet om du mener der er behov for det. Men ville være irriteret over kun at må spille med den ene cd. :-)
Ja jeg må indrømme, at jeg ikke er vild med at rode med kabler pt. Tongue


Det er ét kabel som skal smides på :-P

Men hvis man ikke kender din CD, kan man jo på ingen måde bedømme dit setup. Det kræver jo musik man er bekendt med. Jeg kender godt CD'en, men har aldrig hørt den.
Jo, men jeg afgør først behovet for en eventuel effektforstærker efter mine højtalere er kørt helt ind. Resten må vi i givet fald få en sludder omSmile Men jeg mener generelt ikke at man har behov for at kende CD´en for at kunne bedømme lyden. Det skyldes, at ved man hvordan musikinstrumenter skal lyde, så er der ingen problemer. Og det er den nævnte CD som lyden skal bedømmes ud fraSmile


Så er det intet for mig. Jeg bliver nødt til at bedømme en højtaler, præcis på samme måde som altid. Med den musik jeg hører, i forskellige genre. Nogle i gode indspilninger, og nogle i knap så gode.

Hvis jeg hører en "bedre" indspilning, vil det snyde, idet jeg ikke har hørt det på tidligere højtalere, og måske ikke kommer til det.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 24-November-2009 kl. 20:10
Nu var det jo ikke højtalerne som sådan du skulle bedømme, men om receiveren er god til stereo. Men tingene hører naturligvis sammen.
 
Det er bare in orden Tongue


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: mkirkelund
Skrevet den: 24-November-2009 kl. 20:12
God i forhold til hvad?


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 24-November-2009 kl. 20:16
Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

God i forhold til hvad?
Læs min indledningSmile
 
Glemte at skrive, at hvis du går og lytter efter højttalere, og gerne vil høre Elac, så er sagen en anden. Her kan du spille havd du lysterSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: mkirkelund
Skrevet den: 24-November-2009 kl. 20:29
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

God i forhold til hvad?
Læs min indledningSmile
 
Glemte at skrive, at hvis du går og lytter efter højttalere, og gerne vil høre Elac, så er sagen en anden. Her kan du spille havd du lysterSmile


Jamen jeg har sådan set lyttet til Elac på Pioneers nyeste stereo forstærkere, men jeg har stadigt min favorit andet sted, endda til billigere penge.Embarrassed


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 24-November-2009 kl. 20:35
Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

God i forhold til hvad?
Læs min indledningSmile
 
Glemte at skrive, at hvis du går og lytter efter højttalere, og gerne vil høre Elac, så er sagen en anden. Her kan du spille havd du lysterSmile


Jamen jeg har sådan set lyttet til Elac på Pioneers nyeste stereo forstærkere, men jeg har stadigt min favorit andet sted, endda til billigere penge.Embarrassed
Jamen jo, det var bare fordi at jeg så din underskrift "På jagt efter nyt anlæg"Smile
 
Pøj pøj med projektetTongue


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: mkirkelund
Skrevet den: 24-November-2009 kl. 20:42
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

God i forhold til hvad?
Læs min indledningSmile
 
Glemte at skrive, at hvis du går og lytter efter højttalere, og gerne vil høre Elac, så er sagen en anden. Her kan du spille havd du lysterSmile


Jamen jeg har sådan set lyttet til Elac på Pioneers nyeste stereo forstærkere, men jeg har stadigt min favorit andet sted, endda til billigere penge.Embarrassed
Jamen jo, det var bare fordi at jeg så din underskrift "På jagt efter nyt anlæg"Smile
 
Pøj pøj med projektetTongue


Det er jeg nu også Smile

Valget står bare mellem to højtalere. Den store forvirring er forstærker.Confused Den bedste, er selvfølgelig også den dyreste!LOL


Skrevet af: Allan Olesen
Skrevet den: 24-November-2009 kl. 20:43
Var det ikke en ide at fortælle, hvor den pågældende CD kan anskaffes, hvis den skal benyttes som fælles reference?

Vi skulle da helst kunne blive enige om, at en sammenligning med andet udstyr ikke giver mening, hvis der ikke anvendes samme musik. Dermed vil det jo være nødvendigt, at dit publikum på forhånd selv har anskaffet sig et eksemplar af CD'en og i det mindste prøvelyttet deres eget anlæg for at have et brugbart sammenligningsgrundlag.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 24-November-2009 kl. 20:51
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Var det ikke en ide at fortælle, hvor den pågældende CD kan anskaffes, hvis den skal benyttes som fælles reference?

Vi skulle da helst kunne blive enige om, at en sammenligning med andet udstyr ikke giver mening, hvis der ikke anvendes samme musik. Dermed vil det jo være nødvendigt, at dit publikum på forhånd selv har anskaffet sig et eksemplar af CD'en og i det mindste prøvelyttet deres eget anlæg for at have et brugbart sammenligningsgrundlag.
http://www.stockfisch-records.de/stckff/sf_stockfisch_e.html - http://www.stockfisch-records.de/stckff/sf_stockfisch_e.html
 
Den kan fås hos Stockfish Records (Volume 1), og sikkert også andre stederTongue
 
Men nu er det jo ikke sådan at mit set up, kan stikke et decideret stereo setup, og slet ikke i high end. Det jeg ønsker er at ramme et søm igennem alle de dårlige oplevelser folk har haft med Pioneers receivere. Lige som jeg skriver i min indledningWink   
 
 
 
 
 
 


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Nikodk
Skrevet den: 24-November-2009 kl. 21:10
Et super initiativ Clap
jeg er desværre ikke "stereomand", ellers ville jeg gerne have kigget forbi. Kunne være at man skulle prøve at kigge nærmere på den der reference cd.




Skrevet af: Sploink
Skrevet den: 24-November-2009 kl. 21:13
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Nu har jeg måtte læse så mange indlæg om hvor ringe f.eks. Pioneer SC-LX71 er til gengivelse af musik i stereo.Confused
 
Jeg undre mig ret meget over folks oplevelser med den pågældende receiver, og SC-LX Pioneer receivere i det hele taget.Big smile
 
 
Jeg kan ærlig talt ikke forstå dette. Folk har vel lov til at synes at de synes andet lyder bedre. Jeg kan slet ikke udtale mig om hvordan den lyder, men har har vel sine forskellige præferencer.
Er det et skulderklap du lige skal have om den er god nok, pio receiveren? Wink Tongue  heheh
 
 
Men ellers bliver det da spændende at høre om tilbage meldinger fra folk Smile


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 24-November-2009 kl. 21:20
Oprindeligt skrevet af Sploink Sploink skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Nu har jeg måtte læse så mange indlæg om hvor ringe f.eks. Pioneer SC-LX71 er til gengivelse af musik i stereo.Confused
 
Jeg undre mig ret meget over folks oplevelser med den pågældende receiver, og SC-LX Pioneer receivere i det hele taget.Big smile
 
 
Jeg kan ærlig talt ikke forstå dette. Folk har vel lov til at synes at de synes andet lyder bedre. Jeg kan slet ikke udtale mig om hvordan den lyder, men har har vel sine forskellige præferencer.
Er det et skulderklap du lige skal have om den er god nok, pio receiveren? Wink Tongue  heheh
 
 
Men ellers bliver det da spændende at høre om tilbage meldinger fra folk Smile
Javist har folk da lov til at synes om mene hvad de vil. Jeg har bare opfattet så mange noget misforståede indlæg om Pioneer receivere.
Smile
Et skulderklar, nej tak, jeg ved hvad jeg harTongue


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Asklepios
Skrevet den: 24-November-2009 kl. 21:47
HVor er min invitation henne, jeg spørger bare, min inbox er TOTALT TOM! Tongue
Nej pjat, jeg melder mig gerne, jeg har jo selv haft højtalerene OG recieveren OG CD'en... Og nu spiller jeg på noget helt andet.
Alternativt kunne jeg måske overveje at tage min stereoforstærker med, der er rør i og tror de vil synge godt med Elac. Den ligger dog i prislejet lidt over Pio, men er nok en god sammenligning af surround vs. stereo. Begge er noget af et best-buy i deres prisklasse IMO... Smile


-------------
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables








Skrevet af: Skyum
Skrevet den: 24-November-2009 kl. 21:58
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Hallo........................Er der slet ingen der har lyst til at høre dette nærmest ubruglige monstrum af en surroundreceiverHugLOL
Jeg vil MEGET gerne med en dag Tongue 

-------------
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 24-November-2009 kl. 22:17
Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

HVor er min invitation henne, jeg spørger bare, min inbox er TOTALT TOM! Tongue
Nej pjat, jeg melder mig gerne, jeg har jo selv haft højtalerene OG recieveren OG CD'en... Og nu spiller jeg på noget helt andet.
Alternativt kunne jeg måske overveje at tage min stereoforstærker med, der er rør i og tror de vil synge godt med Elac. Den ligger dog i prislejet lidt over Pio, men er nok en god sammenligning af surround vs. stereo. Begge er noget af et best-buy i deres prisklasse IMO... Smile
Ha Simon, jeg vidste at du ville dukke op af dig selv - og du skal være så hjertelig velkommen. Nej skal sandheden frem, så har jeg brugt rigtigt meget tid på at lytte stereo, og specielt efter mine nye Elac kom på podiet. Og jeg er bare meget tilfreds af en ikke HIFI nørd at være. Og så tænkte jeg "Nej pokkerme det kan ikke være rigtigt at jeg kan læse det ene negative indlæg efter det andet omkring Pioneer receiver - nu kan folk sgu selv komme og lytte"!LOL

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 24-November-2009 kl. 22:19
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Hallo........................Er der slet ingen der har lyst til at høre dette nærmest ubruglige monstrum af en surroundreceiverHugLOL
Jeg vil MEGET gerne med en dag Tongue 
DIG Henrik, jamen jeg skrev jo udtrykkeligt at jeg ikke ville have hvem som helst inden for dørerne!LOL
 
Hva....tager du kage med?Tongue


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Asklepios
Skrevet den: 24-November-2009 kl. 22:26
Så skal vi måske lave en get-together så vi alle kommer samtidig?? Big smile

-------------
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables








Skrevet af: Hother
Skrevet den: 24-November-2009 kl. 22:30
Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Så skal vi måske lave en get-together så vi alle kommer samtidig?? Big smile
Det kunne dæleme da være hyggeligt, så skal Henrik bare have ekstra kage medLOL
 
Hva med ons - tordag i næste uge?Tongue


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Asklepios
Skrevet den: 24-November-2009 kl. 22:47
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Så skal vi måske lave en get-together så vi alle kommer samtidig?? Big smile
Det kunne dæleme da være hyggeligt, så skal Henrik bare have ekstra kage medLOL
 
Hva med ons - tordag i næste uge?Tongue

Umiddelbart er det intet problem... Det kunne nemlig være rigtig hyggeligt! Big smile
Dog prøver jeg at hodle mig fra kagen, men kan da tage lidt øl med - eller du er kun til vin, ik John!?


-------------
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables








Skrevet af: Hother
Skrevet den: 25-November-2009 kl. 07:34
Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Så skal vi måske lave en get-together så vi alle kommer samtidig?? Big smile
Det kunne dæleme da være hyggeligt, så skal Henrik bare have ekstra kage medLOL
 
Hva med ons - tordag i næste uge?Tongue

Umiddelbart er det intet problem... Det kunne nemlig være rigtig hyggeligt! Big smile
Dog prøver jeg at hodle mig fra kagen, men kan da tage lidt øl med - eller du er kun til vin, ik John!?
 
Jeg prøver lige at maile Henrik. Jeg skal nok stille med lidt mjød, vi kan jo ikke have at du forslæber dig SimonBig smile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Skyum
Skrevet den: 25-November-2009 kl. 08:33
Jeg er med Big smile inkl. KAGE LOL

-------------
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 25-November-2009 kl. 08:36
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Jeg er med Big smile inkl. KAGE LOL
Det bliver sørme hyggeligt. Så skal i sørme også smage Malta´s nationaldrikLOL

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: p.las
Skrevet den: 25-November-2009 kl. 14:35
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

HVor er min invitation henne, jeg spørger bare, min inbox er TOTALT TOM! Tongue
Nej pjat, jeg melder mig gerne, jeg har jo selv haft højtalerene OG recieveren OG CD'en... Og nu spiller jeg på noget helt andet.
Alternativt kunne jeg måske overveje at tage min stereoforstærker med, der er rør i og tror de vil synge godt med Elac. Den ligger dog i prislejet lidt over Pio, men er nok en god sammenligning af surround vs. stereo. Begge er noget af et best-buy i deres prisklasse IMO... Smile
Ha Simon, jeg vidste at du ville dukke op af dig selv - og du skal være så hjertelig velkommen. Nej skal sandheden frem, så har jeg brugt rigtigt meget tid på at lytte stereo, og specielt efter mine nye Elac kom på podiet. Og jeg er bare meget tilfreds af en ikke HIFI nørd at være. Og så tænkte jeg "Nej pokkerme det kan ikke være rigtigt at jeg kan læse det ene negative indlæg efter det andet omkring Pioneer receiver - nu kan folk sgu selv komme og lytte"!LOL
 
hej Hother
alene hyggen er det hele værWink.
når folk taler negativt om Pio recievere er det bare fordi lyden ikke tiltaler dem. uanset hvad vil der altid være nogen med en anden smag end ens egen. At den i nogens øre er forkert gør den ikke dårlig


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio


Skrevet af: sani
Skrevet den: 25-November-2009 kl. 15:02
der er super fin iniciativ du har lavet der john...jeg skal til Kbh i næste uge så der kan godt være vi mødes for at se hvad den pioner kan Wink... jag har sendt dig PM

-------------
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv


Skrevet af: RuneH
Skrevet den: 25-November-2009 kl. 15:02
Håber I får en god lyttedag, og kagen smager jer ;)


-------------
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 25-November-2009 kl. 17:58
Så er det sidste chance hvis der er nogen der er med på en lytter. Måske har jeg været for restriktiv i min "krav", men jeg mener at alle skal have samme udgangspunkt for en lytning på stereo, og en eventuel efterfølgende diskusion. Sådan er detSmile

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Asklepios
Skrevet den: 25-November-2009 kl. 18:30
Lyder super John, Henrik og alle andre der kommer. Ser frem til at høre hvad dit grej kan, møde jer andre! Big smile

-------------
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables








Skrevet af: Fanastril
Skrevet den: 25-November-2009 kl. 19:31
Super initiativ, John, derfor venligst tilgiv følgende kritiske spørgsmål:

Hva oppnår man, hvis der ikke er noget sammenligningsgrundlag?

Vi hadde en blindest av fire ulige http://en.wikipedia.org/wiki/Prosecco - prosecco hjemme hos mig, og min kone's favorit, Årstiderne's organiske, ble helt slået ud af Aldi's til 29,99.  Ikke specielt sjovt for henne, men desto mer oplysende. Vi har ikke købt prosecco hos Årstiderne siden...


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 25-November-2009 kl. 19:41
Jeg ville da gerne komme, bare for at møde nogle her fra siden, men jeg har for travlt med projektDead - desuden er der ret langt fra Aalborg; selv hvis der er kageLOL

Men ellers synes jeg godt nok "testen" er ret restriktiv. Måske derfor så få har meldt sig.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 25-November-2009 kl. 19:59
Oprindeligt skrevet af Fanastril Fanastril skrev:

Super initiativ, John, derfor venligst tilgiv følgende kritiske spørgsmål:

Hva oppnår man, hvis der ikke er noget sammenligningsgrundlag?

Vi hadde en blindest av fire ulige http://en.wikipedia.org/wiki/Prosecco - prosecco hjemme hos mig, og min kone's favorit, Årstiderne's organiske, ble helt slået ud af Aldi's til 29,99.  Ikke specielt sjovt for henne, men desto mer oplysende. Vi har ikke købt prosecco hos Årstiderne siden...
Nu har jeg jo ikke mulighed for at opstille en eller flere alternativer til mit bestående setup. Det man kan bedømme - og som er meningen, er receiverens kvaliteter, eller manglen på samme, som "Stereoreceiver"Smile
Og så er det således, at de få der har meldt sig (jeg har i forvejen tidligere mødt 2 af dem), er jeg ganske overbevist om kan genkende god lyd hvis de hører detTongue 

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 25-November-2009 kl. 20:00
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Jeg ville da gerne komme, bare for at møde nogle her fra siden, men jeg har for travlt med projektDead - desuden er der ret langt fra Aalborg; selv hvis der er kageLOL

Men ellers synes jeg godt nok "testen" er ret restriktiv. Måske derfor så få har meldt sig.
Jeg synes det kunne være rigtigt hyggeligt hvis du troppede op Troels, men sådan er detSmile

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 25-November-2009 kl. 20:03
Og så er det desværre slut for tilmeldinger. Tak for jeres interesse, og jeg håber at der kommer noget hyggeligt ud af vores lille udsøgte skareTongue

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Fanastril
Skrevet den: 25-November-2009 kl. 20:10
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Fanastril Fanastril skrev:

Super initiativ, John, derfor venligst tilgiv følgende kritiske spørgsmål:

Hva oppnår man, hvis der ikke er noget sammenligningsgrundlag?

Vi hadde en blindest av fire ulige http://en.wikipedia.org/wiki/Prosecco - prosecco hjemme hos mig, og min kone's favorit, Årstiderne's organiske, ble helt slået ud af Aldi's til 29,99.  Ikke specielt sjovt for henne, men desto mer oplysende. Vi har ikke købt prosecco hos Årstiderne siden...
Nu har jeg jo ikke mulighed for at opstille en eller flere alternativer til mit bestående setup. Det man kan bedømme - og som er meningen, er receiverens kvaliteter, eller manglen på samme, som "Stereoreceiver"Smile
Og så er det således, at de få der har meldt sig (jeg har i forvejen tidligere mødt 2 af dem), er jeg ganske overbevist om kan genkende god lyd hvis de hører detTongue 


Vel som Mkirkelund foreslog, alternativet er en effektforstærker, der kobles til som alternativ. Lit baul måske, men desto mere informativt.


Skrevet af: furious jt
Skrevet den: 25-November-2009 kl. 20:11
Som de andre siger, RIGITG godt initiativ. Gid jeg kunne komme, ville sq gerne høre/se både din bd og højtalere i aktion:) Og så kunne det selvfølgelig være hyggeligt at møde jer andre:)
 
Håber I får en god aften!


-------------
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 25-November-2009 kl. 20:13
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Som de andre siger, RIGITG godt initiativ. Gid jeg kunne komme, ville sq gerne høre/se både din bd og højtalere i aktion:) Og så kunne det selvfølgelig være hyggeligt at møde jer andre:)
 
Håber I får en god aften!
Ja, jeg ville sørme også gerne have at du kunne kigge forbi. Og jeg lover jeg vil gøre alt for, at vi får en hyggelig aften. Og jeg mener faktisk, at min BD er så glimrende som CD afspiller, at den tør jeg godt spænde forTongue 

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: mgmg
Skrevet den: 25-November-2009 kl. 20:14

Godt nok siger producenten, at dine HT lyder, som om de var større, men 5 kg ... mon ikke de blive den begrænsende faktor?

Håber du også får en audiofil stereo-person på besøg.
 
P.S. Håber der "udkommer" en sammenfatning.


-------------
Kuro


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 25-November-2009 kl. 20:22
Oprindeligt skrevet af mgmg mgmg skrev:

Godt nok siger producenten, at dine HT lyder, som om de var større, men 5 kg ... mon ikke de blive den begrænsende faktor?

Håber du også får en audiofil stereo-person på besøg.
 
P.S. Håber der "udkommer" en sammenfatning.
Jeg kan garantere dig at der kommer en HIFI nørd - SimonLOL
 
Men jeg tror du har misforstået forsøget en kende, for som jeg har tidligere skrevet, så forestiller jeg mig ikke, at mit setup er på højde med en dedikeret stereo setup af høj kvalitetSmile
 
Alt hvad der indgår er nøje beskevetWink


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Asklepios
Skrevet den: 25-November-2009 kl. 20:26
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af mgmg mgmg skrev:

Godt nok siger producenten, at dine HT lyder, som om de var større, men 5 kg ... mon ikke de blive den begrænsende faktor?

Håber du også får en audiofil stereo-person på besøg.
 
P.S. Håber der "udkommer" en sammenfatning.
Jeg kan garantere dig at der kommer en HIFI nørd - SimonLOL
 
Men jeg tror du har misforstået forsøget en kende, for som jeg har tidligere skrevet, så forestiller jeg mig ikke, at mit setup er på højde med en dedikeret stereo setup af høj kvalitetSmile
 
Alt hvad der indgår er nøje beskevetWink
Tak tak John, jeg er glad for du har så høje tanker om mig! LOL

Skal gøre mit bedste for at komme med en fair bedømmelse. Wink Dog vil jeg tillade mig at tage min demo-cd med, den bruger jeg selv til ALLE mine test samt til at udvælge udstyr. Så må vi håbe jeg får lov til at sætte den på! Big smile


-------------
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables








Skrevet af: Hother
Skrevet den: 25-November-2009 kl. 20:30
Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af mgmg mgmg skrev:

Godt nok siger producenten, at dine HT lyder, som om de var større, men 5 kg ... mon ikke de blive den begrænsende faktor?

Håber du også får en audiofil stereo-person på besøg.
 
P.S. Håber der "udkommer" en sammenfatning.
Jeg kan garantere dig at der kommer en HIFI nørd - SimonLOL
 
Men jeg tror du har misforstået forsøget en kende, for som jeg har tidligere skrevet, så forestiller jeg mig ikke, at mit setup er på højde med en dedikeret stereo setup af høj kvalitetSmile
 
Alt hvad der indgår er nøje beskevetWink
Tak tak John, jeg er glad for du har så høje tanker om mig! LOL

Skal gøre mit bedste for at komme med en fair bedømmelse. Wink Dog vil jeg tillade mig at tage min demo-cd med, den bruger jeg selv til ALLE mine test samt til at udvælge udstyr. Så må vi håbe jeg får lov til at sætte den på! Big smile
Det kigger vi på SimonSmile

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: mkirkelund
Skrevet den: 25-November-2009 kl. 22:02
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af mgmg mgmg skrev:

Godt nok siger producenten, at dine HT lyder, som om de var større, men 5 kg ... mon ikke de blive den begrænsende faktor?

Håber du også får en audiofil stereo-person på besøg.
 
P.S. Håber der "udkommer" en sammenfatning.
Jeg kan garantere dig at der kommer en HIFI nørd - SimonLOL
 
Men jeg tror du har misforstået forsøget en kende, for som jeg har tidligere skrevet, så forestiller jeg mig ikke, at mit setup er på højde med en dedikeret stereo setup af høj kvalitetSmile
 
Alt hvad der indgår er nøje beskevetWink


Så lige for at jeg har forstået det rigtigt:
Du vil invitere folk det lyt, fordi mange mener at din reciever ikke er "god" nok. Du mener den er rigtig god til stereo, og vil afkræfte om du har brug for en effekt forstærker, men vil ikke have at der skal en effektforstærker med i testen. Derudover mener du ikke at den kan hamle op med en stereo forstærker?

Du sagde tidligere at den var god til stereo. Så spørger jeg igen. God i forhold til HVAD?


Skrevet af: tyros1
Skrevet den: 25-November-2009 kl. 22:10
Spændende at høre hvad der bliver ud af kageaftenTongueCoolbedømmelse 
Går selv og overvejer den Pioneer eller den lidt mindre Marants SR 6004 så.....


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 25-November-2009 kl. 22:12
Husk nu også, at du ikke må give kritik med mindre:

Forudsætningerne vil være følgende:
Citér
At jeres lydbedømmelse baseres på følgende elementer:
  • Korrekt instrumentklang
  • Lyddetaljer
  • Gengivelse af frekvensområder
  • Dynamik.


Desuden må du ikke høre den mod andet grej. Hvis ikke du har noget at sætte udstyret op imod er testen IMO værdiløs. Så kan det godt være deltagerne siger "Wauw, den spiller da fint", men det kan ikke bruges til andet end at konstatere at det spiller fint  - og ikke at den spiller bedre end alternativerne, hvilket jo egentlig på være det som aftenen går ud på: At bevise Pioneer ikke er væsenligt dårligere, som nogle har påstået.

Men det vil da være en god aften med råhygge, men jeg giver intet for "testen".

Sorry John, men her kan jeg altså ikke se formålet.Ermm


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 25-November-2009 kl. 22:15
Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af mgmg mgmg skrev:

Godt nok siger producenten, at dine HT lyder, som om de var større, men 5 kg ... mon ikke de blive den begrænsende faktor?

Håber du også får en audiofil stereo-person på besøg.
 
P.S. Håber der "udkommer" en sammenfatning.
Jeg kan garantere dig at der kommer en HIFI nørd - SimonLOL
 
Men jeg tror du har misforstået forsøget en kende, for som jeg har tidligere skrevet, så forestiller jeg mig ikke, at mit setup er på højde med en dedikeret stereo setup af høj kvalitetSmile
 
Alt hvad der indgår er nøje beskevetWink


Så lige for at jeg har forstået det rigtigt:
Du vil invitere folk det lyt, fordi mange mener at din reciever ikke er "god" nok. Du mener den er rigtig god til stereo, og vil afkræfte om du har brug for en effekt forstærker, men vil ikke have at der skal en effektforstærker med i testen. Derudover mener du ikke at den kan hamle op med en stereo forstærker?

Du sagde tidligere at den var god til stereo. Så spørger jeg igen. God i forhold til HVAD?
Nej det har du helt misforstået. En effektforstærker er pt ikke i mine overvejelser. Om min receiver kan hamle op i mod en stereoforstærker, nej det tror jeg ikke, i det mindste ikke en af god kvalitet. Jeg håber på, at mit første indlæg i tråden giver dig de nødvendige svarSmile
 
Men det er skam rigtigt forstået, at jeg fornemmer mange har et lidt forkert indtryk af f.eks. min receiver - alt under skyldig hensyntagen til, at lyd IKKE er objektiv.Smile
 
Man kan vel nærmere sige, kan en BD afspiller af god kvalitet via en surroundreceiver og et suround HT set up, give en fornuftig stereolydBig smile
 
At vi så, hvis der er stemning for fyrer en god film af bagefter, er så en hel anden tingTongue


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 25-November-2009 kl. 22:18
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

 
Man kan vel nærmere sige, kan en BD afspiller af god kvalitet via en surroundreceiver og et suround HT set up, give en fornuftig stereolydBig smile


Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:


Nu har jeg måtte læse så mange indlæg om hvor ringe f.eks. Pioneer SC-LX71 er til gengivelse af musik i stereo.Confused
 
Jeg undre mig ret meget over folks oplevelser med den pågældende receiver, og SC-LX Pioneer receivere i det hele taget.


Ok, nu er forvirringen total for migLOL


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 25-November-2009 kl. 22:27
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Husk nu også, at du ikke må give kritik med mindre:

Forudsætningerne vil være følgende:
Citér
At jeres lydbedømmelse baseres på følgende elementer:
  • Korrekt instrumentklang
  • Lyddetaljer
  • Gengivelse af frekvensområder
  • Dynamik.


Desuden må du ikke høre den mod andet grej. Hvis ikke du har noget at sætte udstyret op imod er testen IMO værdiløs. Så kan det godt være deltagerne siger "Wauw, den spiller da fint", men det kan ikke bruges til andet end at konstatere at det spiller fint  - og ikke at den spiller bedre end alternativerne, hvilket jo egentlig på være det som aftenen går ud på: At bevise Pioneer ikke er væsenligt dårligere, som nogle har påstået.

Men det vil da være en god aften med råhygge, men jeg giver intet for "testen".

Sorry John, men her kan jeg altså ikke se formålet.Ermm
okay, men jeg tror de 3 deltagere har forstået budskabet, så vidt jeg kan tolke detSmile
 
Jeg har nøje beskrevet hva det går ud på, og jeg har altså ikke mulighed for, at have en 3-4 receivere og et tilsvarende BD afspillere opstillet. En sådan opsætning må man overlade til forhandlerneSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: mkirkelund
Skrevet den: 25-November-2009 kl. 22:27
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af mgmg mgmg skrev:

Godt nok siger producenten, at dine HT lyder, som om de var større, men 5 kg ... mon ikke de blive den begrænsende faktor?

Håber du også får en audiofil stereo-person på besøg.
 
P.S. Håber der "udkommer" en sammenfatning.
Jeg kan garantere dig at der kommer en HIFI nørd - SimonLOL
 
Men jeg tror du har misforstået forsøget en kende, for som jeg har tidligere skrevet, så forestiller jeg mig ikke, at mit setup er på højde med en dedikeret stereo setup af høj kvalitetSmile
 
Alt hvad der indgår er nøje beskevetWink


Så lige for at jeg har forstået det rigtigt:
Du vil invitere folk det lyt, fordi mange mener at din reciever ikke er "god" nok. Du mener den er rigtig god til stereo, og vil afkræfte om du har brug for en effekt forstærker, men vil ikke have at der skal en effektforstærker med i testen. Derudover mener du ikke at den kan hamle op med en stereo forstærker?

Du sagde tidligere at den var god til stereo. Så spørger jeg igen. God i forhold til HVAD?
Nej det har du helt misforstået. En effektforstærker er pt ikke i mine overvejelser. Om min receiver kan hamle op i mod en stereoforstærker, nej det tror jeg ikke, i det mindste ikke en af god kvalitet. Jeg håber på, at mit første indlæg i tråden giver dig de nødvendige svarSmile
 
Men det er skam rigtigt forstået, at jeg fornemmer mange har et lidt forkert indtryk af f.eks. min receiver - alt under skyldig hensyntagen til, at lyd IKKE er objektiv.Smile
 
Man kan vel nærmere sige, kan en BD afspiller af god kvalitet via en surroundreceiver og et suround HT set up, give en fornuftig stereolydBig smile
 
At vi så, hvis der er stemning for fyrer en god film af bagefter, er så en hel anden tingTongue


Nu tillader jeg mig at smide denne ind:

Citér
Nu har jeg måtte læse så mange indlæg om hvor ringe f.eks. Pioneer SC-LX71 er til gengivelse af musik i stereo.Confused
 
Jeg undre mig ret meget over folks oplevelser med den pågældende receiver, og SC-LX Pioneer receivere i det hele taget.


Folk som mener den har en ringe gengivelse af musik i stereo, mener jo det i FORHOLD til konkurrenterne. Uden at have DE konkurrenter på banen, er det jo komplet værdiløst.

Jeg har det selv fået at vide at min NAD T744 med JBL ATX60 spillede RIGTIG godt. Men i forhold til hvad?

Så længe det bare er "for at høre at den faktisk lyder okay", ser jeg det ikke andet end skulderklap.

Beklager min negativitet, men det er jo værdiløst når man ikke må bruge egen musik som sammenligning, eller bringe andet udstyr ind for at kunne høre sammenligning!


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 25-November-2009 kl. 22:34
PræcistClap

Du kan jo ikke bruge deres holdninger til noget, da det jo ikke er muligt at sammenligne. Du kan således ikke udlede noget, og det virker endnu mere værdiløst, da Simon og Henrik begge har/har haft Pioneer.. Det er jo ikke dem du vil ud tilWink


Skrevet af: Haapanen
Skrevet den: 25-November-2009 kl. 22:35
Jeg undrer mig lidt over at man har så meget brug for anerkendelse fra et forum.. Hvis du selv synes det lyder fint er der vel ikke mere at komme efter..
 
 


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 25-November-2009 kl. 22:40
Oprindeligt skrevet af Haapanen Haapanen skrev:

Jeg undrer mig lidt over at man har så meget brug for anerkendelse fra et forum.. Hvis du selv synes det lyder fint er der vel ikke mere at komme efter..
 
 
Det har du da vist helt misforstået. Men fint nokSmile

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 25-November-2009 kl. 22:41
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

PræcistClap

Du kan jo ikke bruge deres holdninger til noget, da det jo ikke er muligt at sammenligne. Du kan således ikke udlede noget, og det virker endnu mere værdiløst, da Simon og Henrik begge har/har haft Pioneer.. Det er jo ikke dem du vil ud tilWink
Det kan du så have ret i, altså det med, at 2 af dem der kommer har eller har haft Pioneer receiver. Men nu kan jeg så ikke bare stampe folk op af jordenWink

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Allan Olesen
Skrevet den: 25-November-2009 kl. 22:43
Nu skal i være søde ved hother. Han havde ikke tid til at udtænke et testkoncept fra bunden, så han tog udgangspunkt i en anden invitation, han havde liggende. Det var så en invitation til en næsehjulstest, arrangeret af en kendt canadisk flyfabrikant...




Skrevet af: Hother
Skrevet den: 25-November-2009 kl. 22:46
@mkirkelund, tja, nu er dette jo ikke på nogen måde en videnskabelig sammenligningssammenkomst, og jeg havde da gerne set andre på banen. Men jeg kender da flere at gutterne godt nok til, at der bliver givet deres ærlige mening. Og mon der efterhånden som aften udvikler sig bliver smidt et eller andet - andet i skuffen. Vi får seSmile
 
Når jeg valgte Closer to music, skyldes det jo, at den somCD nærmest er uangribelig


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 25-November-2009 kl. 22:50
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Nu skal i være søde ved hother. Han havde ikke tid til at udtænke et testkoncept fra bunden, så han tog udgangspunkt i en anden invitation, han havde liggende. Det var så en invitation til en næsehjulstest, arrangeret af en kendt canadisk flyfabrikant...


LOL Nej, jeg synes nu konceptet er okay, når der nu kan er 4 i alt, så alle den samme udgangspunktTongue lige som en næsehjulsfabrikantLOL


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: mkirkelund
Skrevet den: 25-November-2009 kl. 22:50
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

@mkirkelund, tja, nu er dette jo ikke på nogen måde en videnskabelig sammenligningssammenkomst, og jeg havde da gerne set andre på banen. Men jeg kender da flere at gutterne godt nok til, at der bliver givet deres ærlige mening. Og mon der efterhånden som aften udvikler sig bliver smidt et eller andet - andet i skuffen. Vi får seSmile
 
Når jeg valgte Closer to music, skyldes det jo, at den somCD nærmest er uangribelig


Jamen jeg vil da sikkert også synes det lyder skide godt. Jeg kender udmærket lyden i dine Elac og lyden i din Pioneer, dog ikke hørt sammen. Men derfor mener jeg stadigt der er ting som er bedre, og det er DET som ALTID, er blevet sagt i tråde, hvor du mener folk siger den er ringe.




Skrevet af: mgmg
Skrevet den: 25-November-2009 kl. 23:35
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Men jeg tror du har misforstået forsøget en kende, for som jeg har tidligere skrevet, så forestiller jeg mig ikke, at mit setup er på højde med en dedikeret stereo setup af høj kvalitet
 
Det havde jeg nu læst.
 
Det jeg mente var, at for rigtigt at kunne vurdere forstærkerens kvalitet, bør man have ordentlige højttalere tilsluttet (... formuleret som et spørgsmål).
 


-------------
Kuro


Skrevet af: Asklepios
Skrevet den: 25-November-2009 kl. 23:48
Jeg ved nu ikke om det er en desideret ulempe at jeg ahr haft både Pioneer reciever og Elac højtalere. Jeg kender dermed til hvordan de performer sammen, og med en masse andet udstyr jeg har haft herhjemme.
Jeg er nu mere en stereo-mand, og har omlagt mit set-up til det. Min sammenligning vil derfor blive mod mit nuværende... Men kan sagtens vurdere Hothers ift. mine andre set-ups.
Om det så kommer jeg andre til gode, det må i selv vurdere! Vvi andre skal bare hygge med øl, kage og god musik... Wink


-------------
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables








Skrevet af: Fanastril
Skrevet den: 26-November-2009 kl. 00:49
Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Men kan sagtens vurdere Hothers ift. mine andre set-ups.


Givet alle de ukontrollerbare parametre (rum, musik, social kontekst mm) tror jeg med respekt at melde en sådan a-synkron sammenligning ikke er meget værd.

Måske sku' vi en dag ha en reell test, med double-blind af Marantz, Pioneer og effektblokker, samt et par middle- og highend højttalere.  Med en http://www.av-cables.dk/lydkabler/phono_kabel/phono_switch_splitter/hq_3vejs_phono_omskifterboks_guldbelagt_945_da.html - sådan eller to er det ikke al verden at skabe en tilnærmet videnskabelig test.


Skrevet af: p.las
Skrevet den: 26-November-2009 kl. 08:19

jeg kan huske at deltagerne til bd shoot out, ved otto ,blev kaldt for rygklappere. Hvori ligger forskellen?      Bortset fra at vi havde flere komponenter til sammenligning

 


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio


Skrevet af: Tarkin
Skrevet den: 26-November-2009 kl. 11:12
Efter at have set Lars' artikel om besøget på ELAC fabrikken, får man da helt blod på tanden for at høre et par ELAC højttalere som dine, John, og så tilmed i kombination med en super Pioneer receiver og afspiller... Tongue
Men det må så blive en anden god gang. I må have jer en hyggelig aften!
Mvh en rygklapper


Skrevet af: p.las
Skrevet den: 26-November-2009 kl. 12:06
Oprindeligt skrevet af Tarkin Tarkin skrev:

Efter at have set Lars' artikel om besøget på ELAC fabrikken, får man da helt blod på tanden for at høre et par ELAC højttalere som dine, John, og så tilmed i kombination med en super Pioneer receiver og afspiller... Tongue
Men det må så blive en anden god gang. I må have jer en hyggelig aften!
Mvh en rygklapper
 
jeg forstår dit hint
men man skal sku ikke kaste med sten , når man selv bor i glashus


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 26-November-2009 kl. 12:20
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

jeg kan huske at deltagerne til bd shoot out, ved otto ,blev kaldt for rygklappere. Hvori ligger forskellen?      Bortset fra at vi havde flere komponenter til sammenligning

Det kan jeg ikke huske - Man kan ganske enkelt ikke bevise at en Pioneer er god/bedre/dårlige/værrere ift. andre receivere hvis ikke man har sat dem op til lytte test i samme rum, med samme anlæg, og indenfor kort tidsrum.

Da hensigten nemlig var at bevise Pioneer kan mænge sig med konkurrenterne, så bør man i det mindste gøre det muligt at bedømme. Det andet er ikke andet end rygklappen.


Som jeg ser det er beskyldningerne ikke på at Pioneer ikke kan spille stereo, men nærmere at der er andre alternativer som gør det bedre, til trods for at Pioneer ligger i den dyre ende. Det virker mere som en reklame for Pioneer end en egentlig testOuch.


Men Jeg håber da stadig i får en god aftenTongue



Skrevet af: JesA
Skrevet den: 26-November-2009 kl. 12:48
Tja, med risiko for at blive kaldt "fordumsfuld", vil jeg vædde 10 Pio receivere på at "resultatet" af Hothers "testaften" vil blive een stor, enig Wink, lovprisning af Pioneer receiveren....- der vil blive beskrevet i hyldest-omvundne - og lange - vendinger her på sitet LOL......MARK MY WORDS!
 
Når alt dette er sagt, så lyder det da super hyggeligt med kage og øl/vin, og håber at I alle får en dejlig aften - bare at I lader være med at kalde det en "test af Pioneers LX 71' stereo-egenskaber" Dead
 
( - Og nej, jeg siger IKKE at Pio LX71 IKKE er en rigtig god receiver - også i stereo - siger blot at dette IKKE er måden at bevise det på)
 
MVH


Skrevet af: Asklepios
Skrevet den: 26-November-2009 kl. 12:53
Oprindeligt skrevet af Fanastril Fanastril skrev:

Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Men kan sagtens vurdere Hothers ift. mine andre set-ups.


Givet alle de ukontrollerbare parametre (rum, musik, social kontekst mm) tror jeg med respekt at melde en sådan a-synkron sammenligning ikke er meget værd.

Måske sku' vi en dag ha en reell test, med double-blind af Marantz, Pioneer og effektblokker, samt et par middle- og highend højttalere.  Med en http://www.av-cables.dk/lydkabler/phono_kabel/phono_switch_splitter/hq_3vejs_phono_omskifterboks_guldbelagt_945_da.html - sådan eller to er det ikke al verden at skabe en tilnærmet videnskabelig test.

Du har ret, det bliver ikke en A/B sammenligning, hvilken er bedst... Det bliver en test af Hothers samlede set-up, hvor referencen er mit eget set-up + det jeg har hørt af andres. Du kan heller ikke A/B sammenligne når du lytter ved en forhandler eller flere forskellige forhandlere. Men du finder hurtigt ud af om det er noget du vil have hjem til test.... Wink
Om X så lige er en tand bedre end Y på nogle punkter, men Z er bedre end X end Y på andre, det kan jeg selvfølgelig ikke sige. Men jeg kan sige at A,B,C osv. måtte blive hjemme, da de var klart dårligere end Z,Y og Z.
For mig, hvis jeg skal vurderer hans set-up, så går det ikke på at finde nye apparater, ej heller hvilket mærke. Det er udelukkende en vurdering af samlet set-up, hvor jeg kender musikken og ved hvad jeg skal lytte til (hvis jeg får lov til at sætte min test skive påWink).


-------------
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables








Skrevet af: Asklepios
Skrevet den: 26-November-2009 kl. 12:58
Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

Tja, med risiko for at blive kaldt "fordumsfuld", vil jeg vædde 10 Pio receivere på at "resultatet" af Hothers "testaften" vil blive een stor, enig Wink, lovprisning af Pioneer receiveren....- der vil blive beskrevet i hyldest-omvundne - og lange - vendinger her på sitet LOL......MARK MY WORDS!
 
Når alt dette er sagt, så lyder det da super hyggeligt med kage og øl/vin, og håber at I alle får en dejlig aften - bare at I lader være med at kalde det en "test af Pioneers LX 71' stereo-egenskaber" Dead
 
( - Og nej, jeg siger IKKE at Pio LX71 IKKE er en rigtig god receiver - også i stereo - siger blot at dette IKKE er måden at bevise det på)
 
MVH

Sikker på du vil tage den op med mig... Wink Jeg kommer fra et stereosæt til over 100K, så hvis der ingen forskel er, så skal jeg sgu sælge ud af udstyret!  LOL

Nej, jeg vil være fair og flink. Jeg vil da ikke skrive noget direkte nedladende om Hothers set-up. Men vil vurdere det udfra pris og hvad det yder... Har det mangler eller falder igennem, så vil jeg også beskrive det! Smile

Når der er sagt, så er testen svag. Helt enig. Der burde være valgfrihed af musik, flere set-ups og evt. mulighed for blinding, gerne dobbelt.
Bortset fra det, så kan man da god vurdere et set-up. Dog bliver det ikke til anbefalinger, eller A/B sammenligninger, men en vurdering ligesom hvis en student var til eksamen. Smile


-------------
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables








Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 26-November-2009 kl. 13:17
Det kan ikke altid betale sig at være en flink fyr. Så får man bare på puklen, for det ene og det andet.
Jeg vil da glæde mig til at læse resultatet, af hvad i kommer frem til. Og i skal nok få en hyggelig aften.Smile


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 26-November-2009 kl. 13:17
Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

Tja, med risiko for at blive kaldt "fordumsfuld", vil jeg vædde 10 Pio receivere på at "resultatet" af Hothers "testaften" vil blive een stor, enig Wink, lovprisning af Pioneer receiveren....- der vil blive beskrevet i hyldest-omvundne - og lange - vendinger her på sitet LOL......MARK MY WORDS!
 
Når alt dette er sagt, så lyder det da super hyggeligt med kage og øl/vin, og håber at I alle får en dejlig aften - bare at I lader være med at kalde det en "test af Pioneers LX 71' stereo-egenskaber" Dead
 
( - Og nej, jeg siger IKKE at Pio LX71 IKKE er en rigtig god receiver - også i stereo - siger blot at dette IKKE er måden at bevise det på)
 
MVH

Sikker på du vil tage den op med mig... Wink Jeg kommer fra et stereosæt til over 100K, så hvis der ingen forskel er, så skal jeg sgu sælge ud af udstyret!  LOL

Nej, jeg vil være fair og flink. Jeg vil da ikke skrive noget direkte nedladende om Hothers set-up. Men vil vurdere det udfra pris og hvad det yder... Har det mangler eller falder igennem, så vil jeg også beskrive det! Smile

Når der er sagt, så er testen svag. Helt enig. Der burde være valgfrihed af musik, flere set-ups og evt. mulighed for blinding, gerne dobbelt.
Bortset fra det, så kan man da god vurdere et set-up. Dog bliver det ikke til anbefalinger, eller A/B sammenligninger, men en vurdering ligesom hvis en student var til eksamen. Smile
 
Du får mulighed for at afspille alt hvad du vil Simon (hvis det da er til at holde ud at høre påLOL). Restriktionerne var primært i fald at der var flere forskellige "grupper" der kom forbi på besøg.
 
Og ja jeg håbder da bestemt at dit stereo setup er bedre end mit - ellers er der da noget galtLOL 


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Asklepios
Skrevet den: 26-November-2009 kl. 13:20
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Det kan ikke altid betale sig at være en flink fyr. Så får man bare på puklen, for det ene og det andet.
Jeg vil da glæde mig til at læse resultatet, af hvad i kommer frem til. Og i skal nok få en hyggelig aften.Smile
 
Nej, man skal åbenbart helst være en kritisk, forstokket, og fjendsk gammel knark for at være på dette site! Tongue


-------------
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables








Skrevet af: Asklepios
Skrevet den: 26-November-2009 kl. 13:21
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

Tja, med risiko for at blive kaldt "fordumsfuld", vil jeg vædde 10 Pio receivere på at "resultatet" af Hothers "testaften" vil blive een stor, enig Wink, lovprisning af Pioneer receiveren....- der vil blive beskrevet i hyldest-omvundne - og lange - vendinger her på sitet LOL......MARK MY WORDS!
 
Når alt dette er sagt, så lyder det da super hyggeligt med kage og øl/vin, og håber at I alle får en dejlig aften - bare at I lader være med at kalde det en "test af Pioneers LX 71' stereo-egenskaber" Dead
 
( - Og nej, jeg siger IKKE at Pio LX71 IKKE er en rigtig god receiver - også i stereo - siger blot at dette IKKE er måden at bevise det på)
 
MVH

Sikker på du vil tage den op med mig... Wink Jeg kommer fra et stereosæt til over 100K, så hvis der ingen forskel er, så skal jeg sgu sælge ud af udstyret!  LOL

Nej, jeg vil være fair og flink. Jeg vil da ikke skrive noget direkte nedladende om Hothers set-up. Men vil vurdere det udfra pris og hvad det yder... Har det mangler eller falder igennem, så vil jeg også beskrive det! Smile

Når der er sagt, så er testen svag. Helt enig. Der burde være valgfrihed af musik, flere set-ups og evt. mulighed for blinding, gerne dobbelt.
Bortset fra det, så kan man da god vurdere et set-up. Dog bliver det ikke til anbefalinger, eller A/B sammenligninger, men en vurdering ligesom hvis en student var til eksamen. Smile
 
Du får mulighed for at afspille alt hvad du vil Simon (hvis det da er til at holde ud at høre påLOL). Restriktionerne var primært i fald at der var flere forskellige "grupper" der kom forbi på besøg.
 
Og ja jeg håbder da bestemt at dit stereo setup er bedre end mit - ellers er der da noget galtLOL 
Det er til at holde ud at høre på, der er lidt forskelligt. Wink En hjemme lavet CD, i bedste kvalitet - altså ikke Mp3 el.lign. Men rippet fra CD direkte til HDD i FLAC, hvorefter det brændes som en audio CD i uden tab. Smile

-------------
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables








Skrevet af: Tarkin
Skrevet den: 26-November-2009 kl. 13:21
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Oprindeligt skrevet af Tarkin Tarkin skrev:

Efter at have set Lars' artikel om besøget på ELAC fabrikken, får man da helt blod på tanden for at høre et par ELAC højttalere som dine, John, og så tilmed i kombination med en super Pioneer receiver og afspiller... Tongue
Men det må så blive en anden god gang. I må have jer en hyggelig aften!
Mvh en rygklapper
 
jeg forstår dit hint
men man skal sku ikke kaste med sten , når man selv bor i glashus
Og man kan ikke både blæse og have rent mel i posen... Wink


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 26-November-2009 kl. 13:23
Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Det kan ikke altid betale sig at være en flink fyr. Så får man bare på puklen, for det ene og det andet.
Jeg vil da glæde mig til at læse resultatet, af hvad i kommer frem til. Og i skal nok få en hyggelig aften.Smile
 
Nej, man skal åbenbart helst være en kritisk, forstokket, og fjendsk gammel knark for at være på dette site! Tongue
Thumbs Up
Det er ikke engang løgn. Jeg har læst med længe her, og har ikke kunnet finde ud af hvorfor der er flere som kører det så langt ud. Det er jo ikke en prof lytning det skal være.


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Asklepios
Skrevet den: 26-November-2009 kl. 13:27
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Det kan ikke altid betale sig at være en flink fyr. Så får man bare på puklen, for det ene og det andet.
Jeg vil da glæde mig til at læse resultatet, af hvad i kommer frem til. Og i skal nok få en hyggelig aften.Smile
 
Nej, man skal åbenbart helst være en kritisk, forstokket, og fjendsk gammel knark for at være på dette site! Tongue
Thumbs Up
Det er ikke engang løgn. Jeg har læst med længe her, og har ikke kunnet finde ud af hvorfor der er flere som kører det så langt ud. Det er jo ikke en prof lytning det skal være.
Nææ, jeg foprstår det heller ikke rigtigt. Vi skal bare hygge med lidt god musik og stoppen i hovedet. Herefter følger der en beretning af lytteaftenens forløb.
Der sker gange mange om måneden, på den konkurrenrende side, og de tilbud tages imod med kyshånd. Der er heller ingen brok når der aflægges "stemningsrapporter"... tvætom tages de imod med spænding, at læse en analyse og super high-end setups og andre eksotiske ting.
Der lader andre sig inspirerer og tager selv ud og kritisk lytter eller A/B sammenligner hvis man vil! Smile


-------------
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables








Skrevet af: Hother
Skrevet den: 26-November-2009 kl. 13:29
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Det kan ikke altid betale sig at være en flink fyr. Så får man bare på puklen, for det ene og det andet.
Jeg vil da glæde mig til at læse resultatet, af hvad i kommer frem til. Og i skal nok få en hyggelig aften.Smile
Ja, jeg må indrømme, at jeg både kan blive skuffet og rystet når man læser visse af indlæggene. Og så man man jo bare sige ....nå...Confused
 
Jep Flemming, det bliver en god aften, for jeg kender jo de fleste af deltagerneTongue


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: JesA
Skrevet den: 26-November-2009 kl. 13:29
Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Det kan ikke altid betale sig at være en flink fyr. Så får man bare på puklen, for det ene og det andet.
Jeg vil da glæde mig til at læse resultatet, af hvad i kommer frem til. Og i skal nok få en hyggelig aften.Smile
 
Nej, man skal åbenbart helst være en kritisk, forstokket, og fjendsk gammel knark for at være på dette site! Tongue
 
Nu er JEG heldigvis ikke hverken forstokket, fjendsk eller gammel ( sådan da)......men "kritisk"...tja, om det er det modsatte af "åbenhed" overfor andre holdninger/opælevelser...så..."Skyldig"Smile
 
Det som jeg synes er så pokkers ærgeligt med Hother, og hans store kompetancer her på sitet i øvrigt, er at han ikke vælger at bruge disse kompetancer uvildigt OG med en åben/imødekommende tilgang til de "modspil" han modtager herinde. Og oplever en "fornærmethed" når han bliver gået påklingen. Selv synes jeg da det kunne være pokkers hyggeligt - og lærerigt - at invitere Hother til min residens for at teste hans Pio med min nye påtænkte Yamaha rs-v1900 til en stereo/surround shootout. DET ville være "progressivt", Og er sikker på at Hother er et overordentligt godt selskab - og det kan jeg - tro det eller ej, såmænd også være Big smile
 
MVH
 
 


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 26-November-2009 kl. 13:34
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Det kan ikke altid betale sig at være en flink fyr. Så får man bare på puklen, for det ene og det andet.
Jeg vil da glæde mig til at læse resultatet, af hvad i kommer frem til. Og i skal nok få en hyggelig aften.Smile
Ja, jeg må indrømme, at jeg både kan blive skuffet og rystet når man læser visse af indlæggene. Og så man man jo bare sige ....nå...Confused
 
Jep Flemming, det bliver en god aften, for jeg kender jo de fleste af deltagerneTongue
Det gør du vel. Du handler jo med alle folk, og kommer lidt omkring. Og hos mig. Og det var da kun en fornøjelse.
Det er det nu med mange af dem jeg har mødt ang. lidt forskelligt.
Hvornår skal i så være sammen= Det er mere så jeg kan se frem til resultatet.Big smile


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Asklepios
Skrevet den: 26-November-2009 kl. 13:35
Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Det kan ikke altid betale sig at være en flink fyr. Så får man bare på puklen, for det ene og det andet.
Jeg vil da glæde mig til at læse resultatet, af hvad i kommer frem til. Og i skal nok få en hyggelig aften.Smile
 
Nej, man skal åbenbart helst være en kritisk, forstokket, og fjendsk gammel knark for at være på dette site! Tongue
 
Nu er JEG heldigvis ikke hverken forstokket, fjendsk eller gammel ( sådan da)......men "kritisk"...tja, om det er det modsatte af "åbenhed" overfor andre holdninger/opælevelser...så..."Skyldig"Smile
 
Det som jeg synes er så pokkers ærgeligt med Hother, og hans store kompetancer her på sitet i øvrigt, er at han ikke vælger at bruge disse kompetancer uvildigt OG med en åben/imødekommende tilgang til de "modspil" han modtager herinde. Og oplever en "fornærmethed" når han bliver gået påklingen. Selv synes jeg da det kunne være pokkers hyggeligt - og lærerigt - at invitere Hother til min residens for at teste hans Pio med min nye påtænkte Yamaha rs-v1900 til en stereo/surround shootout. DET ville være "progressivt", Og er sikker på at Hother er et overordentligt godt selskab - og det kan jeg - tro det eller ej, såmænd også være Big smile
 
MVH
 
 
Det var nu ikke møntet på nogle personligt... Wink Men der er desværre en lidt kedelig tendens til at tonen er blevet hådere, og folk er blevet mere kritiske (både "i angreb og forsvar"). Det syntes jeg er lidt ærgeligt.... Men det skal selvfølgelig ikke ødelægge det et fora er til for, diskusion, refleksion og forhåbentlig ny viden! Smile

Jeg er dog helt enig med dig i "testen". Men dog kan man sagtens lave en vurdering uden at lave en sammenligning. Jeg kan godt sige hvad reciever og højtalere kan, og hvad de ikke kan.
Men jeg kan selvfølgelig ikke sige noget ang. hvad der ville have været bedre - og hvor meget der skulle skiftes. Nu har jeg dog hørt MANGE højtalere i mange prisklasser, så dem er jeg bedre i stand til at vurdere end en reciever! Smile
Så må du jo inveterer en anden gang, så skal vi gerne komme og lytte og vurdere! Wink

Hvordan der iøvrigt bliver talt/kommunikeret/taget imod og svaret på kritik fra medlemmer, det syntes jeg ikke skal ødelægge og influerer på den kommende lytte aften! Smile


-------------
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables








Skrevet af: Hother
Skrevet den: 26-November-2009 kl. 13:37
Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Det kan ikke altid betale sig at være en flink fyr. Så får man bare på puklen, for det ene og det andet.
Jeg vil da glæde mig til at læse resultatet, af hvad i kommer frem til. Og i skal nok få en hyggelig aften.Smile
 
Nej, man skal åbenbart helst være en kritisk, forstokket, og fjendsk gammel knark for at være på dette site! Tongue
 
Nu er JEG heldigvis ikke hverken forstokket, fjendsk eller gammel ( sådan da)......men "kritisk"...tja, om det er det modsatte af "åbenhed" overfor andre holdninger/opælevelser...så..."Skyldig"Smile
 
Det som jeg synes er så pokkers ærgeligt med Hother, og hans store kompetancer her på sitet i øvrigt, er at han ikke vælger at bruge disse kompetancer uvildigt OG med en åben/imødekommende tilgang til de "modspil" han modtager herinde. Og oplever en "fornærmethed" når han bliver gået påklingen. Selv synes jeg da det kunne være pokkers hyggeligt - og lærerigt - at invitere Hother til min residens for at teste hans Pio med min nye påtænkte Yamaha rs-v1900 til en stereo/surround shootout. DET ville være "progressivt", Og er sikker på at Hother er et overordentligt godt selskab - og det kan jeg - tro det eller ej, såmænd også være Big smile
 
MVH
 
 
Nej, jeg bliver ikke fornærmet ellers hvad du ellers kan få ud af det, jeg bliver nærmere skuffet. Og det bliver jeg fordi, at mine intensioner, som egentligt er meget godt formuleret af Simon, bliver fordrejet i en grad som jeg ikke havde forestillet mig. Og alt andet lige så mener jeg, at jeg er uvildig "I just happens to own a Pioneer". Det betyder bestemt ikke at jeg ikke anerkender der er andre receiver der bedre - alt afhængig af brugernes krav og ønsker.Smile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: sommelle
Skrevet den: 26-November-2009 kl. 13:43
John, for po...r, hvorfor skal du også bo i et yderområde?? Jeg ville rigtig gerne kommer, 250km hver vej er bare for langt.
Jeg håber i får en hyggelig aften og glæder mig til at høre hved i kommer frem tilSmile


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 26-November-2009 kl. 13:45
Utroligt at dette emne kan udvikle sig sådan. Holther ønsker jo bare at vise hans anlæg frem. Det kan da kun være positivt for dem som deltager og Holther selv. Mon ikke de måske har nogle forslag for ændringer af indstillinger eller ligende.

Hvorfor er der ikke nogle andre som inviterer Holther på besøg, så han kan høre jeres anlæg. Det kunne jo være at i på den måde kunne overbevise ham om at der findes andet end Pioneer i verden.

Håber i får en god lytte aften.


Skrevet af: JesA
Skrevet den: 26-November-2009 kl. 13:46
Hother; jeg er såmænd ikke i tvivl om at dine intentioner, dybest set, er velmenende. Du har bare en pokkers uheldig tendens til at fremhæve Pio ved enhver given lejlighed - det medfører opfattelse af ikke-uvildighed. men alt det - og mere til har vi to jo været igennem tidligere.
 
Det ændrer dog ingenlunde på at om du en dag har lyst til at stille op til et hyggeligt samvær med din Pio under armen, vil jeg med største fornøjelse se frem til at byde et glas vin og udveksle erfaringer & meninger. Tænk ??......måske vil vores "gensidige ugensidighed" i virkeligheden ikke være så stor. Og om ikke andet, vil vi blive en (hi-fi)erfaring rigere/klogere.....
 
MVH


Skrevet af: Asklepios
Skrevet den: 26-November-2009 kl. 13:50
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Utroligt at dette emne kan udvikle sig sådan. Holther ønsker jo bare at vise hans anlæg frem. Det kan da kun være positivt for dem som deltager og Holther selv. Mon ikke de måske har nogle forslag for ændringer af indstillinger eller ligende.

Hvorfor er der ikke nogle andre som inviterer Holther på besøg, så han kan høre jeres anlæg. Det kunne jo være at i på den måde kunne overbevise ham om at der findes andet end Pioneer i verden.

Håber i får en god lytte aften.
Lige mine ord - godt sagt lahan... Thumbs Up

-------------
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables








Skrevet af: sani
Skrevet den: 26-November-2009 kl. 13:57
som en af mine gode vener har sagt en gang
 
 Heart" der hele hendler om musik"Heart 
 
der er trods alt en dyr hoby vi alle samen har og elsker Wink , hvis jeg kune nojes med en bilig "denver" anleg fra bilka så vil livet være letere  .... men bestemt ikke sjovere


-------------
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv


Skrevet af: p.las
Skrevet den: 26-November-2009 kl. 14:21
jeg er meget enig
MEN jeg blev sku trådt over tæerne da jeg + andre blev kaldt for en rygklapper af hother. da vores konklusion på bd shoot out ned ved Otto blev , at Denonen var bedre som dvd afspiller , end pioneer LX 91. den komsammen fik vi sku ingen ros for.
Nu tror jeg de fleste kan huske den tråd, som bla forgik i hothers egen tråd og en OPPO bedre end dvd afspiller lign ting.
jeg er stor tilhænger af at man skal behandle andre ,som man selv vil behandles


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 26-November-2009 kl. 14:28
Jesus chr.. jeg ved ike om det er svært at forstå, men går hele denne diskussion ikke ud på én stor misforståelse, hvor Hother tror at fordi man siger den er dårligere end de andre receivere, ikke kan spille stereo overhovedet?

God hjælp mig, men alle anlæg kan spille, nogle gør det bare bedre end andre, og hvis man vil bevise Pioneer'en kan stå distancen, så skal man altså SAMMENLIGNE direkte med andet udstyr. Det duer sq ikke at sætte en CD på et tilfældigt anlæg for at konstatere om det spiller stereo godt; det skal spille mod andet udstyr. Ellers er man ikke i stand til at bedømme noget.

Jeg synes det er trælst at man ikke kan afholde en test ordentligt - hvis man vil bevise noget, så skal man gøre det så resultaterne ikke kan vendes og drejes til nogens fordel. Det skal være hårde facts: X = 4,0 eller hvad pokker man vil. Det er her humlen er, for uden egentlig reference og konkurrence kan man ikke bedømme om hvilken der spiller godt i stereo. Thats it.

Jeg håber at i får en hyggelig aften i hinandens nærvær, men alt hvad der bliver sagt om receiveren tørrer jeg mildt sagt røv i. Jeg vil da gerne invitere folk med hjem til mig og lytte på mit anlæg, og det har mkirkelund været, men uden folk tager noget grej med selv at sætte det op imod vil jeg ikke høre noget om at det ene spiller bedre end det andet.

Og Hother, du er blevet inviteret for lang tid siden, og du er stadig velkommen, hvis ikke du er blevet for irriteret over min kritiske tilgang til dit projektThumbs Up


Skrevet af: Haapanen
Skrevet den: 26-November-2009 kl. 14:38

En god kage kan vel også påvirke dømmekraften ^^



Skrevet af: mkirkelund
Skrevet den: 26-November-2009 kl. 14:40
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Jesus chr.. jeg ved ike om det er svært at forstå, men går hele denne diskussion ikke ud på én stor misforståelse, hvor Hother tror at fordi man siger den er dårligere end de andre receivere, ikke kan spille stereo overhovedet?

God hjælp mig, men alle anlæg kan spille, nogle gør det bare bedre end andre, og hvis man vil bevise Pioneer'en kan stå distancen, så skal man altså SAMMENLIGNE direkte med andet udstyr. Det duer sq ikke at sætte en CD på et tilfældigt anlæg for at konstatere om det spiller stereo godt; det skal spille mod andet udstyr. Ellers er man ikke i stand til at bedømme noget.

Jeg synes det er trælst at man ikke kan afholde en test ordentligt - hvis man vil bevise noget, så skal man gøre det så resultaterne ikke kan vendes og drejes til nogens fordel. Det skal være hårde facts: X = 4,0 eller hvad pokker man vil. Det er her humlen er, for uden egentlig reference og konkurrence kan man ikke bedømme om hvilken der spiller godt i stereo. Thats it.

Jeg håber at i får en hyggelig aften i hinandens nærvær, men alt hvad der bliver sagt om receiveren tørrer jeg mildt sagt røv i. Jeg vil da gerne invitere folk med hjem til mig og lytte på mit anlæg, og det har mkirkelund været, men uden folk tager noget grej med selv at sætte det op imod vil jeg ikke høre noget om at det ene spiller bedre end det andet.

Og Hother, du er blevet inviteret for lang tid siden, og du er stadig velkommen, hvis ikke du er blevet for irriteret over min kritiske tilgang til dit projektThumbs Up


Jeg kunne ikke være mere enig. Og det er svært for mig at tage det seriøst, når man ikke må bringe udstyr med til sammenligning....

Men håber da I alle får en hyggelig aften.

I kan forvente at jeg også inviterer til lyt, når jeg engang får anlæg. :-)



Print side | Luk vindue