Profiber m/ Tilgin router
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: IP TV og WebTV
Forumbeskrivelse: TV via bredbånd, fiber og internet. TDC TV, Telia TV, YouSee WebTV m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=71067
Udskrevet den: 04-December-2024 kl. 20:47
Emne: Profiber m/ Tilgin router
Skrevet af: koxxxx
Emne: Profiber m/ Tilgin router
Skrevet den: 26-November-2009 kl. 20:41
Hej venner
Nå, for jer som er interesseret i den nye Tilgin router fra Profiber, kan jeg oplyse, at der bliver kørt test hos private i øjeblikket. Jeg er selv blevet "udvalgt" til at få den installeret, så jeg er mega spændt på om den kører optimalt. Men det er jeg nu ikke i tvivl om, da Pofiber højst sansynligt ikke vil lave den samme bummert igen, som med de foregående routere :)
Jeg får den sat op på mandag kl. 08:00. Ja der kommer rent faktisk en tekniker for at sætte den til :)
Jeg skal nok melde tilbage med info når den kører.
Mvh koxxxx
------------- Philips 52PFL9632D
Panasonic BD55
Onkyo TX-SR706
Focal 4xSib, 1xSib XL, Cub 2
TviX HD M-6500A + PCH C-200
|
Svar:
Skrevet af: MJ (udmeldt)
Skrevet den: 26-November-2009 kl. 20:55
Øj hvor spændende... (jeg er ikke sarkastisk!).
Men synes godt nok det er ringe at de reklamerer med at IPTV og Internet ikke berører hinanden når de udemærket er klar over, at det netop gør.
Venter spændt på, forhåbenligt, gode tilbagemeldinger! :D
|
Skrevet den: 26-November-2009 kl. 21:01
Kan godt forstå dig, har selv har MANGE problemer med hastigheden vs. IPTV hakken. Skiftede til DIR-655 + ATA adapter til telefoni og nu kører det fint. Men glæder mig til at få "rigtig" løsning.
Panasonic BD55
Onkyo TX-SR706
|
Skrevet af: Parabolen
Skrevet den: 26-November-2009 kl. 21:52
koxxxx skrev:
Hej venner
Nå, for jer som er interesseret i den nye Tilgin router fra Profiber, kan jeg oplyse, at der bliver kørt test hos private i øjeblikket. Jeg er selv blevet "udvalgt" til at få den installeret, så jeg er mega spændt på om den kører optimalt. Men det er jeg nu ikke i tvivl om, da Pofiber højst sansynligt ikke vil lave den samme bummert igen, som med de foregående routere :)
Jeg får den sat op på mandag kl. 08:00. Ja der kommer rent faktisk en tekniker for at sætte den til :)
Jeg skal nok melde tilbage med info når den kører.
Mvh koxxxx
| Jeg ser også frem til at høre mere da jeg først forventer at tilgå fiberpakken når problemet med Tilginboks og router er løst.
Ser frem til at høre nærmere.
------------- /Erik
|
Skrevet af: dvidebaek
Skrevet den: 01-December-2009 kl. 01:15
Venter spændt på at høre om dine erfaringer med den nye tilgin router
|
Skrevet af: Tine M.
Skrevet den: 02-December-2009 kl. 22:11
Skidt tegn, at manden ikke har været på en uge nu. Jeg tror bare, jeg beholder min nuværende router.
|
Skrevet af: FasTrak
Skrevet den: 07-December-2009 kl. 17:43
Er det den her router der bliver testet? http://www.tilgin.com/Products/Ethernet-access/HG152033/ - http://www.tilgin.com/Products/Ethernet-access/HG152033/
|
Skrevet af: Ozzy
Skrevet den: 08-December-2009 kl. 10:30
Efter hvad jeg ved så hedder den HG1311
|
Skrevet den: 08-December-2009 kl. 15:15
Okay men er det ikke kun HG 1351 og HG 1358 der er en gigabit router?
|
Skrevet den: 08-December-2009 kl. 15:18
Fas jo HG1311 er kun 100/100Mbit og Wireless G, hvor i mod 1351 er Gbit wan 7 x 100mbit lan og Wireless N
|
Skrevet den: 08-December-2009 kl. 15:31
Ozzy det vil så sige at tilgin routeren ikke er beder end linksys WRP 400? hvorfor vil de så teste en ny?
|
Skrevet den: 08-December-2009 kl. 15:48
Jeg har set den i test, og den klare tingen meget meget bedre end linksys routeren gør.
den klare nemt 3 tv bokse, 2 HD + 1 SD kanal, og 50Mbit, så selv om det er en 100MBit router så klare den det fuldt ud.
|
Skrevet den: 08-December-2009 kl. 16:19
Lyder super glæder mig til at høre hvad koxxxx synes om den.
|
Skrevet af: b0nde
Skrevet den: 08-December-2009 kl. 19:28
FasTrak skrev:
Ozzy det vil så sige at tilgin routeren ikke er beder end linksys WRP 400? hvorfor vil de så teste en ny? |
Lad være med at blive snydt af "gigabit" betegnelsen. Du vil alligevel ikke foreløbig kunne maxe det ud alligevel.
Nu har jeg ikke selv Profiber, men problemet med de gamle routere har helt sikkert været for lidt processor-kraft i routeren. Det kræver regnekraft at route 50Mb/s fuld duplex, og måske samtidig også et IPTV-signal. Du skal op i en vis prisklasse for at have sikret dig nok power, noget som Profiber åbenbart har sparet på, da de sikkert har tænkt at ingen dog kunne finde på at have 50/50 alligevel. :P
Håber de tager disse erfaringer med over i det nye "fælles selskab".
|
Skrevet den: 08-December-2009 kl. 19:31
Det er også et problem med "sølle" 15/15, så det er ikke kun på de hurtigste forbindelser.
|
Skrevet af: Woodman
Skrevet den: 08-December-2009 kl. 20:24
Kan denne router fra D-link ikke bruges?? http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=D-Link+DVG-5802S+Wireless+N+Gigabit+Multimedia+VoIP+Gateway+&pid=511366 - http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=D-Link+DVG-5802S+Wireless+N+Gigabit+Multimedia+VoIP+Gateway+&pid=511366 Har jo det hele.
Er træt af den profiber router ,da den skal resettes hver anden dag.
|
Skrevet den: 08-December-2009 kl. 20:25
Hrm.. min har kørt i 4 uger nu uden at få taget strømmen eller anden reset - hvorfor resetter I ? (altså hvad retter det af fejl).
|
Skrevet den: 08-December-2009 kl. 20:29
Den falder i hastighed.Dag for dag.
|
Skrevet den: 08-December-2009 kl. 20:33
Træls :-( Det problem har jeg heldigvis ikke, men min chef snakker om samme problem med hans. Han har også 15/15 ligesom jeg.
Kan det være firmware relateret?
|
Skrevet den: 08-December-2009 kl. 22:11
Ved ikke om det er noget med den firmware i den router som jeg køre med nu.Har en anden router liggende som lave næste de samme fejl(her går det ud over telefonen)
Glædere mig meget til profiber får styr på det.
|
Skrevet den: 09-December-2009 kl. 08:51
Det jeg ved er at det er software relateret og derfor render man ind i de problemer.
Men mon ikke de får fikset det hos profiber.
|
Skrevet den: 09-December-2009 kl. 16:30
Er der flere her inde der har fået lov til at teste den nye router?
|
Skrevet af: VaNGoGO
Skrevet den: 09-December-2009 kl. 16:48
Jeg har lige haft en email udveksling med profiber.
Der fik jeg lovning på en ny router i starten af januar. Så mon ikke at de ruller den ud til alle på det tidspunkt
|
Skrevet den: 09-December-2009 kl. 17:20
VaNGoGO skrev:
Jeg har lige haft en email udveksling med profiber.
Der fik jeg lovning på en ny router i starten af januar. Så mon ikke at de ruller den ud til alle på det tidspunkt
| Tror du ikke kun det er alle dem der brokker sig over den der får en ny?
|
Skrevet af: rjakobsen
Skrevet den: 09-December-2009 kl. 23:53
Deres tekniske direktør lovede mig flere gange at de ville sende mig en af disse Tilgin routere, men efter 14 dage skrev jeg til ham at de godt kunne spare sig.
Min DIR-655 klarer opgaven perfekt nul reboots og TV boxen leverer super TV inkl Canal Digital osv. alt i mens jeg banker 50 mbit trafik igennem.
Deres net er hammerende godt, men deres service stinker.
Vil I tro det, manden forsøgte at forklare mig at den nye router ikke var en gigabit router for det var jo kun 50/50 de solgte og ikke gigabit .... ROFL
|
Skrevet den: 10-December-2009 kl. 08:51
rjakobsen - hvem har du snakket med derinde ??
Det er da også korrekt at den nye Tilgin router kun er 100Mbit som jeg har skrevet tidligere. Og den klare fint 50/50Mbit, med Fiber-tv :)
Men super at din Dir-655 klare det.
Hvordan med når du booter din tv boks mv ??? Kan den klare det eller hvordan ?
|
Skrevet den: 10-December-2009 kl. 14:42
Ozzy skrev:
Jeg har set den i test, og den klare tingen meget meget bedre end linksys routeren gør.
den klare nemt 3 tv bokse, 2 HD + 1 SD kanal, og 50Mbit, så selv om det er en 100MBit router så klare den det fuldt ud. |
Hmm, jeg er måske lidt negativ, men forklar mig lige hvordan man rent teknisk får 50 + 3 x 19 = 107 mbit gennem en 100 mbit router på engang, de 19 mbit er det som profiber beregner pr. tv boks.
Men jeg er ikke et øjeblik i tvivl om at den er bedre end den bette Linksys ting.
|
Skrevet den: 10-December-2009 kl. 14:45
rjakobsen skrev:
Ozzy skrev:
den klare nemt 3 tv bokse, 2 HD + 1 SD kanal, og 50Mbit, så selv om det er en 100MBit router så klare den det fuldt ud. |
Hmm, jeg er måske lidt negativ, men forklar mig lige hvordan man rent teknisk får 50 + 3 x 19 = 107 mbit gennem en 100 mbit router på engang, de 19 mbit er det som profiber beregner pr. tv boks.
Men jeg er ikke et øjeblik i tvivl om at den er bedre end den bette Linksys ting. |
Øhhh de 19Mbit hvor får du det fra ????
Og har du 3 tv bokse da ???? Og lige meget om det så var en Gbit router, så vil du ikke kunne få mere end 100Mbit igennem da deres centraller jo kun er 100/100Mbit.
|
Skrevet den: 10-December-2009 kl. 14:48
Ozzy skrev:
Det er da også korrekt at den nye Tilgin router kun er 100Mbit som jeg har skrevet tidligere. Og den klare fint 50/50Mbit, med Fiber-tv :)
Hvordan med når du booter din tv boks mv ??? Kan den klare det eller hvordan ? |
Jeg vil ikke nævne navne her, jeg ved hvem det er og det ved han sikkert også selv.
Det glæder mig hvis de endelig har fundet en router der kan løfte opgaven så de kan levere varen til deres kunder, men indtil videre så kører jeg videre på mit nuværende setup.
Og ja jeg kan fint boote min tv box på mit aktuelle setup, har DHCP kørende på min NAS box.
|
Skrevet den: 10-December-2009 kl. 15:02
Ozzy skrev:
rjakobsen skrev:
Ozzy skrev:
Men jeg er ikke et øjeblik i tvivl om at den er bedre end den bette Linksys ting. |
Øhhh de 19Mbit hvor får du det fra ????
Og har du 3 tv bokse da ???? Og lige meget om det så var en Gbit router, så vil du ikke kunne få mere end 100Mbit igennem da deres centraller jo kun er 100/100Mbit. |
De 19 mbit er tal jeg har fået i en mail fra en nu tidligere driftsansvarlig ved profiber, de sender deres kanaler i raw format og det kræver i følge hans oplysninger 91 mbit pr. stream, og de 3 bokse var sådan set det du skrev at den kunne klare, og jeg lagde så bare mine tal sammen og fik lidt mbit i overskud.
Den primære forskel på 100 mbit og gigabit routere er at den ene skal teoretisk kunne håndtere 10 gange så meget data pr. sekund som den anden, ergo vil hardwaren i en gigabit router været gearet til at levere varen lidt bedre end en typisk 100 mbit router.
Det er sjovt nok også det jeg oplever i mit setup, når jeg skifter mellem min WRP400 og min DIR-655.
Men som sagt glæder det mig hvis de har fundet en god 100 mbit router, der kan modtage 107 mbit uden problemer. Man kunne jo forestille sig at den havde lidt mere HW at gøre med end WRP400 pjevsen
|
Skrevet den: 10-December-2009 kl. 15:03
rjakobsen skrev:
Ozzy skrev:
Hvordan med når du booter din tv boks mv ??? Kan den klare det eller hvordan ? |
Jeg vil ikke nævne navne her, jeg ved hvem det er og det ved han sikkert også selv.
Det glæder mig hvis de endelig har fundet en router der kan løfte opgaven så de kan levere varen til deres kunder, men indtil videre så kører jeg videre på mit nuværende setup.
Og ja jeg kan fint boote min tv box på mit aktuelle setup, har DHCP kørende på min NAS box. |
Cool nok hvis du har fået din tv boks til at boote igennem din DIR-655 router :) Har selv læst at mange gerne vil men ikke har kunne få det til, derfor er jeg jo lidt nysgerrig :)
|
Skrevet den: 10-December-2009 kl. 15:09
Ozzy skrev:
Cool nok hvis du har fået din tv boks til at boote igennem din DIR-655 router :) Har selv læst at mange gerne vil men ikke har kunne få det til, derfor er jeg jo lidt nysgerrig :) |
jeg har beskrevet mit setup her:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=69399&title=profiber-tv-med-alternativ-router - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=69399&title=profiber-tv-med-alternativ-router
Og du er velkomne til at spørge løs.
|
Skrevet den: 10-December-2009 kl. 15:11
rjakobsen skrev:
Ozzy skrev:
Cool nok hvis du har fået din tv boks til at boote igennem din DIR-655 router :) Har selv læst at mange gerne vil men ikke har kunne få det til, derfor er jeg jo lidt nysgerrig :) |
jeg har beskrevet mit setup her:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=69399&title=profiber-tv-med-alternativ-router - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=69399&title=profiber-tv-med-alternativ-router
Og du er velkomne til at spørge løs. |
Cool, smider jeg lige til min kammi som har profiber. :) ( han er nu ellers glad for den nye tilgin router )
|
Skrevet af: pfugl
Skrevet den: 11-December-2009 kl. 07:58
At en router er megabit, fortæller kun at den indbyggede switch på lan siden kan køre megabit. Det siger ikke noget om routerens evne til at overføre fra wan til lan. Så en megabit router er ikke nødvendigvis bedre til at overføre end en 100mb router.
Profiber opgiver at 2 hd kanaler plus en sd kanal skal kunne overføres samtidig. En hd kanal tager max 19mb, og en sd ca 5mb. Så regnestykket er 43mb + 50mb til download, altså ialt 93mb. Det er worst case, og forudsætter at hd kanalerne er fuld hd dvs 1080p, hvilket der ikke er ret mange der er.
|
Skrevet den: 11-December-2009 kl. 08:51
pfugl, du har skam ret i at det ikke er sikkert at en Gbit router er bedre end en 100Mbit router, hvis den evne til at overføre data fra wan til lan er dårlig.
Som sagt jeg har set Tilgin routeren i drift, og den trækker fint 2 HD + 1SD kanal også 50Mbit. Ud over det, kan jeg fortælle dig at profibers HD kanaler ikke er max på 19Mbit, men op til 26Mbit an på hvad kanal man ser. Og deres SD kanaler er på ca 10Mbit.
Det er total lige meget om kanalen er 1080p eller ej, når ens STB kun kan vise 1080i so far, men som du selv siger, så er det meget meget få kanaler som overhovedet taget er optaget i 1080P. :)
|
Skrevet den: 11-December-2009 kl. 09:13
Jeg beklager at jeg i min iver kom til at generalisere, det er helt korrekt at man ikke kan antage at en gigabit router er bedre end en 100mbit router bare fordi den kan køre gigabit på det interne net. Og den kører sikkert kun 100mbit ud mod Profiber (det må jeg have testet en dag), men så jeg istedet konstatere at MIN Linksys WPR400 ikke lever op til opgaven som 100mbit router og at min DLink DIR-655 fint lever op til opgave at være 100mbit router med intern gigabit net.
|
Skrevet den: 11-December-2009 kl. 10:06
rjakobsen skrev:
Jeg beklager at jeg i min iver kom til at generalisere, det er helt korrekt at man ikke kan antage at en gigabit router er bedre end en 100mbit router bare fordi den kan køre gigabit på det interne net. Og den kører sikkert kun 100mbit ud mod Profiber (det må jeg have testet en dag), men så jeg istedet konstatere at MIN Linksys WPR400 ikke lever op til opgaven som 100mbit router og at min DLink DIR-655 fint lever op til opgave at være 100mbit router med intern gigabit net.
|
Du har helt ret i at Linksys routeren ikke kan route 100Mbit desværre for dem må man jo sige.
Men er ikke i tvivl om at din DIR-655 nok skal kunne klare den opgave :)
|
Skrevet den: 11-December-2009 kl. 16:02
Nu kan jeg ikke lade være med at følge op, og sammenligne jeres oplevelser omkring problemer linksys routeren. Jeg fik en mail, hvor følgende var anført:
Det er helt korrekt, at vi har et problem med vores Linksys router. Dette problem har vi først fået lokaliseret inden for de sidste par uger. vi har vidst at der var nogle kunder der var berørte, men kunne ikke finde fejlkilden.
Han skriver her, at problemet er nyt? Men hvad jeg kan forstå på jer, har I tidligere henvendt jer med problemet, og de har anerkendt det ?
Svaret er fra den 8. dec.
|
Skrevet den: 11-December-2009 kl. 18:30
Ja De har anerkendt det problem. Og tit tilbyder de at sende den anden linksys WRP 400 router ,men hvad hjælper det når den har samme sygdom.
Jeg har en extra liggende hvis den jeg køre med nu skulle drille meget mere.
|
Skrevet den: 11-December-2009 kl. 18:51
Jeg har debateret med dem over en periode på 6 måneder men kun været seriøst vedholdende de sidste 2 måneder og nu har jeg droppet det, da jeg som nævnt har løst problemet og bestilt Canal Digital pakken.
Men positivtfrir alle os Profiber kunder at de har erkendt at der er et problem.
|
Skrevet den: 26-December-2009 kl. 12:26
Jeg har lige modtaget den nye tilgin router. Når jeg kommer hjem fra familie frokosten, skal jeg nok smide en kommentar med mine erfaringer.
|
Skrevet den: 28-December-2009 kl. 21:11
Indtil videre ser det ikke for godt ud. iptv virker ikke på den, og aftensupporten henviste til dagvagten, da det var nyt for ham også.
Hastigheden er ikke blevet markant bedre, jeg ligger på omkring de 5MB/s. Med de 15% ekstra hastighed, som er en del af det garanteret båndbrede, burde jeg jo ramme 5.5MB/s minimum.
Nu ringer jeg til dag vagten i morgen også må vi se, om de kan trylle lidt :)
Der er vel ikke nogen af jer, der kender VCM koden til profiber. Kunne være det kunne speede tingene lidt op :)
|
Skrevet af: janbau
Skrevet den: 28-December-2009 kl. 21:52
hvad mener du med VCM koden ?? Er det fordi den beder om instalationskode og pinkoden ? for så tast 4 * 0 0 0 0 som pinkode .
link til tilginboks og pinkode
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=65929&KW=&title=tilginboks-og-pinkode - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=65929&KW=&title=tilginboks-og-pinkode
|
Skrevet den: 28-December-2009 kl. 22:31
Janbau: Jeg snakker om den nye tilgin router som profiber kommet med. Ikke tilgin tv boksen.
VCM koden skal routeren bruge, for at komme i kontakt med VCM serveren. VCM serveren stiller firmware og indstilinger til rådighed med videre.
http://www.tilgin.com/Products/Remote-Management/VCM1/ - http://www.tilgin.com/Products/Remote-Management/VCM1/
|
Skrevet den: 28-December-2009 kl. 22:34
Nysgerrig ... hvad dælen er en VCM kode?
|
Skrevet den: 28-December-2009 kl. 22:36
et mere direkte link til datasheet for VCM servicen / serveren (eller hvad det kaldes)
http://www.tilgin.com/Global/Marketing%20Documentation/Tilgin_VCM5_20090820.pdf - http://www.tilgin.com/Global/Marketing%20Documentation/Tilgin_VCM5_20090820.pdf
|
Skrevet af: janbau
Skrevet den: 28-December-2009 kl. 22:48
VaNGoGO skrev:
Indtil videre ser det ikke for godt ud. iptv virker ikke på den, og aftensupporten henviste til dagvagten, da det var nyt for ham også.
Hastigheden er ikke blevet markant bedre, jeg ligger på omkring de 5MB/s. Med de 15% ekstra hastighed, som er en del af det garanteret båndbrede, burde jeg jo ramme 5.5MB/s minimum.
Nu ringer jeg til dag vagten i morgen også må vi se, om de kan trylle lidt :)
Der er vel ikke nogen af jer, der kender VCM koden til profiber. Kunne være det kunne speede tingene lidt op :)
|
Det var fordi du skrev dette derfor skrev jeg som jeg gjorde .
Citat
Indtil videre ser det ikke for godt ud. iptv virker ikke på den .
|
Skrevet af: binderup
Skrevet den: 29-December-2009 kl. 10:38
Det er da utroligt at de skal gøre det så bøvlet med deres IPTV, for når man har fået sat alternative løsninger op (jeg kører nu med DIR-655 router med dnsmasq installeret på min NAS) og så spiller deres produkt med internet og tv.
Det ville være rart hvis der var 2 net udgange i deres fiberboks en til en router og en til TV boksen, så kunne man køre med egen router uden alt det bøvl.
|
Skrevet af: Sickboy
Skrevet den: 29-December-2009 kl. 11:09
Nå så fik jeg endelig en Tilgin router til test. Og wupti så er alle de problemer jeg havde med WRP400 borte. Jeg kunne med WRP400 ikke udnytte min 50/50 linje ordentligt. Jeg kom max op på 40/30, men med den nye Tilgin er der endelig kommet hul igennem. Jeg er nu helt oppe på 70/60.
Hastigheden falder heller ikke længere dag for dag, som med WRP400, hvis man altså ikke genstartede den hver dag. Udfaldene på telefonien er også forsvundet.
Jeg kan desværre ikke fortælle om IPTV kører bedre, da jeg i sin tid afmeldte dette, da det kørte lad os sige "mindre" godt. Jeg overvejer nu faktisk at prøve det igen.
Til dem som evt. måtte have problemer med den nye Tilgin, er det vigtigt I kommer til at tale med Jonas fra deres support. Han er den som har styr på Tilgin routeren. Første gang jeg startede min router op blinkede en af lysdioderne langsomt rød(tror nok det var den som hedder power), hvilket betyder opgrade failed. Jeg fik fat i Jonas, og vi lavede nogle manuelle indstillinger i routeren, så den kunne få fat i Profibers server og opdatere firmwaren. Det har bare kørt uden problemer lige siden.
|
Skrevet den: 29-December-2009 kl. 11:25
lyder godt sickboy. jeg sidder og venter i deres telefon kø lige nu :(
|
Skrevet den: 29-December-2009 kl. 11:32
@Sickboy, er der wireless i den nye router og if so, hvordan fungerer det (hvis du har testet)?
|
Skrevet den: 29-December-2009 kl. 11:55
der er wireless i den nye router dog kun B og G. Det kører dog betydelig mere stabilt end det fra linksys. Jeg kan "næsten" streame 720p over det trådløse. Det var fuldstændig utænkelig med med linksys routeren.
Som en update omkring min telefonsamtale med profiber. Jonas havde fri idag, og de andre inde på supporten følte ikke, at de havde nok viden omkring routeren. Så de vil ringe mig op i morgen.
|
Skrevet den: 29-December-2009 kl. 12:28
VaNGoGO skrev:
der er wireless i den nye router dog kun B og G. Det kører dog betydelig mere stabilt end det fra linksys. Jeg kan "næsten" streame 720p over det trådløse. Det var fuldstændig utænkelig med med linksys routeren.
|
Ser ud til at jeg forsætter på min DIR-655 for nu, næsten 720p er ikke nær godt nok, min DIR-655 streamer 1080p til min PS3 uden probs (og PS3 kan kun køre op til G).
|
Skrevet den: 29-December-2009 kl. 13:58
Jeg har ikke testet routeren wireless, da jeg selv har et trådløsts accesspoint med n-draft. Den købte jeg i sin tid, da jeg har RTP300 uden wireless. Tilgin routeren understøtter noget som hedder super-G (nej det er ikke slalom ;-)) Ifølge Jonas skulle det være næsten ligeså hurtig som n-draft.
|
Skrevet af: Fabricius
Skrevet den: 29-December-2009 kl. 18:37
Bliver den nye router udleveret til alle der brokker sig, eller er det kun særlige testpersoner indtil videre?
M.v.h.
Henrik.
|
Skrevet den: 29-December-2009 kl. 19:19
Den nye router kommer ikke før marts 2010.Har jeg fået en mail om. Og selv om jeg har brokket mig meget over linksys routeren , ja så har de ikke tilbudt mig den nye router.
Kun en masse snak.Og det er de så også gode til.
|
Skrevet af: Fabricius
Skrevet den: 29-December-2009 kl. 19:55
Woodman skrev:
Den nye router kommer ikke før marts 2010.Har jeg fået en mail om. Og selv om jeg har brokket mig meget over linksys routeren , ja så har de ikke tilbudt mig den nye router.
|
Dybfølt ØV
|
Skrevet den: 30-December-2009 kl. 11:20
Ny har jeg snakket med Jonas indefra Profiber. Han gav mig adressen til VCM serveren. Så bootede tilgin routeren et par gange. Og nu spiller det hele bare MAKS!
Jeg kan hente med 6.7 MB/s imens jeg ser hdtv. Kanalerne syntes også at skifte hurtigere på tilgin boksen :)
Det er dejlig at problemerne nu endelig er løst :)
I skal se frem til at få den nye router.
|
Skrevet den: 30-December-2009 kl. 11:26
@VanGoGO: det lyder bestemt godt, ser frem til at høre om den også er stabil over en længere periode, så det må du huske at dele med os.
Må hellere telefonstorme Profiber en af dagene så jeg også kan få en af disse bokse.
|
Skrevet den: 30-December-2009 kl. 11:29
jeg tror at så længe min løsning med DIR-655 og dnsmasq på min readynas virker, så bliver det den løsning jeg holder mig til - så behøver jeg ikke at storme dem :-)
|
Skrevet den: 03-Januar-2010 kl. 14:58
Kan den også bruges til Comendo ip-telefoni?
|
Skrevet den: 03-Januar-2010 kl. 15:30
den understøtter telefoni, der er 2 phone udgange på den. Så ja, det vil jeg tro.
|
Skrevet den: 04-Januar-2010 kl. 07:26
Commendo telefoni virker fint med Tilgin routeren
|
Skrevet den: 04-Januar-2010 kl. 14:53
Super glæder mig til at få en. Der er godt nok lang tid til marts, er det fordi de ikke kan få dem hjem før? eller på grund af test?
|
Skrevet den: 04-Januar-2010 kl. 16:40
De har testet den næsten et års tid og tester den stadig,samt venter på ny forsyning.
|
Skrevet af: timzor
Skrevet den: 04-Januar-2010 kl. 19:10
jeg har haft deres linksys wrp400 det sidste års tid, pt. er det nummer 3 (eller 4????) og samtlige har været ok i starten, men efter et stykke tid opstår problemerne, og de bliver kun værre. jeg har sendt mails, jeg har ringet uafbrudt i 2 måneder og vupti : idag fik jeg tilbudt tilgin routeren (på trods af at jonas først i samtalen sagde de ikke havde flere før sidst i dette kvartal). glæder mig som en lille dreng til den router, endelige burde man kuynne udnytte sit fiber fuldt ud!!!!
|
Skrevet den: 06-Januar-2010 kl. 19:49
Hurra for Profiber (engang skal jo være den første). Så kom der en Tilgin router med posten og den køre godt indtil videre.
|
Skrevet den: 06-Januar-2010 kl. 21:40
Woodman skrev:
Hurra for Profiber (engang skal jo være den første). Så kom der en Tilgin router med posten og den køre godt indtil videre. |
Var du blevet lovet en når de kom hjem?
|
Skrevet den: 06-Januar-2010 kl. 21:41
Nå ja, nu er der vist gået lang tid nok siden jeg oprettede denne tråd. Beklager jeg ikke har meldt tilbage noget før.
Jeg må indrømme, efter at have testet den i noget tid nu ikke er synderligt imponeret. Alle indstillinger mistes ved hver tvungen restart (i forbindelse med den ugentlige (næsten) opdatering), så f.eks. wireless, porte og andre personlige indstillinger skal defineres igen. Min hastighed er også ringere end med D-Link DIR-655, opnår sjældent mere end 30 MBit ned ud af 50MBit og endnu ringere med min upload. Sjovt nok viser diverse hastighedsmålinger også at jeg kun har en 30/30 mens Profiber siger de giver mig en 50/50. Jeg har ligeledes oplevet tv'et hakke flere gange. Overvejer stærkt at gå tilbage til min D-Link.
Panasonic BD55
Onkyo TX-SR706
|
Skrevet den: 07-Januar-2010 kl. 12:08
koxxx,
Jeg vil foreslå dig at trykke på save settings oppe i højre hjørne inde i tilgin routerens administrationsside. Hvis du ikke gør dette, bliver indstillinger mistet for hver restart.
har du fået opsat din tilgin til at hente configurations filen fra VCM serveren? Hvis ikke, så skal du snakke med teknisk support og have fat i jonas. Husk at save settings bagefter
Jeg kan hente og sende med 6,7 MBit/s ~ 65mbit imens, at jeg ser HDTV.
|
Skrevet den: 07-Januar-2010 kl. 12:49
Blot til info, så er det ikke nødvendigt at skal indtaste ip til VCM serveren mere. Har lige snakket med Profiber som har fået rettet dette nu. Det betyder at Tilgin routeren kan koble automatisk op mod VCM serveren nu, uden at man skal gøre noget. :-)
------------- | Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
|
Skrevet den: 07-Januar-2010 kl. 13:40
Ja dette har jeg også lagt mærke til, skal ikke indtaste VCM serveren mere.
VaNGoGO skrev:
Jeg vil foreslå dig at trykke på save settings oppe i højre hjørne
inde i tilgin routerens administrationsside. Hvis du ikke gør dette,
bliver indstillinger mistet for hver restart.
Jeg kan hente og sende med 6,7 MBit/s ~ 65mbit imens, at jeg ser HDTV.
|
Hmm jeg mener også jeg har valgt at lave save settings, kan dog godt ske, at jeg har glemt det et par gange.
Og ja, jeg er MEGET misundelig på din hastighed :)
Har fået fat på en fra Profiber, som er i gang med at hjælpe mig :)
Panasonic BD55
Onkyo TX-SR706
|
Skrevet den: 07-Januar-2010 kl. 16:46
Hej FasTrak. Ja de ville sende en ny router når de fik nogen hjem.Men har kun sagt til marts.
Men nu har jeg også klaget over den router i et par år.
Men ring/mail da til dem.Og gerne tit , så bliver de trætte at dig og sender en.
|
Skrevet den: 07-Januar-2010 kl. 19:17
Tak Woodman det vil jeg da prøve
|
Skrevet den: 07-Januar-2010 kl. 20:20
er der nogen med den nye tilgin router der ved hvor fanden man slår upnp til så mit netværk kan kommunikere med min ps3 på en fornuftig måde??? jeg kan simpelthen ikke finde det, og nægter at tro på at den ikke har den mulighed....
|
Skrevet den: 08-Januar-2010 kl. 08:40
timzor det burde være der. Er der på min router under Advanced. :)
------------- | Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
|
Skrevet den: 08-Januar-2010 kl. 17:38
ozzy der er intet under advanced der hedder upnp, her er hvad der er i det faneblad, det upnp der står til højre er noget jeg selv har leget med :
|
Skrevet den: 08-Januar-2010 kl. 18:36
HA min router er netop genstartet og har nu fået en upnp funktion under advanced mellem QOS og static routing
|
Skrevet den: 08-Januar-2010 kl. 19:50
De må følge med på tråden :)
|
Skrevet den: 08-Januar-2010 kl. 21:17
Hehe ja en genstart hjælper altid gerne :-)
|
Skrevet den: 29-Januar-2010 kl. 15:48
Så fik jeg også en ny Tilgin router, og indtil videre ser det ud til at alt fungerer som det skal. Må dog sige at jer er meget skuffet over designet. Man kunne næppe have fundet noget mere ufikst. Den fylder mere end dobbelt så meget som Linksys routeren. Den er sort, og så er den forsynet med en antenne i en hæslig orangebrun farve. Men hvad - den kommer ned og hænge på væggen under skrivebordet så man ikke kan se den...... Den næste uges tid vil vise om den også har løst vores problem med telefonudfald. /Peter
|
Skrevet den: 29-Januar-2010 kl. 15:59
pfugl, hellere at den fungere end at den skal være køn. Det er nu heller ikke fordi linksys routeren er særlig køn :)
|
Skrevet den: 29-Januar-2010 kl. 16:28
Min DIR-655 vinder godt nok heller ikke nogen designpriser, men orange er den dog ikke.
/Ronnie
|
Skrevet af: 2ben
Skrevet den: 29-Januar-2010 kl. 16:53
Hej,
Hvad skal man gøre for at få sin linksys router udskiftet til en tilgin router ?
Mvh. Torben
|
Skrevet den: 29-Januar-2010 kl. 17:26
Det er svært at sige hvad man skal gøre. Jeg blev bare ved med at plage dem ;-) Jeg havde godt nok også mange problemer.
Jeg har iøvrigt nu kørt med Tilgin routeren i godt en måned. Den har ikke været genstartet en eneste gang. TV, internet og telefoni virker bare 100% nu.
Designet er ikke for kønt, men hovedsagen er den virker. Min er også gemt væk, så mig generer det ikke.
|
Skrevet den: 30-Januar-2010 kl. 07:29
Hej,
Har skrevet en mail til profiber og snakket med deres hotline. Håber at jeg snart får den latterlige linksys skiftet ud.
Mvh. Torben
|
Skrevet af: gert56
Skrevet den: 31-Januar-2010 kl. 11:03
jeg har også fået den nye tilgin HG 1310 og det er blevet meget bedre både tv og internet men hvordan får jeg det trådløse til at virke
|
Skrevet den: 31-Januar-2010 kl. 11:58
Jeg har mit eget access point, så jeg har desværre ikke prøvet at bruge Tilginen trådløs.
|
Skrevet af: tellie
Skrevet den: 31-Januar-2010 kl. 14:40
Hej,
Har også lige modtaget den nye router, og den løste øjeblikkeligt mine problemer med telefonen. Dog som andre nævner er den noget grimmere at se på, og fylder også en hel del mere.
Men efter skiftet kan jeg ikke længere få min SqueezeBox til at virke wireless, så ville lige høre om nogen har oplevet det samme.
Jeg kører serveren på min Qnap, og det virker wired. Har åbnet for port 9000-9002 TCP og 3483 UDP/TCP. Jeg kan se i den Associated Clients at den er på netværket, men kommer altid op med blåt lys (Server kører ikke), selvom jeg sagtens kan tilgå serveren via web interfacet.
Mærkeligt... så måske har I oplevet det samme?
|
Skrevet den: 31-Januar-2010 kl. 22:18
gert56 - Har du været inde i routeren og se under wireless ??
Den er jo som standard født med et wireless som hedder noget med Tilgin-xxxxxxxx og koden til WPA står i bunden af routeren. Dog kan du fint oprettet et nyt inde i wireless :)
|
Skrevet den: 31-Januar-2010 kl. 22:20
tellie, hehe som sagt det er jo ikke hvordan den ser ud, men hvordan den preformer som betyder noget :)
1: har du oprettet et nyt wireless eller bruger du det samme som den er født med ?
2: lyder underligt med din qnap server. Jeg har en kammi som har testet med 4xx qnap server og han har ingen problemer med den :)
|
Skrevet af: gert56
Skrevet den: 01-Februar-2010 kl. 19:08
Ozzy skrev:
Den er jo som standard født med et wireless som hedder noget med Tilgin-xxxxxxxx og koden til WPA står i bunden af routeren. Dog kan du fint oprettet et nyt inde i wireless :) |
hej
jeg har fået løst problemet som du rigtig nok skriver jeg havde så lidt svær ved lige at huske ip adr men det har jeg nu og det virker både telefon og tv super gået efter så lang tids venten på den router
|
Skrevet den: 02-Februar-2010 kl. 08:32
gert56 skrev:
Ozzy skrev:
Den er jo som standard født med et wireless som hedder noget med Tilgin-xxxxxxxx og koden til WPA står i bunden af routeren. Dog kan du fint oprettet et nyt inde i wireless :) |
hej
jeg har fået løst problemet som du rigtig nok skriver jeg havde så lidt svær ved lige at huske ip adr men det har jeg nu og det virker både telefon og tv super gået efter så lang tids venten på den router
|
Godt at høre Gert :)
|
Skrevet den: 02-Februar-2010 kl. 14:33
Hej,
Profiber vil kun ombytte routeren hvis man har telefoni. Passer det ??? Har alle jer som har fået den nye tilgin router også telefoni ?
Mvh. Torben
|
Skrevet den: 03-Februar-2010 kl. 08:15
2ben skrev:
Hej,
Profiber vil kun ombytte routeren hvis man har telefoni. Passer det ??? Har alle jer som har fået den nye tilgin router også telefoni ?
Mvh. Torben |
I mit tilfælde - ja.
|
Skrevet den: 03-Februar-2010 kl. 09:45
Også ja til telefoni herfra.
|
Skrevet den: 03-Februar-2010 kl. 15:13
Hejsa,
Mange tak for svaret. Gad vide hvornår vi andre kan få tilgin routeren - profiber ønsker ikek at svare på spørgsmålen (som jeg har sendt i en mail til dem). Deres service er bare helt ude i skoven. Vil ikke anbefale det til nogen. Er skuffet over dem
Mvh. Torben
|
Skrevet den: 03-Februar-2010 kl. 16:18
Jeg vil helt klart anbefale dem til andre - de har én dårlig komponent til små 300,- som de så småt er ved at skifte ud nu her. I løbet af et par mdr. så er der ikke nogen der vil klage over deres router i forhold til net og TV.
De gange hvor jeg har haft behov for at komme i kontakt med dem har jeg ikke haft de store problemer med ventetid eller dårlig service - en enkelt gang var det dog nødvendigt at rykke for svar på mail men ellers ikke.
|
Skrevet af: Treated
Skrevet den: 06-Februar-2010 kl. 05:17
har lige siddet og læst det hele igennem nu, vil sige at problemet med WRP400 har de været klar over siden sommerferien, for der ringede jeg til dem første gang, og har en kammerat som sætter profiber op, allerede der var de i gang med at teste tilgin routeren. Jeg har os brokket mig en del, men værst var det da vi bestilte alt TV fra profiber, WRP400 kan simpelthen ikke klare 2 ting på 1 gang, brug din download lidt og tv´et hakker på livet løs, jeg ringede til dem med det samme og sagde at jeg ikke ville finde mig i så ringe tv samt internet ( ca 4 uger siden ) så ugen efter fik jeg tilgin routeren ( har ikke telefoni ) jeg vil sige den klarer arbejdet til dels okay, kan næsten få udbytte af min 50/50Mbit mens jeg ser hd kanaler, men har desværre oplevet en DEL hakken i billedet på DR1 ( ikke HD ) os selvom jeg IKKE bruger mit net, og her snakker jeg om at det hakker 2 gange hver 5 sekund, ikke til at holde ud at kigge på. Men ingen tvivl om at den er et godt bud på ny router, dog synes jeg stadig ikke den er optimal endnu.
|
Skrevet den: 06-Februar-2010 kl. 08:34
@treated
Hvordan ser resten af dit netværk ud? Er alt dit udstyr koblet på den ene router eller har du en switch koblet på?
I mit setud har jeg på min DIR-655 kun koblet TV'et (kablet ender i en hub hvor jeg har tilgin tv boksen og en Icy Box koblet på) samt kabel over til en managed switch som tager sig af resten af mit netværk. Jeg oplever ikke nogle problemer med TV signal overhovedet da jeg har den mere tunge trafik flyttet over på en switch som er bedre (imho) til at håndtere trafikken på netværket (error, flow control og hvad har vi ellers af ting).
Kablet fra routeren til tv'et er et 30m cat-6 kabel. Jeg valgte det dyre cat6 kabel da jeg skulle føre så langt et kabel og da det skulle gå via vores loft så er det bedre skærmet over virker mindre som en lang antenne.
Jeg har desuden valgt ikke at bruge den WIFI der er i min router da jeghar en Airport Extreme fra tidligere som vores mac's har det bedre med (selv min lenovo har det bedst på den airport), så jeg belaster heller ikke routeren med WIFI.
|
|