Print side | Luk vindue

Signalet hakker

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Det digitale sendenet
Forumbeskrivelse: DTT nettet incl. Boxer (DVB-T)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=71127
Udskrevet den: 07-Februar-2025 kl. 02:14

Emne: Signalet hakker
Skrevet af: ManU_4ever
Emne: Signalet hakker
Skrevet den: 28-November-2009 kl. 08:35
Er jeg den eneste der har oplevet dårligt signal på det nye digitale sendenet??

Mit DR og TV2 hakker for vildt på alle mine 3 fjernsyn.

Er det fordi min TV2 antenne ikke peger det rigtige sted. Er det min antenneforstærker der er stået af eller??

Forslag modtages med kyshånd.

Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 28-November-2009 kl. 10:09

Det er med sansynlighed et et antenneproblem, så det skal du lige undersøge.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 28-November-2009 kl. 10:47
Jeg oplever det også, dog i mindre grad. Det virker som om det nye mpeg4 signal stiller større krav til antennen og forbindelserne. jeg har aldrig haft problemer med mpeg2 med min 3 mtrs tysklandsantenne, som haler ALT ind.

Men nu oplever jeg hakkeri/frysning én til to gange i timen på DRHD og mindre på DR K og Ramasjang. Visse vægkontakter påvirker også signalet, når der tændes og slukkes for strømmen.

Skrevet af: morten_b
Skrevet den: 28-November-2009 kl. 11:26
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Jeg oplever det også, dog i mindre grad. Det virker som om det nye mpeg4 signal stiller større krav til antennen og forbindelserne. jeg har aldrig haft problemer med mpeg2 med min 3 mtrs tysklandsantenne, som haler ALT ind

Der er ihvertfald noget mærkeligt med det digitale signal. Jeg har flere gange oplevet, at jeg har fint signal og 100% signal kvalitet på MUX1 (MPEG2) men absolut intet signal på MUX2 (MPEG4). Umiddelbart virker det meget ulogisk, da man pga. MUX1s fine signal og signalkvalitet næsten må formode, at antennen er indstillet nogenlunde rigtigt.

Print side | Luk vindue