Print side | Luk vindue

Streaming af TDC PLay musik medieafspiller.

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Streaming media
Forumbeskrivelse: TV, film, radio og musik via netværk og internet
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=71130
Udskrevet den: 13-Februar-2025 kl. 08:20

Emne: Streaming af TDC PLay musik medieafspiller.
Skrevet af: ildocteur
Emne: Streaming af TDC PLay musik medieafspiller.
Skrevet den: 28-November-2009 kl. 10:46
Hej,

I den bunke reklamer jeg modtog med posten var der både hos Elgiganten og TDC eget blad en IRC internet radio ADP1217wifid som skulle kunne streame DRM beskyttet musik fra TDC Play.

Det troede jeg egentlig ikke kunne lade sig gøre, men demovideoen på Youtube bekræfter det virker.

Jeg havde læst at min alderende Pinnacle Soundbridge M1001 understøtter wma drm 10, så jeg fand den frem fra gemmerne og prøvede at streame en wma nummer, som jeg havde downloadet og sharet fra WMP på Windows 7

Og faktisk ja den er god nok efter en kort besked om at der indhentes licens begynder nummeret at spille.

Er der nogen der ved om TDC har lavet om i deres DRM eller om det hele tiden har kunne lade sig gøre ?  Er der eventuelt nogle der har andre wma 10 kompatible streamere der kan prøve om deres også virker ?

Jeg læste også et sted at det nu skulle være muligt at streame TDC  Play til en Mac, men kan ikke finde hvor jeg læste det igen.

/ildoc

Svar:
Skrevet af: Helskov
Skrevet den: 28-November-2009 kl. 14:40

Jeg streamer TDC play musik til min popcorn Hour. 

Jeg lader det dog streame som netradio. 

Giver en forsinkelse på 5sek. Og indtil jeg har fundet en program til min Nokia 5800

som lader mig fjernbetjene min PC via Wifi, så kræver det jeg må gå ind til computeren for at skifte musik. 

Og bruger iøvrigt Winamp som fungerer glimrende med TDC play. 

-------------
-----------------------------
Best Regards

Skrevet af: PerW
Skrevet den: 28-November-2009 kl. 18:53
Så længe du bruger Windows Media Player, så sørger den for DRM delen og der er ingen problemer. Problemet kommer, hvis du vil bruge andet software, f.eks en NAS med DLNA eller andet streaming software.

Skrevet af: Decap_dk
Skrevet den: 02-Februar-2010 kl. 10:26
Er der nogen som ved om den der ADP1217 kan afspille musik som er lagret på et NAS drev?

Skrevet af: Goant
Skrevet den: 02-Februar-2010 kl. 12:34
Du kan godt streame til mac nu, men det betyder jo at du skal logge ind på tdc's hjemmeside, finde din playliste frem (med maks 50 numre pr. liste) og afspille den liste fra browseren af.

Da jeg udelukkende kører Mac i hytten har jeg købt Airfoil for Mac, som kan sende en hvilken som helst lydkilde på computeren ud til mine Airport Express, der er koblet til anlæg i stue, kontor og køkken.

Det betyder så, at når jeg afspiller musikken i min browser, blir den streamet til mine anlæg.

Ulempen er bare at jeg ikke kan styre musikken andre steder fra end den computer, der har browseren åben.

Alternativt skal musikken en tur igennem TuneBite i Windows og så smides i iTunes, hvorefter jeg kan styre det hele fra min iPhone (inklusiv hvilke rum der skal være aktive).

Print side | Luk vindue