Print side | Luk vindue

pana V10 - buzz/blæser støj

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Plasma TV
Forumbeskrivelse: Forum for Plasma TV (PDP)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=71163
Udskrevet den: 21-September-2024 kl. 07:20


Emne: pana V10 - buzz/blæser støj
Skrevet af: Rasmusdc
Emne: pana V10 - buzz/blæser støj
Skrevet den: 28-November-2009 kl. 22:05
Tror jeg smutter forbi hifi på vej hjem, og smækker sådan en 42" V10 i skuffen, har bare lige et par spøgsmål til V10 ejere.
 
2 ting jeg er mega kritisk med er panel støj og blæser støj.
 
Hvor slemt er det på V10.
 
Buzzing - brummen, når panelet kører, og om det er noget der stiger med lysstyrken, om det er noget der kun er i forskellige modes, eller er V10 fri for det.
 
Blæserstøjen på et PZ85 jeg har brugt en tid bag, kan i perioder være rimlig hørbar, hvordan er den på sådan et V10, det er kun et 42" jeg vil have så den har ikke så meget areal, så kan være sådan en larmer mere.
 
Det er kun et stue tv til nyheder + lidt fodbold / sport, bruger projektoren til resten, så den står mest i et rimlig roligt rum, derfor er larmen lidt vigtig, har haft en del pioneers inden før døren de pev HELT vildt, men mit gamle BV4 sagde intet, lagde jeg hovedet helt ned til udluftnings hullerne så kunne jeg hører en svag brummen.



Svar:
Skrevet af: OleA
Skrevet den: 29-November-2009 kl. 08:38
Jeg har ikke på noget tidspunkt bemærket støj fra dette tv. Så tror ikke du får nogen problemer i den retning. Tror faktisk kun det er om natten jeg kan høre det, hvis jeg slukker helt for lyden fra tv'et.

 Men man kan selvfølgelig være uheldig og få en mandags-model.



-------------
Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 29-November-2009 kl. 09:05
Jeg har hørt både en g10 og v10 i en stue.
g10 er meget lig en pz85
v10 siger noget mindre.

men synes ikke rigtig nogen har snakket om larm fra en v10.

en v10 har 4 mindre blæser og en g10 har 2.
men som altid har vi forskellig tolerance.




Skrevet af: Rasmusdc
Skrevet den: 29-November-2009 kl. 09:55
læste i flatpanels test af v10 at den havde trafo og blæser støj, og det plejer at skal være noget man KAN høre på 3 meters afstand før de skriver det i en test.
 
har en gammel M86 i stuen som har problemer med det samme jeg banker backlight ned, og det er mega irriterende.
 
Og de pioneers plasma jeg havde inden for døren, var frusterende ringe, da støjen fulgte billedet, så der var aldrig en ensartet tone, vil helst ikke risikere dette.
 
Synes bare V10 er skridt bedre end G10 i design, og efter jeg har fået projektor, så bryder jeg mig ikke rigtigt om M86´eren i stuen, farverne er WAY off. (det er 37", 40" i biffen under lærred er VÆSENTLIGT bedre)


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 29-November-2009 kl. 10:06
støj er et problem, det kan man ikke komme uden om.
havde selv en pioneer 5090H først og den havde masser af buzz. Mens andre har fået en som ikke siger særlig meget.
min pio 500M har stort set intet og sidder 3-2,5 meter fra, den har så ingen aktiv blæser.
kun 1, men har aldrig hørt den endnu, heller med 30 grader i stuen.
men den virker, for har prøvet og slå den til manuelt.
Men hvis du kan holde en projektor ud, så kan du helt sikkert også holde en v10 ud.
samt til dit brug er det en super skærm


Skrevet af: Rasmusdc
Skrevet den: 29-November-2009 kl. 10:41
min z3000 er near silent, men det er også til noget andet, det er til film med volume, tv´et er til tv som tit kører uden lyd, bare lidt som baggrund.
 
Z3000 har heller ikke trafo støj og coil whine, den har en meget konstant meget lydsvag blæser, grunden til z3000 var faktisk at W6000 larmede meget anderledes, og jeg ikke brød mig om den, så var låst til en projektor som måske ikke var helt så god men tæt på.
 
problemet er bare ALLE LCD jeg har haft, har som sagt været fri for støj, men nu hvor de er et par år, så er de ALLE begyndt at brumme hvis jeg kører backlight ned (så kan jeg glemme alt om acceptabelt sortniveau) og det er så irriterende for mig, at jeg faktisk kører med fuld knal på lyset og næsten gråt sortniveau bare for at undgå dette.
 
Jeg har oplevet et par Panasonics - PZ85, PZ70 PV60 og har aldrig oplevet irriterende trafostøj, ja der er lidt brummen når jeg stikker øret ned til tv´et.
 
har tilgengæld oplevet de billedmæssigt bedre pioneers larme som en M**** f***** ville da klart hellere have en pioneer end Pana. men tør simpelthen ikke.
 
Prøver sådan en V10, så må vi se.. 42" er desværre max i min stue.
 
synd man ikke kan se Z1 nogle steder, havde tænkt lidt på den kontra måske en BV10 i stuen, men tror vi endte med at rejsen til sommer godt kunne bruge lidt flere finanser.


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 29-November-2009 kl. 11:17
en v10 er fint til dit brug, når du ser film på projektor.
pioneer har jo heller lavet en 42 tommer siden 428 modellen og skal købes brugt.

Jeg havde også brugt de penge på ferie fremfor en bv10.
er 99 procent sikker på du ikke bliver skuffet.


 


Skrevet af: Rasmusdc
Skrevet den: 02-December-2009 kl. 14:55
Well, V10 er klar til afhentning i morgen.
 
Anders fra Hifiklubben i Holstebro er også en skide fin gut, så havde købt dernede ligegyldigt hvad, men 10900kr for en 42" v10 er heller ikke slemt.
 
og vi testlyttede hans V10 50" dernede, med ALT udstyr slukket (samtlige forstærkere og andet gejl) nada støj. (kæft alle de bluray afspillere larmer, har endnu ikke fundet en der er lydsvag)..
 
Glæder mig sgu helt.  nu er 3 uger til USA + 1 uge til bali også bestilt, så blev der også lidt mere økonomi der.
 
MEN det der fik mig fra BV10 var da jeg så den, in real life, imponeret over LYD billede and so on. men mener B&O har lavet et par små design finesser jeg ikke var positiv over, især det at højtaler stoffet ikke går helt ud til listen i siderne, så der er glas der, og den var ikke så tynd som jeg havde regnet med.
 
Men klart pænere tv end V10, dog synes jeg V10 er klart pænere end den gængse masse af plastik tv. selvom en stor del af den er af plastik.


Skrevet af: Bigboy
Skrevet den: 02-December-2009 kl. 17:02

Jeg er blevet meget tilfreds med min V10. Billedet skuffer ikke, så længe det materiale der hældes ind er godt. HD står rigtigt godt. DVD'er opskaleret til 1080p står super godt (skyldes måske min Philips DVD). Jeg har lige set den nyeste Harry Potter, som er meget mørk - Den står super godt, pga. den store kontrast V10 leverer.

Jeg har lige suppleret lyden med en lille Pure subwoofer, som er jeg tænder manuelt når der skal ses film (lydniveauet på subben er sat til et fast niveau, da den analoge lydudgang ikke er niveaureguleret!!!!).
Jeg bruger mange af de indbyggede ting: DVB-S tuner med Canal Digital, Vieracast med Youtube og videoer fra min netværksharddisk.
 
Men det ville være fedt, hvis Panasonic gad bruge lidt tid på brugergrænsefladen. Den er lidt old-school og kunne godt lære lidt af Samsung.
 
Lyden fra blæserne lægger jeg kun mærke til, når der er helt stille i huset og der er skruet ned for lyden på tv'et. Det er ikke noget problem til dagligt.
 
Designet er helt ok, dog synes jeg bedre om LG's nyeste med glas helt til kant (som min gamle 15" Mermaid skærm).


-------------
Mvh.
PT

Panasonic TX-42V10e
Hitachi PJ-TX100
102" 16:9 gråt lærred
KEF 5.1 surround
Butkick transducer T.Hansen (virker faktisk og koster 150kr)


Skrevet af: Rasmusdc
Skrevet den: 04-December-2009 kl. 23:46
Nu står den på hylden. V10´eren
 
hvad er oplevelsen så.. ja der er positiver og negativer.
 
Negativt.
 
Der er Buzz, men det er ikke slemt
 
Fan noise, var faktisk en del mere markant end jeg troede, om aftenen når man ser noget roligt, så er den der hele tiden. men har hørt andre sets, virker som normalen, det er også bare en DYB luft bliver transporteret lyd, ikke rigtig noget larm fra selve blæseren.
 
Sort niveau - troede det var en DEL bedre. direkte skuffet.
Intelligent frame virker ikke rigtigt til andet end at lave artifacts
headphone udgang kan ikke styres volume mæssigt på remoten, noget PIS eftersom jeg kører aktive højtalere ud gennem headphone.
 
Positivt
 
FANTASTISK billede, og det er det der tæller.
THX mode virker fornuftig
Dejlig hurtig navigering
FLOT Tv, designet holder
RART med et uniformt panel, med et flot billede


Skrevet af: tougher
Skrevet den: 05-December-2009 kl. 01:58
Mit støjer også noget mere end jeg havde regnet med.
Synes der er specielt meget trafostøj ved lyse billeder.

Jeg har lagt rigtigt meget mærke til støj efter jeg har sat et mediecenter til. Der er jo ofte stille når man ikke høre musik eller ser film.

Tilgengæld har V10 så meget bedre billede end mange andre tv.


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 05-December-2009 kl. 06:54
Oprindeligt skrevet af Rasmusdc Rasmusdc skrev:

Nu står den på hylden. V10´eren
 
hvad er oplevelsen så.. ja der er positiver og negativer.
 
Negativt.
 
Der er Buzz, men det er ikke slemt
 
Fan noise, var faktisk en del mere markant end jeg troede, om aftenen når man ser noget roligt, så er den der hele tiden. men har hørt andre sets, virker som normalen, det er også bare en DYB luft bliver transporteret lyd, ikke rigtig noget larm fra selve blæseren.
 
Sort niveau - troede det var en DEL bedre. direkte skuffet.
Intelligent frame virker ikke rigtigt til andet end at lave artifacts
headphone udgang kan ikke styres volume mæssigt på remoten, noget PIS eftersom jeg kører aktive højtalere ud gennem headphone.
 
Positivt
 
FANTASTISK billede, og det er det der tæller.
THX mode virker fornuftig
Dejlig hurtig navigering
FLOT Tv, designet holder
RART med et uniformt panel, med et flot billede

Ja dem som påstår sort mellem en v10 og pioneer nogenlunde er ens. Så kan det kun være fordi de ikke har set en pioneer. Men kun kigget på nogle målinger. 
Men da du selv har haft en, vil det skuffe. Men det er dog til at leve med på en v10. 

ellers tillykke med den


Skrevet af: Fedtmule
Skrevet den: 05-December-2009 kl. 09:22
Tillykke med din nye fladskærm, Rasmusdc
 
Mht. sortniveauet nævner flere anmeldere også, at V10'eren ikke er så god på dette punkt modsat G15 og G10. Dette forhold finder jeg interessant, idet panalet på V10 og G15 skulle være nøjagtige ens.
Måske nogen "derude" kan afklare dette forhold?!


Skrevet af: Rasmusdc
Skrevet den: 05-December-2009 kl. 09:38
Ja det er Fan noise der er virkelig frustrende, håber jeg vænner mig til det, da den ikke har problemer med BUZZ.
 
Men selv med lyd, så har den, en meget dyb summen, og jeg hæfter mig konstant i det. vi har en meget stille lejlighed, så ja det er lettere at høre.
 
Men skulle jeg vælge om i dag, så skulle jeg have fulgt min mavefølelse og ikke gået til plasma, har altid haft forbehold mod buzz, viste dog ikke det var blæser larmen der skulle irritere mig, har desværre ikke retur ret, og bemærkede også blæserne i butikken på deres 50" sample. det er nok til at jeg ikke rigtigt bryder mig om den. og det er synd for alt andet er top notch.
 
G10 har i mine øjne et lige så dårligt sort niveau. jeg har leget lidt med G10 V10 og B650.. JA Plasma har bedre billede end LCD. MEN sortniveau er de altså ikke CLASS leading. kan få samme hvis ikke bedre sortniveau ud af B650.
 
to grunde til dette, B650 i mørke kan også levere 0.03 og ved side by side, så ser den mørkere ud i et totalt mørkt rum, dog med lidt uniformitet i baggrundsbelysning.
 
Men i dagslys så bliver V10 straffet af sit panel. (da sammy´en har et DYBT sort panel hvor V10 har et gråt panel)
 
Synes ikke sortniveauet på G10 vs V10 er stort forskelligt. og ville ALDRIG kunne leve med en pioneer, da jeg endnu ikke har oplevet en uden den har buzzing, og har så mange mates der sværger til Pioneers, dog ikke alle der har den sidste generation der er alt tilbage fra den gamle 43" til de nyere 428 og 5090 (nu kan jeg ikke alle numre) dog KRP 500 eller den der monitor mode ting, den var bedre end mange af de andre.


Skrevet af: Fedtmule
Skrevet den: 05-December-2009 kl. 09:58
Kan din nye skærm være fejlbehæftet, Rasmusdc?
 
Jeg har fundet følgende kommentar på http://www.flatpanels.dk - www.flatpanels.dk  som kommer fra selveste P&P Radio i Århus:

G10: blæserne sider i den øverste bue og blæse skråt op bag tvet, og kan svag høres i et "tomt" rum, hvis der ingen lyd kommer ud af højttalerne.

G15/V10: har smalt bagbeklædning (kun ca. 5cm tyk i toppen, her er blæserne også monteret og blæser ind i væggen, og herfra ikke kan høre ude i rummet
 
Kunne være at det var en bytter?!


Skrevet af: Fedtmule
Skrevet den: 05-December-2009 kl. 10:14
Ja, en B650 kunne da godt være løsningen. Dog hører og ser jeg far flere brugere og anmeldere, at det gode sortniveau på LCD mister sin værdi ligeså snart du begynder at bevæge dig ud til siden (læs: ikke sidder lige for). Nuvel, nu kender jeg naturligvis ikke din indretning ...
 
Har du prøvet af kalibrere V10'eren - eller benytte de indstillinger som Rasmus fra ww.flatpanels.dk anbefaler?


Skrevet af: Rasmusdc
Skrevet den: 05-December-2009 kl. 10:22

tror desværre ikke det er en bytter, den 50" de havde i hifiklubben havde også den dybe summen. og han havde slukket ALT udstyr.

Jeg går lige ned og lytter til deres i dag, om den er lige så slem, mener heller ikke den var så slem. men det er sgu svært at sammenligne, havde samme problem med min projekter, lyder også SLEM i min lejlighed, men var ikke slem i butikken. men har haft samme projekter et andet sted, der var den ikke slem.
 
tror også det er noget med bare vægge, tilbagekastning af lyd, og sådan. (har rå pudset vægge i hele huset, højt til puds loft og trægulve, og meget bare vægge, selvom det er en svag lyd så er der meget tilbagekastning.
 
men er der blæser problemer, så kan det jo altid løses, har ikke retur ret i butikken, men har kanon service, så kan altid få den reppet hvis der er problemer.
 
Håber ikke det bliver så slemt at jeg kun ender med at bruge 40" M86 + Projektor.
 
Men det er MIG der er pendantisk, tror altså ikke det er produktet det er galt med, men bliver jo nød at eje noget jeg er tilfreds med.
 
der er 4x80mm der rotere, og det vil ALTID afgive støj.. måske hvis den kommer op og hænge det hjælper.
 
Men det lyder lidt som et stormvejr bagved skærmen. 
 
Larmen er lidt som hvis jeg tænder min EMHÆTTE på laveste trin ude i køkkenet, og sætter mig ind i stuen, der er en del vinkler og en gang imellem os og køkkenet, så man kan ane den der emhætte lyd i baggrunden. SAMME støj.
 
eller de der rør man transportere luft i butikker og sådan noget, de har også sådan en dyb summen i et roligt rum. men det er jo en støj som burde kunne falde tilbage i baggrunden.
 
lyden skal op på 10 på de interne højtalere, så overdøver den. ved 9 og under så kan jeg fra sofaen (3.4meter væk) identificere lyden. hvis jeg lytter efter den summen.


Skrevet af: TvHomer
Skrevet den: 05-December-2009 kl. 10:41
Jeg har også læst og hørt en del om buzz, og da jeg skulle vælge, også oplevet det på alle de plasma´er jeg havde med hjemme eller der stod hos venner og bekendte.
 
Min oplevelse, og deraf følgende konklusion, blev at det har alle plasma´er, og ingen er værre end andre, men det kan variere fra model til model.
 
Mit valg blev en pio 5090, og det har jeg ikke fortrudt et sekund. Min har midtfor skærmen en smule buzz ved lyse billeder og lav lyd, som jeg ikke lægger mærke til længere (og som min kæreste aldrig har bemærket). Min lillebror har også en pio 5090 som praktisk talt er buzzfri, og det skal siges, at vi har testet det intenst.
 
Min lillebror havde også en pana med hjemme som havde lige så "meget/lidt" buzz som min, men den røg retur pga. blæserstøjen. 
 
Jeg har også set flere venner og bekendtes plasma´er (mest pio og pana), hvor flere af ejerne sagde, at det havde deres skærme i hvert fald ikke, men hvor jeg kunne spotte det med det samme, så det er også meget med hvor meget man fokuserer på det.
 
Nu nyder jeg bare at jeg har et af markedets bedste billeder, og lægger kun mærke til det hvis jeg først "søger" efter lyden (altså skruer ned, finder lyse billeder og lytter efter).
 
 
 


Skrevet af: Fedtmule
Skrevet den: 05-December-2009 kl. 11:17
Ud fra din "emhætte" beskrivelse lyder det som en bytter. Der har tidligere været produktionsfejl ved Pana's fladskærme, og jeg har kendskab til, at andre har fået byttet deres skærme grundet støjgener fra blæserne.
 
Din indretning har også meget af sige. Jo flere bløde ting (gulvtæpper, stofsofa, gardiner etc.) du har i din indretning, jo mere vil støjen blive optaget. Modsat forstærkes støjgener.
 
At sætte den helt ind til væggen tror jeg ikke er løsningen. Det vil blot forstærke "støjen", idet denne bliver kastet direkte ind på væggen.
 
Jeg har selv et ældre Pana (PX60) med 3 blæsere. De kører livligt og jeg kunne i starten - for ca. 3 år siden - i den grad høre dem. Det kan jeg nu ikke længere, og jeg sidder 2,5 meter fra skærmen. I så fald skal jeg om bag skærmen, - og her sidder jeg normalt ikke. Om det er blæsernes "indkøring" eller hvorvidt min hørelse er blevet ringere de seneste 3 år, - ja, det må stå i det uvisse ...


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 05-December-2009 kl. 11:53
Oprindeligt skrevet af Rasmusdc Rasmusdc skrev:

Og de pioneers plasma jeg havde inden for døren, var frusterende ringe, da støjen fulgte billedet, så der var aldrig en ensartet tone, vil helst ikke risikere dette.


Frustrerende ringe? - Ja, buzzing følger billedet, da der IKKE er nogen blæser i det.

Du nævner heller ikke at kunne høre det med lyden på normalt niveau? - Jeg skal over til mit før jeg kan høre det. Det lyder ikke som om du har testet det på et pragteksemplar, da jeg overhovedet ikke har problemer med støj fra min Pio, men snarere fra min PS3 og min effektforstærker, som har trafostøj som forplanter sig i kabinettet.




Skrevet af: Rasmusdc
Skrevet den: 05-December-2009 kl. 15:05
Ja... frusterende ringe.. som jeg har nævnt flere gange før så står jeg 100% bag Pioneers billede og design, men den trafostøj jeg hørte på pioneer var enorm, som at have tinitus, bare at den ikke var konstant.
 
det var mere skrigen end brummen, den type panaonic har er bare sådan en kintren som fra en barber maskine, dog så lav at det man går fra bagsiden til forsiden på skærmen fjerner den.
 
men den er mere konstant.. jeg synes kun jeg kan ændre pitch af trafostøjen ved at skifte fra THX til Dynamisk, fatter dog ikke at der er en minimal smule i THX men ingen trafostøj i Normal, da den er VÆSENTLIGT stærkere...
 
Men som sagt ikke Trafo støj der irrieretere mig.
 
50V10 i butikken har præcist samme mængde støj. Tror det bare er mig der ikke er en plasma mand. men som sagt har købt tv´et har ikke retur ret, og billedet er FANTASTISK. jeg må vænne mig til det.
 
Det er bare en ny lyd i et nyt rum.. men vil da stadig tage lidt rundt og sikre mig at min V10 er ok.
 
skal siges min kæreste kan IKKE høre det, og en god mate synes i forhold til de plasma han havde haft at det var en dejlig DYB lyd, han skulle også stå med muted lyd og tænd og sluk før han opdagede den.
 
så som sagt jeg er kritisk, og jeg ved det er noget pis. men må acceptere at jeg har det sådan. også derfor jeg købte mine M86 dengang, de var lydløse, og havde et okay billede kontra PV60(som jeg er glad for jeg IKKE købte pga purple snakes og den underlige opløsning) og Pioneer, som jeg havde en del hjemme af med HIGHPITCH whine. men det var sådan min kæreste ikke ville være i stuen når de var tændt, og fona synes også det var ekstremt, men pioneer blev ved med at afvise at det var udenfor tolerancer.
 
Men som sagt. FANTASTISK billede. og kan godt lide designet.
 
EDIT : har også tjekket diverse forummer ud.. Panasonic siger at blæserstøj der kan høres ved volumen trin over 15-20 stykker er en defekt. men i et stille rum/ stille passager, er godkendt. og gider ikke jagte rundt med et service organ pga. mine personlige "defekter"


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 05-December-2009 kl. 15:13
Som sagt, ingen trafostøj fra mit.. og jeg er meget irritabel overfor støj.


Skrevet af: Rasmusdc
Skrevet den: 05-December-2009 kl. 15:20
anima: super lækkert og tror da 100% på dig. også derfor jeg forsøgte med 3 pioneer sets inden jeg gav op.
 
det var nok bare pioneers udmelding om at det var acceptabel med den helt abnorme trafo støj de 3 sets havde + der var ikke forskel i karakteristik på nogle af dem, SAMME støj. der gjorde jeg aldrig turde Pioneer igen, og som sagt oplever det hos hoveddelen af dem jeg kender med pioneers.
 
dog har jeg en med den monitor udgave, som intet har. fantastisk skærm. tilbød også at købe den brugt af ham til fuld pris, så jeg var 100% sikker på hvad jeg fik.
 
synes også når man hører fra dem jeg kender der ejer, at de feks. ikke ser tv i rolig aften, da det kan være irriterende, samt de kører altid med belysning sat EFTER støj, ergo man køber et TV pga billedet. og så ødelægger man billedet for at slippe for støj, det gjorde nok jeg mistede lysten.
 
og så faldt jeg over V10 til en fornuftig pris i Hifiklubben, og fuck da det. 10k bliver jeg træt af den, så kan jeg nok finde en køber til en 7-8k så har det kostet lidt penge, værre er den ikke.


Skrevet af: TvHomer
Skrevet den: 06-December-2009 kl. 12:05
Hvis det bare havde været buzz, så havde jeg sagt slap af, og lad være med at lytte efter det, så går der ikke mere end en måneds tid, så hører du det ikke længere, sådan havde jeg det, og jeg var som sagt meget opmærksom på det (skruede op og ned hele tiden i starten).
 
Det er sikkert det samme med blæseren, dog ligger jeg stadig mærke til min relativt støjsvage computer selv efter 2 år, da det er en konstant og mere markant lyd.
 
Hvilken pioneer model var det, som du havde 3 styk med hjemme af?


Skrevet af: Rasmusdc
Skrevet den: 06-December-2009 kl. 12:11

det er et stykke tid siden..

Det er den der kom lige efter 43" mener det er 6 generation den hedder. 42" så ja det er et stykke tid siden jeg havde det. det var i konkurrence med M86 og PV60 så det er over 2 år siden..
 
Jeg ved godt tiderne har flyttet sig men både 428 og 5090 eller hvad den nu hedder, har jeg oplevet slem piven ved.
 
Det skal så siges, at jeg ser blæserstøjen som bedre end Trafo støj, har perfekt hørsel men har desværre også tinitus, så alle disse skrigetoner HADER jeg, da jeg det meste af tiden går og hører på sådan en lyd, pga. en tosse med et kanonslag for 16 år siden.
 
Men som sagt hørsel er testet perfekt, og har stadig de høje frekvensområder.
 
MEN.. jeg må sætte mig lidt tilbage og tage en slapper og acceptere støjen. projektoren i dag, bider jeg mig heller ikke fast i.
 
finder man ud af det er over et eller andet punkt for godkendt støj, så ringer jeg jo bare til panasonic så må de bytte tv´et
 
men den har ikke døde/stuck pixels, linebleed, judder eller andre V10 særheder. så som V10 model er den perfekt


Skrevet af: Rasmusdc
Skrevet den: 06-December-2009 kl. 14:37
er det mig eller kan den indbyggede tuner ikke vise en odentlig guide? har dvb-c igang, og den viser fint hvad der er på nuværende kanal, men kan ikke hverken hente en guide frem, eller bladre rundt på kanalerne uden at skifte, hvor den viser hvad der er...
 
Tilføjelse.
 
der er en MASSE ting der er træls ved den skærm, kedelige menu´er elendig DVB-c tuner (fin nok billedmæssigt, men navigeringen + guide funktioner er næsten ikke eksisterende).
 
men efter at have set en simpel OB-FCK SD kamp på den, så DAMN .. bevægelser, skarphed og så videre. den leverer bare.. SKAL bare vænne mig til det støj, fordi billedet er suverænt og det vil jeg sgu ikke ofre.
 
Har været igennem 200 tråde i forummer, støj´en er godkendt også i manualen, tror ikke på der er sets der IKKE har det, har nu prøvehørt 8 sets i forretninger + 1 set hos en bekendt af et familie medlem. det er det samme hele vejen rundt. så gider ikke rode mere i det..
 
Andet end nyde billedet
 
Fatter brille af den får slag for skarphed på bluray. sad og så et par film på canal + HD da de havde låst op for den ved en fejl, det var ENORMT skarpt, også det jeg fodre den med fra WDTV.


Skrevet af: Bigby
Skrevet den: 07-December-2009 kl. 02:45
Hej Rasmus. For at få adgang til guiden med DVB-C skal du resette til fabriksindstillinger og vælge Sverige som land. Du kan stadig vælge dansk som sprog. Men det er nødvendigt at genskabe favoritlisten og de andre indstillinger. Jeg var i tvivl om, hvorvidt det var besværet værd, men er nu blevet glad for tv-guiden - som fremkaldes med et tryk på GUIDE knappen. Du kan endda sortere, så du med et enkelt tryk får fremhævet alle film, børneprogrammer - eller hvad du nu leder efter.

mht støj: Min 50v10 har en dyb susen, som jeg næsten finder behagelig. hvis baggrunden bliver helt hvid, høres en svag summen - men ikke være end på min gamle billedrørdsskærm. Jeg tror ikke det fås meget mere støjsvagt.


Skrevet af: Rasmusdc
Skrevet den: 07-December-2009 kl. 13:14

Tak for det Bigby underlig ting som man lige SKAL vide.. :-D

YOU SAVED my day...
 
havde kørte DK/dk og selv sat tuner korrekt til, så var der NADA guide men kanalerne var der.. med sverige så midtjylland som valg så perfekt.. TOTALT wierd.
 
min har som sagt susen, og den har også en SMULE brummen slemmest når den kørere fuldskærms menuer men det er SMÅTING.
 
synes dog susen er MEGET høj, men som sagt har læst på alle forummer og er 100% på det er rent luft susen, ikke noget med skæve blæsere eller andet. OB/FCK gjorde mig glad i går. men hehe sidder med citron fjæs når den kører i et stille rum.
 
positivt, laptops og macbook er lydløse når man sidder i min stue, tv´et larmer mere.


Skrevet af: twilight
Skrevet den: 07-December-2009 kl. 14:07
Jeg kan tilslutte mig Bigby mht støj på min 50v10. En susen fra blæserne og en svag brummen/summen når der vises et hvidt billede på skærmen.
Blæserstøjen kan ikke høres, når jeg skruer op over volume 8-9 på fx. VH1 (stofa), og brum pga hvid baggrund hørte jeg kun en dag, jeg kom til at sætte en blu-skive på pause netop som der blev faded med hvidt billede.

Den larmer mere end min gamle 29" billedrørs-sony mht blæsere, men til gengæld har den så ikke noget højspændingstafo-hvin....


Skrevet af: Rasmusdc
Skrevet den: 07-December-2009 kl. 14:41
Takker for et par udlæg fra folk der har, var igen nede i hifiklubben for at bestille et par dali højtalere og hørte igen deres udgave, det er totalt det samme med min, INGEN forskel..
 
Sådan er et V10, og vil man have den sublime billedkvalitet og ikke tør pioneer (forklaret tidligere) så er det det man skal acceptere.
 
og man bliver godt nok også betalt tilbage i god billedkvalitet (dog synes jeg stadig projektoren levere bedre oplevelse, men det er noget andet)

som også nævnt tidligere den har da buzzing også. men man skal være opmærksom eller kører dynamisk (eneste sted det har værdi er når man ser tegnefilm for at vise den kan give et POW, men uudholdeligt over længere tid)

den har buzz i ALLE settings, men det er jo sådan en buzz der forsvinder når man står 1 meter væk... blæserne overdøver den.


Skrevet af: Rasmusdc
Skrevet den: 07-December-2009 kl. 23:53
PIS, så kom BUZZ, så man kan høre det 3.4 meter væk konstant, den var meget anonym til at starte med.. hehe kommer nok i kæmpe krig med min kæreste nu, hvor nu skal det tv ud af stuen, synes jeg prøve lyttede ALT og fik garantien.

Må se om de vil bytte, ellers hvad kan kan tage for en 1 uge gammel 42" V10 med 3 års fuld garanti hos Hifiklubben, og selvfølgelig panasonics normale garanti? hvis man tog et dyk og skød den af for 9500kr ville det være muligt?


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 08-December-2009 kl. 00:01
Hvilke indstilinger?


Skrevet af: Rasmusdc
Skrevet den: 08-December-2009 kl. 08:56
Alle...det er mild buzz, men nok til at irritere mig.
 
Den er statisk mellem billeder, dog lille smule højere pitch i Dynamisk, men meget lidt, kun mig den irriterer- at ændre lys og så videre i de forskellige settings, ændre overhovedet ikke pitch, kun det at skifte mode gør.
 
men den er sat til salg + jeg vil se om jeg kan få hifiklubben til at tage den tilbage, må tage et tab, så tror jeg bare det bliver en B650/750 eller måske helt nede i en B555 for at spare nogle penge nu hvorjeg måske smider en 1000-1500kr ud på intet (jo 15 timers tv).
 
sådan er plasma bare, har holdt mig væk af samme grund, men billedet fristede bare for meget, og de ter stadig.. WOW.. men man må jo indrette sig.
 
ærgeligt jeg skyndte mig at skyde min M86 37" af, den var Buzz fri i backlight 10 og dynamisk kontrast fra, billedet var ikke godt.
 
Blev lokket af de utallige folk der kalder det lydløst, og så når man endelig har købt tv´et så går udtalen lydløs sig over i, ja der er lidt summen fra panel og blæsere men det er INTET i forhold til min gamle plasma.. (det er så IKKE lydløs)


Skrevet af: Keldjensen
Skrevet den: 08-December-2009 kl. 14:40

Jeg er nu i syv sind!!

Jeg har bestilt V10 50" til levering den 15/12, og bliver da helt bange for at min beslutning er forkert!
 
Jeg har i dag et panasonic PX70, hvor jeg ikke ligger mærke til støj.. Støjer V50 meget mere end det??
 
Sikke noget tis, nu har jeg brugt 3 måneder på at tage beslutningen om V10 50" og havde egentlig fået ro i sindet.. 


Skrevet af: Rasmusdc
Skrevet den: 08-December-2009 kl. 16:15
havde gjort det samme, brugt flere måneder på at tage denne beslutning, samt brugt år på at prøve plasma.
 
Det kommer an på hvem du er, og hvilket rum du har..
 
tror mange ikke ville bemærke den larm V10 udsender, men er du kritisk over for støj så lad for guds skyld være.
 
Fint mange siger at deres ikke larmer, men BUZZ en plasma ting, og sådan er det bare, og var så "dum" at lade mig overtale til at det ikke rigtigt var en del af de nye TV.
 
Det skal siges det er VÆSENTLIGT mindre.
 
men har du haft en PX70 før så tror jeg ikke BUZZ bliver et problem for dig, ved dog ikke om PX70 har aktive blæsere, for de summer rimlig meget.
 
Men grænselandet passer meget godt til hvad jeg har på min..
 
deres vurdering er 10-12 fod (3-3.6 meter) der må man ikke kunne høre det ved volumen, men må gerne kunne høre det i stilleperioder, har det på samme måde, kan hører buzz i alle stille perioder, dog blæsere konstant.
 
grunden til jeg tror at blæserne er så HØJE for mig, er at den blæser direkte ind på en RÅ murstens væg, som bare er pudset og malet, og der er ingen hylder / billeder omkring TV´et. og 2.65 meter til loftet som også er råt og pudset, er sikker på tv´et vil være mere stille i et alm setup.
 
skal dog siges den 50V10 jeg hørte i Hifiklubben kunne jeg ikke høre buzz på, ligegyldigt hvor meget jeg forsøgte at finde det.
 
Mit problem er bare, BUZZ er lidt som hvis du står og kører neglene ned af en tavle, det går lige på min rygrad.


Skrevet af: jacobborsting
Skrevet den: 10-December-2009 kl. 13:31
Jeg er meget overrasket over denne tråd. Jeg har selv et V10 42'' og det er uden tvivl det bedste køb jeg nogensinde har gjort. Jeg går selv meget op i at mine apperater skal være lydløse, og jeg synes virkelig ikke at den summen der kommer fra tv'et er en 'deal breaker'.

Mit tv står på fod op mod en træ væg. Jeg ved ikke om det gør en forskel.


-------------
Panasonic v10 - popcorn A110


Skrevet af: Rasmusdc
Skrevet den: 10-December-2009 kl. 14:12
min står også på fod op imod væg...
 
men har fået en aftale i hus, så skifter til LCD, men den falder nok først på plads efter julen.
 
men det med deal breaker eller ej, det er jo en smags sag. blæserne for mig er ikke en dealbreaker. pga. karakteristikken, men kan bare ikke acceptere buzz, da det for mig er en lige så slem lyd som hvis en tog sine negle og kørte ned af tavlen.
 
Og den er ikke AGGRESSIV, har hørt værre buzz i mine dage. men må jo acceptere at jeg har mine egne grænser med dette.
 
HVis jeg fik valget mellem den gamle M86 som jeg havde før eller den her, og de begge var gratis, så ville jeg tage M86 igen, selvom den er underlegen på billedsiden, bare pga. buzz, så det er en væsentligt vigtigere faktor for mig billed mæssigt.
 
havde dette været et 50" der havde hængt i mit værelse, og hvor det kun var til film med anlæg på fuld knald, så havde jeg sgu nok måske i værste tilfælde accepteret det, men det her tv er et stue tv, til de rolige perioder. og der fungere det bare ikke.
 
Og jeg acceptere det er mine personlige krav der nok er for store, ergo jeg var villig tli at sælge brugt eller tage et tab ved returnering, og nu er det faldet på plads.
 
ville have købt et LG SL9500 men havde kun set den på reklamer, da jeg så den i Expert, der synes jeg godt nok den var grim (ikke meget borderless på den, bare et alm tv med et stykke glas henover)..
 
Så bliver nok bare en B555 eller B650 worstcase B750.


Skrevet af: Bigby
Skrevet den: 14-December-2009 kl. 00:40
Noget siger mig at rasmus dc har fået en mandagsmodel. Jeg sidder to meter fra min v10 - og selv om natten, når volumen er under 10, kan jeg ikke høre blæserne. Selv mit mindst støjsvage apparat (dvd-afspiller) støjer mere. PS3 er som en støvsuger til sammenligning. Og xbox 360 (jeg har begge): en jetmotor.

V10 får min varmeste anbefaling. Jeg kan ikke gå forbi LCD-skod-skærmene i butikkerne uden at trække på smilebåndet.


Skrevet af: Rasmusdc
Skrevet den: 14-December-2009 kl. 10:08
Ja.. PS3 og Xbox360 er larmende maskiner, men nej desværre ikke en mandags model.
 
tror bare tolerancen blandt folk er vildt forskellig.. tror på Buzz kan være mindre men kan også sagtens være mere, også på en V10, har oplevet begge ting, hvad vigtigst er, det er inden for Panasonics tolerancer, og er det det, så er det jo noget man må figurere med.
 
Har lige afleveret den igen, og mit Backup LCD står i stuen til jeg får et B555 ind (jeg droppede 650/750 da jeg ikke bryder mig om 100hz synes det skaber falske billeder).
 
efter jeg fik LCD´en tilbage så bemærkede jeg hvor meget blæser støj der egentlig var fra den, dyb stille men konstant. nyder et lydløst tv igen. men som sagt Buzz delen var deal breakeren.
 
Med hensyn til LCD vs Plasma, så må jeg indrømme jeg synes ikke forskellen er stor. V10´en var FANTASTISK til bevægelser, men den imponerede mig ikke overdrevet meget billedmæssigt, og den havde da også sine fejl, så som flimren, fosforslør.
 
IGEN det skal stå på min egen regning.
 
klart der er forskel på farve/naturlighed/bevægelse men synes den er minimal. og Panasonic har mange mangler i min verden kontra Samsung B555 som er en CHEAP ASS LCD.
 
V10
 
1. Strømforbrug, den æder en del over 200watt i THX mode
2. Buzz - LARMER, marginalt for nogen
3. 4 aktive 80mm blæsere, 4 ... 2 120mm havde givet en del mindre strøj, mange kilder giver en ekstra faktor.
4. DVB-C menu´en var ubrugelig - Min kæreste brugte konstant dette med at bladre i programmerne uden at skifte, du SKAL enten i Guide eller skifte for at se hvad der var.
5. Minijack (kun problem for mig) INGEN volumen andet i en undermenu, træls når man bruge aktive højtalere gennem minijack (beolab)
6. Plastik plade foran skærmen (NEJ det er ikke glas- det er et GLAS design) en plade foran skærmen er 2-3 issues, den giver genskær, jeg kunne næsten se dobbelt tekst til sider, derudover ser du ind for siden på sådan en, så kan du se uniformen i pladen.
7. Synes faktisk den manglede lidt detaljer i FullHD, den levere et SINDSSYGT billede, men der manglede bare noget skarphed.
8. Sortniveauet var middelmådigt, ikke noget de nye LCD´er ikke levere. og især i dagslys bliver man straffet af det grå panel
 
B555
 
1. Dårligere billede (motionhandling især)
2. Kunne RIGTIG godt lide V10 design, så lidt nederen.
3. Clouding (den slemmest "defekt"  ved et LCD)
4. Skygge detaljer - det var der Panasonic i min verden gjorde det fantastisk, så en koncert optagelse i 1080i i mørke omgivelser, og min gamle m86 var bare SORT eller farver, men panasonic var MASSE af nuancer af sort, så man let kunne se baggrunds materialet.


Skrevet af: MJ (udmeldt)
Skrevet den: 14-December-2009 kl. 10:44
Oprindeligt skrevet af Rasmusdc Rasmusdc skrev:

Fint mange siger at deres ikke larmer, men BUZZ en plasma ting,

NEJ det er ikke.. hvor tit skal det siges??

Buzz er en TV-ting .. ikke plasma, crt eller lcd ting.. men noget som mange/alle TV har i større eller mindre grad.

Jeg har hørt det på alle teknologier og ikke kun plasma.

Så please stop med at kalde det en plasma-ting - det har intet med plasma, at gøre! Shocked


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 14-December-2009 kl. 11:27
Men så er larm jo også en projektor ting.
Men ja ingen fladeskærme er perfekte. faktisk langt fra.
heller ikke mit pioneer er perfekt. Men det er så den eneste fladskærm, Jeg har set som opfylder de fleste af mine krav.
Men heldigvis  er mange jo tilfredse med deres skærme.


Skrevet af: tougher
Skrevet den: 14-December-2009 kl. 11:49
Mit gamle CRT havde den mest irriterende buzz, når der var meget hvid på skærmen.

Jeg elsker mit V10. Så lige DR HD på svigerforældrenes LCD i weekenden. Det lignede en SD kanal. Deres LCD har så godt nok også kun kostet 8 K, men alligevel.

Det som irritere mig allermest ved V10 er når jeg f.eks. redigere video på min HTPC og lysstyrken stiger og falder alt efter hvor meget hvid der er i billedet.
Blæserstøjen er ikke noget problem, buzz kan jeg leve med, men at billedet ændre sig er sgu irriterende.


Skrevet af: Vistrup
Skrevet den: 14-December-2009 kl. 11:56
Nu har jeg ikke læst tråden, men buzz er altså ikke en plasma ting. Det kan lige så vel være der ved LCD.

Rasmus >> Hvis du hellere vil have et m87 LCD end et V10 så er det vidst også helt andre prioriteter end billedkvalitet der vægter - Og fred være med det;)

Forstår ikke at en smule buzz eller lyd kan være sådan en dealbreaker. Men det må sku stå slemt til, hvis det er nok til en ombytter. Ser folk film uden lyd i dag eller hvordan? =)


-------------
LG C1 65"
Sonos Arc
Sonos Sub3
Apple TV 4K
PS5


Skrevet af: tougher
Skrevet den: 14-December-2009 kl. 12:01
En ven har et Sharp XD1E (fra et gammelt fælleskøb faktisk). Han er meget utilfreds med buzz fra det og har fået udskiftet strømforsyningen uden det hjalp.
XD1E er LCD.


Skrevet af: Rasmusdc
Skrevet den: 14-December-2009 kl. 17:53
hvis man læste mine kommentarer igennem, så siger jeg hellere ikke generelt at BUZZ er noget plasma mæssigt. den sætning er taget ud af en lang tråd. har sagt jeg har LCD med buzz med lave backlight settings. men de er lydsvag ved normal drift.
 
JA elektronik udsender denne type støj, arbejder selv som ingeniør i en vindmølle fabrik hvor vi arbejder i busbars og effekttræk på 2-3 MW.
 
Men en GENEREL gennemgang viser at det er VÆSENTLIGT mere set i PLASMA, det er MERE accepteret af plasma producenter (de har større tolerancer) og plasma BRUGEr mere strøm, så de KAN skabe mere buzz.
 
Derudover har de en anden måde at styre strømmen, så i LCD bliver buzz tit en meget konstant lyd, hvor den kan skifte i plasma konstant med billedet.
 
Det med billed er MIN personlige mening som også er nævnt 100x i tråden, og jeg taler da billedmæssigt ikke et eneste sted NEGATIVT om plasma, ja jeg har kritik punkter, men ønsker en pakke løsning. en løsning hvor det meste fungere efter mine ønsker.
 
Nej ønsker ikke en ekstern DVB-C tuner for at kunne få en TV tuner som virker fornuftigt, ønsker ikke Buzz og Blæserlarm, ønsker ikke at give 11k for et tv jeg ikke er tilfreds med.
 
men V10 har da ikke været en REN negativ oplevelse, men for mig så vejer mange andre aspekter højt, og billedkvalitet er kun en af dem, og sammenligner jeg så kommer jeg bare ud med en masse minusser på Plasma siden, havde den været buzz og blæserløs, så havde jeg sagt ja tak.
 
HD-SD LCD/Plasma er vist en relgions diskussion, FAIR nok der er mange ting Plasma er skarp i, men lige netop skarphed i billedet, der er de MAKSIMALT ens, faktisk føler jeg plasma tit taber i den katagori især pga. det ekstra lag over skærmen + plasma cellerne, ikke er så stabile som en LCD celle. Alt andet vil jeg da gerne billedmæssigt give plasma en sejr i men ikke HD. selv min gamle M86 var skarpere, men farverne på M86 er TOTALT off. SDbilledbehandling er direkte elendig. men skarphed..  det kan den dog levere.
 
Men nok om det, mit problem er løst, jeg har fået afleveret plasma´en, og er snart en glad ejer af et billigt B555, som jeg kan bytte uden at kigge tilbage, når LED belysning bliver bedre, eller OLED for lavet et fornuftigt indtog.


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 14-December-2009 kl. 18:46
hvorfor så ikke købe et bedre lcd, når du kunne brænde 11 k af på et plasma.
kommer nok ikke til at forstå din logik


Skrevet af: Bruger udmeldt 8
Skrevet den: 15-December-2009 kl. 06:20
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

hvorfor så ikke købe et bedre lcd, når du kunne brænde 11 k af på et plasma.
kommer nok ikke til at forstå din logik
 
Så bliver det svært. Det står jo bl.a. i de 2 sidste linjer.


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 15-December-2009 kl. 07:23
Oprindeligt skrevet af Stenholt Stenholt skrev:

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

hvorfor så ikke købe et bedre lcd, når du kunne brænde 11 k af på et plasma.
kommer nok ikke til at forstå din logik
 
Så bliver det svært. Det står jo bl.a. i de 2 sidste linjer.

hvad er svært et led er stadig et lcd tv og i dag kan man alså få et nogenlunde lcd tv til 11.000 kr


Skrevet af: Rasmusdc
Skrevet den: 15-December-2009 kl. 09:18
Ja men det er som sagt bare Nogenlunde.
 
B6000-7000-8000 er ikke bedre end B650 B750, så der er ingen grund til at købe det.
 
Derudover har jeg fuldstændig samme problem med ingen analog Jackudgang til mine B&O højtalere. som er volumen styret på kontrollen, ellers havde jeg bare købt et B6000 og oplåst menu´en (da jeg ikke er fan af 100HZ/200HZ)
 
Var ude og se på SL9500 men Flatpanels Review gjorde jeg kiggede efter det med Viewble Angle, jeg har endnu ikke set det som et stort problem på M86 som er GAMMEL, men den SL9500 lavede hurtigt et billede degrade bare ved lidt off angle viewing. plus den ser godt ud på reklame billeder, men i tændt tilstand skuffer den. (det der borderless det er bull)
 
Jeg er VILD med noget ala Z1 design, så kan man få sådan noget med OLED/LED så vil jeg være klar til at købe det. så derfor køber jeg en B555, det er jo småpenge.
 
En skærm til 6000kr er lettere at smække ind på kontoret end en til 11.000kr.
 
Og ville godt betale 11k for noget væsentligt bedre, hvilket jeg troede plasma var, og ja på billedesiden var det også væsentligt bedre.
 
Så jeg venter. og håber på der kommer noget nyt om 6-9 mdn. så skifter jeg bare igen, så ryger min sidste 40" M86 på losseren og B555 ind på kontoret, så jeg også kan slippe for de Samsung DVB-C bokse.
 
B555 dækker de basale problemstillinger, billedekvaliteten er on par med B650, den har ikke 100hz men bruger det ikke
 
Den har indbygget DVB-C så smider den ene boks væk.
 
og den passer ind i mit setup, og har solgt min anden M86, så skal have et tv nu.


Skrevet af: Bruger udmeldt 8
Skrevet den: 15-December-2009 kl. 10:17
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Oprindeligt skrevet af Stenholt Stenholt skrev:

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

hvorfor så ikke købe et bedre lcd, når du kunne brænde 11 k af på et plasma.
kommer nok ikke til at forstå din logik
 
Så bliver det svært. Det står jo bl.a. i de 2 sidste linjer.

hvad er svært et led er stadig et lcd tv og i dag kan man alså få et nogenlunde lcd tv til 11.000 kr
Svært fordi manden ikke vil bruge så mange penge - så hellere vente som han skriver



Print side | Luk vindue