Viasat+CanalDigital+Sky+Astra ?
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Satellit TV
Forumbeskrivelse: Canal Digital, Viasat, Astra m.fl. (DVB-S)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=71192
Udskrevet den: 29-December-2024 kl. 16:13
Emne: Viasat+CanalDigital+Sky+Astra ?
Skrevet af: bQvle
Emne: Viasat+CanalDigital+Sky+Astra ?
Skrevet den: 29-November-2009 kl. 16:45
er det muligt at modtage alle disse udbydere med 1 parabol?
som fx. denne http://www.parabolshoppen.dk/shop/parabol-skaerm-maximum-2408p.html
|
Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 29-November-2009 kl. 17:28
Der er en rimelig spredning på sattelitterne Canal Digital er på 1V, og Sky er på 28,2-28,5E. Det er 30 grader. Astra.? SKY sender på Astra 2 fuglene samt EB1.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet den: 29-November-2009 kl. 21:37
tak for svaret :) men jeg er helt lost på det område, og jeg kan ikke engang forstå hvad du siger :(
30Grader, vil det sige at det godt kan lade sig gøre? eller skal jeg have 2 parabol skærme?
|
Skrevet den: 29-November-2009 kl. 21:46
Når der er så stor seperation, skal der bruges 2 paraboler.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 29-November-2009 kl. 21:53
med Toroidal T90 kan du godt..
Har selv hele parablyen af muligheder med desværre kun 8 hoveder.. jeg kunne have haft 15 siddende som andre bekendte har med samme model.
|
Skrevet af: confused
Skrevet den: 29-November-2009 kl. 22:13
Er det ikke ret afgørende hvor i landet man bor f.eks mht. at modtage Sky ? jo længere vestpå jo lettere.
------------- Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
Skrevet den: 29-November-2009 kl. 22:21
Skal der modtages fra 2D, så er det nemt i Jylland, Max en 110 Cm, på Sjælland op til en 2M. De øvrige sattelitter kan sagtens modtages med en 60 Cm i hele landet. Bruger selv en 60 Cm her på Midtsjælland uden problemer.
|
Skrevet den: 29-November-2009 kl. 22:56
Når du siger at sky sender på Astra 2 fuglene, vil det så sige at jeg kun behøver et hoved til både at modtage Sky og Astra.
og en parabol med 2 hoveder som så kan tage canal digital og viasat?
Jeg bor på Djursland, omkring Grenå, vil det fungere med fx. en 85cm?
|
Skrevet den: 29-November-2009 kl. 23:03
Der er mange Astra Sattelitter, men jeg går ud fra, at du mener Astra 28,2 (SKY). Så det vil være på sin plads at du benævner deres positioner eller land som de sender til så det vides precist hvilke der menes.
|
Skrevet den: 29-November-2009 kl. 23:08
jeg overvejer også lidt den løsning som Pendec skriver ( http://www.tektronik.dk/catalog/da/08200-toroidal-t90-multibeam-parabol-324.html - http://www.tektronik.dk/catalog/da/08200-toroidal-t90-multibeam-parabol-324.html ) Så kan jeg jo bare købe de 3/4 hoveder?, og få sat dem i de rigtige positioner.
Jeg skal bruge dem sammen med en dreambox dm8000, og har tænkt mig at alle hovederne skal have 2 LNB udgange, så jeg kan køre det hele ned i 2x DISEqC 4-1, og derfra ind i Dreamboxens 2 DVB-S indgange. Så jeg har mulighed for at optage og se alle andre kanaler på samme tid.
Kan man få en større swich, fx. DISEqC 6-1, som vil fungere med Dreambox? hvis man nu planlægger at udvide med flere hoveder?
|
Skrevet den: 29-November-2009 kl. 23:12
Radiomanden, jeg kender ikke så meget til Astra ud over det er en masser gratis tysk tv :) hvordan de sender osv ved jeg ikke. Men hvis jeg så skal modtage det her til danmark vil det så være 28,2E med et enkelt hoved, og så vil jeg både kunne modtage SKY's programmer. og de gratis "tyske" astra kanaler?
|
Skrevet den: 29-November-2009 kl. 23:44
Når vi taler om Tysk Astra, så er det 19,2E, du vil ikke som jeg kunne modtages SKY 28,2-28,5E, uden abbonement, men du kan modtage Freesat. De har også mange kanaler.
|
Skrevet den: 30-November-2009 kl. 00:10
bQvle skrev:
Radiomanden, jeg kender ikke så meget til Astra ud over det er en masser gratis tysk tv :) hvordan de sender osv ved jeg ikke. Men hvis jeg så skal modtage det her til danmark vil det så være 28,2E med et enkelt hoved, og så vil jeg både kunne modtage SKY's programmer. og de gratis "tyske" astra kanaler? |
Når du snakker Sky, men du så http://www.sky.de/web/cms/de/index.jsp - Sky Deutchland ?
så kan du modtage disse på 19,2E og samtidig en masse tyske FTV kanaler, som fortsat vil være tilgængelig længe endnu..
Abbo til disse Sky kanaler kræver dog du er tysk statsborger, eller ihvertfald har et familie medlem dernede som kan skaffe det til dig.
|
Skrevet den: 30-November-2009 kl. 00:34
okay, så tror jeg jeg er ved at have styr på det.
1W = Canal Digital 5E = Viasat 19,2E = Gratis tyske kanaler 28,2E = Sky.com kræver abb. (ikke tysk), + Freesat. Korrekt?
Når det så er på plads, (forhåbentligt). Tror i så denne "Toroidal T90" skærm vil kunne levere et holdbart signal til Grenå/Ebeltoft området på 28,2E? LNB'en kommer til at være placeret helt og aldeles i yderste position på skinnen. Giver det ikke et "dårligere" signal?
Tak til jer for hjælpen so far! Det er rart at få "lidt" styr på tingene, da jeg ellers er total lost!
|
Skrevet den: 30-November-2009 kl. 08:07
bQvle skrev:
Kan man få en større swich, fx. DISEqC 6-1, som vil fungere med Dreambox? hvis man nu planlægger at udvide med flere hoveder?
|
8-1 er næste skridt op... jeg fik mine fra tyskland, de var for dyre i Danmark... gave 170kr for min, det er dog flere år siden..
|
Skrevet den: 30-November-2009 kl. 08:16
bQvle skrev:
Når det så er på plads, (forhåbentligt). Tror i så denne "Toroidal T90" skærm vil kunne levere et holdbart signal til Grenå/Ebeltoft området på 28,2E? LNB'en kommer til at være placeret helt og aldeles i yderste position på skinnen. Giver det ikke et "dårligere" signal?
|
de kanaler på 28.2 som du IKKE kan modtage er regionale tv stationer , som ikke har noget med Sky at gøre .. Sky kan modtages flere steder i europa...men vil du have de gratis kanaler skal du have en størrere skærm så er T90 ikke god til de freeview kanaler..
du kan kun modtage Sky med subscription fra din lokation og en T90, de kan modtages uden problemer.
|
Skrevet den: 30-November-2009 kl. 13:07
Ah okay, men så kan jeg nok godt nøjes med T90.
Nu kan det godt ske jeg spørger dumt, men hvis jeg så tager en 8-1 DISEqC swich. og køre de 8 udgange fra de 4 lnb hoveder ind i den. så der faktisk kommer 2 ind fra hver position.
vil man så kunne optage og se alle andre kanaler på samme tid, ved kun at bruge 1 sat. indgang?
Og vil man også kunne gøre det på fx en HD800 ? som kun har 1 dvb-s indgang
|
Skrevet af: confused
Skrevet den: 30-November-2009 kl. 13:30
Som udgangspunkt skal du altid have en tuner pr. kanal du vil se / optage.
Jeg tænker at du har brug for 2 stk 4-1 switche i stedet, og så føre 2 kabler ned til en DM8000 eller lign. med de 2 tunere.
Det var vist også det du selv foreslog tidligere ;-)
------------- Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
Skrevet den: 30-November-2009 kl. 13:36
De kanaler der er på Astra 2D er for det meste Freesat, og på den sattelit er der BBC1+2+3+4 ITV1+2+3, Channel4, Five, E4. Det er de primære kanaler i UK, og kan på den sattelit modtages FTA, nogle af de kanaler er også på øvrige sattelitter, men er der kun FTV, så skal de modtages derfra kræves der et kort på SKY Freesat.
De fleste Sattelit PVR har 2 Inputs, det ene er til Live TV, og det andet er til PVR funktionen.
|
Skrevet den: 30-November-2009 kl. 14:52
Okay :) det var mere for at høre om det kunne lade sig gøre på en DM800, men det kan det nok ikke så.
Hvad mener du når du siger at de kan modtages FTA, er det bare gratis kanaler?
Jeg tror jeg starter med en T90 skærm, da jeg aligevel skal have 3 hoveder på 1w 5e og 19,2e, og hvis jeg så ikke kan modtage kanalerne ordentligt på 28,2e kan jeg jo altid flytte det hoved til en ny skærm.
|
Skrevet den: 30-November-2009 kl. 14:58
FTA er som det ligger i forkortelsen altid gratis, FTV er også som sådan gratis, men kræver et engangsbeløb for et kort.
|
Skrevet af: nunbaggi
Skrevet den: 30-November-2009 kl. 17:21
Er der overhovedet nogle kanaler der er noget værd at se på de sattelitte i snakker om, som ikk allerede er en del af canal digital eller viasat??
|
Skrevet den: 30-November-2009 kl. 17:48
I allerhøjeste grad, der er INGEN kanaler på Freesat som er hos nogen DK udbyder, og hos SKY er der kun NGC, Discovery, History og Animal planet som er hos DK udbydere, og det er endda ikke de samme kanaler, de har helt deres egen programflade. Viasat og Canal Digital er latterlige til sammenligning og også Boxer for den sags skyld.
|
Skrevet den: 30-November-2009 kl. 18:40
Radiomanden skrev:
Viasat og Canal Digital er latterlige til sammenligning og også Boxer for den sags skyld. |
Nu er du jo en minoritet her, og med den udtalelse, blev det til en gruppe vi ikke har navn på..
Hvori ligger det latterlige? at danskere ønsker dansk produceret programmer? at vi stadig vil have undertekster på kanalerne? at vi vil have færrere kanaler men højere bitrate (sky har rigtig dårlig bitrates)
hvori finder du det humoristiske i at fortælle forumet her, at deres sat udbydere er så dårlige og at de skal vælge at modtage nogle kanaler som slet ikke tilbydes danskere uden man får det på det grå marked?
|
Skrevet den: 30-November-2009 kl. 18:41
nunbaggi skrev:
Er der overhovedet nogle kanaler der er noget værd at se på de sattelitte i snakker om, som ikk allerede er en del af canal digital eller viasat?? |
fodbold
og så går grænsen også der.. men der er også mange som vil betale for det jo..
|
Skrevet den: 30-November-2009 kl. 18:56
Pendec, nu er jeg heller ikke typen der elsker Topmodel, Paradise Hotel, Robinson og den slags tv, derfor kan Viasat godt have et lidt dårligt programvalg for mig. Det er lidt forkert at hakke ned på det Radiomanden siger, hvis han mener at de har nogle dårlige sammensætninger.
desuden gør du lidt det samme ved at sige "Fodbold, og så går grænsen også der"
Det er alt sammen smag og behag.
|
Skrevet den: 30-November-2009 kl. 19:32
Der er kanaler på SKY som ikke er af så god kvalitet som andre, men mange står faktisk fint, jeg vil vove at påstå bedre end f.eks MUX1 og 2 på DVB-T derved vel også bedre end Boxers MUX. Udbuddet er stort og varieret, og mere temaopdelt end vi kender det her, og derved er det nemmere at få kanaler man vil have, end det er når der i pakker ligger flere kanaler af forskellig art. Er man f.eks til sport, så er der mulighed for mange kanaler der ikke sender andet, ligeledes med musik, kanaler for børn, almen underholdning og teknik og videnskab. Gråt marked tja, de penge jeg betaler trækkes direkte af SKY selv og ikke via en mellemperson, prisen er defor også den samme som der betales i UK. Desværre vil det eventyr måske være slut i 2012, når de nye Sattelitter kommer op, så er der store chancer for at de fleste Transpondere bliver på Narrow Beam og derved specielt rettet mod UK.
|
Skrevet den: 30-November-2009 kl. 19:44
bQvle skrev:
desuden gør du lidt det samme ved at sige "Fodbold, og så går grænsen også der"
|
nu er udbudet jo næsten ens for præcis de samme programmer du ikke vil se er jo også på Sky, bare i en engelsk version.. så hvorfor vælge Sky når programmerne er de samme?
Er det COPS? det har Sky næsten en seperat kanal der viser det hver dag, præcis som Kanal5 i Danmark viser CSI hver dag, ikke just varieret program udvalg..
ja, vi har alle forskellige ønsker om tv, men latterlige syntes jeg ikke de danskere udbydere af tv kanaler er.. de har jo det til fælles at de tekster de programmer som Sky sender som eksempel.
De har programmerne på eget sprog, altså dansk,norsk, svensk osv..
Jeg nævner fodbold og grænsen går der (foldbold er jo ikke sprog afhængigt ), fordi det jo egentlig er det som mange der vælger sky, går efter..er grunden en anden, kan det så være en anden etnisk baggrund og man bor i danmark, da Engelsk tv også byder på en bredere program flade til dem der.. Men igen, gør det vores tv udvalg latterligt?
Jeg ser da en del TVTotal på Pro7, men siger da ikke at Aloha på TV2 er det dårligere eller latterligt? det må folk, som du siger, selv afgøre.. eller jeg vælger ikke Sky i Tyskland fordi danske udbydere er ringere og latterlige..
Smagen er forskellig og vi har en holdning, men holdning uden begrundelse, det må være latterligt..
Du giver udtryk for hvor du er utilfreds, det er jo så retfærdiggjort og begrundet..
|
Skrevet af: nunbaggi
Skrevet den: 30-November-2009 kl. 19:46
Jeg har også selv 4 lnb på min parabol, og har hotbird og astra 19,2.
Men jeg er heller ikk til sport, så derfor spørger jeg om der er nogle kanaler der er noget værd.
Gider ikk zappe gennem alle de kanaler der er
|
Skrevet den: 30-November-2009 kl. 19:53
Radiomanden skrev:
Der er kanaler på SKY som ikke er af så god kvalitet som andre, men mange står faktisk fint, jeg vil vove at påstå bedre end f.eks MUX1 og 2 på DVB-T derved vel også bedre end Boxers MUX. |
Så ok, du har helt ret i at deres udbud er fordelt over mange kanaler, så de rammer et specifikt publikum som jeg også nævner i tidligere indlæg..
dog gør det ikke kvaliteten bedre.. og så er det jo "lidt fun" at du bruger vores ringe DVBT som grundlag. Du bør vel forholde dig til DVBS2 altså sat udbydere som du betegner latterlige, og kvaliteten der. Så er Canal Digital klart bedre, selvom udbudet ikke er så stort. men derved bedre kvalitet (så længe det varer)
de udbyder desværre for mange kanaler i England på sat siden, og bitraten som ryger ned på 1.5-3 mbit er synd for dem som køber nye smarte FullHD skærme og vil opleve god kvalitet på deres 60" skærm..
men ok, vi kan se tv på 2,4" mobil telefoner, så forundrer det vel ikke folk at dårlig kvalitet på store skærme accepteres ubetinget, bare de kan få lidt flimmer kasse.
|
Skrevet den: 30-November-2009 kl. 19:56
nunbaggi skrev:
Jeg har også selv 4 lnb på min parabol, og har hotbird og astra 19,2. |
Astra 19.2 , Thor 1w er nok mine foretrukne valg..
men tysk tv, primært fordi de har en del alternative shows inden for sci-fi , og canal digital pga. kvaliteten på kanalerne og prisen som stadigvæk kan holde mig bunden i en tid endnu.
|
|