Print side | Luk vindue

Opklaret: Ingen DR HD søndag aften (YouSee)

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Kabel-TV
Forumbeskrivelse: TV, radio mv. via kabel (typisk DVB-C)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=71298
Udskrevet den: 19-Februar-2025 kl. 10:19

Emne: Opklaret: Ingen DR HD søndag aften (YouSee)
Skrevet af: Jwin
Emne: Opklaret: Ingen DR HD søndag aften (YouSee)
Skrevet den: 01-December-2009 kl. 11:29
Et meget syret problem.....

De sidste 3 søndage mellem ca 19:45 og 21:15 har jeg ikke haft billede på DR HD. Mit Sony TV skiftede mellem meddelelserne "Programmet ikke indstillet" og "Programmet ikke tilgængeligt".  Der var bare sort skærm. I samme tidsrum var der voldsomme pixeleringer på TV2FilmHD. Alle andre kanaler var OK. Den opmærksomme læser har jo allerede gættet at det var tidspunktet omkring "Forbrydelsen II"

På alle andre dage/tidspunkter virker disse 2 kanaler fint. Meget mærkeligt. Det virker jo umiddelbart som en form for overbelastning i nettet på det tidspunkt, jeg kan bare ikke fatte hvordan at mange seere skulle belaste kabelnettet? Sådan hænger det jo ikke sammen.

Håber der er kyndige/vidende personer, der kan løse denne gåde?

Er spændt på om problemet er der igen på søndag, nu hvor "Forbrydelsen II" er ovre.

(Edit: stavefejl rettet)

Svar:
Skrevet af: Jwin
Skrevet den: 03-December-2009 kl. 11:21
Oprindeligt skrevet af Jwin Jwin skrev:

Et meget syret problem.....

Det var (som forventet) ikke noget med belastning at gøre.  Det viste sig at være min Surround Receiver....

Når jeg tænder for Receiveren forsvinder billedet (Og lyd) på DR HD. Alle andre (Incl Discovery HD, TV2FilmHD, TV2SportHD, NG HD, K5 HD) er OK med lyd via Recieveren.

Fjerner jeg HDMI kablet mellem Receiver og TV, så kommer billedet tilbage (Jeg har Toslink mellem TV og Receiver).

Jeg tror jeg opretter en ny tråd "Surround og Hifi"

(Pixelingsproblemet på TV2FilmHD forsvandt ved lave blødere buer på antennekablet)

Print side | Luk vindue