HiFi klubben prisændring samme dag jeg får varen
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Køb og salg
Forumnavn: Jura
Forumbeskrivelse: Forbruger køb. Love og regler. (Kun registrerede brugere kan skrive)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=71334
Udskrevet den: 12-Februar-2025 kl. 11:16
Emne: HiFi klubben prisændring samme dag jeg får varen
Skrevet af: Bruger udmeldt 40
Emne: HiFi klubben prisændring samme dag jeg får varen
Skrevet den: 01-December-2009 kl. 22:08
Løste sig, se side 2 :)
Jeg var i HiFi klubben i torsdags for at bestille min projektor (BenQ
W600), troede jeg kunne få den med det samme, men fint nok den kom jo
allerede tirsdag. Jeg skulle dog forudbetale (5990 kr) før de ville
bestille den hjem fra hovedlageret, hvilket jeg syntes var lidt
underligt - som udgangspunkt betaler jeg ikke før jeg har varen. Men
valgte at gøre det alligevel, for det er trods alt en stor kæde som man
vel kan stole på.
Da jeg kommer hjem i dag, og finder ud af at det ikke er så godt bare
at stille den på en hylde under loftet da den skal ligge på hovedet for
at billedet ikke er i loftet, går jeg ind på HiFi klubbens hjemmeside
for at se om der skulle være et billigt loftsbeslag og ser, at den nu
er sat ned med 500 kr - altså samme dag som jeg hentede den.
Må indrømme jeg føler mig godt og grundig snydt for de 500 kr, da det
er samme dag min varer bliver udleveret at prisen lige blev sat ned og
jeg havde ingen muligheder for ikke at forudbetale. Jeg ville sidde her
og begynde at komme med ideer om, hvorfor jeg absolut skulle betale
forud for jeg har ikke handlet der før, men mister lidt lysten efter
sådan en oplevelse, til at komme der igen.
Så jeg ville høre om andre har oplevet noget lignende, og om der er noget at gøre, eller jeg bare må føle mig snydt for 500kr?
|
Svar:
Skrevet af: bibihest
Skrevet den: 01-December-2009 kl. 22:16
Sagde du det til sælgeren? Godt nok dårlig service, hvis ikke de gav dig den til den mindre pris.
|
Skrevet den: 01-December-2009 kl. 22:19
Jeg opdagede det desværre først da jeg kom hjem, men blev ikke informeret om noget. Og kl var efter lukketid da jeg opdagede det. Ikke fordi jeg ønsker at sætte dem i dårligere lys end nødvendigt (mener de burde have givet rabat uden jeg skal undersøge det først), men ville lige høre om der er andre med erfaringer.
|
Skrevet af: PerW
Skrevet den: 01-December-2009 kl. 22:21
Det kunne være du lige skulle prøve at snakke med dem. Havd nu hvis sælgeren ikke var opmærksom på det?
|
Skrevet af: lahan
Skrevet den: 01-December-2009 kl. 22:31
Hvorfor er det lige du forud betaler. Lyder lidt dumt og meget risikabelt.
Men tag og snak med dem, kan være du er heldig.
|
Skrevet den: 01-December-2009 kl. 22:33
Vil jeg prøve. Men håbede nogen kunne fortælle mig, hvordan og hvorledes det foregår. De ville desværre kun tage imod bestillingen, hvis jeg betalte forud.
|
Skrevet af: cnn3
Skrevet den: 01-December-2009 kl. 23:29
Prøv nu lige at spørge om du ikke skal have de 500 kr retur. Det skulle da ikke undre om de gik med til det. Der sker vel ikke noget hvis du ikke prøver..... Lad høre hvad resultatet bliver.
------------- mvh Christian
|
Skrevet den: 02-December-2009 kl. 08:40
Den billigerer pris er den ikke kun for "medlemmer" Er du medlem? For er du ikke medlem så er prisen 5.990. Det er gratis at være medlem og man får noget mere garenti, så det er jo dumt andet.
|
Skrevet af: Fedtmule
Skrevet den: 02-December-2009 kl. 08:56
HiFi klubben kører deres egen forretningspolitik. Jeg var også noget forundret over, at jeg skulle betale hele beløbet forud, da de ikke havde varen hjemme i en af deres fysiske butikker i Århus. Ville jeg ikke betale forud, kunne HiFi klubben ikke fremskaffe varen, selvom den blot lå på deres fjernlager.
|
Skrevet den: 02-December-2009 kl. 09:10
I reglen giver de heller ikke returret på varen. Men man kan da heldigvis bestille via deres hjemmeside og så har man 14 dages returret ![Smile Smile](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley1.gif)
|
Skrevet af: pilehave
Skrevet den: 02-December-2009 kl. 11:21
Moralen må være at du kan bruge deres butik til at kigge på varen og så bestille den på nettet til en lavere pris (evt. et andet sted)...
|
Skrevet af: lahan
Skrevet den: 02-December-2009 kl. 12:38
Fedtmule skrev:
HiFi klubben kører deres egen forretningspolitik. Jeg var også noget forundret over, at jeg skulle betale hele beløbet forud, da de ikke havde varen hjemme i en af deres fysiske butikker i Århus. Ville jeg ikke betale forud, kunne HiFi klubben ikke fremskaffe varen, selvom den blot lå på deres fjernlager. | Det lyder da utroligt, den er da ringe service. I disse tider kunne jeg aldrig finde på at betale forud, det er jo at gamble med pengene.
|
Skrevet af: akjosko1
Skrevet den: 02-December-2009 kl. 13:01
Jeg kan godt se at der er sket i fejl i forhold til deres service, og så vidt jeg er orienteret, så kan en forretning ikke forlange at man betaler forud - men jeg er ikke sikker på det punkt!
At deres service skulle være dårlig kommer efter min erfaring an på, hvilken hifiklub man handler i. Jeg har handlet et par gange i den i Aalborg, og den ene gang havde jeg købt omkring 30 meter højtalerkabel til 65 kr. pr. meter, og da jeg så begynder at klippe til osv. opdager jeg at jeg mangler lige godt en halv meter for at kablet kan nå den sidste højtaler. Jeg går tilbage til butikken, og de tager de ti meter tilbage og bytter til et elleve meter kabel (mod de ekstra 65 kr. som en meter jo kostede). Så jeg tror at deres service handler om hvilken butik - og måske også hvilken ekspedient man handler med. Dertil skal det siges at da jeg boede i Århus handlede i den på Nørrebrogade, og de ydede ikke den service som man kunne forvente...
Men som andre siger, gå tilbage og snak med dem, det kan være en fejl :)
------------- Samsung 40f86BD, Denon 2808, 4. minipods, cinepod, Bass station subwoofer. http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=60021&PN=1 - Podspeaker studiebio
|
Skrevet af: Rasmusdc
Skrevet den: 02-December-2009 kl. 13:44
synes godt nok det er svineri at bruge vores butikker som udstillingsvindue så købe på nettet, fint man browser, men bruger man butikkerne til vejledning og fremvisning, så fortjener de også man understøtter den udgift de har.
Jeg har ikke selv haft problemer i hifiklubben, med ændrede priser, men priser kan gå begge veje, købte et B555 til 5700 hernede, og den steg 300kr, men fik den da stadig til 5700kr.
|
Skrevet af: Lukket bruger 2
Skrevet den: 02-December-2009 kl. 13:47
Stik lige hovedet ind i butikken og sig det til en af de ansatte. Du har ikke fået din projektor endnu og selvfølgelig skal prisen afspejle den aktuelle i det øjeblik du får den udleveret. Længere er den ikke.
Der er lidt forskel på de enkelte butikkers gøren og laden, som det allerede er nævnt. Men basalt må man ikke tage betaling for en vare du ikke har fået udleveret. Nu er regler jo til for at bøjes og butikken bør nok vurderer det i forhold til produktet. Hvis en kunde bestiller et sæt B&W802, så vil jeg som butik nok ikke bestille noget hjem før der lå et depositum på bordet, som vi er i vores gode ret til at tage, men en projektor til den nævnte pris er lidt en anden sag.
I forhold til medlemspriserne, så sker disse ændringer ofte i løbet af dagen. Så prisen kan være en anden om eftermiddagen. Derfor har sælgeren med garanti tastet tingene efter de priser der lige står i hans system på det aktuelle tidspunkt.
Hvis ikke du får positiv respons i den butik du handler i, så sig lige til ! Så vil jeg lige prøve at tage sagen videre i systemet.
|
Skrevet den: 02-December-2009 kl. 14:02
Jeg har ikke været derinde endnu, men fik en opringning at jeg kan komme ind og få 515 kr retur. Jeg retter det ind i selve indlægget når jeg kommer hjem derfra, men nu skal de heller ikke have forkert omtale! Min vurdering er bestemt heller ikke den samme af alle butikkerne, men det kommer jo så meget an på, hvem man snakker med og om medarbejderne har et godt sammenhold i butikken, etc.
Men er glad for at høre, at forudbetalingen var en fejl, for havde det lidt underligt da jeg gik fra butikken i torsdags.
|
Skrevet af: akjosko1
Skrevet den: 02-December-2009 kl. 15:14
det er da godt at høre at du får penge retur :) Og ja, som jeg også selv skrev, så er der forskel fra butik til butik, og specielt også i hvor godt det interne forhold mellem de ansatte - og butikken.
------------- Samsung 40f86BD, Denon 2808, 4. minipods, cinepod, Bass station subwoofer. http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=60021&PN=1 - Podspeaker studiebio
|
Skrevet af: Sploink
Skrevet den: 02-December-2009 kl. 17:24
Fint nok du for pengene igen. ![Smile Smile](smileys/smiley1.gif) Men måske en anden gang man skal være lidt langsommere om at lave sådanne indlæg, når man ikke engang har kontaktet butikken selv endnu ? De ringer jo selv til dig og siger du har penge til gode, det er jo som det skal være ![Smile Smile](smileys/smiley1.gif)
|
Skrevet af: christen
Skrevet den: 08-December-2009 kl. 16:42
Hej Emil M.
Hvis du er medlem af Hi-Fi Klubbens kundeklub har du en prisgaranti.
"Har du som medlem købt et produkt hos os, og vi sænker prisen inden for 30 dage herefter, får du et gavekort på differencen.* (...) * Gælder kun ordinære priser og ikke DAGSPRIS- eller demoprodukter købt på lagersalg."
Vi ved ikke hvornår prisen sættes ned. Det er derfor der tilbydes denne service.
Jeg ved ikke hvor du har købt den, men nogle af Hi-Fi Klubbens butikker er franchise butikker. Derfor er det ikke altid butikken vil bestille varen hjem, uden forudbetaling, hvis det er en vare der ikke sælger så godt. Hvis kunden ombestemmer sig er det butikken og ikke "selve" Hi-Fi Klubben der taber på det.
Hvis du ikke er medlem så prøv og gå ned hvor du købte den og så kan i sikkert finde ud af noget.
Hvis du ikke er medlem, kan du melde dig ind, får du et par ARGON EP4002 hovedtelefon og en kalibrerings disk til tv'et (værdi 298).
(: NICE
Hilsen Christen, Hi-Fi Klubben Hørsholm
|
Skrevet af: Lukket bruger 2
Skrevet den: 09-December-2009 kl. 09:43
Prisgaranti gælder ikke dagsprisvarer, hvilket også står i den tekst du referer. En projektor er ikke egen distribution, så her gælder prisgarantien altså ikke !
Det er lige meget om det er franchise eller kædebutik. Det står i dansk lovgivning, at man ikke må forfakturere, altså tage betaling for en ydelse der endnu ikke er leveret !
|
|