Print side | Luk vindue

Xbox 360: Lyd gennem HDMI og optisk

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Spillekonsoller
Forumbeskrivelse: PlayStation, Xbox, Wii m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=71367
Udskrevet den: 24-Februar-2025 kl. 04:31

Emne: Xbox 360: Lyd gennem HDMI og optisk
Skrevet af: Frossenfisk
Emne: Xbox 360: Lyd gennem HDMI og optisk
Skrevet den: 02-December-2009 kl. 16:24

I min nuværende opsætning trækker jeg både lyd og billede fra min Xbox ud af HDMI-udgangen direkte ned til min receiver, som så sender billedet videre til mit tv. Det virker fint, og jeg er tilfreds med det når det gælder de "store" spiloplevelser. Men jeg synes det er lidt overkill at fyre op for surround sound, når jeg bare sidder og spiller et eller andet åndsvagt puzzle-spil.

Jeg har derfor overvejet at ændre min kabelføring, så jeg i stedet trækker HDMI-stikket direkte op til skærmen, og trækker lyden ud gennem den optiske udgang på Xbox'en. Jeg kan så bare slukke receiveren hvis jeg bare vil nøjes med lyden fra tv'et. Og her kommer så spørgsmålet: Vil jeg overhovedet få lyd fra tv'et? Sender Xbox'en lyd ud gennem HDMI når et optisk kabel er tilsluttet? Er der andet jeg skal være opmærksom på?
Jeg ville nemt selv kunne tjekke det hvis jeg havde et optisk kabel, men det har jeg bare ikke, og jeg gider ikke bruge penge på det før jeg ved om det virker.....

Svar:
Skrevet af: PerW
Skrevet den: 02-December-2009 kl. 16:28
Sådanne har jeg sat min Søns op og det virker som det skal. Han har lyd både på TV og receiver.

Skrevet af: Frossenfisk
Skrevet den: 16-December-2009 kl. 00:13
Tak til PerW for hjælpen.

Til alle andre i samme situation: Det virker fint, Xbox'en sender lyd til både tv'et og receiveren. Det eneste minus er dog at Xbox'en genstarter hvis man kommer til at skifte kanal. Lidt irriterende, men til at leve med.

Print side | Luk vindue