Print side | Luk vindue

Hvilken PS3 Slim??

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Spillekonsoller
Forumbeskrivelse: PlayStation, Xbox, Wii m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=71389
Udskrevet den: 23-Februar-2025 kl. 20:31

Emne: Hvilken PS3 Slim??
Skrevet af: Strange
Emne: Hvilken PS3 Slim??
Skrevet den: 02-December-2009 kl. 20:20
Hej

Jeg står og skal til at erhverve mig en PS3 Slim... Jeg kan se at der både er en med 120 GB og en med 250 GB... Er der nogle ulemper ved at købe den med 250 GB, eller er det nøjagtigt samme maskine bare med flere GB? Det er nemlig den jeg helst vil have. Jeg skal primært bruge den som Blu-ray afspiller, men kommer nok også til at spille lidt spil.

Sidst men ikke mindst, jeg kan se den med 250 GB havde release i oktober måned, er det den sidste nye? Og ved I om der er en ny på vej lige rundt om hjørnet.

Mange tak for hjælpen!Clap

Svar:
Skrevet af: Mathias Bøgh
Skrevet den: 02-December-2009 kl. 20:39
Det er såvidt jeg ved, præcis den samme, bare med flere GB. Og nej, der kommer nok ikke lige en ny indenfor det næste lange stykke tidSmile

-------------
http://bfbc2.elxx.net/stats/ps3/papapk">

Skrevet den: 02-December-2009 kl. 20:47
Perfekt, så ved jeg hvad jeg skal ønske mig til jul :-))))

Tillægssspørgsmål:

1. Jeg har en PSP hvad kan jeg bruge den til med PS3, har hørt at de kan snakke sammen?
2. Jeg skal som nævnt primært bruge den til film, hvilken fjernbetjening skal jeg købe, og hvad koster den? Regulerer man så lyden og filmens menu fra den fjernbetjening??

Tak for venligheden :)

Skrevet af: vasif
Skrevet den: 02-December-2009 kl. 21:09
En Slim 250 GB kan desuden købes i hvid og pink, men ikke lanceret i Europa:)

1) http://www.coderetard.com/2008/06/20/remote-play-ps3-to-psp-how-to-use-remote-play/ - http://www.coderetard.com/2008/06/20/remote-play-ps3-to-psp-how-to-use-remote-play/

2) http://www.mm-konsol.dk/produkter/visvare.asp?varenr=3716&menu=ps3 - http://www.mm-konsol.dk/produkter/visvare.asp?varenr=3716&menu=ps3
Original fra Sony. Du kan dog købe øvrige uofficielle fjernbetjeninger til PS3, men min erfaring er dog, at den originale generelt er bedst, og desuden må man konstatere, at den virker glimrende. Ja du regulerer filmens menu via fjernbetjeningen, men ikke volumen, det skal stadigvæk gøres fra dit Tv's fjernbetjening.

Skrevet af: Smed89
Skrevet den: 03-December-2009 kl. 08:40
Ville virkelig gerne ha' en ps3 i hvid!!! DAmn

-------------
- Pana PX80 - Scandyna Minipods - NAD C315BEE - PS3 Slim - AppleTV 2 + 3 - PSN: Lukewarmwinner

Skrevet den: 03-December-2009 kl. 08:41
Hej Vasif!

Super, tusind tak for info. Men hvad så når jeg køber et 5.1 højttalersystem og tilslutter min PS3, hvordan og med hvad regulerer jeg så lyden på det?

Skrevet af: Wumse
Skrevet den: 03-December-2009 kl. 12:27

Hvis du køber 5.1 så regulerer du lyden ved hjælp af den fjernbetjening der følger med til din receiver Wink

Skrevet af: Emilos88
Skrevet den: 03-December-2009 kl. 14:52
Overvej en blu-ray afspiller istedet.
En ps3 er ikke lydløs, heller ikke den nye slim.
Så hvis du ikke regner med at spille alle de lækre spil der er til konsollen, så overvej den anden løsning.

-------------
Get HIFI or die trying c",

Skrevet den: 03-December-2009 kl. 20:17
Wumse: Det er ikke sikkert at jeg køber et system der har brug for en forstærker jo?

Emilios: Jeg har set mig varm på en PS3 og når man skruer op for lyden går det vel nok?

Forstår heller ikke helt at PS3 for ikke så lang tid siden af alle blev rost som værende den bedste afspiller til BD... Har folk helt ændret mening?

Og afspiller den DVD film på en OK måde også?

Skrevet af: SteffenD89
Skrevet den: 03-December-2009 kl. 20:59
Oprindeligt skrevet af Strange Strange skrev:

Hej

Jeg står og skal til at erhverve mig en PS3 Slim... Jeg kan se at der både er en med 120 GB og en med 250 GB... Er der nogle ulemper ved at købe den med 250 GB, eller er det nøjagtigt samme maskine bare med flere GB? Det er nemlig den jeg helst vil have. Jeg skal primært bruge den som Blu-ray afspiller, men kommer nok også til at spille lidt spil.

Sidst men ikke mindst, jeg kan se den med 250 GB havde release i oktober måned, er det den sidste nye? Og ved I om der er en ny på vej lige rundt om hjørnet.

Mange tak for hjælpen!Clap

Hvis den skal bruges til blu-ray, hvorfor så købe en med 250gb?

-------------
http://bf3stats.com/stats_pc/SteffenD89">

Skrevet den: 03-December-2009 kl. 21:03
Fordi jeg tænkte det var den sidste nye er det ikke korrekt? Og for den lille ekstraomkostning vil jeg helst have den nyeste... Desuden skal jeg heller ikke udelukke at jeg bliver bidt af at spille spil ;-)

Men da det er den nyeste version er det vel også den bedste? Der er vel ingen ulemper ved at købe den med 250 gb fremfor den med 120?

Skrevet af: SteffenD89
Skrevet den: 03-December-2009 kl. 21:10
Oprindeligt skrevet af Emilos88 Emilos88 skrev:

Overvej en blu-ray afspiller istedet.
En ps3 er ikke lydløs, heller ikke den nye slim.
Så hvis du ikke regner med at spille alle de lækre spil der er til konsollen, så overvej den anden løsning.

Jeg har nu ikke oplevet at min PS3 har larmet synderligt meget. Men hvis en almindelig blu-ray afspiller slet ikke larmer + at der egentlig ikke skal spilles, så ville en "rigtig" blu-ray afspiller være det optimale.

-------------
http://bf3stats.com/stats_pc/SteffenD89">

Skrevet den: 03-December-2009 kl. 21:15
Men er der NOGEN ulemper ved at købe PS3 med 250 gb fremfor den med 120 gb??

Skrevet af: Lightyear
Skrevet den: 03-December-2009 kl. 22:04
Ja, prisen.

Skrevet af: Nikodk
Skrevet den: 03-December-2009 kl. 22:09
maskinerne er ens - kun harddisk til forskel

Skrevet den: 03-December-2009 kl. 22:35
Godt så, det er jo ikke den store prisforskel, så jeg hopper på den med 250 GB :-) Så har man det da!

Skrevet den: 07-December-2009 kl. 19:33
Nu er det ikke noget med at 250 GB modellen larmer mere end 120 GB modellen eller noget vel?

Skrevet af: PhDream
Skrevet den: 07-December-2009 kl. 20:20

Nu er det ikke noget med at 250 GB modellen larmer mere end 120 GB modellen eller noget vel?

Nej, de larmer alle. Dog er der forskelle fra model til model. Desværre findes der mandagsmodeller i al masseproduceret elektronik.

Kun du kan bedømme HVOR MEGET den larmer, da dine omgivelser spiller ind og det er dig, der skal sidde og høre på det. 

-------------
Panasonic S20 i 50"
Yamaha RX-V2700
Yamaha NS-5-Series i 7.0
Toshiba HD DVD
Xbox Elite
PS3 80GB

Skrevet den: 12-December-2009 kl. 20:07
Jeg kan simpelthen ikke finde ud af om jeg skal sælg emin PSP eller eller om jeg kommer til at fortryde det når jeg erhverver mig en PS3... Har endnu ikke helt fundet ud af hvad det smarte ved PSP og PS3 sammen er... Virkerl lidt som om det er noget uoverskueligt...

Skrevet af: PhDream
Skrevet den: 13-December-2009 kl. 00:20
Hvorfor ikke bare købe maskinen, og se hvad der sker?

-------------
Panasonic S20 i 50"
Yamaha RX-V2700
Yamaha NS-5-Series i 7.0
Toshiba HD DVD
Xbox Elite
PS3 80GB

Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 13-December-2009 kl. 00:52

Jeg kan simpelthen ikke finde ud af om jeg skal sælg emin PSP eller eller om jeg kommer til at fortryde det når jeg erhverver mig en PS3... Har endnu ikke helt fundet ud af hvad det smarte ved PSP og PS3 sammen er... Virkerl lidt som om det er noget uoverskueligt...

Remote play, men jeg synes ikke det er så fedt igen som det hypes til at være..

Skrevet af: L'er
Skrevet den: 13-December-2009 kl. 03:26
Hvis man har PlayTV til PS3'eren, så er det virkelig fedt!

-------------
Pioneer PDP-LX5090
PS3 60GB og PS5
Onkyo TX-NR656
HarboSAT10
HarboSUB10
Nintendo Wii U

Skrevet den: 13-December-2009 kl. 22:05
Remote play? hvor langt kan jeg så sidde væk og spille? Og hvad kræver det?

Og

Hvad er PlayTV?

Skrevet den: 13-December-2009 kl. 22:14
Remote play kræver du har en PS3, en PSP og en trådløs netværksforbindelse. Så kan du tage din PSP hvorhen i verden du nu vil og kan så få kontakt med din PS3 derhjemme. Der kan du så se billeder, høre musik, og alt det du normalt plejer at gøre med din PS3 (undtagen at spille, se DVD'er og Blu-ray. Den kan dog godt med PS1 spil.)

PLUS! (et ret stort plus faktisk!) så, hvis du har PlayTV til din PS3, så kan du, med din PSP, også se TV på den på den måde, overalt i verden, hvis du har en trådløs netværksforbindelse.

PlayTV er en DVB-T tuner du kan sætte til din PS3. Den kan vise, optage og gemme alle de gratis free-to-air kanaler her i DK. Dvs. DR1, DR2, TV2, DR Update, DR Ramasjang, DR K, DR HD og Folketinget TV.

-------------
Pioneer PDP-LX5090
PS3 60GB og PS5
Onkyo TX-NR656
HarboSAT10
HarboSUB10
Nintendo Wii U

Skrevet den: 13-December-2009 kl. 22:39
PLUS! (et ret stort plus faktisk!) så, hvis du har PlayTV til din PS3, så kan du, med din PSP, også se TV på den på den måde, overalt i verden, hvis du har en trådløs netværksforbindelse.

PlayTV er en DVB-T tuner du kan sætte til din PS3. Den kan vise, optage og gemme alle de gratis free-to-air kanaler her i DK. Dvs. DR1, DR2, TV2, DR Update, DR Ramasjang, DR K, DR HD og Folketinget TV.

Se ovennævnte lyder rigtig interessant, men hvad skal jeg gøre rent praktisk for at disse to ting virker?

Skrevet den: 13-December-2009 kl. 23:15
Købe en PS3, PlayTV og en PSP. Så skal du installere PlayTV til din PS3 og så skal du bare gå ind under "remote play" i PS3'ens menu og så går resten egentlig af sig selv:)

-------------
Pioneer PDP-LX5090
PS3 60GB og PS5
Onkyo TX-NR656
HarboSAT10
HarboSUB10
Nintendo Wii U

Skrevet af: Allan Olesen
Skrevet den: 14-December-2009 kl. 01:52
Kan man egentlig også starte PS3'en remote?

Og kræver det i givet fald, at man sætter den i en eller anden strømslugende ikke-helt-standby?

Skrevet af: andmm
Skrevet den: 14-December-2009 kl. 03:35
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Og kræver det i givet fald, at man sætter den i en eller anden strømslugende ikke-helt-standby?

Du kan sagens tænde PS3 med remoten. Den tænder fra normal ikke stømslugende standby

(med remote mener jeg endten blu ray fjernbetjeningen eller medfølgende controller, ved ikke med PSP)

-------------
Elac 190 5.1 med 2030 Sub. Yamaha RX-V1073 Benq W1070. Panasonic 37PX70, PS3, Lg199h recorder.

Skrevet den: 14-December-2009 kl. 08:45
Hvor købes Play TV og hvad koster det?

Skrevet af: Allan Olesen
Skrevet den: 14-December-2009 kl. 19:29
Oprindeligt skrevet af andmm andmm skrev:

Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Du kan sagens tænde PS3 med remoten. Den tænder fra normal ikke stømslugende standby

(med remote mener jeg endten blu ray fjernbetjeningen eller medfølgende controller, ved ikke med PSP)

Jeg ved skam godt, at man kan tænde sin PS3 med fjernbetjening eller controller, hvis man er hjemme.

Men nu gik snakken jo altså på muligheden for at se dansk TV via en internetforbindelse til hjemmets PS3, mens man befinder sig på den anden side af jordkloden.

Skrevet den: 14-December-2009 kl. 22:40
^Ja, så kan du også godt tænde (og slukke) din PS3 med din PSP. Din PS3 skal dog være i "remote playtilstand" Det er en tilstand hvor PS3'en bruger lidt mere strøm (ved ikke helt hvor meget)

-------------
Pioneer PDP-LX5090
PS3 60GB og PS5
Onkyo TX-NR656
HarboSAT10
HarboSUB10
Nintendo Wii U

Print side | Luk vindue