Print side | Luk vindue

Vægophængt DVB-T MPEG4 boks????

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Det digitale sendenet
Forumbeskrivelse: DTT nettet incl. Boxer (DVB-T)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=71440
Udskrevet den: 07-Februar-2025 kl. 22:43

Emne: Vægophængt DVB-T MPEG4 boks????
Skrevet af: Dmeedom
Emne: Vægophængt DVB-T MPEG4 boks????
Skrevet den: 03-December-2009 kl. 18:30
Hejsa allesammen

Jeg er på jagt efter en DVB-T MPEG4 boks. Der findes en masse, men jeg har en fladskærm på væggen, og kunne godt tænke at hvis der findes en boks som man hænger op på væggen, istedet for at man skal bruge en hylde.

Findes det????????

Mvh

Dennis Meedom

Og glædelig jul

Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 03-December-2009 kl. 18:34

I princippet kan en del af dem vel nok hænges på en væg, men de er nu lavet til at stå på/i en reol, som så meget andet også er.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet af: Per A
Skrevet den: 03-December-2009 kl. 18:41
hvis så IR modtagereren gider at reagerere uden en lysleder

Skrevet af: Fedtmule
Skrevet den: 03-December-2009 kl. 18:42
Hej Dennis ... og velkommen til recordere,

Denne her kan - pt. som den eneste - monteres på væggen: http://politiken.dk/tjek/dagligliv/forbrugtest/testfritid/tfritidartikel/article679107.ece - http://politiken.dk/tjek/dagligliv/forbrugtest/testfritid/tfritidartikel/article679107.ece

Også en klejneduftende jul til dig ... og alle andre.

Skrevet den: 03-December-2009 kl. 18:43
Det skal være en der er beregnet til at hænge på væggen. Den skal jo kunne "nå" signalet fra fjerbetjeningen.

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 03-December-2009 kl. 18:49

Så kan man jo montere et lille spejl under IR modtageren, så er det problem løst.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 03-December-2009 kl. 18:50
Den behøver ikke at være beregnet til det. Jeg har i flere brugt en Philips box som jeg har skruet fast bag på LCD TV'et. 
IR signalet reflekterer på væggen bag TV'et og når boxen uden problemer.
Prøv dig frem og se om det fungerer stabilt!

Skrevet den: 03-December-2009 kl. 19:31
Dilog DT 455HD er forsynet med 2 x IR modtagere (øjer) og kan monteres bag fladskæmen, såfremt pladsen tillader dette.

Skrevet den: 03-December-2009 kl. 20:41
Tusind tak for jeres hurtige svar herinde i dette gode forum.

Jeg har fået nogle gode ideer som jeg vil udforske.

Jeg tror dog at jeg vil prøve Dialog boksen. Nu skal jeg bare finde den billigst...

Rigtig glædelig jul

Dennis

Skrevet af: Benny From
Skrevet den: 04-December-2009 kl. 07:37
Triax modellerne skulle også kunne sættes bag en fladskræm, og til den kan man købe en IR forlænger, til nogle få penge

Skrevet den: 04-December-2009 kl. 08:41
Oprindeligt skrevet af Benny From Benny From skrev:

Triax modellerne skulle også kunne sættes bag en fladskræm, og til den kan man købe en IR forlænger, til nogle få penge

Det er korrekt! Dog er Triax modellerne ikke forberedt til vægophæng. I så fald skal man selv "smede" en holder til væggen etc. (hvis den skal stå oprejst). Det dutter hvis ikke at bore huller i de omtalte Triax boksene, idet der er med risiko for at skade elektronikken.

Fordelen ved Triax modellerne er, at man kan sætte dem ind i et skab etc. og så benytte den omtalte IR forlænger som "connection", som Benny er inde på.

NB! Har haft både Triax og Dilog tilsluttet og de er næsten identiske på brugerfladen.

Skrevet den: 04-December-2009 kl. 09:01
AAAHHHH

DVS at nu glælder det bare om at finde den billigeste og mindste boks, som har et udtag til et ekstern IR øje?????

Så gemmer man boksen bag skærmen og stikker bare øjet frem

Jeg vil lede....

Dennis

Skrevet den: 04-December-2009 kl. 09:33
Hvis det er IR øje forlænger løsningen du går efter, så skal du kigge i retningen af Triax.

Fordelen ved Dilog'en er, at du ikke behøver IR forlængerkablet, da de to IR "øjne" sikrer optimal modtagelse ... og så når boksen er skjult bag TV'et etc. Dilog'en fungerer dog ikke optimalt, såfremt du sætter den ind i et skab.

Skrevet den: 04-December-2009 kl. 11:31

Hej alle igen

Jeg skal IKKE have den inde i et skab. Mit præcise formål: Jeg skal bruge en MPEG4 DVB-T boks som er lille billig og fylder så lidt som muligt så den kan være bag min fladskærm.

HEHE Det er "konen" som er modsatander af flere aperater som man kan se. Jeg tror at I kender problemet

Dennis

Endnu engang tak for alle jeres respons

Skrevet den: 04-December-2009 kl. 16:53
I første omgang, mens der var garanti på min box, brugte jeg selvklæbende velcro.
Så kunne jeg afmontere boxen og fjerne velcroen med en hårtørrer hvis den skulle byttes.
Pas bare på ikke at dække ventilationshuller på TV'et og boxen.
I anden omgang (uden for garantien) monterede jeg boxen med skuer og huller i TV'ets bagside.

Da jeg har repareret disse LCD TV-apparater vidste jeg hvor jeg måtte sætte skruerne, men generelt skal man lade være med det hvis man ikke kan se hvor skuerne havner.

Skrevet af: steger
Skrevet den: 10-Marts-2011 kl. 16:55
Hej leder efter selv samme DVB-T MPEG4 boks.

Har i et link til en sådan boks (evt. triax?) som også har et medføægende øje? Gerne "god billig", men stadig god kvali. :)

Takker!

-------------
BIO: Libratone Lounge, Panasonic TH-42PZ80.

PC: Apple Cinema Display 23", ATI HD7850 0db., Core i5 I5-2550K 3,3GHz, 8 GB RAM, Windows 7 x64

Print side | Luk vindue