Print side | Luk vindue

Webshops... forskellige eller ens

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Medier
Forumbeskrivelse: Blu-ray, DVD og memory kort, erfaringer og anbefalinger
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=7146
Udskrevet den: 31-Januar-2025 kl. 15:47

Emne: Webshops... forskellige eller ens
Skrevet af: mcdanish
Emne: Webshops... forskellige eller ens
Skrevet den: 18-Oktober-2005 kl. 23:45
Er der andre der har lagt mærke til at der er en del webshops på nettet der ligner hinanden til forveksling, disconline og AZOmedia for eksempel, og billigmedien og wesellcd? Er der nogen der kender ejerforholdene? Hvis det er de samme der ejer dise shops kan det jo være lige meget hvor man handler, men jeg vil da nødig handle i en af Nierle's discountshops ;=) Nierle har snydt mig 3 gange, første eneste og sidste, det kostede 3 måneders BAWL at få dem til at se at det var mig totalt ligegyldigt at min forudbetalte pakke med DVDer for 1100 kroner var blevet afleveret hos en forkert modtager. Selv om jeg kunne præsentere en underskrift for modtagelsen der ikke var min, ikke engang NAVNET var sammenfaldende, ville de ikke gøre noget før de havde sendt 3 henvendelser til PostDanmark. Ikke mere Nierle til mig, tak........

Svar:
Skrevet af: Lars
Skrevet den: 18-Oktober-2005 kl. 23:49

Oprindeligt skrevet af mcdanish mcdanish skrev:

Er der andre der har lagt mærke til at der er en del webshops på nettet der ligner hinanden til forveksling, disconline og AZOmedia for eksempel

Samme ejer.

billigmedien og wesellcd?

Såvidt vides samme ejer.

Nierle har snydt mig 3 gange

De er såvidt vides sig selv.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet af: HTPC
Skrevet den: 19-Oktober-2005 kl. 11:05

Er der andre der har lagt mærke til at der er en del webshops på nettet der ligner hinanden til forveksling

Det skyldes ofte at mange (især mindre) webshops køber en færdig standard webshop-løsning fra samme webdesign firma, hvor designet og funktionen af webshoppen er lavet på forhånd og hvor der så bare ændres på farver, logoer osv.

Det kan dog også skyldes at de har samme ejer. AzoMedia og Disconline har f.eks. samme adresse og postboks som du kan se på deres hjemmesider under "kontakt".

Skrevet af: clausewitz
Skrevet den: 19-Oktober-2005 kl. 11:55

Har personligt også haft bøvl med Nierle, da jeg nægtede at modtage deres levering af falske skiver. Det tog også flere måneder gennem banken at få pengene retur.

Claus 

Print side | Luk vindue