Spørgsmål til z5500
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Surround
Forumbeskrivelse: Lyd til hjemmebiografen mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=71569
Udskrevet den: 04-Februar-2025 kl. 00:49
Emne: Spørgsmål til z5500
Skrevet af: Vistrup
Emne: Spørgsmål til z5500
Skrevet den: 05-December-2009 kl. 19:50
Har lige fået mig sådan et sæt, men har lige eet spørgsmål.
Er det lige meget om man tager de højtalere hvor der står "front left", "front right" osv., og sætter ind i de indgange hvor der står "front right", "front left" osv? Eller kan man godt sætte den højre ind i baghøjtalerens indgang? Måske et MEGET dumt spørgsmål, siden der nok er en grund til at der står navne på højtaler og indgange, men umiddelbart er det jo de samme stik det drejer sig om.
Mit problem er, at subben hvor indgangene sidder i, skal stå bag min sofa. Ledningerne på front højtalerne er ikke lange nok, til at nå om til subben, men det er ledningerne til baghøjtalerne. Så ville bruge baghøjtalerne til fronter og omvendt. Vil det du?
Hvis ikke, hvad skal jeg så bruge til at forlænge kablerne?
Venligst
------------- LG C1 65" Sonos Arc Sonos Sub3 Apple TV 4K PS5
|
Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 05-December-2009 kl. 20:00
Det betvivles enormt meget at der er den ringeste forskel på højttalerne, grunden til, at det ene sæt har længere ledninger end det andet er jo nok fordi, at de så er lange nok til baghøjttalere. Afmærkningerne på SWen er jo fordi, at man så kan tilslutte dem korrekt. (Front- Rear o.s.v.)
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 05-December-2009 kl. 20:05
Ja mon ikke højttalerne er helt identiske
|
Skrevet af: Vistrup
Skrevet den: 05-December-2009 kl. 22:00
Super... Tak for svar...
Kan forresten anbefale sættet. Man får DÆLME meget for pengene!
------------- LG C1 65" Sonos Arc Sonos Sub3 Apple TV 4K PS5
|
|