Print side | Luk vindue

PS3 60 GB til PS3 Slim

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Spillekonsoller
Forumbeskrivelse: PlayStation, Xbox, Wii m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=71806
Udskrevet den: 24-Februar-2025 kl. 04:30

Emne: PS3 60 GB til PS3 Slim
Skrevet af: Freddy
Emne: PS3 60 GB til PS3 Slim
Skrevet den: 09-December-2009 kl. 09:47

Hej med jer,

Jeg har fået en ny PS3 Slim og overvejer nu at skifte den ud med min gode gamle PS3 60GB, der i øvrigt fungerer (og altid har fungeret) perfekt. Jeg er dog lidt i tvivl om, er om der reelt er nogen grund til det. Der er de tre ting den gør bedre (blæser, strøm & størrelse osv.) men den er jo også ”dårligere” på nogle områder: Der er ikke 4 USB porte i den, kan være langsommere osv. Nogle der har nogle erfaringer?

Jeg spiller og ser meget BD, så der vil være en forskel i strøm, og især at slippe for blæser-støjen vil være det hele værd. Nu kommer der jo også en ”spejl” funktion i den nye 3.15 update, så man kan spejle hele sin gamle maskine over på en ny, det taler også for at gøre det.

Hvad skal man forøvrigt regne med at få for sin brugte 60GB (med PS2-kompabilitet osv)? 

/ F

Svar:
Skrevet af: mowa
Skrevet den: 09-December-2009 kl. 10:39
Oprindeligt skrevet af Freddy Freddy skrev:

Hej med jer,

Jeg har fået en ny PS3 Slim og overvejer nu at skifte den ud med min gode gamle PS3 60GB, der i øvrigt fungerer (og altid har fungeret) perfekt. Jeg er dog lidt i tvivl om, er om der reelt er nogen grund til det. Der er de tre ting den gør bedre (blæser, strøm & størrelse osv.) men den er jo også ”dårligere” på nogle områder: Der er ikke 4 USB porte i den, kan være langsommere osv. Nogle der har nogle erfaringer?

Jeg spiller og ser meget BD, så der vil være en forskel i strøm, og især at slippe for blæser-støjen vil være det hele værd. Nu kommer der jo også en ”spejl” funktion i den nye 3.15 update, så man kan spejle hele sin gamle maskine over på en ny, det taler også for at gøre det.

Hvad skal man forøvrigt regne med at få for sin brugte 60GB (med PS2-kompabilitet osv)? 

/ F

De seks PS3 Slim jeg har haft mellem fingrene har alle støjet VÆSENTLIGT mere end de 80G-udgaver jeg har oplevet. Maskinen er komplet uegnet til at have stående i samme rum som man ser film. Enkelte har dog efter sigende en maskine der ikke støjer, men de er sjældne.

Skrevet af: TheUnknownSaint
Skrevet den: 09-December-2009 kl. 11:55
Jeg har netop solgt min ps3 60gb, og fik 2.500kr for den, det var inkl. 6 spil og 2 downloadet spil, og 2 controllere.

Skrevet af: bjorno
Skrevet den: 09-December-2009 kl. 15:10
Jeg har haft alle tre. Mine to Slim larmer væsentlig mindre end både min 80GB og min 60GB gjorde. Har lige haft en 60GB til reparation og den larmede også væsentlig mere end mine Slim.

Ja, du har SACD på de gamle, men bruger du det? De yderligere 2 USB porte på 60GB bruger du dem? At du kan lægge Linux på bruger du det (så er du en i en meget sluttet kreds :-) )?

Slim bruger mindre strøm, larmer mindre (mine gør i hvert fald) og kan bitstreame.

Du skriver den er langsommere? Vi snakker måske 5 sekunder i boot og 2-4 sekunder i load på en Blu-Ray film. Det er vist ikke noget du når at bemærke :-) Ved gaming er den hurtigere.

Hvis jeg var dig ville jeg høre gamestop hvad de vil byde (hvis du har original emballage og tilbehør). Alternativ kan du smide den på nettet.

Edit. Tom's har en test her: http://www.tomsguide.com/us/PS3-Slim-Slower-Faster-phat,news-4539.html - http://www.tomsguide.com/us/PS3-Slim-Slower-Faster-phat,news-4539.html

Print side | Luk vindue