Print side | Luk vindue

Hvad pokker skal man købe

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Streaming media
Forumbeskrivelse: TV, film, radio og musik via netværk og internet
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=71836
Udskrevet den: 12-Februar-2025 kl. 16:12

Emne: Hvad pokker skal man købe
Skrevet af: phn2009
Emne: Hvad pokker skal man købe
Skrevet den: 09-December-2009 kl. 15:56
Hej alle
Har lige købt en ny reciver Pioneer vsx-919 ah og er faktisk super tilfreds. Til den kan man sætte HDMI og med et stik kommer det op til skærmen. Nu vil jeg rigtig gerne have et ordenligt netværk hjemme. Mit setup er lige nu:

Tv - til reciver gennem HDMI
2 styk mac computere - kører gennem apple express og gennem jackstick til reciver
DVD (gammel) kører s stick til reciver og lyd gennem digital
Iphone til at styre computerene og musikken gennem der

Når jeg skal se film som ligger på computeren skal de lægges over på den, og så ses gennem et af macs typiske stik som laves til dvi - og derefter direkte op til tv'et mens lyden kører over minijack.

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at musik og film kørte lidt nemmere - og gerne med hdmi ud.

Jeg har luret lidt på Apple TV da jeg har lavet en itunes konto i usa og på den måde vil kunne hente film den vej - og kan også se jeg kan hacke den således at mine andre film vil kunne synkroniseres til apple tvet. Men er det fornuftigt? Og er der bedre løsninger. En mac mini kunne være løsningen - men det er 3000 mere og det er lige lovligt meget

Det ærger mig at man ikke kan optage på apple tv - så hvis der var nogen som kendte til et produkt som apple tv hvor man også kan optage ville det være fedt.

Har læst lidt om NAS men lyder som om den er lidt besværlig at sætte op? Er ikke så avanceret til den slags endnu.

Ville man evt kunne købe en dvd/hhd og så se sine film på den som ligger i divx og avi - og hvis man kan det vil lyden så være bedre fordi det er gennem HDMI?

Sorry - rigtig mange spørgsmål ... Håber dog at nogen har nogle erfaringer.

Print side | Luk vindue